Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:37:12 »
Dopóki ta sceneria nie trzymie mapy wiec i wymiarów  nie ma sensu co innego poprawiać moim zdaniem a na pewno nazywać tej mapy realną a co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.

2
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 09 Kwietnia 2024, 15:41:07 »
Dzień dobry.

Na prośbę Matka123, częściowo sprawdziłem Kaliska na null tracki. Null tracki powstają albo z przyczyny dziury między torami albo z przyczyny nadmiarowych torów (nadmiarowy to taki, którego koniec jest połączony więcej niż jeden raz z innym torem). Teraz w  zależności jak ten nadmiarowy jest usytuowane w pliku ze scenerią, to albo będzie brudził albo nie (wszystko zależy jak tam symek sobie te listy powiązań wykona). Przy niesprzyjającej sytuacji, symek powiąże tor poprzedzający ten nadmiarowy z tym nadmiarowym i pojazd zostanie skierowany na nadmiarowy, po czym już dalej nie ma żadnego powiązania z żadnym z torem i następuje null track. Jest jeszcze sytuacja związana z duplikatem danego toru. Wtedy w zależności, czy duplikaty mają ten sam zwrot czy przeciwne. Jeśli przeciwne, to pojazd sobie jedzie i nagle w ułamku sekundy robi w tył zwrot i jedzie w przeciwnym kierunku. To tyle tytułem wstępu. Wykonałem analizę pod kątem tych nadmiarowych. Dziur póki co, nie analizowałem, bo moim zdaniem na tym etapie nie ma to sensu. Trzeba najpierw uporządkować te nadmiarowe. Trochę tych błędów narzędzie mi wypisało. Szczególnie przy rozjazdach krzyżowych. Kiedyś jak porządkowałem sobie moją symkową paczkę, to napisałem narzędzie, które naprawia rozjazdy krzyżowe. W skrócie najpierw analizował eventy danego rozjazdu. Na podstawie eventów, wiedział jaka zwrotnica rozjazdu krzyżowego ma być połączona z jaką i czy to w stanie pasywnym (+), czy aktywnym (-). Następnie narzędzie sprawdzało, czy tak jest w danym rozjedzie w scenerii. Jeśli wykrył błąd, to usuwało ze scenerii wszystkie dotychczasowe tory łączące elementy rozjazdu i tworzył nowe tory, które łączą elementy rozjazdu. Przyjąłem pewne założenie, głównie ze względów zgodności wstecz z dotychczasowymi sceneriami, aby była pewna symetria jazdy na wprost. Dodatkowo przyjąłem nazewnictwo elementów rozjazdu, tak jak to było w dotychczasowych sceneriach. Później już były inne koncepcje działania i nazewnictwa elementów rozjazdu, ale nie wiem dokładnie jak to się w końcu rozwiązało. Z tych powodów, te moje narzędzie do naprawy, być może zupełnie się nie nadaje. Testowanie złych miejsc wykonywałem w ten sposób, iż testowałem to przed i po naprawie. Za pomocą mojego edytora, wydzielałem kawałek scenerii, piałem parę evnetów sterujących rozjazdem (Shiftem+coś tam), puszczałem pojazd i obserwowałem zachowanie pojazdu, szczególnie wózków (bywały takie błędy, iż pojazd jakoś przejechał, ale przeskakiwał wózek). Można sobie też poradzić, nie wydzielając fragmentu scenerii, ale stawiać pojazd w pobliżu feralnego miejsca i sterować ręcznie eventami rozjazdu. Bez takich testów, moim zdaniem się nie obejdzie. Mnie to sporo casu kosztowało, uporządkowanie swojej paczuszki. W załączniku log z narzędzia oraz obrazek pokazujący taki nadmiarowy tor na Kaliskiej. Widać na nim trzy tory, które schodzą się w jeden punkt, ale nie ma tam zwrotnicy, tylko są na sztywno połączone. Jeśli chodzi o angliki z loga, za bardzo się nim nie przyglądałem, bo późnym wieczorem to robiłem i nie jarzyłem za bardzo. Jakoś  w przypadku losowych dwóch wybranych anglików, w przypadku jednego z nich, nie mogłem znaleźć wpisu include, odpowiedzialnego za jego sterowanie. Jeśli chodzi o dziury, na nie analizowałem, najpierw trzeba naprawić to co jest w logu i mieć 100% pewność, że jest po testach i jest ok. Jak ten etap, ktoś wykona, mogę zając się dziurami. Następna sprawa, nie wiem jak jest obecnie  w symku i czy w Kaliskiej są takie sytuacje, mianowicie, kiedyś jak w symku były dwie zwrotnice połączone bez toru separacyjnego, to też symek się sypał. Pomiędzy jedną a drugą zwrotnicą, musiał być tor separacyjny, nawet o zerowej długości. Nie pamiętam tylko, czy to dotyczyło tylko punku p3 zwrotnic, czy wszystkich. Jeśli nadal tak jest (ktoś musiałby wykonać eksperymenty), to tym także mogę się zająć, ale właśnie po wyeliminowaniu tych powyższych mankamentów. 

4
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 20:42:12 »
4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )

Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać.  Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:

-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.

Hamowanie u mnie wygląda w ten sposób, że zjeżdżam nastawnikiem do zera. Daję hamowanie wstepne, po czym reguluję za pomocą przycisków 3 i 9 dalsza silę hamowania.  Nie wiem czy chcąc wyluzować/odhamować pociąg mogę to zrobić w ten sposób , że daję "falę" po czym kran hamulca wraca na poz. "JAZDA".
Czy lepiej robić to w ten sposób , że dawać od siebie pozycje kranu w "góre" aż osiagnie sie poz. JAZDA i ew. poprawić falą.  Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co do hamowania.


Jak się uruchamiasz mając w zbiorniku 0 - to podnosisz pantograf który jest najbliżej sprężarki pantografów, żeby powietrze nie szło niepotrzebnie w komin. W symulatorze nie ma możliwości zasymulowania podparcia ciśnieniowego pantografu, ale można podeprzeć hebelek sprężarki pantografów. Idziesz do kabiny, pstrykasz hebel pantografu i czekasz. Dojdzie do sieci zapinasz WS'a, załączasz przetwornicę, pompujesz sprężarką główną powietrze i czekasz aż sprężarka skończy pracować. Potem wracasz do szafy, "odpodpierasz" hebel od sprężarki pantografy, na ramie pneumatycznej przestawiasz zawór, wracasz do kabiny i popełniasz. Na dwóch patykach stoisz tylko zimą.

Jak masz 3 wagoniki na haku to się nie baw w bocznikowanie na pierwszej bezoporowej. Co innego jak ciągniesz jakieś kontenery czy inne towary. Wtedy jest to wskazane.

Na niskiej elektryce dawnej 4E trzeba było schodzić do zera. Teraz praktycznie wszystkie siódemki mają "nową" elektrykę więc jak z 43 zejdziesz na pierwszą bezoporową i zaczniesz bocznikować powinno to zaprądzić - chyba, że ".exe tego nie obsługuje". Falę głównie się stosuje na długich ładownych kontenerach i innych ładownych składach towarowych. Na ładownych beczkach dodatkowo cykasz sobie pierwszą pozycję żeby uspokoić ("usztywnić"skład żeby nie bujało jak wściekłe i potem stopniujesz hamowanie w zależności od potrzeb. Spróbuj sobie kilka razy falę dać na jakimś osobowym 5 wagonowym składzie - będziesz potem biegał przy składzie i ciągał odluźniacze 😁

5
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 18:35:09 »
Witaj wśród nas.

Pantografy - wiele zależy od pojazdu, jeżeli szykujesz dłuższy postój na siódemkopodobnych lepiej podnieść oba.
P.G. - Upewnij się, że kran hamulca jest w pozycji luzu (num6) lub napełniania uderzeniowego (num.), przy starcie na zimnym może być na odcięciu i nie popełni się choćbyć pożarł odluźniacz. Popełnianie może zająć trochę czasu, w zależności od tego ile masz na haku. Jadąc samym lokiem w kilka sekund na pozycji jazdy będziesz mieć ciśnienie robocze, na towarze musisz uzbroić się w cierpliwość.

Bocznikować można do skończenia świata
Oczywiście, że po osiągnięciu prędkości szlakowej zostawiasz nastawnik na bezoporowej pozycji z opcjonalnym bocznikiem. Im mniej kręcenia tym płynniejsza jazda.

Hamowanie - twoja pierwsza metoda jest prawidłowa, fala służy przede wszystkim do odluźniania na ciężkich składach. Nie musisz najpierw dawać pierwszego stopnia hamowania, śmiało możesz dawać więcej.

Mam nadzieję, że pomogłem.

6
Trasy / Odp: Edycja map
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 14:04:06 »
Da się jednak przesuwać i dodawać obiekty statyczne edytorem w exe.
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

7
Trasy / Odp: Edycja map
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 13:53:49 »
Ale czy da się otworzyć mapę jakimś edytorem żeby np. było widać stację, szlaki i wtedy edytować w formie graficznej?

8
Trasy / Odp: Edycja map
« dnia: 01 Kwietnia 2024, 22:21:40 »
Są różne sposoby edycji map. Pojedyncze semafory można i podmienić w notarniku.

9
Trasy / Edycja map
« dnia: 01 Kwietnia 2024, 21:58:19 »
Nie wiecie może jak się edytuje mapy, w sensie wymiana semaforów albo coś podobnego. Czy wygląda to podobnie jak np. w Trainz?

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 10:23:20 »
Ehh i tu wychodzi kasowanie wszystkiego bez pomyślenia co się kasuje... Mogły śmiało czasowo zostać w paczce. Wymusiłem przywrócenie papug, ale te widocznie przegapiłem...

12
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 26 Marca 2024, 21:03:44 »
Update v 1.09

Changelog:
- Poprawiono szereg błędów, powodujących wysyp programu
- Dodano obsługę wyjątków i stosowne komunikaty
- Dodano rejestrowanie błędów w pliku crash.log
- Dodano autozapis co minutę. Plik autozapisu jest dostępny w lokalizacji AppData/Local/Temp/rjgen_autosave.txt
- Dodano możliwość wczytania ostatniego autozapisu
- Dodano możliwość zmiany języka programu. Aktualnie dostępny jest polski i angielski
- Dodano możliwość wpisywania ułamków minut, np. 7:46.5
- Ogólna refaktoryzacja i czyszczenie kodu
- Załatane potencjalne kolejne błędy przy niepoprawnym wypełnieniu pól

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

13
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator nie uruchamia się.
« dnia: 24 Marca 2024, 17:07:26 »
Log załącza się w załączniku wiadomość.
A czy z moich logów da się juz coś wywnioskować?

Próbowałem teraz uruchomic to TD i tez nic z tego, na ulamek sekundy pojawia się ikonka na pasku na dole, ekran mignie i wraca do pulpitu...

14
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator nie uruchamia się.
« dnia: 24 Marca 2024, 15:10:57 »
Log załącza się w załączniku wiadomości.
Jak to zrobić bo z informatyki jestem słaby a mam ten sam problem:
Wcześniej grałem na laptopie z słabą kartą graficzną i wszystko działało, miałem nawet zainstalowane parę modów np Całkowo V2.
Teraz mam nowy komputer (stacjonarny) i dwa razy instalowałem dzisiaj symulator i dwa razy miałem ten sam problem. Proszę o pomoc.

15
Uruchamianie Symulatora / Symulator nie uruchamia się.
« dnia: 24 Marca 2024, 12:49:15 »
Witam serdecznie. Jestem tu nowy i chciałbym się na wstępie przywitać.
Mam problem z uruchomieniem symulatora, a mianowicie... Wszystko instaluje zgodnie z instrukcją, po instalacji klikam w exe symulator uruchamia się, wybieram scenerie itd. I po kliknięciu w przycisk start na ułamek sekundy uruchamia się jakies okno i wyrzuca do pulpitu. Instalowałem i odinstalowywałem go juz chyba 4 razy i nic, to samo ciągle. Próbowałem znalezc taką sytuację tu na forum ale niestety nie udało mi się.
Sprzęt to Dell
Intel Core i7-6700 3.40GHz
Ram 32GB
System Windows 10 pro x64 bit
Karty graficzne są dwie
AMD Radeon TM R5 340
Intel HD Graphics 530
W folderze errors jest... eu07.exe (cmake), 9259708d
Bad init: failed to create glfw window
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie bo sam chyba sobie z tym nie poradzę.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Będę bardzo

16
Symulator / Odp: Nie mogę odpalić symulatora.
« dnia: 24 Marca 2024, 10:16:31 »
Zainstaluj Visual C++ 2010, 2012, 2013, 2015 i 2022. Ja mam te wszystkie w dwóch wersjach  x86 i x64 i działa wszystko.

17
Symulator / Odp: Nie mogę odpalić symulatora.
« dnia: 24 Marca 2024, 09:29:41 »
Zainstaluj  Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015. Niezależnie od wersji systemu zainstaluj wersję x86 i x64.

18
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Marca 2024, 17:24:05 »
Warto do arkusza dodać wersję exe, na której testowany był scenariusz. Różne exe dają różne wyniki przez różnice w zachowaniu AI i oskryptowania.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 11 Marca 2024, 12:51:34 »
 L053_poranek en71 ROJ32142 po zmianie kabiny nie jedzie w perony Turowa ale cofa się do kozła i zostaje rozerwany.Podobnie inne składy en57_v1 oraz en57-2000_v1.Pozostałe wieloczłony robią to dobrze.

20
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 20:17:17 »
Dziękuję wszystkim za obszerne odpowiedzi i chęć do pomocy :) Ja również wypowiem się dość obszernie.

Po pierwsze primo, ściągnąłem exe 210905 wspomnianego przez @mati222. Faktycznie, tutaj problem nie występuje, planowo mijam się z tym felernym składem w Zarszynie, tak jak powinno być. Przyzwyczaiłem się jednak do nowej szaty graficznej i nowego wyglądu nowszych exeków. Jak patrzę na tę starszą wersję, to od razu przypominają mi się problemy z Całkowem, które miałem tam chyba "od nowości" (dziwnie wyjeżdżające składy, niepodające się wjazdy itp). Parę lat wstecz radziłem sobie, usuwając te problematyczne składy z mapy, ale to całkowicie zabija klimat trasy - zamiast wyobrażać sobie piękne, sielankowe lata 80-te, to wyobrażasz sobie cięcia połączeń lat 90-tych... Właśnie żeby unikać takich gówien, ściągnąłem sobie najnowszą wersję jaka była, ale okazuje się, że jest jeszcze gorzej. Z drugiej strony, zastanawia mnie, mówicie tutaj "to się pojawiło", "problem trwa" itp, dlaczego to trwa już od paru lat, i dlaczego naprawa takich rzeczy nie jest priorytetem dla twórców - zwykły, ogólny brak czasu może, bo nie wydaje mi się, żeby było coś ważniejszego od samej grywalności scenariuszy.

Jeszcze jedną śmieszną sytuację miałem, gdy jechałem pasażerem w "Bieszczadach". W Jaśle na żeberku oryginalnie stały dwie lokomotywy: EU07 i ET21, z czego ta pierwsza przejmowała "Bieszczady". Ja sobie wykastrowałem ten tor i wstawiłem tam jedną ET21, która przejmuje Bieszczady. Same Bieszczady też przerobiłem na oliwkowe i wydłużyłem do 10 wagonów. Problem pojawiał się w momencie, kiedy spalinówka odmanewrowała, a sputnik miał podłączyć się do składu. Sam się zdziwiłem, jak zamiast zwolnić, uderzył on w skład z nadmierną szybkością, czemu towarzyszył słynny, uroczy dźwięk wypierdzielania się taboru, a pierwsze wagony wyskoczyły z torów. Długo walczyłem z ustawieniem tego sputnika tak, żeby normalnie po ludzku chociaż chciał przejmować te Bieszczady, a nie stał bezczynnie nieruchomo. Teraz utknąłem na tym, że na najnowszym exeku dzieje się to, co opisałem, a na starym spalinówka w ogóle jedzie nie tam gdzie ma, podpina się do składu obok (chyba 7026 po przyjeździe do Jasła, w moim przypadku jest to stonka z bipą, a oryginalnie chyba rumun z bipą), a sputnik stoi nieruchomo na swoim miejscu. Jest to jedyny problem, którego nie rozwiązałem i który mam od czasów początków przygód z przerabianiem składów.

Sama kwestia podmian składów też raczej nigdy nie była problematyczna, problem leżał w samym działaniu scenariusza. Oczywiście, że jeśli na torze odstawczym zaprojektowanym dla dwóch wagonów umieściłem skład pięciowagonowy, to wjazdy miały prawo się nie podawać, bo wagony przy starcie scenariusza zdążyły się już wykoleić albo zatarasować tory, albo jedno i drugie :D Zawsze miałem jednak parcie na realizm danej scenerii, to znaczy drażniły mnie na przykład składy w malowaniach IC zaprojektowane jako osobowe. Dziwna, uszkodzona obsługa eventów ma jednak swoje dobre strony - drzwi w składach potrafią się nie zamykać po odjeździe, więc możemy jechać sobie klimatycznie Bipą z otwartymi drzwiami, tak jak dawniej :)

Żeby znaleźć jakiś kompromis pomiędzy aktualnością symulatora a grywalnością, przerzuciłem sobie exeka z mojego głównego komputera, czyli data 221105. Na tej wersji Maszyny (tam jest akurat 23.04) śmigało mi praktycznie wszystko, zresztą śmiga także i tutaj (zero problemów, no oczywiście poza Bieszczadami w Jaśle), więc musieli coś spierniczyć w miarę niedawno. Zostanę więc przy tym exeku 221105 i będę dalej modyfikował składy pod siebie. Jakby ktoś chciał zobaczyć te wypociny to mogę wrzucić plik, bo na przykład na wagonach towarowych nie znam się kompletnie, a chętnie przyjmę pomoc z ogarnięciem składów pociągów towarowych na styl PRL-owski :)

Tak apropo exeków jeszcze, to zauważyłem, że ustawienie mu priorytetu wysokiego w Menedżerze zadań pozwala nieco skrócić czas ładowania scenerii. Nie wiem tylko, czy to faktycznie tak działa, czy to tylko placebo :D

Do autorów scenerii kieruję jeszcze pytanie, czy aby lokomotywy serii SU45 (ogólnie sześcioosiowe) nie miały zakazu wjazdu w tamte okolice? Dlaczego w składach zaproponowanych przez Was są więc te lokomotywy, skoro nawet początkowe paczki scenerii miały rumuny? Dobrze by było także rozwiązać kwestię Załuża, czyli wywalić to "po" z rozkładu, bo ja w końcu nie wiem jak mam jechać :P

21
t448_v2 - bardzo
t478_12_v1 - średnio (aczkolwiek pomijalne ze względu na niską "popularność" na standardowych sceneriach)
yb_v1 - bardzo mocno jak na wagon
163xa_v1 - mocno jak na wagon
14xa_v1 - bardzo mocno jak na wagon
401w_v2 - bardzo mocno jak na wagon
401z_v2 - bardzo mocno jak na wagon
425-8wa_v1 - przydałaby się korekta
426w_v1 - przydałaby się korekta, aczkolwiek do przeżycia
425-8wa_v1 - bardzo mocno obciąża, wymagana interwencja
436w_v1 - przydałaby się redukcja
437w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
601w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
e06_v1 - wymagana pilna interwencja
436_v1 - wymagana pilna interwencja
425s_v1 - mocno jak na wagon
426za_v1 - bardzo mocno jak na (taki) wagon
622za_v1 - masakra
sgns_v1 - do weryfikacji, podtypy stan masakra
n-213_v1 - masakra
n-230_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
n-234_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
t3000_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
401zf_v1 - bardzo mocno jak na wagon
wlab_v1 - bardzo mocno jak na wagon
406r_v1 - masakra
st44_v2 - mocno

Wszystkie testy zostały przeprowadzone na TD bez terenu, z pewnością większość tych modeli stanie się wydajniejsza po zoptymalizowaniu części składowych. Generalnie wzywam do opamiętania i wzięcia sobie do serca faktu, że silnik graficzny jest przestarzały i nie dźwignie egoizmu w tworzeniu. Model ma wyglądać i być przy tym optymalny na tym ledwo zipiącym silniku, nie tylko wyglądać. Trzeba pamiętać że wysokiej jakości scenerie mają oprócz bogatego otoczenia tabor w wysokiej ilości, a brak optymalizacji tegoż taboru jest zabójcą, który spowoduje równię pochyłą - z scenerii ładnych do pustyni. Wszelkie pretensje zgłaszać do gościa co mnie wyciął z projektu po 15 latach praktyki.

22
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

23
Symulator / Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 16:35:13 »
Witam. Mój simek po wczytaniu i zmianie kabiny czasami przez chwilę zacina. Podczas jazdy w niektórych miejscach i przy pierwszym zoomie też.

Mój spec:
RTX 3080 10GB
i7 12700K po OC
Pamięci 32GB DDR4 3600MHz CL16
ASUS TUF Gaming Z690 D4
Dysk na którym siedzi sim to HDD 2TB 7200RPM

Poniżej wrzucam screeny z ustawień:

https://zapodaj.net/plik-lLLfjVP0fb

W panelu nvidia:

https://zapodaj.net/plik-HhMxFcL7nr



Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123

24
Cześć wszystkim!

   Mam nie mały problem i chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z forum miał podobny. Mianowicie chodzi o działania kranów hamulców pociągu - przerobiony i w pełni współpracujący z symulatorem kran, "psuje" luzowanie składu niezależnie od nastaw hamulca, sprzęgania ponownego lokomotywy z wagonami, luzowanie na fali impulsowo/ciągle przez nawet 10min, trzymając na pozycji jazda też nic. Z obserwacji wynika że lokomotywa luzuje bez problemu, następnie parę wagonów za nią jest trochę odhamowanych, reszta jak skała. Wszystko wiele razy sprawdzałem i zmagam się z tym od tygodnia. Gdy odłączę z UART feature krany, to wszystko wraca do normalności. Nie mam pojęcia co jest grane w końcu i zastanawiam się czy to nie jest wina już nieco nie aktualnej maszyny (20.9). Czy ktoś miał podobne problemy? Jest jakieś rozwiązanie? Pewnie w akcie desperacji przeniosę się w końcu na nowszą maszynę, ale jeżeli będzie to samo to nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.

Potencjometry kranów (głównego i pomocniczego) są w 100% sprawne, działają zarówno w maszynie jak i MWD port testerze i nic nie daje choćby jednego znaku co jest nie tak. Manometry wirtualne jak i przerobione wykazują pełne odhamowanie składu podczas testów (PG = 5Bar, Cyl.Ham.=0bar), które prowadziłem aby się czegoś dowiedzieć o tej usterce. Problem występuje z każdym przyłączonym wagonem do każdej dostępnej lokomotywy w maszynie.

EDIT: luzowanie ręczne każdego wagonu po kolei nic nie daje - przez moment słychać dźwięk spuszczanego powietrza, a potem cisza. Brak reakcji PG skład ani rusz. Jedynie jedno podejście było sukcesywne - po wielu próbach na TD z dwoma wagonami po 20/30minutach kręcenia kranem hamulca głównego, hamowania nagłego i luzowania udało się ruszyć. Wyglądało to w następujący sposób:
hamowanie nagłe, "fala" + odluźniacz, aż PG jest większe od 4bar, kran hamulca głównego ustawiłem na jazdę. "Zapodaje" 400A na pierwszej grupie silników trakcyjnych i po minucie/dwóch nagle skład wystartował jak z procy.

EDIT2: po przejściu na nową wersję maszyny, problem z luzowaniem składu zniknął. Pojawił się następny i to już na stałe (w wersji najnowszej jak i starszej). Serwo umieszczone w manometrze zbiornika głównego rusza się w losowe strony gdy pierwsze i drugie serwo (manometry przewodu głównego i cylindrów gomulcowych) się poruszają. Występuje to tylko i wyłącznie w momencie gdy maszyna ma załadowany scenariusz. W programie MWD port tester problem nie występuje nawet po odzwierciedleniu warunków z symulacji na scenariuszu. Ktos się zmagał z podobnym problemem?

25
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.

26
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 28 Lutego 2024, 00:44:09 »
Witam, posiada ktoś może wersje z jakim innym składem, tak aby dało się po tym torowisku przejechać? A może jest ktoś kto byłby w stanie wstawić po jednym składzie na każdym z końców? Na co dzień jeżdżę tamtędy lokomotywą, jednak jestem w końcowym etapie szkolenia i z czystej ciekawości, chciałbym się przejechać tą linią na komputerze przed egzaminami końcowymi w UTK.

27
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 26 Lutego 2024, 19:17:42 »
Mały update co do prac, doszedłem ze szlakiem do Lubina i wykorzystując rady udzielone mi wcześniej zajmuje się głowicą, na ten moment prezentuje się to w taki sposób, (wrzucam zdjęcie z tego etapu aby w razie co ktoś mi mógł dać radę jeżeli coś źle robię)

Co do bocznic i tym podobnych to zobaczę jak to będzie, może z jakimś nauczycielem z PMT uda mi się dogadać chociaż tutaj może być ciężko. No ale tym będę się przejmować w przyszłości, obecnie moim celem jest ukończyć samą linie.

W załączniku wrzucam jak wygląda na ten moment głowica w rainstedzie

28
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 12:14:15 »
Dzięki i na pewno zobaczę jak to będzie przy robieniu kolejnej stacji i jak już ogarnę dokładnie jak to zrobić dobrze to pokombinuje tutaj, co do tych rozjazdów to chyba one są ustawione w taki sposób jak zaznaczyłeś, chyba że czegoś nie zrozumiałem, Chyba sobie oglądnę jeszcze jakiś poradnik jak ktoś robi stacje żeby zobaczyć jak to dokładnie powinno być.

29
Na warsztacie / Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:55:33 »
Witam was i przedstawiam rozpoczęty przeze mnie projekt linii kolejowej nr 289

Od jakiegoś czasu pracuje na scenerią linii kolejowej nr 289, Pierwszy etap prac to odcinek Legnica - Lubin, na ten moment zrobiony mam układ torowy stacji Raszówka oraz wyprowadzone szlaki w kierunku sąsiednich stacji.

Docelowo sceneria ma zawierać co najmniej całą linię z Legnicy do Głogowa oraz (na ile będzie to możliwe do zrobienia) zakłady PMT oraz bocznice.
Podjąłem się prac po oglądnięciu kilku poradników oraz testowym tworzeniu fikcyjnych/realnych stacyjek i szlaków aby nauczyć się edytora więc powinno coś z tego wyjść (;

Dorzucam kilka zdjęć w załącznikach  pokazujących stan pracy w Raszówce. Pozdrawiam (:

30
Scenariusz cegielski1 tym razem poszlo nie tak. Sklad cegielskiego zostal skierowany na lewy tor w NS i tam utykamy.

Pozdze ratuj tylko ty mozesz to do ladu doprowadzic. Ciekawe czemu za pierwszym razem poszlo dobrze a teraz niechce.
Cegielski1 nieprzejezdny.  Kiedys ten sam blad sie powtarzal na okraglo. Ciekawa rzecz zauwazylem, przed NS tarcza jest na zielono a po chwili zmienia sie na pomaranczowy migajacy i szlak trafia scenariusz. Wtedy kieruje nas na lewo i po temacie.

Pozdze zaangazuj sie troche w koncu powinno wszystkim zalezec na tym by ta sceneria trafila do pc.


Strony: [1] 2 3 ... 5