1
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 19:51:50 »
Może to Ci pomoże w jakiś sposób: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35513.msg569682.html#msg569682 (zobacz EDIT 3: 07.12.2023).
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
(dla układu PUWG1992 w Polsce jest to różnica rzędu 70cm na kilometr — niby niewiele, ale tabliczki hektometrowe na słupach podają kilometraż z dokładnością 10cm, o ile oczywiście zostaną zawieszone na właściwym słupie, bo z tym bywa różnie)Podstawowa rzecz: na słupach trakcyjnych wiesza się tabliczki z hektometrem, gdzie podana jest odległość od słupka tradycyjnego na gruncie (+/-), który jest niejako wzorcem. Nie wszędzie tak jest oczywiście. Tabliczki na słupach mają duże znaczenie, bo są wyżej niż słupki wkopane w grunt i bardziej czytelne. Na liniach bez druta to jest już zamieszanie, gdy słupki nie są odmalowane.
Oby było tak jak piszesz, sugeruje to znaczne wykorzystanie hamulca pneumatycznego mimo obecności ED - co na pierwszy rzut oka wydaje się dziwne i wręcz irracjonalne, ale żałosny często stan kół Impulsów potwierdza zasadność takiego rozwiązania.Hamulec ED szczególnie w ostatniej fazie hamowania nie działa sam. "Na końcu" dołącza się hamulec pneumatyczny, a to zjawisko nazywamy blendingiem. Sam ED do zera nie zatrzyma pojazdu np. 31WE. Nie mieszaj także pojęć, bo stan kół to zupełnie inna sprawa...
Nowe zestawy kołowe, które jeszcze nie miały kontaktu z tokarką, mają swoją żywotność też tylko do pewnego czasu. Zobaczysz, że za jakiś czas będą wszystkie Elfy stukać również. Wszystko jest kwestią czasu i zużycia kół, materiały z którego są wykonane nie są idealne, pojawiają się z czasem ubytki, są bardziej podatne na płaskie miejsca i z wiekiem materiał, z którego koła są wykonane ulega degradacji.Na stan kół ma duży wpływ ich profil, który po jakimś czasie traci swoje parametry. Dlatego też powinno się wykonywać reprofilację zestawów kołowych nie tylko wtedy, gdy są już płaskie miejsca, a co za tym idzie wgniecenia powierzchni tocznej i tzw. kratery, ale systematycznie gdy jeden z 3 parametrów (Ow, Og, qr) zaczyna pomału odbiegać od normy. Wystarczy wtedy "poprawić" na tokarce np. tylko 2 parametry oszczędzając tym samym materiał, który możemy docelowo stracić przy toczeniu.
Podkucia biorą się z kilku przyczyn:Zgadzam się, ale dodałbym również to, że czasem maszyniści nerwowo reagują i zaczynają np. zbyt szybko luzować skład po użyciu hamulca nagłego i ponownie próbują potem znów hamować, co ogólnie doprowadza do "przecięcia" procesu hamowania obliczanego przez przeciwpoślizg. To z kolei wydłuża drogę hamowania oraz może doprowadzić do wymienionych przez ST44-003 uszkodzeń.
- niewłaściwa praca systemu przeciwpoślizgu (przyczyn może być dużo) powodująca zacięcie się osi i wywołanie tzw. efektu jazdy na smyka, czyli pojazd przesuwa się na nieobracających się kołach
trainset ET21_Warszawa none 0 0
node -1 0 ET21-393 dynamic pkp\et21_v2 ET21-393 3e2 0 headdriver 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 555126-19802-7 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19801-7 BHP-A 0 nobody 83.WH25 0 enddynamic
node -1 0 555126-19804-5 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19802-5 BHP-CD 0 nobody 83.WH25 0 enddynamic
node -1 0 555126-19804-5 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19803-3 BHP-CD 0 nobody 83.WH25 0 enddynamic
node -1 0 555126-19801-7 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19804-1 BHP-B 0 nobody 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 bwxz_2080123-5 dynamic pkp\11xa_v2 bwxz_2080123-5 111a_old 0 nobody 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 awxz_2070687-7 dynamic pkp\11xa_v2 awxz_2070687-7 112a_old 0 nobody 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 bwxz_2080123-5 dynamic pkp\11xa_v2 bwxz_2080123-5 111a_old 0 nobody 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 wlabd_525170-80127-4 dynamic pkp\wlab_v1 WLABd_525170-80127-4 G79_2 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic
endtrainset
trainset SU46-029_Zgorzelec none 0 0
node -1 0 SU46-029 dynamic pkp\su46_v2 303D-029 303D5 0 headdriver 67.WH25 0 enddynamic
node -1 0 505125-18065-1 dynamic pkp\bhp_v1 505125-18065-1 BHP-A 0 nobody 83.WH25 50 Passengers enddynamic
node -1 0 505125-18066-9 dynamic pkp\bhp_v1 505125-18066-9 BHP-CD 0 nobody 83.WH25 60 Passengers enddynamic
node -1 0 505125-18067-7 dynamic pkp\bhp_v1 505125-18067-7 BHP-CD 0 nobody 83.WH25 40 Passengers enddynamic
node -1 0 505125-18068-5 dynamic pkp\bhp_v1 505125-18068-5 BHP-B 0 nobody 67.WH25 20 Passengers enddynamic
node -1 0 adu_1970258-4 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970258-4 112a_old 0 nobody 115.WH25 20 Passengers enddynamic
node -1 0 bdu_2078503-3 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078503-3 111a_old 0 nobody 0.WH25 30 Passengers enddynamic
endtrainset
trainset SU46-054_Katowice none 0 0
node -1 0 SU46-054 dynamic pkp\su46_v2 303D-054 303D 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ds dynamic pkp\11xa_v2 drs_9518035-9 209c_row 0 nobody 115.WH25 5 Bicycles enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115.WH25 40 Passengers enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115.WH25 20 Passengers enddynamic
node -1 0 adu_1908155-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1908155-0 112ag_2 0 nobody 115.WH25 40 Passengers enddynamic
node -1 0 adu_1908155-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1908155-0 112ag_2 0 nobody 115.WH25 40 Passengers enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115.WH25 40 Passengers enddynamic
node -1 0 bdnu_2000612-5 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000612-5 111an_120 0 nobody 0.WH25 40 Passengers enddynamic
endtrainset
trainset Pt47_Legnica_-_Katowice none 0 0
node -1 0 pt47-65 dynamic pkp\pt47_v1 pt47-65 pt47 0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 25d49 dynamic pkp\pt47_v1 pt47-65 25d49 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 pdn_0018171-9 dynamic pkp\11xa_v2 pdn_0018171-9 304C 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 dosv_9208001-6 dynamic pkp\11xa_v2 dosv_9208001-6 209c_row 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 ad_1980527-0 dynamic pkp\11xa_v2 ad_1980527-0 112a_old 0 nobody 67 0 enddynamic
node -1 0 505126-19015-4 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19015-4 BHP-SKOS-A 0 nobody 83 0 enddynamic
node -1 0 555126-19804-5 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19016-2 BHP-CD 0 nobody 83 0 enddynamic
node -1 0 555126-19804-5 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19017-0 BHP-CD 0 nobody 67 0 enddynamic
node -1 0 505126-19018-8 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19018-8 BHP-SKOS-B 0 nobody 83 0 enddynamic
node -1 0 bwxz_2080123-5 dynamic pkp\11xa_v2 bwxz_2080123-5 111a_old 0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
trainset EP05_pociąg_próbny none 0 0
node -1 0 EP05-23'17 dynamic pkp\ep05_v2 EP05-23'17 EP05 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ds dynamic pkp\11xa_v2 drs_9518035-9 209c_row 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ds dynamic pkp\11xa_v2 drs_9518035-9 209c_row 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 adnu_1970685-8 dynamic pkp\11xa_v2 adnu_1970685-8 112am 0 nobody 115.WH25 10 Passengers enddynamic
node -1 0 adnu_1970685-8 dynamic pkp\11xa_v2 adnu_1970685-8 112am 0 nobody 115.WH25 10 Passengers enddynamic
node -1 0 adnu_1970685-8 dynamic pkp\11xa_v2 adnu_1970685-8 112am 0 nobody 0.WH25 5 Passengers enddynamic
endtrainset
trainset Cieszyn-Bielsko_B. none 0 0
node -1 0 EU07-373-HIST dynamic pkp\303e_v1 303E-373-HIST 303E-HIST2 0 headdriver 3.WH25 0 enddynamic
node -1 0 GBS02 dynamic pkp\gbs_v1 GBS02 208KF 0 nobody 3.WH25 0 enddynamic
node -1 0 505126-19571-6 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19571-6 BHP-A 0 nobody 83.WH25 50 Passengers enddynamic
node -1 0 505126-19574-0 dynamic pkp\bhp_v1 505126-19574-0 BHP-B 0 nobody 0.WH25 20 Passengers enddynamic
endtrainset