3361
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Warunki miejscowe we wpisach trainset
« dnia: 20 Września 2007, 00:29:42 »
Gdyby się komuś chciało to wpisywać, to piszę bardziej konkretnie. Opis warunków miejscowych dla składu przypisanego do toru określonego w trainset:
Na chwilę obecną możliwe parametry:
Kolejne parametry (proszę o PW z propozycjami nazw):
- jest między trainset a pierwszym node ... dynamic,
- zaczyna na początku linii od //$w i spacji,
- zajmuje tylko jedną linijkę,
- może być przed lub po //$o, nie ma to znaczenia,
- po spacji następują parametry w postaci <zmienna>=<wartość>, np. a=1,
- kolejne parametry oddziela się przecinkami.
Na chwilę obecną możliwe parametry:
- type= typ pociągu, określa jedną literą przeznaczenie składu:
- type=p - pasażerski,
- type=t - towarowy,
- type=s - specjalny,
- type=l - lokomotywa luzem
- type=n - zespół trakcyjny (niskie perony)
- type=w - zespół trakcyjny (wysokie perony)
- train= zalecana budowa pociągu - określa poszczególne pojazdy w składzie:
- p - wagon pasażerski,
- t - wagon towarowy,
- l - lokomotywa
- e - lokomotywa elektryczna
- s - lokomotywa spalinowa
- z - zespół trakcyjny
- A..Z - wagony poszczególnych typów
- {n} - powtórzenie pojazdu n razy,
- {n,m} - powtórzenie pojazdu n do m razy,
- random= zezwolenie na losowanie - dla każdej literki w train=:
- 0 - nie podmieniać nic,
- 1 - dozwolona zmiana tekstury w ramach grupy testur (np. jednego przewożnika),
- 2 - dozwolona dowolna zmiana tekstury
- 3 - dozwolona zmiana modelu,
- 4 - dozwolona zmiana na inny rodzaj (np. EP08 na EP09),
- 5 - dozwolona zmiana trakcji (np. EU07 na SU45),
- 8 - możliwa podmiana całego składu (z zachowaniem charakteru towarowy/osobowy/specjalny),
- 9 - można wstawić dowolny skład.
- vmin= prędkość minimalna w km/h z jaką pociąg musi jechać, żeby zdążyć między stacjami wg rozkładu. Przykład vmin=57. Prędkość tę wyznacza się dzieląc czas przejazdu (bez postoju) między poszczególnymi stacjami przez ilość kilometrów między nimi i wybierając największą z nich.
- vmax= prędkość maksymalna w km/h. Przykład vmax=140. Prędkość ta określa maksymalną prędkość, jaką pociąg może rozwinąć na trasie wg ograniczeń prędkości i dróg hamowania.
- lmax= maksymalna długość składu w metrach. Dla pociągów pasażerskich - najmniejsza długość peronów na trasie, dla towarowych - użyteczna długość torów na stacji końcowej ewentualnie mijankach, na których musi coś przepuścić. Przykład lmax=300.
- u= napięcie zasilające w woltach, jeśli inne niż 3kV. Przykład u=750. u=0 oznacza trasę niezelektryfikowaną lub przebieg z jazdą poza trakcją.
- d= szerokość toru w [m].
- rmin= minimalny promień łuków na trasie oraz zwrotnic, na których skład skręca, w [m].
Cytat: Przykładowy wpis
trainset PM1301 tor_start 10 0oznacza, że podmieniając skład należało by się trzymać tego, że ma być to lokomotywa elektryczna z trzema wagonami osobowymi i jednym pocztowym, nie można włączać w skład taboru z ograniczeniem prędkości poniżej 60km/h, w zasadzie pojazdy powinny pozwalać na jazdę z prędkością 140km/h, a długość składu nie powinna przekroczyć 300m, bo będzie problem stanąć przy peronie.
//$o Jedziemy osobowym.
//$w type=p,train=epppP,vmin=57,vmax=140,lmax=300,d=1.435
node -1 0 SP45-032 dynamic (...)
Kolejne parametry (proszę o PW z propozycjami nazw):
- maksymalne nachylenie w promilach (do wyliczenia mocy/obciążenia),
- typ ładunku dla towarowych (w końcu "po coś" to wieziemy).