1
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 21:30:25 »Cytuj
Ktoś inny po zaniku napięcia załącza WS, załącza szynę zbiorczą i zapalają się wszystkie lampki na pulpicie i traci sterowanie.
Potwierdzam miałem tak.
Cytuj
Te lokomotywy nie nadają się do tak intensywnej eksploatacji, do jakiej próbuje je zatrudnić w obecnych czasach przewoźnik. Częste rozruchy i hamowania, jazda po liniach Vmax=100 i mniej, zatrudnianie do obsługi składów 10+ wagonów powoduje, że wszelkie niedoskonałości dają o sobie znać z nawiązką.
Mój rekord to 16 sztuk na TLK i 16 postojów od Warszawy do Gdyni, w Modlinie drgnął dopiero przy 700A.
Z innych ciekawostek:
EP09-004 sprężarka losowo przestaje pracować, potem bije do wywalenia zaworów bezpieczeństwa warsztat nie jest w stanie zdiagnozować problemu. Na tej samej kiedyś zestaw mi rolował mimo nastawnika na 0 PHJ w hamowaniu i zahamowaniu hamulcem dodatkowym, przestał dopiero po otwarciu WSa.
EP09-016 z tego co pamiętam to wyżerała szczotki na przetwornicy co drugi dzień regularnie.
Wieczny problem z przesyłaniem na zimno, wiele przypadków samoistnego uzbrojenia hamulca postojowego (oczywiście firma twierdzi że to wina obsługi)
Było kiedyś kilka sztuk którym trzeba było czasami podpompować powietrza małą sprężarka bo miały albo problem z ciśnieniowymi albo z reduktorem ciśnienia i otwierały WSa w trakcie jazdy.
Kilka sztuk na których co chwile puszcza PTW, na niektórych w szeregowej bezoporowej.