Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 07 Listopada 2024, 21:57:48 »
Cytuj
A tak przy okazji, czy ktoś Was (wnioskuję po wypowiedziach) - Maszynistów - przeszkolił z dokonywania OT?

Jak na razie w IC OT na Ezt wykonuje się tylko na posterunkach rewizji technicznej.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:10:37 »
Generalnie moim zdaniem te poprawki do bw56 były pisane na kolanie i są jakimś bełkotem ale cóż jak nie jestem kolejarzem w 5 pokoleniu więc co ja się mogę znać....

3
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:35:27 »
Wygląda to jakby ic chciało sie pozbyć kontrolnego ale się bało

Pobierz przez: instrukcje wewnętrzne=>biuro taboru

4
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:53:02 »
Robisz to dlatego ze taki cel był w poprzednich przepisach jakbys od dziś zaczął od zera to nie wynika z instrukcji po co jest to hamowanie i dlaczego nazywa się kontrolne,  nawet nie napisali który hamulec masz skontrolować.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:21:43 »
W 2010, 2014 i 2020 było tak:

"W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie
kontrolne pociągu."

Teraz już nawet nie piszą celu tego hamowania. Rób jak chcesz czym chcesz i w zasadnie to nie wiadomo po co. Praktycznie zlikwidowano.


6
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 05 Listopada 2024, 22:37:58 »
Zniknęła definicja hamowania kontrolnego. Prędkość, sposób wykonania i rodzaj hamulca jakim zostanie wykonane zostaje w decyzji maszynisty. Biorąc pod uwagę, że ma być wykonane przed planowanym hamowaniem chyba, że wcześniej wykonywano hamowanie w związku z sytuacją ruchową to praktycznie w większości przypadków nie będzie obowiązku wykonania.

7
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 05 Listopada 2024, 11:49:25 »
Czy to prawda, że pierwotny projekt EP 09 nie przewidywał naprawy głównej?

8
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 21:06:07 »
Ciekawy temat, obecnie można powiedzieć ze każda dziewiątka jest inna. Z tego co wiem chociaż jakoś bardzo nie interesuje się tymi maszynami, to występują 4 typy sprężarek co najmniej 3 typy przetwornic statycznych, na Olszynce maja 6 schematów obwodów NN, w Krakowie pewnie kilka kolejnych. Największym obecnie problemem są wiecznie kończące się szczotki na silnikach przetwornic (prawdopodobnie przez płaskie miejsca na komutatorach, osiągniecie wymiarów granicznych i brak możliwości ich dalszego toczenia)na niektórych sztukach szczotki kończą się regularnie co drugi dzień.

9
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:39:08 »
Do niedawna składy takie miały Vmax=150km/h wpisane do rozkładu, ale gdzieś to zniknęło i te składy normalnie jeżdżą teraz 160km/h.

Generalnie nie ma ograniczenia dla składów z hamulcami klockowymi, jedyne ograniczenie to niski procent rzeczywisty który najczęściej nie wystarczy dla 160 km/h wtedy takie pociągi mają zamawiany rozkład jazdy z niższym procentem i miejscami szybkość rozkładowa jest niższa od drogowej.

10
Bieżące kolejowe / Hamowanie kontrolne
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:36:29 »
Z dniem 1 listopada 2024 roku Intercity praktycznie zrezygnowało z hamowania kontrolnego. Wykonuje się jeszcze po wykonaniu próby hamulca ale o sposobie i szybkości z jakiej zostanie wykonane decyduje maszynista.

11
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:56:01 »
Masz linka do tej instrukcji?

12
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 23:27:11 »
Rzekome ograniczenie miało obowiązywać nawet ze składem przy dużym procencie.

13
Tabor kolejowy / EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 22:25:06 »
Witam, czy były kiedyś ograniczenia w Vmax EP09 z usterką ED? Obecnie nie ma takich ograniczeń a w środowisku maszynistów często się pojawia 140 km/h którego nikt nie potrafi uzasadnić. Może ktoś z was zna jakieś historyczne zapisy z których by ta mądrość ludowa wynikała?

14
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 12 Lipca 2024, 13:38:48 »
Cytuj
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?

Wieść gminna głosi że PESA zerwała współprace z IPSz i z jakąś nową firmą projektują od nowa obwody.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 25 Maja 2024, 23:51:00 »
Cytuj
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji?

Podejrzewam ze to będzie jeździć przez cała Polskę zygzakiem.

16
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 15 Lutego 2024, 00:20:22 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

Chyba, że jest to zapisane w ustawie.

19
Jako że PLK nie zaktualizowała IR1a oraz IR1b, w przypadku pojazdów wyposażonych w ETCS jadących po infrastrukturze wyposażonej w ETCS, w przypadku usterki ETCS nadal 130 w pojedynkę.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:48:29 »
Cytuj
Pewnie ze względu na piratów. ;) Nie mam w sumie żadnego doświadczenia ze statkami

Jedną z wielu przyczyn jest brak uzasadnienia ekonomicznego takiego działania, załoga jest stosunkowo małym odsetkiem całości kosztów, a jej dostarczenie na środek oceanu w przypadku usterki było by bardzo kosztowne. W przypadku drużyn trakcyjnych jest podobna sytuacja, stanowią stosunkowo mały koszt i bardzo duży problem w przypadku konieczności dowiezienia do pociągu.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 25 Listopada 2023, 21:29:02 »
A dlaczego nie ma autonomicznych statków?

22
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 17 Listopada 2023, 11:32:09 »
Właśnie dlatego jestem spokojny o swój zawód przez najbliższe 30 lat, no chyba że przewoźnicy zaczną zatrudniać roboty człekokształtne ;)

23
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 17 Listopada 2023, 09:57:24 »
Cytuj
[Jaki TRAXX (DE/MS) itd.?

Generalnie potrzebuje jakiegoś zakresu wagi silnika trakcyjnego w współczesnych pojazdach.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:51:47 »
Myślę, że dużo szybciej biura zastąpi AI niż pracowników fizycznych. Już teraz masz dostępne oprogramowanie które nadzorowane przez jednego pracownika wykona prace kilkudziesięciu spedytorów w transporcie drogowym.

25
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 14 Listopada 2023, 23:01:16 »
Obecnie stosuje się najwyższą możliwą nastawę w wagonach pasażerskich, różnice w sile hamowania nie powodują naprężeń mogących zerwać pociąg.

26
Tabor kolejowy / Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 15 Listopada 2023, 12:56:31 »
Ile ważą silniki trakcyjne w współczesnych podjazdach (Trax, Vectron, Gama Newag), a ile w mniej współczesnych (Ep07, 09, SM42 itd) ?

27
Bieżące kolejowe / Odp: Inna metoda hamowania np. EU07
« dnia: 14 Listopada 2023, 22:43:18 »
W ramach ciekawostki, na EP09 w przypadku hamowania ED jeśli jedna oś złapie poślizg zaczyna się kręcić wstecz jak w tramwajach stopiątkach.

28
Bieżące kolejowe / Odp: SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 18:54:20 »
W którym roku przeszliśmy z 2 sekundy sygnalizacji świetlnej i 5 sekund dźwiękowej do obecnej specyfikacji?

29
Bieżące kolejowe / SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 16:15:09 »
Witam, pamięta ktoś może jakie są normy czasu sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej dla SHP?

30
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Lipca 2023, 00:20:19 »
Generalnie jak już pisałem wczesniej nie liczy sie czas szkolenia tylko jego jakość, znam maszynistów którzy warsztat widzieli 3 miesiące a radzą sobie równie dobrze w kwestiach technicznych jak ci co z warsztatu do jazdy przyszli.

Strony: [1] 2 3 ... 12