Wersja alfa 1.0.46Ta wersja inaczej pobiera program
7-Zip. W odróżnieniu od poprzednich wersji, nie jest pobierany przez przeglądarkę, tylko bezpośrednio do katalogu
download. Jeśli już jest pobrany, zostanie uruchomiony instalator.
Wersja alfa 1.0.47Poprawiłem dwa błędy. Pierwszy to zmiana rozmiarów okna z informacjami o sterowaniu i ustawianiach. (Okno to pojawia się w trybie prostym, a w pozostałych trybach może być włączone lub nie.) Drugi dużo bardziej istotny - odhamowanie stojących składów. Jeśli autor trasy wpisał prędkość składu poniżej
0.1, mogła ona zostać zaokrąglona do zera, przez co pozostałe składy na sceneriach mogły stać nieruchomo. Teraz wartość większa od zera, a mniejsza od
0.1 jest zaokrąglana do
0.1. Dzięki temu uruchamiane scenerie będą działać lepiej.
Nową rzeczą do testów jest automatyczne pobieranie nowszej wersji programu z serwera. Ale to da się przetestować dopiero jak pojawi się kolejna wersja. (Wymagany jest program
7-Zip oraz polecenie
CHOICE w systemie.)
Wersja alfa 1.0.48Wersja ta potrafi zrobić listę końców torów (również dróg i rzek) w postaci pliku
.inc dołączającego jakąś konstrukcję do każdego zakończenia. W archiwum przykładowo plik zawierający czerwoną tablicę. Można to wykorzystać do sprawdzenia ciągłości trasy w trakcie jej tworzenia, zabezpieczenia niewidocznymi torami podczas używania i testowania, a także jako generator kozłów oporowych na końcach torów.
Czytaj więcej...Wersja alfa 1.0.49Końcówki torów, dróg i rzek zostały rozdzielone według typu - oddzielne pliki
.inc. Poprawione jest instalowanie nowej wersji (ścieżka do 7-Zip w cudzysłowie, opóźnienie za pomocą ping, ponowne uruchomienie MaSzyna.EXE w sposób zależny od wersji Windows). Dodane pytanie, czy sprawdzić obecność nowej wersji na serwerze.
Wersja alfa 1.0.50- Możliwość ręcznego sprawdzenia dostępności nowej wersji (przycisk na formie komunikacyjnej, otwieranej małym przyciskiem obok adresu serwera na zakładce Ustawienia).
- Możliwość tworzenia manifestu scenerii (wykazu plików).
- Ciąg dalszy testów automatycznego pobierania nowej wersji - proszę o pobranie wersji 1.0.49 i przetestowanie, czy wersja 1.0.50 się prawidłowo pobierze i zainstaluje.
Wersja alfa 1.0.51W tworzonym manifeście scenerii pomijanie są tekstury pojazdów. Katalogowanie paczek przeniesione na zakładkę
Paczki. Na zakładce
Debugger zaczęty randomizer roślinności (zupełnie nie działa). Na zakładce
Ustawienia dodana możliwość zmiany języka - do testów. Proszę o zgłaszanie błędów w tłumaczeniach.
Wersja alfa 1.0.52Poprawione tłumaczenie na język angielski. Dostępne tłumaczenie na język włoski. Rozpoznanie języka na podstawie rejestru Windows. Możliwość dodania kolejnych języków. Dodana rozdzielczość 1440×900.
Wersja alfa 1.0.53Możliwość zapisu manifestu scenerii w dwóch wersjach: CSV oraz INI (hierarchiczna). Zaczęte klasy serwera ruchu. W eksporcie scenerii do UTR poprawione wyliczanie pozycji semafora. Ukrywanie form przed pokazaniem jako Modal (pojawiał się błąd). Poprawione usuwanie nieba, jeśli wybierane losowo (nie usuwało się). Na zakładce
Debugger jest możliwość ustawienie tolerancji odległości dla łączenia torów (domyślnie wartość 15, czyli 1.5mm). Wyświetlanie plików .SCM, .INC, .CTR z podkatalogów (wcześniej tylko z głównego
scenery).
Zmiana formatu w generatorze nullstop.Wersja alfa 1.0.54Poprawione kolejne drobiazgi. Usunięte paski przewijania z formy startowej (co to niby ma sterowanie lokomotywą opisywać, ale treść nie jest napisana). Ignorowanie nieba w komentarzu (było uznawane za wpis nieba i powodowało usunięcie kolejnych wpisów, w tym właściwych). Zapisywanie wybranego języka - język będzie wykrywany tylko, gdy nie został zapisany.
| Na zakładce Debugger, dla mocno zaawansowanych dostępne są funkcje obróbki torów. Funkcje te są na razie "na brudno" i pewnie zostaną zmienione w przyszłości. Na zakładce Wczytanie należy wybrać plik .inc albo .scm zawierający tory. (Gdy mowa jest o torach, dotyczy to także road i river.)
Przycisk Napraw nulltrack w połączonych wymaga wcześniejszego użycia przycisku Generuj połączenia torów (najlepiej kolejno z tolerancją ustawioną na 15, 50, 200, 1000, 5000) i powoduje przeliczenie współrzędnych końców torów w taki sposób, aby nie było między nimi przerw. Wynik obliczeń zapisywany jest do pliku TEST.INC. Przeliczanie jest robione w następujący sposób: jeśli kolejno połączone są odcinki normal, ich końce zostają przesunięte na środek odcinka, jaki był między tymi końcami. W przypadku połączenia normal i switch, koniec normal przesuwany jest do punktu końcowego zwrotnicy, a punkty zwrotnicy nie są modyfikowane. Podanie zbyt małej tolerancji przy generowaniu połączeń spowoduje, że tory nieprzylegające do siebie zostaną uznane za niepołączone. Podanie od razu dużej wartości tolerancji (np. 5000) może spowodować, że bardzo krótkie odcinki toru zostaną połączone odwrotną stroną. Podanie tolerancji większej od 30000 (3m) może spowodować ściągnięcie do siebie równoległych torów.
Przycisk Napraw łuki zwrotnic służy do przeliczenia punktów kontrolnych we wczytanych zwrotnicach. Punkty te wyliczane są w sposób uproszczony. Pierwszy punkt jest umieszczony w 1/3 długości odcinka prostego, a drugi w 2/3 odległości od końca toru odchylonego do środka toru prostego. Jeśli obydwa tory są odchylone, punkty kontrolne nie są przeliczane. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.
Przycisk Usuń łuki z krótkich odcinków powoduje wyzerowanie punktów kontrolnych w torach, których długość w linii prostej jest mniejsza niż 1m. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.
Przycisk Transformuj powoduje przeliczenie pozycji wczytanych torów i zwrotnic. Tory przesuwane są o wektor wpisany w pola dx, dy, dz, a następnie obracane względem osi OY (pionowej w początku układu współrzędnych) o podany kąt. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych. Uwaga! Nie są przemieszczane pozycje dla plików include oraz inne elementy, nie będące torami.
Nie przewiduję tworzenia bardziej szczegółowego opisu tych narzędzi. |