Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
181
A co jedno ma do drugiego?

182
U nas nie przewiduje się projektowania/odtwarzania w trakcie modernizacji/remontów układów z Tz, nie wiem czy to dobrze czy źle zarówno koncepcja Tm jak i koncepcja Tz ma swoje plusy jak i minusy.

183
No to się dowiedziałem dużo z tego załącznika...... jaki ma na tarcza planach symbol i jak się tarcze oznacza na gruncie. Co do cytatów, pierwszy napisał grzechu_k drugi Ja.

184
Sprawa pierwsza tarcza zaporowa w stosunku do pociągu ma dwa stany z-1 - podaje sygnał stój, stan Z-2 nie podaje żadnego sygnału dla pociągu. W przypadku sygnału Z-2 przejazd pociągu następuje tak jakby tej tarczy nie było (sygnał zezwalający, Sz, rozkaz pisemny). Tory zakończone tarcza zaporową są to tory z których nie prowadzi się dalszych jazd pociągowych. Wyjazd z grupy torów obsługiwanych przez jeden semafor grupowy wyposażonych w sygnalizatory Sz, tarcze zaporowe, oznaczone wskaźnikami w-4 lub niewyposażone w żadne urządzenia reguluje paragraf 60.2 instrukcji IR-1, a przelot przez takie grupy torów paragraf 41.12. Co do pociągów zatrzymanych pod tarczą zaporową. W sytuacji typowej jest to pociąg który zakończył jazdę na torze z którego nie prowadzi się dalszych jazd pociągowych lub został zatrzymany na torów obsługiwanych jednym semaforem. Może być zatrzymany nietypowo wskutek awarii urządzeń, zerwania przebiegu przez dyżurnego z powodu zagrożenia, lub z powodu nie podania jakiejś tarczy w drodze przebiegu podczas jazdy na Sz. W wymienionych sytuacjach podanie tarczy nie zezwala na dalsza jazdę, wymagany jest rozkaz pisemny (teoretycznie można by to obejść jazdą manewrową ale to nie jest zgodne z ideą tych rozwiązań). Interpretacja o podjeżdżaniu z pod tarczy do semafora jazda manewrową jest mylna. 
Cytuj
Nie słyszałem aby tarcze zaporowe były na przebiegu ruchu pociągu.
Gniezno (wolnostojące tarcze w drogach przebiegu, tarcze wspólnie z semaforami, tarcze przy torach obsługiwanych jednym semaforem), Słupsk(tarcze wspólnie z semaforami w części osobowej części towarowej nie znam), o tych wiem prawdopodobnie jest ich wiecej. Tarcze zaporowe nawet świetlne sa szeroko stosowane w Niemczech (u nich nie znają tarcz manewrowych), w Polsce kształtowe tarcze występują na stacjach które od czasów Niemieckich/Pruskich nie doczekały się większych modernizacji (najstarsze urządzenia SRK w Gnieźnie są z przed pierwszej wojny światowej i pamiętają czasy kiedy tam Polski od dawna nie było. Pytanie do znawców czy we Wrocławskiej DOKP po wojnie nie przejęto Niemieckich świetlnych tarcz zaporowych?
Cytuj
Borys nie muszę studiować Ie-1, ty poczytaj sobie Ie-4, a uzupełnisz swoją wiedzę na temat tarcz zaporowych.
Podpowiedz mi proszę w którym paragrafie Ie4 pada słowo tarcza zaporowa?

185
Cytuj
Tarcze zaporowe dotyczą i manewrów i pociągów, zarówno Z-1 jak i Z-2 odnosi się i do manewrów i do pociągów.
Polecam uważną lekturę Ie-1, ponieważ masz pewne braki.
Cytuj
W moim rejonie za tarczami znajduje się semafor "grupowy". Czyli wyjeżdżam jako manewry (kierownikiem manewrów jest dyżurny, więc mogę), dojeżdżam do semafora grupowego, kończę jazdę manewrową i rozpoczynam jazdę pociągową.
Tu się zgadzam,  u mnie w rejonie po minięciu semafora drogowskazowego mijam jeszcze dwie podane wolnostojące tarcze zaporowe w drodze przebiegu, dla wyjazdu w innym kierunku niż ja jeżdżę taka podana tarcza jest ostatnim mijanym urządzeniem przed wyjazdem na szlak. Ja traktuje, że taka podana tarcza dla pociągu jakby ''zniknęła''.
Cytuj
Zazwyczaj tarcze zaporowe są na stacjach z mechanicznymi urządzeniami i wjazd czegokolwiek w przebieg raczej nie wpłynie na stan urządzeń.
To raczej dotyczyło tarcz świetlnych szeroko stosowanych w Niemczech.
Cytuj
Jeżeli na drodze przebiegu pociągu mamy TZ to blokada stacyjna nie pozwoli na podanie sygnału zezwalającego na semaforze jeżeli sygnał na Tz będzie Z-1.
Tu się zgodzę, ale trzeba uważać przy jazdach na Sz bo może być różnie. I tu może się pojawić temat, na co pojechać jeśli pociąg został zatrzymany pod tarcza zaporową, w tej kwestii przepis jest jasny jeśli pociąg został zatrzymany pod Tz to może kontynuować jazdę na rozkaz pisemny.
   

186
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 16 Grudnia 2014, 17:30:54 »
Musisz sobie policzyć, siódemka w Ic wyjeżdża 500 tyś kilometrów w około dwa lata potem z pół roku oczekuje na rewizje która trwa około pół roku. To daje około 3-4 lata od P4 do P4, co daje około 18-24 lat (jeśli się w rachunkach nie pomyliłem) od P5 do P5. Znając daty wykonania napraw głównych poszczególnych lokomotyw możesz oszacować jak długo jeszcze pojeżdżą. Budynie chyba miały główna w 2007/8 robione więc jeszcze im trochę zostało.

187
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 16 Grudnia 2014, 15:54:21 »
Na chwile obecną Intercity nie planuje wykonywać P5(NG) ani ósemek ani siódemek. Z tego co wiem to lokomotywy nadal są sprzedawane bez ograniczeń w powrocie do eksploatacji, wiec 424 może jeszcze się odrodzić.

188
Zamieszanie zupełnie nie potrzebne do tego te bezsensowne teksty w stylu: "podróżni się obawiali katastrofy", zagrożenie bezpieczeństwa i takie tam. Sprawa powinna być zbadana, jeśli nie było nic innego, to dyżurnemu po procentach i koniec sprawy.

189
Tylko proszę nie mylić czegoś, co błędnie jest nazywane semaforem zaporowym z tarcza zaporową,  to są zupełnie inne historie.

190
Infrastruktura kolejowa / Tarcze zaporowe przepisy z nimi zwiazane.
« dnia: 16 Grudnia 2014, 09:41:21 »
    Witam. Ostatnio u nas na pouczeniach był wałkowany temat tarcz zaporowych, chciałbym tu napisać parę informacji dla osób nieobeznanych oraz zachęcić do dyskusji na ten temat.
     Tarcza zaporowa jest historycznie niemieckim urządzeniem i występuje na stacjach z takowym rodowodem, nadaje sygnały z-1 który dotyczy zarówno jazd pociągowych i manewrowych, oraz Z-2 który dotyczy jazd manewrowych. W tradycji kolejowej przyjęło się, że oba sygnały tyczą się zarówno pociągów jak i manewrów ale przepis mówi inaczej. Ja to interpretuje w ten sposób, tarcza nadająca sygnał S-2 dla pociągu ''znika''. Większość posterunków posiada uzależnienia,uniemożliwiające podanie semafora jeśli wszystkie tarcze zaporowe po drodze nie są podane, tak wiec zatrzymanie pociągu pod taka tarcza jest mało prawdopodobne. Jeśli pociąg jednak zostanie zatrzymany pod tarcza zaporową może ja minąć wyłącznie po otrzymaniu rozkazu pisemnego S (podanie sygnału z-2 nie uprawnia do dalszej jazdy). Ja z tarczami zawsze miałem jedna wątpliwość, kiedyś był w Ir1 przepis który nakazywał zatrzymanie pociągu jeśli w jego drodze przebiegu zostanie zauważony sygnał zezwalający na manewry( teraz nie mogę tego przepisu znaleźć ale pewnie gdzieś jest), ten przepis mi się kłócił z ideą tarcz zaporowych gdyż nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy to jest tarcza od naszego przebiegu czy od jakiegoś przebiegu manewrowego. Plusem stosowania tarcz zaporowych jest możliwość zatrzymania pociągu znajdującego się za semaforem,  jeśli urządzenia stacyjne wykryły by wjechanie czegoś w przebieg, następuje automatyczna zmiana sygnału na tarczach zaporowych w drodze przebiegu (mówię o świetlnych).


191
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 15 Grudnia 2014, 17:01:05 »
Rezystory hamownia są na dachu w członach 1,2,6,7 (przynajmniej na moja wiedzę).

192
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 10 Grudnia 2014, 21:37:25 »
W Gdyni Pendolino będzie odfekaliane na Cisowej.

193
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 07 Grudnia 2014, 23:08:33 »
Cytuj
Dziwi mnie, że PKP nie zabezpiecza w żaden sposób tego bądź co bądź ważnego dla bezpieczeństwa ruchu systemu.

Czy nieuprawnione zatrzymanie pociągu jest zagrożeniem bezpieczeństwa? Takie zatrzymania generują tylko koszty, najwidoczniej zdarzają się na tyle rzadko, że nie jest to istotnym problemem.

194
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 07 Grudnia 2014, 18:27:12 »
Przestawienie dźwigni tempomatu na prędkość niższą a komputer robi resztę (najczęściej daje pełne ED a z przewodu albo nic nie zwala albo tak ze 0,3 atm).

195
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 07 Grudnia 2014, 17:16:13 »
Żebym był dobrze zrozumiany, firma nie zakazała hamowania ED (poza tunelem średnicowym), tylko zabroniła hamowania pociągu tempomatem.

196
Semaforów świetlnych nie oznacza się symbolami Tz. Ogólnie mi się podoba ładne i z pomysłem.

197
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 02 Grudnia 2014, 10:10:47 »
Pendolino ma silniki trakcyjne zawieszone pod pudłem, napęd przekazywany za pomocą wału kardana. 

198
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 02 Grudnia 2014, 09:19:48 »
Po pierwsze o jakiej gwarancji piszesz, tej co w większości loków skończyła się jakieś 250 tyś km temu? Sprawa druga, na pewno doskonale znasz instrukcję tej lokomotywy, specyfikę hamowania oporowego, oraz założone przez producenta parametry i warunki eksploatacji. Jeśli nie to skończ pisać posty nic nie wnoszące do tematu.

199
Bocznica / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 01 Grudnia 2014, 15:08:30 »
Siemensy juz dawno sa po gwarancji

Reg. zakazy 10.
Proszę pisać staranniej. Następna szansa podczas wysyłania kolejnej wiadomości. Bocznica.
Benek

200
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 30 Listopada 2014, 20:36:16 »
Cytuj
Najlepiej też nie używać klimy i nie podnosić pantografów, bo się zużywają ;)
Nie do końca o to chodzi, nie chce się wdawać w techniczne dyskusje, bo za mało ta maszynę znam.

Reg. obowiązki 10.
Proszę wstawić przecinki.
Benek

201
Cytuj
Wjeżdżając od Gdyni na Sz jedziesz do następnego sygnalizatora Sz.
Zgadza się, tylko sygnalizator Sz to nie semafor, więc mamy tu niezgodność z przepisem Ie-1. Jeśli jazda na Sz może odbywać się do następnego semafora to teoretycznie, jakbyś dostał Sz na wjazdowym mógłbyś po jedynce jechać aż pod wyjazd, pomijając karzełka po drodze. Prawdopodobnie dlatego  w kierunku parzystym po jedynce stacyjnej nie biorą. Co do wyjazdu na lewy to jedziesz na Sz z 31 i potem Sz na jedynce lub z 2 na Sz, W-24 wyświetla  grupowy na szlaku.

202
Po jedynce wyjazd w Stronę Twardej góry oraz karzełek po jedynce w kierunku parzystym przed środkowym okręgiem zwrotnicowym w stacji. Kwestia praktyki jest jasna, ostatnio mnie naszły wątpliwości natury przepisowej, przy okazji wyjazdu z 31 w Stronę Twardej góry.

203
Zdarzają się, przykładem jest Smętowo. Tam są karzełki białe i sygnalizatory wysokie w stacji. Wg Ie-4 z biało-czerwonym słupem to jest semafor, wiec tu wszystko pasuje. Rzadko kiedy biorą takim przebiegiem, że ten dylemat się pojawia ale może tak być.

Popraw ten słowotok. Dodaj przecinki, skróć to pierwsze zdanie używając również kropki.
Rozi

204
Cytuj
Sygnał zastępczy Sz zezwala na:
a) jazdę do następnego semafora, tarczy zaporowej, miejsca
ustawienia tarczy zatrzymania D 1,

A jak z sygnalizatorem Sz? Dostaję wjazd na sygnał zastępczy i zbliżam się do kolejnego sygnalizatora sygnału zastępczego (nie jest to semafor, stoi na szarej nodze i ma jedną  komorę) zwyczaj jest taki, że wszystkie po kolei podają przynajmniej u nas na północy. Czy jakbym przewalił przypadkiem taki sygnalizator to co wtedy?

Edit: Nie mówię o wyjeździe na szlak, tylko o jakimś sygnalizatorze osłaniającym kolejne okręgi zwrotnicowe.

205
Tabor kolejowy / Odp: Dyskusja o tempomacie w nowym taborze
« dnia: 27 Listopada 2014, 16:49:09 »
Tempomat na zebrach Newagu IC to jak na razie jakaś porażka, przy niskich prędkościach manewrowych potrafi przekroczyć dużo i nie potrafi wdrożyć hamowania, przy jeździe szlakowej przekracza o około 5-7 km/h, bardzo szarpie lokiem zadając co chwilę 75% mocy i potem na zero z powrotem. Podobno najlepszy jest na nurkach (754) sam się rozpędza, wdraża hamowanie całym składem jak potrzeba, prowadzi pociąg bardzo płynnie. Co do Siemensa trudno mi się wypowiedzieć prędkość ładnie utrzymuje, technicznie można nim wyhamować cały pociąg do zatrzymania  (centrala zakazała tego robić maszynistom ze względu na duże obciążenie opornika hamowania), minusem jest dość mało precyzyjna obsługa trudno tą wajchą trafić w zadaną prędkość.

206
Tak generalnie jak wjedziesz 5 km/h szybciej w ograniczenie to nic nie powinno się stać niestety jak się stanie (może to być nie związane np usterka mechaniczna toru lub wózków) to maszynista ma przerąbane. Czasami jest tak, że wczoraj po jakiejś dziurze jechałeś 160 a dzisiaj 70 postawili, wbrew pozorom nie jest tak łatwo wykoleić sprawny skład.

207
Cytuj
Czyli rozjazdy z Vmax=130km/h w kierunku zwrotnym wytrzymają 130+65=195km/h?
Ktoś zna parametry rozjazdów po których Niemcy jeżdżą 160 na bok? Nie są może one identyczne jak nasze 130 tki?

208
Nie wiem czy przy wyższych szybkościach jest taki sam zapas, ale z tego co wiem to do 100 na godzinę tak.

209
Cytuj
Natomiast musi być wykluczone zaniżanie prędkości, gdyż może to mieć niebyt dobre konsekwencje.

Dlatego wszelkie ograniczenia prędkości są z 50% zapasem ustalane, np rozjazdy na 40 muszą wytrzymać przejazd 60-tką itd.

210
Dokładność wskazań samego prędkościomierza +/- 2,5 km/h, do tego trzeba doliczyć poprawkę na dokładność druku taśmy (często kontrola nie patrzy po  kratkach tylko suwmiarką mierzy odległość od zera), błąd paralaksy, oraz różnice wskazań między kabiną A i B, spokojnie około 5 km/h się uzbiera do tego różnica wynikająca z grubości obręczy ale to maszynisty nie bardzo dotyczy.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12