Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Października 2021, 21:23:00 »
Ekipę (rewident, ustawiacz i manewrowy) nie raz się wozi samochodami, więc można przyjąć taki przypadek :-)

2
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 10 Października 2021, 09:57:35 »
Minęły 2 tygodnie od zaprezentowania scenerii na forum, tak więc przyszedł czas na pokazanie naszych postępów.

- Do zespołu dołączyli Kogut i Kuba_PL. Kogut zajął się tworzeniem scenariuszy, a Kuba_PL zajął się razem ze mną i Toprusem tworzeniem otoczenia.

- Powoli rośnie otoczenie wokół torów na terenie Konstancina i Bielawy. Staramy się odtworzyć stan faktyczny z jak największą dokładnością i jednocześnie dostosować się do najnowszych standardów, wyznaczanych przez takie scenerie, jak Całkowo v2, rozbudowa linii 61, czy Wrzosy.

- Jeśli chodzi o scenariusze, tworzony jest obecnie jeden, ale musimy najpierw wypoziomować drogi. W załączniku screen (scenariusz_jeziorka) z elektrociepłowni Siekierki, gdzie widoczne są wagony, z którymi SM42 będzie manewrowała na terenie zakładu. Gracz będzie miał (wstępnie) do dyspozycji lokomotywę SM48, która zawiezie próżne wagony do Konstancina i odbierze stamtąd ładowne wagony przywiezione przez ST44.

Oczywiście zapraszamy do współpracy z nami!

3
EU07-305 z pociągiem IC.

4
Tabor kolejowy / Odp: SN61 plus wagony doczepne
« dnia: 21 Sierpnia 2021, 18:12:59 »
A tu za lewym zderzakiem widać przewód ukrotnienia: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=4433.

5
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 26 Lipca 2021, 20:57:43 »
http://covalus.pl/?page_id=2169 W obecnych oznaczeniach można odnaleźć analogię.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Psychotesty
« dnia: 22 Czerwca 2021, 13:00:03 »
Kolego, psychotestów się najmniej obawiaj bo to bardziej zabawa. Tymbardziej, że psycholożki dobrze tłumaczą przed ich rozwiązywaniem. A jak idziesz na badania to bardziej się obawiaj wyników laboratoryjnych, wątrobowych, okulisty. Jak coś znajdą to zaraz będą temat drążyć. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że psychotesty to chyba jedyna przyjemna rzecz z tych cholernych, bandyckich, morderczych badań. I to właśnie na ten temat chciałem powiedzieć. Trzymajta się.

7
Symulator / Odp: Dziwne zachowanie lokomotywy SU45
« dnia: 18 Czerwca 2021, 20:30:25 »
Jeśli sypie się tutaj, to możliwe że ten sam problem spowoduje błąd w innej, bardziej naturalnej sytuacji. Moim zdaniem warto się mocno przyjrzeć.

Btw.: do testowania oprogramowania/urządzeń najlepiej nadają się ludzie, którzy będą z nimi robili głupie rzeczy. Lata temu był taki przypadek w jednej z firm w moich okolicach - ekipa techników za wszelką cenę próbowała wymusić błąd na nowo zainstalowanym pulpicie sterowniczym. Nie udało się, więc zadowoleni poszli do domów. Jakie było ich zdziwienie, kiedy następnego dnia rano pulpit był zawieszony i nie reagował na żadne działania.

Okazało się, że pulpit zawiesiła... sprzątaczka, bo wrzuciła na niego szmatę wciskając wiele przycisków na raz. Technicy w swoich testach nie przewidzieli takiej sytuacji.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Spotkanie Vectrona
« dnia: 05 Czerwca 2021, 23:04:21 »
@Adrianpolska09: Być może jakieś małe grupki (w tym tajne) na FB są z info o ruchach pociągów w twoim regionie. Najpopularniejszą grupą na FB która daje sobie info o ruchach pociągów osobowych czy towarowych jest "Co i gdzie jedzie", chociaż widziałem też odłamy skupiające się tylko na regionach. Doradzę Ci tylko tyle: cierpliwości  a cierpliwość zostanie wynagrodzona Ci w najmniej spodziewanym momencie. Podpowiem Ci tylko tyle, że Vectrony ze spółki DB Cargo szusują często na linii kolejowej nr 8 Kraków - Warszawa via Kielce ze składami kontenerowymi.

9
Szkoda tylko, że jest tak ubogo jeśli chodzi o zdjęcia kompletnej kabiny.
Intryguje mnie np. prędkościomierz firmy Deuta-Werke i jego sposób podświetlenia tarczy (wskazówka z tego co wiem była ciemna, zatem w nocy musiał być kiepsko widoczny).
Intryguje mnie sposób przełączania pantografów poprzez duży przełącznik w nastawniku jazdy.
No i same ułożenie hebelków i podpisy pod nimi. Niby mamy, dzięki uprzejmości @EP08_015 kompletny model wraz z kabiną i wręcz aż prosi się o odświeżenie (podobnie jak EP02 i EP03).

Inne pytanie pozostaje, czy wozy które robiły jako grzałka były pojazdami stricte stacjonarnymi czy wzorem EU04-24 była potrzeba pełnego uruchomienia?

To co panowie tutaj opisujecie (cześć i chwała Waszej pamięci!) aż prosi się o porządną publikację na temat tych lokomotyw i historii utrzymania taboru w B.B. :)

10
Mi udało się w 04.1990 w starej parowozowni w BB zobaczyć jako "grzejkę" Ty42-93, a w MD Czechowice w 03.1991 maszynę Ty42-127 w tej samej roli. W MD CzDz także w 03.1991 jako "grzejka" pracował Ty2-94.
W Zebrzydowicach w latach 1990 do 1994 mieliśmy cztery Ty42 z ważnymi kotłami m.in 19 (do końca zdolna do jazdy o własnych siłach) i OIDP 92, 94 i jeszcze jeden. W 1993 pocięto u nas na złom podwozie i tender jakiejś innej maszyny z serii Ty2/42. Trzy  ostatnie parowozy Ty42 wywieziono z Zebrzydowic ostatecznie w 1998 roku. Akurat miałem dniówkę na miejscowym przetoku i przypadkiem kamerę video8 :).
EU04-18 do 11.1987 pracowała jako "grzejka" przy peronie 1A w BBG, czyli tam, gdzie później był skansen taboru. 
EU04-18 kilka lat stała na terenie wagonowni w Bielsku-Białej i była niewidoczna dla podróżujących w kierunku Katowic czy Wadowic. Natomiast bardzo dobrze widoczna dla podróżnych udających się w kierunku Cieszyna. W 1986 odholowano ją w okolicę peronu 1a i każdy kto chciał mógł ją "zwiedzić" (w kabinie już była tylko sterta po komorach łukowych styczników WN i kikuty okablowania). W okolicy listopada 1987 na parę dni odwiedziła miejsce swego ostatniego stacjonowania tzn. MD Czechowice-Dziedzice, gdzie koledzy oddzielili od pudła lokomotywy na pamiątkę tabliczki firmowe, które zdobiły później ściany jednego z biur. W tym czasie tzn późna jesień 1987 była widziana EU04 w Czarnolesiu, ale nie wiem czy to była 18-tka przed wysłaniem do Muchowca, czy jeszcze jakaś inna.

11
Symulator / Odp: Seria prezentacji MaSzyna
« dnia: 04 Maja 2021, 06:14:58 »
Zapraszam na prezentację z najnowszego wydania symulatora MaSzyna 21.04



12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2021, 19:36:13 »
Zawsze możesz zacząć w Jarkawkach, mieć rozkład do Janiszewa, a skończyć sobie w Macierzewie.
Na scenariuszu calkowo_v2_zdawczyB_cal jest pociąg AI (55415) który startuje w Macierzewie a kończy w Jarkawkach. Jest on w pełni funkcjonalny.

13
Wydział zamówień / Odp: "Nowy" prędkościomierz EP07
« dnia: 30 Grudnia 2020, 15:49:49 »
Nie wiem, gdzie to częste występowanie TELOC'a 1500 widziałeś, oprócz EP07-412?

Na przykład na:
312 - ZNTKiM w Gdańsku
339 - Olkol
384 - Olkol
385 - ZNTKiM w Gdańsku
389 - ZNTKiM w Gdańsku
397 - Olkol
442 - ZNTKiM w Gdańsku
482 - ZNTKiM w Gdańsku
1009 - ZNTKiM w Gdańsku
1012 - ZNTKiM w Gdańsku
1025 - Olkol
1030 - ZNTKiM w Gdańsku
1031 - ZNTKiM w Gdańsku
1035 - ZNTKiM w Gdańsku
1036 - ZNTKiM w Gdańsku
1037 - ZNTKiM w Gdańsku
1046 - Olkol
1047 - ZNTKiM w Gdańsku
1052 - Olkol
1055 - Olkol
1056  - ZNTKiM w Gdańsku
038 - ZNTKiM w Gdańsku
092 - ZNTKiM w Gdańsku
353 - ZNTKiM w Gdańsku

I na pewno w wielu innych, natomiast nie mam zdjęć wszystkich siódemek a na niektórych zdjęciach nie widać jaki jest zamontowany prędkościomierz.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Listopada 2020, 01:37:11 »
Parę zdjęć z jednego z ostatnich rozładunków na Wojciechu w Zabrzu. Może i nie PKP ale raczej się nadaje :)

15
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 14:46:26 »
Proszę o podanie źródła, ponieważ zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.
To tak na logikę - sprawdź skąd była EU07-168.
A po drugie znam pomocnika, który jechał tym pociągiem. Podpowiem, że zatrudniony był w miejscu w którym stacjonowała EU07-168.


Piechowice i Strzelce są zakwalifikowane do poprawy od kilku miesięcy, błąd będzie poprawiony do końca roku. Poproszę inny przykład.
Ale co mnie obchodzi co i do czego kwalifikujesz. Nawet tu pisząc: "rozdzielanie czasu pracy na co najmniej dwie karty było stosowane 30 lat po Otłoczynie" świadczy, że nie do końca rozumiesz o czym mówisz. Niczym dziwnym jest pisanie 5 kart pracy z jednej służby.

16
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 16 Września 2020, 10:26:14 »
Z jednej strony praktycznie wszystko było na gotowo i wystarczyło tylko wstawić wnęki. A z drugiej strony nie było wyciętych otworów, ale wystarczyło je wyciąć i wstawić gotowy element oraz przesunąć mapowanie.

Wszystkie wnęki mam już gotowe, później po zrobieniu odpowiedniej tekstury całość będzie wyglądać dużo lepiej. Przy okazji zaincludowałem fiz i mmd (będzie mała polonizacja, więc pojawi się kilka dodatkowych wpisów).

Czyli po zmianach do wariantu 182 2 dojdzie pudło z dodatkowymi stopniami, a do 183 1 poza dodatkowymi stopniami dostanie tylko jedno uchylne okno w maszynowni.

Przy okazji dodałem możliwość zmiany tekstury wózka. Jasnoszary kolor nie pasował do spolonizowanych skód, które najczęściej mają brudne i ciemne wózki.

W kabinie 201Eo mam już gotowy cały komplet tekstur. Teraz zostało zrobić ao, pokroić wszystko co trzeba pod animacje i przygotować podświetlenie.

Dołączam listę numerów, które pojawią się w paczce. Dzisiaj udało mi się ukończyć 183 002-5, do zrobienia zostały już tylko dwie 182. Przy okazji mam już materiały na polonizację kabiny. Zobaczymy jak to czasowo wyjdzie, być może w testach najpierw pojawią się tekstury, a kabina pojawi się w osobnej paczce.

Dzisiaj do grona gotowych Skodziaków dołączyła 182 164-4. Jakby ktoś się zastanawiał, to taki skład można było spotkać w rzeczywistości (https://s23.flog.pl/media/foto/12063386_182-1230.jpg). Te trzy gotowe 18x powstały ze zdjęć jednego boku i jednego czoła. Na ostatnią teksturę, czyli drugą 182, mam oba boki i oba czoła, więc będzie na wypasie.

Dzisiaj skończyłem ostatnią zaplanowaną teksturę, a od jutra zabieram się za edycję kabiny. Przy okazji musiałem dorobić nowy detal, czyli wariant z dwoma typami anten.

Dzisiaj rozpocząłem prace nad spolonizowaną wersją kabiny dla 18x.

Aby kabina była w miarę uniwersalna to pojawią się w niej takie detale jak:
- lampki ca/shp i kwadratowe mierniki
- radiotelefon i panel ENTE zamontowany w narożniku (aby pasowało zarówno do starszych 181/182 bez drzwi z prawej strony jak i młodszych 182/183)
- zagłówki foteli + drugi fotel dla pomocnika
- (prawdopodobnie) nowy układ przełączników na pulpicie i inne manometry
- dodatkowe informacje na ściankach
- drobna kosmetyka kilku elementów

Na koniec dojdzie kilka elementów do ustawienia i sprawdzenia:
- ustawienie animacji wskazówek mierników i kalibracja wskazywanych wartości
- sprawdzenie działania ca, shp i wszystkich funkcji rtf
- zrobienie podświetlenia mierników

Jeśli do piątku wszystko będzie gotowe, to wtedy wrzucę kompletną paczkę. A jeśli nie, to w piątek pojawią się same skodzaki, a sama kabina później.

Aktualnie do zrobienia został już tylko sam pulpit, podłoga i część sufitu.

Aktualnie w kabinie prawie wszystko jest już gotowe, zostało już tylko wykończyć zielony panel i zobaczyć jak wyjdzie ao. Czeską wersją kabiny z racji braku polonizacji raczej nikt nie będzie jeździł, więc skorzystałem z paru gotowych elementów. Ciężko jest znaleźć identyczną kabinę 18x po polonizacji, więc praktycznie prawie wszystko może się różnić.

Wszystko zostało już dokończone i sprawdzone, więc kompletna paczka niedługo pojawi się w testach.

W międzyczasie powstała już piąta tekstura na nowy model 181_v2. Dla tego numeru musiał powstać kolejny wariant, czyli 182_pl3. Od wariantu 2 różni się nożycowymi odbierakami. Akurat fotki tego numeru najbardziej przypadły mi do gustu, miało być kilka tekstur więcej, ale są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Przeglądając listę taboru trafiłem na kolejną 182 156-0, tym razem na model v1. Po publikacji mojej tekstury, tamta zostanie podmieniona na sceneriach i usunięta. Jakby ktoś byłby ciekawy, to w załączniku jest porównanie wersji v1 i v2. A jeśli chodzi o kabinę 201Eo, to tekstury są już wstępnie gotowe i teraz wszystko trzeba pokroić pod animacje.

A tak prezentuje się gotowa kabina, wszystkie niezbędne elementy są już w pełni działające.

Specjalnie dla 201Eo-013 przygotowałem szarą wersję kabiny. Na pewno taką wersję mają 013 i 014, nie wiem jak jest jak dla 011 i 012. 010 ma żółty pulpit.

Dzisiaj skończyłem teksturę 201Eo-013 dedykowaną szarej wersji kabiny.

17
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 01 Listopada 2020, 12:42:05 »
MaSzyna jest symulatorem który ma na celu jak najlepsze odwzorowanie realnego prowadzenia pociągów. Jazda po płaskim torze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością ponieważ płaskich dłuższych odcinków w realu nie ma. W maszynie na płaskim torze można się rozpędzić do rozkładowej, ustawić odpowiedni prąd i nic nie ruszając jechać dalej ze stałą prędkością ile się chce... godzinę, dwie... W rzeczywistości to nie jest możliwe. Więc uważam że nie warto tracić czas na takie trasy, zamiast tego skupić się na sceneriach z profilem pionowym torów. Przykładowo kolega JAN21 który tworzy super realną scenerię (L61) napisał "...Do pomocy przy mojej części przyjmę każdego chętnego..."
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32626.0.html

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Października 2020, 19:15:20 »
Nie jest to do końca tabor, ale taborowi służyło.  Oryginalna tablica relacyjna wieszana na wagon. To wyjątkowa tablica, bo jest oryginałem z epoki i pochodzi z pociągu ratunkowego. O ile będzie składany tu pociąg ratunkowy, zwłaszcza w stylu retro, tablica się dla niego przyda.

https://eu07.pl/userfiles/24778/TablicaPocRatLokom.zip

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Października 2020, 17:34:07 »
EOT, druga 6Di to SM42-2034 Cemetu.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Października 2020, 20:42:13 »
W ramach niesprecyzowanych poprawek wchodzą:
* dodanie do tempomatu mocy minimalnej niezależnej od pozycji nastawnika (EN57A - 100%, Impuls - 20%) oraz sterowania mocą tempomatu poprzez zadajnik (Impuls)
* możliwość wyłączania się tempomatu po użyciu hamowania służbowego
* odcinanie zaworu maszynisty przy hamowaniu nagłym - unika się w ten sposób ucieczki powietrza
* praca piasecznicy została uzależniona od ustawienia kierunku jazdy
* dodanie drugiej krzywej hamowania dla botów na okoliczność, gdyby wartość LocalBrakeAccFactor w sekcji AI: była za niska - w dalszym etapie będzie możliwość personalizacji krzywej hamowania dla botów, zależnie od ich charakteru oraz konieczności skracania czasu jazdy

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Października 2020, 21:32:01 »
Czy ktoś ma może złożoną paczkę z Włókniarzem bez brakujących tekstur otoczenia i w miarę przejezdną? Tęskni mi się za śmiganiem Kaliską, a składanie z tego co jest w wątku (tym bardziej, że pliki od Darskiego które w miarę to porządkowały wygasły) to jest rzeźba, jedno naprawisz drugie zepsujesz.

22
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Września 2020, 16:31:26 »
Jak ktoś jest zainteresowany wrzucam link do trailera:

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Sierpnia 2020, 02:51:46 »
W niektórych programach gdzie używa się mnóstwo skrótów klawiaturowych używa się tzw. trybów - tryby te przełącza się za pomocą kombinacji klawiszy Alt albo Ctrl + jakiś klawisz odpowiadający trybowi, i w każdym trybie jest oddzielna pula skrótów klawiszowych.
Na przykład w symulatorze mogłaby być oddzielna pula do sterowania urządzeniami lokomotywy typu sprężarka, przetwornica, wyłącznik szybki, wentylatory silników trakcyjnych, pompy itp., a oddzielna dla sterowania pojazdem, np. nastawnik, hamulec, pantografy, światła, hamulec sprężynowy, drzwi, oświetlenie przedziałów/kabiny, itp. To pozwoli również używać tempomatu z klawiatury zamiast klikać na guziczki, co potrafi wkurzać np. klikając co chwilę 0 i 160 w Elfie.

To taka luźna koncepcja na rozwiązanie problemu "zatłoczenia" skrótów klawiszowych, i chyba jedna z najprostszych do wdrożenia.

24
Bieżące kolejowe / Biblioteka kolejowa
« dnia: 28 Lipca 2020, 20:36:47 »
Dzień dobry,
Jak domniemuję "Maszyna" jest symulatorem kolei współczesnej, znaczy się po 2000 r.
W poniższym linku są materiały dotyczące kolei do 2000.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=biblioteka
Na razie wrzuciłem trochę ponad setkę przepisów.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moje brudne paluchy i tak dalej.
Później przyjdzie pora na służbowe RJ i wydawnictwa okołorozkładowe, WOTy, dzienniki urzędowe, wszelaka literaturę i co mi się na dysku zalega.
Na chwilę obecną całość zajmuje "zero siedem" TB to jest ponad milion stron i rośnie.

Zapraszam do korzystania.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

26
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Kwietnia 2020, 11:19:12 »
Ekhm... ja to tu tylko zostawię.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 01 Marca 2020, 15:03:38 »
Modyfikacja, czyli samo P4 nie powoduje, a znając naszych przewoźników w papierach będzie P4 i nikt nie udowodni że była jakaś modernizacja - żeby było taniej.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 09 Lutego 2020, 23:00:24 »
Jestem czepialski, kiedy wprowadzano 104E (EP09), to w jednej lokomotywie zamonotwano urządzenie które nazwano "układ prędkości zadanej". Teraz nazywa się to tempomat, jednak zasada działania jest taka sama. Tempomat ma za zadanie utrzymanie prędkości na długich odcinkach, a w samochodach czy ciężarówkach do odciazeniu kierowcy na autostradzie. Tylko ze tempomat dla mnie osobiście to zbędny podzespoł który nie daje satysfakcji z jazdy i bardziej usypia czujność.

29
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 28 Grudnia 2019, 19:29:48 »
Przy manometrach hamulca brakuje bocznego migacza od malucha tj lampki czuwaka.

EL2-37 to obecna 15
EL2-30 obecna 17
EL2-41 obecna 18

Loki fizycznie skasowane wg evn
01,02,04,05,
Opis manometrów
na środku
- ciśnienie obwodu sterowania domyślnie 5 atm , przy zmiania pozycji spada chwilowo ok 0,5atm
- - przewód wyrównoważający  - ciśnienie w żółtym sprzęgu powietrznym. normalnie 0 po włączeniu kipowania powoli musi dojśc do 5 atm
- przewód zasilający - czyli zbiornik główny - 8atm wartość nominalna
po prawej
- ciśnienie w cylindrach hamulcowych lokomotywt
- ciśnienie przewodu głównego nominalnie 5 atm

na środku są 2 lampki z opisem sprężarki zielone/ zółte - są to kontrolki poziomu oleju w sprężarkach - palą się gdy sprężarka sie zatrzyma

wskaźniki

- amperomierz ładowania przetwornicy ( i tu są loki z przetwornicą dynamiczną i statyczną (cichą)
- voltomierz sieci trakcyjnej
- 2 amperomierze silników trakcyjnych (gdy włączymy wolną jazdę i steruje nami operator załadowni na pierwszej grupie mamy ok 200A)

Przepsy
Na szlaku jazda ciągniona do 40km/h pchana do 30 km/h
W stracji do 25km/h

Semafory
Ciekawostka - nie ma migających sygnałów

są powtarzacze z tabliczką K oznacza to że jeżeli pchamy skład i lokomotywą jesteśmy przy powtarzaczu z literką K to ostatni wagon (czyli czoło pociagu) jest przy semaforze do którego odnosi się powtarzacz widoczny z kabiny.
Na semaforach mamy sygnał czerwony,zielony, pomarańczowy, biały. Nie ma kombinacji dwóch kolorów (nie pamiętam jak na zastępczy się jedzie)

30
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 28 Grudnia 2019, 18:24:41 »
Mam tylko kilka maszyn. Wieczorem opiszę co mam. Wiem że 20 otrzymała nr 001 , 40 miała 002 , ale nie potwierdzam to na 100% uruchomie kontakty i spróbuje uzyskać całą listę. I dam znać które maszyny są skasowane,

Strony: [1] 2 3 ... 6