Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 113
3121
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 19 Maja 2008, 23:54:09 »
Pierwsze dwie rzeczy już poprawiłem. Przy losowaniu była użyta niewłaściwa zmienna do wyboru tekstury, stąd komunikat o błędzie. Przy edycji składu również nieodpowiednia zmienna. Do pobrania jest na razie wersja 1.0.58.2076.

Problem trzeci zaczyna się robić wtedy, gdy dla różnych tekstur mamy ten sam model (np. 1XXA), ale różne obrazki mini do nich (ADU, BD, DS, SYP, WLAB, WRBD). Wtedy program się gubi, bo przy nazwie modelu w sekcji [MODELS] jest tylko jedna nazwa mini. A biorąc tę jedną, nie zostanie znaleziona właściwa sekcja zawierająca definicję tekstury (bo tekstury zostają rozdzielone na te 6 sekcji).

Można by sobie z tym poradzić, definiując model w taki sposób:
[MODELS]
PKP\1XXA\1XXA=*,ADU,BD,DS,SYP,WLAB,WRBD
oraz podobnie w pliku textures.txt oznaczyć, że dany katalog zawiera więcej niż jedną definicję mini na model i że trzeba ustalać typ wagonu według tekstury. Litera typu wagonu musiałaby być brana z nazwy obrazka mini, określonego przy teksturze...!=*,ADU,BD,DS,SYP,WLAB,WRBDObsługa tego będzie w kolejnej wersji.

3122
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 19 Maja 2008, 22:31:01 »
Wersja alfa 1.0.58

Naprawiłem dziś losowanie tekstur, powinno być już dobrze. Losowanie tekstur zepsuło się w związku z przegrzebaniem całej obsługi informacji o teksturach. Zapomniałem o tym napisać, że może nie działać. Tekstury są losowane tylko w zakresie modelu, który jest we wpisie. (Tak samo było dotychczas, ale teraz teoretycznie również można zrobić tak, by model mógł być zmieniony podczas losowania.) Model można zmienić tylko przez edycję składu.

Znalazłem też jedno miejsce, które może powodować błąd z ntdll.dll. Podejrzewam, że chodzi o dostęp do sekcji o pustej nazwie. Obecnie tekstury opisane w textures.txt, które nie będą miały podanego obrazka mini, nie będą przenoszone do textures.ini.

Do przetestowania jest ewentualnie też ściąganie nowej wersji z serwera. Dla wersji do 1.0.56 powinien być podawany plik m85i.zip, natomiast wersja 1.0.57 powinna ściągać m85j.zip.

Nowa wersja jest na razie do pobrania tylko przez sprawdzenie nowej wersji. Na stronie będzie udostępniona później.

3123
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 19 Maja 2008, 11:43:44 »
Na razie rozwiązałem to na serwerze w taki sposób, że pobierając aktualizację wersjami do 1.0.56 włącznie, pobierze się najpierw wersja 1.0.57, która ma komplet plików. A dopiero mając 1.0.57 można będzie pobrać kolejną, która nie będzie posiadała wszystkich plików w paczce.

Problem dotyczy nie tylko bibliotek, ale również dodatkowych plików: tłumaczeń, nullstop, ewentualnie innych, jakie pojawią się w przyszłości. Muszę to jakoś rozpracować, bo chcę zrobić automatyczne pobieranie nowej wersji również do moich pozostałych programów.

Zlinkowanie z bibliotekami da pewnie tyle, ile zajmują te biblioteki, czyli program miałby prawie 4MB, a do pobrania byłoby 1.5MB zamiast 250kB. Nie przepadam za takim rozwiązaniami, gdzie przy każdej drobnej poprawce trzeba ściągać 20MB, a potem 15 razy klikać Dalej.

3124
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 18 Maja 2008, 23:27:27 »
Bibliotekę dodałem do paczki, zamieściłem też archiwum z nią na stronie, jest też od dawna w libs.zip.

Ogólnie to objawił się problem z tym, jak dodawać kolejne biblioteki, które mogą być potrzebne. Dodaję je natychmiast albo nawet z wyprzedzeniem do libs.zip. Czyli ktoś, kto ściąga po raz pierwszy na pewno będzie je posiadał. Dodaję też do archiwum, w którym po raz pierwszy zostaje użyta. W tym przypadku począwszy od 1.0.55. Wersję tę ściągnęło 138 osób. Musiałeś uaktualniać jakąś wcześniejszą.

3125
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 18 Maja 2008, 19:48:58 »
Wersja alfa 1.0.57

Uporządkowałem trochę zakładkę Paczki, bo się opis zrobił nieaktualny. A do tego znikał bezpowrotnie przy pierwszym użyciu. Teraz można go przywrócić przyciskiem Pomoc. Może komuś będzie prościej skatalogować jakąś paczkę...

Dodałem pokazywanie rozkładu jazdy. Może można by to zrobić lepiej, ale chwilowo nie miałem pomysłów. Proszę przetestować i wypowiedzieć się, czy tak może być.


@EU43-004:
Jakie masz Windows? Czy ten błąd pojawia się zawsze, czy od czegoś zależy? Co trzeba zrobić, żeby powtórzyć ten błąd?

3126
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 18 Maja 2008, 03:22:56 »
Ustaliliśmy, że błąd jest spowodowany przez nieprawidłowy opis tekstur w katalogu dynamic/road/ford. Po nazwie modelu nie było nazwy obrazka mini, linia kończyła się przecinkiem. Opis tekstur dla tego katalogu został poprawiony, zarówno na serwerze, jak i w pliku textuall.txt, dołączonym w archiwum.

Ponadto, w wersji 1.0.56.2000 zostało skorygowane dodawanie pojazdów wieloczłonowych do składu. Wcześniejsze wersje dodawały pojazd z pierwszym modelem podanym w opisie tekstury, czyli zwykle z pierwszym członem (A). Wersję tę można pobrać w standardowy sposób, przyciskiem Sprawdź, czy jest nowsza wersja na formie komunikacji z serwerem.

3127
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 17 Maja 2008, 22:07:56 »
Wersja alfa 1.0.56

Tym razem zmiany przydatne dla zaawansowanych.
  • Na zakładce Debbuger dodany został przycisk Łuk pierwszy w prawych zwr.. Służy on do zamiany torów w zwrotnicach prawych, które obecnie nie są poprawnie wyświetlane w Symulatorze. Aby to zadziałało, należy na zakładce Wczytanie wybrać plik z torami. Zmiany zapisuje się przyciskiem Napraw nulltrack w połączonych. Po takiej zamianie eventy nie będą działały prawidłowo, należy zmodyfikować .inc zwrotnicy prawej. Ogólnie opcja do testów. Ponadto usunięte spacje przy zapisie zmodyfikowanych wpisów.
  • Na zakładce Pliki wg typu dodany jest podgląd tekstur użytych w scenerii. Można również podglądać .jpg oraz pliki .tex bez kanału alfa (nie były wcześniej rozpoznawane).
  • Na zakładce Składy/Dostępne pojazdy do edycji składu pojazdy są wyświetlane wg typu, a nie wg modelu. Modele są teraz przypisane do tekstur. Np. dla EU07 pokaże się lista tekstur, niezależnie od modelu, na który nakłada się dana tekstura oraz katalogu, w którym on jest. Również zmieniając teksturę wybranego pojazdu u góry, zmienia się model i katalog. Do testów.
  • Przy uruchamianiu programu nie są już wczytywane wszystkie pliki TEXTURES.TXT, dzięki czemu program uruchamia się szybciej. Zawartość tych plików jest przetwarzana do pliku DYNAMIC\TEXTURES.INI. Uwaga: proszę nie edytować tego pliku, ponieważ jest on generowany i wszelkie zmiany zostaną stracone. Jedynie pierwsze uruchomienie może potrwać nieco dłużej, gdy nie ma jeszcze tego pliku. Jednocześnie tworzone są pliki TEXTURES.TXT, na podstawie dołączonego do archiwum pliku TEXTUALL.TXT oraz danych do opisu tekstur, zawartych w programie.

 
Szczegółowy opis zmiany działania programu w zakresie tekstur.

1. Dotychczas były wyszukiwane pliki TEXTURES.TXT i wczytywane do pamięci. Obecnie otwierany jest plik TEXTURES.INI, w którym są wszystkie niezbędne informacje, skopiowane z plików TEXTURES.TXT. Można podejrzeć zawartość tego pliku, aby zorientować się w brakach. Pliki TEXTURES.TXT nadal muszą pozostać tam, gdzie są, a ich struktura się nie zmieniła.

2. Przy wyszukiwaniu pojazdów określonego typu (np. elektrowozów), przeszukiwana była lista wszystkich katalogów, obecnie ta lista jest kopiowana z TEXTURES.INI (z sekcji [e*]).

3. Dotychczas zmiana tekstury możliwa była w zakresie modelu (np. 303E), a EU07 powtarzało się na liście pojazdów tyle razy, ile było modeli. Obecnie zmiana jest możliwa w zakresie rodzaju (czyli obrazka mini, np. dla EU07 modele 303E, 303E-N oraz 303E-M traktowane są równorzędnie).

4. Dotychczas ilość tekstur dla danego modelu była zliczana przy wczytywaniu TEXTURES.TXT. Obecnie ilość tekstur dla danego rodzaju jest zapisana i ewentualnie zliczana przy pierwszym użyciu.

5. Usunięte zapisywanie plików DIRS.TXT oraz LIST.TXT. Nie ma potrzeby ich zapisywania, ponieważ można podejrzeć sekcję [MODELS] w TEXTURES.INI. Dla każdego modelu podany jest rodzaj i nazwa obrazka mini. Wcześniej informacje te były podane dla katalogów, a dla modelu tylko ilość tekstur.

Sekcje w pliku TEXTURES.INI:
1. [MODELS] - zawiera informację o modelach: rodzaj i mini. Sekcja ta pozwala zamienić nazwę modelu na nazwę obrazka mini, do czego wcześniej był używany plik DYNAMIC.DAT. Jednocześnie pozwala ustalić typ pojazdu.

2. [JOINS] - zawiera informację o łączeniach i następstwie modeli, jak w TEXTURES.TXT.

3. [A*] (litera i gwiazdka) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy posiadających napęd.

4. [A**] (litera i dwie gwiazdki) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy wagonów.

5. [AAA] (inne znaki) - pozostałe sekcje są nazwami modeli (.chk) i zawierają listę tekstur. Człony nazw modeli - DUMB i WRAK - są odcięte.

3128
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dziwny spadek FPSu
« dnia: 15 Maja 2008, 20:13:30 »
Ciekaw byłem, czy znajdzie się jakieś rozwiązanie, ale chyba się nie znalazło.

Myślę, że swój udział może mieć pamięć wirtualna w Windows. Jeśli sceneria się nie mieści w całości w RAM, to musi być zapisywana w pliku wymiany. Wydaje mi się, że jeśli tory, eventy i semafory (tzn. używane przez AI) są równomiernie przeplecione z terenem (w sensie obiektów w RAM), to plik wymiany może powodować przycinanie. Gdyby najpierw do pamięci wczytać infrastrukturę używtkową, a w drugiej kolejności teren, to być może zwiększyłoby to FPS.

Przymierzę się w najbliższym czasie do zrobienia opcji w moim programie, która pozwoli na wczytanie całej scenerii i zapisanie jej w jednym pliku (nie będzie żadnych include). Może da radę również zrobić sortowanie wg typu wpisu, położenia, a także mieszane (najpierw infrastruktura, potem teren wg położenia).

3129
Na warsztacie / Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 10 Maja 2008, 17:48:16 »
Konta są przede wszystkim do wysyłania danych, żeby było wiadomo, kto zrobił zamieszanie. Ograniczeń w pobieraniu danych nie będzie, przynajmniej ja takiej potrzeby nie widzę.

Klucze instalatora pojawiły się ponownie w profilu na forum.

3130
Poszukuję, chcę zrobić / Kompozycja ekranu startowego
« dnia: 09 Maja 2008, 02:06:21 »
Jakiś czas temu powstał zestaw ekranów startowych, które można sobie podmieniać. Do mojego programu dorobiłem więc możliwość losowania jednego z nich i kopiowania do textures\logo.bmp. Potem również możliwość przypisania jednego obrazka do nazwy toru w uruchamianej scenerii.

W ostatniej wersji zrobiłem wczytywanie obrazków w formacie .jpg, więc jest teraz możliwość zapisania ekranu startowego nie tylko w .bmp, ale również w oszczędniejszym .jpg.

Zastanawiałem się nad tym, jak uzależnić pokazywany ekran startowy od wybranej scenerii oraz prowadzonego pojazdu. Wpadłem na pomysł, że skoro konwertuję .jpg na .bmp, zmieniając przy tym rozmiar, to równie dobrze mogę złożyć kilka obrazków w jeden. Czyli np. połączyć w jedną całość zbliżenie wybranej lokomotywy, jakiś motyw ze scenerii, a w tle umieścić schemat torów z zazaczonymi i opisanymi stacjami oraz czasami odjazdu. Można by też umieścić jakieś dodatkowe napisy, np. opis klawiszy sterujących eventami w scenerii.

Jeśli znajdzie się ktoś chętny, żeby przygotować kompozycje (rozmieszczenie poszczególnych obrazków składowych) oraz screeny pojazdów, to w najbliższym możliwym czasie opracuję format pliku generującego ekran startowy (tzn. opisu kompozycji dla programu).

3131
Bieżące Symulatorowe / Jak uruchamiasz Symulator?
« dnia: 04 Maja 2008, 22:30:47 »
Chciałbym się zorientować w aktualnym stanie preferencji.

3132
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 04 Maja 2008, 20:09:43 »
Wersja alfa 1.0.55

pod opcjami po uruchomieniu symulatora do tej pory był pusty guzik, Teraz jest na nim napis "BitBtn9";
Robiłem tam mały remont, bo się paski przewijania pokazywały i taki efekt uboczny się zrobił. Usunąłem ten przycisk.

po uruchomieniu Koltomowa z zaznaczoną opcją "Zapis pliku tymczasowego" wywala mi:
Poprawiłem zapis wpisów do pliku. Po każdym dodawana jest pusta linia.

Poza tym, w porównaniu do start.exe, brakuje programowi wyświetlania obrazka dla danej scenerii,
Dodałem.

Ponadto dodałem możliwość zapisania w katalogu textures/logo plików .jpg, które będą konwertowane automatycznie na plik textures/logo.bmp o odpowiednich rozmiarach (potęgi dwójki).

3133
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 03 Maja 2008, 11:47:02 »
Mój program potrzebuje rozpakowywać paczki w celu instalowania dodatków. Wybrałem używanie zewnętrznego programu 7-Zip, bo jest darmowy i wystarczający do moich potrzeb. Od razu uprzedzam, że bez 7-Zip nie będzie działało pobieranie nowszej wersji programu, katalogowanie paczek, ani automatyczne instalowanie dodatków w przyszłości.

Licencja jednostanowiskowa na WinRar kosztuje ponad 100zł. Ja nie będę fundować licencji na WinRar użytkownikom mojego programu, ani nie chcę wymagać, by sobie sami kupili.

Na razie nie planuję rezygnacji z 7-Zip. Jeśli nie chcesz, aby 7-Zip był instalowany, wpisz taki klucz do rejestru:
HKEY_CURRENT_USER\Software\7-Zip\Path=

Można jeszcze, zamiast instalować 7-Zip jego instalatorem, skopiować na dysk pliki 7z.exe oraz biblioteki do niego (nie wiem w tej chwili, jakie są wymagane) i wpisać ścieżkę do niego w powyższy klucz. A zupełnie nie robić powiązania z rozszerzeniami plików i nie dodawać do menu itp. Ale nie podejmuję się wytłumaczenia, jak to zrobić - jeśli potrafisz, to zrób.

3134
Symulator / Informacje o plikach *.INC
« dnia: 03 Maja 2008, 02:23:58 »
Jako że zrobiłem przesuwanie i przekręcanie o kąt torów, chciałbym również zrobić to samo z obiektami wstawianymi przez include. Tu nie jest sprawa prosta, bo o ile w przypadku node z góry wiadomo, w którym miejscu są jakie parametry, to w przypadku include jest to mocno umowne.

Postanowiłem przymierzyć się do spisu plików *.INC, zawierającego informacje o typie parametrów. Wymyśliłem taką strukturę:
Cytat: download\inc-pl.ini
[INFO]
Plik "inc-pl" z opisem parametrów do plików include (w języku polskim).
Sekcja [INFO]: opis dla użytkowników, ignorowany przez program.
Sekcja [TYPE]: typy elementów w include, jednen znak (ew. kilka).
Sekcja [PARAM]: możliwe parametry i ich nazwy, jeden znak.
Sekcja [INC]: dla pliku podany typ oraz kolejność i typ parametrów.
- Po znaku komentarza podany opis, w nawiasie autor i rok utworzenia.
Inne sekcje mogą być dodane w przyszłości.

[TYPE]
s=semafor
z=zwrotnica
b=budynek
w=wskaźnik
p=przejazd
t=drzewo
k=kilometraż
u=ukres
*=sceneria

[PARAM]
x=odcięta
y=rzędna
z=kota
a=kąt_OX
b=kąt_OY
c=kąt_OZ
n=nazwa
t=tekstura
m=model
v=prędkość
w=szerokość
h=wysokość
l=długość

[INC]
SS3pkz.inc=s,nxyzbt//semafor 3-komorowy powtarzający karzełkowy (Speed, 2003)

Najpierw mamy jednoznakowy kod określający, czym dane include jest, a przez to, co można z nim zrobić podczas edycji. Np. drzewa można obracać i przesuwać, w zwrotnicy zmieniać teksturę podsypki, a semafory itp. powinny być przesuwane razem z torem, który jest w ich pobliżu. Oczywiście są to przykłady i należało by się zastanowić, jakie rozróżnienie typu w zasadzie potrzebujemy.

Kolejna sekcja definiuje typy parametrów. Tu też są jednoznakowe kody typu parametru. Myślę, że nie wymaga to szczegółowego komentarza.

W ostatniej sekcji jest informacja o pliku. Przed znakiem równości jest nazwa pliku, a dalej kod typu pliku, kody kolejnych parametrów i opis tekstowy. Na każdy plik byłaby jedna pozycja. Trzeba się pewnie będzie zdecydować na zapis nazwy wielkimi lub małymi literami.

Na koniec chciałbym wspomnieć, że są takie include, które nie nadają się do edycji. Tzn. przeliczenie parametrów w jakikolwiek sposób spowoduje błędy. Ma to miejsce, gdy parametr musi być liczbą całkowitą, bo jest np. mnożony przez 10 poprzez dopisanie zera - (p3)0.


2008-05-19 Poprawiony opis wewnątrz pliku.

3135
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 03 Maja 2008, 00:06:43 »
Wersja alfa 1.0.46

Ta wersja inaczej pobiera program 7-Zip. W odróżnieniu od poprzednich wersji, nie jest pobierany przez przeglądarkę, tylko bezpośrednio do katalogu download. Jeśli już jest pobrany, zostanie uruchomiony instalator.

Wersja alfa 1.0.47

Poprawiłem dwa błędy. Pierwszy to zmiana rozmiarów okna z informacjami o sterowaniu i ustawianiach. (Okno to pojawia się w trybie prostym, a w pozostałych trybach może być włączone lub nie.) Drugi dużo bardziej istotny - odhamowanie stojących składów. Jeśli autor trasy wpisał prędkość składu poniżej 0.1, mogła ona zostać zaokrąglona do zera, przez co pozostałe składy na sceneriach mogły stać nieruchomo. Teraz wartość większa od zera, a mniejsza od 0.1 jest zaokrąglana do 0.1. Dzięki temu uruchamiane scenerie będą działać lepiej.

Nową rzeczą do testów jest automatyczne pobieranie nowszej wersji programu z serwera. Ale to da się przetestować dopiero jak pojawi się kolejna wersja. (Wymagany jest program 7-Zip oraz polecenie CHOICE w systemie.)

Wersja alfa 1.0.48

Wersja ta potrafi zrobić listę końców torów (również dróg i rzek) w postaci pliku .inc dołączającego jakąś konstrukcję do każdego zakończenia. W archiwum przykładowo plik zawierający czerwoną tablicę. Można to wykorzystać do sprawdzenia ciągłości trasy w trakcie jej tworzenia, zabezpieczenia niewidocznymi torami podczas używania i testowania, a także jako generator kozłów oporowych na końcach torów. Czytaj więcej...

Wersja alfa 1.0.49

Końcówki torów, dróg i rzek zostały rozdzielone według typu - oddzielne pliki .inc. Poprawione jest instalowanie nowej wersji (ścieżka do 7-Zip w cudzysłowie, opóźnienie za pomocą ping, ponowne uruchomienie MaSzyna.EXE w sposób zależny od wersji Windows). Dodane pytanie, czy sprawdzić obecność nowej wersji na serwerze.

Wersja alfa 1.0.50
  • Możliwość ręcznego sprawdzenia dostępności nowej wersji (przycisk na formie komunikacyjnej, otwieranej małym przyciskiem obok adresu serwera na zakładce Ustawienia).
  • Możliwość tworzenia manifestu scenerii (wykazu plików).
  • Ciąg dalszy testów automatycznego pobierania nowej wersji - proszę o pobranie wersji 1.0.49 i przetestowanie, czy wersja 1.0.50 się prawidłowo pobierze i zainstaluje.

Wersja alfa 1.0.51

W tworzonym manifeście scenerii pomijanie są tekstury pojazdów. Katalogowanie paczek przeniesione na zakładkę Paczki. Na zakładce Debugger zaczęty randomizer roślinności (zupełnie nie działa). Na zakładce Ustawienia dodana możliwość zmiany języka - do testów. Proszę o zgłaszanie błędów w tłumaczeniach.

Wersja alfa 1.0.52

Poprawione tłumaczenie na język angielski. Dostępne tłumaczenie na język włoski. Rozpoznanie języka na podstawie rejestru Windows. Możliwość dodania kolejnych języków. Dodana rozdzielczość 1440×900.

Wersja alfa 1.0.53

Możliwość zapisu manifestu scenerii w dwóch wersjach: CSV oraz INI (hierarchiczna). Zaczęte klasy serwera ruchu. W eksporcie scenerii do UTR poprawione wyliczanie pozycji semafora. Ukrywanie form przed pokazaniem jako Modal (pojawiał się błąd). Poprawione usuwanie nieba, jeśli wybierane losowo (nie usuwało się). Na zakładce Debugger jest możliwość ustawienie tolerancji odległości dla łączenia torów (domyślnie wartość 15, czyli 1.5mm). Wyświetlanie plików .SCM, .INC, .CTR z podkatalogów (wcześniej tylko z głównego scenery). Zmiana formatu w generatorze nullstop.

Wersja alfa 1.0.54

Poprawione kolejne drobiazgi. Usunięte paski przewijania z formy startowej (co to niby ma sterowanie lokomotywą opisywać, ale treść nie jest napisana). Ignorowanie nieba w komentarzu (było uznawane za wpis nieba i powodowało usunięcie kolejnych wpisów, w tym właściwych). Zapisywanie wybranego języka - język będzie wykrywany tylko, gdy nie został zapisany.

   Na zakładce Debugger, dla mocno zaawansowanych dostępne są funkcje obróbki torów. Funkcje te są na razie "na brudno" i pewnie zostaną zmienione w przyszłości. Na zakładce Wczytanie należy wybrać plik .inc albo .scm zawierający tory. (Gdy mowa jest o torach, dotyczy to także road i river.)

Przycisk Napraw nulltrack w połączonych wymaga wcześniejszego użycia przycisku Generuj połączenia torów (najlepiej kolejno z tolerancją ustawioną na 15, 50, 200, 1000, 5000) i powoduje przeliczenie współrzędnych końców torów w taki sposób, aby nie było między nimi przerw. Wynik obliczeń zapisywany jest do pliku TEST.INC. Przeliczanie jest robione w następujący sposób: jeśli kolejno połączone są odcinki normal, ich końce zostają przesunięte na środek odcinka, jaki był między tymi końcami. W przypadku połączenia normal i switch, koniec normal przesuwany jest do punktu końcowego zwrotnicy, a punkty zwrotnicy nie są modyfikowane. Podanie zbyt małej tolerancji przy generowaniu połączeń spowoduje, że tory nieprzylegające do siebie zostaną uznane za niepołączone. Podanie od razu dużej wartości tolerancji (np. 5000) może spowodować, że bardzo krótkie odcinki toru zostaną połączone odwrotną stroną. Podanie tolerancji większej od 30000 (3m) może spowodować ściągnięcie do siebie równoległych torów.

Przycisk Napraw łuki zwrotnic służy do przeliczenia punktów kontrolnych we wczytanych zwrotnicach. Punkty te wyliczane są w sposób uproszczony. Pierwszy punkt jest umieszczony w 1/3 długości odcinka prostego, a drugi w 2/3 odległości od końca toru odchylonego do środka toru prostego. Jeśli obydwa tory są odchylone, punkty kontrolne nie są przeliczane. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Usuń łuki z krótkich odcinków powoduje wyzerowanie punktów kontrolnych w torach, których długość w linii prostej jest mniejsza niż 1m. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Transformuj powoduje przeliczenie pozycji wczytanych torów i zwrotnic. Tory przesuwane są o wektor wpisany w pola dx, dy, dz, a następnie obracane względem osi OY (pionowej w początku układu współrzędnych) o podany kąt. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych. Uwaga! Nie są przemieszczane pozycje dla plików include oraz inne elementy, nie będące torami.

Nie przewiduję tworzenia bardziej szczegółowego opisu tych narzędzi.

3136
Bocznica / Odp: Wielki problem z DieselPackiem.
« dnia: 29 Kwietnia 2008, 20:00:41 »
Ktoś sobie życzył, żeby nie pokazywały się wszystkie składy na scenerii, tylko te, które można prowadzić. Nie mam jeszcze innej możliwości określenia, czy pojazd ma kabinę, więc używam jeszcze dynamic.dat. Również jest używany do konwersji nazw do wyświetlania obrazków mini.

3137
Bocznica / Odp: Wielki problem z DieselPackiem.
« dnia: 29 Kwietnia 2008, 18:09:52 »
Przełącz tryb pracy programu na specjalny - dla betatesterów i zobacz, czy składy się pojawią. Jeśli się pojawią, nie masz wpisów w dynamic.dat (jest używany w trybie prostym i normalnym). Zobacz też na zakładce Struktura, czy nie ma błędów we wpisach (wyświetlą się w oknie po prawej u dołu).

3139
Symulator / Odp: Dziury w trasach - anty null track.
« dnia: 27 Kwietnia 2008, 17:54:05 »
Próbowałem dodać do scenerii tory wykolejające w opisany wyżej sposób. Okazało się, że tory nie podlegają poleceniu rotate - nie da ich się w ten sposób obrócić. Niemniej jednak nawet jeśli są ułożone w jednym kierunku, potrafią zatrzymać pociąg. (Nie badałem jak duży.)

Do wersji 1.0.53 dołączyłem plik scenery\nullstop\track.inc zawierający niewidzialny tor o długości 400m. Zawiera też czerwoną tablicę. Proszę nie edytować plików:
scenery\nullstop\track.inc,
scenery\nullstop\road.inc,
scenery\nullstop\river.inc,
ponieważ w kolejnych wersjach mogą one być nadpisane przez nowsze pliki podczas instalacji.

Zastanawiam się nad tym, czy zrobić generator toru, skoro nie da się go obrócić o kąt. Taki wygenerowany tor miałby odpowiednio wyliczone współrzędne. Ale komplikuje się to, gdyż należałoby z góry założyć jakieś parametry, albo umożliwić ich podanie.


Również w wersji 1.0.53 jest możliwość ustawienia tolerancji przy łączeniu torów. Tolerancja jest podawana w [0.1mm], czyli domyślna wartość 15 oznacza 1.5mm. Im większa jest tolerancja, tym mniej dziur w długości torów zostanie wskazanych. Przy zbyt dużej tolerancji bardzo krótkie odcinki torów mogą zostać połączone odwrotnie. Dlatego zalecane jest wykonanie łączenia torów najpierw dla wartości 15, a potem powtórzenie dla większych wartości (np. 500 = 5cm). Wartość tolerancja powinna zależeć od celu łączenia torów. Dla wyszukiwania dziur w długości torów podczas tworzenia scenerii, powinna być niewielka (10-15). Natomiast powinna być duża (>500) dla wygenerowania np. kozłów oporowych tylko na końcach torów.

3140
Publikacje / Odp: Manualne Zwrotnice cz2
« dnia: 27 Kwietnia 2008, 13:44:53 »
http://eu07.pl/download/paczki/262b-zwrotnice.zip.html

Ps. Uprzejmie proszę o pomoc w katalogowaniu i opisywaniu paczek.

3141
Na warsztacie / Odp: Serwer ruchu - pociągi towarowe
« dnia: 26 Kwietnia 2008, 20:26:50 »
Przebiegi mam zamiar zrobić w postaci instrukcji, co trzeba jak ustawić, żeby był przebieg z toru x na tor y danej stacji (również między stacjami). Alternatywy ani awarii nie będzie. (Chyba że podłączy się żywy użytkownik do nastawni.) Ustawienie przebiegu będzie uruchamiane zapisem w rozkładzie dla pojazdu znajdującego się na określonym torze.

Rozkład, o ile w ogóle będzie modyfikowany, będzie składany z cegiełek obejmujących przemieszczanie wagonu(-ów) określonego typu między torami przeładunkowymi (w tym postojowymi - tory postojowe będą szczególnym przypadkiem torów przeładunkowych - będą jedynie zmieniały miejsce przeznaczenia wagonu).

Co do dzielenia na moduły, to na razie nie widzę potrzeby. Pierwsza wersja będzie prawie na pewno działać według stałego rozkładu. Serwer ruchu ma być aplikacją samodzielną, to znaczy ma działać przez dowolnie długi czas. W związku z tym sam musi przesuwać pociągi oraz ustawiać przebiegi zgodnie z rozkładem. Formalnie można to rozdzielić w programie, ale fizycznie to raczej nie.

Sterowanie ręczne, czyli podłączanie użytkowników przejmujących składy i nastawnie, będzie opcją dla serwera ruchu. Nie może być tak, że jak urwie się połączenie, to pociąg stanie na szlaku, a stacja przestanie funkcjonować.

3142
Na warsztacie / Odp: Serwer ruchu - pociągi towarowe
« dnia: 26 Kwietnia 2008, 18:59:06 »
Myślę, że rozkłady będą w pewnym stopniu elastyczne. Tzn. jeśli jakiś zapisany w rozkładzie przebieg nie będzie mógł być utwierdzony, to pociągi będą na to oczekiwać (a po upływie zadanego czasu zgłaszać alarm).

Na obecną chwilę w rozkładzie przewiduję:
 - godzinę odjazdu (lub -1 oznaczające: wykonać, gdy się da),
 - maksymalny czas wykonania (po tym czasie zgłasza alarm),
 - tryb jazdy: manewrowy/pociągowy,
 - tor docelowy (do ustawienia przebiegu),
 - czy ma dojechać do wagonów (zmienić połączenia),
 - oczekiwanie na określony stan toru przeładunkowego.

Tor przeładunkowy jest to taki tor, na którym mogą być zmieniane ładunki wagonów oraz może być zmieniane ich miejsce docelowe jazdy. Tor przeładunkowy może również zliczać wagony określonych typów (tzn. sprawdzać, czy skład jest odpowiednio sformowany).


Prowadzi ruch tzn. ustawia przebiegi zgodnie z rozkładem i aktualnymi możliwościami oraz przesuwa pociągi wzdłuż ustawionych przebiegów, zgodnie z rozkładem. Dla mnie sterowanie oznacza takie kontrolowanie czegoś, by uzyskać określony cel. Tymczasem serwer ruchu nie będzie miał celu, do którego będzie dążył, tylko będzie wykonywać ruchy zgodnie z rozkładem.

Serwer ruchu nie będzie określał co, skąd i dokąd - to będzie zapisane w rozkładzie. Również którędy jest zapisane w rozkładzie.

Jazda manewrowa też ma być uwzględniona w rozkładzie. Być może w sposób dynamiczny, tzn. po znalezieniu lokomotywy wg jakiś kryteriów (moc), zostanie jej przydzielony rozkład do pracy manewrowej. Powinny być dostępne rozkłady określające drogi przejazdu pomiędzy różnymi torami przeładunkowymi.


Zastanawiam się nad czymś takim: przy kopalni będzie tor przeładunkowy węgla, któremu będzie narastać w czasie ilość dostępnego węgla do załadunku (szybkość narastania może się zmieniać w czasie). W momencie przekroczenia pewnej ilości tor przeładunkowy będzie się domagał dostarczenia wagonów określonego typu (węglarek), aby nadmiar surowca zabrać. Z drugiej strony będzie np. elektrownia i huta, które będą zgłaszać zapotrzebowanie na węgiel. W efekcie powinny być wyszukane wolne wagony i dostarczone na tor załadunkowy, gdzie po napełnieniu dostały by przydział (rozkład) z jazdą do miejsca rozładunku. (Tylko nie jestem pewien, czy poszukiwaniem wagonów powinien się też zajmować serwer ruchu.)

Zacząłem ten wątek, żeby zebrać opinie i pomysły w tym zakresie...

3143
Na warsztacie / Odp: Serwer ruchu - pociągi towarowe
« dnia: 26 Kwietnia 2008, 18:11:05 »
Serwer ruchu nie steruje ruchem, a może raczej niezupełnie steruje. Serwer ruchu pamięta aktualny stan scenerii i prowadzi ruch zgodnie z rozkładem, który mu jakaś nie-sztuczna inteligencja wprowadziła. Nie przewiduję, by serwer ruchu miał sztuczną inteligencję. W razie problemów sobie nie poradzi, jedynie będzie zgłaszał alarmy.

3144
Inne niekolejowe / Odp: Język Urzędu Skarbowego...
« dnia: 25 Kwietnia 2008, 20:15:59 »
Od jakiegoś czasu organem podatkowym jest naczelnik urzędu, a nie urząd.

3145
Inne niekolejowe / Odp: Język Urzędu Skarbowego...
« dnia: 25 Kwietnia 2008, 18:39:08 »
Zmiana właściwości naczelnika urzędu skarbowego następuje wtedy, gdy inny naczelnik jest właściwy do załatwienia Twoich spraw.

Jeśli się nie przeprowadziłeś, to zaznacz Nie.

Mógłbym dużo napisać na temat formularzy w Polsce, ale po co sobie tracić czas...

3146
Na warsztacie / Odp: Optymalizacja symulatora
« dnia: 24 Kwietnia 2008, 02:50:42 »
Trzeba uważać z pozycjami obiektów zapisanymi w typie single. Typ ten ma mantysę 23 bit, czyli niecałe 7 cyfr dziesiętnych. Jeśli oddalimy pojazd od środka układu o 8km mamy niedokładność obliczeń rzędu 1mm. Przy 83km daje to już 10mm drgań wynikających z błędów obliczeń z użyciem takiej mantysy. (Scenerie raczej nie mają większego promienia.)

Kiedyś w symulatorze objawiało się to zwiększonymi drganiami przy oddalaniu się od środka, po czym zostało poprawione - podejrzewam, że poprzez zwiększenie typu. Może się wydawać, że wszystko jest dobrze, póki się jest niedaleko od początku układu współrzędnych. Ale w odległości np. 100km od środka będzie już rzucało.

Dobrym rozwiązaniem mogłoby być przemieszczanie środka układu współrzędnych. Ale nie wiem na ile zaawansowanych zmian to wymaga. Można by podzielić scenerię na kratki wielkości np. 8km, a numer kratki trzymać w oddzielnym bajcie.

Innym rozwiązaniem może być przechowywanie pozycji jako int z wartością w [mm]. Tylko wtedy dochodzą konwersje na typ zmiennoprzecinkowy do obliczeń. (Też trzeba przemieszczać początek układu robiąc dzielenie modulo, jedynie pamiętanie współrzędnej obiektów wymaga 32 bitów, a nie 64.)

3147
Na warsztacie / Odp: Serwer ruchu - pociągi towarowe
« dnia: 22 Kwietnia 2008, 19:17:05 »
Nie mam w zasadzie nic. Do zrobienia jest wszystko, jedynie scenerii nie muszę robić. Na razie będzie na M$. I będzie działało w oparciu o komponenty @Paula.

A co do współpracy z MaSzyną to nie wiem, proszę się na razie nie napalać. Będę wdzięczny za pomoc w katalogowaniu i opisywaniu paczek. Serwer ruchu przy współpracy z MaSzyną będzie wymagał zainstalowania określonych plików i potrzebny jest mechanizm ich wyszukiwania, pobierania i instalowania.

Po zalogowaniu do serwera ruchu i wybraniu pojazdu bądź nastawni, poda on listę plików, które należy mieć, by móc się zsynchronizować. Potrzebny będzie teren, przez który się będzie jechać (sama sceneria może być dużo większa) oraz cały aktualnie używany na scenerii serwera tabor. Nie bardzo sobie wyobrażam pobieranie za każdym razem 200MB, więc trzeba to zrobić inaczej. Do tego jest mi potrzebny katalog paczek i skrypty instalacyjne do nich.

3148
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Krótki opis scenerii dla instalatora
« dnia: 22 Kwietnia 2008, 18:41:32 »
Ale takiego opisu to ja nie potrzebuję, tylko kilka zdań napisanych własnymi słowami, sformułowanymi przez kogoś, kto przejechał trasę wiele razy i coś mógłby krótko o niej powiedzieć.

To ma być opis, który wyświetli się w instalatorze i będzie zachęcał użytkownika do pobrania i uruchomienia trasy. Albo będzie ostrzegał, że trasa nie pasuje do obecnego poziomu symulatora, ale kiedyś to wszyscy byli zachwyceni.

3149
Na warsztacie / Odp: Serwer ruchu - pociągi towarowe
« dnia: 22 Kwietnia 2008, 16:45:54 »
Serwer ruchu na razie nie będzie obsługiwał wykolejeń. Powód jest prosty - ma działać non-stop, więc w przypadku wykolejenia, ktoś by musiał przyjechać dźwigiem i posprzątać. Może kiedyś...

3150
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sterowanie anglikiem
« dnia: 22 Kwietnia 2008, 16:43:10 »
Trzeba zrobić tak jak ze zwrotnicami. Jeden lub dwa klawisze sterujące, zasięg do 5m.
Cytat: sterowanie ręczne zwrotnicą
//sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)- (p1)+ end
bo mamy dwa eventy sterujące zwrotnicą:
Cytat: wywołanie przełożenia zwrotnicy
//---globalne (zewnetrzne) procedury sterujace:
event (p1)- multiple 0 none (p1)_Wz1 (p1)_0 (p1)_Vmax endevent
event (p1)+ multiple 0 none (p1)_Wz2 (p1)_1 (p1)_V40 endevent

Dla rozjazdu krzyżowego będzie podobnie:
Cytat: wywołanie przełożenia rozjazdu
// 4 zwrotnice wchodzace w sklad rozjazdu krzyzowego maja sie nazywac (p1)_a, (p1)_b, (p1)_c i (p1)_d

// globalne (zewnetrzne) procedury sterujace:
event (p1)ac multiple 0 none (p1)_Wz6 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_b0 (p1)_c0 (p1)_d0 endevent
event (p1)bd multiple 0 none (p1)_Wz5 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_b0 (p1)_c0 (p1)_d0 endevent
event (p1)bc multiple 0 none (p1)_Wz8 (p1)_aV40  (p1)_a1 (p1)_b1 (p1)_c1 (p1)_d1 endevent
event (p1)ad multiple 0 none (p1)_Wz7 (p1)_bV40  (p1)_a1 (p1)_b1 (p1)_c1 (p1)_d1 endevent

Więc sterowanie można zrobić następująco:
Cytat: sterowanie ręczne rozjazdem
//sterowanie rozjazdem za pomoca klawiszy s,S,t,T
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 s 0 (p1)ac (p1)ad end
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)bc (p1)bd end

Powyższy wpis musi być poza origin, aby wyzwalanie znalazło się w odpowiednim miejscu (plik sterujący rozjazdem rozkrz34R150.inc i tak nie ma struktury origin, więc wpis można umieścić w dowolnym miejscu).

Sterowanie ręczne semaforami robi się w podobny sposób. Wystarczy poczytać, porównać i pomyśleć.


2008-07-07 Poprawiłem odległości na 5m - są teraz pogrubione, podobnie jak kod klawisza.

Strony: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 113