Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10
31
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 19 Września 2019, 21:32:54 »
Z tego co mówili starsi maszyniści tam było jakieś zabezpieczenie przed załączeniem 3kv na zimnym silniku, płyn chłodzący musiał mieć chyba 40 stopni żeby załączyć ogrzewanie.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 14 Września 2019, 21:57:42 »
Etos pracy? Nie bądź śmieszny....

33
Karta jakiego przewoźnika? Każdy ma swoja i się różnią.

34
Tabor kolejowy / Odp: Trzeci termometr w SP42
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 19:31:54 »
A wskaźniki na pulpicie to ciśnienie i temperatura oleju silnikowego oraz temperatura wody. Ciśnienie oleju w sprężarce jest na manometrze w przedziale sprężarkowym.

35
A typowy suwak nie jest przypadkiem rozpruwalny?

36
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 00:07:06 »
W IC nie ma zakazu słuchania muzyki.

37
Bocznica / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:29:43 »
Z tym akurat sie zgodę

Post został zaraportowany za naruszenie regulaminu. Bocznica.
adsim

38
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 23:16:55 »
Dla równowagi napiszę jeszcze kompromitacje Newagu, lokomotywa spalinowa nie nagrzewa się silnik pracuje na 30 stopniach, usterka odpisywania wielokrotnie gwarant twierdzi że tak ma być. W końcu pęka uszczelka pod dwiema głowicami i nagle się okazuje, że jednak układ chłodzenia jest spiedzielony.

39
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:14:58 »
Ja tego nie muszę wiedzieć..... mi opory walnęły przy 2x400 podczas hamowania ED mimo ze pociąg był lekki i hamowanie długo nie trwało.



40
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:07:38 »
A jeszcze jedno jak opory palą się podczas hamowania to może też złe użytkowanie?

41
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:03:22 »
Polecam przejechać się 09 pod obciażeyniem, z 15 wagonami przy 600a nie ruszasz z miejsca na niektórych stacjach.

42
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:56:18 »
To juz rozumiem czemu loki po zakładach tak padają jak muchy testy po lekku byle nie popsuć, siódemki z szafami elektromagnetycznymi też testowałeś?

43
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:23:06 »
A możesz mi powiedzieć na jakich warunkach byłeś na tych próbach i kto dał ci uprawnienia do kontrolowania i ingerowania w pracę maszynisty?

44
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 12:26:06 »
Starzy, młodzi, posiadali rozumy, nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia.

45
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 17 Lipca 2019, 21:55:19 »
Ano widzicie mój błąd, ale nadal nie jest to minimalne wzbudzenie. W praktyce między pierwsza a drugą pozycją nie ma różnicy ani w prądzie ani w rozpędzaniu. Jak będę miał okazje to nagram sterowanie na zimno dziewiątki, bo na 99 procent szafa nie "gada" między pierwszą a druga pozycją.

46
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 17 Lipca 2019, 08:44:23 »
Problem polega na tym, że niskie rozruchy nie oszczędzają oporów tylko je wygrzewają przesadnie, duży prąd to krótszy rozruch i wyższe obroty wentylatorów. A silniki na typowym ekspresie nie dostają dużo dłużej jak 30 sek takich prądów. No chyba, że ktoś naczepi 15 sztuk na hak.

47
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 16 Lipca 2019, 23:07:12 »
Gdzieś miałem program pracy styczników na poszczególnych pozycjach nastawnika i tak z niego wynika (generalnie dziewiątki mają tyle zmian, że nie za wszystkimi idzie nadążyć). Co do prądów przy cofaniu nastawnika jest to ciężkie do sprawdzenia gdyż przy niskich prądach nie trzyma zanikowonapięciowy wentylatorów oporów rozruchowych i po kilku sekundach (chyba 5) znika sterowanie. Na 09 prądy rozruchy 600-800 A na pierwszym układzie i 1200-1600 na drugim to normalna jazda, słyszałem historie o rozruchach 1000A na pierwszym i 2000A na drugim ale Ja tak nie jeżdżę. Co do pracy na oporach to na 09 zaleca się jak najszybsze schodzenie z oporów generalnie minuta dwie na pozycjach oporowych.

48
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 16 Lipca 2019, 21:57:39 »
Ep 09 na pierwszej pozycji ma pełna oporność i zamknięte styczniki So1 i So2 odpowiadające pierwszemu bocznikowi, na drugiej pozycji pełną oporność i otwarte wszystkie styczniki bocznikowania, od trzeciej pozycji zaczynają się zamykać styczniki oporowe. W praktyce miedzy pierwszą a drugą pozycja nie ma żadnej różnicy w prądzie i nie słychać żadnego ruchu w szafie jakby były jakieś zmiany nie uwzględnione w schematach. Jeżeli dobrze kojarzę to ET42 ma 4mw mocy (2 na człon) czyli w dziewiątce ten blok oporowy pracuje przy mocy znacząco wiekszej.

49
Tabor kolejowy / Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 11 Lipca 2019, 11:14:28 »
Ostatnio gdzieś usłyszałem że dziewiątka i rusłan mają takie same opory. Czy to prawda, ktoś ma może dostęp do dokumentacji?

50
Tabor kolejowy / Odp: Zasilanie sprężarki w spalinowozach
« dnia: 29 Marca 2019, 20:54:39 »
Na 42 jest pompka niskiego ciśnienia napędzana z wałka rozrządu ale ona nie zassie paliwa jest zasilana grawitacyjnie z górnego zbiornika.
Czeska Lok 754 napęd sprężarki z wału silnika z zaworem biegu luzem sterowanym wyłącznikiem ciśnieniowym. Pompa paliwa napędzana mechanicznie zaciągająca paliwo z głównego zbiornika, w przypadku problemów z zassaniem dodatkowa pompka ręczna.
6Dg i pochodne sprężarka zasilana 3x400V 50hz z falownika zasilanego z prądnicy głównej. Silniki Cat C18 (18D i 6DL) układ wtryskowy common rail z pompą napędzana mechanicznie, dodatkowa pompa elektryczna służąca do odpowietrzania silnika, przełącznik impulsowy umieszczony jest na silniku.

51
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec KB w Darcie?
« dnia: 03 Maja 2017, 00:30:09 »
A masz wiedzę czy taki zawór umożliwia przeciąganie na zimno na samym przewodzie głównym?

52
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 02 Maja 2017, 23:21:29 »
Ad Primo: Znam co najmniej dwa posterunki na których w regulaminie jest zapisane że łączenia lokomotywy ze składem dokonuje rewident.

53
Tabor kolejowy / Hamulec KB w Darcie?
« dnia: 02 Maja 2017, 22:51:48 »
Witam ostatnio mi się rzuciło w oczy, że Dart ma oznaczenie systemu hamulca KB, ktoś wie cos o tym systemie? Czy może to cos innego niż KE czy namieszali z oznaczeniami?

54
Na warsztacie / Odp: Radiotelefon w exe
« dnia: 30 Czerwca 2016, 10:27:57 »
Cytuj
jeśli maszynista w swojej kwestii wypowiada numer kanału - jakaś informacja od "dyżurnego", że to inny kanał.

Może być cisza lub jakiś tekst w stylu "gościu na 3 se włącz" (jeśli kanał na którym jest ustawiony RT jest używany w bliskiej okolicy to zawsze ktoś mniej lub bardziej życzliwie podpowie) .

55
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 18 Maja 2016, 15:12:32 »
Cytuj
Jeżeli nie było kręcone zaworem ciśnienia w przewodzie głównym, to nie ma możliwości przeładowania w oerlikonie. Na CARGO żeby wyluzować dobrze, zawsze na chwilę trzeba dać w uderzeniowy.

Jeśli masz wszystkie wagony na Oerlikonie to teoretycznie jest to prawda, praktycznie jest to zależne od utrzymania układu. Jeśli masz Oerlikona na lokomotywie a Sab wabco lub KE na wagonach to latasz i doisz.

56
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 04 Maja 2016, 17:19:37 »
Na Gdyńskich, na dociskaniu na 1 szej pozycji było koło 300 amper, więc 1500 hamowanie, zejście do 300 i dopiero na 0

57
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 02 Maja 2016, 11:24:44 »
Jak przed zejściem na 0 schodzisz do pozycji prawie bez wzbudzenia to potem rozłączasz liniowe praktycznie bezprądowo, zmniejszając łuk praktycznie do zera. Za czasów planowych maszyn potrafiły na PO zjeżdzać maszyny z liniowymi których nie trzeba było szlifować ani czyścić kominów.

 
Cytuj
Jak maszynista daje z wysokich pozycji na 0 to nie ma to aż takiego znaczenia.

Podczas jazdy liniowej nie ma to znaczenia, podczas przetoku pasażerskiego gdzie występuje częsta konieczność mocnego naciśnięcia składu robi to dużą różnicę.


58
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 27 Kwietnia 2016, 18:00:19 »
Jeszcze dochodzi temat jak maszyny są wyregulowane, Gdyńskie SM 42 na pierwszej pozycji miały minimalne wzbudzenie żeby oszczędzać styki liniowych, maszyna z jednym wagonem zaczynała najczęściej od drugiej pozycji dopiero jechać.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 21 Kwietnia 2016, 10:39:36 »
Cytuj
Trzecią linijkę to przeczytam.

To rozporządzenie w łapę i do medycyny kolejowej walczyć :)

60
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 20 Kwietnia 2016, 12:44:35 »
Cytuj
No ale wymóg jest + -0,8 (o ile dobrze pamiętam).

Ostrość wzroku 0,8 czyli trzecia linijka od dołu jeśli tablica jest od 0,0.

Cytuj
Ja mam w oczach +2,5, ale dobrze widzę literki na tablicach.

A jesteś pewien, że nie mówisz o 2,5 cylinder? Wtedy to by pasowało.

Cytuj
Czy osoba, która została poddana zabiegowi laserowej korekcji wzroku może pracować jako maszynista?

Nie jest to przeciwwskazaniem, jeśli od zabiegu minęło mało czasu okulista wpisze ci kontrole po pół roku żeby kontrolować jak się goi.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10