Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - borys_q

Strony: [1]
2
Tabor kolejowy / Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 15 Listopada 2023, 12:56:31 »
Ile ważą silniki trakcyjne w współczesnych podjazdach (Trax, Vectron, Gama Newag), a ile w mniej współczesnych (Ep07, 09, SM42 itd) ?

3
Bieżące kolejowe / SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 16:15:09 »
Witam, pamięta ktoś może jakie są normy czasu sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej dla SHP?

4
Bocznica / Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 11:27:47 »
Treść Usunięta....

5
Bieżące kolejowe / Masa hamującą.
« dnia: 22 Stycznia 2022, 15:51:50 »
Witam. Poszukuję informacji o masie hamujacej, dokładniej o jej znaczeniu fizycznym i historii powstania jednostki. Jeśli ktoś ma literaturę odnośnie wyznaczania masy hamującej nowokonstruowanego taboru to też chętnie sie zapoznam.

6
Tabor kolejowy / Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 00:09:18 »
W związku z ostatnim incydentem w Niemczech podczas przeciągania ED250-001 nasunęło mi się pytanie. Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?

7
Bocznica / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:29:43 »
Z tym akurat sie zgodę

Post został zaraportowany za naruszenie regulaminu. Bocznica.
adsim

8
Tabor kolejowy / Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 11 Lipca 2019, 11:14:28 »
Ostatnio gdzieś usłyszałem że dziewiątka i rusłan mają takie same opory. Czy to prawda, ktoś ma może dostęp do dokumentacji?

9
Tabor kolejowy / Hamulec KB w Darcie?
« dnia: 02 Maja 2017, 22:51:48 »
Witam ostatnio mi się rzuciło w oczy, że Dart ma oznaczenie systemu hamulca KB, ktoś wie cos o tym systemie? Czy może to cos innego niż KE czy namieszali z oznaczeniami?

10
Tabor kolejowy / P4 Eu07/Ep08/Ep09
« dnia: 15 Maja 2015, 12:49:42 »
Za grupą pl.misc.kolej:


Cytuj
UTK zatwierdził zmiany w DSU dla lok EU-EP07,EP08,EP09 PKP IC. Dla 07  przebieg między naprawczy podniesiono z 500 do 600 tys km, dla 09 z 370 do 500tys km. Maszyny odstawione na OR mają mieć sukcesywnie wykonywane P3 i być przywracane do ruchu, zmiany interwału dotyczą również wagonów, które również mają być przywracane do ruchu...

11
Bieżące kolejowe / Przetarg na naprawę główną EP08.
« dnia: 17 Lutego 2015, 13:54:34 »
Jakby kogoś interesowało, ze strony internetowej PKP intercity:
Cytuj
Wykonanie obsługi technicznej na 5-tym poziomie utrzymania P5 (napraw głównych) oraz modernizacji 9
lokomotyw elektrycznych serii EP08.
http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/biezace-przetargi/naprawa-glowna-lokomotyw-serii-ep08.html

Reg. Obowiazki: 7
Prosze poprawic.
Rozi


12
Infrastruktura kolejowa / Tarcze zaporowe przepisy z nimi zwiazane.
« dnia: 16 Grudnia 2014, 09:41:21 »
    Witam. Ostatnio u nas na pouczeniach był wałkowany temat tarcz zaporowych, chciałbym tu napisać parę informacji dla osób nieobeznanych oraz zachęcić do dyskusji na ten temat.
     Tarcza zaporowa jest historycznie niemieckim urządzeniem i występuje na stacjach z takowym rodowodem, nadaje sygnały z-1 który dotyczy zarówno jazd pociągowych i manewrowych, oraz Z-2 który dotyczy jazd manewrowych. W tradycji kolejowej przyjęło się, że oba sygnały tyczą się zarówno pociągów jak i manewrów ale przepis mówi inaczej. Ja to interpretuje w ten sposób, tarcza nadająca sygnał S-2 dla pociągu ''znika''. Większość posterunków posiada uzależnienia,uniemożliwiające podanie semafora jeśli wszystkie tarcze zaporowe po drodze nie są podane, tak wiec zatrzymanie pociągu pod taka tarcza jest mało prawdopodobne. Jeśli pociąg jednak zostanie zatrzymany pod tarcza zaporową może ja minąć wyłącznie po otrzymaniu rozkazu pisemnego S (podanie sygnału z-2 nie uprawnia do dalszej jazdy). Ja z tarczami zawsze miałem jedna wątpliwość, kiedyś był w Ir1 przepis który nakazywał zatrzymanie pociągu jeśli w jego drodze przebiegu zostanie zauważony sygnał zezwalający na manewry( teraz nie mogę tego przepisu znaleźć ale pewnie gdzieś jest), ten przepis mi się kłócił z ideą tarcz zaporowych gdyż nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy to jest tarcza od naszego przebiegu czy od jakiegoś przebiegu manewrowego. Plusem stosowania tarcz zaporowych jest możliwość zatrzymania pociągu znajdującego się za semaforem,  jeśli urządzenia stacyjne wykryły by wjechanie czegoś w przebieg, następuje automatyczna zmiana sygnału na tarczach zaporowych w drodze przebiegu (mówię o świetlnych).


13
Bocznica / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 10 Listopada 2014, 00:13:27 »
Jak cham i prostak to trzeba go zgłosić do centrali w Wawie.

Reg. zakazy 12.
Benek

14
Bocznica / Wydzielone z: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 08 Sierpnia 2014, 01:21:38 »
To są manewrówki, lokomotywy z grzaniem pociągu maja dopiero przyjść maja to być wersje dwusilnikowe.

Nie poprawiłeś jakości swoich postów, więc moderujemy.
Bocznica
Rozi

15
Bieżące kolejowe / Poszukuje instrukcji IC-B.
« dnia: 04 Sierpnia 2014, 16:09:19 »
Witam, poszukuje instrukcji o "szkoleniu i doskonaleniu zawodowym...." (IC-B), po zmianach z 2012 roku.

16
Bocznica / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 14 Marca 2014, 11:20:51 »
A tak z ciekawości, możliwe jest zbudowanie nowego parowozu według oryginalnych planów? Wiem, że jeździł na Żkd nowy Px, a jak to wygląda z normalnotorowymi maszynami?

Spam. Bocznica.
Benek

17
Bocznica / Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 13:36:43 »
  Witam, ostatnio mignął mi przed oczami film na youtube film (niestety nie jestem w stanie podać linka bo gdzieś go zgubiłem) był po Niemiecku moje rozumienie tego języka jest znikome. W filmie zrozumiałem iż na sieci DB (może jej części) problemem jest zanikanie zajętości toru w przypadku dużego użycia piasku z powodu "elektrische kontakte" domyślam się, że w przypadku obfitego piaskowania przerwany zostaje obwód prawa szyna - zestaw kołowy - lewa szyna, zaczęło mnie zastanawiać czemu w PKP nigdy nie słyszałem o takich problemach?? Czy moje myślenie jest prawidłowe, że skoro w Polsce do wykrywania zajętości wykorzystywany jest prąd przemienny, to w Niemczech musi być wykorzystywany prąd stały?? Jeśli jest to prawdą to już reszta mi się układa w głowie sama, prąd stały jest dużo bardziej wrażliwy na przerwy w obwodzie niż prąd przemienny.
     Drugie pytanie trochę obok które mi się nasunęło, czy w Polsce w przypadku lokomotyw z silnikami asynchronicznymi prąd powracający siecią powrotną z zestawów kołowych do szyn jest najpierw prostowany, czy stosowane są zupełnie inne rozwiązania?? 


EDIT: Przypomniałem sobie że na youtube jest Historia film o którym mówię : https://www.youtube.com/watch?v=pxAbs7Bf2tE Może ktoś zna lepiej ode mnie niemiecki.

18
Bocznica / Wydzielone z: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 14:07:24 »
I na szlaki dla kierunku zasadniczego, i przeciwnego do zasadniczego:)

Reg. zakazy 12.
Spam.
Benek

19
Bocznica / Wydzielone z: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 16:13:44 »
Cytuj
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.

Dla maszynisty na pewno tak, ale na pewno komuś robi to różnice.

20
Infrastruktura kolejowa / IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 12:31:43 »
Cytuj
Maszynista pojazdu zobowiązany jest:
(......)

4) Zatrzymać pociąg jeżeli:
(......)
c)Podczas jazdy na szlaku jednotorowym, lub po torze lewym semafor dla przeciwnego kierunku jazdy wskazuje sygnał zezwalający na jazdę po tym torze.

Mam w związku z tym pytanie, czy urządzenia stacyjne pozwalają na celowe podanie w/w semafora celem zatrzymania pociągu w przypadku braku łączności (generalnie o kształtowe chodzi), chodzi mi o to czy dyżurny może podać wjazd z naprzeciwka jeżeli ma podany jeszcze wyjazd i obsłużoną w tym kierunku blokadę??

Jeszcze nasunęła mi się jedna kwestia błędu w tej instrukcji, jak maszynista jedzie po prawym to już nie musi na taką sytuacje reagować??

21
Bocznica / Wydzielone z: Wypadek w Gdyni
« dnia: 08 Kwietnia 2011, 15:59:08 »
Niech zgadnę pewnie dostał wjazd na rozkaz/gębę tylko nie dogadali się z dyżurnym gdzie skład stoi, z tego co wiem to on miał się tam podpiąć.

W poprzedniej wiadomości napisano że maszynista przejechał czerwone światło. Czytaj uważnie treść wiadomości. Bocznica.
Krzysiek626

22
Witam, a wiecie może jak się ma temat rozporządzeń do ustawy wprowadzającej licencje i świadectwa, projekty są ale coś chyba z nimi nie tak.

W takim układzie jak piszecie to po co Hagans jakoś teraz kurs dla pomocników organizuje??

Wiadomość napisana chaotycznie, dwa wykrzykniki na końcu pytania. Proszę o przeczytanie regulaminu forum. Bocznica.
Krzysiek626

Strony: [1]