Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 113
3211
Tabor / Odp: z1
« dnia: 01 Lutego 2008, 14:35:36 »
Dodam jeszcze, że 15 Passengers to w większości wypadków piętnaście ton pasażerów, czyli jakieś 150 - 250 sztuk (zależnie od tego, czy jadą z bagażem, czy bez). Żeby komuś nie przyszło do głowy dać 250 Passengers, bo się osie połamią. :)

3212
Na warsztacie / Odp: Eksport do 3DS
« dnia: 30 Stycznia 2008, 21:38:25 »
No to mamy 9 liczb. Transform jako taki jest zapisywany w .3DS (12 liczb float). Jeśli mam to poprawić, to proszę aby mi ktoś przesłał pliki. Najlepiej tak: oryginalny model zapisany w .3DS. wyeksportowany z niego model T3D, przekonwertowany z niego 3DS, Następnie po wczytaniu do ZModelera 1 wyeksportowany do 3DS, a następnie zapisany z ustawionym pivotem.

Inaczej jest to błądzenie po ciemku.

3213
Na warsztacie / Eksport do 3DS
« dnia: 29 Stycznia 2008, 23:41:21 »
Jak mi wytłumaczysz, gdzie w .T3D znajdują się pivoty, to zrobię. W pliku .3DS kromka od pivotów ma 8 liczb czterobajtowych. Na ostatnie trzy daję trzy liczby (float) z ostatniego wiersza Transform (nie mam pojęcia, czy to jest dobrze). Co jest w pozostałych pięciu?

Może by posty dotyczące eksportu 3DS przenieść do wątku
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7115.0.html?

Przeniosłem.
Akvin

3214
Trasy / Odp: Problemy z Linią 61
« dnia: 29 Stycznia 2008, 01:13:13 »
Podejrzewam, że mam coś nie tak z tym:

scenery\SS5kI.inc
scenery\SSo4zcpbYW24.inc
scenery\SSo4zcpbYW24_vel40.inc

Ten pierwszy znalazłem w starej HS_BL_GN. Pozostałe dwa zrobiłem z pustymi eventami. Poszło trochę dalej. Teraz środek mam taki:
Cytuj
InitTracks
Event2 "lisow_wyj12_s1" does not exist
Event2 "lisow_wyj12_s2" does not exist
InitTracks OK
InitEvents
Event "-5.99949_os4" does not exist
Event "-5.99949_os2" does not exist
Event "-5.99949_os1" does not exist
Event "7318.42_v40" cannot find track"7318.42"
Event "7318.42_vmax" cannot find track"7318.42"
Event "7318.42_1" cannot find track"7318.42"
Event "7318.42_0" cannot find track"7318.42"
Event "174.226_v40" cannot find track"174.226"
Event "174.226_vmax" cannot find track"174.226"
Event "174.226_1" cannot find track"174.226"
Event "174.226_0" cannot find track"174.226"
Track "-9.35616" does not exist
Track "-434.036" does not exist
Track "-20294.8" does not exist
Track "cs_p02" does not exist
Event "-16837.2_v40" cannot find track"-16837.2"
Event "-16837.2_vmax" cannot find track"-16837.2"
Event "-16837.2_1" cannot find track"-16837.2"
Event "-16837.2_0" cannot find track"-16837.2"
Event "-20325.9_bv40" cannot find track"-20325.9_b"
Event "-20325.9_bv100" cannot find track"-20325.9_b"
Event "-20325.9_av40" cannot find track"-20325.9_a"
Event "-20325.9_av100" cannot find track"-20325.9_a"
Event "-20325.9_d1" cannot find track"-20325.9_d"
Event "-20325.9_d0" cannot find track"-20325.9_d"
Event "-20325.9_c1" cannot find track"-20325.9_c"
Event "-20325.9_c0" cannot find track"-20325.9_c"
Event "-20325.9_b1" cannot find track"-20325.9_b"
Event "-20325.9_b0" cannot find track"-20325.9_b"
Event "-20325.9_a1" cannot find track"-20325.9_a"
Event "-20325.9_a0" cannot find track"-20325.9_a"
Event "-15886.1_v40" cannot find track"-15886.1"
Event "-15886.1_vmax" cannot find track"-15886.1"
Event "-15886.1_1" cannot find track"-15886.1"
Event "-15886.1_0" cannot find track"-15886.1"
Event "-10937.7_v40" cannot find track"-10937.7"
Event "-10937.7_vmax" cannot find track"-10937.7"
Event "-10937.7_1" cannot find track"-10937.7"
Event "-10937.7_0" cannot find track"-10937.7"
Event "-12352.6_v40" cannot find track"-12352.6"
Event "-12352.6_vmax" cannot find track"-12352.6"
Event "-12352.6_1" cannot find track"-12352.6"
Event "-12352.6_0" cannot find track"-12352.6"
Event "-10105.0_bv40" cannot find track"-10105.0_b"
Event "-10105.0_bv100" cannot find track"-10105.0_b"
Event "-10105.0_av40" cannot find track"-10105.0_a"
Event "-10105.0_av100" cannot find track"-10105.0_a"
Event "-10105.0_d1" cannot find track"-10105.0_d"
Event "-10105.0_d0" cannot find track"-10105.0_d"
Event "-10105.0_c1" cannot find track"-10105.0_c"
Event "-10105.0_c0" cannot find track"-10105.0_c"
Event "-10105.0_b1" cannot find track"-10105.0_b"
Event "-10105.0_b0" cannot find track"-10105.0_b"
Event "-10105.0_a1" cannot find track"-10105.0_a"
Event "-10105.0_a0" cannot find track"-10105.0_a"
InitEvents OK
Skąd się to bierze? Dla mnie zagadka. Mój program pokazuje tylko kilka braków w teksturach, które nie mają znaczenia. (EXE by KURS90.) Czy to może być błędny rozjazd krzyżowy?

Kończy się tym, że wagon 5520371-2 składu HS_dekoracja1 jest na null track. Skład ten wyciąłem. Uruchomiło się. Jednak zapomniałem dodać terenu. Po środku trasy są jakieś słupy pionowe. Jutro jeszcze w tym pogrzebę.

3215
Trasy / Odp: Problemy z Linią 61
« dnia: 28 Stycznia 2008, 23:49:14 »
Ja mam ciekawiej. Sypie się mniej więcej w tym samym miejscu, ale końcówka jest taka:
Cytuj
Loading - texture: textures\d12.bmp
OK
Loading - texture: textures\175.278
Failed, unknown extension
OK
Loading - texture: textures\ironrust.bmp
OK
Loading - texture: textures\lisow1.bmp
OK
Loading - texture: textures\chodnik1.bmp
OK
Loading - texture: textures\chodnik2.tga
OK
Loading - texture: textures\4356.3
Failed, unknown extension
OK
Unrecognized command: <?xml

Mam takie braki:
Cytuj
models\slimson\mur.t3d
scenery\slimson\magazyn6.inc
scenery\tr\l+zwis1K-3K_we8.inc
textures\dachow09.bmp
textures\PKP\W27_2.bmp
textures\PKP\w8-3.bmp
textures\PKP\w8-6.bmp
textures\PKP\w8-8.bmp
textures\Rail_screw_reused1.bmp
textures\TpD-stare.bmp

Bo te poniżej, to już są błędne wpisy:
Cytuj
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp01
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp02
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp03
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp04
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp05
textures\roof\Roof-RedTiles-aged1.bmp06
textures\tr\undefined



Ten mur i magazyn są w Bałtyku i starej wersji HS_BL_GN.
dachow09.bmp jest w starych paczkach całościowych: 220703, 220204.

Tu można sobie poszukać, co gdzie jest: http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php

<?xml się wziął z pliku niby-semafora SS4pcpbYN.inc, który dostałem z sendspace.com. Link na speedyshare.com okazał się lepszy. Więc jeśli wywala się w tym miejscu, to na 100% jest to kwestia tego semafora.

3216
Tabor / Odp: EU07 - linki do loków
« dnia: 28 Stycznia 2008, 22:24:24 »
Niektóre linki znajdziesz tu:
http://eu07.rainsted.com/archives/

Ja już tu jestem pół roku i jeszcze się w tym wszystkim nie połapałem, ale pomału ogarniam. :)

3217
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 28 Stycznia 2008, 17:14:16 »
Wersja alfa 1.0.42 - poprawki

Dopatrzyłem się paru błędów i poprawiłem je. Po pierwsze, po pewnych zmianach flag obiektów zaczęły się ponownie wczytywać include w komentarzu - zablokowałem to. Po drugie, po wczytaniu struktury był problem z jej usuwaniem (array out of bounds) - poprawione. Po trzecie, dołączony plik /download/start-pl.txt, służący do opisu uruchamiania lokomotywy (działa tylko w trybie prostym).

Na tym się zatrzymam na chwilę. Plik ten ma strukturę pliku INI, to znaczy sekcje i klucze z wartościami ([sekcja] klucz=wartość). Podstawowa sekcja nazywa się [start] i zawiera listę lokomotyw oraz skoki (^) do sekcji z opisem.
Cytuj
[start]
EN57=^EN57
EU06=^E
EU07=^E
EP08=^E
EP09=^E
SA109=^SA109
SM03=^SM03
SN61=^SN61

Znak ^ oznacza, że należy wyświetlić sekcję o nazwie umieszczonej za nim. Wskazaną sekcję wyświetla się po kolei, linijkami. Na przykład sekcja [E] to sterowanie lokomotywami elektrycznymi (wspólne dla wszystkich). Oprócz tekstu do wyświetlenia można umieścić odwołanie do innej sekcji, albo tylko do wybranej linii z innej sekcji. Dodatkowy opis jest w pliku /download/start-pl.txt.

Nie działa jeszcze wyświetlanie sekcji o długości wybranego EXE. Ma to służyć do opisania szczególnych właściwości danego EXE. Byłbym wdzięczny, gdyby komuś udało się doprowadzić opis sterowania do większego sensu, niż jest to obecnie.


Poza tym, nowością jest wysyłanie plików TEXTURES.TXT na serwer, aby inni mogli pobrać sobie opis tekstur. Pobieranie będzie w przyszłych wersjach. Wysyła się wciskając przycisk na zakładce Narzędzia zakładki Tabor posiadany, po wybraniu modelu z listy po lewej stronie. Trzeba mieć aktywne konto na serwerze danych (21 osób obecnie ma).

3218
Na warsztacie / Eksport do 3DS
« dnia: 28 Stycznia 2008, 13:17:24 »
ZModeler jest programem shareware i wymaga opłaty, bez rejestracji nie działa import w ZM2. Natomiast do ZM1 importuje i eksportuje się bez większych problemów.

3219
Na warsztacie / Eksport do 3DS
« dnia: 27 Stycznia 2008, 21:35:21 »
To dobrze robisz. Jest kilka możliwości:
 - plik .3DS jest jakoś błędny i program go nie wczytuje,
 - wczytuje, ale masz ustawiony nieodpowiedni tryb wyświetlania,
 - obiekt jest poza widocznym fragmentem (np. kabina SU45 jest przesunięta o 8.8755m).

Ja nigdy w życiu nie używałem żadnego programu 3D, więc się na tym nie znam. Można spróbować zaimportować do ZModelera 1, wyeksportować i może wtedy się wyświetli... Pojęcia nie mam. A nie chce mi się z tym eksperymentować.

3220
Na warsztacie / Eksport do 3DS
« dnia: 27 Stycznia 2008, 19:43:59 »
To próbuj dalej, albo powiedz mi, co dokładnie mam poprawić.

   
W pliku 3DS nie jest zapisywana informacja o teksturach, może dlatego. :)

Sprawdź też, czy nie odjechała na bok, bo kabina jest zwykle parę metrów od środka pojazdu.

3221
Pomoc w tworzeniu / Tworzenie paczek różnicowych
« dnia: 27 Stycznia 2008, 03:48:49 »
Ostatnio rozpracowałem 7-zip. Ma on ciekawą funkcję tworzenia paczki różnicowej. Można by to wykorzystać do tworzenia paczek z nowymi trasami. Robi się to w sposób następujący:

7z u c:\stara.7z -u- -up0q3x2z0!c:\nowa.7z *

Znaczenie poszczególnych członów w wierszu polecenia:
7z- wywołanie archiwizera
u- update, czyli modyfikacja paczki
c:\stara.7z- nazwa istniejącej paczki (może być .rar, .zip, ale nie testowałem)
-u-- flaga oznaczająca zakaz modyfikowania starej paczki
-up0q3x2z0!c:\nowa.7z- flagi obsługi plików oraz nazwa nowej paczki (wykrzyknik rozdziela)
*- pliki do dodania

Flagi obsługi plików (domyślne ustawienie):
p - (1) plik istnieje w paczce, ale nie wymieniony jako do dodania (nie łapie się na *)
q - (1) plik istnieje w paczce, ale nie na dysku
r - (2) pliku nie ma w paczce, ale jest na dysku
x - (1) plik w paczce jest nowszy niż na dysku
y - (2) plik w paczce jest starszy niż ten na dysku
z - (1) plik w paczce jest identyczny z plikiem na dysku
w - (2) nie daje się określić, które plik jest nowszy (ta sama data, różna wielkość)

Akcja obsługi pliku:
0 - ignoruj plik (nie dodawaj do paczki)
1 - skopiuj plik (ze starej paczki do nowej)
2 - spakuj plik (dodaj do nowej paczki)
3 - usuwaj plik przy rozpakowywaniu (tylko w formacie 7z)

3222
Na warsztacie / Eksport do 3DS
« dnia: 26 Stycznia 2008, 15:28:06 »
Ponieważ były skargi, że za często wydaję nową wersję, udało mi się powstrzymać nieco wenę twórczą. W obecnej wersji nie ma wiele zmian względem poprzedniej. Dodane zostały dwie rzeczy. Pierwsza to konwersja modeli T3D na format 3DS. Druga to wyświetlanie charakterystyk na zakładce Tabor posiadany.

Aby móc przekonwertować modele T3D na 3DS i otworzyć je w programie Browz 3D, albo ZModeler, trzeba w Rainsted włączyć tryb specjalny (co najmniej) na zakładce Ustawienia. Pojawi się zakładka Modele. Na niej działają dwa przyciski: Otwórz T3D oraz Zapisz 3DS.

Aktualne wady plików 3DS:
  • nazwy są skracane do 10 znaków (niektóre programy nie lubią dłuższych nazw),
  • nie jest zapisywana lista konwersji skróconych nazw,
  • nie są zapisywane informacje o teksturach,
  • nie są zapisywane pozostałe parametry,
  • nie mam pojęcia, czy struktura pliku jest w pełni prawidłowa.

Jest to w sumie wersja do oceny. Jeśli dostanę konkretne wskazówki, co mam zmienić, to będę zmieniał. Na podstawie dostępnych mi dotychczas informacji dużo więcej zrobić nie mogę (może poza dodaniem informacji o teksturach).

Wyświetlanie charakterystyki też jest w wersji testowej. Przy jakiś charakterystykach się wysypuje parser pliku (nie chce mi się tego szukać). Nie wyświetla też tabel (hamulca, bocznika i nastawnika).

Myślę o zrobieniu jakiejś wersji 1.1, która by była w miarę kompletna. Do takiej wersji mógłbym dopracować niezbędne funkcjonalności, a usunąć te, które nie są dokończone. Na razie jeszcze nie mam koncepcji, jak by to miało wyglądać.

3223
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 25 Stycznia 2008, 00:17:49 »
Aby takie składy dało się łatwo wklejać do scenerii, musiałyby być do wczytywania przez jako include w folderze scenery. Trzeba by sprawdzić, czy include wewnątrz trainset będzie działało (bo trainset musi być z nazwą toru od scenerii).

Dalej, proponowałbym umieszczać takie składy w podkatalogach o nazwach utworzonych z roku oraz nazwy przewoźnika, czyli np. scenery/2008PKP. W miarę możliwości rok należałoby zaokrąglić do podzielnego przez 5 lub dziesięć, żeby tylko z grubsza sygnalizować okres historyczny funkcjonowania danego składu. Dzięki wpisaniu roku jako pierwszego, mój program mógłby rozpoznawać takie składy jako gotowe do wstawienia.

Alternatywa jest taka, żeby utworzyć oddzielny katalog, np. trains i w nim zapisywać składy z podaniem roku i krótkiego opisu w nazwie. To chyba by było mniej funkcjonalne.

Trzeba by jeszcze opracować znaczniki w komentarzach, które by opisywały dany skład (podobnie jak //$o opisuje misję). Częściowo można by się oprzeć na mojej propozycji opisu warunków miejscowych (//$w), chociaż to opisuje bardziej trasę, a w mniejszym stopniu również budowę składu i zasady losowania tekstur.

3224
@DiDok: Filtr do ZM2 pewnie da się zrobić, tylko że ja się za to nie wezmę. Nie robię filtru do ZM1, tylko konwersję .T3D na .3DS. I taki plik da się już do ZM wczytać.

@Siarka95: Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś już robił modele i zapisywał je w plikach .3DS.


Zrobiłem na razie konwersję z T3D do 3DS. Program do pobrania z linku w moim podpisie.

3225
Symulator / Odp: Trasy realistyczne - orientowanie we współrzędnych
« dnia: 19 Stycznia 2008, 14:20:51 »
Prawdopodobnie masz zły wymiar tekstury. Tekstura w poziomie powinna mieć 256, 512, 1024, 2048, 4096 pikseli. 8 kwadratów jest lepsze niż 6. Dołóż jeszcze dwie kolumny.

BTW Nigdy nie uruchamiałem Jeta, ale ciekaw jestem, czy by się dało położyć nim tory. Z tego, co czytałem, tory muszą być w oddzielnym pliku, dołączanym przez include.

3226
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 18 Stycznia 2008, 10:13:07 »
Wersja alfa 1.0.39 - test edytora składów

Dzisiaj uruchomiłem edytor składów. Jest on na razie bardzo ograniczony. Umożliwia:
  • dodanie pojazdu do trainset w scenerii,
  • usunięcie wskazanego pojazdu,
  • zmianę tekstury wskazanego pojazdu,
  • zmianę połączenia wskazanego pojazdu z następnym.

Aby edytować skład w scenerii, trzeba:
  • mieć opisane tekstury i modele w plikach TEXTURES.TXT,
  • wybrać scenerię,
  • przejść na zakładkę Składy,
  • wybrać skład z listy na zakładce Składy na scenerii,
  • wybrać pojazd z wyświetlonego składu (obrazki mini),
  • dla wybranego pojazdu można zmienić teksturę, połączenie, albo usunąć go,
  • aby dodać nowy pojazd trzeba wybrać zakładkę Dostępne pojazdy do edycji składu,
  • następnie wybrać kategorię pojazdu, typ pojazdu i teksturę,
  • przycisnąć lewy przycisk myszy na obrazku mini wyświetlonym po prawej stronie (pojawi się łapka),
  • przesunąć kursor myszy do wybranego miejsca w wyświetlonym składzie i dopiero wtedy puścić lewy przycisk.

Miłej zabawy!


Wersja alfa 1.0.40 - drobne poprawki

Pierwsze błędy wyszły bardzo szybko, w miarę szybko zostały też poprawione. W edytorze można było wstawiać jedynie lokomotywy z kabiną, teraz można również WRAK i DUMB. Dodana została opcja usunięcia wszystkich pojazdów z wybranego składu oraz poprawione jest kopiowanie składu ze scenerii do schowka (tekstowo).

Na zakładce Tabor posiadany / Textures.txt dodany jest przycisk wyszukiwania tekstur. Jeśli do jakiegoś modelu są tekstury niewielkich rozmiarów, to wystarczy wpisać mniejszą liczbę i nacisnąć nowy przycisk Sprawdź.

Na zakładce Debugger jest poprawione uruchamianie 7zip. Jeśli ramka wysyłania informacji o paczkach nie jest aktywna, oznacza to, że na zakładce Ustawienia nie są wprowadzone dane konta.

Dziś sprawdzałem i wysyłanie informacji o paczkach działa prawidłowo na Windows XP. Okno 7zip zamyka się automatycznie i nie trzeba robić tego ręcznie. 7zip, oprócz katalogowania paczek, będzie również używany do rozpakowywania paczek pobranych.

3227
Na warsztacie / Odp: Serwer danych - rejestracja użytkowników
« dnia: 17 Stycznia 2008, 14:07:09 »
Gwoli wyjaśnienia...

Pobieranie plików z serwera działa bez zakładania konta (tzn. niezależnie od tego, czy konto zostało założone, czy nie). Aktualnie pomału uzupełniam brakujące pliki, ale jeszcze dużo brakuje, zanim to będzie sensownie działało. Przede wszystkim potrzebne jest skatalogowanie wszystkich paczek, aby było wiadomo, gdzie szukać plików.

Nie działa pobieranie brakujących plików z katalogu dynamic/. Dlatego, że nie ma pełnej kontroli nad zależnościami w plikach pojazdów. Nawet jakby dało się pobrać brakujące .chk, .mmd czy tekstury, to i tak może brakować plików .t3d oraz dźwięków .wav, czego aktualna wersja (1.0.39) nie wykrywa. Bezpieczniej jest używać przetestowanych pojazdów i radzić sobie w takim przypadku naciskając przycisk Popraw pojazdy.

Założenie konta wymaga wpisania na zakładce Ustawienia swojego nicku z forum, oraz klucza zamieszczonego w profilu. Potem należy otworzyć okno komunikacji z serwerem (albo kwadracik [>>] na dole zakładki Ustawienia, albo poprzez brakujące pliki) i na tym oknie przycisnąć Zmiana klucza. Taką operację przeprowadza się jednorazowo. Za każdym następnym razem trzeba używać klucza ostatnio wysłanego przez serwer. Po założeniu konta można katalogować paczki.

Jedynie wysłanie aktualnego klucza przez GG wymaga ponownego wpisania klucza z profilu na forum. Trzeba też sprawdzić, czy w profilu został wpisany numer GG w polu AIM. Niestety nadal nie działa wysyłanie na numery większe od 10 milionów (10000000). Wpisany nick z forum pozostaje bez zmian, chyba że ktoś sobie zmieni (w profilu na forum, nie wiem, czy jest to możliwe).

3228
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 15 Stycznia 2008, 03:01:41 »
Postanowiliśmy iść na skróty i utoworzyłem katalog SU45spec specjalnie do Quarka, gdzie była hybryda chk od ST44, reszta od SU i zadziałało (poprawione tylko wymiary loka w chk na SU).
Nie chciało nam się wtedy dochodzić co w chk to powoduje.

Najlepiej pobawić się w chk i dojść, które to linia(e) w chk w SU to powodują.
Pobawiliśmy się dzisiaj i zmiana parametru MCPN z 8 na 48 powoduje, że SU (czy SP45) zjeżdża. Na EXE 664kB przejeżdża szopę na wylot i generuje null track, natomiast na 717kB parkuje zaraz za obrotnicą (co ciekawe zapala 3 białe światła z tyłu). W 301D-mkaczy.chk parametr ten ma wartość 15, ale nie sprawdzałem, czy zjeżdża.

3229
Hm, w pliku mam jeszcze dodatkowo uruchomione SM31, bo chciałem obejrzeć ładowanie węgla do Eaosów, niestety nie zobaczyłem. Ale z modyfikacjami wolałbym aż tak daleko nie iść przy poprawianiu tej paczki, bo po tych moich modyfikacjach może działać gorzej.

3230
Symulator / Odp: Tła
« dnia: 14 Stycznia 2008, 14:14:03 »
Obecnie widoczność mamy ustawioną na 1km. Żeby takie tło było widoczne, musiałoby być wstawiane co pół kilometra (co najmniej), z zakresem widoczności 500m do 1km.

Optymalnie by chyba było wstawiać dwa trójkąty obleczone teksturą, pod kątem 45° do torów w poziomie, jednym bokiem dotykające podłoża, ostrym kątem dochodzące do toru w odległości 1km, np tak:
               ||
\             /||\   - 1km wzdłuż torów
  \         /  ||  \
    \     /    ||    \
      \ /      ||      \  - 707m w linii prostej od A
      / \      |B        \
    /     \    ||          \
  /         \  ||            \
/             \|A              \ - pionowy bok trójkąta, 1km od punktu A w poprzek torów
\              ||              /
  \            ||            /
    \          ||          /
      \        ||        / - 707m do tyłu - tło widoczne z tyłu
        \      ||      /
          \    ||    /
            \  ||  /
              \||/
               ||
               ||

Pionowe linie to tory. Ukośne to linie umiejscowienia pozostałych dwóch boków trójkąta. Z punktu A będą widoczne 4 trójkąty stanowiące tło. Również się tam będą zbiegać inne 4, które nie będą widoczne z tak bliskiej odległości. W punkcie B nie będzie już widać dolnych trójkątów, pojawią się te schodzące w punkcie A (narysowany tylko lewy).

Na trasę długości 40km potrzeba by 160 zdjęć. Pomysł wydaje się dobry, ale trzeba by to wypróbować. Ktoś chętny iść na tory, porobić takie zdjęcia? Ja nie mam czym. Trzeba by co około 500m robić 4 zdjęcia w 4 kierunkach skośnych do torów (45°), tak żeby nie było widać torów, słupów, trakcji itp. oraz najbliższych obiektów. Najlepiej by było robić zdjęcia z wysokości około 7 do 10 metrów nad ziemią, żeby łapać głównie horyzont. :)

Myślę, że na początek do testów wystarczyłyby 4 zdjęcia zrobione z jakiegoś wiaduktu ponad torami, lub z innego wysokiego miejsca obok torów. Albo lepiej jeszcze kolejne 4 z innego punktu, oddalonego o około 500m. Jeśli dostanę takie zdjęcia, to spróbuję sklecić jakąś próbną scenerię i zobaczymy, ile jest to warte.

3231
Jeszcze, póki pamiętam, jest takie coś w quarkmce28.scm:
Cytuj
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2oil.tex 0.2 0.5 1.1
-20.9695 0.200012 138.834  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-20.9706 0.200012 228.834  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 WielkiKac_bocznica1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 3 flat vis
 Rail_screw_uNused1 4 TpBpS-new2oil.tex 0.2 0.5 1.1
-20.9707 0.200012 228.834  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-20.9718 0.200012 318.834  0.0  //point 2
0
endtrack

I z powodu tej niezgodności punktu o 0.1mm wywalało mi się null track kiedyś, takoż poprawiłem drugie na -20.9706 i zrobiło się lepiej. Tylko że tam stała machajka, więc to musiała być wcześniejsza wersja, bodajże quarkmce.scn z poprzedniej paczki...

Hm, znalazłem plik scenery/quark/quarkmce.scm, który nie jest nigdzie używany, a zajmuje 5MB.

3232
Te pierwsze trzy:
Cytuj
event rabinow-1_otwieraj1 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_otwieraj2 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_zamykaj multiple 90.0 none endevent
to pewnie łatka na błędny wpis:
Cytuj
include;przejazd2tR-zrobtosam.inc;Rabinow-1;233.093;0.0;31633.1;0.0;tor17-rab;tor13-rab;;;end
Powinno być:
Cytuj
include;PKP/przejazd2tR-zrobtosam.inc;Rabinow-1;233.093;0.0;31633.1;0.0;tor17-rab;tor13-rab;;;end

Kolejny to brak jedynki w torze:
Cytuj
node -1 0 tor41 track normal 89.7596 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-9089.12 0.2 16629.4  0.0  //point 1
29.0791 0.0 6.66602  //control vector 1
-29.8242 0.0 -3.38477  //control vector 2
-9000.7 0.2 16644.5  0.0  //point 2
800.0
event1 krosowo_za_zamykaj
event2 krosowo_za_otwieraj1
endtrack

Dalej mamy:
Cytuj
node -1 0 miarka07 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-5177.57 0.2 6308.36  0.0  //point 1
0.0078125 0.0 33.3335  //control vector 1
-0.0078125 0.0 -33.3335  //control vector 2
-5177.54 0.2 6408.36  0.0  //point 2
0
event1 LineInfo:Sianowice-NowySwiat_tor1
event2 Sianowice_A-prw_sem_info
endtrack
A semafor jest tylko Sianowice_A, bez żadnego -prw.

Przedostatni może zostać, bo wygląda na jakieś niezrealizowane manewry. Ostatni raczej do wycięcia.

Ps. Tak w ogóle, to po co się przejazdy zamykają? Przecież jak się jedzie pociągiem, to i tak widzi się tylko zamknięte...

3233
Jest napisane mulitple, dziwne, że to w ogóle działa. :)

Ja nie znalazłem wywołania eventu o nazwie 1.0. Być może był on jako błąd w jakiejś niedokończonej wersji pliku, a potem został znaleziony i usunięty, a ten wpis "plombujący" pozostał?

Jak już jesteś przy Linii 546 to pozamieniaj Ms1..Ms20 na Tm1..Tm20 pod koniec pliku linia546_dane.scm. Z tego, co widzę Tm1..Tm17 są, brakować będzie Tm18, Tm19 i Tm20.

Cytuj
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms1;252.242;0.0;41417.1;0.0;Ms1;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms2;260.251;0.0;41429.7;0.0;Ms2;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms3;291.309;0.0;40544.3;175.0;Ms3;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms4;287.125;0.0;40544.3;180.0;Ms4;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms5;282.677;0.0;40544.3;180.0;Ms5;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms6;279.226;0.0;40545.8;180.0;Ms6;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms7;275.774;0.0;40563.9;180.0;Ms7;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms8;271.745;0.0;40551.2;180.0;Ms8;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms9;268.295;0.0;40543.7;-180.0;Ms9;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms10;252.478;0.0;40528.3;180.0;Ms10;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms11;260.211;0.0;40528.3;180.0;Ms11;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms12;224.241;0.0;40382.0;180.0;Ms12;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms13;220.399;0.0;40374.5;180.0;Ms13;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms14;216.557;0.0;40359.7;180.0;Ms14;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms15;212.715;0.0;40349.1;180.0;Ms15;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms16;213.913;0.0;40399.2;-170.0;Ms16;;end

include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms17;240.936;0.0;41595.0;0.0;Ms17;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms18;244.383;0.0;41594.9;0.0;Ms18;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms19;237.436;0.0;41626.7;180.0;Ms19;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms20;241.253;0.0;41626.7;180.0;Ms20;;end

3234
To pierwsze to jest długość odcinka toru, myślę, że wartość 50 będzie wystarczająco dobra.

To drugie to szerokość podsypki w obszarze pochylenia, inne tory mają 1.1 i tyle powinno być dobrze.

3235
Link w podpisie.
Wybierasz scenerię, potem na zakładce Struktura przycisk Wczytaj wszystkie include (może potrwać parę minut), a potem zakładka Debugger i przycisk Weryfikuj poprawność obiektów, ponownie Struktura i tam będzie lista brakujących plików oraz błędnych wpisów.

Ps. Wyszukiwarka plików w paczkach i innych katalogach: http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php.

A, jeszcze jedno: czy światła lokomotyw widać z daleka? Nie wszystkie miały tę właściwość.

3236
Ja rozpakowałem paczkę Mariusz/Defiler i na jej podstawie opisywałem poprawki.

3237
Jeśli chodzi o scenerie, to zrobiłem listę błędów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6252.msg64475.html#msg64475

Przede wszystkim do poprawienia jest .inc.inc w kilku miejscach, oraz .bmp01. Concrete1.tge trzeba zamienić na Concrete1.tga.

Ponadto w Quarku jest tor zerowej długości (mój program pokaże Ci ten wpis, na zakładce Debugger trzeba przycisnąć Weryfikuj poprawność obiektów, a następnie przejść na zakładkę Struktura. Lista błędnych wpisów jest w dolnym okienku po prawej. Usunąć wpis trzeba już ręcznie.

Przejrzę to jeszcze i wrzucę brakujące pliki na serwer, żeby program mógł je pobrać.


A, jeszcze jedno - czy się pojazdy dobrze wychylają na pochyleniach?

Zwrotnicowo
- zamienić tr/-LSTB1-3pD.inc na tr/L-STB1-3pD.inc (L i minus zamienione miejscami) w pliku scenery/zwrotnicowo/zwrotnicowo-tr.inc, linia 13181.


SDR18
w SCR18.SCN usunąć po jednym zerze z wpisów camera

scenery\Bizon\bd1.inc

scenery\bud\biurowiec1.inc
scenery\bud\biurowiec5.inc
- obydwa są w scenery\PM\ - raczej zmienić ścieżkę

scenery\bud\blok11.inc
- jest blok10 i blok12... szukać tego?

scenery\bud\stsdoladrewn02.inc
- powinno być scenery/bud/stodoladrewn02.inc

scenery\images\strzesowiec.jpg
- tego chyba nie ma - usunąć z SCR18.SCN

scenery\PKP\przejazd1tRe45ss.inc.inc
- podwójny inc linia 27920, scenery/s-c-k/SDR46.scm

scenery\PM\blok01.inc


scenery\PS3pzbI
scenery\PS3pzbII
scenery\PS3pzbIII
scenery\PS3pzbk
- brakuje .inc, plik scenery/s-c-k/sdr46.scm - ale to jest w komentarzu

scenery\slimson\wejtunel.inc
- tego nie znalazłem

scenery\SSd5zpcpbIbp.inc
- to jest w komentarzu, jakby było potrzebne, to wziąć z baltyk_pack.rar

textures\Chodnik1.tga
- no albo chodnik1.bmp, albo Chodnik2.tga (co autor miał na myśli?)

textures\pkp\dt37
textures\pkp\kow01
textures\pkp\ogM01
textures\pkp\OST34W01
textures\pkp\OT15W01
textures\pkp\OT15W02
textures\pkp\OT34W02
textures\pkp\s59W02
textures\PKP\SBL\581
textures\PKP\SBL\581N
textures\PKP\SBL\591
textures\PKP\SBL\591N
textures\PKP\SBL\592
textures\PKP\SBL\592N
textures\pkp\slinowa46
textures\pkp\snowa95
textures\pkp\sowa43
textures\pkp\spaowa94
textures\pkp\szi117W02
textures\pkp\szki129W02
textures\pkp\szle11W02
textures\pkp\szwe59W01
textures\pkp\szybki117W01
textures\pkp\szybki129W01
textures\pkp\szybki134
textures\pkp\szybki135
textures\pkp\szybki136
textures\pkp\szybki137

textures\pkp\W27_16.bmp
- jest w Bałtyk, Drawinowo

textures\pkp\zt35
textures\pkp\zt36
textures\PlatePlatform_side1.bmp
textures\PM\tablica_wost.bmp
textures\sck\ilowicamala.bmp

textures\Tm17
- jest w drawinowo_v1.2 albo eszelon


Quark_MCE, Quark_EN57
scenery\bud\0dombale03.inc
- jest w scenery\PM\0dombale03.inc

tor zerowy, linia około 123239
node -1 0 none track normal 20.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
1110.14 0.200012 -19468.7  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.00195313  //control vector 1
0.0 0.0 -0.00195313  //control vector 2
1110.14 0.200012 -19468.7  0.0  //point 2
0
endtrack


jeszcze był dubelt (dwa razy to samo) na rzece w okolicy Skwarek:

node -1 0 none track river 100.0 15.0 0.5 100 5 0 mountain vis
 RiverMnt1.bmp 6.0 RiverMnt1bank.bmp 0.5 0.5 2.0
373.355 -4.0 -7961.2  0.0  //point 1
-6.10831 0.0 15.5068  //control vector 1
6.10831 0.0 -15.5068  //control vector 2
355.03 -4.0 -7914.68  0.0  //point 2
0
velocity 1.0
endtrack



Nowy-Swiat
textures\mc\blok4.bmp
- jest textures/tomi/blok4.bmp w Bałtyku...

textures\Rudawa-nastdysp.tga
- nie znalazłem

tor prawie zerowy (0.09mm), scenery/ns.scm, linia 253908
node -1 0 tor51 track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-1.84516 0.2 895.706  0.0  //point 1
1.87159e-005 0.0 0.000183105  //control vector 1
-1.87159e-005 0.0 -0.000183105  //control vector 2
-1.84507 0.2 895.706  0.0  //point 2
0
endtrack



Bochnia

textures\koniec1
- do modelu PKP/head1-r.t3d, powinno być Tz1
(include;ZS1cI.inc;bochnia_koniec1;-159.995;0.0;656.547;-180.0;koniec1;;end)
include;ZS1cI.inc;bochnia_koniec1;-159.995;0.0;656.547;-180.0;Tz1;;end

scenery/bochnia/bochnia.scm, linia 6924
node -1 0 none track normal undefined 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
89.7151 0.2 3879.12  0.0



Rzecz jasna to nie wszystko, ale siedziałem nad tym 3h i na razie mam dosyć.

3238
Tekstury opisuje mój program, ale robi to niedokładnie, bo bez ręcznej pomocy się tego zrobić nie da. Na pewno nie zrobi tego w katalogach, które sam utworzyłeś.

Tu jest opis, skopiowany z forum (nie chce mi się szukać wątku): http://eu07.yarek.pl/opis_tekstur.html.

Mam nadzieję, że nie dodałeś kolejnego poziomu katalogów w dynamic? (Tzn jest np. dynamic/pkp/eu07/4e.chk, a nie coś jak dynamic/pkp/eu07/4e/4e.chk.)

3239
O ile ja dobrze skojarzyłem, to ostatnie exe używa textures/smuga.tga do robienia "świateł". Pokazuje się to, jeśli zapali się wszystkie 3 światła, a light w scenerii jest wystarczająco ciemne. W zwiazku z tym, jeśli dodatkowe smugi będą w modelu lub kabinie, to się zrobi kicha.

3240
Moim zdaniem dobrze by było zacząć od poprawienia tej paczki. Ale przed jej wywieszeniem jako bazowej trzeba by również poprawić znalezione dotychczas błędy w sceneriach i uzupełnić brakujące pliki.

Czy koła we wszystkich pojazdach kręcą się w dobrą stronę?

Czy koła dolną częścią dotykają szyn?

Czy odległość między kołami jest dobra?

Czy w modelach wycięte są smugi (w związku z tendencją wyznaczoną przez ostatnie exe)?

Czy tekstury, itp. są opisane w plikach textures.txt?

Strony: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 113