Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12
241
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs Licencji Maszynisty
« dnia: 31 Maja 2014, 22:00:36 »
Cytuj
z tym, że mechanik MUSI dopuścić za koło stażystę.

Nic nie musi.

242
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 20:12:03 »
Cytuj
Więc  Cię zapewniam, że to źródło jest na 100% niepewne,

O moje źródło ty się nie martw, po prostu IC będzie zestawiać pociągi obsługiwane przez te loki z wagonów z wielosystemowym układem zasilania.

243
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 18:32:17 »
Będzie 1,5 kV informacje z dobrych źródeł, większość wagonów jest przystosowanych pod wiele napięć, jeśli wszystko jest sprawne nie ma problemu. Oczywiście Newag ma większe doświadczenie ale nie stworzył jeszcze maszyny 2 silnikowej.

244
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 16:19:20 »
Cytuj
Montaż agregatu jest dosyć droga, więc zamówionych zostało tyle egzemplarzy, ile jest to konieczne (zgodnie z tym co pisze  @EU07-483).

Chciałbym tylko przypomnieć, że nie chodzi tu tylko o montaż agregatu do ogrzewania, maszyny maja być wyposażone w dwa silniki główne (tak jak wersje Pesy) i przetwornicę statyczną tworzącą napięcie 1500 volt do obsługi sprzęgu wn, silniki główne maja się załączać zgodnie ze wskazaniami licznika motogodzin (który ma miej ten pracuje) oraz z zapotrzebowaniem energii, więc nie jest to przeróbka z SM42 do SU42 tylko trochę poważniejsza ingerencja która na pewno będzie miała choroby wieku dziecięcego.

245
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 27 Maja 2014, 18:30:59 »
Cytuj
W takim razie wytłumacz czemu tylko połowa maszyn otrzyma sprzęg elektryczny?

Te ze sprzęgiem WN będą miały dwa silniki spalinowe jest to dużo poważniejsza modernizacja, może lepiej ze jest tylko 10 jak wyjdą jakieś problemy to pozostaną jeszcze klasyczne sprawdzone przez Cargo sztuki. Z tego co wiem to Firma rozważa podwójną trakcje (jedna ze sprzęgiem i druga bez sprzęgu), jeśli tej grzejącej nie wystarczy mocy. Przy takim rozwiązaniu zastosował bym przynajmniej sprzęg przelotowy w wersjach bez grzania ale o tym firma nie pomyślała.

EDIT: To będzie 1,5 kV, ciekawe czy urządzenia w wagonach operujących najczęściej pod 3kV, będą chciały się przełączać na 1,5kV?

246
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 27 Maja 2014, 14:05:34 »
Cytuj
Czy są jakieś wytyczne dot. wybiegu w ruchu osobowym (w sensie pouczeń itd.)  - bo ma duży wpływ na energochłonność?

Dopóki przewoźnik nie ma liczników zużytej energii na pojazdach trakcyjnych to ma energochłonność w poważaniu bo i tak energetyka liczy opłaty jakimś ryczałtem. Co do jazdy z wybiegu zależy jakie są czasy jazdy, np na odcinku od Malborka do Olsztyna musisz cały czas pod kreskę jechać żeby nie dokładać, a od Gdyni do Słupska się rozpędzisz do 120 puścisz z wybiegu do 110 czasem do 100, potem będzie z górki sam się rozpędzi, i przyjeżdżasz na plan. Co do ruchu spalinowego specjalistą nie jestem, z moich krótkich obserwacji wynika że zebra z 6 wagonami jadąc do Helu i nazad spala +/- 10 % w zależności od stylu jazdy, więc różnice nie są aż tak duże. 

247
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 26 Maja 2014, 10:38:07 »
Przy obecnych poważnych (6-7 pudeł ) pociągach Ep-07 na równoległej przekracza 120, a na szeregowej z wszystkimi bokami raczej nie utrzyma 120.

248
Bocznica / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 17 Maja 2014, 22:30:12 »
Czy twierdzisz że większość szlaków na PLK jest o sygnalizowana nie zgodzie z przepisami?

Poproszę o dokładna podstawę prawna twoich stwierdzeń? Ty piszesz że powinno to na pisz mi proszę gdzie jest tak napisane też się chcę się dokształcić.
 
Cytuj
Wskaż proszę gdzie w Ie-4 (WTB-E10) masz pojęcie "semafor zaporowy".

W WTBe10 starej, to jest rozdział 2 dział 14 w nowej jak znajdę to napiszę, oczywiście jest to co innego niż Szn ale jest dwukomorowy na biało czerwonym słupie, stąd niektórzy szn-y zwyczajowo nazywają zaporowymi.

Regulamin, zakazy, pkt 10, obowiązki, pkt 16. Proszę poprawić, bo tego czytać się nie da.
adsim


Przenoszę post na bocznicę i przyznaję Ci 15 punktów za zlekceważenie prośby o poprawę wiadomości.
Benek

249
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 17 Maja 2014, 18:04:32 »
To ja ci mowie ze nie wymagają. Zwracam uwagę, że coś co jest nazwane sz1n na przykład nie jest semaforem tylko sygnalizatorem sygnału zastępczego (słup biało czerwony)./

Prawdopodobnie pomyłka z tarczą zaporową wynika z istnienia w WTBE10 pojęcia Semaforów zaporowych.

250
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 16 Maja 2014, 20:51:33 »
Nie ma takiej potrzeby. Przed semaforem wjazdowym od strony lewego toru nie ma potrzeby stawiania tarczy, nawet nie ma potrzeby stawiania takiego semafora (oczywiście nie mówimy o szlakach modernizowanych).

Cytuj
Od kiedy to tarcze zaporowe stawia się na szlaku?

W starym nazewnictwie tak nazywano dwukomorowe sygnalizatory SZ-ta.

251
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 15 Maja 2014, 11:52:23 »
Jeśli wjazd jest na cokolwiek innego niż semafor z tarczą ostrzegawczą (Sygnalizator zastępczego, semafor bez tarczy ostrzegawczej, "Do mnie", kolejny rozkaz N) to informacja o tym musi być umieszczona na rozkazie pisemnym na wyjazd z poprzedniego posterunku.

252
Tu wchodzi jeszcze inna kwestia, najczęściej żeby wdrożyć hamowanie pierwszym stopniem przestawia się rączkę kranu dużo dalej, po osiągnięciu żądanego ciśnienia w PG cofa się powoli rączkę kranu do ustania syku powietrza. Taką technikę się stosuje na tzw "leniwych" kranach żeby wymusić szybszy spadek ciśnienia powietrza w PG. Dokładnie taki sposób hamowania widać na filmie, zakończony krótkim impulsem hamowania nagłego gdyż skład odrobinę za szybko wyluzował,  ponowne wdrożenie hamowania służbowego w Fv4a jest dużo wolniejsze niż pierwsze.

Zamykam.
Rozi

253
Bieżące Symulatorowe / Odp: BR285 dziwne zachowanie hamulców
« dnia: 26 Marca 2014, 09:54:19 »
A nie luzowałeś wagonów na początku, bo nie chciały odhamować??

Pisz uważniej. Jeden znak zapytania wystarczy.
Benek

254
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Marca 2014, 16:26:32 »
Cytuj
A co to znaczy wirniki w kupie?

Taki skrót myślowy, miałem na myśli zabezpiecza przed awarią w skutek sił odśrodkowych (lub innych sił związanych z dużymi obrotami).

255
Cytuj
LED-y  wyższej klasy są naprawdę dobrym źródłem światła, bardzo zbliżonym do naturalnego, zawierają widmo czerwieni, co nie wpływa na zmianę postrzeganych barw.
Czy oświetlenie zewnętrzne terenów kolejowych podchodzi pod certyfikację UTK?? Jeśli tak to koszt zakupu takiej lampy LED z dopuszczeniem do stosowania w kolejnictwie, długo się nie zwróci z oszczędności prądu.

256
Cytuj
A Pszczyńska w Gliwicach, to lepiej nie przyglądać się tym LED, bo jak któryś jest źle ustawiony, to oślepnąć można, takie to mocne.

Prawdopodobnie kolej wstrzymuję się z Led-ami właśnie z tego powodu. Na terenach na których odbywają się manewry lub jazdy pociągowe trzeba ostrożnie dobierać oświetlenie zewnętrzne, potrafi bardzo utrudniać odbiór sygnałów z semaforów i wzrok męczy. LED-owe wskaźniki w-24 mi osobiście się nie podobają, zwłaszcza takie które na moment rozświetlają się z pełną mocą żeby po chwili dopasować się do oświetlenia otoczenia, w nocy paskudne.

257
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 20 Marca 2014, 12:57:39 »
Cytuj
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej.

Czy dobrze rozumiem, że jednym z czynników trzymających wirniki w kupie są siły wynikające z  pół elektromagnetycznych??

258
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 15 Marca 2014, 10:15:32 »
http://www.roboyama.com.pl/files/4e_opis_obwodow.pdf

Opierałem się na tym linku, może w międzyczasie coś się pozmieniało.

259
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 18:30:24 »
Cytuj
Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka lini.
Nigdy takie informacje nie były w WOS umieszczane. Jak już coś kolega pisze niech pisze dokładnie, informacje o których kolega pisze są w pierwszym dodatku.
Cytuj
Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.
Eu 07 dla nastawienia R ma 114% masy hamującej, co dla drogi hamowania 1300 m zgodnie z tabelkami wystarcza do 12 promili (100%wymagane większego pochylenia dla 1300 m nie ma w tabelce), a dla drogi 1000 m wystarcza do 6 promili, mówimy tu o prędkości 125 km/h. Ten wywód świadczy, że konstruktorom chodzi o coś innego niż niedostatek masy hamującej.

Może chodzi o to samo co w EU07a powoduje, że przy hamowaniu pełnym z 160 km/h przy niedziałającym ED należy przetoczyć obręcze.

260
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 17:11:08 »
Cytuj
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.

Myślę, że kwestie termiczne hamowania z 120 samym lokiem.

261
Bocznica / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 14 Marca 2014, 11:20:51 »
A tak z ciekawości, możliwe jest zbudowanie nowego parowozu według oryginalnych planów? Wiem, że jeździł na Żkd nowy Px, a jak to wygląda z normalnotorowymi maszynami?

Spam. Bocznica.
Benek

262
Ale to i tak idzie (przynajmniej powinno) z OC sprawcy czyli autobusu.

263
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 10:08:22 »
Cytuj
A mi się gdzieś ostatnio o oczy obiło, że jakiś mechanik gnał swoja siódemką 150km/h :D
Ja tam bym się nie odważył, luzem pewnie tyle by pojechała, ale czy zostanie na torach, czy silników szlag nie trafi, teraz najważniejsze czy zdoła się zatrzymać (siódemka ma dość słabe hamulce dlatego 110 dla jazdy luzem), tego nie wie nikt. Pewnie to jakaś plotka.

264
Infrastruktura kolejowa / Odp: Stare przepisy sygnalizacji E-1
« dnia: 12 Marca 2014, 00:27:35 »
Powinny być czerwono białe bo są to semafory, są opisane w instrukcji z 75 roku już jako stosowane do odwołania.
Cytuj
Semafor z To na wspólnym maszcie oraz z Sz w kształcie trójkąta stoi w Muzeum Techniki w PKiN (i wyświetla sygnały wątpliwe).
Tylko ten http://www.zdzieckiemwwarszawie.pl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-09-14.27.51-1024x768.jpg wyświetla wątpliwy w rozumieniu e-1 z 1975 roku. Środkowa komora na semaforze powinna być czerwona.


265
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 17:56:18 »
No właśnie to sie zgadzamy, z tej dyskusji płynie jeden morał: wraz ze wzrostem ceny miedzi na skupie, rosnie niebezpieczeństwo bliskiego przebywania przy przejezdzajacym pociagu.

266
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 16:59:24 »
Czy jest na sali ktoś kto zna dość niemiecki by się wypowiedzieć o przytoczonym filmie?


Cytuj
Prąd powrotny ma zawsze potencjał 0V.

Na pewno, a nie zależy to od oporu na łączeniu??

267
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 14:34:12 »
Cytuj
Przecież na PKP w Polsce nie ma prądu w szynach.

   W Polsce jednym z systemów sprawdzania zajętości toru jest sprawdzanie izolacji toków szynowych, szyny zwarte tor zajęty. Jak sprawdzisz zwarcie toków? Na jedna szynę podajesz napięcie, i sprawdzasz czy na drugiej się pojawi, nie jestem pewien jakie są wartości ale coś mi mówi, że 12V 50Hz. Czemu prąd przemienny? Bo bardzo łatwo go oddzielić od trakcyjnego np kondensatorem (dławikiem). Nie jestem elektrykiem więc może się mylę co do szczegółów ale co do podstawowej idei powinienem mieć rację.

Cytuj
A jakiej wartości napięcie wraca?

Obwód tworzy podstacja, sieć trakcyjna, pojazd trakcyjny (on stanowi odbiornik można go jako całość traktować) szyna sieć powrotna i z powrotem do podstacji, możesz sobie narysować i korzystając z podstawowych wzorów znając R, I, U wyliczyć sobie z grubsza jakie napięcie występuje w poszczególnych częściach obwodu. Dlatego tak ważne jest dobre przewodzenie sieci powrotnej żeby prąd nie "szukał" dróg na skróty. Kiedyś byłem świadkiem rozruchu ET42 z ciężkim pociągiem po słabo "przewodzących"torach dobrze że byłem daleko bo efekt w nocy niesamowity, robiło się jasno jak w dzień.

W ramach ciekawostki polecam (obejrzeć nie naśladować): https://www.youtube.com/watch?v=BS7FZBgOqgw Mniej więcej 19 minuta. Czym różni się ten chłopak dotykający gołą dłonią pantografu pod napięciem od tego hindusa który na dachu pociągu złapał sie sieci trakcyjnej??

268
Bocznica / Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 13:36:43 »
  Witam, ostatnio mignął mi przed oczami film na youtube film (niestety nie jestem w stanie podać linka bo gdzieś go zgubiłem) był po Niemiecku moje rozumienie tego języka jest znikome. W filmie zrozumiałem iż na sieci DB (może jej części) problemem jest zanikanie zajętości toru w przypadku dużego użycia piasku z powodu "elektrische kontakte" domyślam się, że w przypadku obfitego piaskowania przerwany zostaje obwód prawa szyna - zestaw kołowy - lewa szyna, zaczęło mnie zastanawiać czemu w PKP nigdy nie słyszałem o takich problemach?? Czy moje myślenie jest prawidłowe, że skoro w Polsce do wykrywania zajętości wykorzystywany jest prąd przemienny, to w Niemczech musi być wykorzystywany prąd stały?? Jeśli jest to prawdą to już reszta mi się układa w głowie sama, prąd stały jest dużo bardziej wrażliwy na przerwy w obwodzie niż prąd przemienny.
     Drugie pytanie trochę obok które mi się nasunęło, czy w Polsce w przypadku lokomotyw z silnikami asynchronicznymi prąd powracający siecią powrotną z zestawów kołowych do szyn jest najpierw prostowany, czy stosowane są zupełnie inne rozwiązania?? 


EDIT: Przypomniałem sobie że na youtube jest Historia film o którym mówię : https://www.youtube.com/watch?v=pxAbs7Bf2tE Może ktoś zna lepiej ode mnie niemiecki.

269
Bieżące kolejowe / Odp: Zbyt otyły, żeby prowadzić pociąg
« dnia: 01 Marca 2014, 10:03:57 »
Przesadzają, widziałem podobnych gabarytowo jak nie większych maszynistów.

270
Albo przypadkiem kabel zasilający podświetlenie nocne miał parę wolnych żył.

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12