Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 21:30:25 »
Cytuj
Ktoś inny po zaniku napięcia załącza WS, załącza szynę zbiorczą i zapalają się wszystkie lampki na pulpicie i traci sterowanie.

Potwierdzam miałem tak.

Cytuj
Te lokomotywy nie nadają się do tak intensywnej eksploatacji, do jakiej próbuje je zatrudnić w obecnych czasach przewoźnik. Częste rozruchy i hamowania, jazda po liniach Vmax=100 i mniej, zatrudnianie do obsługi składów 10+ wagonów powoduje, że wszelkie niedoskonałości dają o sobie znać z nawiązką.

Mój rekord to 16 sztuk na TLK i 16 postojów od Warszawy do Gdyni, w Modlinie drgnął dopiero przy 700A.

Z innych ciekawostek:

EP09-004 sprężarka losowo przestaje pracować, potem bije do wywalenia zaworów bezpieczeństwa warsztat nie jest w stanie zdiagnozować problemu. Na tej samej kiedyś zestaw mi rolował mimo nastawnika na 0 PHJ w hamowaniu i zahamowaniu hamulcem dodatkowym, przestał dopiero po otwarciu WSa.

EP09-016 z tego co pamiętam to wyżerała szczotki na przetwornicy co drugi dzień regularnie.

Wieczny problem z przesyłaniem na zimno, wiele przypadków samoistnego uzbrojenia hamulca postojowego (oczywiście firma twierdzi że to wina obsługi)

Było kiedyś kilka sztuk którym trzeba było czasami podpompować powietrza małą sprężarka bo miały albo problem z ciśnieniowymi albo z reduktorem ciśnienia i otwierały WSa w trakcie jazdy.

Kilka sztuk na których co chwile puszcza PTW, na niektórych w szeregowej bezoporowej.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 16:25:51 »
Tej moderny z szafami elektromagnetycznymi nigdy nie rozumiałem, żadnej korzyści same problemy.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 14:54:35 »
Generalnie tam różne rzeczy się działy, od zaników pracy przetwornic, problemów z BCU, sprężarkami i wielu innych cudów. Przetwornice np miały taka cechę że jak napięcie baterii spadło poniżej 85V to przetwornica sie juz nie wzbudziła i ładowanie nie wskoczyło. 1067 jeszcze nie była taja najgorsza ale 1049 więcej stała jak jezdziła.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 00:21:20 »
EP07 1049 i 1067 miały też przetwornicę statyczna, sprężarki śrubowe i inne takie, tylko nie bardzo chciały jeździć. 1049 jest już przerobiona na klasyczną, 1067 przerabiają.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 04 Lutego 2025, 23:25:25 »
Cytuj
Złapałeś jakiegoś maszynistę za rękę? Dawno nie słyszałem, żeby na EP09 uszkodziły się rezystory rozruchowe, a tym bardziej z winy maszynisty.

Bo na Olszynce wymieniają opory w kilka godzin a jak masz szczęście to uda ci się dojechać mimo przepalonego opornika. Mi się spalił R6, zahamowałem do zwolnienia zrobiło się cicho i poszedł dym.

Cytuj
To się wypowiem. Jako osoba zajmująca się naprawa, uruchomieniem i testami tych lokomotyw wiem że dużo przypadków awarii to nieudolność maszynioków.

Jak kolej stara Ruch kłócił się z trakcją, a trakcja z warsztatem. Kiedyś jednemu naczelnikowi powiedziałem że ma racje jakby jednego dnia wszyscy maszyniści poszli na chorobowe to żadna lokomotywa by nie zdefektowała.

Cytuj
Kiedyś gdzieś czytałem, że były plany na modernizacje typu EU07A czyli z wsadzeniem nowych bebechów. Porzucili ten pomysł

Miało by to kosztować jakieś skromne 12 milionów, przeliczając na kilometry do następnego P5 to Griffin jest tańszy.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 07 Listopada 2024, 21:57:48 »
Cytuj
A tak przy okazji, czy ktoś Was (wnioskuję po wypowiedziach) - Maszynistów - przeszkolił z dokonywania OT?

Jak na razie w IC OT na Ezt wykonuje się tylko na posterunkach rewizji technicznej.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:10:37 »
Generalnie moim zdaniem te poprawki do bw56 były pisane na kolanie i są jakimś bełkotem ale cóż jak nie jestem kolejarzem w 5 pokoleniu więc co ja się mogę znać....

8
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:35:27 »
Wygląda to jakby ic chciało sie pozbyć kontrolnego ale się bało

Pobierz przez: instrukcje wewnętrzne=>biuro taboru

9
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:53:02 »
Robisz to dlatego ze taki cel był w poprzednich przepisach jakbys od dziś zaczął od zera to nie wynika z instrukcji po co jest to hamowanie i dlaczego nazywa się kontrolne,  nawet nie napisali który hamulec masz skontrolować.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:21:43 »
W 2010, 2014 i 2020 było tak:

"W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie
kontrolne pociągu."

Teraz już nawet nie piszą celu tego hamowania. Rób jak chcesz czym chcesz i w zasadnie to nie wiadomo po co. Praktycznie zlikwidowano.


11
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 05 Listopada 2024, 22:37:58 »
Zniknęła definicja hamowania kontrolnego. Prędkość, sposób wykonania i rodzaj hamulca jakim zostanie wykonane zostaje w decyzji maszynisty. Biorąc pod uwagę, że ma być wykonane przed planowanym hamowaniem chyba, że wcześniej wykonywano hamowanie w związku z sytuacją ruchową to praktycznie w większości przypadków nie będzie obowiązku wykonania.

12
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 05 Listopada 2024, 11:49:25 »
Czy to prawda, że pierwotny projekt EP 09 nie przewidywał naprawy głównej?

13
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 21:06:07 »
Ciekawy temat, obecnie można powiedzieć ze każda dziewiątka jest inna. Z tego co wiem chociaż jakoś bardzo nie interesuje się tymi maszynami, to występują 4 typy sprężarek co najmniej 3 typy przetwornic statycznych, na Olszynce maja 6 schematów obwodów NN, w Krakowie pewnie kilka kolejnych. Największym obecnie problemem są wiecznie kończące się szczotki na silnikach przetwornic (prawdopodobnie przez płaskie miejsca na komutatorach, osiągniecie wymiarów granicznych i brak możliwości ich dalszego toczenia)na niektórych sztukach szczotki kończą się regularnie co drugi dzień.

14
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:39:08 »
Do niedawna składy takie miały Vmax=150km/h wpisane do rozkładu, ale gdzieś to zniknęło i te składy normalnie jeżdżą teraz 160km/h.

Generalnie nie ma ograniczenia dla składów z hamulcami klockowymi, jedyne ograniczenie to niski procent rzeczywisty który najczęściej nie wystarczy dla 160 km/h wtedy takie pociągi mają zamawiany rozkład jazdy z niższym procentem i miejscami szybkość rozkładowa jest niższa od drogowej.

15
Bieżące kolejowe / Hamowanie kontrolne
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:36:29 »
Z dniem 1 listopada 2024 roku Intercity praktycznie zrezygnowało z hamowania kontrolnego. Wykonuje się jeszcze po wykonaniu próby hamulca ale o sposobie i szybkości z jakiej zostanie wykonane decyduje maszynista.

16
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:56:01 »
Masz linka do tej instrukcji?

17
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 23:27:11 »
Rzekome ograniczenie miało obowiązywać nawet ze składem przy dużym procencie.

18
Tabor kolejowy / EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 22:25:06 »
Witam, czy były kiedyś ograniczenia w Vmax EP09 z usterką ED? Obecnie nie ma takich ograniczeń a w środowisku maszynistów często się pojawia 140 km/h którego nikt nie potrafi uzasadnić. Może ktoś z was zna jakieś historyczne zapisy z których by ta mądrość ludowa wynikała?

19
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 12 Lipca 2024, 13:38:48 »
Cytuj
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?

Wieść gminna głosi że PESA zerwała współprace z IPSz i z jakąś nową firmą projektują od nowa obwody.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 25 Maja 2024, 23:51:00 »
Cytuj
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji?

Podejrzewam ze to będzie jeździć przez cała Polskę zygzakiem.

21
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 15 Lutego 2024, 00:20:22 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

Chyba, że jest to zapisane w ustawie.

24
Jako że PLK nie zaktualizowała IR1a oraz IR1b, w przypadku pojazdów wyposażonych w ETCS jadących po infrastrukturze wyposażonej w ETCS, w przypadku usterki ETCS nadal 130 w pojedynkę.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:48:29 »
Cytuj
Pewnie ze względu na piratów. ;) Nie mam w sumie żadnego doświadczenia ze statkami

Jedną z wielu przyczyn jest brak uzasadnienia ekonomicznego takiego działania, załoga jest stosunkowo małym odsetkiem całości kosztów, a jej dostarczenie na środek oceanu w przypadku usterki było by bardzo kosztowne. W przypadku drużyn trakcyjnych jest podobna sytuacja, stanowią stosunkowo mały koszt i bardzo duży problem w przypadku konieczności dowiezienia do pociągu.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 25 Listopada 2023, 21:29:02 »
A dlaczego nie ma autonomicznych statków?

27
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 17 Listopada 2023, 11:32:09 »
Właśnie dlatego jestem spokojny o swój zawód przez najbliższe 30 lat, no chyba że przewoźnicy zaczną zatrudniać roboty człekokształtne ;)

28
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 17 Listopada 2023, 09:57:24 »
Cytuj
[Jaki TRAXX (DE/MS) itd.?

Generalnie potrzebuje jakiegoś zakresu wagi silnika trakcyjnego w współczesnych pojazdach.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:51:47 »
Myślę, że dużo szybciej biura zastąpi AI niż pracowników fizycznych. Już teraz masz dostępne oprogramowanie które nadzorowane przez jednego pracownika wykona prace kilkudziesięciu spedytorów w transporcie drogowym.

30
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 14 Listopada 2023, 23:01:16 »
Obecnie stosuje się najwyższą możliwą nastawę w wagonach pasażerskich, różnice w sile hamowania nie powodują naprężeń mogących zerwać pociąg.

Strony: [1] 2 3 ... 13