Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaco

Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 35
721
@lukasn26: w historii muzealnictwa kolejowego w PL temat gwarancji zachowania loka wpisanego do rejestru zabytków nie działa niestety. Prędzej konserwator będzie utrudniał remont zabytkowego domu dbając o jego szczegóły architektoniczne niż martwił się lokomotywami. Wiele maszyn poszło w latach 80 i 90 na złom mimo, że były w rejestrach... Mało tego, konserwatorzy nie dbali za bardzo o zachowanie nie tylko małoseryjnych loków, ale także tych, których było znacznie więcej. Na zawsze przepadły parowozy np. TKw1, Ok2, Tr21 (wersja polska), czy Ty4. Oczywiście zachowały się "elektryczne" rodzynki takie jak EP02 (3 z 8), EP03 (1 z 8), EU04, czy EU20, ale było to czasem dziełem przypadku, a w odniesieniu do EU04-24, która o własnych siłach przyjechała z Czechowic Dziedzic do MK Warszawa można powiedzieć tylko o kompromitacji warszawskiego muzeum skąd w 1991 w stanie agonalnym maszynka ta została zabrana staraniem KSK Wrocław do renowacji na Dolnym Śląsku. Często maszyny istniejące do dziś to dawne "grzejki" i tylko to je uratowało...

722
Bieżące kolejowe / Odp: Ciekawostki kolejowe.
« dnia: 15 Marca 2016, 17:55:08 »
Na wspomnianym przez Ciebie portalu sprzedażowym jest bardzo dużo publikacji kolejowych w bardzo szerokim zakresie i wg mnie nie jest to nowość. Przeróżne oferty pojawiają się tam od dawna.

723
@EP08_015: gdyby PKP miało się nią stricte zająć to maszyny już by nie było - w tym wypadku zadziałał ówczesny naczelnik prokocimskiej szopy, który jest znanym hobbystą kolejowym, ale i on wiecznie nie będzie pilnował tematu jednej lokomotywy. Uważam, że w PL jest problem systemowy dotyczący ratowania i utrzymania historycznych pojazdów (problem ma już około 30 lat) . Nie ma co się też do końca obrażać na PKP, bo sami w sobie nie mają ani drygu, ani ludzi, ani przepisów i niestety chęci do utrzymania lokomotyw tego typu. Znam ludzi z Grupy PKP, którzy mają wielką wiedzę, ale czy ich "walka z wiatrakami/bankomatami" ma dziś sens? 
Uważam także, że atakowanie PKP nie ma celu, gdyż naiwne wierzenie w ich "kolejarskie słowo" wypaliło się lata temu. Nawet samo Muzeum Kolejnictwa jest mega mocno zagubione i nie będę wnikał, czy jest to dziś kolejny zwykły zakład pracy, czy nie... 

Swoją drogą, aby EU05-22 wyruszyła na szlaki to nie wystarczą tylko fundusze...

724
Owszem, przyjechała o własnych siłach do Krakowa, ale właśnie z zamiarem stylizacji na EU05, przy czym nie zakładano eksploatacji maszyny w stanie muzealnym jako EU05. EP05-22 była sprawna do samego końca służby na PKP (+ 26.04.2000), co ułatwiło sprowadzenie jej do Krakowa. Stylizacja na EU05 zakończyła się w 2003, przy czym lokomotywa nadal była sprawna.

725
W ostatnim czasie pocięli pomarańczową EP05-01, która stała odstawiona razem z EP05-18 w rejonie stacji Warszawa Wschodnia ("18" - tkę pocięto wcześniej). Do dziś zachowały się:
1. pomarańczowa EP05-16, która stoi w lokomotywowni PKP CARGO Warszawa Odolany (jest nadal na stanie)
2. czerwono - biała EP05-23, która stoi w lokomotywowni PKP IC Warszawa Olszynka Grochowska (jest nadal na stanie)
3. zielona EU05-22, która stoi w lokomotywowni Kraków Prokocim jako eksponat.

W odniesieniu do EP05-23 to rzeczywiście maszyna ta co jakiś czas jest uruchamiana.

726
ET40-07 i 30 są nieczynne jak reszta pozostałych stojących w Tarnowskich Górach i Miasteczku Śląskim. Ostatnio jedyny ruch jaki wykonano w temacie ET40 to transport 08.09.2015 lokomotywy ET40-01 do Bydgoszczy, celem ustawienia pojazdu (po docelowej renowacji) jako pomnik na terenie lokomotywowni Bydgoszcz Wschód.
Na życzenie autora wątek zamykam.
Pedrosiasty





727
KSK Wrocław posiada w swoich zbiorach SP30-194, która przechowywana jest na torach postojowych przy lokomotywowni PKP IC we Wrocławiu.

728
SP30 z całą pewnością prowadziły wagony 2AM, 3AM, 4AM (wszystkie trzy typy powstałe na bazie starych poniemieckich wagonów) i 94A produkcji ZNTK Opole, czyli dwuosiowe "ryflaki".

729
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 29 Lutego 2016, 19:08:10 »
@Stele: moje ostatnie zdanie z mojego postu jest tylko ogólnikiem i podsumowaniem... Wiem, że kabiny do "Pershing'ów" powstają. Chodzi mi bardziej o nakład pracy dot. kabin w stosunku do "połamanych postaci"...

730
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 29 Lutego 2016, 18:23:41 »
Uważam, że jeśli zbyt mocno zostanie skomplikowany ten symulator, to wielu np. nowym użytkownikom znudzi się (z uwagi na małą wiedzę na temat specyfiki kolejowej), a inni nie przechodząc nawet uruchomienia pojazdu - również raz na zawsze dadzą sobie z nim spokój i pójdą w kierunku MSTS'a, czy Trainz'a, gdzie stopień "skomplikowania" będzie im odpowiadał, a na dodatek stwierdzą, że zmiany pogody są tak realne, że to jest dopiero "klimacik". Zobaczcie, że teraz wielu użytkowników (nie każdy oczywiście musi być hobbystą kolejowym, czy maszynistą) nie zna, bo nie musi przepisów Ie-1 (a co dopiero innych tych "żelaznych"), ale wówczas powoduje to problemy z przejazdem danego scenariusza... Wielu też ma problem z ruszeniem, czy prowadzeniem pociągu - ok, rozumiem to, ale to daje wyraźne sygnały, że część naszych użytkowników to zwykli "gracze", którzy nie osiągając zadowolenia z "gry MaSzyna" również mogą dać sobie spokój. Można im podpowiadać, ale trudno dziwić się tym osobom, że potrzebują prostoty po ciężkim dniu pracy, a nie analizowania przepisów kolejowych... Owszem, osobiście jestem za pewnym stopniem skomplikowania (np. usterki na maszynie), ale pamiętajmy, że sukcesem tego typu symulatorów jest ich w pewnym sensie "prostota", aby szersze grono użytkowników umiało się w nim poruszać.
Myślę także, że lepsza była by np. użytkowa kabina od "Preshnig'a", czy inny nowy fajny projekt niż łamanie nóg wirtualnego maszynisty po spadnięciu z drabinki lokomotywy...   

731
Na warsztacie / Odp: Linia053 - Całkowo misja brutto
« dnia: 27 Lutego 2016, 17:04:43 »
Przytrzymaj przez chwilę Shift+V.

732
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 26 Lutego 2016, 16:14:32 »
Odpowiem za @mechatronik'a: czy sądzisz, że przysłowiowe "malowanie farbą" ma sens dla przewoźnika, który chce, aby te pojazdy zarabiały na siebie? Z pewnością będzie to w zależności od pojazdu P4 lub P5 bez M.

Reg. obowiązki 11a.
Nie cytujemy poprzedniej całej wiadomości. Poprawiłem.
Benek

733
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 26 Lutego 2016, 12:46:39 »
W maju 2014 "popełniłem" taki oto tekst opublikowany w "Świecie kolei" 6/2014.

"ET40 w Tarnowskich Górach
Lokomotywy elektryczne ET40 (Škoda 77E) prowadzące ciężkie pociągi towarowe głównie po magistrali Śląsk – Porty były bardzo charakterystycznymi pojazdami w odniesieniu do maszyn dwuczłonowych. Ich wygląd zewnętrzny i konstrukcja licowały z myślą techniczną pierwszej generacji elektrowozów czechosłowackich produkowanych w zakładach Škoda Plzeň, co przełożyło się w trakcie służby na PKP na odegranie ważnej roli w transporcie przez ponad 30 lat eksploatacji. Niestety los lokomotyw został nieuchronnie przesądzony i decyzją PKP CARGO cała seria elektrowozów serii ET40 miała zostać zlikwidowana fizycznie. W ŚK 11/2012 opisane zostały pierwsze działania mające na celu pocięcie pierwszych lokomotyw, jednakże w późniejszym okresie okazało się, że likwidacja pojazdów została wstrzymana. Pomimo tego spółka zajmująca się złomowaniem lokomotyw zdążyła pociąć do dnia dzisiejszego 22 z 45 istniejących jeszcze w dniu 01.10.2012 roku maszyn. Obecnie na grupie towarowej stacji Miasteczko Śląskie odstawionych jest 12 lokomotyw ET40 o numerach 04, 16, 30, 34, 37, 42, 44, 48, 51, 57, 58 i 59, natomiast na torach postojowych przy lokomotywowni PKP CARGO znajduje się 10 elektrowozów z numerami 03, 07, 13, 17, 19, 31, 35, 43, 52, 55 oraz na terenie samej lokomotywowni ET40-01, którego zachowanie jako eksponat jest priorytetem. Ogólnie rzecz biorąc fizycznie pozostały jeszcze 23 lokomotywy, przy czym dla przykładu ET40-04 miała ostatnią naprawę rewizyjną w ZNTKiM Gdańsk 27.06.2008, a ET40-43 (jedyna w barwach PKP CARGO) 31.10.2008. Na razie dalszy los „Bombowców” nie jest znany i należy mieć nadzieję, że chociaż jeden egzemplarz zostanie docelowo zachowany".

Dodam, że ET40-07 i 30 nadal są na stanie PKP CARGO SA (przynajmniej jeszcze w sierpniu 2015 były), a całą gromadę 23 x ET40 odstawionych w Miasteczku Śląskim i Tarnowskich Górach oglądałem ostatni raz 26.05.2014. ET40-01 w międzyczasie została przetransportowana do Bydgoszczy.

734
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 17 Lutego 2016, 17:48:48 »
Fotki SA132, SA134, SA135 i SA139 w barwach KD mogę zrobić jeśli dzisiejszy atak zimy odpuści (w Legnicy dziś mocno pada mokry śnieg) i będą ku temu dobre warunki na fotki texturowe (to potrwa pewnie kilka dni). Dla up5358 tez wówczas zrobię fotki EN57-1703.

735
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 17 Lutego 2016, 17:00:54 »
@Łukasz:
EN57AL w KD nie posiadają pantografów Stemmann.
Dla porządku:
EN57AL-1501 - 5ZL,
EN57AL-1542, EN57AL-1938 oraz EN57AKD-1937 EC Engineering 160EC.

736
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy Dragon
« dnia: 07 Lutego 2016, 01:40:48 »
Bardzo dobrze! Zawsze twierdziłem, aby ZNLE/NEWAG Gliwice/Zamiej­scowy Wydział Pro­duk­cji Loko­mo­tyw Elektrycznych Gliwice zajmowały się swoimi pierwotnymi tematami, czyli lokomotywami elektrycznymi, a w tym ich produkcją, a nie babraniem się w modernizacje EN57AKS/AKD/AKM, które wychodzą im bokiem...

Maszyny E6ACTd mają być leasingowane do FPL i to jest w końcu mądre podejście "Gliwic"! Produkcja i leasing lokomotyw jest chyba w tej chwili jedynym wyjściem "Gliwic" na prostą, gdyż nowosądecki NEWAG sam w sobie zajmując się Impulsami, ezt, szt i innymi projektami raczej nie zbuduje lokomotywy elektrycznej... Wiadomo, że sprawa nie jest prosta, bo potrzebny jest inwestor, ale zaczyna coś się dziać!

737
Pomoc doraźna / Odp: Sm42 z dwoma pulpitami
« dnia: 31 Stycznia 2016, 17:57:01 »
Oznaczenia serii i typów fabrycznych będą zawsze bardzo trudne do ogarnięcia dla osób, które nie mają nic wspólnego z koleją, ani nie interesują się taborem jeżdżącym po polskich torach, ani również dla takich, które nie są (bo nie muszą) być hobbystami kolejowymi. Użytkownicy MaSzyny, którzy "grają" (dziwne określenie) nie muszą się znać na powyższym, ale należy zauważyć, że twórcy symulatora jednak mają pojęcie np. o taborze i dlatego w swoich folderach stosują takie, a nie inne oznaczenia. Dla wielkiego grona fanów symulacji (a nie gry) wszystko jest zrozumiałe.
Dobrze, że pisząc o lokomotywach nie używamy slangu kolejowego, bo wtedy "gracze" zupełnie by się pogubili, bo któż z grona "graczy" wiedział by jaką lokomotywą jest "Czech", "Knedel", "Stonka", "Byk/Helmut", "Czapajew", "Tamara", "Jamnik", czy "Bombowiec"? 
//Te znam do tego jeszcze np dochodzi potoczny czeski nurek ;). Sawi

738
Pomoc doraźna / Odp: Sm42 z dwoma pulpitami
« dnia: 31 Stycznia 2016, 13:54:50 »
@Michal1983: w takich przypadkach pomocna jest wiedza hobbystyczna o lokomotywach i wtedy łatwo odnaleźć pojazd.

739
Pomoc doraźna / Odp: Sm42 z dwoma pulpitami
« dnia: 31 Stycznia 2016, 12:17:23 »
Czy wiecie jaka to wersja sm42 była?
SM42-1204 (6Dg), czyli tzw. "Kiosk".

740
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator nie reaguje na klawisze
« dnia: 28 Stycznia 2016, 19:32:26 »
Daj nastawnik kierunku do przodu i wtedy skasuj SHP/CA.

741
Bocznica / Odp: Odp: Kaliska
« dnia: 27 Stycznia 2016, 14:51:13 »
@galaga_14:

Pisał o tym @Stele:

"Otwórz plik scenery/kaliska_posp.scn i w wersie 67
//$o - Pospieszny do Ostrowa
usuń myślnik".

U mnie i nie tylko to zadziałało.

742
Ale co bym chciał ostatecznie powiedzieć. Wydaje mi się, że czasami warto schować jakieś swoje osobiste urazy do osób, symulatora, bo w końcu ostatecznie wszyscy jesteśmy pasjonatami kolei. Stąd warto rozwijać MaSzynę jak i TD2, a nie robić jakąś już na starcie konkurencję. Wymiana obiektami to żaden problem, współpraca również.
Świetnie to ująłeś! Oczywiście każdy chciałby, aby MaSzyna zawierała niektóre cechy MSTS, Trainz i TD2 (wszystko w jednym), bo z każdego z programów przydało by się parę "gadżetów", ale uważam, że projekt MaSzyna EU07 powinien być dalej prowadzony z uwagi na swój odmienny charakter. Co prawda jestem obserwatorem od bardzo długiego czasu (kiedyś tam robiłem textury w Paint'cie i też było przy tym roboty i domyślam się ile Twórcom zajmuje czasu programowanie różnych rzeczy itd.), ale widzę przez 12 lat jak tutaj jestem bardzo duże postępy i zmiany na plus. Nie jestem programistą i nie zamierzam się wtrącać do wielu dyskusji, ale projekt MaSzyna EU07 powinien dalej działać (wiem, wiem - zrób to będziesz miał), bo inne produkcje w/w niekoniecznie zawsze są fajne (brak fizyki, "sztywny" widok z kabiny), ale mają też plusy (zmienne atmo, fajne kabiny, teren, dobry FPS). Połączenie sił nie jest chyba zatem złem w tym momencie?

743
Fotek EP08 w starym malowaniu jest jak na lekarstwo i na pewno nie znajdziesz opisów na ramie. W latach 70/80/90 robiono fotki na jednej kliszy 36 klatek i "zastanawiano się" jak fotkę zrobić najlepiej, a więc ówczesny fotograf wybierał: mając do wyboru "portret", albo "coś tam" (do dziś wielu MiKoli tego nie rozumie w dobie cyfrówek) - wybierał jakikolwiek portret. Na str.146 jest oczywiście ET41-100 w barwach "partyjnych", ale podobnie jak z EP08 z lat 70 nie ma szans na fotki oznaczeń! Niestety!

744
Na następnym skrinie jest EP08-001 w historycznym malowaniu, który powinien wylądować w TD jak tylko rozszyfruje napisy na pudle ze starej fotki
Nie do końca jestem pewien tych kolorów, choć w publikacji "Węzeł kolejowy Gliwice" (Eurosprinter 2010) malatura jest właśnie taka, jak wykonałeś. Wydaje się ona na 100% pewna, bo w tle na str. 145 jest seledynowy ET21 i jest równowaga kolorów. Moja niepewność wynika z faktu, że na początku lat 90 widziałem mały folder z wizerunkiem EP08-003 i barwy były żywsze, ale weźmy poprawkę na jakość druku;) 

Na koniec mała prezentacja filmowa M62 w rosyjskiej wersji, który znajdzie się w Teście jak zrobię/dostanę dźwięki i spasuję kabinę z modelem zewnętrznym.
Kabina super, wózki rodem z TE109 lub M62U (ale to szczegół), no i Hasler SŁ-2M stosowany na początku w ST44...

Jak dla mnie MEGA!

PS. no i z tyłu widzę skład Ex Odra;)

745
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 17 Listopada 2015, 19:25:25 »
Przesyłam plan imprezy pt. „Dzień Otwarty” organizowany przez Koleje Dolnośląskie SA w Legnicy w dniu 22.11.2015 (niedziela). Na Bazie Serwisowo – Postojowej przy ul. Pątnowskiej 1 w Legnicy prezentowane będą pojazdy: SA139, SA132-002, VT642-034/534 i EN57AL-1542 (P5+M ZNTK Mińsk Mazowiecki 11.2015). Dojazd na bazę możliwy będzie darmowym pociągiem, który pojedzie w relacji Legnica – Miłkowice – obwodnica towarowa Legnicy (D29-296) – Malczyce – Legnica – Baza Serwisowo/Postojowa Legnica. W podobny sposób będzie można wyjechać z Bazy.

Rozkład jazdy dla 31WE-02x:
Legnica 10:00 - Miłkowice 10:08/10:20 - linia 296 - Malczyce 10:50/11:05 - Legnica 11:20/11:35 - Baza S/P 11:40
Baza S/P 12:45 - Legnica 12:50/13:00 - Miłkowice 13:07/13:19 - linia 296 - Malczyce 13:49/14:00 - Legnica 14:13

746
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 08 Listopada 2015, 17:25:41 »
Hamowania nagłego można użyć np. jeśli semafor w ostatniej chwili wygaśnie. Wtedy należy z dyżurnym ustalić dalsze kroki postępowania.

747
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 07 Października 2015, 21:00:31 »
Na Impulsach 31WE należy wg procedury "z kluczykami" uszynić pojazd i wówczas po odczekaniu 10 min. (rozładowanie samoczynne kondensatorów) można dostać się do szafy WN, czyli do falowników (FT) i przetwornic (PS).

748
Oprocz 1952 Wroclaw ma jeszcze 1946 i 1951. Nie wiem, jakie one maja obiegi.
To są wozy Przewozów Regionalnych, ale chyba "19-tki" śmigają na Kłodzko i dalej...

749
Same przedziały są pomierzone. Wystarczy, że zmierze fotele oraz ich rozmieszczenie i pstryknę foty na textury. Co do Dolnośląskich jednostek (57AKD-1937, 57AL-1938, 57-1952 czy 57AL-1501) to mogę pobuszować od czasu do czasu na bocznicy. Powinno coś się wreszcie trafić.

1937 i 1938 raczej ciężko będzie złapać na Grupie F we Wrocku w następnych dniach (non stop jeżdżą), ale 1501 stoi tam do 04.10. bez problemu.

750
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 22:01:47 »
@up5358: o takie składy mi chodziło :) EU07 jęczała przy rozruchu...

Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 35