Autor Wątek:  Serwer danych - rejestracja użytkowników  (Przeczytany 11651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 23 Grudnia 2007, 19:27:27 »
Ponieważ opracowałem już sposób opisywania tekstur, chciałbym dodać możliwość eksportu tych opisów na serwer danych, aby inni mogli je pobrać. W tym celu potrzebuję zrobić rejestrację użytkowników na serwerze danych. (Tylko w celu dodawania opisów, linków i komentarzy, pobieranie z serwera nie będzie wymagało rejestracji.)

Najbardziej sensownym do realizacji pomysłem wydaje mi się synchronizowanie danych użytkowników z danymi na tym forum. Rozwiązanie ma tę wadę, że jest dużo "dziur" w numeracji po usuniętych automatach spamujących. Zaletą jest to, że można łatwo się zorientować w dotychczasowym dorobku użytkowników i się z nimi skontaktować (zwłaszcza, jak już zadziała PW).

Wiem, że istnieje jeszcze oddzielna baza danych użytkowników na stronie głównej eu07.pl, ale podobno nie działa tam rejestracja, więc przy synchronizowaniu się z tą bazą, niemożliwe by było dopisywanie nowych osób.

Czy są jakieś argumenty za tym, żeby rejestrację zrobić bez synchronizacji z forum?

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Grudnia 2007, 20:45:18 »
Niby jest to dobre wyjscie, tylko jezeli kazdy zacznie w tym grzebac moze zrobic sie bałagan. Chyba, ze to bedzie jeszcze moderowane przed akceptacja...

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Grudnia 2007, 21:53:50 »
A ja proponuję ciut inaczej: zaufanym przesyła się ich osobisty token, który wpisują w program i na którego podstawie mają taki a nie inny dostęp do serverka. Bez tokena tylko pobieranie z działu ogólniedostępnego, tokeny dla betatesterów, dla modelarzy, dla trasopisarzy, etc.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Grudnia 2007, 22:43:43 »
A ja proponuję ciut inaczej: zaufanym przesyła się ich osobisty token, który wpisują w program i na którego podstawie mają taki a nie inny dostęp do serverka. Bez tokena tylko pobieranie z działu ogólniedostępnego, tokeny dla betatesterów, dla modelarzy, dla trasopisarzy, etc.
Jak dotąd myślałem że serwer ma służyć wszystkim chcącym z niego skorzystać. Owszem z rejestracją, popieram to w całej rozciągłości. Natomiast nie widzę powodu dla których trzeba podzielić użytkowników na betatesterów i trasopisarzy, etc. Tu są odpowiednie, działy a kto do nich należy dokładnie wie co i jak się tam dzieje. Przenoszenie tego na serwer @Ra wydaje się pomysłem chybionym.  Jeśli już to dla betatesterów i twórców przydałby się własny katalog plików, gdzie można umieścić własną twórczość i ją pobrać do testów, jednak poprzez stronę FTP. Po testach takie twory przesuwane by były do katalogu dostępnego  poprzez program @Ra.
Przypomnę że strona EU07 miała już w swojej historii upload dla twórców i betatesterów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Grudnia 2007, 22:52:05 »
To ja od razu dementuję, nie będzie podziału użytkowników na grupy. Co najwyżej na zarejestrowanych i niezarejestrowanych. Przy czym tylko zarejestrowaniu będą mogli wysyłać informacje na serwer, a wszyscy będą mogli pobierać.

Jeśli zaś chodzi o składowanie twórczości, to do testów można by archiwa kodować hasłem, a hasło udostępniać tylko wybranym (przez autora do testów). W ten sposób nieuprawnieni nie mogliby rozpakować archiwum. Ale taka działalność jest póki co poza moim zainteresowaniem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Grudnia 2007, 00:03:24 »
Skoro wiadomo do czego dążymy pomyślałbym o powtórnej rejestracji. Baza forum nie grzeszy doskonałością, ale nie tylko dlatego (Odnośne uwagi wymieniłem z autorem). Ponieważ jest więcej okoliczności do podjęcia decyzji pewniej podejmiesz ją sam jako autor. Najważniejsze by jeszcze parę mądrych wypowiedzi padło w tym wątku. Szczególnie ludzi znających forum od strony technicznej.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Grudnia 2007, 19:41:40 »
ZTCP, to ktoś kiedyś pisał, że miejsce na dysku, przeznaczone na przechowywanie użytkowników jest już na wyczerpaniu. Były też rozmowy o wykasowaniu starych, nieaktywnych użytkowników, ale to by było chyba nie w porządku.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Grudnia 2007, 19:45:35 »
No to w pożądku, macie rację. Nie dzielimy na podgrupy, ale i nie dajemy plików szyfrowanych na ten server. Rejestracja może odbywać się powiedzmy przez program, który wyśle odpowiednie zgłoszenie, a potem mailem odpowiedź z kluczykami, które wprowadzamy w programik. Były by to powiedzmy login i hasło do servera ftp (no, trzeba by było przejść z http na ftp (tak, wiem, są święta a ja upierdliwy jestem:D)). Logowanie na anonymous jak zawsze tylko do odczytu.
I lista użytkowników rozłączna z listą forumowiczów:) Inaczej możemy nie dojść do ładu.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Grudnia 2007, 19:52:11 »
ZTCP, to ktoś kiedyś pisał, że miejsce na dysku, przeznaczone na przechowywanie użytkowników jest już na wyczerpaniu. Były też rozmowy o wykasowaniu starych, nieaktywnych użytkowników, ale to by było chyba nie w porządku.
Pościkk to nie to samo miejsce by było. O ile coś nie pokręciłem.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Grudnia 2007, 23:10:01 »
Spójrzcie proszę do swoich profili ;) Wspólnie z Ra przedyskutowaliśmy sprawę i udało się znaleźć kompromis - dodatkowe informacje są przechowywane na serwerze danych, a weryfikacja użytkownika jest wykonywana w połączeniu z bazą forum za pomocą klucza.

Proszę o nie wklejanie ani dzielenie się swoimi kluczami :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Grudnia 2007, 20:11:48 »
Post pewnie zaraz poleci na bocznicę, ale co mi tam. Shax, Ra: jesteście jedyni w swoim rodzaju:D

PS. Żeby mi żaden zaraz nie wyskoczył, że wazelina:P
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Grudnia 2007, 20:15:40 »
Post pewnie zaraz poleci na bocznicę, ale co mi tam. Shax, Ra: jesteście jedyni w swoim rodzaju:D

PS. Żeby mi żaden zaraz nie wyskoczył, że wazelina:P
Wazelina i OT jednoczesnie :D

----
Ra: a moze po prostu zrobic podzial na grupy uzytkownikow taki jaki mam na forum?
normalni userzy, bugs, devs ?
Bo jezeli damy kazdemu dostep do edycji to nam sie zrobi sliczny bałagan...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Grudnia 2007, 17:09:24 »
Kazde szanujące sie biuro albo firma ma sprzataczki. Jak sie zasyfi to sie posprzata! Wg mnie jest duzo niedoceninych osób na forum które zasługują na docenienie, nie róbmy podziałów na Polske A i Polske B.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Grudnia 2007, 08:06:54 »
No więc tak... Od wersji 1.0.36 możliwe jest tworzenie kont na serwerze danych. Każdy zalogowany użytkownik forum znajdzie w swoim profilu na forum swój prywatny klucz aktywacyjny (o długości 32 znaków). Klucz ten należy wpisać na zakładce Ustawienia, razem z nazwą, której się używa na forum. Następnie należy kliknąć przycisk o nazwie >> i otworzy się okno komunikacyjne. Tam należy nacisnąć przycisk Zmiana klucza. Spowoduje to utworzenie konta na serwerze danych, wygenerowanie nowego klucza i pobranie numeru Gadu-Gadu z profilu na forum. W związku z tym, przed założeniem konta wskazane jest dopisanie numeru Gadu-Gadu do profilu, przynajmniej na ten moment.

Nowo wygenerowany klucz jest zapisywany w ustawieniach. W każdej chwili możemy sobie wygenerować nowy, o ile mamy zapisany aktualny. W przypadku, gdy klucz zostanie utracony, można go sobie przesłać na numer Gadu-Gadu podany w profilu na forum. Po odebraniu klucza przez Gadu-Gadu należy go możliwie szybko zmienić na inny. (Używana jest cudza bramka www2gg i nie wiadomo, czy czasem wiadomości nie są jakoś logowane. Próbowałem uruchomić własną, ale z nieznanych mi przyczyn nie udaje się uzyskać połączenia z serwerami Gadu-Gadu.)

Na razie poza utworzeniem konta, zmianą klucza i przesłaniem go na Gadu-Gadu nie da się nic więcej zrobić. Ciekaw jestem, jak to będzie funkcjonowało. Gdyby pojawiły się jakieś problemy, możliwe jest, że konta na serwerze danych zostaną skasowane i trzeba będzie je ponownie założyć. Także na razie konta na serwerze danych tworzone są do testów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Grudnia 2007, 09:03:09 »
U mnie wszystko działa.
Założyłem konto i wysłałem sobie klucz na gg ale mineło juz 10 minut i jeszcze nie doszedł.
Jak dojdzie to dam znac...
P.S. Świetny jest ten programik...Pozdrawiam.

EDIT: Próbowałem skompletować scenerię manewrowo-udało sie, nastepnie qark bohun- pomimo iż wyswietlało potrzebne pliki na serwerze nie udało sie ich pobrac.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2007, 09:10:15 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Grudnia 2007, 09:17:08 »
No niestety, na bramce ktoś założył filtr na numer Gadu-Gadu. Dozwolone są numery z zakresu od 1000 do 9999999. Autor nie przewidział, że ilość rejestracji przekroczy 10 milionów. Dla pozostałych numerów bramka jedynie wyświetla tekst Adresat ma byc numerkiem gadu - gadu i nic się na razie z tym nie zrobi.

Hm, jednak obydwa moje hostingi mają zablokowane porty do Gadu-Gadu (8074) i raczej mi tego nie odblokują.

Tylko do Manewrowa mam pliki, do pozostałych jeszcze nie.

Ponieważ ktoś dzisiaj raczył mi wysłać mój klucz na moje Gadu-Gadu, zrobiłem małą blokadę.

Aby aktualny klucz został wysłany przez Gadu-Gadu, należy do programu wpisać swój klucz z profilu na forum (sprawdzana jest jego poprawność, podobnie jak przy zakładaniu konta). Obecnie prawdopodobieństwo wysłania nam klucza przez kogoś innego jest równie duże jak złamanie klucza, czyli 3·10-39. (To jest prawdopodobieństwo trafienia przy pojedynczej próbie, dla określonej ilości prób trzeba by to policzyć ze schematu Bernoulliego...) :)
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2008, 21:39:28 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:25:44 »
Zainspirowany kłopotami z działu pomoc chciałem zapytać: Czy ktoś próbował i z jakim skutkiem uruchomicić Serwer Danych na linuksie?
Swojego klucza też nie mogłem wysłać przez GG, ale to nie jest istotne.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Stycznia 2008, 14:07:09 »
Gwoli wyjaśnienia...

Pobieranie plików z serwera działa bez zakładania konta (tzn. niezależnie od tego, czy konto zostało założone, czy nie). Aktualnie pomału uzupełniam brakujące pliki, ale jeszcze dużo brakuje, zanim to będzie sensownie działało. Przede wszystkim potrzebne jest skatalogowanie wszystkich paczek, aby było wiadomo, gdzie szukać plików.

Nie działa pobieranie brakujących plików z katalogu dynamic/. Dlatego, że nie ma pełnej kontroli nad zależnościami w plikach pojazdów. Nawet jakby dało się pobrać brakujące .chk, .mmd czy tekstury, to i tak może brakować plików .t3d oraz dźwięków .wav, czego aktualna wersja (1.0.39) nie wykrywa. Bezpieczniej jest używać przetestowanych pojazdów i radzić sobie w takim przypadku naciskając przycisk Popraw pojazdy.

Założenie konta wymaga wpisania na zakładce Ustawienia swojego nicku z forum, oraz klucza zamieszczonego w profilu. Potem należy otworzyć okno komunikacji z serwerem (albo kwadracik [>>] na dole zakładki Ustawienia, albo poprzez brakujące pliki) i na tym oknie przycisnąć Zmiana klucza. Taką operację przeprowadza się jednorazowo. Za każdym następnym razem trzeba używać klucza ostatnio wysłanego przez serwer. Po założeniu konta można katalogować paczki.

Jedynie wysłanie aktualnego klucza przez GG wymaga ponownego wpisania klucza z profilu na forum. Trzeba też sprawdzić, czy w profilu został wpisany numer GG w polu AIM. Niestety nadal nie działa wysyłanie na numery większe od 10 milionów (10000000). Wpisany nick z forum pozostaje bez zmian, chyba że ktoś sobie zmieni (w profilu na forum, nie wiem, czy jest to możliwe).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Simson

  • Wiadomości: 54
  • Czy M.A.T.O. sens?
    • Zobacz profil
    • http://www.piastgliwice.xt.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:02:50 »
A może zrobić by tak, że założyć konta userom (synchronizacja) i pliki dać na ftp, na którym są katalogi dla poszczególnych osób (grup), te które są dla wybranych osób objąć ochroną na hasła (zabezpieczenie katalogu .htaccess) i po problemie. 
MASZERUJ ALBO GIŃ

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Maja 2008, 17:48:16 »
Konta są przede wszystkim do wysyłania danych, żeby było wiadomo, kto zrobił zamieszanie. Ograniczeń w pobieraniu danych nie będzie, przynajmniej ja takiej potrzeby nie widzę.

Klucze instalatora pojawiły się ponownie w profilu na forum.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni