Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35
661
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 19 Lutego 2017, 14:04:28 »
@EP08_015: dokładnie na takiej samej zasadzie musiało to działać na 3E/1. Sterowanie "krokodylem" EL2 przez operatora sortowni było i jest tylko w KWB Konin.

662
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 19 Lutego 2017, 12:16:11 »
To juz sieci tam nie ma? Zabek chcial kiedys 2e odemnie do tego. Jak chcecie to moge pomyslec i zrobic moda et21 z bocznym patykiem.  Do dyspozycji macie takze el2 100 z kabina.
Sieci na wielu liniach nie ma już od dawna i pogodziłem się z tym faktem, gdyż Koleje Piaskowe chylą się ku upadkowi. Nie mogłem jednak pogodzić się z tym, że zdjęto sieć trakcyjną ze stacji... Jęzor Centralny! W temacie 3E/1 z bocznymi patykami: widziałem je w Jęzorze w 1994, ale miały już zdjęte patyki przy czym miejsce po nich na krawędzi dachu pozostało https://wrphoto.eu/details.php?image_id=28552&mode=search Nigdy natomiast nie widziałem zdjęć ich pracy na polu piaskowym przy użyciu tych pantografów bocznych. 2E były stricte związane z Jęzorem i okolicami i nie sądzę, aby kiedykolwiek pojawiły się na torach Kotlarni, a jeśli mówimy o EL2 to wiadomym jest, że nigdy na Śląsku nie jeździły, choć pojazd sam w sobie jest bardzo ciekawy. Prócz KWB Konin i Turek widziałem je w pracy w KCW Kujawy, gdzie pracowały ze zwykłymi węglarkami Eaos!

663
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 18 Lutego 2017, 22:34:52 »
Najlepiej napisać pismo z uzasadnieniem do KP Kotlarnia, że interesują cię/kogoś TEM2 i może wtedy się uda spokojnie zrobić zdjęcia... Ta procedura działa bardzo często.   

664
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 18 Lutego 2017, 22:14:06 »
Trzymam kciuki za realizację tego projektu, gdyż klimaty PMPPW i niejako GKW są mi bliskie z uwagi na zainteresowanie tematem. Dziś skrzyżowania torów 1435/785 mm w Nieborowicach już nie ma, ale semafor kształtowy dla "wąskiego" stoi. Czy w scenerii jest jakaś koparka na polu piaskowym? Zakładam, że co jest w sumie oczywiste, iż "Ortowice" będą obsługiwane przez TEM2 z KP Kotlarnia. Czy szlak do Elektrowni Rybnik pozostanie jako "bez trakcji" w sensie pozostałości po "dobrych czasach"? Warto pamiętać, że w dawnym PMPPW Katowice - "oddział" Pyskowice Kotlarnia służyły M62-07, 08 i 09 i ST44-222, 224 i 407.

665
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Lutego 2017, 15:13:32 »
@Ptrrk: wybór, czy zmiana pracodawcy są bardzo ważne - kasa kasą, ale są spółki, w których nie będziesz mógł się rozwijać i dużo jeździć, choć są ludzie, którym to pasuje... Moim zdaniem warto zainwestować swój czas i zaangażowanie w firmę, która ma ciekawy/różny/w miarę nowoczesny tabor, gdyż dzięki temu "idziesz do przodu" i zdobywając np. coraz to nowe autoryzacje na kolejny typ pojazdu stajesz się pracownikiem wartościowszym w oczach aktualnego/potencjalnego/kolejnego pracodawcy. Oczywiście można się zaczepić u jednego przewoźnika i jeździć na szybkich pociągach na 2-3 typach pojazdów i to też jest OK, bo "szybkie" to prestiż i nie każdy się nadaje do tego. Generalnie "kiwanie" się w spółce, która więcej stoi niż jedzie na służbie do niczego dobrego nie prowadzi.

666
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 18:42:11 »
Fakt przeniesienia urządzeń na dach zapewne jest przyczyną braku takiego siania dźwięków jak w Acatusach
Urządzenia FT i PSM przeniesiono na 36WEa na dach, aby uzyskać więcej miejsca dla podróżnych. Maszynownia w 36WEa jest krótsza niż w 31WE - nie widać tego z zewnątrz, bo przy fotelach przy ścianie maszynowni "36" nie ma okien. To wszystko nie ma nic wspólnego z dźwiękami grzejników i nawiewem klimy. Sama praca falowników i przetwornic na 31WE też nie stanowi wielkiego problemu dla podróżnych, choć owszem słychać ich pracę (przynajmniej ja słyszę). Dla porównania głośniej pracują FT i PSM na ELF'ach, ale także w zakresie akceptowalnym.
Co do klimy: ciepłota lub chłód zależą od umiejscowienia czujników temperatury i "dosterowania" softu programu odpowiadającego za pracę systemów klimy i jej ogrzewania. Pamiętajmy także o jednym: sterowanie klimą musi zapewniać wymianę CO2 i do tego w konstrukcji układu są "dumpery", które regulują wymianę powietrza.
Odnośnie głośnej pracy klimy: chłodny lub ciepły nawiew działa czasem na maxa, bo sygnał od czujnika daje znać, że coś jest nie tak, czyli otwarte są drzwi lub częstość otwierania drzwi jest nader wysoka, albo też jest wysoka lub niska temp. na zewnątrz i klima musi sobie z tym poradzić itd. Bywa tak, że podróżny stoi w fotokomórce drzwi i są one otwarte i powietrze z zewnątrz miesza się z tym na pokładzie.
Sianie dźwięków od grzejników to już inna sprawa. Na wielu Impulsach są one dość niefortunnej konstrukcji, gdyż po nagrzaniu się zaczynają wpadać w rezonans. Wygłuszanie tego jest procesem doraźnym i nieskutecznym w dłuższej perspektywie.

667
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 14:31:48 »
Muszę się jeszcze przyjrzeć ale wydawało mi się, że na dachu członów skrajnych klima jest większa. Ta klapa komina to chodzi Ci o tą z dużą liczbą otworów, przez który idzie nawiew? Wymiary ok 1.5 na 1 m?
Zwróć uwagę na to, że na dachu 31WE/45WE i 36WEa w członach czołowych są nieco inne urządzenia. Na 36WEa na dachu wylądowały falowniki i przetwornice - może to Cię zmyliło.
producent i uzytkownik wyciaga wlasciwe wnioski z ich eksploatacji.
Dokładnie tak jest pod warunkiem, że użytkownik chce i umie zainteresować się swoim wozem, a producent chce słuchać o usterkach/nietrafionych rozwiązaniach i wdrażać poprawki.

668
Bieżące Symulatorowe / Odp: Lokomotywy seri ST43 (Pytanie)
« dnia: 15 Lutego 2017, 18:55:33 »
Od nr 278 z każdej strony długość ST43 wzrosła o 200 mm.

669
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 15 Lutego 2017, 18:48:30 »
@Maupex: grzejniki podłogowe na pojazdach Newag'u, czyli 31WE i 36WEa rzeczywiście mają ze sobą problem - po prostu brzęczą głośniej lub ciszej i na pewno producent pojazdów już o tym wie i także uważam, że powinny chodzić bardzo cicho lub nawet bezgłośnie;
@ST44-003: na Impulsach nie ma klimy marki Konvekta, ale na Acatusach to co innego;
@firleju: odnośnie klimy w przedziałach pasażerskich każdego rodzaju ezt to na każdym wagonie jest osobny klimatyzator i nie ma czegoś takiego jak:

w pierwszym i ostatnim członie nad którym zainstalowana jest główna jednostka klimy
   
ponadto

jest taki wielki otwór nawiewowy mniej więcej w połowie odległości między drzwiami a kabiną mecha

Ogólnie w tym miejscu na każdym Impulsie (często w tym miejscu jest wiszący monitor reklamowy) jest klapa z filtrem do tzw. przez "utrzymaniowców" komina, gdzie na jego szczycie są przyciski do przesterowania/resetowania klimy danego wagonu pasażerskiego; klima w kabinach maszynisty to inna bajka.

Jakość chłodzenia i grzania przez klimatyzatory i grzejniki na Impulsach zależy od prawidłowego umieszczenia czujników temperatury oraz co najważniejsze od odpowiednich ustawień programowych samej klimy jej producenta i softu na terminalach firmy, która instaluje oprogramowanie do sterowania całym pojazdem.

670
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 03 Lutego 2017, 19:19:00 »
Marcel myślę, że oszczędności na Haslerze to kwota większa niż kilkanaście tysięcy....

671
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 03 Lutego 2017, 18:44:27 »
@El Mecánico: tylko po co? Postaw się w roli inwestora: czy elektroniczny Hasler, ATM, czy Deuta jest warty montażu za grubą kasę w stosunku do starych analogicznych Haslerów? Podejrzewam, że ideą naprawy ET40 jest P4 plus na prawdę mała moderna (np. halogeny) i tyle...

672
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa ST44
« dnia: 22 Stycznia 2017, 19:11:33 »
OK! tyle, że dla odróżnienia silników 14D40 od 12CzN 26/26 mówi się w PL o tych drugich slangiem "Kołomna", jako swego czasu nowość na rynku silników Kołomny 4 - suwowych.

673
Tabor kolejowy / Odp: ZEZ. TV. Po co to wszystko?
« dnia: 22 Stycznia 2017, 18:32:46 »
EU07-042 podczas planowej obsługi w MD Wrocław Główny miała wprowadzony przez mechaników taki właśnie dodatek. Niczemu to nie służyło poza ozdobą. Dodam, że zanim dostała halogeny to też miała daszki :)

674
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa ST44
« dnia: 22 Stycznia 2017, 18:21:17 »
Czterosuwowe silniki 12CzN 26/26 mają owszem taką samą moc jak 14D40, ale są oszczędniejsze w eksploatacji. Pierwsze w PL silniki Kołomny zastosowano w "Gagarinach" PMT o nr 0161 i 1841. Literatura szczegółowo opisuje wyniki testów na maszynach PMT. Po udanych testach zaczęto zabudowywać Kołomny również na ST44-12xx PKP CARGO, a później na innych maszynach ST44 (LHS) i M62.

@Sebol82: oprócz 311D/ST40 (GE 7FDL 12 EFI 45 V-12 o mocy 2900 KM), mamy też ST44-30xx/M62BF-31xx (CAT 3516B o mocy 3050 KM) oraz M62M (Generals Motors 645E3B o mocy 3000 KM).

675
Tabor kolejowy / Odp: ZEZ. TV. Po co to wszystko?
« dnia: 22 Stycznia 2017, 18:09:20 »
Pod koniec lat 90 dwie maszyny dostały próbnie halogeny dołożone do wiader bez oprawek. Były to EU07-186 z Wrocławia i jeden ostrowski ET22. W latach 2000 EP09-012 dostała podobne halogeny, ale ustawione pionowo. Wszystkie maszyny testowano, a więc trudno wypowiadać się o wyglądzie... Ogólnie halogeny świeciły lepiej niż żarówki, ale to też zależało od ustawień tych halogenów i przetwornic reflektorów. Na dzisiejsze czasy najskuteczniejsze są reflektory LED'owe.   

676
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa M62-1199
« dnia: 05 Stycznia 2017, 19:23:32 »
Zapewne chodzi o relację Sieniawa Lubuska - Elektrownia Konin/Pątnów i Pol - Miedź Trans.

677
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 25 Grudnia 2016, 14:12:37 »
Smutna wiadomość i niedowierzanie... W tym roku ta mocarna ekipa grała koncert w mojej okolicy, ale coś mi wyskoczyło i nie wybrałem się na koncert... Mimo, iż to Rosjanie, którzy się nam kojarzą jak kojarzą, to w PL, ale i na świecie byli odbierani bardzo pozytywnie! Chór Armii Radzieckiej, a tyle sympatii mieli w sobie...

678
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 24 Grudnia 2016, 21:02:42 »
Ad.1: EU07 waży ok. 80 t, a załadowany ciągnik z naczepą ok. 40 t.

679
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 24 Grudnia 2016, 20:35:40 »
@MasterMati: CRASH TEST bardzo konkretny! Mechanizm tego zderzenia jest ciekawy tyle, że co prawda lokomotywa potrafi znaleźć się w polu czy lesie po takim zderzeniu (jest to realne), ale na pewno nie lata... BTW, na szlaku dwutorowym nie stosuje się trakcji opartej na jednym maszcie na międzytorzu (są wyjątki, ale zasada jest inna) i "sierżanty" są za duże.

Ogólnie materiał robi fajne wrażenie.


680
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 17 Grudnia 2016, 21:07:01 »
Żartujesz? Jaki sens ma odpalanie MaSzyny przez kogoś kto tego nie czuje? To nie jest gra dla casuali, myślę, że casual odpanie po 5 minutach z MaSzyną teraz.
Nie wiem jaki ma sens jechanie jakiejkolwiek misji bez znajomości podstaw ruchu kolejowego czy obsługi pojazdów.

Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi;)

681
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 15 Grudnia 2016, 17:49:59 »
Problem z uruchomieniem to jedno, ale obsługa (np. tankowanie) loka jak na Twoim linku z YT to przerosło by wielu! Dlaczego? Prosta sprawa: jeśli ktoś nie czuje tego fanu, nie jest hobbystą lub nie zna podstawowych zasad, to zdecydowanie wolał będzie zasiąść SZYBKO za sterami EP09 i po "szybkim" odpaleniu polecieć, gdzie "semafory poniosą"... Delektowanie się tym wszystkim, co pokazują filmy na YT pozostałoby dla nielicznych. Owszem, chciałoby się, aby MaSzyna mimo wszystko dążyła do tego, co widzimy na YT, ale nie jestem programistą i nie będę się wymądrzał;)
Fakt faktem, TRAINZ wysoko postawił poprzeczkę.

682
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 15 Grudnia 2016, 17:14:37 »
Tych filmów jest więcej jak choćby
i są świetne, ale czy dla wielu "graczy", którzy MaSzynę nazywają grą nie będzie to mur nie do przejścia?! To co Trainz prezentuje to jest niesamowite i idzie w dobrym kierunku (mega mi się podoba - jest klimacik), ale za duże skomplikowanie niektórych rzeczy może być problemem dla odbiorcy (nie mówiąc już o stworzeniu takiego standartu otoczenia, realizmu "z gruntu", czy uruchamiania diesla z usterkami...).

683
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: EN-57 20xx
« dnia: 08 Grudnia 2016, 20:38:01 »
EN57-20xx to są SPOT'y od nr 2004 do 2078 powstałe na bazie starych EN57 (V max 110), a typowe "Tygrysy" to ogólnie EN57AL-2101 do 2121 no chyba, że jest już ich więcej i też powstały na bazie EN57 (rama i wózki), ale mają inne sterowanie niż SPOT'y, inne kabiny, klimę, SIP, monitoring, kamery czołowe, inne pantografy, rozkład Aksel'a i trochę automatyki, a przede wszystkim mają silniki asynchroniczne i V max 120. Obie serie to dwie odmienne konstrukcje! BTW, w barwach "tygrysich" widziałem kilka razy w Krakowie nawet stare poczciwe ED72 oraz wagony 2 klasy na "Kamieńczyku" do Szklarskiej Poręby Górnej, ale widać, że i SPOT'y tak malują...

Cóż, dziś "Tygrysem" są już EN57AL-21xx, ED72, EN57-20xx SPOT i SM04...

684
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 06 Grudnia 2016, 18:11:24 »
OK, to dla mnie coś nowego:)

685
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Grudnia 2016, 18:33:32 »
Rumunia i wąski tor Felsővisó - Viseu de Sus:
&feature=youtu.be&t=1m1s

686
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 02 Grudnia 2016, 17:48:43 »
Nie wiem jak po modernizacjach, gdzie wmontowano do nich jakichś system mikroprocesorowy OIDP "Mirer".
Na maszynach serii 350 stosowano swego czasu system MIREL 350.

687
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukiwany parowóz
« dnia: 22 Listopada 2016, 10:34:07 »
W Częstochowie stoją dwa parowozy: TKt48-151 z MD Kępno i Ol49-20 z MD Żagań.

688
Na warsztacie / Odp: Model lokomotywy SP32
« dnia: 21 Listopada 2016, 12:17:45 »
Sądzę, że Bartek (CTL) kompletował materiały z kabin podczas akcji wywożenia SP32 z ZNTK Poznań do portu rzecznego we Wrocławiu. Parę lat już minęło od tych wydarzeń.

689
@Pitek: no i wtedy MaSzyna musiałaby się stać w końcu spółką z zarządem. Piszę bardzo serio!

690
Mogę się pochwalić, że podczas wrześniowych targów Innotrans 2016 w Berlinie odwiedziłem ekipę SIMTRAQ i miałem przyjemność pojeździć trochę tym symulatorem w różnych warunkach atmosferycznych. Pulpit maszynisty jest rodem z nowszych EN57AL, przy czym w nastawniku ma też MED'a (tak jak np. EN57AKD) i wszystko na pulpicie działa jak w realu. Cała kabina "buja się" wraz z rozruchem i hamowaniem i na prawdę robi wielkie wrażenie. Nawet podczas symulowanego deszczu, wycieraczka zostawia na "szybie" ślady po kroplach wody. Troszeczkę trasy mieli słabo oznakowane wskaźnikami i semaforami tam, gdzie być powinny, ale to żaden problem, aby to dopracować. Ważne jest to, że zapewniali stworzenie każdej realnej trasy o dowolnej długości wg zaleceń kontrahenta, który kupi taki sprzęt. Oczywiście trasa to nie wszystko, twórcy symulatora stworzą na życzenie klienta cały szereg zdarzeń losowych, które klient sobie zażyczy: zerwana sieć trakcyjna, powalone drzewo, przeszkody na torze, konflikty z dyżurnym ruchu, wszelkie awarie pojazdu i dziesiątki innych. Na platformie z kabiną może przebywać do 4 osób, co pokazuje, że rzeczywiście kabina jest spora tak jak w EN57AL. Troszkę słabo mieli wyregulowanego MED'a, ale to też nie problem. Mam nadzieję, że się jeszcze z nimi spotkam. Chętnie poświęcił bym więcej czasu na kolejne jazdy "ALicją" :)   

W sumie nadchodzą właśnie czasy, gdy przy zakupie kilkunastu pojazdów, zleceniodawca będzie mógł (a raczej będzie chciał) oprócz "wyprawki" otrzymać jeszcze symulator na typ pojazdu, który zamawia i na pewno wpisze to do SIWZ.

Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35