Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 13
61
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 21:40:59 »
Cytuj
Z tym zdaniem nie do końca można się zgodzić. W grę wchodzi tutaj także uzasadnienie ekonomiczne doposażania pojazdów, które nie wyjeżdżają na co dzień na linie wyposażone w ERTMS a jedynie na okazjonalne przejazdy np. od i do producenta. Do tego dochodzi wiek pojazdu, gdzie część ma już blisko 12 lat, niektóre nawet już powyżej 15.

Generalnie nie pamiętam wszystkich wyjątków ale, co do zasady ma być doposażony.

Cytuj
Co do pierwszej części wypowiedzi @borys_q, to tak, każdy obecnie produkowany pojazd jest wyposażany w ERTMS ETCS poziomu 3.

ETCS poziomu L2 wg specyfikacji minimum Baseline 3.0.

Cytuj
Są jednak sytuacje kiedy wskazane jest używanie odluźniacza podczas hamowania pociągu. Przypuśćmy nastąpi awaria hamulca elektrodynamicznego w lokomotywie EP09. Hamowanie samą pneumatyką z prędkości 160km/h może zaowocować przegrzanymi wstawkami a nawet przesunięciem obręczy.

Widzę, że kolega ze szkoły Krakowskiej. Ep09 bez problemu wytrzymuje hamowania, ze 160 w nastawieniu R. Jeśli by tak nie było to należało by zmienić minimalną dopuszczalna grubość obręczy w DTSU.

Cytuj
Chciałem się jeszcze odnieść do tej wypowiedzi. Jak słusznie @EU40 zauważył. Przypadek o który pyta @mk1991 może mieć wszelaką przyczynę.
Z doświadczenia na EZT (ale odnieść to można do pozostałych pojazdów) stuki o których mowa na łukach wynikają z nierównomiernej pracy układów biegowych (prowadniki zestawów, amortyzatory wężykowania [czyli te poziome]) versus stan torowiska po którym pojazd się porusza oraz stopień zużycia zestawów kołowych (aktualne parametry eksploatowanego koła).

Generalnie EZT są lżejsze i cichsze co powoduje, że bardziej słychać każde drobne stuknięcie. W przypadku pojazdów napędzanych przez wał kardana (np Pendolino) w ciasnych łukach słychać prace krezyżaków.

62
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 26 Maja 2023, 18:51:06 »
Cytuj
EU44 nie są wyposażone w ETCS, w przetargach na doposażenie ciągle brak jest ofert. Bez tego EU44 w normalnej eksploatacji nie mogą przekroczyć 160 km/h.

Największym problemem w doposażeniu EU44 w ETCS jest homologacja na Niemcy i resztę a dokładniej koszt procedury homologacyjnej.

Cytuj
Czy griffiny mają ETCS na wyposażeniu? Gdyby zamówiono E6MSP. Zakładam, że ta wersja DCU tego raczej nie ma.

Na dzień dzisiejszy każdy nowy pojazd z napędem musi być wyposażony w urządzenia ETCS baseline3, każdy pojazd poddawany naprawie poziomu P5 musi być w takie urządzenia doposażony.

63
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 26 Maja 2023, 18:23:03 »
ZTCW to sprężarki są identyczne tylko mają inny silnik.

64
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 03 Lutego 2023, 15:33:45 »
Nie sądzę żeby opór na połączeniu pantografu z siecią miał istotne znaczenie, ale moze sie nie znam.

65
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 02 Lutego 2023, 22:07:17 »
Dlaczego pidniesienie dwóch pantografów miało ułatwić osiągnięcie 180km/h?

66
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 23:05:50 »
No właśnie między innymi dlatego system jest słaby, rozwiązanie Włoskie jest proste. Każde opuszczenie pantografu otwiera nożowy przy pantografie, przed zamknięciem nożowego po podniesieniu za każdym razem napięcie jest badane. Minusem są okazjonalne błędy "wykryto składową przemienną napięcia" na żabach, raz miałem sytuację upalenia styków odłącznika nożowego jak piorun mnie trafił i jednocześnie otworzył się w WS i nożowy pantografu.

Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123

67
Bocznica / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 22:00:33 »
Cytuj
To był akurat patent od Medcomu.

Czy w przypadku usterki pantografów AC wóz da się uruchomić się w sieci DC?

Jeżeli Twoja wiadomość jest ostatnia, to użyj opcji modyfikuj. aby edytować swoją wiadomość, zamiast pisać drugą.
Matek123

68
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 20:30:52 »
Pomyłki zdarzają się i na najnowszym oczujnikowanym taborze. Na przyprzęgu z Petrovic do Brzecławia miałem kiedyś eurosprintera z czeskim maszynistą. Było ciepło więc aby specjalnie się nie trudzić kolega opuścił się za Ostrawą i podniósł pantograf w Breclavi. Trochę huknęło, ale maszyna przetrwała :)

Kolega na pendraku przypadkiem podniósł się w systemie "25KVPL" pokazało mu błąd napięcia na komputerze, kazało zmienic system i tyle.

Cytuj
To był akurat patent od Medcomu.

Czy w przypadku usterki pantografów AC wóz da się uruchomić się w sieci DC?

Jeżeli Twoja wiadomość jest ostatnia, to użyj opcji modyfikuj. aby edytować swoją wiadomość, zamiast pisać drugą.
Matek123

69
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 00:50:49 »
Cytuj
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.


Prosciej zrobic pakietowy na pulpicie którym maszynista wybiera rodzaj napięcia, patyk sie podnosi i czujnik napięciowy albo zamyka odłacznik albo wywala błąd....

70
Montaż Przetwornicy ogrzewczej w Traxie spalinowym nie był problemem, problemem było to że IC miałoby to zrobić na własny koszt.

71
Bocznica / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Stycznia 2023, 09:52:33 »
Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

72
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Stycznia 2023, 09:49:38 »
Wyjątkowo dziwne rozwiązanie, w Pendolino podnosi się pantograf odpowiedni do wybranego systemu, czujnik bada czy parametry napięcia są odpowiednie i jeśli warunki są spełnione zamyka odłącznik pantografu.

Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

73
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Stycznia 2023, 23:41:36 »
Cytuj
bo 2800 to tylko moc znamionowa, a chwilowa będzie w okolicach np. 4MW.

To nie dziewiątka że można ją dwukrotnie przeciążyć i pojedzie....

74
Bocznica / Odp: Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 14:40:46 »
No właśnie niektore PESY mają drzwi zasilane z PG i nikt nie wie czy tak ma być czy coś źle podłączyli....

75
Bocznica / Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 11:27:47 »
Treść Usunięta....

76
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 30 Listopada 2022, 22:46:23 »
Ponoć jest już na tyle pewne, że w razie problemów ze wzrokiem medycyna pracy wydaje orzeczenie na pół roku żeby kolejne badania były na nowych normach.

77
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 28 Listopada 2022, 23:45:01 »
Masz może link do rozporządzenia? Już weszło w życie czy nadal projekt?

78
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 26 Października 2022, 22:17:34 »
Na czym się wzorowałeś? Z prawdziwą kabiną nie ma niestety nic wspólnego.

79
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 08 Października 2022, 23:04:35 »
Tak, ale we przypadku dłuższej pracy na biegu jałowym w niektórych lokomotywach jest słaby obieg na kabinę. Wtedy można uruchomić elektryczna pompę obiegową bez włączania webasto.

80
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 05 Października 2022, 09:56:14 »
Podejrzewam, że to będzie zasilanie sterownika i załączenie elektrycznej pompy obiegowej gdy webasto jest wyłączone.
 

81
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o sygnałach ZEWowych
« dnia: 29 Września 2022, 22:59:49 »
Zew3 i zew1 na 10 lub 0 lub 9 w zależności od typu radia to test odbioru RS, w rejonie lokomotywowni jest zamontowane urządzenie które po odebraniu wywołania selektywnego nadaje sygnał RS. Naciśnięcie przycisku ALARM to test nadania RS, na Radmorze trzeba zerwać plombę więc test nadania wykonuje się tylko na przeglądach P2 mimo, że instrukcja mówi o wykonaniu na każdym objęciu.

82
W ramach ciekawostki ED250 jest przystosowane do opuszczania i podnoszenia pantografów przy szybkości 250km/h, ale przepis jest przepis instrukcje jak zwykle nie nadążają.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Wada wzroku a praca konduktora/kiepoca
« dnia: 16 Września 2022, 09:27:25 »
Na dzień dzisiejszy nie możesz, ale prawdopodobnie w styczniu będą duże zmiany w wymaganiach zdrowotnych w kolejnictwie.

84
Symulator / Odp: Wskazania przyrządów pomiarowych
« dnia: 30 Lipca 2022, 23:25:35 »
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)

Prawidłowo wyregulowana SM42 na pierwszej pozycji ma bardzo niski prawie niezauważalny prąd na silnikach trakcyjnych. Ma to na celu mniejsze zużycie styków styczników liniowych podczas schodzenia z pozycji, maszynista powinien zejść do pierwszej pozycji poczekać aż prąd spadnie prawie do zera i wtedy przejść na 0 otwierając styczniki liniowe.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 21:35:37 »
A to nie jest tak, że oba wewnętrzne są na 1500+3000 DC, a różnią się siłą oddziaływania na przewody trakcyjne w zależności od infrastruktury? :>

ZTCW to z wewnętrznych jeden jest na Polskę drugi na Szwajcarię.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 10:17:51 »
A i jeszcze jedno wie ktoś czemu vectrony np. z pociągami pasażerskimi też jeźdżą na przednim patyku?

Vectrony MRCE maja tylko jeden pantograf na 3KV.

87
Ależ oczywiście że w wynalazkach z Olkolu w IC da się ustawić końcówki w kabinie z rozrządem. Ogólnie w IC jest tylko kilka lokomotyw (7 z podwójnymi szybami) które mają sterowanie reflektorami z jednej kabiny, żadna EP09 tego nie ma więc nie nazwał bym tego eksperymentem.

Być może, ale PC1 z dwóch kabin się nie dało.

88
Odnośnie świateł, to ET22 z serii 20xx które obecnie opuszczają hale naprawcze w Bydgoszczy, mają to po nowemu tzn. z aktywnej kabiny można, a nawet trzeba ustawić konfigurację wszelkich świateł z przodu i z tyłu.

IC tez eksperymentuje z różnymi wybierakami świateł, ostatnie wersje modernizacji EU07 maja przełączniki pozwalające ustawić konfiguracje również w tylnej kabinie. Niestety projektant nie przewidziała różnych nietypowych konfiguracji oświetlenia i wychodzą jaja. W czasie jak maszyny przychodziły na torze zamkniętym obowiązywał PC1 z dwóch kabin nie da się tego zrobić, końcówek w kabinie z załączonym rozrządem tez się tego nie da.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Przyszłość radzieckich lokomotyw w Polsce
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 19:50:47 »
Zasadniczo prądnicy nie robi różnicy co nią kręci, byleby jakoś sensownie rozwiązać sterowanie obrotami.

90
SM42 i pochodne regularnie obcierają o perony, zwłaszcza podczas jazdy luzem.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 13