Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: [1]
2
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:48:29 »
Cytuj
Pewnie ze względu na piratów. ;) Nie mam w sumie żadnego doświadczenia ze statkami

Jedną z wielu przyczyn jest brak uzasadnienia ekonomicznego takiego działania, załoga jest stosunkowo małym odsetkiem całości kosztów, a jej dostarczenie na środek oceanu w przypadku usterki było by bardzo kosztowne. W przypadku drużyn trakcyjnych jest podobna sytuacja, stanowią stosunkowo mały koszt i bardzo duży problem w przypadku konieczności dowiezienia do pociągu.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 17 Listopada 2023, 11:32:09 »
Właśnie dlatego jestem spokojny o swój zawód przez najbliższe 30 lat, no chyba że przewoźnicy zaczną zatrudniać roboty człekokształtne ;)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:51:47 »
Myślę, że dużo szybciej biura zastąpi AI niż pracowników fizycznych. Już teraz masz dostępne oprogramowanie które nadzorowane przez jednego pracownika wykona prace kilkudziesięciu spedytorów w transporcie drogowym.

5
Bieżące kolejowe / Odp: SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 18:54:20 »
W którym roku przeszliśmy z 2 sekundy sygnalizacji świetlnej i 5 sekund dźwiękowej do obecnej specyfikacji?

6
Bieżące kolejowe / SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 16:15:09 »
Witam, pamięta ktoś może jakie są normy czasu sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej dla SHP?

7
1 Bambuły czyli obciążnika, niektóre go mają inne nie to kwestia typu nie sprawności.

2 Tak pasażerskie skręca sie na maxa.

Reg., obowiązki 12

8
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 26 Czerwca 2023, 00:37:44 »
Cytuj
PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

I to jest temat rzeka, zależy jak wydajnie kran popełnia, jaki woźnica jechał przed tobą i jaki jest stan instalacji pneumatycznej na wagonach. Kiedyś instruktor hamulcowy w naszej firmie mi powiedział "Nieważne jak luzujesz byle byś luzował zawsze tak samo, najwięcej problemów występuje po zmianie maszynisty".

9
Bocznica / Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 11:27:47 »
Treść Usunięta....

10
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 08 Października 2022, 23:04:35 »
Tak, ale we przypadku dłuższej pracy na biegu jałowym w niektórych lokomotywach jest słaby obieg na kabinę. Wtedy można uruchomić elektryczna pompę obiegową bez włączania webasto.

11
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 05 Października 2022, 09:56:14 »
Podejrzewam, że to będzie zasilanie sterownika i załączenie elektrycznej pompy obiegowej gdy webasto jest wyłączone.
 

12
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 21:35:37 »
A to nie jest tak, że oba wewnętrzne są na 1500+3000 DC, a różnią się siłą oddziaływania na przewody trakcyjne w zależności od infrastruktury? :>

ZTCW to z wewnętrznych jeden jest na Polskę drugi na Szwajcarię.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 14 Lipca 2022, 10:17:51 »
A i jeszcze jedno wie ktoś czemu vectrony np. z pociągami pasażerskimi też jeźdżą na przednim patyku?

Vectrony MRCE maja tylko jeden pantograf na 3KV.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Przyszłość radzieckich lokomotyw w Polsce
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 19:50:47 »
Zasadniczo prądnicy nie robi różnicy co nią kręci, byleby jakoś sensownie rozwiązać sterowanie obrotami.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 14 Stycznia 2022, 21:53:25 »
Ja bym traktował to w kategoriach legendy, lub wyniku majstrowania przy szybkościomierzach.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 11 Stycznia 2022, 23:07:04 »
Na 6 dl jest kontrolka zahamowania lokomotywy sterowanej, oraz lok sterowana może zrzucić sterowanie jeśli jest mocniej zahamowana. Wadą jest brak kontroli hamulca postojowego i brak działania odluźniacza po kablu co uniemożliwia naciśnięcie na pociąg pasażerski, maszynista musi iść w lukę rozłączyć powietrze wrócić na lok nacisnąć i iść w lukę żeby odhaczyć. Dużym plusem jest możliwość załączenia ogrzewania pociągu na lokomotywie sterowanej, niestety brakuje kontroli ładowania na drugiej lokomotywie.

17
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:07:38 »
A jeszcze jedno jak opory palą się podczas hamowania to może też złe użytkowanie?

18
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:03:22 »
Polecam przejechać się 09 pod obciażeyniem, z 15 wagonami przy 600a nie ruszasz z miejsca na niektórych stacjach.

19
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:56:18 »
To juz rozumiem czemu loki po zakładach tak padają jak muchy testy po lekku byle nie popsuć, siódemki z szafami elektromagnetycznymi też testowałeś?

20
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:23:06 »
A możesz mi powiedzieć na jakich warunkach byłeś na tych próbach i kto dał ci uprawnienia do kontrolowania i ingerowania w pracę maszynisty?

21
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 12:26:06 »
Starzy, młodzi, posiadali rozumy, nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia.

22
Symulator / Odp: Prędkości i rozkłady - pytanie do mechaników
« dnia: 11 Października 2015, 21:57:20 »
Co do poślizgu to szybciej załatwisz obręcze niż silnik trakcyjny, tak czy inaczej jeśli udowodnią winę maszynisty do 3 pensji mogą obciążyć. Zależy do jakiej szybkości rozpędzi się ślizgająca się oś, jeśli będzie to poślizg przy niskiej szybkości a zestaw rozpędzi poniżej szybkości konstrukcyjnej to silnika nie załatwisz, ale zestaw kołowy może być do toczenia (raczej nie cienka obręcz ale widoczne nieprawidłowe zużycie obręczy).

Co do szybkości, to znasz szlak ciągniesz na równo z szlakową, ewentualnie jeden lub dwa km/h mniej. Na rozjazdach w stacji jeśli jest na bok to staram się 5 mniej. Co do czasów jazdy, jeśli nie ma za dużo zwolnień doraźnych to spokojnie jedziesz przed planem, jeśli jest to dokładasz ale najważniejsze jest bezpieczeństwo a nie czas jazdy.

Strony: [1]