241
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs Licencji Maszynisty
« dnia: 31 Maja 2014, 22:00:36 »Cytuj
z tym, że mechanik MUSI dopuścić za koło stażystę.
Nic nie musi.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
z tym, że mechanik MUSI dopuścić za koło stażystę.
Więc Cię zapewniam, że to źródło jest na 100% niepewne,
Montaż agregatu jest dosyć droga, więc zamówionych zostało tyle egzemplarzy, ile jest to konieczne (zgodnie z tym co pisze @EU07-483).
W takim razie wytłumacz czemu tylko połowa maszyn otrzyma sprzęg elektryczny?
Czy są jakieś wytyczne dot. wybiegu w ruchu osobowym (w sensie pouczeń itd.) - bo ma duży wpływ na energochłonność?
Wskaż proszę gdzie w Ie-4 (WTB-E10) masz pojęcie "semafor zaporowy".
Od kiedy to tarcze zaporowe stawia się na szlaku?
A co to znaczy wirniki w kupie?
LED-y wyższej klasy są naprawdę dobrym źródłem światła, bardzo zbliżonym do naturalnego, zawierają widmo czerwieni, co nie wpływa na zmianę postrzeganych barw.Czy oświetlenie zewnętrzne terenów kolejowych podchodzi pod certyfikację UTK?? Jeśli tak to koszt zakupu takiej lampy LED z dopuszczeniem do stosowania w kolejnictwie, długo się nie zwróci z oszczędności prądu.
A Pszczyńska w Gliwicach, to lepiej nie przyglądać się tym LED, bo jak któryś jest źle ustawiony, to oślepnąć można, takie to mocne.
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej.
Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka lini.Nigdy takie informacje nie były w WOS umieszczane. Jak już coś kolega pisze niech pisze dokładnie, informacje o których kolega pisze są w pierwszym dodatku.
Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.Eu 07 dla nastawienia R ma 114% masy hamującej, co dla drogi hamowania 1300 m zgodnie z tabelkami wystarcza do 12 promili (100%wymagane większego pochylenia dla 1300 m nie ma w tabelce), a dla drogi 1000 m wystarcza do 6 promili, mówimy tu o prędkości 125 km/h. Ten wywód świadczy, że konstruktorom chodzi o coś innego niż niedostatek masy hamującej.
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.
A mi się gdzieś ostatnio o oczy obiło, że jakiś mechanik gnał swoja siódemką 150km/h :DJa tam bym się nie odważył, luzem pewnie tyle by pojechała, ale czy zostanie na torach, czy silników szlag nie trafi, teraz najważniejsze czy zdoła się zatrzymać (siódemka ma dość słabe hamulce dlatego 110 dla jazdy luzem), tego nie wie nikt. Pewnie to jakaś plotka.
Semafor z To na wspólnym maszcie oraz z Sz w kształcie trójkąta stoi w Muzeum Techniki w PKiN (i wyświetla sygnały wątpliwe).Tylko ten http://www.zdzieckiemwwarszawie.pl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-09-14.27.51-1024x768.jpg wyświetla wątpliwy w rozumieniu e-1 z 1975 roku. Środkowa komora na semaforze powinna być czerwona.
Prąd powrotny ma zawsze potencjał 0V.
Przecież na PKP w Polsce nie ma prądu w szynach.
A jakiej wartości napięcie wraca?