Jak skończę program, to on większość rzeczy będzie robił sam.
W trybie prostym, dla początkujących użytkowników, będzie sam pobierał pobierał paczki z internetu, instalował je, dociągał poprawki, opisywał tekstury, i przed każdym uruchomieniem pisał, jak sterować wybraną lokomotywą (co będzie sobie można wydrukować). Wszelkie opcje, które nie będą niezbędne, zostaną ukryte.
W trybie normalnym wszystkie powyższe operacje da się wykonać ręcznie, plus będzie wybór EXE, przeglądarka do taboru i edytor składów. Instalator paczek będzie również uwzględniał paczki, które nie są kompletem do scenerii (np. pojazdy, które będzie sobie można wstawić do scenerii, jak Ma090). Do tego edytor wersji językowych.
W trybie specjalnym będzie możliwość przeglądania struktur (wpisów) oraz poprawiania ich. Zarówno scenerii, jak i taboru. Będą opcje do wyszukiwania i naprawiania błędów. Również konwersja formatów.
W trybie maksymalnym będą dodatkowo opcje dla tych, którzy tworzą trasy. Na przykład generator ukresów, sprawdzanie przechyłek, krzywych przejściowych, rozmieszczenia słupów trakcji. Być może uproszczona symulacja ruchu składów i sterowania.
W trybie ekstremalnym ma być prototyp serwera ruchu dla nowych wersji symulatora. Czyli program, do którego będzie można podłączyć kilku użytkowników, niektórych jako obsługa pociągu, innych jako obsługa nastawni, a serwer ruchu będzie przesyłał informacje pomiędzy nimi (taki multiplayer). Serwer ruchu będzie pamiętał stan scenerii przez całą dobę i jak ktoś się wykolei, to trzeba będzie przyjechać z dźwigiem i posprzątać.
Każdy sobie włączy taki tryb pracy, jaki mu będzie odpowiadał i jakim się będzie w stanie posługiwać.
A jakby co, instrukcja jest tutaj:
http://eu07.rainsted.com/wczytanie.html. Jedyny problem jest taki, że program jest w trakcie rozwoju, więc nie ma jeszcze pewnych rzeczy, które powinny być (np. nakładanie łatek na pliki tekstowe, analiza plików
.mmd), a pewne rzeczy ma nadmiarowo (np. edytor
Dynamic.dat - zostanie kiedyś usunięty).