Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: [1] 2 3 ... 24
1
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:45:31 »
Maszyna SP45-139 stacjonowała nadal w Sierpcu, przy czym w 1993 Sierpc w ramach reorganizacji PKP został jednostką zamiejscową Kutna bez zmiany lokalizacji lokomotywy, a w 1997 wszedł w struktury Zakładu Taboru w Toruniu i nadal bez zmiany stacjonowania maszyny. Takie były wówczas kombinacje w strukturach PKP zanim w 2001 powstało PKP CARGO SA i do dziś wielu miłośnikom sprawia to problem w temacie przydziałów maszyn.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 20:40:13 »
@mk1992: przede wszystkim "shadows yes" uwala ci symulator. Spróbuj bez cieni.   

3
bardziej mi chodzi o jakiegoś zboczucha kolejowego
Hmmm, czy aby nie przesadziłeś z opinią o hobbystach i Miłośnikach Kolei...?

4
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 08:18:17 »
Mam kolejne pytanie: czy pęd powietrza podczas jazdy ma wpływ na położenie dymu?

5
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?

6
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

7
Tor 2P to tor nr 2 przy peronie 1, a tor 1G to prawy tor na estakadzie za dworcem Wrocław Główny. Skład wyjechał nie w kierunku toru 1G, ale przeciął głowicę rozjazdową i pojechał w kierunku toru 3G, czyli lewego na estakadzie rozpruwając 5 rozjazdów.

8
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 13:20:55 »
Znam instrukcję, która mówi o: "całkowitym zakazie używania telefonów komórkowych, laptopów, tabletów oraz urządzeń RTV przez maszynistów w trakcie jazdy za wyjątkiem kiedy urządzenia w/w wykorzystywane są do prowadzenia pociągu"... Instrukcja jest w użyciu w Kolejach Dolnośląskich.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Lipca 2019, 18:14:17 »
Dzisiaj przejechałem się kawałkiem misji "calkowo_v2_zdawczB_pom" i pozwolę sobie na konstruktywne uwagi:

- na stacji Wiliś jest szereg torów, które mają "dołki", które niestety w realu albo nie występują albo postawił bym tam D1 (raczej wypadałoby, aby je wyprostować),
- najlepsze jest na odcinku Wiliś - Emilianowo (w drodze do Pomianek): na ograniczeniu do 20 km/h (od fantastycznego mostu kratownicowego) są takie dołki, że tutaj również ten tor nie zasługuje nawet na 20... - problem jest w tym, że nie chodzi tu nawet o przepisy, ale zwyczajnie na tych dołach zderzaki lokomotywy i wagonów niemal schodzą z siebie w pionie przy pokonywaniu takich "utrudnień górskich", a w realu naszły by na siebie...

Myślę, że ta "20-tka" mogłaby zostać, choć optowałbym na 30 przy szlakowej 40, ale te dołki powinny zniknąć, bo jest to nierealne. Zły stan podtorza lub nawierzchni torowej dla ograniczeń prędkości nie objawia się w taki sposób jak na opisanym odcinku, ale jeśli już taki jest to jest to stan katastrofalny i do zamknięcia toru. Ograniczenia prędkości mają inne kryteria.

Ot, takie luźne uwagi :)

10
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 17:16:59 »
Oby to chciało działać jak należy... Na E30 raczej słabo z tym, ale ETCS2, czyli ERTMS ma się nijak do etosu pracy.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 16:02:36 »
@SQT: dla niektórych z nas praca jest ciekawą częścią życia, a jeśli się ją lubi i rozumie to jest jak magnes. Zdaję sobie sprawę z tego, że to rzadkie połączenie, ale np. ja tak mam, a pracoholikiem jednak nie jestem:) Po pracy co prawda latam z aparatem za lokomotywami, w domu ogarniam moją bibliotekę kolejową i dalej w wolnych chwilach śledzę w necie "świat kolejowy" oraz rozmawiam z kolegami zawodowo i prywatnie o... kolei, ale nie męczy mnie to:) 

12
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 02 Lipca 2019, 09:03:06 »
Czy ta przechyłka w tunelu trzyma skrajnię budowli? Wydaje mi się, że po lewej jest za blisko ściany/sklepienia tunelu. Jaka tam jest szlakowa?

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Lipca 2019, 09:50:34 »
Jest takie piękne powiedzenie, że "wypadki (i nie tylko) wpisane są w ryzyko zawodowe maszynisty"... Owszem, na każdym stanowisku zrobiona jest ocena ryzyka i każdy kandydat musi się z tym pogodzić co tam jest napisane. Inaczej jednak jest na gruncie, bo mam na myśli wypadki z ludźmi, a nie jest to przyjemne ani dla maszynisty, ani dla komisji powypadkowej. Czy każdy jest sobie w stanie z tym poradzić? Myślę, że nikt tego nie wie, dopóki nie będzie miał z tym większej lub mniejszej styczności. Zatem jest to ryzyko, które wcześniej czy później wystawi was na próbę... Oczywiście wyżej pisano też o służbach nocnych, ale może też trafić się seria ciężkich służb pod rząd i będzie to kolejny negatywny aspekt pracy, ale są też przyjemniejsze chwile w tym zawodzie i każdy odbiera to inaczej i z czego innego czerpie satysfakcję. Tutaj jeśli ktoś wykonuje zawód maszynisty z pasją, a nie tylko dla kasy, to łatwiej mu jest/będzie znieść niedogodności, a nawet i nimi się cieszyć...

Ot, taka moja luźna opinia...

14
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 22 Czerwca 2019, 13:09:57 »
Czyżbyś nie wiedział co fotografujesz? Na drugiej fotce jest jeden z typowych składów osobowych na linii helskiej: SA133+120A+SA133.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 20 Czerwca 2019, 20:04:36 »
SUG - Stacjonarne Urządzenie Grzewcze. Na Płaszowie akurat jest to wagon, ale niegdyś w innych miejscach w PL były to głownie przebudowane lokomotywy ET21 (np. Kielce, Lublin), czy EP02 (Zakopane). Służy do ogrzewania wagonów pasażerskich na grupach postojowych.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 19 Czerwca 2019, 19:30:28 »
W ciągu dwóch ostatnich dni w końcu znalazłem czas, aby odpalić scenerię "Całkowo v2.0" (na razie tylko dwa scenariusze). Wielki szacun dla autorów, bo ruchowo i profilowo (wniesienia, spadki, łuki), krajobrazowo i stacyjnie jest bardzo OK i cholernie ciekawie (infry nie będę już chwalił, bo także jest OK), ale już dawno zauważyłem jeden niedopowiedziany błąd, który ów Całkowo powiela: autorzy zaaplikowali ograniczenia prędkości w niektórych miejscach np. do 40 km/h, ale jak wpadam w taki dół na rozjazdach, czy na szlaku, albo na obiektach inżynieryjnych (mosty/wiadukty) to z doświadczenia wiem, że to byłby koniec jazdy danego pociągu. Owszem, jestem za ograniczeniami V, ale proponuję:
- zmianę ich wartości do 10/20 km/h (10 km/h stosowano kiedyś na PKP tylko z pilotem),
- zmianę tych "dołów" na "mniej głębokie w profilu podłużnym" i zostawienie tych 30/40,
- poinformowanie w opisach, że na niektórych "słabych" torach stacyjnych (niektóre są tak pogięte, że postawił bym tam D1) jest Vmax tylko 10...

Jeśli chodzi o obiekty "mostowe" to niekoniecznie dla ograniczenia V musi być widoczna usterka torowiska na wjeździe i wyjeździe, aby ograniczyć V, ale może i często jest to niewidoczny z góry stan obiektu (stan łożysk, korozja węzłów itd.).

Poza tym jestem pod Wielkim Wrażeniem!


17
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 18 Czerwca 2019, 16:19:06 »
Najłatwiej rozróżnić te wagony po zbiornikach i drabinkach:
- 402R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 9270 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 4/5 długości "beczki",
- 418R mają zbiornik o średnicy 2200 mm i długości 9330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 2/3 długości "beczki",
- 431R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 10 330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają na dennicy i dalej na "beczce".

18
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 14 Czerwca 2019, 19:46:09 »
Informacyjnie: od 09.06.2019 KD jeździ na odcinku Lubin - Legnica - (Wrocław) bez zatrzymania na trasie LB - LEG, co ma się zmienić od 17.06.2019, czyli składy KD zatrzymają się na 3 pośrednich przystankach (Chróstnik, Gorzelin i Rzeszotary) i jednej stacji (Raszówka). Zatem wszelkie prace twórcy trasy linii 289 są już historyczne (bardzo wskazane), bo obecnie pociągi jeżdżą po zupełnie innej infrastrukturze z Vmax 120...

19
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 13 Czerwca 2019, 17:54:32 »
Klapy (drzwiczki), o jakie pytasz posiadały lokomotywy w wersji 3E (np. ET21-66). Przy okazji przypominam kolejny (prezentowany już) przypadek zastosowania drzwiczek na oryginalnej ET21-01: http://archeo.kolej.pl/tabor/ET21/zdjecia/et21-01.jpg Próbuje ustalić jakie było ich przeznaczenie, ale na pewno miały związek z czynnościami rewizyjnymi. Kiedyś stare 3E miały przedział WN z boku pudła i dopiero w lokach późniejszego typu 3E/1 przeniesiono go symetrycznie do osi podłużnej lokomotywy i wtedy drzwiczki zniknęły.

EDIT:
Klapy, o których się rozpisujemy służyły do kontroli/wyciągania akumulatorów kwasowo - zasadowych, które znajdowały się w korytarzu, czyli po lewej stronie pudła lokomotyw typu 3E.

EDIT (temat nie dawał mi spokoju):
- poprosiłem znajomego, który miał dostęp do dokumentacji maszyny 3E i okazuje się, że klapy te są po stronie przedziału WN, a nie od strony korytarza; generalnie znajdują się nie po lewej, a po prawej stronie lokomotywy.

20
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 14 Czerwca 2019, 19:12:37 »
edit - dane dla EN57AL (thermoking)
ogrzewanie 1 klimatyzator 20 kW
klimatyzacja 1 klimatyzator 31 kW
OK, ale masz na myśli klimę dla pasażerów, czy też w kabinie maszynisty? W TT-TK mamy 2 klimatyzatory RAC dla maszynisty i 3 klimatyzatory LRV na wagony (mam tutaj na myśli EN57A i klimę 1+3+1).

21
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 12 Czerwca 2019, 07:44:49 »
O jakie drzwi Ci chodzi? Jeśli kabinowe, to każda kabina w ET21 miała dwoje drzwi. BTW, Twój pierwowzór ma inne reflektory, a tak na prawdę ten egzemplarz to nie jest ET21-1. Pisałem kiedyś o tym.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 31 Maja 2019, 14:46:31 »
W dniu 31.05.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągiem (zestawienie EP05+EP07):

TLK 14100/14101 "Górnik" relacji Warszawa Wsch. 20:04, Piotrków Tryb. 22:00/01, Częstochowa 22:59/23:00, Tarnowskie Góry 23:47/48, Bytom 00:04/05, Katowice 00:27 (maszyna zostanie w Katowicach do niedzieli 02.06.2019 i wróci do Warszawy IC 130/41004/5 "Batory").

EDIT:
EP05-23 poprowadziła IC Batory wraz z EP09-043, a wcześniej (także w niedzielę) brała udział w wystawie taboru na stacji Sosnowiec Główny z okazji Dnia Dziecka.

23
Trasy / Odp: L053 - spadki napięcia
« dnia: 28 Maja 2019, 14:23:31 »
No właśnie... wystarczy, że będą się mijać np. dwa ciężkie towarowe lub inne prądożerne pojazdy i napięcie od razu spada. Jedną z tego przyczyn są niedostosowane podstacje trakcyjne. BTW, co jakiś czas jeżdżę EIP z Wrocka do Wawy i w okolicach Ozimka, czy Fosowskich dość często Pendolino "traci" WS przez spadki napięć.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 24 Maja 2019, 13:22:11 »
Stolik zawsze może zostać pobazgrany przez graficiarzy...

25
Jeśli chodzi o Cargo, to trochę wyszedłem w przód, ale już sporo gagarinów stoi w Pesie.
Na pewno są tam ST44: 163, 206, 489, 615, 717 (!), 788, 862, 878, 949, 983, 992, 1056, 1081, 1083, 1103 i 2023.

@RoboBatman: tak, masz rację, bo nie sądzę, aby ktoś wysyłał Rumuny do Reloku chyba, że w PL ktoś odważy się na P5 tych maszyn...

26
ST44-1252 (ex 717) jest w fazie testów, seria do numerów 1289 różni się detalami od modernizacji ST44m z lat 2008-12 (ledy, klima, okna)
Masz na myśli kolejne 38 x ST44 przeznaczone na P5+M? W Białymstoku czekają na to (stan na 01.05.2019): ST44-089, 700, 1028, 1074 i 1109.

27
"Nowe" Ludmiły na pewno zastąpią ST43-R i TEM2. Obawiam się jednak, że na Rumuny nie będzie zbytu i pójdą na złom...

28
Bardzo fajne aktualne podsumowanie. BTW:
- warto "łapać" 3E/1-201 i 202 z PMT, bo choć są na sprzedaż to nadal jeżdżą w fajnych barwach PMT.
- 201E-277 jest po Oleśnicy (kończyli ją we wrześniu/październiku 2018).

29
W zasadzie jest to najlepszy pomysł! Fajnie, że Koledzy podpowiadają co i skąd zaciągnąć, ale gdy ktoś nie jest w temacie to zniechęca się, bo zakłada, że coś źle zrobi.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 00:01:51 »
Traxx'y to fajny temat, ale do rzeczy, bo ich odmian w PL jest kilka:

F140DC - E483 (2 patyki); 3 kV
F140MS - E186, EU43 (4 patyki); 1,5/3 kV i 15/25 kV
P160DC - E583, EU47 (2 patyki); 3kV

BTW, niemieckie BR185 (F140AC) pracują na napięcie 15 kV, ale niektóre są na 15/25 kV i mają wtedy 4 patyki.

Strony: [1] 2 3 ... 24