Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: [1] 2 3 ... 24
1
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 13 Października 2019, 18:46:27 »
Trochę sami namieszaliście chyba, a ma być tak:
SU42 (przebudowa z SM42) typ 6D posiadały silnik spalinowy a8C22 oraz instalację ogrzewczą zasilaną z prądnicy głównej 500V (lata przebudowy 1975 - 1979),
SU42-501 - 540 typ 101D posiadają silnik spalinowy a8C22, a zamiast kotła WB-5 mają na pokładzie CAT3208 o mocy 180 kW (moderna 1999 - 2000), ogrzewanie 3kV,
SU42-1001 - 1010 typ 6Dl posiadają silnik spalinowy CAT C18 x 2 (lata modernizacji 2014 - 2015), ogrzewanie 3kV.

2
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 12 Października 2019, 19:18:35 »
Agregat na SU42 był nienaturalnie bardzo głośny, co rzucało się od razu w oczy na peronie.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 12 Października 2019, 19:16:43 »
Sporo się dzieje ostatnio z EP05 :) Jest plan, aby w przyszłym tygodniu pojechała do... Krynicy. Trudno powiedzieć, co z tego wyniknie.

4
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:42:56 »
Wyobrażam sobie jakie tam widoczki są...:)

5
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:34:24 »
Myślę jednak, że chodzi o długość wszystkich tras:

"VBSR7 to trasa oparta na rzeczywistości, która obejmuje Vestfoldbanen, Bratsbergbanen, Sørlandsbanen,
części Ransfjordbanen, Drammensbanen, Spikkestadbanen, Hortensbanen, Spikkestadbanen, Gardermobanen, Dovrebanen,
Herøya i Filipstad. (Oslo S-Drammen-Larvik-Skien-Kongsberg-Hokksund - Drammen-Oslo S) Hamar-Stavanger i Tinnoset".

6
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:28:21 »
Jeden scenariusz, czy wszystkie trasy?

7
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:15:56 »
Nawet MSTS, czy Trainz nie mają przesadnie długich dystansowo scenerii, bo to było by... zbyt nużące. Owszem fan kolei będzie trochę niezadowolony, ale komercyjny klient się znudzi.

8
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 09 Października 2019, 08:40:23 »
W poście nr 47 nawiązałem niegdyś do tematu długich tras: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30350.msg493640.html#msg493640

9
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 16:35:10 »
Pamiętajcie, że są różne ASDEK'i. Nie wszystkie wyposażone są w takie same podzespoły i jedne wyłapują obciążenia dynamiczne od zestawów (np. płaskie miejsca), a inne gorące "hamulce" (tarcze hamulcowe, maźnice), a jeszcze inne mają pewnie "full wypas".

10
Może by je przynajmniej powstawiać na scenerie, w ukrotnieniu do każdego składu ;d
Pamiętając, że z zasady łączą się 4E z 4E i 303E z 303E.

11
A może istotniejszym tematem jest "produkcja" odmiennych kabin do siódemek niż samych textur?

12
Pojawiają się na rynku inne ciekawe malatury, jak np. EU07-502 z LTC http://www.kw.wroclaw.pl/details.php?image_id=16650

13
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 31 Sierpnia 2019, 10:55:22 »
Tutaj https://www.wrphoto.eu/search.php?search_keywords=%22SN61+w+Grudzi%C4%85dzu%22 jest kilka moich czarno-białych zdjęć SN61 z MD Grudziądz z 1991 roku (dot. SN61-505, 510, 525, 530 i 548).

Pod tymi linkami są zdjęcia z 1993 roku, których autorem jest krzysieksn61:
SN61-527 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41849&mode=search
SN61-524 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41848&mode=search
SN61-525 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41847&mode=search

@Dróżnik Wiór: zakładam, że z tych ostatnich już korzystałeś...?

14
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Sierpnia 2019, 16:08:06 »
Skrajna głupota tego pracownika... Takie praktyki kończą się niestety bardzo źle.

15
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 10:49:12 »
Na tablicy wagonu tego nie znajdziesz, ale żeby odróżnić te typy pomocna może być pojemność ładunkowa:
- 402R pojemność zbiornika 30,2 m3,
- 418R pojemność zbiornika 34,0 / 33,7 m3,
- 431R pojemność zbiornika 34,5 m3.
Oczywiście ważnym parametrem jest tutaj długość zbiornika.

16
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:45:31 »
Maszyna SP45-139 stacjonowała nadal w Sierpcu, przy czym w 1993 Sierpc w ramach reorganizacji PKP został jednostką zamiejscową Kutna bez zmiany lokalizacji lokomotywy, a w 1997 wszedł w struktury Zakładu Taboru w Toruniu i nadal bez zmiany stacjonowania maszyny. Takie były wówczas kombinacje w strukturach PKP zanim w 2001 powstało PKP CARGO SA i do dziś wielu miłośnikom sprawia to problem w temacie przydziałów maszyn.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 20:40:13 »
@mk1992: przede wszystkim "shadows yes" uwala ci symulator. Spróbuj bez cieni.   

18
bardziej mi chodzi o jakiegoś zboczucha kolejowego
Hmmm, czy aby nie przesadziłeś z opinią o hobbystach i Miłośnikach Kolei...?

19
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 08:18:17 »
Mam kolejne pytanie: czy pęd powietrza podczas jazdy ma wpływ na położenie dymu?

20
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?

21
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

22
Tor 2P to tor nr 2 przy peronie 1, a tor 1G to prawy tor na estakadzie za dworcem Wrocław Główny. Skład wyjechał nie w kierunku toru 1G, ale przeciął głowicę rozjazdową i pojechał w kierunku toru 3G, czyli lewego na estakadzie rozpruwając 5 rozjazdów.

23
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 13:20:55 »
Znam instrukcję, która mówi o: "całkowitym zakazie używania telefonów komórkowych, laptopów, tabletów oraz urządzeń RTV przez maszynistów w trakcie jazdy za wyjątkiem kiedy urządzenia w/w wykorzystywane są do prowadzenia pociągu"... Instrukcja jest w użyciu w Kolejach Dolnośląskich.

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Lipca 2019, 18:14:17 »
Dzisiaj przejechałem się kawałkiem misji "calkowo_v2_zdawczB_pom" i pozwolę sobie na konstruktywne uwagi:

- na stacji Wiliś jest szereg torów, które mają "dołki", które niestety w realu albo nie występują albo postawił bym tam D1 (raczej wypadałoby, aby je wyprostować),
- najlepsze jest na odcinku Wiliś - Emilianowo (w drodze do Pomianek): na ograniczeniu do 20 km/h (od fantastycznego mostu kratownicowego) są takie dołki, że tutaj również ten tor nie zasługuje nawet na 20... - problem jest w tym, że nie chodzi tu nawet o przepisy, ale zwyczajnie na tych dołach zderzaki lokomotywy i wagonów niemal schodzą z siebie w pionie przy pokonywaniu takich "utrudnień górskich", a w realu naszły by na siebie...

Myślę, że ta "20-tka" mogłaby zostać, choć optowałbym na 30 przy szlakowej 40, ale te dołki powinny zniknąć, bo jest to nierealne. Zły stan podtorza lub nawierzchni torowej dla ograniczeń prędkości nie objawia się w taki sposób jak na opisanym odcinku, ale jeśli już taki jest to jest to stan katastrofalny i do zamknięcia toru. Ograniczenia prędkości mają inne kryteria.

Ot, takie luźne uwagi :)

25
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 17:16:59 »
Oby to chciało działać jak należy... Na E30 raczej słabo z tym, ale ETCS2, czyli ERTMS ma się nijak do etosu pracy.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 16:02:36 »
@SQT: dla niektórych z nas praca jest ciekawą częścią życia, a jeśli się ją lubi i rozumie to jest jak magnes. Zdaję sobie sprawę z tego, że to rzadkie połączenie, ale np. ja tak mam, a pracoholikiem jednak nie jestem:) Po pracy co prawda latam z aparatem za lokomotywami, w domu ogarniam moją bibliotekę kolejową i dalej w wolnych chwilach śledzę w necie "świat kolejowy" oraz rozmawiam z kolegami zawodowo i prywatnie o... kolei, ale nie męczy mnie to:) 

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 02 Lipca 2019, 09:03:06 »
Czy ta przechyłka w tunelu trzyma skrajnię budowli? Wydaje mi się, że po lewej jest za blisko ściany/sklepienia tunelu. Jaka tam jest szlakowa?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Lipca 2019, 09:50:34 »
Jest takie piękne powiedzenie, że "wypadki (i nie tylko) wpisane są w ryzyko zawodowe maszynisty"... Owszem, na każdym stanowisku zrobiona jest ocena ryzyka i każdy kandydat musi się z tym pogodzić co tam jest napisane. Inaczej jednak jest na gruncie, bo mam na myśli wypadki z ludźmi, a nie jest to przyjemne ani dla maszynisty, ani dla komisji powypadkowej. Czy każdy jest sobie w stanie z tym poradzić? Myślę, że nikt tego nie wie, dopóki nie będzie miał z tym większej lub mniejszej styczności. Zatem jest to ryzyko, które wcześniej czy później wystawi was na próbę... Oczywiście wyżej pisano też o służbach nocnych, ale może też trafić się seria ciężkich służb pod rząd i będzie to kolejny negatywny aspekt pracy, ale są też przyjemniejsze chwile w tym zawodzie i każdy odbiera to inaczej i z czego innego czerpie satysfakcję. Tutaj jeśli ktoś wykonuje zawód maszynisty z pasją, a nie tylko dla kasy, to łatwiej mu jest/będzie znieść niedogodności, a nawet i nimi się cieszyć...

Ot, taka moja luźna opinia...

29
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 22 Czerwca 2019, 13:09:57 »
Czyżbyś nie wiedział co fotografujesz? Na drugiej fotce jest jeden z typowych składów osobowych na linii helskiej: SA133+120A+SA133.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 20 Czerwca 2019, 20:04:36 »
SUG - Stacjonarne Urządzenie Grzewcze. Na Płaszowie akurat jest to wagon, ale niegdyś w innych miejscach w PL były to głownie przebudowane lokomotywy ET21 (np. Kielce, Lublin), czy EP02 (Zakopane). Służy do ogrzewania wagonów pasażerskich na grupach postojowych.

Strony: [1] 2 3 ... 24