Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Jaco

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / O dziewiątkach
« dnia: 08 Października 2018, 18:13:00 »
Wtedy chyba Wawel był na zmianę Ex i pospiesznym w relacji Kraków - Świnoujście z całkowitą rezerwacją miejsc. Na tym pociągu poległa oryginalna EP09-001 w wypadku.

Edit:
W RJ 1990 - 1992 (był wyjątkowo dwuletni) "Wawel" był pospiesznym 38501/83502 Kraków - Świnoujście - Kraków i jechał przez Katowice - Kędzierzyn - Wrocław - Poznań.
Wypadek z EP09-001 był na Wawelu podczas jazdy inną trasą przez Konin (dość łamana trasa) i chyba był po 1992 roku.

Edit2:
EP09-001: wypadek na stacji Cienin w 10.1993. Maszyna dostała nowe pudło i wyszła jako EP09-001" w 1995 (wtedy produkowano EP09 od nr 038 wzwyż).

2
Bocznica / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 30 Grudnia 2017, 16:41:27 »
@EU40: słabiutki jesteś i nie obrażaj mnie synku... Nie umiesz przyjąć krytyki.




3
Bieżące kolejowe / EP05-23 wraca po P4 do Warszawy
« dnia: 26 Października 2017, 17:27:17 »
Informuję, że w dniu 27.10.2017 EP05-23 (P4 RWG 25.09.2017) jako LPE 516004/5 relacji Gdańsk Kanał Kaszubski - Warszawa Grochów wraca luzem z Gdańska do Warszawy. RJ: Gdańsk Kanał Kaszubski 13:50, Tczew 14:17/18, Malbork 14:31/32, Iława 15:12/13, Ciechanów 16:22/29, Nasielsk 16:52/17:09, Legionowo 17:31/43, Warszawa Praga 17:56, Warszawa Grochów 18:04.

Mam nadzieję, że wątek obsługi pociągów (pewnie głównie "okazyjnych") prowadzonych przez EP05-23 znów odżyje na Forum:)

4
Na warsztacie / Stare dobre scenariusze
« dnia: 23 Lipca 2016, 13:50:46 »
Jestem na tym forum od dawna i przeglądałem swoje posty nawet sprzed 10 lat;) Ciekawe dyskusje tam bywały... Przypomniałem sobie wówczas o dwóch fajnych i rewolucyjnych wówczas trasach:
- Bochnia-Brzesko Okocim: trasa mega ciekawa, krótka, mająca fajne otoczenie
- Zwrotnicowo: jeśli dobrze kojarzę, to był pierwszy scenariusz z semaforami posiadającymi paski i bardzo mi się podobał, była to także dość szybka trasa.
Czy te projekty upadły na zawsze?

5
Infrastruktura kolejowa / Wysokie drzewa przy szlaku
« dnia: 16 Maja 2015, 15:59:31 »
Dawno nie używałem scenerii "l053 calkowo-sluzba-tlk-1", która wymagała poprawek m.in. roślinności, które wchodzą do kabiny. Widzę wiele pozytywnych zmian pod tym kątem, gdzie są odcinki lasów liściastych z rowami odwadniającymi i wygląda to bardzo realnie, ale są też fragmenty, gdzie zastosowanie drzew z załącznika w takiej ilości i przy samym szlaku jest fatalne. Ogólnie rzecz biorąc wiele budowli i "krzaczorów", które są na tej linii podwyższają jej atrakcyjność, ale usytuowanie drzew, o których piszę jest mało trafne. Powinno się je wg zasady "sadzić" przynajmniej 20 m od toru po każdej stronie.

6
Bocznica / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 27 Grudnia 2014, 19:43:21 »
Mimo, że kolega dąży do totalnego oftopa to odpowiem. Przepraszam nie falownik to był tylko przetwornica. Odszukałem artykuł http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/951451,impulsy-to-buble-psuja-sie-nowe-pociagi-kolei-dolnoslaskich,id,t.html?cookie=1
Cytuj
Mylisz falowniki i przetwornice... Po co więc piszesz o tym. Info z linka o wydarzeniu w Bolesławcu nie jest prawdziwe, bo kupa dymu powstała na dachu z dławików i nie dlatego, ze była tam elektroda spawalnicza! Komisja ustaliła co innego.

Uważam, że Impuls i Pendolino to dobry tabor w swojej klasie. Jeśli chodzi o energetykę EZT to w ogóle nie wiem co masz na myśli i dlaczego się bulwersujesz?
Cytuj

Nie bulwersuję się tylko uważam, że mijasz się z prawdą zamiast dopytać. Tak powstają potem "miedialne" historie.

Co do Jak40 B787 to ja mam na myśli wprowadzenie nowego taboru do służby i problemy z tym związane. B787 też miał swoje problemy, dość duże z tego co wiem z TV, ale pragnę zaznaczyć, że nie znam się na lotnictwie i nie będę się wypowiadać. W sumie to TV też robiło nagonkę na te samoloty.
Szanownych Administratorów proszę o skierowanie postów OT na bocznicę.

@Admini: czy chcecie info z gruntu, czy tylko w razie braku zrozumienia tematu dawać tematy na bocznicę?


Co to ma być? Bocznica.
Benek

7
Tabor kolejowy / Impuls 31WE
« dnia: 11 Listopada 2014, 11:44:46 »
Impuls pojachał z taką prędkością podszas testów, czyli nie miał wtedy jeszcze ustalonej prędkości eksploatacyjnej.
Jeżeli wskazówka haslera doszła do prędkości eksploatacyjnej np. na ósemce, to lokomotywa nie powinna się wyłączyć? U nas w Maszynie nic się nie dzieje. Lokomotywa dalej się rozpędza.
Impuls miał ustaloną prędkość eksploatacyjną od samego początku. Pojazd zbudowano z użyciem podzespołów, komponentów i oprogramowania przewidzianych dla prędkości 160 km/h. Zanim 31WE pojechał na CMK odbywał szereg jazd testowych w Żmigrodzie, gdzie został "dosterowany". Test na CMK był ciekawą akcją pod kątem technicznym jak i reklamowym dla Newagu. Po testach na CMK 31WE przyjechał bezpośrednio do nowego właściciela. Co ważne, jazdy na CMK w lutym 2013 nie testowały stricte konstrukcji 31WE, bo to było już zbadane - chodziło bardziej o typowe doświadczenie i pobicie kolejnego rekordu.
Wiadomość raportowana. Za wiele nie ma wspólnego z tematem. Zatem wydzielam do nowego wątku.
Sawi

8
Bocznica / Wydzielone z: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 27 Lipca 2014, 11:24:59 »
Podpowiem tylko, że najlepiej pisać pismo do oddziału PR, który utrzymuje EU07P-2000, a nie do dyrekcji w Warszawie na Wileńskiej.
Z innej beczki dodam, że warto pisać do przewoźników różne pisma o wszelakie zgody, bo tam także są zwyczajni ludzie i bardzo często pozytywnie załatwiają sprawy. Czasy zakazów minęły i ludzie na kolei bardzo się zmienili w większości. Pisać można nawet o wyrażenie zgody na jazdę w kabinie lokomotywy, ale prawda jest też taka, że prośba musi być fajnie i mądrze napisana...;)

Wydzielam offtopic.
Rozi

9
WWW / Dość EN57
« dnia: 02 Sierpnia 2004, 14:32:49 »
Drodzy Koledzy a zarazem Administratorzy: czy nie warto już zmienić loga/screenu na stronie "tytułowej"?

10
Bieżące kolejowe / Czerwony Gagarin
« dnia: 28 Maja 2004, 21:58:30 »
Cargo zrobiło coś takiego:
http://www.bahn-halle.de/images/suedpolen/img20.jpg
U południowych sąsiadów Siergieje jeździły czerwone, ale czy w PL to sie przyjmie?

11
Tabor kolejowy / Pulpit ET22-001 i nie tylko
« dnia: 05 Kwietnia 2004, 20:50:38 »
Skąd pomysł na bordowy pulpit ET22-001? Czy taki występował? Jeśli tak to może ponad 30 lat temu - ciekawi mnie źródło informacji. Poza tym pamiętajmy, że EP23 miała przede wszystkim inne lampy ("kwadraciaki") i raczej inne żaluzje, ale to chyba jest do poprawienia - sam swoją teksturę zrobiłem na wzór ET22, ale mam zamiar przynajmniej to poprawić (podobnie w E1000).

Jaco

12
Tabor kolejowy / Tekstura EP08-001
« dnia: 13 Lutego 2004, 18:23:28 »
Z całym szacunkiem do chęci twórczych autora zamieszczonej w Dodatkach tekstury EP08-001, ale w niczym nie przypomina ona oryginału z lat 70!  Doceniam pracę, bo sam tworzę różne rzeczy i nie wszystkim musi się to podobac, ale trochę tu populizmu... Przy okazji posiadam swoją wersję tekstury EP08-002 z tamtych lat. Zapraszam chętnych i autora EP08-001 do kontaktu: tkw3@interia.pl

13
Tabor kolejowy / Popych
« dnia: 10 Lutego 2004, 19:55:10 »
Zrobiłem to tak: ET41+Eaos'y (3200t)+ET22. Po dość długim luzowaniu i podaniu w końcu semafora nie mogłem ruszyć. Jednakże po podaniu sygnału dźwiękowego otrzymałem "odzew" od byka no i poszło.

14
Poszukuję, chcę zrobić / ET41-100 - poszukiwania
« dnia: 09 Lutego 2004, 20:17:58 »
Szukam fotki "rządowej" ET41-100.  Jeśli podeślecie (tkw3@interia.pl) to zrobię bmp (niestety bez patyny) i będzie frajda.

15
Tabor kolejowy / EP08 - barwy w nr 002 - 005
« dnia: 09 Lutego 2004, 20:08:48 »
Tworzę bmp dla EP08 w malowaniu z lat 70 na podstawie EP08-008. Starsi sympatycy może widzieli na fotkach, albo live.

16
Tabor kolejowy / Nowe bit mapy lokomotyw
« dnia: 08 Lutego 2004, 15:19:30 »
Troche urozmaicilem swoja wersje z 07.2003 i za pomoca prostego programu graficznego Paint stworzylem nowe bit mapy lokow m.in.: CTL 201E-408, CTL 201E-955, SP47-001 w malowaniu fabrycznym z lat 70, marokański byk E1001, CLTR4C-001 czyli ex M62-08, SU46-046 z dodatkami w stylu MD Zagan oraz troche roznych siodemek 303E oraz ET41. Natchnienie ponioslo dalej i mam tez SU42 "POLSAT". Oczywiscie niektore malowania sa uproszczone, ale efekt jest niezly.

Strony: [1]