Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
241
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 12 Listopada 2014, 20:50:00 »
Cytuj
Przepis jest wyraźny i sygnał Pc2 obowiązuje na szlaku, natomiast wjazd/przejazd/wyjazd pociągu przez stację odbywa się na sygnale Pc1.
Podstawę prawną poproszę. Wg obecnej oraz tej obowiązującej od 1 grudnia Ie-1, zarówno Pc1 Jak i Pc2 obowiązują na szlaku, instrukcje nie mówią nic o pociągach przejeżdżających przez stacje.
Cytuj
Po co PKBWK rekomenduje stosowanie Pc2 w każdym przypadku bez względu na blokadę liniową,
Czy W Polsce komisja powypadkowa jakakolwiek ma prawo zalecać działanie niezgodne z prawem? Jak zareagował by prokurator jakby się okazało, że w trakcie wypadku (dowolne potrącenie) pociąg był oznakowany zgodnie z zaleceniami komisji ale niezgodnie z obowiązującym prawem?

242
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 12 Listopada 2014, 16:59:30 »
Cytuj
A nie jest, widywałem EP09 w których ADD działało.
Raczej nie o tej porze roku.
Cytuj
PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
Przymroziło i oszroniło, podobno są jakies smary stosowane na drut jezdny mające przeciwdziałać oszronieniu, niestety u nas za dużo tego nie używają.
Cytuj
A nie, pneumatyka pantografów jest niezależna względem siebie.
Prawdopodobnie na drugim chcieli gdzieś dojechać i tez opadł.

Usunąłem zbędne, puste wiersze.
Benek

243
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 12 Listopada 2014, 15:50:16 »
Z przetargów wynika, że IC robi rewizje z modernizacją (klima, rolety, koliber, nowe odłączniki silników trakcyjnych, nowe szafy WN i NN) za coś koło milion złotych za sztukę. Jeśli wrak idzie za pół bańki to z główną w 2 milionach trzeba by się zmieścić żeby miało sens loki naprawiać.

244
Tabor kolejowy / Odp: Impuls 31WE
« dnia: 11 Listopada 2014, 23:56:45 »
A chociaż ten na testach był standardowy, czy zmieniali coś w przełożeniu i rozmiarze kół?

245
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 11 Listopada 2014, 20:13:06 »
Cytuj
Miałem nieprzyjemność poznać bodaj naczelnika - takiego chama i prostaka na kolei jeszcze nie spotkałem.

Dokładnie sam nie wiesz kogo poznałeś a oskarżasz naczelnika o chamstwo, wybacz ale do tej pory uważałem cie za poważniejszą osobę.

Cytuj
Jacek niestety bywa i tak :-) Ale jeśli przyjeżdżając służbowo gość zaczyna powitanie od "wyp... mi z tym j.... badziewiem" to chyba coś jest nie tak.

Prawdopodobnie oskarżasz niewinną osobę, przywitał cie pewnie jakiś mało ważny ludek a ty publicznie twierdzisz: "naczelnik sekcji napraw w Gdyni  jest taki czy inny" ładnie to tak?

Reg. zakazy 12, obowiązki 9.
Powtarzasz swój błąd. Masz życzenie, to wyślij kolegom PW, a nie zaśmiecaj forum. Tym razem ostrzeżenie.
Benek

246
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 11 Listopada 2014, 19:49:01 »
Cytuj
Miałem nieprzyjemność poznać bodaj naczelnika - takiego chama i prostaka na kolei jeszcze nie spotkałem.

Nie wiesz do końca kogo poznałeś, a oskarżasz publicznie konkretną osobę (możliwie że zupełnie inną) o chamstwo? Do tej pory miałem ciebie za poważną osobę.

Reg. zakazy 12, obowiązki 9.
Nie widzę związku z głównym tematem. Bocznica.
Benek

247
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 29 Września 2014, 18:55:41 »
Cytuj
Czyli jak widać w tej sytuacji ewentualne żeberko za semaforem X nic by nie pomogło, bo to jednostka jadąca po prostej miała na "stój", a z boku był podany.

Do tego już doszliśmy. Tutaj jest długi odcinek ochronny za semaforem, nie mógł mi tego nikt od razu napisać, wyobrażałem to miejsce sobie trochę inaczej.

248
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 28 Września 2014, 18:22:52 »
Żadna bzdura, przeanalizuj sobie schematy stacji, układy przebiegów i dróg ochronnych. Najczęściej każdy semafor ma swoja drogę ochronną lub występują ograniczenia w rts. Na przykład w Pasłęku jeśli szlak za stacją jest zajęty, pociąg można  przyjąć tylko na tor dodatkowy z drogą ochronną ustawioną na kozioł oporowy, jeśli szlak za stacją jest wolny można przyjąć pociąg na tor główny.

249
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 16:44:24 »
No i zgoda, brakuje zapisu, że "z boku" można wypuścić tylko po upewnieniu się, że ten co po prostym jedzie, zastosował się do wskazań. Jednostka by stanęła, drogę by dla pośpiesznego by ułożyli i by dostał semafor. Nawet na tymczasowych rozwiązaniach powinny być jakieś zasady bezpieczeństwa zachowane. Z bardziej skomplikowanych rozwiązań, tymczasowe żeberko na bok, w które byłaby skierowana jednostka za sygnałem S-1.

Słowotok. Nie będziemy za każdym razem poprawiać Twoich postów. Dostajesz po raz kolejny moderację, zacznij czytać to, co napisałeś, zanim naciśniesz wyślij.
adsim

250
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 16:08:49 »
No tak tylko na "normalnej drewnianej" kolei pociąg który przewali s-1 ma drogę gdzieś ułożoną (żeberko, kozioł, inne krzaki) a nie prosto na inny skład.  Są też zapisy w regulaminie (zakaz przyjmowania dwóch pociągów na raz, przyjmowanie pociągów tylko na określone tory jeśli szlak za stacją jest zajęty) które w przypadku braku drogi ochronnej zabezpieczają przed powstawaniem sytuacji niebezpiecznych, nie znam tamtej okolicy ale to podobno rejon tymczasowych rozwiązań na czas różnych przebudów.

251
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 27 Września 2014, 15:18:24 »
Cytuj
Natomiast nie dowiemy się raczej jak to się stało, że osoba ta przegapiła semafor.

Człowiek jest tylko człowiekiem, czy w takiej sytuacji nie powinno być jakiejś drogi ochronnej czy innego zapisu w regulaminie który zabezpieczałby przed takimi zdarzeniami?

252
Bieżące kolejowe / Odp: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 25 Września 2014, 13:35:47 »
Nie wiem niestety, a wie ktoś może czy jakieś inne niż Gdyńskie były w ruchu??

253
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 22 Sierpnia 2014, 15:30:09 »
Nie wierzcie prasie, jednostka w momencie zdarzenia byla okolo 5 kilometrow od Gutkowa, po zatrzymaniu jej na szlaku wydano pozwolenie na podjechanie do semafora wjazdowego. Jak prasa i prokuratura dotarły na miejsce zdarzenia to zastały stan po dojechaniu jednostki.

Zdarzenie piszemy przez rz. Proszę poprawić.
Benek

254
Bocznica / Wydzielone z: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 17 Sierpnia 2014, 15:56:46 »
Cytuj
Nie zwiększoną pojemność, a dodatkowe akumulatory.

Masz racje skrót myślowy miałem napisać "układ jazdy akumulatorowej o większej pojemności".

Słowotok, bocznica.
Rozi

255
Bieżące kolejowe / Odp: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 16 Sierpnia 2014, 09:52:40 »
Numery 31xx maja zwiększoną pojemność akumulatorów do jazdy z wyłączonym silnikiem, do przeciągania składów przez halę całopociągowa na Grochowie.

256
Bocznica / Wydzielone z: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 08 Sierpnia 2014, 01:21:38 »
To są manewrówki, lokomotywy z grzaniem pociągu maja dopiero przyjść maja to być wersje dwusilnikowe.

Nie poprawiłeś jakości swoich postów, więc moderujemy.
Bocznica
Rozi

257
Bieżące kolejowe / Poszukuje instrukcji IC-B.
« dnia: 04 Sierpnia 2014, 16:09:19 »
Witam, poszukuje instrukcji o "szkoleniu i doskonaleniu zawodowym...." (IC-B), po zmianach z 2012 roku.

258
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 04 Sierpnia 2014, 13:10:37 »
Cytuj
Ponoć w Krakowie Prokocimiu..

Sm 42 3001 jest już w Gdyni.

259
Bieżące kolejowe / Odp: Nieprawidłowości w KD
« dnia: 15 Lipca 2014, 13:17:54 »
Cytuj
Krzysiek, to już pretensje trzeba wysyłać do zakładowego dyspozytora we Wrocławiu, że dopuszcza takie składy na szlak, przed pasażerskimi.


Dyspozytora odcinkowego miałeś chyba na myśli?

260
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 20 Czerwca 2014, 17:27:00 »
Od grudnia 2013 Maszynista pojazdów trakcyjnych IC zakład północny.
EU07/EP07/EP08/EP09/SM42

261
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.

262
Cytuj
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.

Na pewno nastawnik siły pociągowej i hamulec dodatkowy w osobnych dźwigniach, część przyrządów tak umieszczone żeby można było obsługiwać będąc wychylonym przez okno (przynajmniej tak miało być).

263
Tabor kolejowy / Odp: Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze
« dnia: 10 Czerwca 2014, 18:35:40 »
Cytuj
W silnikach samochodowych stosuje się łożyska ślizgowe, wyjątkiem był np. Trabant, co było słychać podczas jazdy.

Wcale nie takim wyjątkiem większość dwusuwów smarowanych paliwem ma łożyska toczne, nie posiadają ciśnieniowego układu smarowania.

265
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs Licencji Maszynisty
« dnia: 01 Czerwca 2014, 09:57:14 »
Program na świadectwo maszynisty każdy przewoźnik ustala sam, po drugie coś tam ostatnio w ustawach pozmieniali i minimalna ilość godzin dla nowych kursów się zwiększyła.

266
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs Licencji Maszynisty
« dnia: 31 Maja 2014, 22:00:36 »
Cytuj
z tym, że mechanik MUSI dopuścić za koło stażystę.

Nic nie musi.

267
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 20:12:03 »
Cytuj
Więc  Cię zapewniam, że to źródło jest na 100% niepewne,

O moje źródło ty się nie martw, po prostu IC będzie zestawiać pociągi obsługiwane przez te loki z wagonów z wielosystemowym układem zasilania.

268
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 18:32:17 »
Będzie 1,5 kV informacje z dobrych źródeł, większość wagonów jest przystosowanych pod wiele napięć, jeśli wszystko jest sprawne nie ma problemu. Oczywiście Newag ma większe doświadczenie ale nie stworzył jeszcze maszyny 2 silnikowej.

269
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 28 Maja 2014, 16:19:20 »
Cytuj
Montaż agregatu jest dosyć droga, więc zamówionych zostało tyle egzemplarzy, ile jest to konieczne (zgodnie z tym co pisze  @EU07-483).

Chciałbym tylko przypomnieć, że nie chodzi tu tylko o montaż agregatu do ogrzewania, maszyny maja być wyposażone w dwa silniki główne (tak jak wersje Pesy) i przetwornicę statyczną tworzącą napięcie 1500 volt do obsługi sprzęgu wn, silniki główne maja się załączać zgodnie ze wskazaniami licznika motogodzin (który ma miej ten pracuje) oraz z zapotrzebowaniem energii, więc nie jest to przeróbka z SM42 do SU42 tylko trochę poważniejsza ingerencja która na pewno będzie miała choroby wieku dziecięcego.

270
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 27 Maja 2014, 18:30:59 »
Cytuj
W takim razie wytłumacz czemu tylko połowa maszyn otrzyma sprzęg elektryczny?

Te ze sprzęgiem WN będą miały dwa silniki spalinowe jest to dużo poważniejsza modernizacja, może lepiej ze jest tylko 10 jak wyjdą jakieś problemy to pozostaną jeszcze klasyczne sprawdzone przez Cargo sztuki. Z tego co wiem to Firma rozważa podwójną trakcje (jedna ze sprzęgiem i druga bez sprzęgu), jeśli tej grzejącej nie wystarczy mocy. Przy takim rozwiązaniu zastosował bym przynajmniej sprzęg przelotowy w wersjach bez grzania ale o tym firma nie pomyślała.

EDIT: To będzie 1,5 kV, ciekawe czy urządzenia w wagonach operujących najczęściej pod 3kV, będą chciały się przełączać na 1,5kV?

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13