Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35
751
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 19:04:28 »
Tutaj http://jareks.zonk.pl/am/tr.htm są zdjęcia ODRY z EP05.

752
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:51:05 »
Czytalem swego czasu na internecie "Historie maszynisty" p. Wlodzimierza Dolubizno z MD Wroclaw Gl. Bylo tam, ze w poczatkach sluzby mial w obsludze ST43 z MD Wroclaw Glowny, ktora prowadzil ex. "Odra" do Warszawy przez Ostrow Wlkp. Pozniej, gdy "dostal" EU07 to mial sytuacje, ze w przypadku kiedy byly dwie 07 na tym pociagu (planowo chyba jedna na nim byla) to spinali je "warkoczami", dzieki czemu "przed planem" byl. Czy masz moze zdjecia tego pociagu z siodemkami spietymi "warkoczami"? Mnie sie Ex "Odra" zawsze kojarzyl z EP08.

Istotnie, ODRA śmigała też na EP08, choć zdarzały się EP05, ale za czasów PRL wiele "ciekawych" rzeczy się działo i nie można wykluczyć różnych pomysłów rodem z PKP. Wtedy PLAN, to PLAN i ani minuty dłużej! Nigdy nie widziałem 2 x EU07 na Odrze. Jeździłem tym pociągiem dopiero od 1990 i prowadziła je zawsze warszawska EU07, po czym kilka lat później obsługę przejął Wrocław.

Jaco, nie PT, tylko Brochów ciągał na ST43. Mój wujek jeździł tym składem z Wrocka do Zielonej.
Zacytowałem tylko z dodatku z 1975 jako ciekawostkę, a ST43 mogły być później. Na Z.Górę i Węgliniec przed elektryfikacją dużo pracy miały także wrocławskie SP45.

753
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:29:20 »
Ślązaka, pewnego czasu, obsługiwał Brochów na ST43, ale to były dawne dzieje.

Dodatek do SRJP IIA, 1975:
EE 3705 Ślązak
Kraków Gł. - Wrocław Gł., EU06 MD Kraków Prokocim, 550 t
Wrocław Gł. - Zielona Góra, Pt47 MD Wrocław, 270 t

Jak się analizuje takie dodatki, to wieczór ma się z głowy...:)

754
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 18:22:10 »
@Jaco, czy masz moze gdzies zdjecia pospiesznego z Lwowa (lub Kijowa) do Legnicy?
Ganialo cos takiego przez Krakow na kilkunastu radzieckich "stodolach". Obsluga byla nastepujaca: Medyka - Rzeszow/Debica (ST43 MD Zurawica, pod drutem jechalo to), dalej juz EU07 z MD Wroclaw Glowny (Nie jestem pewien, czy od Wroclawia Glownego do Legnicy nie byla na ten pociag rozpisana ET21 z MD Legnica).
"Kijów" był prowadzony przez EU07 z MD Wrocław i wyjeżdżał o bardzo rannej porze z Legnicy, a przed nim dwa razy w tygodniu latało "Monachium" na EP05. "Czecha" mam na zdjęciach z "Monachium", ale EU07 z "Kijowem" niestety nie. 

Czyli to jednak nie chodziło o podjazd przed Zakopanem, tylko o "trzymanie" 140 km/h w tamtych czasach z dłuższymi składami? A Kanty na górskich liniach długo były normalnym widokiem. Nawet chyba jeszcze są, chociaż puszczanie jej zamiast Siódemki z 5-6 pudłami się troszkę nie opłaca.

Proszę pamiętać o propagandzie sukcesu! Wtedy depo "Olszynka Grochowska" była na oku ministerstwa i pociągi jadące 140 (wcześniej prasa to pięknie rozdmuchiwała) musiały przyjeżdżać na gierkowski Śląsk PLANOWO!

Kiedyś w magazynie RAZEM 25/441/1985 była na okładce EP08-007 i wywiad z maszynistą (bardzo fajny, choć podkoloryzowany tekst). Polecam!

755
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy \"na warkoczach\".
« dnia: 15 Września 2015, 17:49:44 »
W latach 80 i 90 EU07 raczej rzadko jeździły spięte kablami, gdyż zwyczajnie loków wówczas brakowało. BTW, jedne z cięższych wówczas zadań dla EU07 to długie składy pasażerskie z wagonami SŻD takich relacji jak Moskwa - Berlin itp.

EP08 jeździł po dwie, aby utrzymać V rozkładową 140, a EP05 160 km/h. W tamtych latach wprowadzenie V 140 na CMK było wydarzeniem, podobnie jak pod koniec lat 80 prędkość 160. Nie było wtedy takiego rynku taboru jak dziś i próbowano radzić sobie m.in. zmieniając w latach 70 przekładnię EU05 (zmiana oznaczenia na EP05), aby w taki sposób zwiększyć prędkość oraz (o czym już pisałem) wprowadzić sterowanie ukrotnione, aby dwa wozy umiały docelowo sensownie prowadzić długi skład z magiczną V=160. Badań i testów robiono wiele, a w tym przebudowa ET40 na EP40, jednak nie wszystkie badania spełniały wymagania PKP.

@up5358: nigdy nie widziałem EP05, ani EP08 na "Zakopiance" i pamiętam, że właśnie na Płaszowie "szybkie" loki wymieniano na coś innego. Nie było sensu pchać tam "Czecha" lub "Ósemki", bo raz, że wyjeżdżały więcej niepotrzebnych km, a dwa, że ich przekładnia na nic by się zdała w terenie górskim.   

  Dodano: 15 Września 2015, 17:54:35
Jaco, a gdzie "Chemik"? Sam osobiście widziałem dwie EP05 na tym pociągu.

W okresie, gdzie cztery Ex jeździły na 2 x EP05, lokomotywy EP08 prowadziły z V140: Ondraszek, Pieniny, Lech, Lubuszanin, Kujawiak, Chrobry, Chopin, Polonia, IEx Batory, Varsovię i Chemika, ale nie oznacza to, że nie mogło czasem dojść do zmiany obiegów (pewnie awaryjnie). Zresztą był też taki okres, że w/w pociągi prowadziły same EP05 w pojedynkę (Vmax 140)...

756
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 17:06:43 »
@up5358: pewnie masz na myśli "trylogię" o EP05, która była publikowana w KMD 1/2006, 2/2006 i 1/2007. Byłem współautorem tego dzieła... Ale do rzeczy, EP05 w podwójnej trakcji planowo obsługiwały:

Ex Górnik: Warszawa - CMK - Katowice - Gliwice
Ex Krakus: Warszawa - CMK - Kraków (na tym pociągu testowano także dwie krakowskie EP09-001 i 002 - oczywiście pojedynczo)
Ex Tatry: Warszawa - CMK - Kraków - (Zakopane; od Krakowa EU06 lub EU07)
Ex Warta: Warszawa - Poznań

Pamiętam doskonale wszystkie z wymienionych pociągów. Dodam, że z 27 lokomotyw EP05, sterowanie ukrotnione i zabudowane w latach 1982 - 1989 "nosy" na czole posiadały nr: 01, 02, 03, 04, 06, 14, 16, 18, 23 i 26.

757
Znane przypadki przebudowy ET41 na EU07:
ET41-036B -> EU07-537
ET41-088A -> EU07-544
ET41-116A -> EU07-545

758
Tabor kolejowy / Odp: Współdziałanie hamulca pn i ed
« dnia: 03 Czerwca 2015, 18:29:13 »
@El Mecánico: nie znam Stadlerów, ale np. jeśli ED jest załączony (na przykładzie 31WE/36WEa) to jest hamulcem, który działa w pierwszej kolejności. Jeśli hamujemy pełnym służbowym lub nagłym to wtedy przy odpowiednim spadku ciśnienia włącza się EP i mamy Blending. Jeśli ED jest wyłączone to mamy tylko hamulec pneumatyczny. Wiodące zastosowanie ED jako hamulca "bezpośredniego" ma minusy, bo wystarczy, że WS "wywali" z jakiegoś powodu to mamy wtedy mało czasu na reakcję na zatrzymanie składu w peronie przy ruchu regionalnym hamulcem pneumatycznym. ED ma też swoje ogromne plusy ;)

Zastanawiam się nad ET42, ale tam ED działa chyba jeszcze inaczej oraz nad Traxx'ami Bombardiera. ZTCP to np. w BR285 najpierw działa ED (jeśli jest załączone) i nawet spore brutto można tym zatrzymać...

759
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Maja 2015, 20:24:53 »
Niektóre firmy zatrudniają pracowników po licencji, ale nie jest to kartą przetargową. Mało tego, kandydat na maszynistę w danej spółce musi się spodziewać przejścia niejako egzaminu praktycznego, aby zdobyć autoryzację na daną serię pojazdu.
Prawda jest też taka, że wiele szkoleń licencyjnych ma słaby poziom (nie czują tego kandydaci i myślą, że to wszystko takie proste) i na jazdach autoryzacyjnych u nowego pracodawcy pomimo wcześniejszych pouczeń okresowych wypadają marnie i mają pretensje do całego świata. Proszę pamiętać, że sama licencja nie otwiera drogi kariery w 100%. Tutaj potrzeba chęci nauki danego pojazdu

760
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej Lotos 2015
« dnia: 23 Maja 2015, 16:51:44 »
Tego dnia miłośnicy kolei z Trójmiasta i nie tylko będą mieli niepowtarzalną okazję, aby przejechać się lokomotywami Lotos Kolej, zwiedzić dyspozyturę pociągową

Fajna sprawa, ale czy ktoś mi wytłumaczy co to jest dyspozytura pociągowa i czy poprowadzę TRAXX'a? Ogólnie uważam, że takie imprezy powinny się odbywać i dobrze, że Lotos je organizuje, ale komunikat jest słabo czytelny;)
 

761
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wysokie drzewa przy szlaku
« dnia: 16 Maja 2015, 18:26:54 »
Bo to trafna uwaga. Przecież nikt z devsów nie będzie przesadzał teraz drzew na scenerii sprzed dekady.
Hmmm, Koledzy skoro wkładacie wiele serca i czasu w ten "biznes" to chyba wiecie, że z automatu te "drzewka" to lipa i nie powinny tak wyglądać. Nie ma tu nic do rzeczy moja zmiana.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek

Brak jakiejkolwiek reakcji pomimo logowania na forum i otrzymania ode mnie PW. Ostrzeżenie.
Benek

762
Infrastruktura kolejowa / Wysokie drzewa przy szlaku
« dnia: 16 Maja 2015, 15:59:31 »
Dawno nie używałem scenerii "l053 calkowo-sluzba-tlk-1", która wymagała poprawek m.in. roślinności, które wchodzą do kabiny. Widzę wiele pozytywnych zmian pod tym kątem, gdzie są odcinki lasów liściastych z rowami odwadniającymi i wygląda to bardzo realnie, ale są też fragmenty, gdzie zastosowanie drzew z załącznika w takiej ilości i przy samym szlaku jest fatalne. Ogólnie rzecz biorąc wiele budowli i "krzaczorów", które są na tej linii podwyższają jej atrakcyjność, ale usytuowanie drzew, o których piszę jest mało trafne. Powinno się je wg zasady "sadzić" przynajmniej 20 m od toru po każdej stronie.

763
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 06 Maja 2015, 20:22:50 »
Na trafaretach wagonów towarowych jest podawana prędkość, z jaką konstrukcyjnie może dany wagon jechać w stanie próżnym i ładownym na danej klasie linii przy danym nacisku na oś. Nie zmienia to faktu, że V rozkładowa pociągu może być mniejsza.

764
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 30 Marca 2015, 14:05:45 »
sebastian82 ma raczej na myśli model JT42CWRM (66001 - 66007). Generalnie posiadam bardzo dużo zdjęć technicznych tych loków niemal z każdej strony. Zainteresowanych proszę o info czego potrzebujecie konkretnie, a wtedy skompletuję potrzebne zdjęcia. Pewnie nie wszystkie nadadzą się na tekstury, ale na pewno bardzo przybliżą temat. Spędziłem trochę czasu na tych lokach ;)

765
Tabor kolejowy / Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« dnia: 27 Lutego 2015, 21:35:53 »
Kiedyś oglądałem tego BR128 12X na żywo: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=28622&mode=search

766
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 20:05:59 »
@RoboBatman: poruszyłeś dobry temat! "Ciśnieniowcy" nie tylko na stanowisko maszynisty mają problem z lekarzami w kolejowej medycynie pracy. Zwykle na badaniach okresowych tacy ludzie są odrzucani i wysyłani do swojego lekarza, który sypie im garść tabletek i wolne np. 7 dni. Potem idą do kontroli i jeśli jest ok, to wracają do pracy. Na badaniach wstępnych taka akcja może nie przejść... Nie znam wartości ciśnienia gwarantowanego, bo nie mam z tym problemu, ale zwracam uwagę, że to może być poważna bariera.

767
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 12:34:03 »
Badania są na początku dla każdego nowego pracownika. Potem jest podpisanie umowy i inne papiery.

768
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2015, 11:18:54 »
Panowie, ja mam kategorię A i w wojsku nie byłem, bo rzeczywiście wybrałem naukę. Jest jednak ważna rzecz: w zakładzie pracy może paść jedynie pytanie - czy ma pan uregulowaną służbę wojskową? Chodzi tu po prostu o wpis w książeczce, że jest się przeniesionym do rezerwy. Do rezerwy nie przenosi się od tak - trzeba armii udowodnić, że się uczymy (tak jak w moim przypadku) i po paru latach dawali sobie spokój z nami.
To są moje doświadczenia sprzed ponad 15 lat. W wieku 19 lat otrzymałem książeczkę, a w wieku 25 byłem już w rezerwie. Nikt mnie nigdy nie pytał i nie żądał informacji dlaczego nie odbyłem służby wojskowej. Jestem rezerwistą i koniec!

769
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2015, 19:05:03 »
Najgorsze jest to, że ludzie z ulicy, a nawet ci co liznęli pracę na kolei "przez chwilę" np. młodzi konduktorzy, chcą szybko zostać maszynistą, który ma z przodu na pensji 4xxx! Masakra! Efekt: w głowie zero znajomości tematów transportowych, na czym i jak polega praca maszynisty, lekceważenie powagi stanowiska maszynisty i podejście do pracy pod tytułem - luzik, na nastawniku daję "dzidę", a jak coś padnie zgłaszam defekt i nie wezmę tego wozu dalej (biedny dyspozytor nie zna się i "łyka jak pelikan" takie pierdoły od "maszynisty", który ma staż "3 dni z dojazdem"). Ot, taka prawda w tym wszystkim.

Kiedy jest wtopa w/w postaci? Wtedy, gdy komisja powypadkowa pojedzie na zdarzenie, gdzie ów "dzida" jest wysłuchiwany na okoliczność danego zdarzenia.

  Dodano: 30 Stycznia 2015, 19:12:54
Przede wszystkim trzeba to lubić, bo ludzie bez zamiłowania długo nie wytrzymują.
Często ludzie idą na kolej po prostu "za pracą". OK, ale wielokrotnie nie chcą się rozwijać i biernie traktują swój zawód. Hmmm, młode pokolenie jest moim zdaniem mocno "olewające"...

  Dodano: 30 Stycznia 2015, 19:20:49
Jakiś czas temu pracownik Castoramy zatrudnił się w PKP IC na stanowisku maszynisty i podobno dobrze sobie radzi.
Super, bo ten pan nie siedział w domu i czekał aż praca przyjdzie sama i zatrudnił się w markecie, a hobbystycznie myślami pewnie był jednak na kolei, bo zna tematykę i z uwagi na zainteresowanie rozumie swoje nowe stanowisko. To jeden z wielu dobrych przykładów i tacy ludzie istnieją!

770
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 04 Stycznia 2015, 16:42:48 »
Okej, w takim razie lepsze będą rzeczywiste plany z wąskotorówek.

Publikacje o Górnośląskich KW i przemysłowych K.Soidy, czy kolejach na Żuławach (Romana Witkowskiego) powinny nieco pomóc, bo są tam ciekawe rozwiązania układów torowych i stacyjnych...

771
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Stycznia 2015, 16:33:31 »
TGV Réseau (380 043/044 4522) o własnych siłach jeździł w PL w czerwcu 1995 (150 lat kolei na Ziemiach Polskich)...

772
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 03 Stycznia 2015, 18:07:01 »
@joey: masz racje, kozioł na screen'ie "koziol.jpg" nie może tak wyglądać. To nie tylko budowla, ale także swego rodzaju urządzenie, gdzie belka poprzeczna ma mieć styczność ze zderzakami taboru, ale tylko wtedy ma to sens, kiedy słupki wsporcze/konstrukcyjne (pionowe), które są często z wygiętych szyn, połączone są z szynami nawierzchni śrubami stopowymi i łubkami (tu ważne jest, aby konstrukcja wsporcza kozła oporowego licowała z szerokością toru). Oczywiście przed kozłem powinna być odpowiednia "poduszka piaskowa" (dług., szer., wysokość).

  Dodano: 03 Stycznia 2015, 18:25:19
Polecam również zapisy instukcji Id-1 (D1): http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Podglad/Id-1.pdf
a w szczególności "&10 Nawierzchnia żeberek ochronnych".



  Dodano: 03 Stycznia 2015, 18:32:03
No i fajerwerki: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=32812&mode=search

773
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 03 Stycznia 2015, 14:09:06 »
@RoboBatman: rewident pewnie określił by to tak - obsady hamulcowe wraz ze wstawkami żeliwnymi nie są nad okręgami tocznymi zestawów kołowych, przy czym prawa strona jest nad obrzeżem koła...

774
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 01 Stycznia 2015, 10:25:39 »
Każdy egzemplarz wyprodukowany i wypuszczony z fabryki ma problemy wieku dziecięcego, niezależnie od jak dawna jest produkowany. Dotyczy to wszystkiego bez wyjątku
"Problemy wieku dziecięcego" to bardzo ogólne słowa.   
Wszystkie rzeczy najczęściej się psują na początku i na końcu czasu eksploatacji.
Hmmm, kolejne straszne uogólnienie;) @Krzysiek626 może podałbyś jakieś przykłady, które o tym przesądzają? Pytam, bo wiele osób zainteresowanych koleją, czy nowym taborem nie umieją odróżnić w czym jest rzecz...

775
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 20:49:25 »
@Krzysiek: na jednej przetwornicy można Impulsem jechać, a dalej idąc nawet 2, czy 3 niesprawne falowniki doprowadzą pojazd do celu z ograniczoną prędkością. Znam postanowienia komisji powypadkowej, ale nie mogę ich podać do wiadomości. Generalnie nie ma tutaj znaczenia, czy przetwornica była sprawna, czy nie. Zadymienie, a nie pożar dławika sieciowego nie wynikało z awarii innych urządzeń WN. 


  Dodano: 28 Grudnia 2014, 09:37:29
W temacie Impulsów 31WE warto dodać, że przekładnie osiowe (DOSTO VAR 200) i silniki trakcyjne (TSA TMF 59-39-4 o mocy po 500 kW) są póki co nie do zdarcia, a wozy przejechały już ponad 300 000 km. Należy liczyć, że Pendolino w tym temacie będzie także niezawodne.

776
Bocznica / Odp: Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 20:04:20 »
@Krzysiek626: dziękuję, przyjmuję do wiadomości.

A skoro nie ma znawców, to proszę pytać, bo wiecie, że media piszą jak im wygodniej.

777
Bocznica / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 19:43:21 »
Mimo, że kolega dąży do totalnego oftopa to odpowiem. Przepraszam nie falownik to był tylko przetwornica. Odszukałem artykuł http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/951451,impulsy-to-buble-psuja-sie-nowe-pociagi-kolei-dolnoslaskich,id,t.html?cookie=1
Cytuj
Mylisz falowniki i przetwornice... Po co więc piszesz o tym. Info z linka o wydarzeniu w Bolesławcu nie jest prawdziwe, bo kupa dymu powstała na dachu z dławików i nie dlatego, ze była tam elektroda spawalnicza! Komisja ustaliła co innego.

Uważam, że Impuls i Pendolino to dobry tabor w swojej klasie. Jeśli chodzi o energetykę EZT to w ogóle nie wiem co masz na myśli i dlaczego się bulwersujesz?
Cytuj

Nie bulwersuję się tylko uważam, że mijasz się z prawdą zamiast dopytać. Tak powstają potem "miedialne" historie.

Co do Jak40 B787 to ja mam na myśli wprowadzenie nowego taboru do służby i problemy z tym związane. B787 też miał swoje problemy, dość duże z tego co wiem z TV, ale pragnę zaznaczyć, że nie znam się na lotnictwie i nie będę się wypowiadać. W sumie to TV też robiło nagonkę na te samoloty.
Szanownych Administratorów proszę o skierowanie postów OT na bocznicę.

@Admini: czy chcecie info z gruntu, czy tylko w razie braku zrozumienia tematu dawać tematy na bocznicę?


Co to ma być? Bocznica.
Benek

778
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 18:25:02 »
Konkretnie miałem na myśli palące się falowniki, problemy z drzwiami, toaletami. Czyli usterki wieku dziecięcego. Teraz nie ma z nimi większych problemów - to dobre pociagi. Z Pendolino będzie tak samo. Po pewnym czasie takie usterki jak drzwi itp zostaną wyeliminowane.
Nie słyszałem o awariach "palących się" falowników. Chyba rzucasz tylko słowa hasła bez żadnego znaczenia? W KD, gdzie 31WE najbardziej dynamicznie pracują i ich praca jest niejako poligonem doświadczalnym dla Newagu NS problemy się zdarzają, ale ani z FT (falownikami), ani z PS (przetwornicami). Bywają co prawda zależności związane z ED, czy chłodzeniem TM (silniki trakcyjne), ale nie pisz o energetyce na ezt skoro nie masz pojęcia jak to wygląda w ruchu.
Drzwi i WC to owszem, ale to też dotknie Pendolino. Nie zawsze te dwa ostatnie bywają złe - chodzi o inne przyzwyczajenia podróżnych. Im więcej różnych przycisków tym gorzej. 

779
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 16:46:34 »
Poza tym, napluć na PESA i NEWAG NS/GLE, to każdy potrafi, starymi kiblami byśmy jeździli gdyby nie te kilkadziesiąt nowych składów przez nie wyprodukowanych.
Komisarzem odbiorczym to Ty raczej nie jesteś i nie rozumiesz, jak to jest z odbiorami i stanem "nowego" wozu oraz z tzw. "sprzedażą" wozu przez producenta... Nie pluję na polskich producentów, ale zwracam uwagę na fakty, jakie mają miejsce na terenie fabryki, a nie na peronie, gdzie ludziska i mikole się zachwycają.

Generalnie jestem za produkcją wszystkiego w Polsce, jak nie, to zabraknie Wam pracy.
OK, ale nie róbmy z Polski producenta wysokiej jakości taboru!

780
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 27 Grudnia 2014, 16:39:43 »
Przejechałem scenerię i uważam, że jest ciekawa. Miałem problemy z fps (15-30), ale mam GeForce 8600 GT 512 MB.

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35