1
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 17:47:32 »
Napiszę tak...: skoro kolega @bismarck deklaruje, że ma 14 lat to weźcie to wszyscy pod uwagę. Innego wyjścia nie ma.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
(dla układu PUWG1992 w Polsce jest to różnica rzędu 70cm na kilometr — niby niewiele, ale tabliczki hektometrowe na słupach podają kilometraż z dokładnością 10cm, o ile oczywiście zostaną zawieszone na właściwym słupie, bo z tym bywa różnie)Podstawowa rzecz: na słupach trakcyjnych wiesza się tabliczki z hektometrem, gdzie podana jest odległość od słupka tradycyjnego na gruncie (+/-), który jest niejako wzorcem. Nie wszędzie tak jest oczywiście. Tabliczki na słupach mają duże znaczenie, bo są wyżej niż słupki wkopane w grunt i bardziej czytelne. Na liniach bez druta to jest już zamieszanie, gdy słupki nie są odmalowane.
Oby było tak jak piszesz, sugeruje to znaczne wykorzystanie hamulca pneumatycznego mimo obecności ED - co na pierwszy rzut oka wydaje się dziwne i wręcz irracjonalne, ale żałosny często stan kół Impulsów potwierdza zasadność takiego rozwiązania.Hamulec ED szczególnie w ostatniej fazie hamowania nie działa sam. "Na końcu" dołącza się hamulec pneumatyczny, a to zjawisko nazywamy blendingiem. Sam ED do zera nie zatrzyma pojazdu np. 31WE. Nie mieszaj także pojęć, bo stan kół to zupełnie inna sprawa...
Nowe zestawy kołowe, które jeszcze nie miały kontaktu z tokarką, mają swoją żywotność też tylko do pewnego czasu. Zobaczysz, że za jakiś czas będą wszystkie Elfy stukać również. Wszystko jest kwestią czasu i zużycia kół, materiały z którego są wykonane nie są idealne, pojawiają się z czasem ubytki, są bardziej podatne na płaskie miejsca i z wiekiem materiał, z którego koła są wykonane ulega degradacji.Na stan kół ma duży wpływ ich profil, który po jakimś czasie traci swoje parametry. Dlatego też powinno się wykonywać reprofilację zestawów kołowych nie tylko wtedy, gdy są już płaskie miejsca, a co za tym idzie wgniecenia powierzchni tocznej i tzw. kratery, ale systematycznie gdy jeden z 3 parametrów (Ow, Og, qr) zaczyna pomału odbiegać od normy. Wystarczy wtedy "poprawić" na tokarce np. tylko 2 parametry oszczędzając tym samym materiał, który możemy docelowo stracić przy toczeniu.