Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
241
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:00:41 »
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.

242
Bocznica / Wydzielone z: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 16:13:44 »
Cytuj
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.

Dla maszynisty na pewno tak, ale na pewno komuś robi to różnice.

243
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 13:19:30 »
Czasami wstawiane są ostrzeżenia stałe a czasami zmieniana drogowa co chwilę, nie wiem czym jest to podyktowane ale tak jest.

244
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 12:54:46 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.

245
Cytuj
W lokomotywach elektrycznych, w miejscach sekcjonowania podłużnego sieci - nie mówię o izolatorach sekcyjnych - następuje milisekundowy zanik napięcia, który powoduje wyzwolenie WSa.

Pomaga jazda na dwóch patykach.

246
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 09 Lutego 2014, 21:30:31 »
Cytuj
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.

To można do 100 hamować.

247
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 08 Lutego 2014, 19:06:08 »
Cytuj
Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut.

Instrukcja Ir-21, mówi o stacjach początkowych, węzłowych i końcowych. Stacje węzłową definiuje Ir-1.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf


Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

248
Bocznica / Odp: możliwy powrót EW58 na szlaki SKM Trójmiasto
« dnia: 08 Lutego 2014, 15:29:05 »
Cytuj
Obecnie oczekują one naprawy na
poziomie P5.

Oczekiwanie na naprawę główną może latami trwać.

249
Jeszcze z uwag, EP09 nie posiada kurka trój drogowego (lub działa on automatycznie), w rzeczywistości włącza się tam tylko małą sprężarkę.

250
Taka mała uwaga co do EU 07 (może innych loków też ale na nich się nie znam), zbiornik pantografów zasilany jest ze zbiornika rozrządu który zasilany jest przez reduktor ciśnienia max około 0,5 Mpa. W symulatorze ciśnienie w zbiorniku pantografów jest równe ciśnieniu w zbiorniku głównym.

251
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 22:03:14 »
Tabela to tylko zbiór odnośników chodzi mi gdzie jest przepis, w tabeli jest odnośnik do paragrafu 3 Ie1, gdzie jak ustaliłem mówi się tylko o 20 na rozkaz, a w innych przypadkach tylko o SZ-cie. Pamiętam, że kiedyś już tego szukałem i znalazłem tam gdzie bym się nie spodziewał tylko nie pamiętam gdzie, a może to było przed zmianami w ie1.

252
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 21:52:27 »
Cytuj
Powinieneś założyć okulary ;)

Akurat mam na nosie, gdzie w tym co zacytowałeś widzisz informacje o ograniczeniu prędkości w przypadku innym niż wyjazd na SBL-kę?? To pierwsze urwane zdanie tyczy się samego SZ-ta

Cytuj
Czy w takim przypadku nie może być zasadne podanie na przykład rozkazu?
Rozkaz pisemny "O"

Nie ma takiej potrzeby bo na S się do 40 jeździ tylko nie pamiętam w jakim paragrafie jest to napisane.

253
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 17:52:09 »
A kolega mi przypomni gdzie obecnie to pisze? Bo odnośnik z tabelki do instrukcji Ie1 paragraf 3 ustęp 13 się jakby zdezaktualizował.

Edit: znalazłem wyjazd na blokadę samoczynną Ie-1 Par 3.13.18.b  , a nie mogę nigdzie znaleźć wyjazdu bez samoczynnej blokady, lub wjazdu na stacje na rozkaz.

254
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 12:15:28 »
Drogi 1600 metrów już od dawna się nie stosuje, 1300 m na 160 i minimum 150% hamowanego.

http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf

255
Infrastruktura kolejowa / Odp: Spadek napięcia w sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Stycznia 2014, 21:50:35 »
Cytuj
Nie widziałem podstacji, która dawałaby 2200 i jeszcze nie zgasła...

Najniższe widziane przeze mnie napięcie to 1650 między Sopotem a Wrzeszczem w trakcie modernizacji, myślę że jeszcze by było niżej ale szybki puścił.

256
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Grudnia 2013, 18:17:03 »
Chyba, że świeci nie mruga:)

257
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 19 Grudnia 2013, 15:29:22 »
Cytuj
Ale jest określona odległość z jakiej powinien być widoczny semafor, zależy głównie od prędkości na szlaku. Jeśli nie<>ma widoczności, stosuje się sygnalizatory powtarzające.

Tak dla doprecyzowania, sygnalizatory powtarzające są zabronione na szlakach z blokadą samoczynną.

258
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Listopada 2013, 11:13:45 »
Cytuj
Żaden semafor tj. tarcza zaporowa, semafory wjazdowe itd. nie mają prawa mieć innej komory wyświetlanej w kolorze białym niż dolna, ostatnia. Jedyny wyjątek stanowi tarcza ostrzegawcza przejazdowa. I nic się do tej pory nie zmieniło.

Prosił bym o zacytowanie odpowiedniego zapisu w instrukcji lub innym przepisie. Czy kolega bierze pod uwagę fakt, że "powtarzacze" to nie semafory??

EDIT: Już znalazłem jedną nieścisłość, układ komór w przykładzie sześciomorowego semafora karzełkowego opisanego w WTB-E10 (stara ale obowiązująca). Semafor posiada światło białe jako druga komora od dołu w prawym rzędzie świateł.

259
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 14:05:04 »
Dziękuję za odpowiedź.

Zamykam.
Benek

260
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 13:42:32 »
   Kto mówi, że są dwa pociągi a poza tym, kto mówi ze ten drugi ma jechać w przeciwnym kierunku? Dyżurny mógł się dowiedzieć o przeszkodzie na szlaku lub uszkodzeniu toru a na przykład pociąg z uszkodzonym radiem mija mu właśnie nastawnie a jest to posterunek odgałęźny bez semaforów wyjazdowych. Dyżurny mógł się dowiedzieć, że z drugiej strony pociąg wyjechał na szlak bez zezwolenia lub coś zbiegło (między posterunkami jest tak z 10 kilometrów).Dyżurny mógł podać SZ na wyjazd a potem się zorientować, że popełnił błąd, bo wcześniejszy pociąg jeszcze nie dojechał do następnego posterunku.
       Myślę, że parę jeszcze przypadków bym wynalazł, w których takie działanie nie doprowadziłoby do zagrożenia.

Reg. zakazy 8, 10, obowiązki 16.
Kompletnie nie wiesz, gdzie powinny być przecinki w zdaniu. Gorsze jest jednak wstawianie zbędnych spacji i robienie przerw między zdaniami. Jeden znak zapytania wystarczy, jeśli tworzysz pytanie. Proszę poprawić czytelność posta.
Benek


EDIT : Zmieniono zgodnie z prośbą szanownego pana moderatora, pisownie sprawdzono zgodnie ze słownikiem Word 2003.

261
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 13:20:22 »
Cytuj
Poza tym prędzej podanie dwóch semaforów na ten sam tor spowoduje sytuację zagrożenia, niż jej uniknięcie.

To akurat zależy co jest zagrożeniem.

Cytuj
Tak BTW, nie mogę znaleźć tego przepisu ani w obecnej Ir-1, ani w starej R1.

http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Ir-1.pdf

Dokładną lokalizację zapisu masz w temacie.

262
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 13:07:07 »
No właśnie mówię o kształtowych, które generalnie na wielu liniach mają się jeszcze świetnie, rozumiem że w normalnej sytuacji dyżurny tego nie może zrobić. Co w sytuacji zagrożenia, nie ma czegoś w rodzaju "zaplombowanej dźwigni" dzięki której można podać sygnał z pominięciem zależności??

263
Infrastruktura kolejowa / IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 12:31:43 »
Cytuj
Maszynista pojazdu zobowiązany jest:
(......)

4) Zatrzymać pociąg jeżeli:
(......)
c)Podczas jazdy na szlaku jednotorowym, lub po torze lewym semafor dla przeciwnego kierunku jazdy wskazuje sygnał zezwalający na jazdę po tym torze.

Mam w związku z tym pytanie, czy urządzenia stacyjne pozwalają na celowe podanie w/w semafora celem zatrzymania pociągu w przypadku braku łączności (generalnie o kształtowe chodzi), chodzi mi o to czy dyżurny może podać wjazd z naprzeciwka jeżeli ma podany jeszcze wyjazd i obsłużoną w tym kierunku blokadę??

Jeszcze nasunęła mi się jedna kwestia błędu w tej instrukcji, jak maszynista jedzie po prawym to już nie musi na taką sytuacje reagować??

264
Bieżące kolejowe / Odp: Kradli paliwo z lokomotyw
« dnia: 14 Października 2013, 21:30:41 »
Zebry IC maja GPS, z rejestracją spalania i poziomu w zbiorniku, jak ktoś podbiera z baku to widać od razu.

265
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 10 Października 2013, 21:50:37 »
Cytuj
Słyszałeś o czymś takim jak rozkład sił cięgłowych?

Słyszałem, i jakoś nie przypominam sobie żeby zawleczka sworznia sprzęgu przenosiła siły pociągowe. Łubki, śruba rzymska sworzeń ale zawleczka?? Dziwne rzeczy cały pociąg na tak małej zawleczce.

Cytuj
Wiesz.. Nie mam zamiaru rozwijać głębszej dyskusji z Tobą, bo powyższym postem zbłaźniłeś się w mojej opinii totalnie.

A może nie masz zamiaru dalej dyskutować bo kończą ci się logiczne argumenty.

266
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 10 Października 2013, 20:20:27 »
Cytuj
W takim razie, ostatnim zdaniem sam sobie zaprzeczasz, gdyż dynamiczne przeskakiwanie kilku pozycji w przód powoduje poślizgi kół

Ciekawe, zwłaszcza na pośpiechu 300 ton i suchej szynie??

Cytuj
Pomyśl tak w ogóle o jeszcze jednej sprawie: odpowiadasz za towar i osoby, które przewozisz, no i oczywiście za tabor (także wagonowy).

Nie widzę problemu, pociąg to nie tramwaj, że jak dasz za bardzo po garach to ludzie się przewracają (oczywiście jeśli nie powodujesz puszczania nadmiarowych, lub kilku innych histori), naciągnięcie składu na 1-2 pozycji a potem szybkie przejście na 500 - 600 amper nie powoduje jakiegoś nadmiernego szarpnięcia (o ile majster wyczute ma i nie spowoduje zadziałania nadmiarowych), jeszcze trzeba dodać że styczniki też wcale tak szybko nie reagują .


PS:

Cytuj
W przypadku piątkowego rozerwania pękła po prostu zawleczka sworznia pałąka, co doprowadziło do wyswobodzeniu się jego z ,,kółeczek" i w konsekwencji wygięciem się pałąka na haku oraz zeskoczeniem z haka.

To może powiedz jak byś połączył pękniętą zawleczkę z zbyt impulsywnymi rozruchami??

267
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 10 Października 2013, 13:45:26 »
Dodam jeszcze tylko, że ostatnie rozerwania o których słyszałem u nas w rejonie, to było pęknięcie haka, wyciągnięcie bebechów z lokomotywy i w trzecim przypadku z wagonu co świadczy o wadach materiałowych lub nie wykrytych wadach zmęczeniowych, wybitych elementach amortyzujących. Jak wiadomo w sprawnym urządzeniu cięgłowym powinny pęknąć łubki ponieważ są najsłabszym elementem .

Cytuj
Rozruch ma się odbywać płynnie (ani za szybko, ani za wolno).

Zależy od szkoły, druga szkoła mówi, że rozruch powinien być dynamiczny na granicy przyczepności kół żeby jak najszybciej osiągnąć prędkość rozkładową i nie wydłużać niepotrzebnie jazdy oporowej.

268
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 09 Października 2013, 13:25:24 »
Tu raczej wchodzi w grę zmęczenie materiału, wady w procesie produkcji ujawniające się po latach, są różni maszyniści różne sposoby jazdy i różnie szarpiące lokomotywy przy przejściach z układu na układ, jakby one były przyczyną zrywania sprzęgów to byśmy słyszeli o kilku zerwaniach składów dziennie. Raczej bym stawiał, na usterki układu sprzęgowego w przypadku pociągów pasażerskich, w towarowych się zgodzę duże szarpania nie naciągnięcie składu nieumiejętne luzowanie wystarczy żeby urwać sprawne sprzęgi.

Cytuj
Podaję przykład: skład 4 wagony, eu07, daję na 1-szą pozycję, załączają się liniowe, poprawiam przeskakując co sekundę do trzeciej. Pociąg powoli rusza. Nagle, daję ok 8-10 pozycji w ciągu 1 sekundy. Teraz możesz sobie wyobrazić, co się dzieje na aparatach cięgłowych.

Myślę że nic takiego się nie dzieje, siła na sprzęgu nie zależy tylko od przyśpieszenia ale i od masy na haku, zdziwił byś się ale są majstrowie co tak prowadzą rozruch ciężkich składów pośpiesznych 1,2 i potem od razu na 10.

269
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 06 Października 2013, 19:47:21 »
Cytuj
Zacytuję siebie samego ponownie: zbyt impulsywne rozruchy. 850kN jest pociągową siłą cięgłową, przy której sprzęg nie powinien się rozerwać. Jednakże zbyt szybkie rozruchy przekraczają tą wartość.

Ale porównywałeś to kiedyś z siłą pociągową siódemki??

850 kn = 86675,88 kG

siódemka Eu ma koło 14000 kG siły pociągowej przy mocy godzinnej, czyli nawet jeśli przy dynamicznym rozruchu jest przeciążona o około 100 % to ma i tak 28000 kG siły więc około 32% wytrzymałości haka. Wniosek: siódemka nie ma prawa zerwać sprawnego urządzenia cięgłowego w pociągu pasażerskim.

270
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 05 Października 2013, 20:03:28 »
Cytuj
Lokomotywa - ET22-313
Sceneria: Quark
Masa: 776 ton

Do zobaczenia następnego sem z sygnałem S2???
Maszynista do ukarania, za pisanie samemu na siebie donosów.

Reg. zakazy 8.
Do komentowania taśm służy inny wątek w tym samym dziale.
Benek

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10