Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
211
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 16 Grudnia 2014, 17:30:54 »
Musisz sobie policzyć, siódemka w Ic wyjeżdża 500 tyś kilometrów w około dwa lata potem z pół roku oczekuje na rewizje która trwa około pół roku. To daje około 3-4 lata od P4 do P4, co daje około 18-24 lat (jeśli się w rachunkach nie pomyliłem) od P5 do P5. Znając daty wykonania napraw głównych poszczególnych lokomotyw możesz oszacować jak długo jeszcze pojeżdżą. Budynie chyba miały główna w 2007/8 robione więc jeszcze im trochę zostało.

212
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 16 Grudnia 2014, 15:54:21 »
Na chwile obecną Intercity nie planuje wykonywać P5(NG) ani ósemek ani siódemek. Z tego co wiem to lokomotywy nadal są sprzedawane bez ograniczeń w powrocie do eksploatacji, wiec 424 może jeszcze się odrodzić.

213
Zamieszanie zupełnie nie potrzebne do tego te bezsensowne teksty w stylu: "podróżni się obawiali katastrofy", zagrożenie bezpieczeństwa i takie tam. Sprawa powinna być zbadana, jeśli nie było nic innego, to dyżurnemu po procentach i koniec sprawy.

214
Tylko proszę nie mylić czegoś, co błędnie jest nazywane semaforem zaporowym z tarcza zaporową,  to są zupełnie inne historie.

215
Infrastruktura kolejowa / Tarcze zaporowe przepisy z nimi zwiazane.
« dnia: 16 Grudnia 2014, 09:41:21 »
    Witam. Ostatnio u nas na pouczeniach był wałkowany temat tarcz zaporowych, chciałbym tu napisać parę informacji dla osób nieobeznanych oraz zachęcić do dyskusji na ten temat.
     Tarcza zaporowa jest historycznie niemieckim urządzeniem i występuje na stacjach z takowym rodowodem, nadaje sygnały z-1 który dotyczy zarówno jazd pociągowych i manewrowych, oraz Z-2 który dotyczy jazd manewrowych. W tradycji kolejowej przyjęło się, że oba sygnały tyczą się zarówno pociągów jak i manewrów ale przepis mówi inaczej. Ja to interpretuje w ten sposób, tarcza nadająca sygnał S-2 dla pociągu ''znika''. Większość posterunków posiada uzależnienia,uniemożliwiające podanie semafora jeśli wszystkie tarcze zaporowe po drodze nie są podane, tak wiec zatrzymanie pociągu pod taka tarcza jest mało prawdopodobne. Jeśli pociąg jednak zostanie zatrzymany pod tarcza zaporową może ja minąć wyłącznie po otrzymaniu rozkazu pisemnego S (podanie sygnału z-2 nie uprawnia do dalszej jazdy). Ja z tarczami zawsze miałem jedna wątpliwość, kiedyś był w Ir1 przepis który nakazywał zatrzymanie pociągu jeśli w jego drodze przebiegu zostanie zauważony sygnał zezwalający na manewry( teraz nie mogę tego przepisu znaleźć ale pewnie gdzieś jest), ten przepis mi się kłócił z ideą tarcz zaporowych gdyż nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy to jest tarcza od naszego przebiegu czy od jakiegoś przebiegu manewrowego. Plusem stosowania tarcz zaporowych jest możliwość zatrzymania pociągu znajdującego się za semaforem,  jeśli urządzenia stacyjne wykryły by wjechanie czegoś w przebieg, następuje automatyczna zmiana sygnału na tarczach zaporowych w drodze przebiegu (mówię o świetlnych).


216
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 15 Grudnia 2014, 17:01:05 »
Rezystory hamownia są na dachu w członach 1,2,6,7 (przynajmniej na moja wiedzę).

217
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 10 Grudnia 2014, 21:37:25 »
W Gdyni Pendolino będzie odfekaliane na Cisowej.

218
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 07 Grudnia 2014, 23:08:33 »
Cytuj
Dziwi mnie, że PKP nie zabezpiecza w żaden sposób tego bądź co bądź ważnego dla bezpieczeństwa ruchu systemu.

Czy nieuprawnione zatrzymanie pociągu jest zagrożeniem bezpieczeństwa? Takie zatrzymania generują tylko koszty, najwidoczniej zdarzają się na tyle rzadko, że nie jest to istotnym problemem.

219
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 07 Grudnia 2014, 18:27:12 »
Przestawienie dźwigni tempomatu na prędkość niższą a komputer robi resztę (najczęściej daje pełne ED a z przewodu albo nic nie zwala albo tak ze 0,3 atm).

220
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 07 Grudnia 2014, 17:16:13 »
Żebym był dobrze zrozumiany, firma nie zakazała hamowania ED (poza tunelem średnicowym), tylko zabroniła hamowania pociągu tempomatem.

221
Semaforów świetlnych nie oznacza się symbolami Tz. Ogólnie mi się podoba ładne i z pomysłem.

222
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 02 Grudnia 2014, 10:10:47 »
Pendolino ma silniki trakcyjne zawieszone pod pudłem, napęd przekazywany za pomocą wału kardana. 

223
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 02 Grudnia 2014, 09:19:48 »
Po pierwsze o jakiej gwarancji piszesz, tej co w większości loków skończyła się jakieś 250 tyś km temu? Sprawa druga, na pewno doskonale znasz instrukcję tej lokomotywy, specyfikę hamowania oporowego, oraz założone przez producenta parametry i warunki eksploatacji. Jeśli nie to skończ pisać posty nic nie wnoszące do tematu.

224
Bocznica / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 01 Grudnia 2014, 15:08:30 »
Siemensy juz dawno sa po gwarancji

Reg. zakazy 10.
Proszę pisać staranniej. Następna szansa podczas wysyłania kolejnej wiadomości. Bocznica.
Benek

225
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 30 Listopada 2014, 20:36:16 »
Cytuj
Najlepiej też nie używać klimy i nie podnosić pantografów, bo się zużywają ;)
Nie do końca o to chodzi, nie chce się wdawać w techniczne dyskusje, bo za mało ta maszynę znam.

Reg. obowiązki 10.
Proszę wstawić przecinki.
Benek

226
Cytuj
Wjeżdżając od Gdyni na Sz jedziesz do następnego sygnalizatora Sz.
Zgadza się, tylko sygnalizator Sz to nie semafor, więc mamy tu niezgodność z przepisem Ie-1. Jeśli jazda na Sz może odbywać się do następnego semafora to teoretycznie, jakbyś dostał Sz na wjazdowym mógłbyś po jedynce jechać aż pod wyjazd, pomijając karzełka po drodze. Prawdopodobnie dlatego  w kierunku parzystym po jedynce stacyjnej nie biorą. Co do wyjazdu na lewy to jedziesz na Sz z 31 i potem Sz na jedynce lub z 2 na Sz, W-24 wyświetla  grupowy na szlaku.

227
Po jedynce wyjazd w Stronę Twardej góry oraz karzełek po jedynce w kierunku parzystym przed środkowym okręgiem zwrotnicowym w stacji. Kwestia praktyki jest jasna, ostatnio mnie naszły wątpliwości natury przepisowej, przy okazji wyjazdu z 31 w Stronę Twardej góry.

228
Zdarzają się, przykładem jest Smętowo. Tam są karzełki białe i sygnalizatory wysokie w stacji. Wg Ie-4 z biało-czerwonym słupem to jest semafor, wiec tu wszystko pasuje. Rzadko kiedy biorą takim przebiegiem, że ten dylemat się pojawia ale może tak być.

Popraw ten słowotok. Dodaj przecinki, skróć to pierwsze zdanie używając również kropki.
Rozi

229
Cytuj
Sygnał zastępczy Sz zezwala na:
a) jazdę do następnego semafora, tarczy zaporowej, miejsca
ustawienia tarczy zatrzymania D 1,

A jak z sygnalizatorem Sz? Dostaję wjazd na sygnał zastępczy i zbliżam się do kolejnego sygnalizatora sygnału zastępczego (nie jest to semafor, stoi na szarej nodze i ma jedną  komorę) zwyczaj jest taki, że wszystkie po kolei podają przynajmniej u nas na północy. Czy jakbym przewalił przypadkiem taki sygnalizator to co wtedy?

Edit: Nie mówię o wyjeździe na szlak, tylko o jakimś sygnalizatorze osłaniającym kolejne okręgi zwrotnicowe.

230
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 27 Listopada 2014, 16:49:09 »
Tempomat na zebrach Newagu IC to jak na razie jakaś porażka, przy niskich prędkościach manewrowych potrafi przekroczyć dużo i nie potrafi wdrożyć hamowania, przy jeździe szlakowej przekracza o około 5-7 km/h, bardzo szarpie lokiem zadając co chwilę 75% mocy i potem na zero z powrotem. Podobno najlepszy jest na nurkach (754) sam się rozpędza, wdraża hamowanie całym składem jak potrzeba, prowadzi pociąg bardzo płynnie. Co do Siemensa trudno mi się wypowiedzieć prędkość ładnie utrzymuje, technicznie można nim wyhamować cały pociąg do zatrzymania  (centrala zakazała tego robić maszynistom ze względu na duże obciążenie opornika hamowania), minusem jest dość mało precyzyjna obsługa trudno tą wajchą trafić w zadaną prędkość.

231
Tak generalnie jak wjedziesz 5 km/h szybciej w ograniczenie to nic nie powinno się stać niestety jak się stanie (może to być nie związane np usterka mechaniczna toru lub wózków) to maszynista ma przerąbane. Czasami jest tak, że wczoraj po jakiejś dziurze jechałeś 160 a dzisiaj 70 postawili, wbrew pozorom nie jest tak łatwo wykoleić sprawny skład.

232
Cytuj
Czyli rozjazdy z Vmax=130km/h w kierunku zwrotnym wytrzymają 130+65=195km/h?
Ktoś zna parametry rozjazdów po których Niemcy jeżdżą 160 na bok? Nie są może one identyczne jak nasze 130 tki?

233
Nie wiem czy przy wyższych szybkościach jest taki sam zapas, ale z tego co wiem to do 100 na godzinę tak.

234
Cytuj
Natomiast musi być wykluczone zaniżanie prędkości, gdyż może to mieć niebyt dobre konsekwencje.

Dlatego wszelkie ograniczenia prędkości są z 50% zapasem ustalane, np rozjazdy na 40 muszą wytrzymać przejazd 60-tką itd.

235
Dokładność wskazań samego prędkościomierza +/- 2,5 km/h, do tego trzeba doliczyć poprawkę na dokładność druku taśmy (często kontrola nie patrzy po  kratkach tylko suwmiarką mierzy odległość od zera), błąd paralaksy, oraz różnice wskazań między kabiną A i B, spokojnie około 5 km/h się uzbiera do tego różnica wynikająca z grubości obręczy ale to maszynisty nie bardzo dotyczy.

236
Cytuj
S12 -  Gdy jest to semafor wjazdowy lub drogowskazowy: jedziesz do 40 km/h od tego semafora, po rozjazdach osłoniętych tym semaforem i jeśli wjeżdżasz za tymi rozjazdami na tor główny zasadniczy, to po zjechaniu całym składem z tych rozjazdów i wjechaniu na ten tor, gdy zauważysz, że następny semafor zezwala na jazdę do 60 km/h - możesz przyspieszyć do 60 km/h. Jeśli wskazuje do 40 km/h jedziesz cały czas 40 km/h
To nie jest do końca prawda, po minięciu okręgu zwrotnicowego osłanianego semaforem świetlnym wjazdowym/drogowskazowym, po torze głównym zasadniczym można teoretycznie przyśpieszyć do rozkładowej. Rzadko kiedy jest na to miejsce, sens i czas, ale jest to dozwolone. Przykładem jest stacja Elbląg wjazd od strony Bogaczewa, semafor wjazdowy na 40, drogowskazowy tez na 40 a miedzy nimi długi odcinek  bez ograniczeń w Wosie, jak pospiech wjeżdża opóźniony to po minięciu pierwszych rozjazdów się rozpędza i hamuje przed kolejnym semaforem.

237
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 16 Listopada 2014, 19:25:43 »
Cytuj
zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak.
A kto mówi, że ja pisałem o wyprzedzaniu? Na SS można jechać po lewym z różnych powodów, na jednokierunkowej też można wprowadzić ruch dwukierunkowy przy dwóch torach czynnych i nikt się nie zastanawia nad niestosowaniem takiego sygnału. Nie zrozumieliśmy się nie chodzi mi o to czy zalecenia wielce szanownej komisji są słuszne czy nie. Chciałem zwrócić uwagę na to że wiele osób stosuje/zaleca stosowanie sygnału Pc2 niezgodnie z prawem, na chwile obecną prawo nakazuje stosowanie Pc2 w określonych przypadkach i dopóki to się nie zmieni to obowiązującym sygnałem na blokadzie dwukierunkowej na torze lewym jest Pc1.

238
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 14 Listopada 2014, 21:49:39 »
No właśnie na chwile obecną jazda na PC2 przy blokadzie SS jest nieprawidłowym oznakowaniem czoła pociągu (przynajmniej ja tak uważam).

239
Symulator / Odp: Jak precyzyjnie hamować w EP05-23?
« dnia: 14 Listopada 2014, 21:05:19 »
Cytuj
Przy okazji taki luźny pomysł: a gdyby tak w niektórych misjach niektóre przełączniki w lokomotywie były losowo poprzestawiane? No w pewnych granicach oczywiście. Np włączone ogrzewanie latem to mało prawdopodobna opcja.
W ramach ciekawostki w IC cały rok jest podłączony przewód grzania bez względu na to czy w wagonach jest klimatyzacja czy są przetwornice statyczne czy ich nie ma, 365 dni w roku kwit na grzanie wisi w kabinie i hebel na pulpicie w górę.
Cytuj
Jak tylko skład zaczyna zauważalnie hamować natychmiast przechodzę na pierwszy stopień hamowania (2).
W rzeczywistości takie szybkie ruchy kranu nie są dobrym rozwiązaniem, cofnięcie kranu z hamowania pełnego (tak nazywa się pozycja pod klawiszem 5) do pierwszego stopnia hamowania może spowodować chwilowe całkowite wyluzowanie składu i niekoniecznie ponowne jego zahamowanie pierwszym stopniem. Polecam hamowanie zgodnie z instrukcja czyli zaczynamy od wdrożenia pierwszego stopnia hamowania, następnie w miarę potrzeby zwiększamy siłę hamowania (ja osobiście nie lubię w trakcie hamowania luzować stopniowo) i luzujemy przed zatrzymaniem celem uniknięcia szarpnięcia.

240
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 12 Listopada 2014, 21:13:04 »
Ie-4 zabrania stosowania semaforów kształtowych w nowych projektach i ogranicza ich stosowanie na szlakach remontowanych do odcinków niezelekryfikowanych.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13