Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 17 Października 2022, 16:27:22 »
ale chyba mamy jeszcze jakiś "stan epiddmi" nie odwołany do końca, więc na uczelni pewnie jeszcze nie będą zbyt chętni
16.05.2022 Rząd zamienił panujący w kraju „stan epidemii” na „stan zagrożenia epidemicznego” i zniósł większość obostrzeń sanitarnych, w tym nakaz zakrywania ust w miejscach publicznych.

Ciekawe, czy np. od 01.11.2022 znów nie wejdą jakieś nowe przepisy...

Źródło:
https://www.gov.pl/web/gsse-warszawa/odwolanie-na-obszarze-rzeczypospolitej-polskiej-stanu-epidemii

62
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 10 Października 2022, 19:37:50 »
to nie jest oryginalne wyposażenie więc zależy od kreatywności tego kto montował.
Oryginalne nie jest, ale na pewno było montowane przez PKP CARGO lata temu.

Jeden włączał pompkę obiegową, a drugi powodował iż zaprogramowany zegar był w stanie uruchomić owe "webasto". Lampka sygnalizuje obecność płomienia w komorze spalania podgrzewacza.
Lokomotyw SM31 jest już mało, ale znam przypadek, gdzie to działa.

63
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Października 2022, 19:22:18 »
Na screenie138 wiaty przystankowe mają za bardzo wysunięte dachy - wchodzą w skrajnię drogi.

64
Tabor kolejowy / Odp: Jak to było z oznaczeniami TEM2
« dnia: 06 Października 2022, 16:33:56 »
Raczej TЗM2ЭП, a nie ТЗМ2ЗЛ... Ostatnia litera П to P.

65
szczególnie nie powinno się podnosić pantografów powyżej 60 km/h
Na Impulsach jest blokada w tym temacie i nie da się podnieść dopóki prędkość jest za wysoka.

66
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 15:19:43 »
Wszystkie 3 są bardzo fajne ze szczególnym wyróżnieniem dla nr 1 i 2. Gratuluję!

67
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 17:56:32 »
7) z kamieniołomem to raczej szlak koło Osielca...

Chabówka jako węzeł i otoczenie wygląda bardzo fajnie!


68
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 04 Września 2022, 20:57:15 »
Spróbuj zahamować dodatkowym i wtedy popełniaj PG.

69
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Września 2022, 17:56:04 »
Wrzuciłem dzisiaj "Całkowo v2.0" do MaSzyny 2203. Odpaliłem scenariusz "calkowo_v2_pospwilb" i przy dojeżdżaniu do celu, czyli Janiszewa zaczął padać deszcz. No OK, w deszczu zjechałem do szopy i okazuje się, że tam jest chyba "dziurawy dach", bo w hali leje i leje... Czy to wynika z jakiegoś błędu?

70
Bieżące kolejowe / Odp: Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 18:34:13 »
W ezt przede wszystkim, bo tam są większe szanse, gdyż podniesiony pantograf jest znacznie dalej niż na elektryku. Weźmy za przykład obniżenie sieci/jej stan awaryjny z innego powodu: wtedy ezt ma większe szanse niż lokomotywa elektryczna. To nie zmienia faktu, że w przypadku zagrożenia zderzeniem trzeba też myśleć o sobie...

71
Bieżące kolejowe / Odp: Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 17:04:25 »
To co napisał @jakubg1 to jedno, choć w nowoczesnych lokomotywach elektrycznych, czy ezt można przejść przez maszynownię, bo RWN, FT i PSM są w zabezpieczonych modułach. Druga sprawa z tymi patykami to jest to, że może to pomóc nie zniszczyć pantografu, czy sieci przy "drobniejszych kolizjach". Najważniejsze jest jednak to, aby "walnąć w nagłe" i uciekać do tyłu.

A i jeszcze jedno jak to wygląda z lokotywami spalinowymi też musi ją mechanik wyłączyć? Chodzi oczywiście o silnik bo patyków nie ma.

W miarę czasu i refleksu tak, ale generalnie to nagłe hamowanie i ucieczka do maszynowni. W nowoczesnych lokomotywach są "czerwone" grzybki (w nowych elektrykach także) które załatwiają wszystko i są pod ręką.

"Drobniejsze kolizje" to rzecz bardzo umowna: wiele tragicznych wypadków było przy prędkościach nawet tylko około 40 km/h, gdzie kabina była niszczona w ułamku sekundy...

72
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 04 Sierpnia 2022, 11:39:36 »
Może nie do końca odpowiem na Twoje pytanie, ale warszawskie ezt posiadające np. klimę Thermo-King mają częściej wykonywane przeglądy tego układu z uwagi na kursowanie przez tunel średnicowy, który generuje większą ilość zanieczyszczeń niż jazda pod gołym niebem...

73
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 11:35:42 »
Dla przykładu na E4MSU-001 jest tak:
- dwa wewnętrzne są na 3kV,
- skrajne są na 15/25kV.
Skrajne od wewnętrznych różni np. siła docisku do sieci, która dla prądu zmiennego jest mniejsza.

Na ET43 (E6MST) dla PKP CARGO jest jeszcze inaczej, bo są tylko dwa "uniwersalne" pantografy na 3/25kV, które same regulują docisk do sieci w zależności w jakim systemie mają pracować. Działa to mniej więcej tak, że lokomotywa sama bada napięcie używając dla bezpieczeństwa najpierw mniejszego docisku.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 11 Lipca 2022, 21:30:19 »
Lata temu miałem taki przypadek jadąc nocnym pospiesznym Wrocław - Przemyśl: na czole była krakowska EU06, która w pewnym momencie przy 120 km/h straciła miedziany ślizgacz, który pod wpływem pędu powietrza uderzył dopiero w dach trzeciego wagonu, w którym jechałem i odbijając się poleciał w ciemność gdzieś w pola. Od razu wiedziałem co się stało, a z rozmowy z kierownikiem wynikało, że nikt nic nie słyszał w pierwszych dwóch wagonach. Tak więc zachowanie się złamanego pantografu lub jego elementów zależy od bardzo wielu czynników...

Akcja była nieco dramatyczna: 120 km/h, wielki błysk w nocy, nagłe hamowanie, mój wagon stanął na przejeździe w lesie, gdzie rogatka "waliła" przez 2h zanim przyjechała ekipa PKP-E, pociąg nocny i w moim przypadku umówione spotkanie na Śląsku na balangę...;)

75
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 10 Lipca 2022, 13:51:56 »
W latach 80 i 90 XX wieku tandemy z szybkimi expresami na 2xEP05 lub 2xEP08 latały zawsze na drugim pantografie. Jedną z teorii w tamtych czasach było to, że w razie zauważenia przez maszynistę stanu awaryjnego sieci trakcyjnej przed pociągiem miał on wtedy o ułamek więcej szansy na opuszczenie/zainicjowanie opuszczenia pantografu, gdy miał podniesiony drugi, a nie pierwszy. Można z tym dyskutować, ale wiele zarządzeń na PKP w tamtych czasach było reakcją na różne zdarzenia.

Tutaj podam inny przykład z końca lat 80 np. z Zachodniej DOKP: gdy mijały się pociągi na szlaku, to chwilę wcześniej pomocnik musiał podejść na moment do maszynisty. Oczywiście była to reakcja na zdarzenie, gdzie starły się bokiem kiedyś ze sobą dwa składy/lokomotywy... To samo dotyczyło wprowadzenia malowania czół lokomotyw na żółto - była to reakcja na wypadek na przejeździe w Bytomiu Odrzańskim...

Na przednim pantografie powinno się jeździć podczas gdy ciągniemy łatwopalny ładunek, takim ładunkiem może być m.in słoma. Jazda na tylnym odbieraku mogłaby spowodować przeskok iskry na ładunek, w gruncie czego mogłoby dojść do pożaru
W ostatnich latach dotyczy to też ładunku nowych samochodów.

Na przednim jeździ się również w przypadku ukrotnienia lokomotyw. Lokomotywa prowadząca ma uniesiony pantograf przedni po to, aby w przypadku połamania nie uszkodzić drugiej lokomotywy.
To też, ale również, aby nie ucierpiał mechanik w drugiej lokomotywie.


76
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Czerwca 2022, 14:10:02 »
@shonek93: jeśli już poświęciłeś czas na to wszystko to niech będą jako poglądowe.

77
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 28 Czerwca 2022, 16:35:09 »
"Powrót SU45-079" - impreza zaplanowana na 01.10.2022:
https://evenea.pl/pl/wydarzenie/SU45-079 i https://kskwroclaw.pl/impreza-pt-powrot-su45-079/
Organizator: Lucjan Jeziorny i KSK Wrocław.

78
Jak stworzyć/fotografować zdjęcia na tekstury taboru kolejowego, jeśli:
1) Nie masz statywu do aparata;
W 90% nie jest tu potrzebny statyw.
2) Nie ma odpowiednich funkcji w aparacie;
Do zdjęć statycznych nie potrzebujesz żadnych wybitnych funkcji. Ja bardzo często fotografuję na ustawieniu "P".
3) Mieszkasz w mieście/wsi bez kolei;
Jedziesz w takie miejsce, gdzie pojawia się interesujący Cię tabor.
4) Nie masz pieniądze na statyw do aparatu?
Patrz pkt.1.
Stele, może dla tekstury na tabor trzeba zrobić screenshot z jakiegoś filmu z pociągami w YT?
Bardzo zły i nieprofesjonalny sposób.

79
Inne niekolejowe / Odp: EN57AL Malowanie opolskie
« dnia: 19 Czerwca 2022, 14:13:31 »
ZNTK MM, gdy "wypuszczał" jakieś 10 lat temu pierwsze AL'ki to wykonywał je zgodnie z życzeniem Zamawiającego o ile takie życzenia były. Na Dolny Śląsk do Dolnośląskiego ZPR trafiła wówczas jedna z nich oznaczona EN57AL-1501, która była zmorą dla wrocławskiego PR. Nikt nie chciał tym jeździć, ale sami sobie byli winni, bo dostali od ZNTK MM produkt, w którego budowę byli słabo lub w ogóle nie zaangażowani. Dopiero, gdy wóz trafił do KD to Dział Techniczny zajął się nim na poważnie i maszynka zaczęła jeździć. Wóz do dziś ma stare pantografy 5ZL, WS Woltana, wentylację silników trakcyjnych w członie "s" na krawędzi dachu, a same silniki trakcyjne LK450X6 nie grzeszyły sprawnością (rozsypywały się klatki). Dodatkowo drzwi do pojazdu są pneumatyczne wsuwane, gdzie dla obsługi sztuką było/jest z niego potem wyjść łącząc to z wyłączeniem baterii..

Tak więc wśród AeLek z pierwszych dostaw jest sporo maszyn, które niekoniecznie są takie same...

80
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 18 Czerwca 2022, 18:07:41 »
Jakoś cisza w temacie... Kiedyś chyba ktoś proponował taką konfigurację:

Laptop Acer Nitro 5 17,3"/i7/32GB/512GB+1TB/Win10 (NH.QAWEP.004)
Notebooki 17,3 cala, laptop z procesorem Intel Core i7 2600MHz, 32GB RAM, dysk 1TB, 512GB HDD, SSD, grafika GeForce RTX 3060, Multimedia: Kamera, Głośniki, Mikrofon, Karta graficzna: Dedykowana. System operacyjny: Windows 10


https://www.ceneo.pl/105981217/opinie-1;ocena-5

Zapisałem sobie tego linka, bo już od jakiegoś czasu chce kupić mocny sprzęt, ale na razie nie jestem przekonany tym bardziej, że na post od @Cesky Kretek nikt nie odpowiada... Nikt też nie pisze jak sprawuje się RTX 3060, a co dopiero 3070/3080...

81
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 16 Marca 2022, 21:19:13 »
Aby stwierdzić, że będzie "najczęściej uczęszczana" najpierw musimy poznać scenariusze, których jeszcze nie ma...

82
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 17 Lutego 2022, 14:29:39 »
Można o tym doktorat napisać... Żonglowanie nazwami z nieadekwatnych poziomów zawsze wprowadza młyn. Jeśli są już elektrowozy, parowozy to i niech będą spalinowozy. Równie dobrze może być odwrotnie: lokomotyw elektryczne/parowe/spalinowe...
BTW, mnie zawsze zadziwiali "znawcy", którzy w instrukcjach pisali np. o wagonie spalinowym (np. SA135) oraz spalinowym zespole trakcyjnym (np. SA134). A może powinno być tak: jedno- lub dwuczłonowy autobus szynowy/wagon spalinowy? Z innej beczki: czy ET41 jest lokomotywą elektryczną, czy zespołem lokomotyw elektrycznych, czy po prostu dwuczłonową lokomotywą elektryczną? Na tych przykładach można mnożyć w nieskończoność dyskusję jak nazwać dany pojazd. Wracając do sedna: lepiej iść w nazewnictwo spójne z resztą.

83
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 22:03:44 »
Lata temu ktoś chyba próbował "zrobić" Zakopiankę (nie pamiętam, który fragment). Były chyba nawet screeny. Wtedy pomyślałem sobie, że to będzie wymagająca trasa, ale pomysł gdzieś zapadł się pod ziemię.

84
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 14 Lutego 2022, 19:23:05 »
@Maciek Kolejarz: w zasadzie masz rację, bo niegdyś dawne trasy i układy torowe były czasami robione niemal jak torowiska tramwajowe (ciasne łuki, brak krzywych przejściowych itd.).

85
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:51:21 »
@Naro: czytam przez lata bardzo dużo publikacji i wypowiedzi na forach, a więc uwierz mi, że takie podejście do języka polskiego jak twoje jest rażące! Czy pomyślałeś o tym, że brak interpunkcji i składni zdania może prowadzić do niezrozumienia wypowiedzi, a wręcz (jak dla mnie) lekceważy czytającego...? Proszę pisać logicznie i z sensem, aby nikt nie musiał się domyślać o co chodzi. To przecież proste. Słowotoki to marny sposób porozumiewania się...

86
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 04 Lutego 2022, 19:07:01 »
Odnośnie moich wspomnień o EU04 odnalazłem zdjęcie, które wykonał mi kolega w 1990 na terenie PPZM Chróścina Nyska. Zdjęcie jest z moich zbiorów i dlatego sygnaturka jest moja. Na fotce widać, jak traktowano "elektryki" na złomowisku w ChN... EU04-02 z MD Łazy skreślono z PKP 08.09.1978, po czym trafiła do PPZM. Stała tam kilka lat (w połowie lat 80 maszyny EU04 i EU20 można było zastać tam jeszcze na torach) i dopiero na przełomie lat 80/90 wzięto się za cięcie wozów, które już stały tam za długo...

87
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 25 Stycznia 2022, 23:12:33 »
Moim zdaniem, jeśli barierka na wiadukcie ma przepisowe 1,10 m, to światło pionowe pod przęsłem (odległość dolnej krawędzi przęsła do poziomu jezdni) jest nieproporcjonalnie małe.

88
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 15:52:54 »
Ale można gdzieś w scenerii ustawić przy dworcu jako pomnik.
To zbyt kultowa i poważna maszyna, aby ją od razu na pomnik stawiać. Akurat ten model jest mega fajny i trzeba go eksploatować jako AI ile się da i oczywiście bez przesady. Swego czasu na scenerii "quarkmce2007" w szopie stał model Ty2, ale był bardzo prymitywny. Teraz mamy "petardę" w postaci fantastycznej Pt47 i cieszmy się z tego. Liczę, że trafi do jakiejś paczki.

Pozdrawiam parowozowo, ale nie "parowozikowo" i "ciuchciowo"... ;)

89
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:54:05 »
Tutaj trzeba pamiętać o tym, że Pt47 ma Vmax 110 km/h, ale tylko kominem do przodu. Ogólnie, gdyby jechała tendrem do przodu to tylko do 50 km/h, ale to też zależało od typu tendra. Nawet gdyby tender miał inną konstrukcję, to i tak nie więcej niż 80 km/h.

90
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:41:02 »
Piękna maszyna! Na koniec swojej kariery w Wolsztynie jako planowy parowóz ciągała składy kanciastych Bhp, tak więc pasują do niej jak najbardziej. Druga opcja to ciemne składy Turkolu.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9