Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

2
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 09 Lipca 2025, 01:45:39 »
Obecnie piszę sobie loader scenerii i osobiście jestem za pozbyciem się z formatu scenerii includów.
Niepotrzebnie to komplikuje ładowanie scenerii podobnie w drugą stronę z zapisywaniem.
Według mnie cała sceneria powinna być w jednym pliku. A obiekty powinny być jako pojedyńcze modele a nie jako includy jak to jest obecnie.

Obecnie format pozwala przechowywać całą scenerię jako pojedyńczy obiekt (include .inc) co jest wedłg mnie bez sensu.
Są to raczej pozostałości po tym jak scenerię robiło się w notatniku.
Na ten moment format .scn przypomina bardziej język programowania niżeli format zapisu prawdziwej scenerii.

3
Witam serdecznie jestem tutaj po raz pierwszy ale maszyną interesuję się już jakiś czas. Powiem to tak pobrałem Kaliska moje wrażenia są wspaniałe  bardzo ładnie wszystko wykonane nie ma koligacji między pociągami wieczorem wszystko pięknie oświetlone ja uważam że Kaliska powinna opuścić warsztat i  wydana normalnie dla wszystkich już nie na warsztacie takie są moje wrażenia. Dla mnie wszystko okej owszem miejscami mogłoby być więcej trawki ale to niczemu nie szkodzi bo w miejscu gdzie brak trawy czy drzewek są pola zboża także jedno drugiemu nie przeszkadza ja uważam że wydanie jest wspaniałe.

4
Dwa razy próbowałem przejechać "Włókniarzem" i sie nie udało. Najpierw zatrzymali mnie w Dobroniu, ponieważ w Pabianicach miała miejsce "kolizja" jakichś składów towarowych.
Za drugą próbą, kilka stacji za Kaliszem stanąłem na wiecznym S1. Do tego brakuje kilku tekstur wagonów i innych.
Paczka najnowsza i wersja symulatora też.

Ogólnie sceneria świetnie zrobiona, takie realistyczne trasy to jest to co Maszynka potrzebuje, gdyby nie te błędy.

5
Tabor / Odp: Problem z odhamowaniem wagonów
« dnia: 17 Maja 2025, 12:42:03 »
Da się, ale wymaga to głębokiej analizy bardzo pogmatwanego kodu sterującego pojazdami - nikt z nas nie umie tego naprawić.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Marca 2025, 21:16:35 »
taka drobna propozycja ode mnie: krople deszczu na szybach i ich przesuwanie się podczas jazdy :)

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Marca 2025, 18:17:45 »
Nie wiem jakby to było w praktyce, ale ja bym chętnie zobaczył folder mods, bo naprzykład instaluje się nowa wersje lub reinstall, to nie wszystko co się dodało da się spamiętać a taki folder by ten problem wyeliminował.

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 13 Marca 2025, 19:54:50 »
Moja propozycja szczególnie do pojazdów z wózkami jacobsa. Mianowicie rozdzielenie odległości osi obrotu wózka normalnego i jacobsa od środka pojazdu tak żeby pojazd na ostrych łukach nie wyglądał jak by był wykolejony. Bo teraz np. w impulsie wózek pod kabiną jest nie ruchomy a jak się go zrobi ruchomym to skręca tak że pojazd jeszcze bardziej wygląda jak wykolejony. 

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 23 Lutego 2025, 10:50:25 »
Ode mnie propozycja, którą już dawno temu zobaczyłem w symulatorze tramwaju ATS. Podczas uruchamiania pojazdu w zimie, szyby byłyby białe i dopiero po jakimś czasie od załączenia grzania szyb, pojawiłby się widok zza szyby. PS w ATS działały wycieraczki, a przynajmniej miałem takie wrażenie.

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 22 Lutego 2025, 21:36:10 »
Witam piszę z zapytaniem odnośnie tego poradnika Czy dałoby się zrobić pulpit na dwóch mikrokontrolerach? ponieważ posiadam dwa PRO Micro ATmega32U4 Leonardo one małą łącznie 16 pinów (nie licząc 3 pinów GND, RXI, RAW itd) tylko same 2,3,4,5 A1, A2 itd. nie wiem czy dam rade na 16 pinach zrobić cały pulpit siódemki. Tak więc wracając do mojego pytania czy dałoby się to zrobić na dwóch jeżeli tak to jak? czy jednak kupić jeden większy.

Pozdrawiam!

11
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 01 Grudnia 2024, 22:33:48 »
Trzeba znowu odkurzyć wątek :) W ostatnim czasie wykonałem korektę niwelet na linii 55, w Siedlcach i na okolicznych bocznicach. Jak widać na załączonych screenach, tory były nieco zagłębione w teren. Zebrałem więc punkty z terenu w symulatorze i dokonałem korekty profili pionowych.
W zakresie niwelety linii 55:
- maksymalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,778 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,012 m,
- maksymalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,112 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,033 m.
Dodatkowo, oprócz niwelety linii 55, zostały skorygowane niwelety linii 2 oraz 31 (tor 1C, 2C). Oprócz tego korekty objęły 13 niwelet bocznic o łącznej długości 12,7 km.

Niżej załączam screeny z efektów prac:
55_korekta – profil linii 55 istniejący i skorygowany
2_korekta – profil linii 2 istniejący i skorygowany
1_przed, 1_po – łącznica 520, widok od strony Ujrzanowa, przed i po korekcie profilu
2_przed, 2_po – wjazd do Siedlec od strony Sokołowa przed i po korekcie profilu
3_przed, 3_po – stacja Podnieśno, widok w kierunku Sokołowa, przed i po korekcie profilu

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 19 Września 2024, 03:02:45 »
calkowo_v2_kopalniaa przejezdny.
Uwaga: W momencie przełożenia się rozjazdu nr 104 wykolejnica za przejazdem zamyka się. Obszedłem to co prawda wciskając Tab i ręcznie ją zdejmując, ale nie wiem czy traktować to jako błąd. Na wszelki wypadek poprawiłem opis żeby był czytelniejszy i żeby nikt się nie nadział na wykolejnicę.

Nie zauważyłem zamkniętej wykolejnicy za przejazdem na kopalni. Przejadę jeszcze raz w celu sprawdzenia czy to błąd w eventach czy mojej nieuważności.

1. Dodać informację o kanale R3 w Janiszewie w ramach walki z powszechnym zgłupieniem. Niby każdy wie, że suszarki nie można wrzucać do wanny z wodą, ale lepiej niech to będzie gdzieś ujęte...
2. Usunąć przystanki osobowe ze wszystkich rozkładów jazdy pociągów towarowych.
3. Zmienić polecenia na radiu, bo krzyknięte w eter: "zatrzymaj się" dla manewrów może być źle odebrane przez wirtualne pociągi ;-) Można na przykład uściślić: "tamara w Orzechowie zatrzymaj się" i już wiadomo o co chodzi.
4. Na Kopalni na semaforach zmienić tabliczki na [nazwa semafora]/m - przecież na wszystkich podają się sygnały Ms2.
5. Dodać napędy rozjazdów sterowanych przez nastawnię na Kopalni, bo to śmiesznie wygląda jak bambuły się same z siebie przerzucają. 

Po powtórnym przejechaniu wyedytuję post.

Poprawiona treść opisu scenariusza:
Cytuj
Prowadzimy próżny pociąg towarowy TMS 552141 Janiszew Towarowy - Orzechowo Kopalnia i ładowny powrotny TMS 552142 Orzechowo Kopalnia - Janiszew Towarowy.
Startujemy na torze postojowym, skąd po podaniu tarczy Tm5 manewrujemy do semafora I2, po podaniu na nim sygnału Ms2 jedziemy za Tm1 i stamtąd na nasz skład. Po próbie hamulca naciskamy SHIFT+1 i czekamy na podanie semafora. Po dotarciu na stację przy kopalni czekamy na podanie sygnału manewrowego. Wyjeżdżamy na przejazd (wykolejnica będzie zamknięta!) i ręcznie (SHIFT+T) przestawiamy rozjazd za nami, aby wjechać na wolny tor. Jedziemy na drugą część stacji i czekamy na podanie sygnału Ms2 na semaforze C. Następnie wyjeżdżamy za ostatni rozjazd i czekamy na jego przełożenie, i ręcznie przestawiamy go, aby podjechać do ładownego składu. Po próbie hamulca naciskamy SHIFT+1 i po podaniu „Sz” na semaforze B - jedziemy do Janiszewa Towarowego.

calkowo_v2_eszelona przejezdny

calkowo_v2_zdawczyab_pus nie wiem, kto testował ten scenariusz, ale scenariusz owszem jest przejezdny, tylko zgodnie z opisem powinniśmy zabrać puste wagony z sąsiedniego toru z bocznicy Jednostki Wojskowej. Obleciałem całą JW i żadnych pustych wagonów tam nigdzie nie ma.

13
Na warsztacie / Jastarnia
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 17:28:49 »
Cześć, jak ktoś będzie chciał zrobić trasę na Hel, to mam do zaoferowania stację Jastarnia. Sceneria będzie wykorzystana w MSFS 2020. 

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 16:19:53 »
Niektórzy nie przeczytają nawet drugiego posta. Takie rzeczy w ogóle powinny trafiać do jakiejś podstrony na stronie głównej, a nie na forum, no ale niestety jest jak jest.

15
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 16:31:37 »
Tyle czasu, a ludzie nadal mają problem z czytaniem... Wystarczy zapoznać się z tym co jest napisane w pierwszym poście w wątku poświęconym nowej Linii 61. Reszta błędów co koledzy wynaleźli to nic groźnego. Na ten moment tak musi być, a zawsze ktoś może poprawić ;)

Co to znaczy nic groźnego jak mi sceneria nie działa ?

16
Na warsztacie / Odp: Uruchomienie LK7
« dnia: 12 Sierpnia 2024, 15:34:05 »
Właśnie odnośnie tego co wyżej napisałeś, próbowałem kontaktu ze scyzorem intensywnie od kilku miesięcy, ani na MM ani na pv mi nie odpisywał.

17
Na warsztacie / Odp: Uruchomienie LK7
« dnia: 11 Sierpnia 2024, 17:17:12 »
@scyzor77 ostatnio się logował na początku czerwca. Podejrzewam, że wystarczy napisać PW i może za jakiś czas odczyta.

18
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z wczytywaniem scenerii
« dnia: 10 Sierpnia 2024, 17:51:20 »
Nadal szukam odpowedzi na moje pytanie,odpalałem Bałtyk już z 5 razy i cały czas ponad 20 min się ładuje,czy ktoś wie co jeszcze można zrobić aby przyspieszyć czas ładowania?próbowałem też zmienić plik wykonywalny eu07.exe na nowszy ale jeszcze dłużej się ładowało,czy zmienienie pliku wykonywalnego na starszy może pomóc? Proszę od odpowiedź.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 09 Sierpnia 2024, 20:29:03 »
Na drawinowo noc Ta sama sytuacja co w wersji dziennej. Dwa towary za grabowkiem na jednym torze w przebiegu kolizyjnym a co za tym idzie korek za grabowkiem na torach towarowych. Ponadto na końcu scenariusza skład nasz został w Grodzisku skierowany zamiast w perony to w lewo na tory towarowe.

20
Uruchamianie Symulatora / Problem z wczytywaniem scenerii
« dnia: 08 Sierpnia 2024, 20:14:05 »
Siemka mam takie pytanko,mianowicie mam zainstalowaną MaSzynę 22.03,i gdy odpalam jaką kolwiek scenerię (oprócz toru doświadczalnego),to strasznie długo się wczytuje dla przykładu Bałtyk 20 min około... Faktem jest to że nie mam jakiegoś mocnego kompa i rozumiem to że będzie wolniej działało ale że aż tak? I mam pytanie czy wie ktoś co można zrobić aby scenerię szybciej się wczytywały? Albo czy ma ktoś podobny problem🤔?

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 05 Sierpnia 2024, 16:20:17 »
Na starym drawinowie przebieg kolizyjny i korek przed Grabowkiem.

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta

23
Minął prawie rok. Jestem ciekaw, czy coś drgnęło jeżeli chodzi o implementację, czy póki co ten system jest wciąż tylko w sferze dyskusji?

24
Bieżące Symulatorowe / Odp: Poszukuję linii
« dnia: 06 Lipca 2024, 20:18:19 »
Nie ma takich aktualnie.

25
Pomoc doraźna / Odp: Jak złamać pantograf?
« dnia: 03 Lipca 2024, 17:34:25 »
To mój błąd. Jest tak, jak ty to napisałeś.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 02:46:33 »
Większość z tych błędów to sprawka od dawna zaszytego w kodzie exe błędu związanego z aktywacją kabiny i wyborem kierunku jazdy.

- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
PESA :)
(wyjaśnienie: każdy Elf ma w skrypcie losowanie - rzadko zdarza się, że ekrany zgasną i należy wówczas zrobić restart składu.)

27
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 02 Lipca 2024, 23:43:42 »
Podmieniłem na bałtyku_sdm dwa EN57 na jeden 27Web i miałem kilka dziwnych błędów:
- po przejściu w peronach do drugiej kabiny światła nie chciały się załączyć, musiałem wrócić do poprzedniej kabiny, przeklikać je i wtedy się załączyły w drugiej kabinie,
- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
- gdy zostawimy załączony tempomat i dezaktywujemy kabinę oraz nawet wyłączymy baterię, to tempomat dalej jest załączony i przez to przyciski na ekranie od prędkości i mocy nie będą działać, wyłączenie i włączenie tempomatu naprawia ekranowe przyciski,
- w drodze powrotnej na przystanku Bałtyk Katedra na ekranie było pokazane, że drzwi tylko w członie 2 się otworzyły z prawej strony pomimo dania zezwolenia tylko na lewe,
- za każdym razem gdy zmieniamy kabinę nie ważne jak zostawimy nastawnik kierunku to trzeba go przeklikać w obie strony, bo inaczej po ustawieniu go "do przodu" pojedziemy do tyłu.

29
Witam. Pamiętając o poprawkach w scenerii kaliska chciałbym przypomnieć o pojedynczym słupie trakcyjnym przekraczającym skrajnię. 115,1 kilometr trasy Kalisz - NS za przystankiem Kalisz = Szczypiorno. Za każdym razem jest dziwnie, że tyle lat nie dało się tego naprawić. Jako 80 letni maszynowy maszynista proszę, chcę choć raz przejechać kaliską bez problemu. Z góry dziękuję. 

30
Symulator / Wykonanie swojego scenariusza do różnych sceneri.
« dnia: 29 Czerwca 2024, 21:49:50 »
Dzień Dobry
Przychodzę z zapytaniem czy jest może gdzieś jakiś poradnik/opisane jak wykonać swój własny scenariusz w maszynie?
Pozdrawiam :)

Strony: [1] 2 3 ... 5