Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 12 Października 2015, 22:48:28 »
Uprzejmie proszę o wydzielenie wiadomości od 409214 do osobnego wątku (z wyjątkiem trzech dotyczących zgłoszenia błędów i tej mojej), ponieważ nie dotyczą one mojej modyfikacji, która ma na celu odzwierciedlenie stanu z 2011 roku (oraz połączenie scenerii). Poświęciłem na nią około 2000 godzin i jeszcze pewnie drugie tyle potrzeba, żeby całość zrobić porządnie.

Stele: słupy WN zostawiłem na razie jak były, przeliczyłem tylko wysokości. Nie badałem tematu dogłębnie, ale na pierwszy rzut oka stoją dwukrotnie za gęsto, pomijając ich losowe ustawienie (np. w Kochanowicach są w rzeczywistości w poprzek). Mam też wątpliwości, czy są wymiarowe i czy nie przycinają.

Lelek: na filmie nie widać, żeby w Lublińcu oraz Lisowie był komplet W4, dlatego wstawiłem je do scenerii jako wizualnie niewidoczne. Błędy w zakresie sieci są mocno związane z położeniem słupów, a tych nie ma sensu ustawiać, jeśli tory nie są zgodne z ortofotomapami. Jeśli gdzieś brakuje wskaźnika, to najlepiej podaj gotowy wpis ze współrzędnymi, a dołączę go przy najbliższej okazji. Rezonatory powinny być 200m przed semaforami wjazdowymi oraz tarczami ostrzegawczymi, nie mają one związku z W16. Póki pamiętam: trzeba sprawdzić rezonatory przed semaforami wyjazdowymi.

  Dodano: 12 Października 2015, 22:51:50
A na przejazd -13446;4207 nie mam pomysłu. Musi on tam być ze względu na ograniczenia istniejące w WOS. W rzeczywistości w tamtym miejscu droga jest już obok i na tym samym poziomie. Wypadało by tam przemodelować teren i położyć lepiej drogę. Dodatkowym utrudnieniem jest niezgodność z ortofotomapami, czyli trzeba rzeźbić coś, co i tak trzeba będzie potem zrobić jeszcze raz.

2
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 25 Września 2015, 08:46:32 »
Przeniosłem EN57 za wjazdowy Z, bo jak startuje przed wjazdowym, to ma problemy ze skanowaniem torów przed podniesieniem pantografów (zatrzymuje się z powodu S1 na miniętym semaforze). W związku z tym start jest z pauzy, podobnie jak "regio". Plik E3D dworca też dodałem do paczki linia61-150925.7z.

Na razie jestem na etapie ustawiania wskaźników prędkości i synchronizowania ich z ułomnym kilometrażem na odcinku Stradom – Herby. Zbędne wskaźniki powinny być już wycięte, ale trochę trzeba jeszcze uzupełnić (szczegóły w l61_sygnalizacja.scm). Być może trzeba będzie przesunąć stacje, czego bym chciał uniknąć. Brakuje bodajże dwóch przejazdów, do których są ograniczenia (i kolejnych dwóch przed Liswartą) — trochę bez sensu umieszczać ograniczenie z powodu przejazdu, którego nie ma... Nad działaniem przejazdów będę myślał, gdy już zakończę etap ograniczeń i być może prace ziemne.

A przeglądając wątki z czasów budowy scenerii (szukałem oryginalnego zestawu dekoracji) znalazłem taką propozycję:
Skoro w przyszłości wyjdzie ta trasa, może ktoś miałby ochotę się pokusić o zrobienie ruchu pociągów w oparciu o istniejący kiedyś rozkład jazdy? Posiadam do tego materiały (rozkłady srjp, dodatki itp.) i mógłbym wykonać wykresy ruchu. Ktoś tylko musiałby to przenieść na trasę.

3
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 25 Września 2015, 00:29:00 »
Osobowy 1 jest kontrowersyjny, ponieważ co najmniej od 2006 nie jeździły żadne osobowe od Herbów Nowych do Częstochowy linią 61. We wcześniejszych latach nie szukałem. Drugi problem to pośpieszny jadący 50km/h torem 1 zamiast 120km/h torem 2. Nie mam pomysłu, jak to doprowadzić do stanu zbliżonego do rzeczywistości. Latarnie przesunąłem, zostały pominięte przy jednej z operacji. Teksturę w27_3 dodam do paczki, ta druga to jakiś wypadek przy pracy — nie znalazłem takiego ciągu znaków. Dworcowi zmieniłem odległość na -1, ale może mieć ograniczenia widoczności w T3D.

Dlaczego mamy rozkład z Opola skoro startujemy na torze odstawczym w Lublińcu?
Sugerowałem się zapowiedzią odjazdu pociągu do Tarnowskich Gór o 7:31 (w zasadzie to do Katowic). Zapowiedź ta jest prawdopodobnie z 2010, kiedy to był taki pociąg, w 2011 jest o 7:33. O tej porze osobowy do Częstochowy jechał z Opola. Są 3 możliwości: a) zmienić godzinę startu na 5:20, 6:30 albo 11:20 i jechać pociągiem 5512, 5514 albo 5516, co wymaga również przeorganizowania składów w Lublińcu; b) dokleić odcinek od Ozimka i tam startować tym pociągiem o 6:44; c) zrobić podmianę — osobowy z Opola przyjeżdża do Lublińca, ale nie może jechać dalej, dlatego zabieramy pasażerów drugim składem.

Przejazdy będę jeszcze poprawiał w osobnej turze, na razie się zastanawiam nad rozwiązaniem z licznikami osi (odcinki izolowane będą potrzebne do ESTW). Latarnie w Gnaszynie obniżyłem do wysokości trójkątów peronu.

SHP przed Lisowem poprawiłem. Rezonator jest na krzywej przejściowej i nie mam jej jak podzielić na krótsze odcinki. Ten niezszyty teren to grubsze prace ziemne, które mnie czekają. Tam jest przekop przez las, podczas gdy w rzeczywistości jest nasyp przez pola. Po zrobieniu łuku za Lisowem w terenie NMT-100 wyszło na to, że wariant z przekopem przez las jest nie do obronienia.

Kolejną paczkę wrzucę, gdy przejrzę jeszcze wskaźniki do ograniczeń — już niewiele brakuje do zgodności z WOS 2010/2011.

4
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 15 Września 2015, 10:57:54 »
Od przęsła dotykającego pantografu szukane są dwa najbliższe zasilacze w każdą stronę — zakładałem, iż będą to dwa różne. W zasadzie trzeba by było uwzględnić wszystkie izolatory na stacji, ale nie chciałem się tym zajmować (najpierw by trzeba tory ułożyć dokładniej). Po przeliczeniu z gwiazdy na trójkąt zignorowałem prąd w gałęzi łączącej zasilacze — być może to wprowadza jakiś błąd, ale jeśli już,  to na pewno w kierunku zawyżenia napięcia.

Wymieniłem wczoraj zasilanie w Lublińcu na dwupunktowe. Zaobserwowałem z kolei duży spadek napięcia od Lublińca do Kochanowic, gdzie sieć jest zasilana jednostronnie.

5
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 14 Września 2015, 03:49:19 »
Jedyne auto w Lublińcu jeździ od południowej strony. Drogi wstawione od północy nie mają samochodów. Skrzyżowań nie wstawiałem, połączyłem tylko dwie dotychczas osobne drogi. W zakresie zasilania nic nie zmieniałem, nie licząc wywalenia zbędnych przęseł po skróceniu torów i drobnych poprawek dopasowujących do torów. Widzę, że zasilanie pwr_lubliniec jest wpisane w trzech różnych miejscach stacji, co powoduje zasilanie przęsła z tego samego źródła po obu stronach — nie przewidywałem takiego rozwiązania i nie wiem, czy to może mieć jakieś negatywne konsekwencje.

6
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 14 Września 2015, 01:33:59 »
Dzięki. Niby powinny działać oryginalne eventy od przejazdów, ale być może coś się zepsuło. Pewnie trzeba będzie od zera zrobić. Autku w Lublińcu połączyłem drogi, więc będzie wjeżdżać na jeden z przejazdów. Łączyć drogi dalej? Podniosłem napięcie i zwiększyłem wydajność prądową. Tarcze przestały działać, bo wywaliłem sterowanie tarczami i powtarzaczami z misji, a trzeba było jeszcze wymienić INC-e semaforów na takie, które z tarczami współpracują — teraz już powinno być dobrze. Na wjeździe do Lisowa od zachodu jest przejście z poziomego na pochylenie 7.8‰ (wg schematu). Załom wypada obecnie na krzywej przejściowej, a raczej nie powinien. Będę się musiał jeszcze temu przyjrzeć. Co do Herbów, to nie wiem, co może być przyczyną. Herby Nowe są teraz bliżej linii 61, więc może być więcej obiektów w zasięgu kamery. Obecnie linia61-150913.7z.

7
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 03 Czerwca 2015, 22:14:23 »
Teren w Lublińcu został taki, jaki był oryginalnie. Ja jedynie przesunąłem semafor wjazdowy do miejsca, w którym jest w terenie. W efekcie musiałem dorobić kawałek toru wraz z siecią. Docelowo od Lublińca będzie tam ciąg dalszy linii 61 (i spory spadek), ale najpierw muszę sobie poradzić z unifikacją 7-8 wersji Lublińca z 3-4 wersjami semaforów. Jest o tyle miło, że Lubliniec jest w miarę poziomy (1.5km zerowego pochylenia wg planów). Wg mapy topograficznej jest na wysokości 260m±0.5m (Lisów ok. 262m, a Kochanowice na 280m).

Lewitujące rzeczy są raczej oryginalne, bo ja jedynie przemieszczałem scenerię w poziomie. Jeśli jest niezgodność współrzędnych przęseł, to powinny kolorować się na niebiesko, zamiast na żółto. Sekcjonowanie sieci też jest do poprawienia, bo nad każdym torem szlakowym powinna być osobna sekcja. Miejsca zasilania powinny być widoczne na filmach z przejazdu. Słupy niestety są do wymiany, bo większość ma zbyt krótkie wysięgniki. Teraz tory Liswarta — Lubliniec mam ułożone zgodnie z mapą, więc słupy też będę się starał ustawiać zgodnie z mapą. Herby Stare (i Nowe też) są do remontu kapitalnego. O ile profil Liswarta — Lubliniec mi się dosyć dobrze zgadza z poziomicami, to skrzyżowania raczej nie podejmę się poprawiać bez danych geodezyjnych.

Rezonatory można wstawiać jak już się torów nie przesuwa, a z tym będę miał jeszcze dużo zabawy (łuki, kilka głowic rozjazdowych do poprawki, Lisów mam jeszcze za długi o 70m — skróciłem dopiero o 140m).

8
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 03 Czerwca 2015, 20:59:46 »
Tak, pobrałem najnowsze, jakie były. Jedynie nazwy torów zmieniłem na poprzednie — zamienianie ze sobą nazw torów to nie jest dobry pomysł. Obecnie tamta paczka już nie jest aktualna. Pociąłem scenerię na fragmenty i dopasowałem odcinek Lisów – Lubliniec do mapy. Tory są już posklejane, teren w miarę też, z wyjątkiem łuków, które są do wygenerowania na nowo. Pozostało do zrobienia masę drobnych poprawek torów, w dalszej kolejności poprawki sieci. Mam też wstępnie opracowany profil pionowy, ale to raczej na koniec zostawię. Nie będę dostosowywał scenerii do paczki, której nie ma, bo nikt nie będzie tego w stanie przetestować.

9
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 30 Maja 2015, 15:47:11 »
Maćku i Jarku wstrzymajcie się proszę z pracami na 2-4 dni nad tą scenerią. W tym czasie wrzucę paczkę z nową struktura katalogów do TD.
Nie wiem, jaki to może mieć związek ze mną. Ja używam własnego SVN, zgodnie z zaleceniami. Poprawiłem ściany lasów, tarcze ostrzegawcze na odcinku Liswarta — Lisów przemieściłem do pozycji widocznych na mapie. Wymieniłem plik na linia61-150530.7z, do pobrania z http://rainsted.com/warsztat/ (nie podaję bezpośredniego linku, bo po ewentualnych testach plik usunę).

Jarku tu też mam ogromną prośbę do ciebie. Jest ona związana z całkowitym przekształceniem obecnej struktury. Przestaną działać skrypty z maxa i rainsteda.
Jeśli masz program przestawiający pliki i wymieniający wpisy zgodnie z podaną mu listą zmian, to nie widzę problemu, żeby tę listę przetworzyć również dla plików RSF. Jeśli nie masz, to nie wierzę w sukces.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 01:20:37 »
Chyba robienie dalej symulatora nie ma już sensu.

11
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 08 Marca 2015, 01:20:30 »
U mnie plik ma prawidłowe zakończenia linii, a to, co się eksportuje do "daily" ma błędne. Nie wiem, na którym etapie błąd się pojawia. Na razie ustawiłem właściwość pliku na wymuszenie windowsowych zakończeń (w zasadzie to CP/M). Sprawdzę jeszcze opcje programu eksportującego archiwum. Najlepiej jakby w ogóle nie robiło konwersji plików tekstowych przy eksportowaniu z SVN.

  Dodano: 08 Marca 2015, 15:06:59
Dzisiaj rozkład wyeksportował się już z CR LF na końcach linii.

  Dodano: 08 Marca 2015, 23:43:43
Przestawiłem jeszcze estakadę i semafory w Lublińcu na miejsca, w których powinny się znajdować. Gdyby dobrze wcelować w wysięgniki sieci, to można by dosyć szybko skrócić tę stację o cztery przęsła. Niestety, jednocześnie trzeba jeszcze skrócić Lisów, żeby nie ustawiać Kochanowic dwukrotnie.

12
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 04 Marca 2015, 11:27:37 »
No właśnie przed chwilą uporządkowałem teren w tym miejscu. Pozostaje tam jeszcze uzupełnić sieć i przestawić sygnalizację. Oraz ogólnie przemapować teren i przeliczyć wektory normalne. Łuk mi wyszedł 700m, w rzeczywistości jest tam 1km, ale nic się z tym nie zrobi, dopóki stacje Lubliniec i Lisów nie zostaną skrócone. Nie wiem tylko jak uzupełnić ściany lasów, żeby wyglądały podobnie do już istniejących, ale może coś wymyślę...

  Dodano: 05 Marca 2015, 03:30:35
I naprawiłem też sieć trakcyjną w miejscu łączenia terenu. Do zrobienia zostały ściany lasów i słupki hektometrowe, a także postacie na peronach. Dalsze dostosowywanie scenerii do mapy będzie możliwe dopiero po skróceniu stacji Lubliniec i Lisów albo zgięciu Herbów Starych pod innym kątem. W załączeniu widok scenerii przed i po obróceniu na tle mapy.

  Dodano: 05 Marca 2015, 13:30:23
Wstawiłem teraz niweletę. Na skutek niedokładnego ułożenia, pomiędzy Stradomiem a Herbami Starymi brakuje obecnie ok. 132m długości toru. Niweleta rozkłada ten błąd równomiernie na całej długości, dlatego słupki będą co około 99.23m. Z kolei pomiędzy Herbami Starymi a Lublińcem jest za dużo o 247m, czyli pomiędzy słupkami wychodzi 101.45m.

  Dodano: 07 Marca 2015, 05:05:29
Dziś uzupełniłem brakujące ściany lasów i poprawiłem kilka słupków hektometrowych. Jak dotąd wszystkie znane błędy zostały wyeliminowane, więc etap przesuwania scenerii uważam za zakończony. Oczywiście sceneria jest nadal daleka od tego, co chciałbym uzyskać. Ale bez intensywnej ingerencji w stacje nie da się więcej wycisnąć.

13
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 04 Marca 2015, 05:19:14 »
W dzisiejszej paczce do przetestowania jest odcinek Stradom - Herby Nowe. Niestety pomiędzy Kochanowicami a Jawornicą nadal pozostaje duża wyrwa, zarówno w terenie jak i w sieci trakcyjnej.

14
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 25 Lutego 2015, 02:21:59 »
No i się wyjaśniło o tyle, że pojawiły się nowe problemy przy układaniu krzywych przejściowych na łukach i łączeniu poszatkowanego terenu. Tak więc można zapomnieć o szybkim zakończeniu prac nad przesuwaniem scenerii. Skoro zajmie to więcej czasu, to nie będziemy dążyć do prowizorycznego wykorzystania dotychczasowego terenu i sieci trakcyjnej, tylko zrobimy od razu profil pionowy i adekwatny teren. Słupy też będą stały, jak w rzeczywistości. Dzisiejsza paczka powinna być przejezdna, ale nie było to sprawdzane.

  Dodano: 26 Lutego 2015, 06:03:27
Zrobiłem drugie podejście do przesuwania scenerii. Zamiast podziału na 24 prostokąty, zrobiłem na 6. Zgodnie z mapą ustawione są stacje Stradom, Herby Nowe oraz Lubliniec. Szlaki pomiędzy nimi do mapy nie pasują, ale wymagałyby zbyt wielu zmian, na co potrzeba znacznie więcej czasu. Dzięki niewielkiej liczbie cięć będzie w miarę łatwo pozszywać rozerwany teren i szybko przywrócić funkcjonalność scenerii. Będzie również możliwe dostosowywanie szlaków i stacji odcinkami w późniejszym terminie, bez konieczności wyłączenia scenerii z użytkowania. Słupki hektometrowe zamierzam wygenerować z oszukiwaniem na kilometrażu, dzięki czemu kilometraż na stacjach będzie się zgadzał, a błąd naliczenia będzie rozłożony równomiernie na szlaku.

  Dodano: 02 Marca 2015, 04:40:43
Na dziś są już obrócone wszystkie elementy scenerii. Tory są do ponownego obrócenia, ponieważ Rainsted w wielu przypadkach wyzerował wektory kontrolne, przez co wyłukowane odcinki stały się prostymi. Teren został z grubsza zszyty, tylko w jednym miejscu jest znaczna dziura do załatania (potem trzeba zrobić przeliczenie mapowania i wektorów normalnych). Sieć trakcyjna wymaga poprawek i uzupełnienia na łączeniach. Scenariusze są przejezdne po wyłączeniu łamania pantografów.

  Dodano: 02 Marca 2015, 18:48:13
Patrzę właśnie na profil pionowy scenerii. W zasadzie wszystkie tory są poziome. Od Stradomia do łuku przed Lisowem jest poziom -9.156, od Lisowa do Lublińca jest -11.6m. Herby Nowe są zaś na poziomie -17.156. Nie ma się to nijak do rzeczywistego profilu pionowego, jaki można odczytać z mapy topograficznej. Chyba najsensowniej będzie umieścić Herby Stare na 283m, wtedy Kochanowice znajdą się w okolicy 281m i przynajmniej w dwóch punktach będzie cokolwiek pasować.

15
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 24 Lutego 2015, 11:55:05 »
Bez ingerencji w profil pionowy mogę wykorzystać dotychczasowy teren. Ale ten i tak będzie wymagał przeróbek. Więc być może lepiej od razu zrobić teren z NMT-100 i SRTM, ewentualnie tylko wykorzystać jakieś fragmenty dotychczasowego. Przede wszystkim muszę sprawdzić, jak wyglądają różnice wysokości pomiędzy stacjami. Być może rozjaśni mi to coś.

  Dodano: 24 Lutego 2015, 12:50:08
Orientacyjne wysokości:
Stradom 250m
Gnaszyn 254m
Blachownia 271m
Herby Stare 283m
Herby Nowe 280m
Liswarta 272m
Lisów 262m
Kochanowice 281m
Jawornica 262m
Lubliniec 260m

Cała rozpiętość to 33m, ze Stradomia do Herbów jest pod górę, potem w dół do Lublińca. Biorąc pod uwagę, że całość ma ze 30km, to daje średnio 2‰ pochylenia. Sceneria na tym odcinku jest pozioma, ma tylko jeden podjazd o różnicy wysokości 2.5m.

16
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 23 Lutego 2015, 01:48:47 »
Do archiwum linia61unifikacja.7z dorzuciłem jeszcze numerację torów, które wcześniej nie miały nazwy. Dzięki temu łatwiej będzie uzgodnić coś odnośnie któregoś toru, np. usunięcie ograniczenia. Wstępnie przejrzałem przesunięcia fragmentów i jeszcze muszę delikatnie poprawić. Chcę jeszcze sprawdzić profil pionowy, czy da się go zrobić od razu dobrze, czy trzeba to na później przełożyć.

17
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 19 Lutego 2015, 12:14:46 »
Nadal nie masz pliku z sygnalizacją zaktualizowanego. Braki W4 nie powinny się logować. Obecnie w "towarowy2" wprowadziłem łączenie eventu z torem poprzez nazwę toru w nazwie eventu. Jak się upewnię, że to działa tak, jak myślę, to dołączę nowe EXE 465. Ma ono jeszcze kilka innych poprawek.

  Dodano: 21 Lutego 2015, 05:59:30
Myślałem, że do dziś rana uda mi się zintegrować klony, niestety zabrakło paru godzin. Klon "regio" ma jeszcze 66 torów, a pozostałe 58, czyli zostało mi do zrobienia jeszcze około 1.5%. Niestety tej najbardziej uciążliwej części, bo każdemu z torów trzeba się przyjrzeć, czemu nie chce być podobny do innych. Najgorsze są konflikty odczytu semaforów (*_sem_info) z eventami sterującymi ruchem — odczyty semaforów muszą zostać, a dla pozostałych trzeba szukać innego miejsca. Ciekawym rozwiązaniem jest "multiple w torach", czyli zamiast wywołania jednego eventu z toru, wywołującego następnie kilka eventów od zwrotnic i semaforów, tor jest podzielony na kilka krótszych, z których każdy przestawia inną zwrotnicę.

  Dodano: 21 Lutego 2015, 20:25:20
Właśnie zakończyłem unifikację torów we wszystkich ośmiu klonach. Teraz będę po kolei je uruchamiał, aby jeszcze sprawdzić logowane błędy i ewentualnie coś poprawić. Następnie zrobię paczkę do testów na zamknięcie tego etapu.

  Dodano: 22 Lutego 2015, 03:19:45
Zakończyłem uruchamianie scenariuszy w celu wyeliminowania błędów. Większość z nich przejechałem przy pomocy AI, niektóre tylko częściowo — do momentu, w którym trzeba się było odpiąć od składu. Za niecałe 3 godziny wygeneruje się nowa paczka z plikami. Paczkę tę dodatkowo umieszczę obok linia61old.7z, aby można było ewentualnie poprawiać błędy w stanie przed przesunięciem torów, gdybym nie zdążył z przesuwaniem do paczki całościowej.

  Dodano: 22 Lutego 2015, 13:16:40
Do katalogu z paczkami dorzuciłem plik linia61unifikacja.7z. Zawiera ona połączone tory wszystkich klonów, pozostałe pliki, które nie były modyfikowane oraz EU07.EXE 465, które obsługuje alternatywny sposób łączenia eventów z torami (poprzez umieszczenie nazwy toru w nazwie eventu wraz z końcówką :event1 albo :event2).

18
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 18 Lutego 2015, 15:20:45 »
Mam wrażenie, że nie ściągnąłeś wszystkich potrzebnych plików. Akurat ten klon testuję najczęściej i nie jest możliwe, żeby nie działał.

  Dodano: 19 Lutego 2015, 02:43:36
Do zintegrowania pozostało jeszcze około 270 torów (7%). No i chyba się nie obejdzie bez zmian w EXE, bo wiele torów ma wpisany event, który albo bezpośrednio przestawia zwrotnicę, albo ustawia sygnał na semaforze. Musiałbym wstawiać tam event o jakiejś nazwie i potem kopiować to do pozostałych klonów, w jednym przekierować akcję przez Multiple na to, co miało być zrobione, a w pozostałych zrobić pusty. Zmiany w kodzie wydają się być prostsze, bo wystarczy torom nadać nazwy, zdefiniować Multiple, a wywołanie eventu usunąć z toru tylko w klonie, który go używa.

Kolejny problem jest taki, że ta sama nazwa eventu w różnych klonach jest używana w różnych torach. Przykładowo event o nazwie start_rs jest dwukrotnie wywoływany, podczas gdy w oryginalnych scenariuszach był jednokrotnie, ale w różnych miejscach. Może to mieć wpływ na misję, albo nie, jeśli akurat nie ma jazd po tym drugim torze, albo są w czasie nieistotnym już dla użytkownika.

Z klona "regio" przeniosłem do wspólnego pliku większość torów, które były inaczej podzielone. W efekcie teraz na wszystkich scenariuszach można już jeździć po nierównych torach.

19
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 18 Lutego 2015, 01:09:14 »
W klonie "tlk" mam takie coś:Bad track: Event1 "lisow2.1_01" does not exist
Bad track: Event2 "losuj_lisow_01" does not exist
I nie potrafię zlokalizować, do czego to było podpięte. Mam paczkę z plikami wg stanu na połowę 2014 i tam są te eventy jedynie wpisane w tory, także ja raczej tego nie zgubiłem.

  Dodano: 18 Lutego 2015, 06:45:20
Dzisiejsza paczka ma już 90% torów zintegrowane. Nazwy torów nadane w różnych klonach zostały w większości rozpropagowane do pozostałych klonów, a tory odwrócone tak, aby można było wstawiać na nie składy. W zasadzie skończyły się już możliwości bezpośredniego porównywania plików — trzeba się dokładniej przyglądać torom. Wczytałem pozostałe tory z przesunięciem... Klony potrafią się różnić niedokładnościami współrzędnych końców (co w dużym stopniu zostało już wyeliminowane). Są też znaczące różnice w odcinkach torów — np. "osobowy1" nie miał rozjazdów w Liswarcie, a "regio" w 10 miejscach zamienia kilka kolejnych odcinków na znaczną liczbę krótszych o innym podziale. Z kolei do "towarowy1" musiałem wstawić 9 krótszych odcinków zamiast jednego długiego toru o nazwie "xxxx". Zamierzam teraz sprawdzić wczytywanie wszystkich scenariuszy (i doprowadzić do stanu, w którym nie będą logować się błędy eventów), a następnie kopiować wywołania eventów pomiędzy klonami (z wyjątkiem bezpośredniego sterowania zwrotnicami i semaforami). Dzięki temu na podstawie wygenerowanego errors.txt będę mógł zrobić eventy Multiple i doklejać je do plików. Powinno to też przyspieszyć dalszą integrację.

W zakresie testowania interesuje mnie, czy nie powstały niepotrzebne ograniczenia prędkości dla AI oraz czy wstawione składy nie stoją w przeciwną stronę albo w nieodpowiednim miejscu względem pierwotnych wersji. Byłbym też wdzięczny za informację, czy AI widzi wszystkie semafory oraz wskaźniki W4 (w "regio" jazda z rozkładem kończy się teraz w Kochanowicach, gdzie nie jest przypisany ani W4, ani semafor; z kolei "towarowy2" zakończył mi się ostatnio na koźle w Lisowie — śmiesznie wyglądało dyktowanie rozkazu po wykolejeniu).

20
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 16 Lutego 2015, 22:48:09 »
Głównie Notepad++, w Rainsted dodałem tylko wyszukiwanie identycznych wpisów w ośmiu klonach i korzystam z podglądu scenerii, do tego intensywnie używam SVN (przez SmartSVN).

21
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 16 Lutego 2015, 19:20:06 »
Cały czas.

  Dodano: 16 Lutego 2015, 20:24:56
Klon "towarowy2" wygląda na sprawny, AI dojechało mi do Lisowa, gdzie scenariusz się komplikuje. Paczkę przepakowałem, bo dziś było dużo błędów poprawionych i nie ma potrzeby testowania wczorajszego stanu. Został mi jeszcze klon "regio" do posprzątania, a potem trzeba by ujednolicić nazwy zwrotnic, które dostały różne nazwy w różnych klonach.

22
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 16 Lutego 2015, 19:01:56 »
Tak, archiwum z każdego kolejnego dnia zawiera w sobie wszystkie wcześniejsze zmiany. Początkowy numerek jest wersją paczki na repozytorium SVN — MaSzyna 15.02 zawiera stan do wersji 876, począwszy od wersji 877 tworzone są codzienne paczki. Obecnie poprawiam "towarowy2", by był przejezdny dla AI, przypisałem tarcze i semafory w Stradomiu.

23
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 14 Lutego 2015, 22:05:24 »
Co do modeli, chodzi mi tylko o pozbycie się pliku l61_lampy_noc.scm.

@Ra. Jarku nie obraź się, ale skończ najpierw jeden projekt. Rozgrzebałeś kilka scenerii w symku, zarówno obecnych jak i tych, które wyleciały z paczek całościowych.
Doprowadziłem je do takiego stanu, do jakiego mogłem. Mam nadzieję, że lepszego niż poprzednio. Jeśli coś kuleje, to proszę o wskazanie konkretnych rzeczy do poprawienia, bo mnie skończyły się ogólne pomysły organizacyjne i nie wiem, co miałbym dalej robić z tymi sceneriami. Obecnie moim priorytetem jest połączenie linii 61 z 144, do czego potrzebne jest ułożenie torów zgodnie z mapą. W dalszej kolejności będę tam wprowadzał sterowanie ruchem zbliżone do tego na Quarku.

Manewrowo3 jest scenerią realistyczną, obecnie zgodną w planie z mapą — łączenie z innymi sceneriami nie ma sensu, jedynie przedłużanie jako scenerii realistycznej. Tarniowo2 można modyfikować pod kątem poprawienia estetyki, tory za rzeką wymagają dorobienia terenu. L456 i SDR wymagają zbyt wiele pracy na chwilę obecną, żeby doprowadzić do stanu używalności. Quark wymaga przebudowy układów torowych, na co nie mam pomysłów — traktuję to jako bardziej rozbudowaną wersję TD.

Jeśli masz jakieś poprawki do Linii 61, to wrzucaj je na SVN — po obróceniu torów mogą się już nie nadawać do dodania.

  Dodano: 15 Lutego 2015, 12:54:40
Wczorajsze prace (dostępne w dzisiejszej paczce) zakończyły się na wydzieleniu 50% torów do osobnego pliku. Około 25% wpisów torów było identycznych we wszystkich klonach, kolejne 25% miały jedynie inną teksturę podsypki w klonie "regio". Nie umiem powiedzieć, jaką wartość miała ta zmiana podsypek. Poza tym powymieniałem pomiędzy klonami odczyty semaforów, ustawianie S1 i obsługę przejazdów. Mogą przez to występować podwójnie (tzn. np. odczyt w dwóch kolejnych torach, podczas gdy wcześniej był tylko w jednym, ale różnym w różnych klonach). Krótki przegląd scenerii ujawnił niepotrzebne skopiowania eventów z innych klonów (co poza zalogowaniem braku eventu nie powinno rzutować na symulację) oraz zdublowane tory (tzn. różne tory mają w klonach te same nazwy, np. b_tor1, hs_ai_dkor1 — ktoś sobie uprościł przestawianie taboru poprzez przesunięcie nazwy na inny tor).

Już po spakowaniu paczki odkryłem, że algorytm podmieniający podsypkę do przetestowania alternatywnego wpisu w "regio" ma błąd, przez co nie wszystkie tory były sprawdzane z alternatywną podsypką. Po drobnej poprawce okazało się, że kolejne 20% ma jedynie inną podsypkę w "regio". Po tej operacji zostało nieco ponad 1000 torów do uwspólnienia (z pierwotnej liczby około 3600). Udało mi się również posortować wpisy w "regio" w takiej kolejności, jaka jest w pozostałych klonach, co by ułatwiło porównanie pozostałych parametrów. Jednak po tym sortowaniu odkryłem różnice w podsypkach, więc zamiast kontynuować z posortowanym plikiem, wydzieliłem te tory. Dziś zamierzam ponownie posortować krótszy już plik i następnie wydzielać tory z przypisanymi eventami. Efekty prac będą dostępne jutro rano.

  Dodano: 16 Lutego 2015, 03:01:23
Na ten moment zintegrowane jest już około 83% torów. Scenariusze "osobowy" przetestowałem na okoliczność logowanych błędów oraz przypisałem semafory do torów. Pozostałych nie sprawdzałem — mogą się logować duplikaty torów i braki eventów. Im mniej torów zostaje, tym trudniej sprawić, by wpisy były identyczne. Dodatkową trudnością są obrócone tory albo podzielne na krótsze. Zdecydowałem się jednak wstawiać puste eventy Multiple w te klony, które nie używają danego eventu wpisanego w tor. Rano będzie kolejny zrzut z trwających prac.

24
Na warsztacie / Modyfikacja linii 61
« dnia: 14 Lutego 2015, 18:05:29 »
Chciałbym poinformować, że prowadzę prace nad modyfikacją linii 61, mające na celu ustawienie przebiegu torów zgodnie z mapą. W paczce MaSzyna 15.02 są już częściowo przetworzone pliki — przygotowane do dalszych przekształceń. Między innymi została uporządkowana struktura wpisów w ośmiu klonach torów. Pozostałe obiekty (teren, sieć trakcyjną, zieleń, drogi) zintegrowali wcześniej koledzy przygotowujący paczkę.

Dziś wydzieliłem do osobnego pliku tory, które były identyczne w każdym klonie — stanowią one około 25% wszystkich torów. Zmieniłem też współczynniki tarcia na 0.15. Zmiany wykonałem na poziomie plików tekstowych. Bieżące prace może śledzić, pobierając archiwa spod adresu eu07.pl/daily/, zaczynające się od 877- (drugi człon to data ostatniego spakowania — należy wybrać plik z najnowszą datą). Paczki należy wypakowywać na czystą paczkę MaSzyna 15.02, z nadpisaniem wszystkich plików (można potem używać ten sam katalog MaSzyny do wgrywania kolejnych archiwów). Nowe paczki są tworzone automatycznie przed 6: rano, wyjątkowo dziś przygotowałem paczkę po ostatnich zmianach. Jeśli w paczce pojawi plik eu07.exe, to tej wersji należy używać do testów, gdyż wcześniejsze nie będą działać prawidłowo ze zmodyfikowanymi plikami scenerii (planowana jest zmiana sposobu powiązania eventów z torami, co będzie wymagać nowszej wersji EXE).

Podczas testów należy zwracać uwagę na przejezdność poszczególnych scenariuszy, w szczególności czy coś nie zostało uszkodzone względem poprzedniego stanu. Po uwspólnieniu torów przejdę do etapu przesuwania — wtedy przez kilka dni tory mogą nie być przejezdne, a w terenie pojawią się dziury i zakładki. Będzie to sukcesywnie usuwane. W przypadku znalezienia błędów proszę o jak najszybsze zgłaszanie, bowiem po kilku dniach sytuacja może już być inna. Jeśli będą widoczne poważne błędy w dużej ilości, to nie ma potrzeby ich zgłaszać, gdyż zapewne będzie to etap przejściowy prac i w krótkim czasie większość zostanie poprawiona.

  Dodano: 14 Lutego 2015, 19:03:26
Po przejechaniu któregoś ze scenariuszy na zmodyfikowanych plikach proszę o odpowiedź w tym wątku ze wskazaniem nazwy scenariusza oraz daty paczki, nawet jeśli żadne błędy nie będą widoczne. W przypadku błędów proszę o opis z podaniem miejsca, ewentualnie załączenie errors.txt, jeśli taki się wygeneruje. Jeśli jakieś pociągi będą stać w nieprawidłowych miejscach, proszę o zrzut ekranu w pobliżu pociągu, po dwukrotnym użyciu klawisza [F2] (z widoczną tabelką skanowania w kolorze zielonym). Będę też wdzięczny za zamieszczenie porównania z zachowaniem na poprzedniej paczce, ponieważ sam nie znam dobrze tych scenariuszy.

25
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Sierpnia 2014, 23:19:04 »
Po lewej SN57-2000, jeszcze w malowaniu PR. Po prawej świeżo ocynkowany AT-AT w wersji "york", transportowany na malowanie.

26
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 05 Stycznia 2014, 01:39:26 »
W zasadzie, to coś innego chciałem uzyskać, ale tak też jest ładnie...

  Dodano: 05 Stycznia 2014, 02:19:20
Za drugim razem już lepiej!

  Dodano: 05 Stycznia 2014, 02:27:40
Kurde, no.

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Mapowanie trawy
« dnia: 15 Listopada 2013, 12:31:08 »
Chciałbym zobaczyć, jak oteksturujesz pagórek siatką w płaszczyźnie równoległej do powierzchni...

W załączeniu paczka z plikami terenu do Mydelniczki, z różnym mapowaniem trawy:
- myd_teren40.scm - powtarzanie co 40m
- myd_teren20.scm - powtarzanie co 20m
- myd_teren10.scm - powtarzanie co 10m
- myd_teren5.scm - powtarzanie co 5m
- myd_teren2.5.scm - powtarzanie co 2.5m

Należy usunąć liczbę z nazwy któregoś pliku i nadpisać plik w scenery\quark. Następnie uruchomić Quarka, wyjść z pojazdu i klawiszem [7] przemieścić się do Mydelniczki. Tam obejrzeć teren, a szczególnie okolice wiaduktu. Po porównaniu kilku plików wyrobić sobie własne zdanie i opisać je tutaj.

Ponieważ Quark startuje w nocy i trzeba by mu zmienić datę, dołączam też plik SCN, który wczytuje jedynie okolicę stacji Mydelniczka.

28
Screeny / Odp: Kamera do Maszyny
« dnia: 05 Sierpnia 2013, 19:45:21 »
Jeśli chodzi o prowadzenie lokomotywy, to raczej trudno by było z takiego miejsca. Ponadto trzeba by było uderzać w drzewa, słupy i inne budowle bliskie skrajni.

Zamykam.
adsim

29
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 10 Listopada 2012, 20:45:46 »
Motyw już ograny, ale tym razem na kolejowo:

30
Infrastruktura kolejowa / Zasilanie elektryczne kolei w różnych krajach
« dnia: 11 Października 2012, 17:22:20 »
Znalazłem mapkę przedstawiającą napięcia zasilające na liniach kolejowych w Europie. Myślę, że dobrze by było ją zachować.


Żółty: 25kV, 50Hz

Czerwony: 15kV, 16.7Hz

Fiolet: 11kV, 16.7Hz (1000mm)

Zielony: 3kV stały

Niebieski: 1.5kV stały

Turkus: trzecia szyna 750V stały

Szary: spalinowe albo brak kolei

Mapka pochodzi ze strony http://www.eurotrib.com/story/2009/7/4/62819/62696.

Strony: [1] 2