Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
211
Cytuj
S12 -  Gdy jest to semafor wjazdowy lub drogowskazowy: jedziesz do 40 km/h od tego semafora, po rozjazdach osłoniętych tym semaforem i jeśli wjeżdżasz za tymi rozjazdami na tor główny zasadniczy, to po zjechaniu całym składem z tych rozjazdów i wjechaniu na ten tor, gdy zauważysz, że następny semafor zezwala na jazdę do 60 km/h - możesz przyspieszyć do 60 km/h. Jeśli wskazuje do 40 km/h jedziesz cały czas 40 km/h
To nie jest do końca prawda, po minięciu okręgu zwrotnicowego osłanianego semaforem świetlnym wjazdowym/drogowskazowym, po torze głównym zasadniczym można teoretycznie przyśpieszyć do rozkładowej. Rzadko kiedy jest na to miejsce, sens i czas, ale jest to dozwolone. Przykładem jest stacja Elbląg wjazd od strony Bogaczewa, semafor wjazdowy na 40, drogowskazowy tez na 40 a miedzy nimi długi odcinek  bez ograniczeń w Wosie, jak pospiech wjeżdża opóźniony to po minięciu pierwszych rozjazdów się rozpędza i hamuje przed kolejnym semaforem.

212
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 16 Listopada 2014, 19:25:43 »
Cytuj
zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak.
A kto mówi, że ja pisałem o wyprzedzaniu? Na SS można jechać po lewym z różnych powodów, na jednokierunkowej też można wprowadzić ruch dwukierunkowy przy dwóch torach czynnych i nikt się nie zastanawia nad niestosowaniem takiego sygnału. Nie zrozumieliśmy się nie chodzi mi o to czy zalecenia wielce szanownej komisji są słuszne czy nie. Chciałem zwrócić uwagę na to że wiele osób stosuje/zaleca stosowanie sygnału Pc2 niezgodnie z prawem, na chwile obecną prawo nakazuje stosowanie Pc2 w określonych przypadkach i dopóki to się nie zmieni to obowiązującym sygnałem na blokadzie dwukierunkowej na torze lewym jest Pc1.

213
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 14 Listopada 2014, 21:49:39 »
No właśnie na chwile obecną jazda na PC2 przy blokadzie SS jest nieprawidłowym oznakowaniem czoła pociągu (przynajmniej ja tak uważam).

214
Symulator / Odp: Jak precyzyjnie hamować w EP05-23?
« dnia: 14 Listopada 2014, 21:05:19 »
Cytuj
Przy okazji taki luźny pomysł: a gdyby tak w niektórych misjach niektóre przełączniki w lokomotywie były losowo poprzestawiane? No w pewnych granicach oczywiście. Np włączone ogrzewanie latem to mało prawdopodobna opcja.
W ramach ciekawostki w IC cały rok jest podłączony przewód grzania bez względu na to czy w wagonach jest klimatyzacja czy są przetwornice statyczne czy ich nie ma, 365 dni w roku kwit na grzanie wisi w kabinie i hebel na pulpicie w górę.
Cytuj
Jak tylko skład zaczyna zauważalnie hamować natychmiast przechodzę na pierwszy stopień hamowania (2).
W rzeczywistości takie szybkie ruchy kranu nie są dobrym rozwiązaniem, cofnięcie kranu z hamowania pełnego (tak nazywa się pozycja pod klawiszem 5) do pierwszego stopnia hamowania może spowodować chwilowe całkowite wyluzowanie składu i niekoniecznie ponowne jego zahamowanie pierwszym stopniem. Polecam hamowanie zgodnie z instrukcja czyli zaczynamy od wdrożenia pierwszego stopnia hamowania, następnie w miarę potrzeby zwiększamy siłę hamowania (ja osobiście nie lubię w trakcie hamowania luzować stopniowo) i luzujemy przed zatrzymaniem celem uniknięcia szarpnięcia.

215
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 12 Listopada 2014, 21:13:04 »
Ie-4 zabrania stosowania semaforów kształtowych w nowych projektach i ogranicza ich stosowanie na szlakach remontowanych do odcinków niezelekryfikowanych.

216
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 12 Listopada 2014, 20:50:00 »
Cytuj
Przepis jest wyraźny i sygnał Pc2 obowiązuje na szlaku, natomiast wjazd/przejazd/wyjazd pociągu przez stację odbywa się na sygnale Pc1.
Podstawę prawną poproszę. Wg obecnej oraz tej obowiązującej od 1 grudnia Ie-1, zarówno Pc1 Jak i Pc2 obowiązują na szlaku, instrukcje nie mówią nic o pociągach przejeżdżających przez stacje.
Cytuj
Po co PKBWK rekomenduje stosowanie Pc2 w każdym przypadku bez względu na blokadę liniową,
Czy W Polsce komisja powypadkowa jakakolwiek ma prawo zalecać działanie niezgodne z prawem? Jak zareagował by prokurator jakby się okazało, że w trakcie wypadku (dowolne potrącenie) pociąg był oznakowany zgodnie z zaleceniami komisji ale niezgodnie z obowiązującym prawem?

217
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 12 Listopada 2014, 16:59:30 »
Cytuj
A nie jest, widywałem EP09 w których ADD działało.
Raczej nie o tej porze roku.
Cytuj
PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
Przymroziło i oszroniło, podobno są jakies smary stosowane na drut jezdny mające przeciwdziałać oszronieniu, niestety u nas za dużo tego nie używają.
Cytuj
A nie, pneumatyka pantografów jest niezależna względem siebie.
Prawdopodobnie na drugim chcieli gdzieś dojechać i tez opadł.

Usunąłem zbędne, puste wiersze.
Benek

218
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 12 Listopada 2014, 15:50:16 »
Z przetargów wynika, że IC robi rewizje z modernizacją (klima, rolety, koliber, nowe odłączniki silników trakcyjnych, nowe szafy WN i NN) za coś koło milion złotych za sztukę. Jeśli wrak idzie za pół bańki to z główną w 2 milionach trzeba by się zmieścić żeby miało sens loki naprawiać.

219
Tabor kolejowy / Odp: Impuls 31WE
« dnia: 11 Listopada 2014, 23:56:45 »
A chociaż ten na testach był standardowy, czy zmieniali coś w przełożeniu i rozmiarze kół?

220
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 11 Listopada 2014, 20:13:06 »
Cytuj
Miałem nieprzyjemność poznać bodaj naczelnika - takiego chama i prostaka na kolei jeszcze nie spotkałem.

Dokładnie sam nie wiesz kogo poznałeś a oskarżasz naczelnika o chamstwo, wybacz ale do tej pory uważałem cie za poważniejszą osobę.

Cytuj
Jacek niestety bywa i tak :-) Ale jeśli przyjeżdżając służbowo gość zaczyna powitanie od "wyp... mi z tym j.... badziewiem" to chyba coś jest nie tak.

Prawdopodobnie oskarżasz niewinną osobę, przywitał cie pewnie jakiś mało ważny ludek a ty publicznie twierdzisz: "naczelnik sekcji napraw w Gdyni  jest taki czy inny" ładnie to tak?

Reg. zakazy 12, obowiązki 9.
Powtarzasz swój błąd. Masz życzenie, to wyślij kolegom PW, a nie zaśmiecaj forum. Tym razem ostrzeżenie.
Benek

221
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 11 Listopada 2014, 19:49:01 »
Cytuj
Miałem nieprzyjemność poznać bodaj naczelnika - takiego chama i prostaka na kolei jeszcze nie spotkałem.

Nie wiesz do końca kogo poznałeś, a oskarżasz publicznie konkretną osobę (możliwie że zupełnie inną) o chamstwo? Do tej pory miałem ciebie za poważną osobę.

Reg. zakazy 12, obowiązki 9.
Nie widzę związku z głównym tematem. Bocznica.
Benek

222
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 29 Września 2014, 18:55:41 »
Cytuj
Czyli jak widać w tej sytuacji ewentualne żeberko za semaforem X nic by nie pomogło, bo to jednostka jadąca po prostej miała na "stój", a z boku był podany.

Do tego już doszliśmy. Tutaj jest długi odcinek ochronny za semaforem, nie mógł mi tego nikt od razu napisać, wyobrażałem to miejsce sobie trochę inaczej.

223
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 28 Września 2014, 18:22:52 »
Żadna bzdura, przeanalizuj sobie schematy stacji, układy przebiegów i dróg ochronnych. Najczęściej każdy semafor ma swoja drogę ochronną lub występują ograniczenia w rts. Na przykład w Pasłęku jeśli szlak za stacją jest zajęty, pociąg można  przyjąć tylko na tor dodatkowy z drogą ochronną ustawioną na kozioł oporowy, jeśli szlak za stacją jest wolny można przyjąć pociąg na tor główny.

224
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 16:44:24 »
No i zgoda, brakuje zapisu, że "z boku" można wypuścić tylko po upewnieniu się, że ten co po prostym jedzie, zastosował się do wskazań. Jednostka by stanęła, drogę by dla pośpiesznego by ułożyli i by dostał semafor. Nawet na tymczasowych rozwiązaniach powinny być jakieś zasady bezpieczeństwa zachowane. Z bardziej skomplikowanych rozwiązań, tymczasowe żeberko na bok, w które byłaby skierowana jednostka za sygnałem S-1.

Słowotok. Nie będziemy za każdym razem poprawiać Twoich postów. Dostajesz po raz kolejny moderację, zacznij czytać to, co napisałeś, zanim naciśniesz wyślij.
adsim

225
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 16:08:49 »
No tak tylko na "normalnej drewnianej" kolei pociąg który przewali s-1 ma drogę gdzieś ułożoną (żeberko, kozioł, inne krzaki) a nie prosto na inny skład.  Są też zapisy w regulaminie (zakaz przyjmowania dwóch pociągów na raz, przyjmowanie pociągów tylko na określone tory jeśli szlak za stacją jest zajęty) które w przypadku braku drogi ochronnej zabezpieczają przed powstawaniem sytuacji niebezpiecznych, nie znam tamtej okolicy ale to podobno rejon tymczasowych rozwiązań na czas różnych przebudów.

226
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 15:18:24 »
Cytuj
Natomiast nie dowiemy się raczej jak to się stało, że osoba ta przegapiła semafor.

Człowiek jest tylko człowiekiem, czy w takiej sytuacji nie powinno być jakiejś drogi ochronnej czy innego zapisu w regulaminie który zabezpieczałby przed takimi zdarzeniami?

227
Bieżące kolejowe / Odp: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 25 Września 2014, 13:35:47 »
Nie wiem niestety, a wie ktoś może czy jakieś inne niż Gdyńskie były w ruchu??

228
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 22 Sierpnia 2014, 15:30:09 »
Nie wierzcie prasie, jednostka w momencie zdarzenia byla okolo 5 kilometrow od Gutkowa, po zatrzymaniu jej na szlaku wydano pozwolenie na podjechanie do semafora wjazdowego. Jak prasa i prokuratura dotarły na miejsce zdarzenia to zastały stan po dojechaniu jednostki.

Zdarzenie piszemy przez rz. Proszę poprawić.
Benek

229
Bocznica / Wydzielone z: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 17 Sierpnia 2014, 15:56:46 »
Cytuj
Nie zwiększoną pojemność, a dodatkowe akumulatory.

Masz racje skrót myślowy miałem napisać "układ jazdy akumulatorowej o większej pojemności".

Słowotok, bocznica.
Rozi

230
Bieżące kolejowe / Odp: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 16 Sierpnia 2014, 09:52:40 »
Numery 31xx maja zwiększoną pojemność akumulatorów do jazdy z wyłączonym silnikiem, do przeciągania składów przez halę całopociągowa na Grochowie.

231
Bocznica / Wydzielone z: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 08 Sierpnia 2014, 01:21:38 »
To są manewrówki, lokomotywy z grzaniem pociągu maja dopiero przyjść maja to być wersje dwusilnikowe.

Nie poprawiłeś jakości swoich postów, więc moderujemy.
Bocznica
Rozi

232
Bieżące kolejowe / Poszukuje instrukcji IC-B.
« dnia: 04 Sierpnia 2014, 16:09:19 »
Witam, poszukuje instrukcji o "szkoleniu i doskonaleniu zawodowym...." (IC-B), po zmianach z 2012 roku.

233
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 04 Sierpnia 2014, 13:10:37 »
Cytuj
Ponoć w Krakowie Prokocimiu..

Sm 42 3001 jest już w Gdyni.

234
Bieżące kolejowe / Odp: Nieprawidłowości w KD
« dnia: 15 Lipca 2014, 13:17:54 »
Cytuj
Krzysiek, to już pretensje trzeba wysyłać do zakładowego dyspozytora we Wrocławiu, że dopuszcza takie składy na szlak, przed pasażerskimi.


Dyspozytora odcinkowego miałeś chyba na myśli?

235
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 20 Czerwca 2014, 17:27:00 »
Od grudnia 2013 Maszynista pojazdów trakcyjnych IC zakład północny.
EU07/EP07/EP08/EP09/SM42

236
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.

237
Cytuj
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.

Na pewno nastawnik siły pociągowej i hamulec dodatkowy w osobnych dźwigniach, część przyrządów tak umieszczone żeby można było obsługiwać będąc wychylonym przez okno (przynajmniej tak miało być).

238
Tabor kolejowy / Odp: Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze
« dnia: 10 Czerwca 2014, 18:35:40 »
Cytuj
W silnikach samochodowych stosuje się łożyska ślizgowe, wyjątkiem był np. Trabant, co było słychać podczas jazdy.

Wcale nie takim wyjątkiem większość dwusuwów smarowanych paliwem ma łożyska toczne, nie posiadają ciśnieniowego układu smarowania.

240
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs Licencji Maszynisty
« dnia: 01 Czerwca 2014, 09:57:14 »
Program na świadectwo maszynisty każdy przewoźnik ustala sam, po drugie coś tam ostatnio w ustawach pozmieniali i minimalna ilość godzin dla nowych kursów się zwiększyła.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12