Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 113
3241
A co poprawiłeś w tej paczce, oprócz dodania taboru?

3242
Symulator / Odp: Trasy realistyczne - orientowanie we współrzędnych
« dnia: 10 Stycznia 2008, 15:53:23 »
Bez programu 3D będzie Ci raczej ciężko, chociaż jest to możliwe do zrobienia.

Ja swoją pierwszą scenerię zrobiłem z danych wysokościowych (SRTM) oraz mapy. Nawet nieźle to wyglądało. Niestety układ współrzędnych mapy (Pułkowo 1942) jest inny niż SRTM (WGS85) i mi się to trochę rozjechało.

Poza tym po paru testach stwierdziłem, że lepiej jest się orientować według kwadratów kilometrowych, nawet jeśli są one w Pułkowo 1942, niż współrzędnych geograficznych. Przede wszystkim dlatego, że że mamy kwadraty a nie trapezy.

Zrobiłem to tak, że zeskanowałem mapę i przerobiłem ją na teksturę 512×1024. Eksperymentalnie doszedłem do tego, że że wymiary muszą być potęgami dwójki, bo inaczej się tekstura nie wczytuje. Napisałem program, który na podstawie SRTM generował trójkąty. Można by go jeszcze znacznie zoptymalizować, a poza tym użyć poziomic z map GSM, czy innych danych. Do tego przydałoby się wyrzucić obszary niewidoczne z toru.

Ciekawy efekt można by uzyskać, gdyby zamiast skanu mapy wklejać widoki z Zumi albo Google Maps. Oczywiście trzeba by je przeskalować i obracać tak, by pasowały do kwadratów mapy. Zapewni to właściwe odległości.


Zrobiłem kolejną małą scenerię. Jest na niej 8 kilometrów kwadratowych Sochaczewa (2×4), wyciętych z mapy topograficznej. Czerwony kolor to obszar, w którym powinien się znaleźć fragment kolejnej mapy. Do tego wstawione są dwa równoległe tory w okolicy stacji w Sochaczewie.

[link usunięty]


2009-02-01 Linki usunięte ze względu na zmianę koncepcji i używanego układu współrzędnych na PUWG 1992, który daje większą dokładność przy wykorzystaniu zdjęć z Geoportalu.

3243
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 09 Stycznia 2008, 13:51:47 »
W obecnej wersji dodałem wysyłanie informacji o paczce.

Jest to opcja wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników. Nie działa w trybie prostym i normalnym, trzeba przełączyć na jeden z 3 wyższych trybów. Pojawi się wtedy zakładka Debugger, na której jest ramka o nazwie Wysyłanie informacji o paczkach na serwer danych - do testów. Wcześniej jeszcze trzeba upewnić się, że konto na serwerze zostało założone i są wypełnione pola w ramce Ustawienia komunikacji z serwerem plików na zakładce Ustawienia. Działa to następująco:
  • Sprawdź, czy masz program 7zip, jeśli nie, to pobierz najnowszą wersję (4.57) i zainstaluj.
    http://www.7-zip.org/
    http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=14481
    http://www.programosy.pl/program,7-zip.html
  • Wejdź na zakładkę Debugger.
  • Wciśnij przycisk Zmiana katalogu i wybierasz katalog, w którym masz paczki. Zaznacz jakikolwiek plik .RAR, .ZIP lub .EXE. Jeśli w okienku katalogu się nic nie wyświetli, trzeba zmienić typ pliku na inny w polu poniżej. Po kliknięciu Otwórz lista znalezionych plików powinna się wyświetlić pod przyciskiem Zmiana katalogu.
  • Kliknij na plik z listy (nazwę paczki). Pojawi się okienko programu 7zip. Kiedy wyświetli się w nim linijka ze słowem EXIT, można je zamknąć. 7zip powinien wygenerować plik o nazwie INFO.TXT z informacjami o poszczególnych plikach w paczce (wielkość dochodzi do 1MB). Jeśli program nie uruchomi się, należy znaleźć plik 7z.exe i przekopiować go do głównego katalogu MaSzyny, gdzie na pewno zostanie znaleziony.
  • Jeśli chcesz, żeby program zmodyfikował daty przetwarzanych plików, zaznacz kwadrat pod spisem paczek. Data pliku będzie przestawiona na datę najmłodszego pliku w paczce oraz zostanie zdjęty atrybut Archive pliku. Daty katalogów pustych plików w paczce nie są uwzględniane. Zmiana daty pozwala się łatwo zorientować, kiedy paczka została wydana, niezależnie od momentu jej zapisania na dysku.
  • Wciśnij przycisk Wczytanie INFO.TXT. Dane wygenerowane przez program 7zip zostaną przetworzone do krótszego pliku ARCH.TXT (największy jaki uzyskałem to 280kB). Plik ten wyświetli się w dolnym okienku. Trzeba poczekać, aż do pierwszej linijki zostanie dodana data najmłodszego pliku (czasem trwa to paręnaście sekund). Wtedy też uaktywnia się przycisk Wysłanie ARCH.TXT na serwer. Przycisk Wczytanie ARCH.TXT służy do ponownego wczytania istniejącego pliku, bez generowania go z INFO.TXT.
  • Jeśli plik się wygenerował dobrze (czasem 7zip nie może otworzyć paczki, np. z powodu spacji albo liter z ogonkami w nazwie), można go wysłać na serwer, przyciskając przycisk Wysłanie ARCH.TXT na serwer.
  • Wysyłanie na serwer może trwać kilkadziesiąt sekund, zwłaszcza przy dużych plikach. Po wysłaniu w dolnym okienku wyświetli się raport z serwera. W zależności od wielkości wysyłanego pliku, może się wyświetlić nagłówek HTTP, albo nie - nie ma to znaczenia.
  • Należy się przyjrzeć, czy serwer przypisał plikom prawidłowe ścieżki (tzn. takie, jakie powinny być po umieszczeniu paczki w katalogach MaSzyny). Jeśli nie, proszę mnie informować.

Narzędziem tym udało mi się wysłać informację o około 180 paczkach, jakie zdobyłem. Niemniej nadal jest to wersja testowa i może się zdarzyć, że program nie zadziała tak, jak powinien. Na pewno nie uszkodzi żadnych plików na dysku, ale może się zawiesić, albo w pewnych sytuacjach wyświetlić dziwne rezultaty.

Aby niepotrzebnie nie wysyłać paczek, które już są skatalogowane, można sprawdzić listę pod adresem [link nieaktualny]. Na razie jest to w formacie CSV, w razie potrzeby mogę zmienić. Lista ta zawiera identyczne wpisy, jak pierwsze linijki plików ARCH.TXT.


Dziś pobrałem sobie plik Eaospack.rar. Skatalogowałem paczkę i wysłałem na serwer. Jednak nie udało mi się połączyć linku z tą paczką. Zauważyłem jednak, że paczka ma inna długość, niż podaje strona, z której ją ściągnąłem. Okazało się, że na końcu paczki jest dopisek "Error: Lost connection to MySQL server during query<br/>File: /var/www/". Po obcięciu paczki do długości podawanej przez serwer, skatalogowałem ją ponownie i tym razem się prawidłowo dowiązała do linku. Wniosek jest taki, że przynajmniej w przypadku Sendspace lepiej by było, żeby paczki były katalogowane przez osoby umieszczające paczki.

3244
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 08 Stycznia 2008, 02:12:54 »
Zacząłem katalogować paczki do MaSzyny. Na początek poszły paczki z Archiwum. Do tego dorzuciłem jeszcze takie pościągane z różnych miejsc. Na razie na serwerze mam skatalogowane około 120 paczek, został mi jeszcze cały 2007 rok.

Dorzucę te 50 paczek, które mam i będę miał do Was prośbę, abyście przejrzeli posiadane paczki w celu ich skatalogowania. Nie interesują mnie paczki z plikami niedokończonymi i testowymi - tylko takie, które można (było) oficjalnie ściągnąć. Nie interesują mnie również paczki "całościowe", przekraczające objętością 200MB. Również nie będą mi potrzebne paczki nie związane w żaden sposób z MaSzyną.


Jak to działa? Wskazujemy katalog, gdzie są paczki. Program tworzy ich listę, uwzględniając pliki .RAR, .ZIP oraz .EXE. Po wybraniu paczki z listy uruchamiany jest program 7zip, który kataloguje jej zawartość (trwa to do kilkunastu sekund). Tak uzyskany plik jest  przetwarzany, aby zostały tylko nazwy plików, ich długości, CRC i daty. Plik ten jest następnie wysyłany na serwer.

Aby serwer przyjął plik, należy mieć założone na nim konto (jak to zrobić, opisałem w innym wątku). Jeśli paczka już jest zarejestrowana, serwer poinformuje o tym. Jeśli nie była, a konto zostanie prawidłowo autoryzowane, serwer doda opis paczki do spisu paczek. Dodatkowo można zmienić datę paczki na datę najnowszego pliku, jaki się w niej znajduje (daty katalogów nie są uwzględniane) oraz będzie można zdjąć flagę A, żeby zaznaczyć, że została już przetworzona.

Musiałem się nieźle nagimnastykować, żeby plikom w niektórych paczkach zostały przypisane odpowiednie katalogi. Najgorsze, co do tej pory znalazłem, to taka struktura katalogów:
Dynamic\SM31-165\
Dynamic\sounds\

oraz paczka edek-fizyka_pop.zip, której sensu trzeba dochodzić po zawartości plików. Bardzo bym prosił o większą dbałość i przynajmniej odwzorowanie struktury katalogów Symka.


Do czego to się przyda? Po skatalogowaniu większości dostępnych paczek będę zbierał linki do nich. Będzie można wpisać nazwę pliku i zostanie wyświetlona lista znanych wersji tego pliku oraz nazwy pierwszej i najnowszej paczki, w jakiej każda z wersji się znajduje. Korzystając z bazy linków będzie można pobrać potrzebną paczkę.

Linki na serwerach będą sprawdzane cyklicznie. Jeśli link przestanie być aktywny, nie będzie się wyświetlał, ale nadal będzie w bazie. W ten sposób będzie można znaleźć aktywny link do szukanego pliku, podając stary.

Potem jeszcze trochę pracy będzie wymagało opisanie poszczególnych paczek i stworzenie listy zależności. Wtedy będzie można już zrobić instalator.


Do poprawienia mam jeszcze parę rzeczy. Problemem na razie jest odczekanie na zakończenie działania 7zip oraz przesyłanie więcej niż 7kB przez HTTP POST (biblioteka NMFast40 ma z tym problemy). Nowa wersja będzie, jak się z tym uporam, chyba że znajdę i poprawię jakiś poważny błąd w działaniu dotychczasowych funkcji.


Ps. Od niedawna tworzony jest opis korzystania z mojego programu pod adresem http://eu07.rainsted.com/wczytanie.html. Autorem większości jest mój brat, za co mu dziękuję.

3245
Autor ZModelera wypowiedział się, że optymalnie by było zrobić konwersję pomiędzy T3D i 3DS. Pobrałem sobie ZModeler v1.07 Software Development Kit i tam są klasy do eksportu i importu 3DS (jest też coś takiego do wersji ZModeler2, ale ten nie uruchamia się na moim komputerze, więc sobie darowałem).

Znalazłem też inną klasę:
Cytuj
.3DS file format exerciser v1.2.
Written by Javier Arevalo, AKA Jare/Iguana.

Byłbym wdzięczny, jakby ktoś mnie mógł uraczyć maksymalnie prostym modelem (ewentualnie kilkoma) zapisanym jednocześnie w .3DS oraz .T3D.

Format 3DS już prawie rozumiem... Parę przykładów .3DS też znalazłem...

3246
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 05 Stycznia 2008, 11:38:10 »
Moim zdaniem smugi się powinny automatycznie włączać po zmroku i wyłączać rano (wg time), w związku z czym powinny być w modelach pojazdów, żeby AI też świeciły smugami.

3247
Na warsztacie / Odp: Linia 61, odcinek Lubliniec - Cz. Stradom
« dnia: 04 Stycznia 2008, 18:33:42 »
Co do kratek - pozwalają ustawić odpowiedni kąt i długości. Jak wkleić to nie wiem.

Część Lublińca od strony łącznicy widać dokładnie na zumi.pl - nawet poszczególne wagony w jadącym pociągu. Niestety część północno-zachodnia jest mocno rozmyta, również na maps.google.com.

3248
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 04 Stycznia 2008, 11:26:09 »
Wersja alfa 1.0.36

Została poprawiona i ulepszona nieco komunikacja z serwerem. Ponieważ poprawiłem pliki w scenerii Manewrowo, można je już pobrać z serwera i podmienić (na zakładce Struktura). Poszukuję brakujących plików w pozostałych sceneriach. Lista była podana na pierwszej stronie tego wątku. (Rzecz jasna nie wszystkie wypisane tam nazwy są brakującymi plikami, część to są błędy wpisów.)

Ponadto do testów jest uruchomiona rejestracja na serwerze danych.

Wersja alfa 1.0.37

Miałem się ograniczyć z wydawaniem nowych wersji... Ale zauważyłem, że podmiana składów w trybach prostym i normalnym nie działa prawidłowo, dlatego wrzucam nową wersję. W sumie to tylko poprawki są, nie ma specjalnie nowej funkcjonalności.
  • możliwość przypisania wybranego EXE do scenerii,
  • wejście w przypisania poprawy pojazdów z zakładki Ustawienia,
  • w okienku przypisania poprawy pojazdów jest informacja, które modele są już przypisane (checkboxy) oraz wyświetlają się obrazki mini pojazdów zastępujących,
  • poprawione wstawianie składu z magazynu w trybie prostym i normalnym (skład już nie znika),
  • na zakładce Składy dodana kolumna z informacją, czy skład nadaje się do jazdy (head, rear), czy nie (dumb, wrak, no), wyświetlają się też składy zapisane do magazynu i można je usuwać (menu pod prawym przyciskiem myszy),
  • ponadto obecność menu sygnalizowana jest znakiem zapytania obok wskaźnika myszy - nie znalazłem nic lepszego.

3249
Pomoc w tworzeniu / Odp: Moja trasa - problem z trawą
« dnia: 04 Stycznia 2008, 01:17:32 »

3250
Publikacje / Odp: Różne tekstury nieba
« dnia: 03 Stycznia 2008, 21:11:09 »
Moim zdaniem, nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem, więc idealnie by było, jeśli niebo przy horyzoncie byłoby w miarę w jednolitym kolorze.

Taka wyraźna granica jest na obrazku po lewej na dole, tam kolor mgły trzeba by poprawić na bardziej zielony, a dół tekstury mocniej rozmyć.

3251
EU07 Simulator English forum / Odp: MaSzyna Operation Guide
« dnia: 03 Stycznia 2008, 15:48:21 »
Hello.

First, not EU-07, but EU07.

Second, on some EXE before [M] you need to switch on the battery [J], the set direction [d]/[r] then [SPACE] to switch off the SHP/CA. Then you can raise pantograph.

Third, in keys configuration:
 [Q] - autopilot, not [@]
 [F8] - shows FPS

3252
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Przyciemnienie świateł
« dnia: 03 Stycznia 2008, 02:09:12 »
Może można smugi przypisać do podświetlenia przyrządów, np. halsera? Przecież w dzień się nie podświetla, bo po co. Tylko żeby jeszcze AI umiało sobie podświetlenie włączyć.

3253
Na warsztacie / Odp: Linia 61, odcinek Lubliniec - Cz. Stradom
« dnia: 02 Stycznia 2008, 22:09:42 »
Zobacz to poniżej i spróbuj sobie wkleić jako podkład, ustawiając siatkę kilometrową mapy zgodnie z osiami programu, a punkty (0,0), (1km,0), (0,1km) w przeciach siatki kilometrowej:
http://gps:usergps@www.iwan.eu07.pl/gps/3/m-34-038-c.jpg
 - Lubliniec jest na dole
http://gps:usergps@www.iwan.eu07.pl/gps/3/m-34-050-a.jpg
 - łącznica, linia przez last do Pyskowic i Tworogu

Spróbuj obrócić to, co robisz i wpasować w kwadraty, to będzie pasować do reszty. Jakby co, to pytaj.

3254
Na warsztacie / Odp: Pliki poprawek do scenerii (dla instalatora)
« dnia: 02 Stycznia 2008, 13:08:58 »
Hm, uruchomiłem do testów serwer z poprawkami do scenerii. Aktualnie umie pobrać brakujące pliki lub podmienić błędne.

Jednak przy Quarku natknąłem się na następujący problem. Analizator składni pokazuje brak plików scenery/bud/0dombale03.inc oraz textures\conrete1.tga. Jak się temu przyjrzałem dokładnie, to okazało się, że pierwszy plik jest w innym katalogu - scenery/mc/0dombale03.inc, a drugi ma błędną nazwę - powinno być textures\concrete1.tga (to wynika z innych wpisów o podobnej treści). I teraz możliwe są dwa rozwiązania.

Pierwsze: mogę skopiować odpowiednie pliki w inne miejsca i poinstruować program, aby je pobrał. Załatwi to sprawę na amen, również jeśli powstanie kolejny klon Quarka z tymi samymi błędami. Jest to proste w realizacji, bo wystarczy pobrać krótkie pliki (kilkaset bajtów do kilkudziesięciu kilobajtów) i zapisać je w odpowiednim miejscu. Wadą tego rozwiązania jest redundancja plików i mnożący się bałagan w plikach.

Drugie: poprawić wpisy w scenerii. Dzięki temu robi się porządek, bo wszystkie scenerie mogą korzystać (po poprawkach) z tego samego zbioru plików. Nadmiarowe (powtórzone) pliki można pousuwać. Można np. wymienić błędne modele na poprawione (np. semaforów, mostów, trakcji), a jeśli sceneria wymaga jakiegoś szczególnie nieudanego obiektu do poprawnego działania - można utworzyć specjalny katalog dla niej i tam to wrzucić. Problemem w tym przypadku jest przetwarzanie bardzo dużych plików (kilka do kilkunastu megabajtów). Mogą się pojawić błędy wynikające z poziomu trudności np. wyszukania wpisów, które powinny być zmienione. Bo np. już ktoś wprowadził do nich zmiany, chociażby zmienił widoczność z -1 na 800.

Ponadto jest kwestia: czy modyfikować pliki scenerii w trybie tekstowym, wczytując te megabajty do okna edytora tekstowego, czy też w trybie binarnym, zastępując błędne wpisy spacjami, a dopisując poprawne na końcu (tzn. bez potrzeby zapisywania ponownie całego pliku - tylko zmodyfikowane fragmenty były by zapisywane)?


A może by na początek dać te pliki do pobrania i niech się powtarzają? A dopiero jak już zostanie opanowane to, gdzie w sceneriach są błędy i jak powinny być poprawione - usuwać pliki z nadmiarowych lokacji i modyfikować dobrze rozpoznane błędne wpisy?

3255
Tabor / Odp: wpisy do dynamic
« dnia: 01 Stycznia 2008, 22:28:30 »
Jak uruchomisz, to czwarta zakładka od lewej ma tytuł Dynamic.dat. Po lewej wyświetla się lista wpisów, a po prawej można dopisać nowy. Wpisuje się tak, jak są podawane tu na forum, w takiej samej kolejności. Na przykład:

303D
SU46
1


Pierwsza linijka (303D) do górnego okienka (Wpis do scenerii), druga (SU46) do środkowego (Opis wyświetlany), a w dolnym (Typ pojazdu) ustawia się cyfrę (1 - z kabiną). Potem przyciskasz Dodaj wpis - pojawi się na końcu listy - a następnie duży przycisk u góry Zapisz DYNAMIC.DAT z aktualnym sortowaniem.

W ten sposób będziesz miał dodane wpisy do dynamic.dat w tym miejscu, gdzie mają one być.

Plik można jeszcze posortować, najlepiej klikając dwa razy nagłówek kolumny Typ tak, żeby dwójki i jedynki w kolumnie Typ były u góry. Bo te z jedynkami i dwójkami są ważniejsze niż te z zerami. Potem Zapisz DYNAMIC.DAT z aktualnym sortowaniem i gotowe.

3256
Tabor / Odp: wpisy do dynamic
« dnia: 01 Stycznia 2008, 20:50:25 »
Ściągnij mój program i biblioteki, rozpakuj do katalogu z MaSzyną i uruchom. Tam znajdziesz edytor dynamic.dat...

3257
Jeszcze co to jest:
Cytuj
wire: false
wiresize: 1.0
opacity: 100.0
2                                   <- FaceSmoothGroup
Ponadto, jakie jest znaczenie dokładności liczb? Rozumiem, że pozycje wierzchołków są w metrach.

Jak wygląda transform dla przechyłek, wskazówek i innych ruchomych rzeczy? Jak się ustawia kierunek kręcenia się kół? Czy wartości rzędu 1E-3, 1E-7 w transform mają jakieś znaczenie?

Na jakim poziomie są szyny? (Jakie są współrzędne wózka?)

Można skądś pobrać jakieś klasy w C?



A co do innych formatów, interesowałyby mnie klasy i biblioteki do ich obsługi (np. DLL plus include ze szczegółowym opisem).

Może prościej napisać filtr importu/eksportu do ZModelera?

3258
Tabor / Odp: Klawisz END nie działa w EN57
« dnia: 31 Grudnia 2007, 15:42:57 »
No dobra... Zamiast:
cab0model: korytarz.t3d
wpisałem
cab0model: none
i mogę łazić po całym EN57. Chociaż jest on mocno dziurawy, w niektórych miejscach brakuje sufitu, ścian i podłogi... A kończy się otwartymi drzwiami z widokiem na tory...

A może jest jakiś sposób, by wejść do kabiny po drugiej stronie?

3259
Na warsztacie / Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 31 Grudnia 2007, 09:17:08 »
No niestety, na bramce ktoś założył filtr na numer Gadu-Gadu. Dozwolone są numery z zakresu od 1000 do 9999999. Autor nie przewidział, że ilość rejestracji przekroczy 10 milionów. Dla pozostałych numerów bramka jedynie wyświetla tekst Adresat ma byc numerkiem gadu - gadu i nic się na razie z tym nie zrobi.

Hm, jednak obydwa moje hostingi mają zablokowane porty do Gadu-Gadu (8074) i raczej mi tego nie odblokują.

Tylko do Manewrowa mam pliki, do pozostałych jeszcze nie.

Ponieważ ktoś dzisiaj raczył mi wysłać mój klucz na moje Gadu-Gadu, zrobiłem małą blokadę.

Aby aktualny klucz został wysłany przez Gadu-Gadu, należy do programu wpisać swój klucz z profilu na forum (sprawdzana jest jego poprawność, podobnie jak przy zakładaniu konta). Obecnie prawdopodobieństwo wysłania nam klucza przez kogoś innego jest równie duże jak złamanie klucza, czyli 3·10-39. (To jest prawdopodobieństwo trafienia przy pojedynczej próbie, dla określonej ilości prób trzeba by to policzyć ze schematu Bernoulliego...) :)

3260
Na warsztacie / Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 31 Grudnia 2007, 08:06:54 »
No więc tak... Od wersji 1.0.36 możliwe jest tworzenie kont na serwerze danych. Każdy zalogowany użytkownik forum znajdzie w swoim profilu na forum swój prywatny klucz aktywacyjny (o długości 32 znaków). Klucz ten należy wpisać na zakładce Ustawienia, razem z nazwą, której się używa na forum. Następnie należy kliknąć przycisk o nazwie >> i otworzy się okno komunikacyjne. Tam należy nacisnąć przycisk Zmiana klucza. Spowoduje to utworzenie konta na serwerze danych, wygenerowanie nowego klucza i pobranie numeru Gadu-Gadu z profilu na forum. W związku z tym, przed założeniem konta wskazane jest dopisanie numeru Gadu-Gadu do profilu, przynajmniej na ten moment.

Nowo wygenerowany klucz jest zapisywany w ustawieniach. W każdej chwili możemy sobie wygenerować nowy, o ile mamy zapisany aktualny. W przypadku, gdy klucz zostanie utracony, można go sobie przesłać na numer Gadu-Gadu podany w profilu na forum. Po odebraniu klucza przez Gadu-Gadu należy go możliwie szybko zmienić na inny. (Używana jest cudza bramka www2gg i nie wiadomo, czy czasem wiadomości nie są jakoś logowane. Próbowałem uruchomić własną, ale z nieznanych mi przyczyn nie udaje się uzyskać połączenia z serwerami Gadu-Gadu.)

Na razie poza utworzeniem konta, zmianą klucza i przesłaniem go na Gadu-Gadu nie da się nic więcej zrobić. Ciekaw jestem, jak to będzie funkcjonowało. Gdyby pojawiły się jakieś problemy, możliwe jest, że konta na serwerze danych zostaną skasowane i trzeba będzie je ponownie założyć. Także na razie konta na serwerze danych tworzone są do testów.

3261
Inne niekolejowe / Opera/9.25 i DA 7.0
« dnia: 30 Grudnia 2007, 18:32:30 »
Chciałbym poinformować użytkowników programów Opera/9.25 z DA 7.0, że programy te pobierają pliki dwukrotnie. Jeśli to ma być Download Accelerator, to jego skuteczność wynosi -100%, a czasem jeszcze mniej. Obserwuję to już od dawna. Proszę popatrzeć, jak to jest ściągane:

Cytat: fragment logu z serwera
12:26:41 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 1986 "http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6252.msg72510.html" "Opera/9.25 (Windows NT 5.1; U; pl)"
12:26:41 +0100] "GET /favicon.ico HTTP/1.1" 200 766 "http://eu07.rainsted.com/" "Opera/9.25 (Windows NT 5.1; U; pl)"
12:26:41 +0100] "GET /logo.jpg HTTP/1.1" 200 21000 "http://eu07.rainsted.com/" "Opera/9.25 (Windows NT 5.1; U; pl)"
12:26:44 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 200 133164 "http://eu07.rainsted.com/" "Opera/9.25 (Windows NT 5.1; U; pl)"
12:26:45 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 33291 "-" "DA 7.0"
12:26:45 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 72629 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 33291 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 33291 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 7994 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 13200 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 10993 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 3998 "-" "DA 7.0"
12:26:46 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 5497 "-" "DA 7.0"
12:26:47 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 1999 "-" "DA 7.0"
12:26:47 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 2749 "-" "DA 7.0"
12:26:47 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 1000 "-" "DA 7.0"
12:26:47 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 1375 "-" "DA 7.0"
12:26:47 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 501 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 688 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 251 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 345 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 126 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 173 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 63 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 87 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 32 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 44 "-" "DA 7.0"
12:26:48 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 17 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 22 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 9 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 12 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 5 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 6 "-" "DA 7.0"
12:26:49 +0100] "GET /test/m7cs.zip HTTP/1.1" 206 6 "-" "DA 7.0"
(Adres IP i data zostały wycięte dla większej przejrzystości.)

Jeśli ktoś nie rozumie tego logu, to wyjaśniam.
  • Pierwsze 3 linijki - ktoś wszedł na stronę z tego forum.
  • Linijka 4 - postanowił pobrać archiwum - Opera/9.25 pobiera go w całości (133164 bajtów).
  • Linijki 5 i dalsze - DA 7.0 pobiera ten sam plik w dziwny sposób, pobierając w sumie 223694 bajtów (nie licząc nagłówków HTTP). Jest to  168% długości pliku.

W sumie, zamiast pobrać 133164 bajtów pliku pobrane jest 356858 bajtów, czyli 268% długości pobieranego pliku. Skuteczność "przyspieszenia" wynosi -168%, bo tyle jest pobrane niepotrzebnie. A do tego dochodzą nagłówki, czyli około dodatkowych 200 bajtów na każde z 30 zapytań do serwera, co daje jakieś 6kB, czyli kolejne 5% długości pobieranego pliku. :)

3262
Aktualna definicja pliku opisującego tekstury na potrzeby edycji składów i losowania tekstur. Proszę się zapoznać z opisem i przykładami, aby móc samodzielnie opisać swoje tekstury. Niestety opisu tekstur nie da się wykonać automatycznie. Większość tekstur można już opisać on-line, korzystając z bazy danych na serwerze internetowym.

Opis tekstur jest w pliku tekstowym, z liniami zakończonymi CR+LF. Każda linia ma odrębne znaczenie. Nie ma linii komentarza. Wszelkie nazwy tekstur i modeli pisane są wyłącznie wielkimi literami, ale nie dotyczy to typu pojazdu, nazwy obrazka mini oraz komentarza. Plik ma nazwę textures.txt i jest umieszczony w katalogu z modelami i charakterystykami. Kolejność linii nie ma znaczenia (plik jest automatycznie sortowany). Pliki te są odczytywane przez program przy sprawdzaniu posiadanego taboru.

Pierwsza linia powinna zawierać informację o typie pojazdu oraz ogólne obrazki mini (w przykładach jako MINI). Typ pojazdu jest używany do podziału pojazdów na grupy. Nazwa obrazka mini powinna być zapisana wielkimi literami dla lokomotyw (wyjątkiem jest np. EN57-ra), a literami odpowiedniej wielkości dla wagonów, np. Adu. Postać wpisu jest następująca:
!=X,MINIgdzie X jest jedną literą (małą dla pojazdów z napędem, wielką dla wagonów) i ma następujące znaczenia:
  • e - lokomotywa elektryczna,
  • s - lokomotywa spalinowa,
  • p - parowóz,
  • z - elektryczny zespół trakcyjny,
  • a - szynobus (w tym motorowe wagony osobowe),
  • d - drezyna (ręczna lub motorowa, raczej coś małego),
  • t - tramwaj,
  • o - samochód osobowy,
  • b - autobus (w tym samochody do przewozu większej ilości osób),
  • c - samochód ciężarowy,
  • A..Z - wagony poszczególnych typów (wielkie litery).

Opis tekstury składa się z nazwy pliku (PLIK.EXT), znaku równości, nazwy modelu (MODEL*) na który pasuje tekstura, nazwy pliku mini z katalogu textures\mini (MINI*) i ewentualnie nazwy pliku mini dla danej tekstury (MINIPLUS*). (Ten ostatni obrazek może być wspólny dla kilku tekstur, jeśli przy rozdzielczości obrazka mini różnice są niedostrzegalne, np. nieco inny odcień zielonego.) Aby wykluczyć pliki, które teksturami dla modelu nie są po znaku równości stawiamy minus. Przykłady:
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS//komentarz
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...//komentarz
SUFIT.BMP=-//tekstura sufitu nie jest nakładana na model

Czyli, dla każdej tekstury podajemy nazwę modelu oraz ogólny i indywidualny obrazek mini. Ten drugi można pominąć. Jeśli jedna tekstura może pasować do kilu modeli, wymieniamy je w tej samej linii, oddzielając znakiem =. MODEL* oznacza raczej plik .chk, niż .t3d, niemniej nie ma rozróżnienia na *WRAK i *DUMB.

Dodatkowo w pliku można zawrzeć zasady łączenia modeli w ukrotnieniu. Linia zaczyna się od gwiazdki z nazwą modelu (*MODEL1), nastęnie jest kod połączenia (N) i nazwa dołączanego modelu (MODEL2) oraz parametry (PARAM) podłączenia. Parametr ACTIVE sygnalizuje, że tak połączony skład może być prowadzony. Parametr AUTO oznacza, że program ma wykonać samodzielnie to połączenie (można wtedy podać tylko jeden model). Omówienie szczegółowe na przykładach poniżej, tutaj ogólna zasada:
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM=N,MODEL3,PARAM,PARAM

Przykłady

Cytat: Przykład 1: Wagony Adu - jeden model:
!=A,Adu
#1KLASA.TGA=112A,Adu
#1KLASA1.TGA=112A,Adu

Cytat: Przykład 2: Wagony sieciowe - trzy modele, brak tekstur:
!=X,Siec-a,Siec-b,Siec-c
NONE=A,Siec-a=B,Siec-b=C,Siec-c

Cytat: Przykład 3: Wagony Bipa - kilka modeli:
!=B,Bhp-a,Bhp-cd,Bhp-b
BHP-19028.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-19648.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-3.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BIPA-40681.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd

Cytat: Przykład 4: ET22 - kilka modeli z komentarzem:
!=e,ET22
201E-W-203.TGA=201E-W,ET22,ET22-Gliw//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201E-W-218.TGA=201E-W,ET22,ET22-Pozn//ZT w Ostrowie Wlkp, żółte czoło po ZNTK Poznań
201E-299.TGA=201E,ET22,ET22-Pozn//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNTK Poznań
201E-615.TGA=201E,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, żółte czoło po ZNLE Gliwice
201E-ZEZ-678.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-RN-1059.TGA=201E-RN,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-R-1060.TGA=201E-R,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łodzi, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-ZEZ-1146.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice

Cytat: Przykład 5: EN57 - trzy modele i ukrotnienie:
!=z,EN57-ra,EN57-s,EN57-rb,EN71-ra,EN71-s,EN71-rb
*6BA=23C,6BS,ACTIVE=23C,6BB
*6BS=23C,6BB,ACTIVE,AUTO
EN57-1132R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1132S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1684R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1684S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1708R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1708S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-732R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-800R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-800S.BMP=6BS,EN57-s
EN71-02R.BMP=6BA,EN71-ra=6BB,EN71-rb
EN71-02SA.BMP=6BS,EN71-s
EN71-02SB.BMP=6BS,EN71-s
Łączenie 23C oznacza connected 23. Po wstawieniu 6BA będziemy mieli do wyboru 6BS albo 6BB. Po wybraniu 6BS, automatycznie zostanie dodane 6BB. EN71 zbuduje się błędnie, ale musiałoby używać innych modeli, żeby to zrobić w prosty sposób.

Cytat: Przykład 6: EU06/EU07/ET41 - kilka modeli i ukrotnienie:
!=e,EU06,EU07,ET41-A,ET41-B
*203E-A=7,203E-B,ACTIVE,AUTO
*303E=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-N=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-M=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*4E=7,4E,ACTIVE
ET41-148.BMP=203E-A,ET41-A,ET41-148-A=203E-B,ET41-B,ET41-148-B
EU07-424.BMP=303E,EU07,EU07-424
EU07-536.BMP=303E,EU07,EU07-536
EU07-485.BMP=303E,EU07,EU07-485
EU06-02.BMP=4E,EU06,EU06-02
EU07-007.BMP=4E,EU06,EU07-007
303E-N-483.TGA=303E-N,EU07,EU07-483
303E-M-532.TGA=303E-M,EU07,EU07-483
Łączenie 7 jak we wpisie node...dynamic. Loki modeli 303E i 303E-N mogą być ukratniane wzajemnie. Z kolei 4E tylko z 4E. Wstawienie 203E-A spowoduje automatyczne dodanie członu 203E-B.

Ponadto plik textures.txt może zawierać wpisy dotyczące następstwa modeli (sposobu przydziału jednolitych tekstur dla pojazdów wieloczłonowych). Wpisy takie zaczynają się od dwóch gwiazdek i nazwy modelu, którego tekstura jest uzależniona od tektury na poprzednim członie. Więcej informacji o następstwie modeli jest w wątku 6252.


Zmiana 2008-02-01: linijka z wykrzyknikiem może zawierać więcej niż jeden obrazek mini - określają one możliwości wyboru pojazdu z danego katalogu podczas edycji składów. Dostępne w wersji 1.0.43.

Zmiana 2008-05-20: zmieniona definicja przy braku tekstur do wyboru (wagony pociągu sieciowego). Działa od wersji 1.0.59.

Zmiana 2008-06-24: dostosowanie opisu do aktualnego i przyszłego stanu, w związku z planowaną rezygnacją z używania pliku DYNAMIC.DAT do zmiany nazw.
- EN71 oddzielone od EN57 poprzez inną nazwę obrazka mini (wersja 1.0.61),
- istotna jest wielkość liter w nazwach obrazków mini (wersje przyszłe).

3263
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 30 Grudnia 2007, 00:12:23 »
Hm, pomysł dobry i wykonalny, ale moim zdaniem tylko zwiększy obecny bałagan. Lepiej się skupić na opracowaniu standardów do SPT.

Cytat: Mateu, 2007-12-26 21:15
ogolnie to wiesz co by bylo jeszcze fajne
takie predefiniowane skladu typu sklad jakiegos pospiecha tak jak jezdzi w realu
zeby nie trzeba bylo sobie recznie za kazdym razem skladac
Do edycji składów mam jeszcze daleko, ale na razie zrobiłem coś prostszego.

Wersja alfa 1.0.34 - magazyn składów

Działa to w sposób następujący. Należy wybrać scenerię oraz zaznaczyć skład. Wtedy naciskając prawy przycisk myszy na lewym okienku w ramce Wybierz skład do jazdy otworzy się menu z opcją Dodaj skład do magazynu. Możemy sobie w ten sposób zapisać dowolny skład jaki się tam wyświetli. Składy zapisywane są kolejno, w pliku MASZYNA.INI. Na razie nie ma możliwości usunięcia niepotrzebnych (można to zrobić ręcznie, edytując plik MASZYNA.INI, poprzez usuniecie sekcji [TRAINSETn], gdzie n to numer składu w magazynie). Kiedy już zapiszemy sobie jakiś skład, w menu pojawi się on jako Zamień na: xxx.

Uwaga! Jeśli do magazynu wrzucimy skład nienadający się do prowadzenia (np. sieciowec z SM42Dwrak), to po zmianie składu nadającego się do prowadzenia na taki nienadający się, zniknie on z listy składów do wyboru.

Poza tym, na zakładce Tabor posiadany dodana jest zakładka Narzędzia. Można też obliczać CRC32 dla plików tekstur (sposób obliczania jest zgodny z PKZIP).


Uwaga odnośnie opisywania tekstur do losowania. Na zakładce Tabor posiadany proszę wybrać zakładkę textures.txt, a następnie dla każdego katalogu na liście po lewej sprawdzić, czy aktywny jest przycisk Zapisz TEXTURES.TXT. Jeśli przycisk jest aktywny, oznacza to, że program coś dodał lub automatycznie zmodyfikował treść. Trzeba wtedy przeanalizować wyświetloną zawartość, ewentualnie poprawić i zapisać. Dotyczy to również wersji 1.0.33.

Wersja alfa 1.0.35 - poprawki

Ponieważ w wersji 1.0.34 działało błędnie losowanie tekstur po wklejeniu składu z magazynu, obecnie dostępna jest wersja 1.0.35, gdzie jest to poprawione. Ponadto poprawione jest dopisywanie nieba i pogody (chyba błędnie działało usuwanie nieba). Na zakładce Składy można teraz podejrzeć grupowanie tekstur (wpisy !=... w TEXTURES.TXT). Również z tej zakładki można podglądać tekstury (zmiana opisu tekstury tylko na zakładce Tabor posiadany/textures.txt).

ListBox z obrazkami mini wygląda bardzo fajnie - przynajmniej mi się to podoba. :)

3264
Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)

3265
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 27 Grudnia 2007, 13:12:37 »
@GlowaWojtas,

Po pierwsze, od samego początku pisałem, że przypisanie modeli do tekstur trzeba robić ręcznie na podstawie opisów i przykładów, bo nie da się tego zrobić z automatu. Ponieważ, od zarania MaSzyny tekstury dla modeli nie zostały oddzielone logicznie od tekstur pozostałych. I teraz już się tego wprowadzić nie da, bo trzeba by totalnie wszystko przerobić, co spowodowało by masę nowych błędów. Nawet jakby program miał to przemielić i pozmieniać, to i tak najpierw ktoś by musiał ręcznie poopisywać tekstury, które są na jaki model, a które są pozostałymi.

Po drugie, mimo wszystko zrobiłem automat, który ma ułatwić to zadanie. Niemniej jednak nie działa on idealnie, bo po prostu nie może. Mam trochę różnych katalogów z modelami i teksturami, dla tych katalogów zdefiniowałem domyślne wpisy. Jednak jest możliwe, że każdy stworzy jakiś własny model i umieści go w dowolnym katalogu, albo posegreguje pojazdy według własnych, sobie znanych zasad. Nie jestem w stanie nadążyć za nazwami katalogów i zdefiniować prawidłowych wpisów w takich sytuacjach. Również prosiłem o podawanie nazw katalogów oraz domyślnych dla nich modeli, abym mógł to uwzględnić w kolejnych wersjach (chociaż uważam takie rozwiązanie za mocno przesadzoną protezę).

Po trzecie, powinieneś w pierwszej kolejności na zakładce textures.txt zrobić wpis !=e,EP01. Spowoduje to odrzucenie tekstur bez minusa w nazwie. W tym przypadku odpadnie również EP01.TGA, dlatego tej najpierw trzeba przypisać model (o ile to jest tekstura podmienialna na model).

Po czwarte, po to zrobiłem podgląd tekstur, żeby tekstury pozostałe (nie na model) można było wyłączyć np. poprzez wpis WNAMPERO.BMP=-.

Po piąte, w drodze jest zarządzanie teksturami przez serwer. Ale aby miało to sens, najpierw parę osób musi prawidłowo opisać swoje tekstury, a następnie wysłać te opisy na serwer (to jeszcze nie działa). Dzięki temu wszyscy, którzy nie potrafią opisać sobie tekstur, będą mogli skorzystać z cudzego opisu. Zwiększy to znacznie prawdopodobieństwo, że każdy będzie miał tekstury poprawnie opisane. Niemniej jednak w jednostkowych przypadkach i tak będą błędy.

Po szóste, dzięki za pomysł i myśl dalej, co by dało się ulepszyć. :)

3266
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 26 Grudnia 2007, 22:27:50 »
Jeśli niebo jest jako ustaw losowo, to powinno zostać zapisane w pierwszej linii pliku $.SCN. Zobacz, czy się z czymś nie połączyło i co się stało z oryginalnym wpisem nieba, jeśli taki był.

Zobacz też zawartość pliku MASZYNA.INI, w szczególności czy w sekcji [SKY] nie ma śmieci. Powinno być tam coś takiego:
Cytat: MASZYNA.INI, fragment

[SKY]
letnie z chmurami=sky skj_day1.t3d endsky
bezchmurne=sky skj_day2.t3d endsky
zachmurzone=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
dzien mglisty=sky skj_day3mgly.t3d endsky
wieczór zimowy=sky skj_day_zima.t3d endsky
Całkowo=sky skaj.t3d endsky

z liniami odstępu przed i po. Nazwy wpisów nieba mogą się różnić, zwłaszcza jeżeli nie zostały dodane ręcznie, tylko program sam je znalazł.

Komórka pamięci i odwołanie do niej może być w którymś pliku dołączanym przez include.

3267
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 26 Grudnia 2007, 20:53:05 »
Co do GNASZYN-HS1, to może dlatego, że w pliku scenery\bohun\sklady.inc są składy z prędkością początkową podaną jako 0.1.0, co nie jest rozpoznawane jako poprawne i zamieniane domyślnie na 0, przez co składy są zahamowane.
Cytat: scenery\bohun\sklady.inc, fragment
trainset none herby_dumb1 1.0 0.1.0
//$o TEN SKŁAD JEST WYZWALACZEM EVENTÓW!!! wersja testowa niema rakcji na semafory!!!
node -1 0 eu07-536 dynamic PKP\EU07 eu07-536 303E-M 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-2 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Adu #1klasa2.tga 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-5 dynamic PKP\Adu #1klasa2.tga 112a 0.0 nobody 3 5 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-6 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
endtrainset

Trzeba by to poprawić na 0.1 i sprawdzić, czy będzie lepiej. Podobne kwiatki są w pliku scenery\bohun\sklady2.inc.


W przypadku błędów lub dziwnego zachowania proszę o porównywanie wygenerowanego pliku scenery\$.scn z oryginalnym i pisanie o różnicach. Można także sprawdzić działanie scenerii po odznaczeniu kwadratu Zapis pliku tymczasowego, wtedy sceneria uruchomi się z oryginalnego pliku.

Ja zauważyłem, że sceneria z automatycznie podmienionym taborem (konkretnie drawinowo_ET22-1.scn) sypie się na EXE 717kB, a na 699kB działa poprawnie (pomijając fakt, że pociąg z wagonami Z1 powinien sobie pojechać dalej, a tymczasem przełącza się do jazdy manewrowej i po dojechaniu do przejazdu zaczyna jechać tyłem, zabierając przy okazji wagony Z1 zostawione przez SU45). Nie wiem, czemu się tak dzieje. Być może brakuje jakiś parametrów w plikach .chk.

3268
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 26 Grudnia 2007, 02:37:38 »
Wersja alfa 1.0.33 - podgląd tekstur pojazdów

Tym razem nową rzeczą jest podgląd plików BMP, TEX i TGA. Poza tym drobne poprawki, z bardziej istotnych:
  • Na zakładce Tabor posiadany lista modeli jest wypełniana zaraz po uruchomieniu programu (tymczasowo) i posortowana według nazwy katalogu. Doszła nowa zakładka z listą tekstur i możliwością ich podglądu. Aktywność przycisku zapisu pliku TEXTURES.TXT została uzależniona od zmian treści.
  • Dla EN57 były błędnie dopisywane modele - z dwoma znakami równości. Jest to poprawione, ponadto obecnie program sam usuwa nadmiarowy znak - wystarczy tam wejść i zapisać TEXTURES.TXT.
  • Na zakładkach Tabor posiadany i Dynamic.dat obrazki mini wyświetlają się powiększone, niezależnie od ustawienia wielkości. Ustawienie wpływa teraz tylko na wysokość wyświetlanych składów.

3269
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 24 Grudnia 2007, 11:32:06 »
Ja z kolei mam problem taki. Startuję EU07-424 spod szopy w Wielkim Kacu, przejeżdżam na tor 8, coby wziąć wagony od SU45. Czekam. Przyjeżdża SU45. Staje przy peronie, zmienia światła na manewrowe, odczepia wagony i... stoi. Normalnie na EXE 699 zaraz odjeżdżała do szopy,a tu stoi.

No to myślę sobie, podjadę bliżej i zobaczę, co się z nią dzieje. Rozprułem zwrotnicę (duza_zwrot_zeberko) i przejechałem na tor 6 ustawiając się zaraz za SU45. Podszedłem bliżej, a ona stoi na hamulcu pomocniczym (llocal brake active). No to ją odhamowałem naciskając Num7 (na tym samym torze to można takie rzeczy robić). Na chwilę się zrobiło llocal brake inactive, ale zaraz było już ponownie llocal brake active. W zasadzie to nie szło jej skutecznie odhamować, nawet przyciskając dosyć szybko Num7.

Moje pytanie jest, gdzie jest błąd:
  • Czy w eventach scenerii, które dla wcześniejszych EXE błędnie działały, odprowadzając SU45 do szopy bez prawidłowego odhamowania jej, podczas gdy w tym EXE eventy wykonują się poprwanie, ale za to niezgodnie z założeniami autorów?
  • Czy błąd jest w pliku 301D.chk i jakiś nieużywany dotąd parametr domaga się prawidłowego ustawienia?
  • Czy też coś zostało skopane w kodzie programu, na co już niewiele mogę poradzić i pozostaje mi zająć się czymś innym?

Ponieważ nie dogrzebałem się jeszcze do wszystkich zależności w MaSzynie i nie umiem póki co sam wykryć przyczyny zahamowania SU45, będę wdzięczny, jak mi to ktoś wytłumaczy, czemu tak się dzieje. Bo mimo wszystko, chciałbym ją zagonić do szopy.

3270
Na warsztacie / Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 23 Grudnia 2007, 22:52:05 »
To ja od razu dementuję, nie będzie podziału użytkowników na grupy. Co najwyżej na zarejestrowanych i niezarejestrowanych. Przy czym tylko zarejestrowaniu będą mogli wysyłać informacje na serwer, a wszyscy będą mogli pobierać.

Jeśli zaś chodzi o składowanie twórczości, to do testów można by archiwa kodować hasłem, a hasło udostępniać tylko wybranym (przez autora do testów). W ten sposób nieuprawnieni nie mogliby rozpakować archiwum. Ale taka działalność jest póki co poza moim zainteresowaniem.

Strony: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 113