Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 22 23 [24] 25
691
Bieżące kolejowe / Zielonoczoły gagar
« dnia: 29 Kwietnia 2004, 17:03:37 »
W latach 80 troszkę ładniejsze latały...

692
Bieżące kolejowe / Zielonoczoły gagar
« dnia: 29 Kwietnia 2004, 15:29:59 »
ZTCW to są "Greeny" np.: ST44-854 (CM Lublin), 966 (CM Łazy). Wcale nie wyglądają śmiesznie, co prawda daleko im do doskonałości z lat 80, ale są! Ja pamiętam Gagariny z zielonym czołem.

693
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 28 Kwietnia 2004, 17:12:37 »
Wracając do tematu EP05: czy ktoś z kolegów posiada fotki EP05-13 i 14?

694
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 23 Kwietnia 2004, 21:32:46 »
Cytat: "Radkos07"
A wracając do wątku EU06:ostatnio dowiedziałem się takiej rzeczy,że 06 mogą faktycznie zniknąć,tzn. jak dociągną do 500 tyś. km,to nie wrócą już do zakładu. Ale to jest jeszcze wielka niewiadoma. Pocieszeniem jest fakt,że jeśli by tak było,to wszystkie nie znikną 31.12.2004r.


Tak więc podobnie jak w temacie EP05: aparaty w dłoń...! Na szczęście EU06 jest jeszcze kilkanaście i łatwiej je kliknąć.

Jaco
http://www.kolejhobbyland.republika.pl/Elektryki.html

695
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 23 Kwietnia 2004, 18:05:15 »
Cytat: "RPK-74"
A ja raz widziałem EP07 jadący ze szczecin dąbia w stronę zdrojów z EANOSAMI!!! do było dla mnie niezłe zdziwienie.
Mało tego: pare dni później zobaczyłem ET41 z pociągiem pośpiesznym bodajże do Łodzi na stacji Szczecin dąbie!! Myślałem że padne jak to widziałem.


Gdy loki mają "zjechane" obręcze i Vmax jest obniżana z tego powodu to bardzo często dają je do pracy drugorzędnej (np. na poc. towarowe, z Ex i posp. na osobowe...). Nie raz widzaiałem czechowickie, krakowskie EU07 z towarem (pomijam planowe jazdy z pocztowymi - to już chyba historia...), EP09 na pospiesznych (choć czasem planowo), EP08 na osobowych (!) itd.

Jaco

696
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 20:05:27 »
Cytat: "Limfa"
A czy czechy jeżdżą w okolicach Krakowa? Bo mi bardzo zależy by je sfocić, a na dalsze podróże niestety nie mam czasu i okazji... Jeśli wiecie, to proszę podać stacje przez które przejeżdżają(bo wy się znacie na tych numerach pociągów, a ja nie więc podajcie też godziny - jak wiecie)


To nie jest takie proste. Kiedyś nie było problemu... Maszyny na Olszynce nie mają planu i moga pojechać z jakimkolwiek kwalifikowanych ZTCW głównie teraz do Bielska, Krakowa i Poznania. Jesli już jadą do Krakowa to tylko trasą CMK, a dalej w okolicach Krakowa przez stacje m.in. Kozów, Tunel, Słomniki, Kraków Batowice.

Jaco
http://www.kolejhobbyland.republika.pl/Elektryki.html

697
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 15:36:56 »
Jasne! Zorientuj się.

698
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 13:48:13 »
Jak często: co 2, 3, 4 dni?

699
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 08:27:19 »
Cytat: "Winger"
Wlasnie, jakis numer do dysp. na Olszynce ktos ma?


Kolejowy: (z Wrocka 955 -> Warszawa) 31 488.
Czechy jeśli już to latają na Śląsk (Bielsko B.), do Krakowa i czasem nawet na BWE.

Jaco

700
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 20 Kwietnia 2004, 23:57:02 »
Ale do rzeczy: ścigajmy EP05 na szlakach z aparatem w ręku! Pamiętam czasy, gdy było ich 20 na stanie i śmigały wszędzie, a teraz są tylko 2!. Teraz trudno złapać, bo jak zwykle na Olszynce nie ma planu, a poza tym "kazali oszczędzać" ci "z góry"... Mimo to wiadomo, że maszyna musi pójść co parę dni w "tango" żeby "rozkręcić" silniki. 16 i 23 to historia na kołach, a więc kto ma chęć na "Czechy" to do roboty!

701
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 20 Kwietnia 2004, 18:07:03 »
Cytat: "Piotr B."

Kilka razy zdarzylo mi sie, ze jechalem pospiechem Gdynia Glowna - Lodz Kaliska (obecnie trasa przedluzona do Katowic i Krakowa - zamiast laczenia skladow w Bydgoszczy) z ET22 na czole...


Tak, wielokrotnie jechałem pospiesznym z ET22 na czole - bywało, że na początku lat 90 jako "koń" często latały ET21 (tam gdzie Vmax 100). Poza tym w razie defektu EU07 podstawiano bez problemu "dobrego" (obręcze) Byka - nawet raz jechałem na ET22-324 z Ostrowa Wlkp. do Krakowa Gł. p.Cz. Stradom posp. 83204 i 38203 w druga stronę i miejscami dawaliśmy 120 km/h.

702
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 19 Kwietnia 2004, 17:53:31 »
Cytat: "Radkos07"
spokojnie, EU06 nie wycofają (ciekawe czym je zastąpią),juz od kilku dobrych lat chodzą takie pogłoski,ale jak widać szóstki śmigają dalej.


Też prawda, ale przewozy spadają i jest mniej pociągów... W razie wycofania EU06 zawsze mogą zrobić roszady na sieci i ściągnąć do Krakowa (deficytowe) EU07, albo pocinać na pospiesznych z ET22...

703
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 19 Kwietnia 2004, 16:49:05 »
Ostatni raz EP05 we Wrocku były chyba w 1997, ale jako "szrot" w drodze do Imbramowic i Grabiny na złom...

704
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 18 Kwietnia 2004, 21:50:10 »

705
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 18 Kwietnia 2004, 21:45:13 »
Generalnie napisze tak: EP05 koncza sie i bardzo szkoda, bo je bardzo lubie i swego czasu "ganialem", EU06 niestety tez chca wyciac i "będzie ból", a EPoki - no cóż to raczej "stare graty"

Jaco

706
Tabor kolejowy / Pulpit ET22-001 i nie tylko
« dnia: 06 Kwietnia 2004, 17:58:01 »
Dzięki za info! Ja nie spotkałem jeszcze takiego "Byka" z bordowym pulpitem choć dość często zdarza mi się jako pasażer jechać na maszynie wracając z pracy lub podczas czynności służbowych (na podstawie czerwonej legitymacji) - nie jestem maszynistą. Głównie zasiadam w czerwieńskich, szczecińskich i brochowskich ET22 i być może, że tam raczej nie ma koloru bordo.

Jaco

707
Tabor kolejowy / Pulpit ET22-001 i nie tylko
« dnia: 05 Kwietnia 2004, 20:50:38 »
Skąd pomysł na bordowy pulpit ET22-001? Czy taki występował? Jeśli tak to może ponad 30 lat temu - ciekawi mnie źródło informacji. Poza tym pamiętajmy, że EP23 miała przede wszystkim inne lampy ("kwadraciaki") i raczej inne żaluzje, ale to chyba jest do poprawienia - sam swoją teksturę zrobiłem na wzór ET22, ale mam zamiar przynajmniej to poprawić (podobnie w E1000).

Jaco

708
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 28 Marca 2004, 16:41:13 »
Cieszmy się z powrotu "piątek", ale przede wszystkim "aparaty w dłoń" i ścigajmy je póki jeżdżą. Są tylko dwie i miejmy nadzieję, że trochę pojeżdżą i ich służba nie zostanie nagle przerwana przez jakąś kolizję. Tak skończyły EP05-14 (Poznań Antoninek, +15.11.1984), EP05-13 (Nowy Tomyśl, +28.11.1986), EP05-17 (uderzona składem podczas manewrów w Gdyni, +06.08.1990), EP05-28 (uderzona składem podczas manewrów w Pile 02.04.1992, +30.06.1992) i EP05-10 (Chotyłów k.Terespola 15.05.1992, +20.06.1992). Jak na serię liczącą 27 sztuk to chyba dużo kolizji (skutecznych niestety...).

Jaco

709
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 28 Marca 2004, 11:33:06 »
Cytat: "MarcinSi"
Jednak niedawno PKP przyciśnięte do muru (brak lokomotyw z Vmax 160 i więcej) wreszcie przy pomocy funduszy z Unii wygospodarowało kasę na zakup nowych szybkich lokomotyw. Oczywiście nie koniecznie mogą to być EU11. Ja wiem tylko tyle że narazie jest kasa na zakup 4/5 nowych loków -głównie z myślą o obsłudze pociągów międzynarodowych (Bruksela itp.).


OK! Oby to nie były znów obiecanki. Niech PKP też pamięta, że dla takich loków High-Tech trzeba zrobić zaplecze techniczne. A czy nie łatwiej byłoby zamówić coś w Skodzie, a nie ślepo patrzeć na Zachód?

710
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 28 Marca 2004, 11:26:01 »
Cytat: "McZapkie"
Cytat: "Jaco"
Ciekawostka: nie wiem czy koledzy pamiętają, ale pod koniec lat 80 montowano na EP05 na dachu koguty (po jednym na czole) dla uzyskania efektu ostrzegawczego (jak się domyślam). Z czymś takim latała EP05-28.

Koguty? Pierwsze slysze o takim pomysle u nas (bo w USA to normalne).
Ma ktos jakies zdjecie tego?

Mc


Latem 1989 miała to EP05-28. Koguty (po jednym na czole jak pisałem) były nieco cofnięte i zamontowane przed podstawą pantografu. Fotek nie mam, a korzystałem z pamięci i notatek własnych.

711
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 27 Marca 2004, 12:52:53 »
I jeszcze jedno: po wycofaniu ze służby EP05-25 służyła jako egzemplarz doświadczalny do badania wytrzymałości szyb czołowych (swego czasu wymieniono na kilku maszynach szyby na "lepsze"). Specjalnym "kulomiotem" strzelano stalową kulą (nadając jej odpowiednią prędkość) średnicy około 150 mm w szybę mechanika. Efekt był taki, iż robiła się tylko dziura (o to chodziło), a na ścianie "za plecami mechanika" spore wgłębienie... Te eksperymenty odbywały się na torach postojowych MD Warszawa Olszynka Grochowska w 1990 lub 1991 roku. Widziałem tylko efekty.

712
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 27 Marca 2004, 12:40:12 »
Ciekawostka: nie wiem czy koledzy pamiętają, ale pod koniec lat 80 montowano na EP05 na dachu koguty (po jednym na czole) dla uzyskania efektu ostrzegawczego (jak się domyślam). Z czymś takim latała EP05-28.

713
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 27 Marca 2004, 01:00:46 »
Cytat: "MarcinSi"
Obawiam się że EU11 już niedługo bedą i przez to i tak czas EP05 jest policzony.


Trochę kolega się nie orientuje - EU11 nie będzie i piszą i trąbią o tym pisma hobbystyczne. EU11 trafiły już cześciowo do FS jako E405 i tak będzie z całą serią. Przebudowa i wysyłka jeszcze trwa.

714
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 27 Marca 2004, 00:55:37 »
Cytat: "CTL"
A ja ostatnio pstrykalem EP05-22 z pociągiem Berlin Warszawa Express, u siebie w Zbąszynku, sam nie wierzyłem jak zobaczylem, a 21 bylem w Krakowie i też akurat stała 05-22, i kawałek w Katowicach była 05-16.


Tak sie sklada ze 22 to juz historia - pewnie chodzi o 23; 16 i 23 w 01.2004 powrociły na szlak po NR w ZNTKiM Gdańsk

715
Tabor kolejowy / EP23
« dnia: 10 Marca 2004, 22:54:40 »
Tak się składa, że w latach 90 (początek) szukełem z Prezesem KSK porozumienia z MD CzDz. Jedynym tematem wspólnym był temat szyb czołowych i tyle, które niby były ale ich nie było (w efekcie są zwykłe domowe...). Czy teraz Czdz chciałyby to nie wiem, ale wiem że KSK nie chciałby za bardzo oddać  tego loka na Śląsk, tym bardziej, że 24 śmigała we Wrocku. Jaco

716
Tabor kolejowy / EP23
« dnia: 10 Marca 2004, 19:56:57 »
Cytat: "Loui"
Czy ktoś nie orientuje się w jakim stanie jest EU04-24 tzn. czy jest ona kompletna w środku, bo z tego co wiem to gdy została skierowana w 1984 roku do Muzeum Kolejnictwa to dojechała tam o własnych siłach czyli była kompletna no ale przez 20 lat mogli ją trochę zdekompletować.
 Jaco bardzo chętnie pomógł by przy ewentualnej renowacji EU04-24 tylko że Jaworzyna jest ładnych kilkaset kilometrów od Warszawy.  Narazie dotychczas czynnie uczestniczyłem przy renowacji EN80-16 którą odbudowywano u mnie na szopie. To taki mały dowód na to że nie tylko gadam.


Chwała Ci za to! Ale ogólnie koledzy tylko marudzą na zasadzie "koncertu życzeń"... EU04 jest odrestaurowana od zewnątrz (były niemałe problemy), a w środku jest nic (!) jeśli chodzi komuś o sprawne urządzenia - pobyt w Wawie unicestwił wiele maszyn. Tak na prawdę wówczas ZNTK Lubań i Pafawag obiecali nam (KSK) nawet naprawę główną, no ale... W nawiązaniu do wypowiedzi Loui'ego: tak trzymać i przynajmniej zajmujcie się taborem w swoim rejonie. Jaco

717
Tabor kolejowy / EP23
« dnia: 10 Marca 2004, 19:49:02 »
Cytat: "EP08_015"
To powiedzcie jak to załatwić nie ma problemu. Ja z chęcią z uwagi że i tak nie pracuje i mam rete to z chęcią bym się zajoł czxymś takim.
A druga sprawa może by tak kupić sobie (wiadomo że tylko ci co mają domek jednorodzinny i spory ogródek) wymalować nawoskować wypolerować i jest jak nowa. Ciekawe ile taka lokomotywa kasacyjna kosztuje no i czo taki zwykły człowiek może cos takiego nabyć.


Kolego, gdzie Ty żyjesz? Chcesz wspólpracy to skontaktuj się z jednym z 39 klubów (stowarzyszenia prawne) lub jednym z 7 (stowarzyszenia zwykłe) i na pewno któryś z nich z dłuższym stażem (np. SMK, PoznanskiKMK, KSK Wrocław, PTMKŻ, Fundacja WP i inne) udzielą info co i jak. Oby Wasz zapał nie był tylko gadaniem...w erze internetu i kompów. Jaco

718
Tabor kolejowy / EP23
« dnia: 10 Marca 2004, 19:18:35 »
Panowie, gadacie i gadacie, ale coś Wam powiem: EU04-24 KSK Wrocław przejął z Wawy i wyremontował swoim sumptem, podobnie SN61-179. Teraz one marnieją w Jaworzynie. Tak więc nie gadajcie, że "trzeba i musimy" tylko sami zakasajcie rękawy i do roboty! Każdy widzę piszę w imieniu dobrej sprawy, ale jadnak trzeba to samemu zrobić. Takie są realia! Jaco

719
Tabor kolejowy / EN57
« dnia: 15 Lutego 2004, 18:19:19 »
...Osobiscie nie przepadam za EN57, ale i nie krytykuje... Szczecin i Chabówka są  niejako sztucznymi w tej chwili "wlascicielami" Claytonów. Grudziadz skreslil ostatnie SN61-540 i 548 15.11.1995. Ostatni SN61-139 zakonczyl sluzbe w 06.1997 w Chojnicach (skreslony 16.09.1998).

720
Tabor kolejowy / EN57
« dnia: 15 Lutego 2004, 16:32:55 »
MarcinSi napisał: ...Ja tam niezbyt przepadam za SN61 (stary złom ,nadaje się tylko do muzeum)... Kolego nie pisz takich bzdur! Widocznie nigdy nie jechales Claytonem i nie czujesz klimatu tego poczciwego wagonu. Czy chocby widziales go w ruchu i kojarzysz ostatnie MD gdzie stacjonowaly (Chojnice, Laskowice, Grudziadz)? Osobiscie nie przepadam za EN57, ale i nie krytykuje, choc czekam na jego premiere w symku.

Strony: 1 ... 22 23 [24] 25