Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
61
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 16 Kwietnia 2016, 18:31:55 »
U nas w IC czasami się używa podczas manewrów na myjni (3km\h)  ale to kwestia upodobań ja jeżdżę na liniowej.

62
W ramach ciekawostki, w RTS linii Reda-Hel, jest zapis o nie stosowaniu sygnału zastępczego bez uruchomienia lokalnego sterowania na danym posterunku ruchu. W razie usterki w praktyce stosuje się rozkazy pisemne.

63
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dwie lokomotywy w składzie
« dnia: 19 Listopada 2015, 13:09:19 »
Pisz 55 jak masz sterowanie ukrotnione to powietrze też powinno być połączone.

64
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeciągające sie hamowanie
« dnia: 17 Listopada 2015, 17:46:07 »
A jak z FV4a dogadują się zawory KE na wagonach towarowych? U nas sypialki jeżdżą na Knorrach i trzeba uważać, bardzo łatwo je przeładować Oerlikonem. Jak jedziesz na SU-42 (hamulec knorr) to możesz dawać fali na ile manipulator ci pozwoli nie przeładujesz.

65
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeciągające sie hamowanie
« dnia: 12 Listopada 2015, 08:57:06 »
Luzujesz fala czy jazdą? Nie hamuj towarem tak mocno, upuść 0,5 - 0,75 atmosfery i spokojnie czekaj aż złapie.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Listopada 2015, 21:52:48 »
Cytuj
Podejrzewam że trzeba być na czczo.

Najlepiej tak godzinę przed badaniem krwi zjeść ze 3 tabliczki czekolady.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Listopada 2015, 21:15:36 »
Cukier, morfologia, transaminazy, GGTP, do tego panel narkotykowy w krwi i moczu.

69
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 10 Listopada 2015, 08:08:29 »
W ramach ciekawostki po użyciu klapy Akermana na EU07 na 80 procent trzeba wołać lok zastępczą. Podczas otwarcia klapy powietrze lubi wydmuchać uszczelkę i jeśli jej nie znajdziemy gdzieś w kabinie to już PG nie popełnimy. Jak się szkoliłem na maszynistę żaden majster nie opowiadał żeby musiał jej użyć, zwłaszcza że są inne sposoby na zatrzymanie składu w przypadku awarii kranu (też od nikogo nie słyszałem żeby FV4a odmówił całkowicie posłuszeństwa).

Cytuj
Widzę, że niektórym mylą się pozycje zaworu FV4a:

Się zasugerowałem już poprawiłem :)

EDIT:

Definicja hamowania nagłego wg instrukcji IC (podejrzewam że inni przewoźnicy maja to samo lub bardzo podobne):

Cytuj
Hamowanie nagłe. Hamowanie hamulcem zespolonym wywołane przez szybkie opróżnienie przewodu
głównego ze sprężonego powietrza.
Hamowanie nagłe może być wywołane w warunkach awaryjnych przez maszynistę (ustawienie
głównego zaworu maszynisty lub manipulatora w położenie „hamowanie nagłe", bądź otwarcie zaworu
hamulca bezpieczeństwa maszynisty) albo pasażera lub obsługę pociągu (pociągnięcie rękojeści hamulca
bezpieczeństwa lub otwarcie kurka hamulcowego w wagonie) lub zadziałanie układu czuwaka, SHP
względnie Radio-stop pojazdu trakcyjnego. Zachodzi też w przypadku rozerwania pociągu albo otwarcia
któregokolwiek kurka końcowego wagonu

70
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 09 Listopada 2015, 22:16:36 »
Cytuj
No dobrze, a impuls radiostopu/czuwak uruchamia co? Hamowanie pełne, czy klapę?

Powoduje połączenie PG z atmosferą dużym przekrojem poprzez zawór znajdujący się w przedziale maszynowym, klapa Akermana znajduje się praktycznie koło maszynisty. Obawiam się, że po użyciu jej na długim pociągu możesz nie przejść badan okresowych u laryngologa. Hałas gwałtownie rozprężającego się powietrza jest przeokropny.


Cytuj
Nie znam wszystkich zaworów, w końcu nie jestem z branży;). Pozycję 4 (jak również pozostałe, 3 i 5) raczej nazwałbym hamowaniem zasadniczym.

Po pierwsze hamowanie zasadnicze (służbowe) to zakres między pozycją 4 a 5, miedzy którymi występuje pole stopniowego hamowania i luzowania. Po drugie co to za maniera, że ludzie którzy sami twierdza że się nie znają bo nie są z branży chcą wprowadzać nowe porządki? Pozycje kranu nazwał ktoś kto się znał bo był z branży i sprawdza się już wiele lat.

Cytuj
Wracając do pytania @HTD o hamowanie nagłe, jakie ono jest nagłe kiedy tracimy czas, na przestawienie zaworu przez wszystkie pozycje, aż do 6?


Robisz to jednym ruchem trwa to ułamek sekundy.

71
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 09 Listopada 2015, 21:35:12 »
Na Fv4a 5 ta pozycja jest hamowanie pełne, a 7 ta to jest nagłe, nie wiem co w tym nazewnictwie nie pasuje. W pełnym następuje spadek ciśnienia do 3,5 atm. W nagłym PG jest połączony z atmosferą, następuje dużo szybszy spadek ciśnienia i szybsze zadziałanie hamulców. Nie znam maszynisty który odważył by się użyć klapy na siódemce, w zasadzie używa się jej w przypadku uszkodzenia kranu, chociaż z tym przypadku raczej użył bym radio stopu, a lub wyzwolił czuwak.

72
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 09 Listopada 2015, 15:32:09 »
Cytuj
Stoi tam, że nie powinien przekraczać 40km/h w granicach posterunku ruchu.

To sprawdź co jest granicą posterunku ruchu w IR-1 i będziesz wszystko wiedział.


Cytuj
Przy podawaniu zastępczego na tor szlakowy na blokadzie półsamoczynnej z izolacją torów szlakowych i wystąpieniem kontroli zajętości (czego ISEDR nie był świadomy) powinien podyktować dodatkowo rozkaz pisemny "O" na jazdę z prędkością do 20km/h do Starzyn z powodu wystąpienia zajętości toru szlakowego.

Na podstawie jakiego przepisu? Nie spotkałem się z przepisem który by tego wymagał jeżeli poprzedni pociąg przyjechał z końcówkami i zderzakami. Chociaż w PLK nie pracuję i wszystkich ich procedur nie znam.

73
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie nagłe
« dnia: 09 Listopada 2015, 11:01:14 »
Cytuj
I do dziś nie pojąłem do końca czemu maszynista który zginął w Szczekocinach rozbujał się za zastępczym do ponad 100.

Odpowiedź jest ukryta w IE-1.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Semafory na SBL
« dnia: 01 Listopada 2015, 17:19:48 »
Cytujesz nieobowiązujące przepisy, aktualnie obowiązuje Ie4, drogi 1600m już od dawna się nie stosuje (pracuje na kolei od 2012 i już jej nie było).

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Wytyczne_techniczne_budowy_urzadzen_sterowania_ruchem_kolejowym_Ie-4.pdf

75
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 24 Października 2015, 19:38:55 »
Dzięki, w ramach ciekawostki 2 dziewiątki (nie pamiętam numerów) nie załączają przetwornic przy uruchamianiu się sprężarki. Wiesz może czy to celowo (inny układ elektrozaworów) czy porostu tak wyszło? Nie słyszałem żeby ktoś miał z tego tytułu problemy z odwadnianiem.

76
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 24 Października 2015, 17:05:09 »
Prawdopodobnie obydwoje mamy racje, na kanale wentylatora drugiej pary silników trakcyjnych jest szczelina z której powietrze dmucha prosto na zbiornik oleju Sprężarki "GAR 30". Czy układ odwadniaczy jest identyczny w przypadku wszystkich typów sprężarek stosowanych na 09?

Cytuj
(...)(sprężarka ma do tego własny wentylator)(...)

O jakim typie sprężarki mówisz na 09 się 4 - rech stosowanych doliczyłem.

77
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 23 Października 2015, 15:35:03 »
Wydaje mi się, że Gama spalinowa ma 24v akumulatory.

78
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 20 Października 2015, 19:38:40 »
Jak operujesz amperogodzinami dobrze by było powiedzieć, że na "starych" maszynach jest 110V, a "nowych" 24V. 100 Ah na różnych napięciach daje zupełnie inne parametry akumulatora.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Gdynia Grabówek a SU46
« dnia: 19 Października 2015, 18:49:07 »
Nie ma, dawno nie było, a kompletnej prawdopodobnie nigdy nie będzie. Może coś Cargowskiego na GPW lub GPA znajdziesz ale nie liczył bym tam Gagarinami ciągają. SU45 Intercity szukaj na Olszynce grochowskiej, ale kompletnymi to bym ich nie nazwał, 46 chyba wszystkie w Cargo zostały.

80
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 13 Października 2015, 20:30:17 »
Cytuj
EP09 sprężarka jest po wysokiej stronie

Na EP09 przetwornica włącza się automatycznie na czas pracy sprężarki (z wentylatora silników trakcyjnych chłodzi się olej w sprężarce), więc nawet z heblem na dole i tak przetwornica ci się załączy.

81
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 13 Października 2015, 17:18:41 »
Na EU/EP 07/08 sprężarki napędzane są niskim napięciem z przetwornic. Jak nie działają przetwornice nie ma powietrza jak nie ma powietrza nie ma jazdy.

82
Symulator / Odp: Prędkości i rozkłady - pytanie do mechaników
« dnia: 11 Października 2015, 21:57:20 »
Co do poślizgu to szybciej załatwisz obręcze niż silnik trakcyjny, tak czy inaczej jeśli udowodnią winę maszynisty do 3 pensji mogą obciążyć. Zależy do jakiej szybkości rozpędzi się ślizgająca się oś, jeśli będzie to poślizg przy niskiej szybkości a zestaw rozpędzi poniżej szybkości konstrukcyjnej to silnika nie załatwisz, ale zestaw kołowy może być do toczenia (raczej nie cienka obręcz ale widoczne nieprawidłowe zużycie obręczy).

Co do szybkości, to znasz szlak ciągniesz na równo z szlakową, ewentualnie jeden lub dwa km/h mniej. Na rozjazdach w stacji jeśli jest na bok to staram się 5 mniej. Co do czasów jazdy, jeśli nie ma za dużo zwolnień doraźnych to spokojnie jedziesz przed planem, jeśli jest to dokładasz ale najważniejsze jest bezpieczeństwo a nie czas jazdy.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 16 Września 2015, 14:46:17 »
Za młody jestem, radzieckie tylko za szkoleńca na Kalince z Gdyni do Tczewa, ale tam za moich czasów słownie 3 jeździły.

84
Tabor kolejowy / Odp: Wytrzymałość napięciowa starszych pojazdów
« dnia: 16 Września 2015, 12:07:48 »
Ja miałem na odwrót, ciągnąłem 07 na rzadkim prądzie (jakieś 2,2 kv) drugi układ 6 bok, nagle zrobiło się 4,5 amperomierze pod sufit i nic nie pusciło. Miałem szczęście, że hak to wytrzymał bo zanim zareagowałem to już skład zaczął się cały bujać.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 16 Września 2015, 10:29:37 »
W IC na warkoczu jeździł Jantar na dwóch Su42 (6DL), z tym że na każdej był majster bo tym lokomotywom zdarza się żyć własnym życiem. 16 pudeł na 07 to nic nadzwyczajnego, z górki złapie 120 potem już utrzyma (oczywiście czasy jazdy są dobrane odpowiednio do brutta). Mój życiowy rekord to 14 nowych ciężkich wagonów na 09 a i 15 się zdarzało. Maszyna jęczała ale szła, z górki złapała 160 to już dalej trzymała.

Cytuj
Lekki OT. Czy zdarzają się sytuacje, gdy w sezonie siódemka nie daje rady ciągnąć skład i Cargo dociąga skład bykiem?

Mało prawdopodobne ale na stromych podjazdach przy nie korzystnych warunkach może się zdarzyć. Może też się zdarzyć, że trzeba odłączyć parę silników i robi się problem z podjazdami.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 03 Września 2015, 11:47:13 »
Cytuj
Im mniejsze przełożenie, tym pociąg elektryczny szybszy :)

Albo stosujesz jakiś strasznie paskudny skrót myślowy, albo jesteś w błędzie. Jak tak by było to by do pojazdów testowych zakładali koła jak w Pm36

87
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 02 Września 2015, 20:17:57 »
Zakładam, że byłeś na testach i widziałeś.  To TGV co przytaczasz to na 3 KV? Mój francuski jest żaden, ale w opisie widzę 29 KV.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 01 Września 2015, 13:19:06 »
Cytuj
ETR500 pojechał na 3kV 319 km/h.

Po pierwsze 316, po drugie u nas by tyle nie osiągnął bo by mu kiloamperów brakło. Oczywiście może jeszcze parę kilometrów na godzinę da się urwać ale to już i tak nie zmieni faktu, że na 3KV 230-250 km/h  jest na chwilę obecną maksymalną szybkością w normalnej eksploatacji. Jeśli się nie mylę założenia dla polskiego KDP mówią o 25 KV i to jest jedyny sposób na dalszy wzrost szybkości.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 01 Września 2015, 01:06:38 »
ED250 żeby osiągnąć 200 km/h potrzebuje 2 KA. Nie wiem ile potrzebowało by do 300 km/h ale podejrzewam, że nawet 4KA (moc maksymalna 12 MW) . Myślę, że dopóki ktoś nie wymyśli innej technologi napędu, to Pendolino osiągnęło wszystko co da się na 3KV zrobić.

90
Tabor kolejowy / Odp: Rozerwanie składu pociągu
« dnia: 22 Lipca 2015, 16:38:22 »
Kiedyś w instrukcji hamulcowej były obostrzenia w kwestii składów z hamulcami mieszanymi, teraz są mniejsze jak jest kilka magnetyków w składzie maja być włączone. Jeśli rozerwanie miało miejsce przy małej szybkości podejrzewam zadziałanie przyśpieszaczy na ruskich wagonach i szybsze zahamowanie tarcz połączone z uszkodzeniem układu cięgłowego. Trzeba by wiedzieć co pękło w tym sprzęgu jeśli co innego niż łubki to na 99% przyczyna uszkodzony sprzęg. 

Cytuj
A ktoś wie jak jest inicjowane załączenie hamulców szynowych?

Spadkiem ciśnienia w PG, musi być szybkość powyżej 50 km/h

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10