Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: [1] 2 3 4
1
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 12 Października 2019, 19:18:35 »
Agregat na SU42 był nienaturalnie bardzo głośny, co rzucało się od razu w oczy na peronie.

2
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 16:35:10 »
Pamiętajcie, że są różne ASDEK'i. Nie wszystkie wyposażone są w takie same podzespoły i jedne wyłapują obciążenia dynamiczne od zestawów (np. płaskie miejsca), a inne gorące "hamulce" (tarcze hamulcowe, maźnice), a jeszcze inne mają pewnie "full wypas".

3
A może istotniejszym tematem jest "produkcja" odmiennych kabin do siódemek niż samych textur?

4
Pojawiają się na rynku inne ciekawe malatury, jak np. EU07-502 z LTC http://www.kw.wroclaw.pl/details.php?image_id=16650

5
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Sierpnia 2019, 16:08:06 »
Skrajna głupota tego pracownika... Takie praktyki kończą się niestety bardzo źle.

6
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 10:49:12 »
Na tablicy wagonu tego nie znajdziesz, ale żeby odróżnić te typy pomocna może być pojemność ładunkowa:
- 402R pojemność zbiornika 30,2 m3,
- 418R pojemność zbiornika 34,0 / 33,7 m3,
- 431R pojemność zbiornika 34,5 m3.
Oczywiście ważnym parametrem jest tutaj długość zbiornika.

7
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:45:31 »
Maszyna SP45-139 stacjonowała nadal w Sierpcu, przy czym w 1993 Sierpc w ramach reorganizacji PKP został jednostką zamiejscową Kutna bez zmiany lokalizacji lokomotywy, a w 1997 wszedł w struktury Zakładu Taboru w Toruniu i nadal bez zmiany stacjonowania maszyny. Takie były wówczas kombinacje w strukturach PKP zanim w 2001 powstało PKP CARGO SA i do dziś wielu miłośnikom sprawia to problem w temacie przydziałów maszyn.

8
Czy "dymowa" atrakcja nie wpłynie na wydajność symulacji tak jak cienie?

9
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

10
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 16:02:36 »
@SQT: dla niektórych z nas praca jest ciekawą częścią życia, a jeśli się ją lubi i rozumie to jest jak magnes. Zdaję sobie sprawę z tego, że to rzadkie połączenie, ale np. ja tak mam, a pracoholikiem jednak nie jestem:) Po pracy co prawda latam z aparatem za lokomotywami, w domu ogarniam moją bibliotekę kolejową i dalej w wolnych chwilach śledzę w necie "świat kolejowy" oraz rozmawiam z kolegami zawodowo i prywatnie o... kolei, ale nie męczy mnie to:) 

11
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Lipca 2019, 09:50:34 »
Jest takie piękne powiedzenie, że "wypadki (i nie tylko) wpisane są w ryzyko zawodowe maszynisty"... Owszem, na każdym stanowisku zrobiona jest ocena ryzyka i każdy kandydat musi się z tym pogodzić co tam jest napisane. Inaczej jednak jest na gruncie, bo mam na myśli wypadki z ludźmi, a nie jest to przyjemne ani dla maszynisty, ani dla komisji powypadkowej. Czy każdy jest sobie w stanie z tym poradzić? Myślę, że nikt tego nie wie, dopóki nie będzie miał z tym większej lub mniejszej styczności. Zatem jest to ryzyko, które wcześniej czy później wystawi was na próbę... Oczywiście wyżej pisano też o służbach nocnych, ale może też trafić się seria ciężkich służb pod rząd i będzie to kolejny negatywny aspekt pracy, ale są też przyjemniejsze chwile w tym zawodzie i każdy odbiera to inaczej i z czego innego czerpie satysfakcję. Tutaj jeśli ktoś wykonuje zawód maszynisty z pasją, a nie tylko dla kasy, to łatwiej mu jest/będzie znieść niedogodności, a nawet i nimi się cieszyć...

Ot, taka moja luźna opinia...

12
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 22 Czerwca 2019, 13:09:57 »
Czyżbyś nie wiedział co fotografujesz? Na drugiej fotce jest jeden z typowych składów osobowych na linii helskiej: SA133+120A+SA133.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 20 Czerwca 2019, 20:04:36 »
SUG - Stacjonarne Urządzenie Grzewcze. Na Płaszowie akurat jest to wagon, ale niegdyś w innych miejscach w PL były to głownie przebudowane lokomotywy ET21 (np. Kielce, Lublin), czy EP02 (Zakopane). Służy do ogrzewania wagonów pasażerskich na grupach postojowych.

14
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 19 Czerwca 2019, 19:30:28 »
W ciągu dwóch ostatnich dni w końcu znalazłem czas, aby odpalić scenerię "Całkowo v2.0" (na razie tylko dwa scenariusze). Wielki szacun dla autorów, bo ruchowo i profilowo (wniesienia, spadki, łuki), krajobrazowo i stacyjnie jest bardzo OK i cholernie ciekawie (infry nie będę już chwalił, bo także jest OK), ale już dawno zauważyłem jeden niedopowiedziany błąd, który ów Całkowo powiela: autorzy zaaplikowali ograniczenia prędkości w niektórych miejscach np. do 40 km/h, ale jak wpadam w taki dół na rozjazdach, czy na szlaku, albo na obiektach inżynieryjnych (mosty/wiadukty) to z doświadczenia wiem, że to byłby koniec jazdy danego pociągu. Owszem, jestem za ograniczeniami V, ale proponuję:
- zmianę ich wartości do 10/20 km/h (10 km/h stosowano kiedyś na PKP tylko z pilotem),
- zmianę tych "dołów" na "mniej głębokie w profilu podłużnym" i zostawienie tych 30/40,
- poinformowanie w opisach, że na niektórych "słabych" torach stacyjnych (niektóre są tak pogięte, że postawił bym tam D1) jest Vmax tylko 10...

Jeśli chodzi o obiekty "mostowe" to niekoniecznie dla ograniczenia V musi być widoczna usterka torowiska na wjeździe i wyjeździe, aby ograniczyć V, ale może i często jest to niewidoczny z góry stan obiektu (stan łożysk, korozja węzłów itd.).

Poza tym jestem pod Wielkim Wrażeniem!


15
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 18 Czerwca 2019, 16:19:06 »
Najłatwiej rozróżnić te wagony po zbiornikach i drabinkach:
- 402R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 9270 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 4/5 długości "beczki",
- 418R mają zbiornik o średnicy 2200 mm i długości 9330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 2/3 długości "beczki",
- 431R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 10 330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają na dennicy i dalej na "beczce".

16
Trasy / Odp: L053 - spadki napięcia
« dnia: 28 Maja 2019, 14:23:31 »
No właśnie... wystarczy, że będą się mijać np. dwa ciężkie towarowe lub inne prądożerne pojazdy i napięcie od razu spada. Jedną z tego przyczyn są niedostosowane podstacje trakcyjne. BTW, co jakiś czas jeżdżę EIP z Wrocka do Wawy i w okolicach Ozimka, czy Fosowskich dość często Pendolino "traci" WS przez spadki napięć.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 24 Maja 2019, 13:22:11 »
Stolik zawsze może zostać pobazgrany przez graficiarzy...

18
Bardzo fajne aktualne podsumowanie. BTW:
- warto "łapać" 3E/1-201 i 202 z PMT, bo choć są na sprzedaż to nadal jeżdżą w fajnych barwach PMT.
- 201E-277 jest po Oleśnicy (kończyli ją we wrześniu/październiku 2018).

19
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 00:01:51 »
Traxx'y to fajny temat, ale do rzeczy, bo ich odmian w PL jest kilka:

F140DC - E483 (2 patyki); 3 kV
F140MS - E186, EU43 (4 patyki); 1,5/3 kV i 15/25 kV
P160DC - E583, EU47 (2 patyki); 3kV

BTW, niemieckie BR185 (F140AC) pracują na napięcie 15 kV, ale niektóre są na 15/25 kV i mają wtedy 4 patyki.

20
Bieżące kolejowe / Odp: ESIK- program dla fotografii kolejowej
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 21:11:25 »
Hmmm, zły jest tytuł posta, bo w pierwszej chwili myślałem, że to program do obróbki zdjęć... Mam kilka uwag co do dodawania w tym programie pojazdów i wyświetlania:

1. zauważyłem, że IC Śnieżka pojechała wg aplikacji w dniu 03.04.2019 na Flircie ED160... - czy to nie błąd w dodawaniu pojazdu i prawidłowej identyfikacji składu (Flirty do Wrocka nie jeżdżą); poza tym ten skład jeździ na wagonach i nie przez Oleśnicę i nie do Jeleniej Góry i jeździ w C (03.04.2019 to środa)! - chyba, że to dane testowe i przykładowe...?
2. powinny być nr pociągów we wszystkich składach pasażerskich.

Trochę słaba ta aplikacja, bo nie gwarantuje poprawności danych (trasy i tabor). Może powinna być przynajmniej lista wyboru pojazdów, aczkolwiek to temat dość długi...

21
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót EP05
« dnia: 11 Października 2018, 20:46:34 »
Na dzień 17.10.2018 planowana jest kolejna służba EP05-23:

TLK 28102 Kochanowski (rel. Lublin - Kołobrzeg) na odcinku Łuków 07:03 lub Warszawa Wschodnia 08:19 - Bydgoszcz Główna 12:16,
IC 5118 Wieniawski (rel. Bydgoszcz Gł. 15:00 - Iława Główna - Warszawa Zachodnia 18:59) na całym odcinku.
TLK 82102 Kochanowski (rel. Kołobrzeg - Lublin) na odcinku Bydgoszcz Główna 15:49 - Warszawa Wschodnia 19:56

Na przyszłość proszę edytować ostatni post w celu dodania treści. Nie piszemy 4-5 nowych postów pod rząd.
Rozi


EDIT:
W dniu 25.11.2018 z okazji "Święta Kolejarza" lokomotywa EP05-23 zawita do Poznania, gdzie poprowadzi pociągi specjalne "TurKolu" w relacji:

poc. 77311 PIONIER Poznań Gł. - Kiekrz (przez Poznań Wolę);
poc. 77312/3 PIONIER Kierz - Poznań Gł. (przez Koziegłowy, Poznań Starołękę).

Z Warszawy do Poznania "Piątka" pojedzie z poc. 18100/1 "Gałczyński", a z Poznania poc. 71210/1 (przez Jarocin, Kalisz, Łódź) zaprowadzi wagony do Słotwin i dalej luzem do Warszawy.

RJ dla MOE 71210/1 (200 t):
Poznań Gł. 13:40, Jarocin 14:33, podg Franklinów 15:05. Kalisz 15:28/41, Sieradz 16:20, Zduńska Wola 16:36/51, Łódź Chojny 17:47/48, Łódź Widzew 15:56/18:04 i Słotwiny 18:24.

Uwagi:
IC 18100/1 "Gałczyński" pojedzie w zestawieniu: EP05-23 & EP08-001.

EDIT:
W dniu 24.01.2019 odbędzie się jazda testowa EP05-23 luzem wg rozkładu:

LPE 996600/1 Warszawa Wschodnia 13:34 - Łódź Widzew 15:02
LPE 196001/0 Łódź Widzew 15:15 - Warszawa Wschodnia 16:56

EDIT:
W dniu 30.03.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągami:

PWE 011106/7 Wawa Grochów 12:30 - WAC 12:45/50 - Wawa Zach. (12:54 bez zatrzymania) - Wawa Gł. Tow. WOA 13:04/42 - Wawa Zach. 13:51
MPE 11107 STARZYŃSKI Warszawa Zachodnia 14:06 - WAC 14:10/35 - Wawa Wschodnia 14:41/42 - Mińsk Maz. 15:05/06 - Siedlce 15:41/42 - Łuków 15:58/59 - Biała Podlaska 16:31
MPE 11116 STARZYŃSKI Biała Podlaska 19:22 - Łuków 19:56/57 - Siedlce 20:13/15 - Mińsk Maz. 20:52/53 - Wawa Wschodnia 21:16/19 - WAC 21:25/32 - Warszawa Zachodnia 21:39 i powrót przez WOA
PWE 011117 WOA 22:22 - Wawa Zach. 22:31/33 - WAC 22:37/55 - Wawa Wsch. 23:01/06 - Wawa Grochów 23:11

22
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy serii 21
« dnia: 28 Marca 2019, 14:44:12 »
Obecnie w PL znajduje się 17 lokomotyw serii HLE 21: w Bydgoszczy stoi 8 szt., a w Oleśnicy 9 szt. Z niektórych oleśnickich zaczęto usuwać azbest. Tutaj na drugim planie widać kilka maszyn: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=42187&mode=search

23
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 19 Marca 2019, 16:35:00 »
Ad.2: pod oznaczeniami Lok. i DOKP często były oznaczenia: "ZNTK Poznań" i "Napr. rew.".

24
Pomoc doraźna / Odp: Sceneria "Wrocław" i "Legnica"
« dnia: 04 Marca 2019, 12:30:08 »
Pytanie o scenerię "Legnica" jest bardzo trafne czasowo, gdyż 28.02.2019 oddano do użytku po modernizacji odcinek linii 289 z Lubina do Legnicy (na razie tylko w ruchu towarowym): https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-pociag-kolei-dolnoslaskich-dojechal-do-lubina-na-razie-testowy-zdjecia-film-90830.html
 

25
Screeny / Odp: Trailer EN57AKŁ
« dnia: 09 Lutego 2019, 20:17:49 »
Powiem szczerze, że jeśli takie trailery będą powstawać, to MaSzyna ma się czym reklamować. Świetny materiał i jestem pod wielkim wrażeniem! Gratuluję!

26
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

27
Tabor kolejowy / Odp: Różnice w kabinie ST43 oraz 060DA
« dnia: 05 Stycznia 2019, 13:43:40 »
Dla przykładu tak wygląda kabina ST43-R z CTL oraz 060Da z PTKiGK Zabrze.

28
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 09 Grudnia 2018, 16:56:22 »
Wiecie, że Class66 w odmianie JT42CWR (DB CPL) i FPL (JT42CWRM) różnią się m.in. pulpitami?

29
Nie poniesie żadnych konsekwencji pod warunkiem, że zgłosi to niezwłocznie dyżurnemu ruchu danej stacji. Jeśli takiego zgłoszenia nie ma to PKP PLK SA kieruje zapytania do przewoźników, którzy kręcą się w okolicy, a wtedy już może interesować się tym tematem Biuro Bezpieczeństwa PKP PLK. Docelowo może o tym być powiadomiony UTK oraz Prokuratura, bo mogą być podejrzenia umyślnego działania osób trzecich, które "bawią się" sygnałem ALARM w systemie RS.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Dragon 2 w specjalnych barwach
« dnia: 21 Listopada 2018, 18:15:00 »
@Kacu: z tego słyną "pisarze" z RK... Słabo znają się na kolei, a co za tym idzie wątki, które tworzą ciężko się czyta. Trzeba przywyknąć. Ja nie jaram się ich news'ami, bo bywa, że są już czasem nieco stare lub nudnawe.

Strony: [1] 2 3 4