Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 15 Lutego 2024, 00:20:22 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

Chyba, że jest to zapisane w ustawie.

4
Jako że PLK nie zaktualizowała IR1a oraz IR1b, w przypadku pojazdów wyposażonych w ETCS jadących po infrastrukturze wyposażonej w ETCS, w przypadku usterki ETCS nadal 130 w pojedynkę.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:48:29 »
Cytuj
Pewnie ze względu na piratów. ;) Nie mam w sumie żadnego doświadczenia ze statkami

Jedną z wielu przyczyn jest brak uzasadnienia ekonomicznego takiego działania, załoga jest stosunkowo małym odsetkiem całości kosztów, a jej dostarczenie na środek oceanu w przypadku usterki było by bardzo kosztowne. W przypadku drużyn trakcyjnych jest podobna sytuacja, stanowią stosunkowo mały koszt i bardzo duży problem w przypadku konieczności dowiezienia do pociągu.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 25 Listopada 2023, 21:29:02 »
A dlaczego nie ma autonomicznych statków?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 17 Listopada 2023, 11:32:09 »
Właśnie dlatego jestem spokojny o swój zawód przez najbliższe 30 lat, no chyba że przewoźnicy zaczną zatrudniać roboty człekokształtne ;)

8
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 17 Listopada 2023, 09:57:24 »
Cytuj
[Jaki TRAXX (DE/MS) itd.?

Generalnie potrzebuje jakiegoś zakresu wagi silnika trakcyjnego w współczesnych pojazdach.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:51:47 »
Myślę, że dużo szybciej biura zastąpi AI niż pracowników fizycznych. Już teraz masz dostępne oprogramowanie które nadzorowane przez jednego pracownika wykona prace kilkudziesięciu spedytorów w transporcie drogowym.

10
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 14 Listopada 2023, 23:01:16 »
Obecnie stosuje się najwyższą możliwą nastawę w wagonach pasażerskich, różnice w sile hamowania nie powodują naprężeń mogących zerwać pociąg.

11
Tabor kolejowy / Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 15 Listopada 2023, 12:56:31 »
Ile ważą silniki trakcyjne w współczesnych podjazdach (Trax, Vectron, Gama Newag), a ile w mniej współczesnych (Ep07, 09, SM42 itd) ?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Inna metoda hamowania np. EU07
« dnia: 14 Listopada 2023, 22:43:18 »
W ramach ciekawostki, na EP09 w przypadku hamowania ED jeśli jedna oś złapie poślizg zaczyna się kręcić wstecz jak w tramwajach stopiątkach.

13
Bieżące kolejowe / Odp: SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 18:54:20 »
W którym roku przeszliśmy z 2 sekundy sygnalizacji świetlnej i 5 sekund dźwiękowej do obecnej specyfikacji?

14
Bieżące kolejowe / SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 16:15:09 »
Witam, pamięta ktoś może jakie są normy czasu sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej dla SHP?

15
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Lipca 2023, 00:20:19 »
Generalnie jak już pisałem wczesniej nie liczy sie czas szkolenia tylko jego jakość, znam maszynistów którzy warsztat widzieli 3 miesiące a radzą sobie równie dobrze w kwestiach technicznych jak ci co z warsztatu do jazdy przyszli.

16
1 Bambuły czyli obciążnika, niektóre go mają inne nie to kwestia typu nie sprawności.

2 Tak pasażerskie skręca sie na maxa.

Reg., obowiązki 12

17
Cytuj
Sprzeg w ep09 nie ma prawa się rozkręcić. Nie ma takiej fizycznej możliwości.

Oczywiście, że może się rozkręcić zwłaszcza jeśli nie ma "bambuły".

Cytuj
Nie.

Tak

18
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 03 Lipca 2023, 12:09:35 »
Cytuj
Maszynista musi być świadomym użytkownikiem powierzonego mu sprzętu, a nie niedzielnym kierowcą lokomotywy.

Jednocześnie zgadzam sie i nie zgadzam z tym stwierdzeniem. Pojazd ma być tak skonstruowany zeby maszynista po 48 godzinach szkolenia wsiadł i pojechał. Tabor zwłaszcza taki dużych szybkości ma być maksymalnie nie zajmujący uwagi. W normalnej eksploatacji maszynistę powinny interesować gaz hamulec i urządzenia czujności. Niestety jak widać przemysł tworzy buble, firmy to akceptują, a maszyniści uważają ze tak musi być. Ergonomia taboru w PL praktycznie nie istnieje.


Co do szkolenia nie liczy sie czas tylko jakość a to juz zależy od przewoźnika ktory takie szkolenie prowadzi lub zleca.

19
EN57 zawsze szarpnie przy ruszaniu, taka konstrukcja przeniesienia napędu. Co do.lokomotyw to.najwiekszy znaczenie ma skręcenie sprzęgów i stan elementów tłumiących w mocowaniu haka.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2023, 22:01:00 »
Cytuj
Warsztat nie jeździ i maszynista jest pierwszą instancją dla utrzymania ciągłości/punktualności ruchu.

I tu jest rola konstruktorów żeby zaprojektowali odpowiednią ilość rozwiązań jazdy awaryjnej żeby dojechać lub przynajmniej udrożnić szlak mimo najróżniejszych usterek a nie oczekiwać gwałtów na technice od maszynisty.

Podając za przykład wyśmiewanie przez wielu ED250, da się zaprojektować tabor ktory jeździ, na którym jeśli nie przetrzesz dwóch pantografów to zawsze gdzieś dojedziesz. Raz na ED 250 dostałem piorunem w pantograf, na drugim pojechał i dokończył obieg.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 28 Czerwca 2023, 23:41:24 »
Cytuj
Powyżej 90% nowego taboru, to pospolite buble w nowym opakowaniu.

Bardzo ciekawe co piszesz, nie wiem z jakim taborem masz do czynienia ale ja uważam odwrotnie. Druga sprawa jest taka, że maszynista nie jest od naprawiania jest usterka ustawiasz pojazd do jazdy awaryjnej zgodnie z dokumentacja nie jedzie to głosisz defekt, z mojego doświadczenia im maszyniści są bardziej zawzięci w dojeżdżaniu do celu tym tabor pracuje gorzej. Nic tak nie motywuje warsztatu do pracy jak maszyna przywieziona na haku.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Czerwca 2023, 22:35:06 »
Raz skracają raz wydłużają, jak przewoźnik chce to wyszkoli dobrego maszynistę jak ma w nosie jakość szkolenia to i 10 lat nie pomoże.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 26 Czerwca 2023, 00:37:44 »
Cytuj
PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

I to jest temat rzeka, zależy jak wydajnie kran popełnia, jaki woźnica jechał przed tobą i jaki jest stan instalacji pneumatycznej na wagonach. Kiedyś instruktor hamulcowy w naszej firmie mi powiedział "Nieważne jak luzujesz byle byś luzował zawsze tak samo, najwięcej problemów występuje po zmianie maszynisty".

24
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 31 Maja 2023, 15:17:19 »
Obecnie EU07A ma takie zabezpieczenie.

25
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 30 Maja 2023, 18:40:55 »
Cytuj
Ale jak traktujesz lokomotywę jak worek z pyrami, to trudno się dziwić, że występuja na niej usterki.

Twoja buńczuczna wypowiedź nic nie wnosi do wątku.

Cytuj
Odluźniacz nie ma wpływu na przeładowanie urządzeń hamulcowych, gdyż wyrównuje jedynie komory sterujące zawodu rozrządczago.

Nic nie wyrównuje tylko łączy duzym przekrojem zbiornik sterujący i zbiornik wyrównawczy powodując pośrednie wyluzowanie lokomotywy. Tylko co się stanie jak odluźniacz zostanie naciśnięty jak cisnienie w PG jest powyżej 5 np w trakcie luzowania i puszczony przed wyrównaniem ciśnienia w PG?

26
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 29 Maja 2023, 20:50:24 »
Cytuj
Wyśmiewasz maszynistów z Krakowa, a odpowiedz sobie sam na pytanie, czy Twój młody wiek i być może kilkuletnie doświadczenie w machaniu kieratem w lewo i w prawo są gwarancja podważenia osób, które zajmuja się naprawami tej serii lokomotywy.

Nikogo nie wyśmiewam, a co do mojej osoby nie życzę sobie takich wycieczek osobistych od człowieka który takie informacje czerpie "Z opowieści doświadczonych pracowników"

Cytuj
Skoro uważasz, że elektrodynamika raz działa raz nie działa podczas hamowania;

To akurat nie moje stwierdzenie, na niektórych sztukach ciągle nie działa na innych działa do czasu.

Cytuj
za pomocą przyciskania odluźniacza można przeładować hamulec lokomotywy, to śmiem stwierdzić, że Twoje twierdzenia są błędne.

To może opowiedz jak działa odluźniacz lokomotywy w systemie Oerlikona? Nagrałbym to specjalnie dla ciebie ale użytkownicy forum listy do mojego dyrektora piszą.

A tak z praktyki jakbyś miał odluźniać lokomotywę przy np 5 wagonowym składzie na klockach i procencie 132 to byś musiał mieć ETCSa L2 żeby widzieć 4 semafory do przodu.....


27
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 29 Maja 2023, 14:53:29 »
Cytuj
@borys_q stwierdzenie o bezproblemowej eksploatacji EP09 w położeniu R odkryłeś sam, czy na podstawie teoretycznego ,,wydaje mnie się"?

Żadna sekcja poza Krakowską nie luzuje dziewiątki w przypadku usterki ED, nie raz hamowałem ze 160 bez ED.

Napiszę więcej do przesunięcia obręczy b często dochodzi gdy maszyniści używają odluźniacza nie mając bladego pojęcia co on robi i jak łatwo przy jego pomocy przeładować lokomotywę. Konstrukcja przekładni hamulcowej EP09 nie wybacza resztkowego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.

28
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 21:40:59 »
Cytuj
Z tym zdaniem nie do końca można się zgodzić. W grę wchodzi tutaj także uzasadnienie ekonomiczne doposażania pojazdów, które nie wyjeżdżają na co dzień na linie wyposażone w ERTMS a jedynie na okazjonalne przejazdy np. od i do producenta. Do tego dochodzi wiek pojazdu, gdzie część ma już blisko 12 lat, niektóre nawet już powyżej 15.

Generalnie nie pamiętam wszystkich wyjątków ale, co do zasady ma być doposażony.

Cytuj
Co do pierwszej części wypowiedzi @borys_q, to tak, każdy obecnie produkowany pojazd jest wyposażany w ERTMS ETCS poziomu 3.

ETCS poziomu L2 wg specyfikacji minimum Baseline 3.0.

Cytuj
Są jednak sytuacje kiedy wskazane jest używanie odluźniacza podczas hamowania pociągu. Przypuśćmy nastąpi awaria hamulca elektrodynamicznego w lokomotywie EP09. Hamowanie samą pneumatyką z prędkości 160km/h może zaowocować przegrzanymi wstawkami a nawet przesunięciem obręczy.

Widzę, że kolega ze szkoły Krakowskiej. Ep09 bez problemu wytrzymuje hamowania, ze 160 w nastawieniu R. Jeśli by tak nie było to należało by zmienić minimalną dopuszczalna grubość obręczy w DTSU.

Cytuj
Chciałem się jeszcze odnieść do tej wypowiedzi. Jak słusznie @EU40 zauważył. Przypadek o który pyta @mk1991 może mieć wszelaką przyczynę.
Z doświadczenia na EZT (ale odnieść to można do pozostałych pojazdów) stuki o których mowa na łukach wynikają z nierównomiernej pracy układów biegowych (prowadniki zestawów, amortyzatory wężykowania [czyli te poziome]) versus stan torowiska po którym pojazd się porusza oraz stopień zużycia zestawów kołowych (aktualne parametry eksploatowanego koła).

Generalnie EZT są lżejsze i cichsze co powoduje, że bardziej słychać każde drobne stuknięcie. W przypadku pojazdów napędzanych przez wał kardana (np Pendolino) w ciasnych łukach słychać prace krezyżaków.

29
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 26 Maja 2023, 18:51:06 »
Cytuj
EU44 nie są wyposażone w ETCS, w przetargach na doposażenie ciągle brak jest ofert. Bez tego EU44 w normalnej eksploatacji nie mogą przekroczyć 160 km/h.

Największym problemem w doposażeniu EU44 w ETCS jest homologacja na Niemcy i resztę a dokładniej koszt procedury homologacyjnej.

Cytuj
Czy griffiny mają ETCS na wyposażeniu? Gdyby zamówiono E6MSP. Zakładam, że ta wersja DCU tego raczej nie ma.

Na dzień dzisiejszy każdy nowy pojazd z napędem musi być wyposażony w urządzenia ETCS baseline3, każdy pojazd poddawany naprawie poziomu P5 musi być w takie urządzenia doposażony.

30
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 26 Maja 2023, 18:23:03 »
ZTCW to sprężarki są identyczne tylko mają inny silnik.

Strony: [1] 2 3 ... 12