Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Ależ oczywiście że w wynalazkach z Olkolu w IC da się ustawić końcówki w kabinie z rozrządem. Ogólnie w IC jest tylko kilka lokomotyw (7 z podwójnymi szybami) które mają sterowanie reflektorami z jednej kabiny, żadna EP09 tego nie ma więc nie nazwał bym tego eksperymentem.

Być może, ale PC1 z dwóch kabin się nie dało.

2
Odnośnie świateł, to ET22 z serii 20xx które obecnie opuszczają hale naprawcze w Bydgoszczy, mają to po nowemu tzn. z aktywnej kabiny można, a nawet trzeba ustawić konfigurację wszelkich świateł z przodu i z tyłu.

IC tez eksperymentuje z różnymi wybierakami świateł, ostatnie wersje modernizacji EU07 maja przełączniki pozwalające ustawić konfiguracje również w tylnej kabinie. Niestety projektant nie przewidziała różnych nietypowych konfiguracji oświetlenia i wychodzą jaja. W czasie jak maszyny przychodziły na torze zamkniętym obowiązywał PC1 z dwóch kabin nie da się tego zrobić, końcówek w kabinie z załączonym rozrządem tez się tego nie da.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Przyszłość radzieckich lokomotyw w Polsce
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 19:50:47 »
Zasadniczo prądnicy nie robi różnicy co nią kręci, byleby jakoś sensownie rozwiązać sterowanie obrotami.

4
SM42 i pochodne regularnie obcierają o perony, zwłaszcza podczas jazdy luzem.

5
Screeny / Odp: Problemy i usterki odwzorowane w Maszynie
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 19:31:37 »
Spotkałem się z tym, że niektórzy maszyniści, którzy nie mieli styczności na co dzień z takim obrazem semafora nie do końca wiedzieli jak się zachować.

Maszynista który mnie szkolił zawsze mawiał jak nie wiesz co mówi semafor to jedź powoli i jakoś to będzie :)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 15 Marca 2022, 20:51:26 »
Jeśli wjazd jest na pomarańczowo to s3 na ostatnim blokady też jest na wyrost.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 15 Marca 2022, 08:31:31 »
Ale wszystkie odstępy sa wolne. PLK też tylko takie durne tłumaczenia potrafi stworzyć.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 13 Marca 2022, 22:48:29 »
Mówię o sytuacji zachowania dróg hamowania, PLK nie jest w stanie podać podstawy takiego programowania automatyki oraz znaczenia sygnału S3 w takiej sytuacji. Sytuacja braku drogi hamowania była jasno opisana w WTBE10, nie pamietam jak to teraz jest w Ie4.

EDIT: W Ie4 też jest sytuacja braku drogi hamowania opisana jasno.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 12 Marca 2022, 22:35:58 »
Do tej pory PLK oficjalnie nie ustosunkowała się (albo nic o tym nie wiem) na jakiej podstawie prawnej w przypadku blokady 4 stawnej semafor wjazdowy nadający sygnał pomarańczowy migający jest osłaniany ostatnim semaforem blokady nadającym sygnał zielony migający..

10
In real world you can not connect this locos with multiple steering cables. 477 is type 303E and 1512 is type 303Eb.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Masa hamującą.
« dnia: 25 Stycznia 2022, 22:29:47 »
A nie operujemy tu jakąś średnią siłą od momentu wdrożenia hamowania do zatrzymania? Na wstawkach  żeliwnych siła hamowania jest zmienna ze zmianą szybkości.

12
Bieżące kolejowe / Masa hamującą.
« dnia: 22 Stycznia 2022, 15:51:50 »
Witam. Poszukuję informacji o masie hamujacej, dokładniej o jej znaczeniu fizycznym i historii powstania jednostki. Jeśli ktoś ma literaturę odnośnie wyznaczania masy hamującej nowokonstruowanego taboru to też chętnie sie zapoznam.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 14 Stycznia 2022, 21:53:25 »
Ja bym traktował to w kategoriach legendy, lub wyniku majstrowania przy szybkościomierzach.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 11 Stycznia 2022, 23:07:04 »
Na 6 dl jest kontrolka zahamowania lokomotywy sterowanej, oraz lok sterowana może zrzucić sterowanie jeśli jest mocniej zahamowana. Wadą jest brak kontroli hamulca postojowego i brak działania odluźniacza po kablu co uniemożliwia naciśnięcie na pociąg pasażerski, maszynista musi iść w lukę rozłączyć powietrze wrócić na lok nacisnąć i iść w lukę żeby odhaczyć. Dużym plusem jest możliwość załączenia ogrzewania pociągu na lokomotywie sterowanej, niestety brakuje kontroli ładowania na drugiej lokomotywie.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 05 Stycznia 2022, 23:57:42 »
U nas na 6 dl bardzo ładnie idzie sterowanie po kablu i zazwyczaj tak się jeździ w podwójnej, co do paliwa to piszemy stan na rozpoczęciu pracy i na zdaniu (chyba że zmienia się wykaz to na zmianie wykazu też) reszta maszynistów nie interesuje.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 05 Stycznia 2022, 11:06:14 »
Co do paliwa to każda firma ma swoje zwyczaje, jak jest pomiar elektroniczny to widać czy wykres poziomu i przepływu się zgadzają czy gdzieś ubywa bokiem.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 04 Stycznia 2022, 22:50:13 »
Jeśli spadek jest w kierunku PL, to czy nie ma problemu z dotoczeniem się pod semafor jeśli wjeżdżasz na 40?

18
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 04 Stycznia 2022, 22:46:19 »
Nie ma żadnego problemu, drugi maszynista zna szlak i zadaje moc na rozruchu i jak jest pod górkę a jak skład osiągnie rozkładowa to jedzie z wybiegu.


19
Na EU07, EP09 też się da jeżeli jest 2 ludzi albo masz tak długie ręce, aby jednocześnie dosięgnąć obu dźwigni syren jednocześnie.

09 ma zawór nożny, nie ma problemu nożnym podawać wysokim a ręcznym niskim.

20
Tabor kolejowy / Odp: Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze
« dnia: 21 Października 2020, 23:42:25 »
Cytuj
A dzisiaj łożyska ślizgowe (ale nie osiowe) ostały się w EU/P07 (ich uroda, aczkolwiek dziwi mnie to, że się tego nie modernizuje, nawet nowoczesna EP07-1049 ma panewki wału drążonego - nie lepiej dać toczne - już przecież są - i mieć gdzieś dolewki, kontrole poduszki, zatarcia...),

Temat pośrednio wyszedł przy wymianie pudła w EP08-006, dostała od jednej z ósemek przebudowanych z powrotem do siódemek. Powód był taki, że ósemki maja zmiany konstrukcyjne w podłodze lokomotywy z powodu wymiarów łożysk tocznych i elementów silnika. Obecnie takie zmiany w konstrukcji pudła wymagały by kosztownego procesu dopuszczającego.

21
Tabor kolejowy / Odp: Traxx - dziwnie działający hamulec zespolony
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 00:06:05 »
Cytuj
Jak widać maszynista BR152 miał techniczną możliwość zadania pełnego "powera" jeszcze przez kilka sekund od oderwania się od zespołu lokomotyw naszego ED250-001.

Z moich informacji wynika, że do kolizji doszło podczas pełnego hamowania ED dwiema lokomotywami. Na pewno już zostało ustalone czy wystąpiła usterka haka lokomotywy ciągnącej czy dedykowanego półsprzęgu.

22
Tabor kolejowy / Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 18:51:36 »
A jak ten temat wygląda na Vectronie?

23
Oczywiście że S.

24
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 16:13:11 »
Cytuj
Długości składów praktykowane np. w USA, Kanadzie , Australii wykluczają możliwość użycia naszych systemów hamulca. Wagony tam stosowane nie mają stopniowego luzowania - dlaczego? Przewód jest obciążony napełnianiem zbiorników pomocniczych.

Jeśli dobrze rozumiem różne filmy to Amerykanie mają dwa niespotykane w Europie rozwiązania. Po pierwsze wagony mają dwa zbiorniki pomocnicze, pierwszy do hamowania służbowego, drugi uruchamiany przypadku hamowania nagłego. Rozwiązanie to ma zabezpieczyć przed całkowitym wyczerpaniem hamulca. Drugie rozwiązanie (o ile dobrze to zrozumiałem) polega na tym, że zawór rozrządczy w przypadku wykrycia impulsu hamowania napełnia cylinder hamulcowy częściowo ze zbiornika pomocniczego częściowo z ciśnienia w przewodzie głównym przyśpieszając rozchodzenie się impulsu hamowania wzdłuż pociągu.

25
Tabor kolejowy / Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 00:09:18 »
W związku z ostatnim incydentem w Niemczech podczas przeciągania ED250-001 nasunęło mi się pytanie. Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?

26
Obecnie obowiązującą wersją jest, że drezyna przewaliła semafor wjazdowy. Tam coś jest śmierdzącego, ale PKBWK będzie to badać to raport będzie jawny.

27
IE1 obecnie uznaje jako prawidłowy Rm1 podany przez radio.

A jeśli blokada jest przystosowana tylko nie idzie podać semafora to jaki rozkaz?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Problemy techniczne lokomotyw serii EP09
« dnia: 14 Lutego 2020, 23:58:49 »
Co do przegrzewających się sprężarek przeniesiono czerpnie powietrza z dala od sprężarki pod sufit i to dużo pomogło. Drugą kwestia jest, że dziewiątki nie jeżdżą już po szlakach z pięćdziesięcioma zwolnieniami na 100 km linii, co sporo ułatwia. Co do wentylacji przedziału maszynowego to jest bolączka tej lokomotywy, oporniki wydzielają dużo ciepła a pracują zarówno przy rozruchu jak i hamowaniu.

29
Bieżące kolejowe / Odp: LCS Poznań
« dnia: 27 Listopada 2019, 00:04:13 »
W Gdyni kilka razy jak była awaria zasilania padło wszystko, telefony, radio, sterowanie. Nie było jak jeździć, ani jak dyktować rozkazów. Tyle dobrzez że po kilkunastu minutach uruchomili.

30
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 11 Października 2019, 22:06:00 »
Szczegółów nie znam, wielu maszynistów rozgrzewało agregat jeszcze w szopie.

Strony: [1] 2 3 ... 10