Witam, ostatnio mignął mi przed oczami film na youtube film (niestety nie jestem w stanie podać linka bo gdzieś go zgubiłem) był po Niemiecku moje rozumienie tego języka jest znikome. W filmie zrozumiałem iż na sieci DB (może jej części) problemem jest zanikanie zajętości toru w przypadku dużego użycia piasku z powodu "elektrische kontakte" domyślam się, że w przypadku obfitego piaskowania przerwany zostaje obwód prawa szyna - zestaw kołowy - lewa szyna, zaczęło mnie zastanawiać czemu w PKP nigdy nie słyszałem o takich problemach?? Czy moje myślenie jest prawidłowe, że skoro w Polsce do wykrywania zajętości wykorzystywany jest prąd przemienny, to w Niemczech musi być wykorzystywany prąd stały?? Jeśli jest to prawdą to już reszta mi się układa w głowie sama, prąd stały jest dużo bardziej wrażliwy na przerwy w obwodzie niż prąd przemienny.
Drugie pytanie trochę obok które mi się nasunęło, czy w Polsce w przypadku lokomotyw z silnikami asynchronicznymi prąd powracający siecią powrotną z zestawów kołowych do szyn jest najpierw prostowany, czy stosowane są zupełnie inne rozwiązania??
EDIT: Przypomniałem sobie że na youtube jest Historia film o którym mówię :
https://www.youtube.com/watch?v=pxAbs7Bf2tE Może ktoś zna lepiej ode mnie niemiecki.