Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Infrastruktura kolejowa / "Angliki" na 120.
« dnia: 23 Czerwca 2025, 15:05:59 »
Słyszeliście coś o rozjazdach podwójnych krzyżowych na podkładach drewnianych dopuszczonych do 120 km/h na prosto?

2
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 20 Maja 2025, 10:11:49 »
Tez dobrze....

3
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 20 Maja 2025, 09:21:44 »
Bo weszła nowa BW56.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 19 Maja 2025, 23:09:45 »
Od 14.05 już ostateczny koniec hamowania kontrolnego w IC

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Kwietnia 2025, 01:24:32 »
No ale 130 przy niesprawnym ETCS to wymysł przewoźnika

6
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 08 Kwietnia 2025, 21:05:36 »
Cytuj
3. jeśli pociąg był założony na 160 w pojedynkę, a jak wiadomo od paru miesięcy nie działa ETCS i trzeba jechać 130 to wtedy PLK bierze na siebie opóźnienie i płaci do KD kary.

Jakoś nie chce mi sie wierzyć zeby plk tak ochoczo płaciła za opóźnienia wynikajace z widzimisie przewoźnika.

Cytuj
Jeżdżę sprinterami Wrocław-Zgorzelec i różnica między 160, a 130 to maksymalnie 3 minuty różnicy w czasie przejazdu

Plk lubi wtórne kontować na przewoźnika więc z trzech minut moze się 30 naliczyć.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 08 Kwietnia 2025, 08:04:17 »
Ciekawe jak PLK kontuje opóźnienia z tego powodu.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 06 Kwietnia 2025, 22:23:21 »
Cytuj
Pociąg od Legnicy powinien jechać 160km/h, natomiast ze względu na prace przy systemie ETCS na odcinku Wrocław Gł. - Zgorzelec, mamy obowiązek jeździć według wskazać sygnalizatorów. Brak pomocnika spowodował, że musiałem kontynuować jazdę z prędkością 130km/h.

130 w pojedynkę macie w wewnętrznych instrukcjach nadal zapisane?

9
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 19 Lutego 2025, 22:14:25 »
Cytuj
"Siódemki" nie są sprzedawane ze statusem OP4, bo nomenklatura IC polega na tym, że najpierw jest OPx, potem OS, a potem chyba nadal OK.

Tak bo w IC stwierdzają, że korozja ostoi wyklucza wykonanie P4, a prywaciarz każdego trupa wypudruje. A generalnie w wyniku zmian w DSU w IC jest kilka maszyn które oczekują P4 ale do statusu OP5 brakuje im 150 tyś km lub mniej i raczej nie pójdą na P4.

Cytuj
Przy okazji: 15.02.2025 maszyna EP09-046 (pomarańczowa) wróciła do służby po kilkudniowej przerwie spowodowanej kolizją ze sporą zwierzyną.

ZTCW to tam były tylko powyginane stopnie, zerwane kurki i chyba jakiś zgarniacz do prostowania.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 19 Lutego 2025, 20:36:22 »
Cytuj
Jeśli masz na myśli EDGARA i typ 207E to bladego pojęcia o tym nie masz.

Wiem dużo więcej niż ci się wydaje....

Cytuj
Prywaciarz nie będzie inwestował w zmianę przekładni i bawił się w zmianę typu, bo na rynku jest opór EU07 z IC, które wciąż można kupić i zlecić P4/P5 i jest na to gwarant.

Teraz tobie polecę więcej pokory w wygłaszaniu swoich tez, IC praktycznie nie sprzedaje lokomotyw w statusie OP4 (ewentualnie jakieś niedobitki w stylu 100k km do p5), obecnie w zakresie p5 jest wymagany montaż urządzeń ETCS (chyba że ktoś załatwi odstępstwo ale to nie jest takie łatwe) a to już worek pieniędzy kosztuje.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 19 Lutego 2025, 19:57:30 »
Cytuj
Trochę bujasz w obłokach... Prywaciarz nie będzie inwestował w zmianę przekładni i bawił się w zmianę typu,

Nie bujam w obłokach, pierwszy będę stał z palnikiem jeśli będę miał okazję, ale prywaciarze różne dziwne pomysły maja jeden nawet do Gagarina pantografy przyczepił...

12
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 19 Lutego 2025, 18:16:36 »
Może je odstawić nawet na OP1. Uzasadnienie ekonomiczne może je wyłączyć na każdym etapie eksploatacji.
Nawet moze odstawić z ważnym p1 tak wiem. Chodzi o to, ze lokomotywy które mają 500 800tyś km do p5 mogą byc ciekawym kąskiem dla prywaciarzy, zmieniasz przekładnie i masz jeden człon Czapiewa praktycznie.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 18 Lutego 2025, 21:02:04 »
Jeśli IC odstawi maszyny ze statusem OP4 to może być ciekawie...

14
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 21:30:25 »
Cytuj
Ktoś inny po zaniku napięcia załącza WS, załącza szynę zbiorczą i zapalają się wszystkie lampki na pulpicie i traci sterowanie.

Potwierdzam miałem tak.

Cytuj
Te lokomotywy nie nadają się do tak intensywnej eksploatacji, do jakiej próbuje je zatrudnić w obecnych czasach przewoźnik. Częste rozruchy i hamowania, jazda po liniach Vmax=100 i mniej, zatrudnianie do obsługi składów 10+ wagonów powoduje, że wszelkie niedoskonałości dają o sobie znać z nawiązką.

Mój rekord to 16 sztuk na TLK i 16 postojów od Warszawy do Gdyni, w Modlinie drgnął dopiero przy 700A.

Z innych ciekawostek:

EP09-004 sprężarka losowo przestaje pracować, potem bije do wywalenia zaworów bezpieczeństwa warsztat nie jest w stanie zdiagnozować problemu. Na tej samej kiedyś zestaw mi rolował mimo nastawnika na 0 PHJ w hamowaniu i zahamowaniu hamulcem dodatkowym, przestał dopiero po otwarciu WSa.

EP09-016 z tego co pamiętam to wyżerała szczotki na przetwornicy co drugi dzień regularnie.

Wieczny problem z przesyłaniem na zimno, wiele przypadków samoistnego uzbrojenia hamulca postojowego (oczywiście firma twierdzi że to wina obsługi)

Było kiedyś kilka sztuk którym trzeba było czasami podpompować powietrza małą sprężarka bo miały albo problem z ciśnieniowymi albo z reduktorem ciśnienia i otwierały WSa w trakcie jazdy.

Kilka sztuk na których co chwile puszcza PTW, na niektórych w szeregowej bezoporowej.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 16:25:51 »
Tej moderny z szafami elektromagnetycznymi nigdy nie rozumiałem, żadnej korzyści same problemy.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 14:54:35 »
Generalnie tam różne rzeczy się działy, od zaników pracy przetwornic, problemów z BCU, sprężarkami i wielu innych cudów. Przetwornice np miały taka cechę że jak napięcie baterii spadło poniżej 85V to przetwornica sie juz nie wzbudziła i ładowanie nie wskoczyło. 1067 jeszcze nie była taja najgorsza ale 1049 więcej stała jak jezdziła.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 00:21:20 »
EP07 1049 i 1067 miały też przetwornicę statyczna, sprężarki śrubowe i inne takie, tylko nie bardzo chciały jeździć. 1049 jest już przerobiona na klasyczną, 1067 przerabiają.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 04 Lutego 2025, 23:25:25 »
Cytuj
Złapałeś jakiegoś maszynistę za rękę? Dawno nie słyszałem, żeby na EP09 uszkodziły się rezystory rozruchowe, a tym bardziej z winy maszynisty.

Bo na Olszynce wymieniają opory w kilka godzin a jak masz szczęście to uda ci się dojechać mimo przepalonego opornika. Mi się spalił R6, zahamowałem do zwolnienia zrobiło się cicho i poszedł dym.

Cytuj
To się wypowiem. Jako osoba zajmująca się naprawa, uruchomieniem i testami tych lokomotyw wiem że dużo przypadków awarii to nieudolność maszynioków.

Jak kolej stara Ruch kłócił się z trakcją, a trakcja z warsztatem. Kiedyś jednemu naczelnikowi powiedziałem że ma racje jakby jednego dnia wszyscy maszyniści poszli na chorobowe to żadna lokomotywa by nie zdefektowała.

Cytuj
Kiedyś gdzieś czytałem, że były plany na modernizacje typu EU07A czyli z wsadzeniem nowych bebechów. Porzucili ten pomysł

Miało by to kosztować jakieś skromne 12 milionów, przeliczając na kilometry do następnego P5 to Griffin jest tańszy.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 07 Listopada 2024, 21:57:48 »
Cytuj
A tak przy okazji, czy ktoś Was (wnioskuję po wypowiedziach) - Maszynistów - przeszkolił z dokonywania OT?

Jak na razie w IC OT na Ezt wykonuje się tylko na posterunkach rewizji technicznej.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:10:37 »
Generalnie moim zdaniem te poprawki do bw56 były pisane na kolanie i są jakimś bełkotem ale cóż jak nie jestem kolejarzem w 5 pokoleniu więc co ja się mogę znać....

21
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:35:27 »
Wygląda to jakby ic chciało sie pozbyć kontrolnego ale się bało

Pobierz przez: instrukcje wewnętrzne=>biuro taboru

22
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:53:02 »
Robisz to dlatego ze taki cel był w poprzednich przepisach jakbys od dziś zaczął od zera to nie wynika z instrukcji po co jest to hamowanie i dlaczego nazywa się kontrolne,  nawet nie napisali który hamulec masz skontrolować.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 12:21:43 »
W 2010, 2014 i 2020 było tak:

"W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie
kontrolne pociągu."

Teraz już nawet nie piszą celu tego hamowania. Rób jak chcesz czym chcesz i w zasadnie to nie wiadomo po co. Praktycznie zlikwidowano.


24
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 05 Listopada 2024, 22:37:58 »
Zniknęła definicja hamowania kontrolnego. Prędkość, sposób wykonania i rodzaj hamulca jakim zostanie wykonane zostaje w decyzji maszynisty. Biorąc pod uwagę, że ma być wykonane przed planowanym hamowaniem chyba, że wcześniej wykonywano hamowanie w związku z sytuacją ruchową to praktycznie w większości przypadków nie będzie obowiązku wykonania.

25
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 05 Listopada 2024, 11:49:25 »
Czy to prawda, że pierwotny projekt EP 09 nie przewidywał naprawy głównej?

26
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 21:06:07 »
Ciekawy temat, obecnie można powiedzieć ze każda dziewiątka jest inna. Z tego co wiem chociaż jakoś bardzo nie interesuje się tymi maszynami, to występują 4 typy sprężarek co najmniej 3 typy przetwornic statycznych, na Olszynce maja 6 schematów obwodów NN, w Krakowie pewnie kilka kolejnych. Największym obecnie problemem są wiecznie kończące się szczotki na silnikach przetwornic (prawdopodobnie przez płaskie miejsca na komutatorach, osiągniecie wymiarów granicznych i brak możliwości ich dalszego toczenia)na niektórych sztukach szczotki kończą się regularnie co drugi dzień.

27
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:39:08 »
Do niedawna składy takie miały Vmax=150km/h wpisane do rozkładu, ale gdzieś to zniknęło i te składy normalnie jeżdżą teraz 160km/h.

Generalnie nie ma ograniczenia dla składów z hamulcami klockowymi, jedyne ograniczenie to niski procent rzeczywisty który najczęściej nie wystarczy dla 160 km/h wtedy takie pociągi mają zamawiany rozkład jazdy z niższym procentem i miejscami szybkość rozkładowa jest niższa od drogowej.

28
Bieżące kolejowe / Hamowanie kontrolne
« dnia: 04 Listopada 2024, 20:36:29 »
Z dniem 1 listopada 2024 roku Intercity praktycznie zrezygnowało z hamowania kontrolnego. Wykonuje się jeszcze po wykonaniu próby hamulca ale o sposobie i szybkości z jakiej zostanie wykonane decyduje maszynista.

29
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:56:01 »
Masz linka do tej instrukcji?

30
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 23:27:11 »
Rzekome ograniczenie miało obowiązywać nawet ze składem przy dużym procencie.

Strony: [1] 2 3 ... 13