Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: [1] 2 3 ... 6
2
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 26 Września 2021, 12:07:25 »
Trasa idealna pod "MaSzynowe" TEM2, ST44/M62 lub SM42..., bo takie tam się głównie pojawiały.

3
Tabor kolejowy / Odp: SN61 plus wagony doczepne
« dnia: 21 Sierpnia 2021, 12:52:13 »
To jest dobry moment na to, aby przypomnieć, że w latach 60 i 70 XX wieku SN61 odgrywały bardzo ważną rolę. Otóż prowadziły pociągi pospieszne i ekspresowe np.: Ex "Kujawiak", Ex "Berolina", Ex "Neptun", Ex "Błękitna Fala", czy pospieszne "Karpaty" w zestawieniu np. 2 x SN61 + 3 x pullman, ale i bywało 3 x SN61 + 3 x pullman (trzeci SN61 jechał często "na wszelki wypadek"). Bywały także takie relacje jak: Kraków - Szczecin w zestawieniu 2 x SN61 + 5 x pullman, czy Szczecin - Olsztyn lub Ex "Gryf" Gdańsk - Szczecin na 2 x SN61 + 4 x pullman...

Zdarzały się także pociągi zestawione z:
- 2 x SN61 + 2 x pullman,
- 3 x SN61 + 3 x pullman,
- SN61 + 3 x 101A/102A + SN61; pociąg osobowy,
- 2 x SN61; pociąg osobowy,
- SN61 + 1 x 43A/102A; pociąg osobowy,
- SN61 + 1 x 102A + 1 x 120A lub 2 x 120A lub 2 x 102A...; pociąg osobowy.

Jak widać w tamtych latach SN61 miały swój prestiż, ale propaganda też robiła swoje "dmuchając balon o nowoczesności tego taboru". W rzeczywistości pociągi ekspresowe miały na swojej trasie przebiegu rezerwę w postaci parowozów "pod parą", które w razie awarii tych "nowoczesnych" pojazdów mogły wyruszyć na szlak ze wsparciem... Propaganda w końcu się skończyła, a SN61 zaczęły trafiać na linie lokalne, gdzie dosłużyły swoich ostatnich dni do drugiej połowy lat 90 (SN61-139 z MD Chojnice pracował do czerwca 1997 jako ostatni ze swojej serii). BTW, w latach 90 pamiętam np. grudziądzkie SN61 w relacji Malbork - Toruń w zestawieniu: 2 x SN61 + 4 x Bhp, co było wtedy ewenementem https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36851&mode=search

4
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-424 w nowym malowaniu
« dnia: 19 Lipca 2021, 13:37:27 »
Patronka naszego symulatora ma nowe barwy !!!!!
A także nowy VKM, czyli PL-ID.

Czarno-czerwone malowanie posiada od maja 2021.
Niekoniecznie. Na początku lipca nie było jeszcze skończone w 100%.

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Czerwca 2021, 11:37:53 »
a nie wiem jakie to niby niecodzienne sytuacje tam mogą zachodzić

1. Awaria SBL.
2. Wyprzedzanie po lewym.
3. Awaria innego składu przed nami.

6
Symulator / Odp: Dziwne zachowanie lokomotywy SU45
« dnia: 18 Czerwca 2021, 19:09:36 »
Dla niektórych jak widać jest to nadal "gra", a nie symulator... Ja bym nie wpadł na to, aby tak traktować "FIAT'a".

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 17 Czerwca 2021, 14:25:58 »
Gdy w 2004 odpaliłem Quark'a i ruszyłem z miejsca EU07 to cieszyłem się jak dziecko... Lokomotywa nie miała szyb, kabina była bez textur, za oknem pustynia, ale radość była WIELKA.
@MaciejZ: masz dużo racji, że widoczki widoczkami (to podobało mi się np. w MSTS), ale fizyka to podstawa, bo jeśli jej nie ma to jazda czymkolwiek jest totalnie nudna i nie ma tego fajnego FUN'u oraz realizmu.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Spotkanie Vectrona
« dnia: 05 Czerwca 2021, 20:21:17 »
Trochę inwencji, bo widzę, że wszystko musisz mieć podane "pod nos"... W sprawie Vectron'ów popatrz sobie na stronę http://www.gigabyt.cal24.pl/ na galerię "II". Tam jeśli chodzi o Górny Śląsk masz wyczerpującą wiedzę, gdzie bywają.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Spotkanie Vectrona
« dnia: 05 Czerwca 2021, 15:42:05 »
W zainteresowania i hobby trzeba czasem trochę zainwestować. Kup bilet na pociąg i wybierz się na cały dzień na Górny Śląsk, a zobaczysz tam przeróżne maszyny...

10
EP03-01 miała pierwotnie trafić do MK Warszawa, ale walała się przez lata w MD Warszawa Odolany. Jej stan na początku lat 90 XX wieku był masakryczny. BTW, skreślono ją z PKP 21.10.1974. W ZNTK Mińsk Mazowiecki dano maszynie "nowe życie", ale wszelkie "flaki" pochodziły z EN57 i ET22. Z ASEA nic nie zostało.

11
Z całą pewnością np. EU04-01, 11, 18 i 24 miały malowanie: jasny seledyn/ciemny seledyn/jasny seledyn. W załączniku zdjęcie wraku EU04-18 na złomowisku Katowice Muchowiec.

12
W wątku "Tabor kolei DR - DB", we wpisie nr 14 pisałem:

Dodam coś ze swoich wspomnień dot. EU04: interesuję się to serią mniej więcej od 1989 roku i od tego czasu zbieram różne dane, ale także szukałem śladów tych loków, przy czym zacząłem w 1989 od ówczesnego Muzeum Kolejnictwa, gdzie stała EU04-24. Niestety była w stanie agonalnym, a przyjechała do Warszawy o własnych siłach latem 1982 roku... Na początku lat 90 bywałem na słynnym złomowisku lokomotyw w Chróścinie Nyskiej i miałem okazję widzieć już tylko pocięte wraki EU04 i EU20 z tabliczkami, przy czym nie była to typowa sterta złomu, ale coś, co jeszcze w jakimś procencie przypominało, że była to lokomotywa (kabiny odcinano w całości, a potem całe ściany boczne). Lokomotyw obu serii widziałem kilkanaście w w/w stanie. Był jeszcze inny wątek: odwiedziłem w latach 90 miejsce, gdzie na złomowisku Katowice Muchowiec pocięto przedostatnią "Bezerkę", czyli EU04-18, która przez lata była "grzejką" w Bielsku Białej (do listopada 1987, czyli 4,5 roku po skreśleniu z PKP!). Niestety na Muchowcu "18-tki" już nie było... Badając dalej temat pamiętałem, że jeżdżąc często przez Czechowice Dziedzice do rodziny w Bielsku Białej zawsze nos miałem przy szybie i oglądałem lokomotywy odstawione przy płocie lokomotywowni. Tam, jak się później dowiedziałem odstawiano zawsze maszyny rezerwowe, uszkodzone lub wycofane z eksploatacji. Tutaj z pomocą przyszedł mój starszy brat, mówiąc że około 1983 roku widział tam kilka EU04 i pokazywał mi je jako 9 letniemu chłopcu. Wiecie, że po latach ustaliłem, że były to EU04-03, 04, 07 i 18 i rzeczywiście rok 1983! Pasja do kolei połączona z badaniem jej historii to piękna sprawa!

Dodam w podsumowaniu info o ostatnich EU04, które wycofane z ruchu jeszcze gdzieś tam stały (lista niepełna):
1983 Czechowice Dziedzice: 03, 04, 07, 18
1985 Łazy: 17, 21, 23
1986 Czechowice Dziedzice: 24.

Ostatnimi jeżdżącymi były: EU04-24 (do 15.06.1982) i EU04-11 (do 19.09.1982), a ostatnią "pod prądem" jako "grzejka" EU04-18 (skreślona z PKP 09.05.1983). W ruchu regionalnym EU04 prowadziły głównie piętrusy (ścięte) serii Bipa i/lub wagony "ryflaki" typu 43A. Ogólnie maszyny EU04 pocięto w PPZM Chróścina Nyska, w Rybniku, Zabrzegu Czarnolesiu i Katowicach Muchowcu.

EU04-18 do 11.1987 pracowała jako "grzejka" przy peronie 1A w BBG, czyli tam, gdzie później był skansen taboru. EU04-03 i 04 pocięto w Rybniku, 07 w Zabrzegu Czarnolesie, a 18 w Katowicach Muchowcu. Trudno mi powiedzieć, która z ostatnich czterech EU04 w Czechowicach była tamtejszą grzejką. Może chodzi tutaj cały czas o EU04-18, bo jak pisałem wyżej była ostatnią wycofaną ze służby.

13
@FORDAN: wybrałeś sobie jedno z najbardziej strzeżonych i restrykcyjnych miejsc. Ochrona jest po to, aby strzec majątku spółki, a zakazy mają także inne zadanie jak choćby ochronę twojego zdrowia. Po Olszynce nie raz pod bramami szopy kręciły się postronne osoby, a to przecież miejsce dość niebezpieczne. Co ciekawe niegdyś byłem świadkiem tego, że SOK jednak nie reagował na tych ludzi, ale bardzo chętnie zainteresowali się moją osobą, gdyż robiłem zdjęcia... Na nic się to zdało, gdyż miałem zgodę od PKP IC i odwiedziłem wcześniej naczelnika szopy.

Nie wiem jak teraz jest z tymi zgodami. Czasy są popaprane. W latach 90 i na początku 2k jechało się do dowolnej MD i zgłaszało się do naczelnika lub dyspozytora. Miało to co najmniej dwa znaczenia: można było ze spokojem obejrzeć wszystko i zrobić zdjęcia, a poza tym w dobrym tonie było zgłoszenie się do gospodarza terenu. Potem wszystko się zmieniło na gorsze, a wiele osób zaczęło się kręcić "na własną" rękę po terenach kolejowych. To nie sprzyjało ogólnie przyjętemu porządkowi.

14
Przejechałem się CEGIELSKIM ze ZWK do Kalisza. Dawno nie miałem okazji testować tej scenerii. Oczywiście kilka razy wywaliło mi WS'a, ale chciałbym zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
- jazda po torze nr 1, wjazd do Radliczyc: "powtarzacze" świecą stałe pomarańczowe, gdzie wjazd jest podany, a na torze nr 2 gdzie "wjazdowy" jest na S1 świecą migająco (tak powinno być dla toru nr 1),
- wjazd do Kalisza jest bardzo podobny.

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: EU07 LTC
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 13:02:39 »
Najlepszym rozwiązaniem będzie zatem zapolowanie na te loki w terenie.

16
To może podaj aktualną listę...

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2021, 19:45:23 »
@Hurtoaxt: bardzo dobrze, że o tym wspomniałeś. Ja jeśli już mam trochę czasu, aby nieco pojeździć na symulatorze to wybieram trasę, którą lubię, ale nie jadę do końca, bo np. dalszy odcinek mnie już tak nie cieszy. Wtedy zdarza się, że robię "podmianę" i wsiadam za stery loka prowadzonego przez AI w drugą stronę. Nie mam wtedy problemu, aby myśleć o tym, żeby ktoś "położył" nowy/inny RJ. Sam sobie urozmaicam atrakcyjność jazdy. 

18
Wydział zamówień / Odp: "Nowy" prędkościomierz EP07
« dnia: 30 Grudnia 2020, 15:30:22 »
Maszyny z PKP IC we Wrocku mają takie urządzenia.

19
Wydział zamówień / Odp: "Nowy" prędkościomierz EP07
« dnia: 29 Grudnia 2020, 11:46:07 »
To jest prędkościomierz z rejestratorem UniControls firmy TRAMEX. Nie wszystkie EU/EP07 go mają, bo bardzo często występują także rejestratory Hasler TELOC1500.

20
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 12 Maja 2020, 17:15:44 »
EDIT 26.11.2020:
Maszynka wczoraj pogrzała trochę silniki trakcyjne na szlaku i może przed weekendem wróci na dobre do ruchu.

EDIT 27.11.2020:
EU07-424 w tandemie z EU07-371 wyjechały po 17:00 ze składem z Oleśnicy i zmierzają do stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Aparaty jutro w dłoń...:)

21
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 19 Listopada 2020, 19:53:34 »
Wagony CARBO HOLDING prowadzą np. loki PMT.

22
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 12 Listopada 2020, 11:55:04 »
W temacie Dragonów2, mamy jeszcze jedną wersję: E6MST, która w PKP CARGO ma już oznaczenie ET43. Od września 2020 pojazd ET43-001 jest na testach w Żmigrodzie.

"(...) Zgodnie z zawartą umową we wrześniu ubiegłego roku (2019), NEWAG zobowiązał się dostarczyć 31 lokomotyw dla PKP Cargo. Co ważne, 7 z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC ), przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane (...)".



23
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:42:43 »
@Kuracyja: strasznie walczysz o te źródła i słusznie, ale weź też poważnie pod uwagę to, że są na tym choćby Forum osoby, które na prawdę mają ciekawe i rzetelne rzeczy do powiedzenia, których żaden inny autor wydanych książek nie musi posiadać, bo nie zna "naszego" środowiska (np. MK, przewoźników, maszynistów) lub nie zgłębiał tematów stricte kolejowych i "sam wie lepiej", co się często mści i powstają błędy w wydawnictwach...

24
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 20:55:40 »
Na Dis..very Cha..el w poniedziałki o 21:00 leci serial "Największe polskie katastrofy". Wczoraj oglądałem, gdyż chciałem zobaczyć poziom tego programu, bo akurat było o Szczekocinach. Oczywiście plusem były relacje poszkodowanych i ratowników (dość ogólne), ale pamiętajmy, że nie jest to materiał dla fanów kolei, których interesują mega szczegóły - to ma trafić w miarę zrozumiale do ogółu.


25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Października 2020, 18:06:02 »
"I to jest odpowiedź satysfakcjonująca..."

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Października 2020, 15:16:29 »
No, ale konkretniej: nr i wykonawca moderny. Bardzo mnie to interesuje.

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Października 2020, 09:58:29 »
@ElektrykPKP: możesz rozszerzyć swoją wypowiedź?

28
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 04 Października 2020, 15:37:24 »
To wygląda w Dragonach tak:
a- druga generacja,
b- ETCS Baseline 3,
d- z silnikiem dojazdowym.

Póki co jako D2 mamy odmiany E6ACTa, E6ACTab, E6ACTad, E6ACTadb.

29
Bocznica / Odp: Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 01 Października 2020, 20:42:06 »
@pawelek2011: jedna rada - fotki w metrze przy sztucznym oświetleniu rządzą się swoimi prawami (masakra z robieniem tego telefonem!), a więc proponuję, abyś zrobił najpierw kilka zdjęć jakiegokolwiek pojazdu, czy elementu infrastruktury "na powierzchni", abyśmy wiedzieli, czy cały ten wątek ma sens.

30
Bocznica / Odp: Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 01 Października 2020, 20:27:38 »
Najpierw przedstaw pierwsze próbne efekty swoich prac. Bo jeśli są lipne, to szkoda twojego zaangażowania.

Strony: [1] 2 3 ... 6