Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12
31
1 Bambuły czyli obciążnika, niektóre go mają inne nie to kwestia typu nie sprawności.

2 Tak pasażerskie skręca sie na maxa.

Reg., obowiązki 12

32
Cytuj
Sprzeg w ep09 nie ma prawa się rozkręcić. Nie ma takiej fizycznej możliwości.

Oczywiście, że może się rozkręcić zwłaszcza jeśli nie ma "bambuły".

Cytuj
Nie.

Tak

33
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 03 Lipca 2023, 12:09:35 »
Cytuj
Maszynista musi być świadomym użytkownikiem powierzonego mu sprzętu, a nie niedzielnym kierowcą lokomotywy.

Jednocześnie zgadzam sie i nie zgadzam z tym stwierdzeniem. Pojazd ma być tak skonstruowany zeby maszynista po 48 godzinach szkolenia wsiadł i pojechał. Tabor zwłaszcza taki dużych szybkości ma być maksymalnie nie zajmujący uwagi. W normalnej eksploatacji maszynistę powinny interesować gaz hamulec i urządzenia czujności. Niestety jak widać przemysł tworzy buble, firmy to akceptują, a maszyniści uważają ze tak musi być. Ergonomia taboru w PL praktycznie nie istnieje.


Co do szkolenia nie liczy sie czas tylko jakość a to juz zależy od przewoźnika ktory takie szkolenie prowadzi lub zleca.

34
EN57 zawsze szarpnie przy ruszaniu, taka konstrukcja przeniesienia napędu. Co do.lokomotyw to.najwiekszy znaczenie ma skręcenie sprzęgów i stan elementów tłumiących w mocowaniu haka.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2023, 22:01:00 »
Cytuj
Warsztat nie jeździ i maszynista jest pierwszą instancją dla utrzymania ciągłości/punktualności ruchu.

I tu jest rola konstruktorów żeby zaprojektowali odpowiednią ilość rozwiązań jazdy awaryjnej żeby dojechać lub przynajmniej udrożnić szlak mimo najróżniejszych usterek a nie oczekiwać gwałtów na technice od maszynisty.

Podając za przykład wyśmiewanie przez wielu ED250, da się zaprojektować tabor ktory jeździ, na którym jeśli nie przetrzesz dwóch pantografów to zawsze gdzieś dojedziesz. Raz na ED 250 dostałem piorunem w pantograf, na drugim pojechał i dokończył obieg.

36
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 28 Czerwca 2023, 23:41:24 »
Cytuj
Powyżej 90% nowego taboru, to pospolite buble w nowym opakowaniu.

Bardzo ciekawe co piszesz, nie wiem z jakim taborem masz do czynienia ale ja uważam odwrotnie. Druga sprawa jest taka, że maszynista nie jest od naprawiania jest usterka ustawiasz pojazd do jazdy awaryjnej zgodnie z dokumentacja nie jedzie to głosisz defekt, z mojego doświadczenia im maszyniści są bardziej zawzięci w dojeżdżaniu do celu tym tabor pracuje gorzej. Nic tak nie motywuje warsztatu do pracy jak maszyna przywieziona na haku.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Czerwca 2023, 22:35:06 »
Raz skracają raz wydłużają, jak przewoźnik chce to wyszkoli dobrego maszynistę jak ma w nosie jakość szkolenia to i 10 lat nie pomoże.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 26 Czerwca 2023, 00:37:44 »
Cytuj
PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

I to jest temat rzeka, zależy jak wydajnie kran popełnia, jaki woźnica jechał przed tobą i jaki jest stan instalacji pneumatycznej na wagonach. Kiedyś instruktor hamulcowy w naszej firmie mi powiedział "Nieważne jak luzujesz byle byś luzował zawsze tak samo, najwięcej problemów występuje po zmianie maszynisty".

39
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 31 Maja 2023, 15:17:19 »
Obecnie EU07A ma takie zabezpieczenie.

40
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 30 Maja 2023, 18:40:55 »
Cytuj
Ale jak traktujesz lokomotywę jak worek z pyrami, to trudno się dziwić, że występuja na niej usterki.

Twoja buńczuczna wypowiedź nic nie wnosi do wątku.

Cytuj
Odluźniacz nie ma wpływu na przeładowanie urządzeń hamulcowych, gdyż wyrównuje jedynie komory sterujące zawodu rozrządczago.

Nic nie wyrównuje tylko łączy duzym przekrojem zbiornik sterujący i zbiornik wyrównawczy powodując pośrednie wyluzowanie lokomotywy. Tylko co się stanie jak odluźniacz zostanie naciśnięty jak cisnienie w PG jest powyżej 5 np w trakcie luzowania i puszczony przed wyrównaniem ciśnienia w PG?

41
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 29 Maja 2023, 20:50:24 »
Cytuj
Wyśmiewasz maszynistów z Krakowa, a odpowiedz sobie sam na pytanie, czy Twój młody wiek i być może kilkuletnie doświadczenie w machaniu kieratem w lewo i w prawo są gwarancja podważenia osób, które zajmuja się naprawami tej serii lokomotywy.

Nikogo nie wyśmiewam, a co do mojej osoby nie życzę sobie takich wycieczek osobistych od człowieka który takie informacje czerpie "Z opowieści doświadczonych pracowników"

Cytuj
Skoro uważasz, że elektrodynamika raz działa raz nie działa podczas hamowania;

To akurat nie moje stwierdzenie, na niektórych sztukach ciągle nie działa na innych działa do czasu.

Cytuj
za pomocą przyciskania odluźniacza można przeładować hamulec lokomotywy, to śmiem stwierdzić, że Twoje twierdzenia są błędne.

To może opowiedz jak działa odluźniacz lokomotywy w systemie Oerlikona? Nagrałbym to specjalnie dla ciebie ale użytkownicy forum listy do mojego dyrektora piszą.

A tak z praktyki jakbyś miał odluźniać lokomotywę przy np 5 wagonowym składzie na klockach i procencie 132 to byś musiał mieć ETCSa L2 żeby widzieć 4 semafory do przodu.....


42
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 29 Maja 2023, 14:53:29 »
Cytuj
@borys_q stwierdzenie o bezproblemowej eksploatacji EP09 w położeniu R odkryłeś sam, czy na podstawie teoretycznego ,,wydaje mnie się"?

Żadna sekcja poza Krakowską nie luzuje dziewiątki w przypadku usterki ED, nie raz hamowałem ze 160 bez ED.

Napiszę więcej do przesunięcia obręczy b często dochodzi gdy maszyniści używają odluźniacza nie mając bladego pojęcia co on robi i jak łatwo przy jego pomocy przeładować lokomotywę. Konstrukcja przekładni hamulcowej EP09 nie wybacza resztkowego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.

43
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 21:40:59 »
Cytuj
Z tym zdaniem nie do końca można się zgodzić. W grę wchodzi tutaj także uzasadnienie ekonomiczne doposażania pojazdów, które nie wyjeżdżają na co dzień na linie wyposażone w ERTMS a jedynie na okazjonalne przejazdy np. od i do producenta. Do tego dochodzi wiek pojazdu, gdzie część ma już blisko 12 lat, niektóre nawet już powyżej 15.

Generalnie nie pamiętam wszystkich wyjątków ale, co do zasady ma być doposażony.

Cytuj
Co do pierwszej części wypowiedzi @borys_q, to tak, każdy obecnie produkowany pojazd jest wyposażany w ERTMS ETCS poziomu 3.

ETCS poziomu L2 wg specyfikacji minimum Baseline 3.0.

Cytuj
Są jednak sytuacje kiedy wskazane jest używanie odluźniacza podczas hamowania pociągu. Przypuśćmy nastąpi awaria hamulca elektrodynamicznego w lokomotywie EP09. Hamowanie samą pneumatyką z prędkości 160km/h może zaowocować przegrzanymi wstawkami a nawet przesunięciem obręczy.

Widzę, że kolega ze szkoły Krakowskiej. Ep09 bez problemu wytrzymuje hamowania, ze 160 w nastawieniu R. Jeśli by tak nie było to należało by zmienić minimalną dopuszczalna grubość obręczy w DTSU.

Cytuj
Chciałem się jeszcze odnieść do tej wypowiedzi. Jak słusznie @EU40 zauważył. Przypadek o który pyta @mk1991 może mieć wszelaką przyczynę.
Z doświadczenia na EZT (ale odnieść to można do pozostałych pojazdów) stuki o których mowa na łukach wynikają z nierównomiernej pracy układów biegowych (prowadniki zestawów, amortyzatory wężykowania [czyli te poziome]) versus stan torowiska po którym pojazd się porusza oraz stopień zużycia zestawów kołowych (aktualne parametry eksploatowanego koła).

Generalnie EZT są lżejsze i cichsze co powoduje, że bardziej słychać każde drobne stuknięcie. W przypadku pojazdów napędzanych przez wał kardana (np Pendolino) w ciasnych łukach słychać prace krezyżaków.

44
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 26 Maja 2023, 18:51:06 »
Cytuj
EU44 nie są wyposażone w ETCS, w przetargach na doposażenie ciągle brak jest ofert. Bez tego EU44 w normalnej eksploatacji nie mogą przekroczyć 160 km/h.

Największym problemem w doposażeniu EU44 w ETCS jest homologacja na Niemcy i resztę a dokładniej koszt procedury homologacyjnej.

Cytuj
Czy griffiny mają ETCS na wyposażeniu? Gdyby zamówiono E6MSP. Zakładam, że ta wersja DCU tego raczej nie ma.

Na dzień dzisiejszy każdy nowy pojazd z napędem musi być wyposażony w urządzenia ETCS baseline3, każdy pojazd poddawany naprawie poziomu P5 musi być w takie urządzenia doposażony.

45
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 26 Maja 2023, 18:23:03 »
ZTCW to sprężarki są identyczne tylko mają inny silnik.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 03 Lutego 2023, 15:33:45 »
Nie sądzę żeby opór na połączeniu pantografu z siecią miał istotne znaczenie, ale moze sie nie znam.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 02 Lutego 2023, 22:07:17 »
Dlaczego pidniesienie dwóch pantografów miało ułatwić osiągnięcie 180km/h?

48
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 23:05:50 »
No właśnie między innymi dlatego system jest słaby, rozwiązanie Włoskie jest proste. Każde opuszczenie pantografu otwiera nożowy przy pantografie, przed zamknięciem nożowego po podniesieniu za każdym razem napięcie jest badane. Minusem są okazjonalne błędy "wykryto składową przemienną napięcia" na żabach, raz miałem sytuację upalenia styków odłącznika nożowego jak piorun mnie trafił i jednocześnie otworzył się w WS i nożowy pantografu.

Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123

49
Bocznica / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 22:00:33 »
Cytuj
To był akurat patent od Medcomu.

Czy w przypadku usterki pantografów AC wóz da się uruchomić się w sieci DC?

Jeżeli Twoja wiadomość jest ostatnia, to użyj opcji modyfikuj. aby edytować swoją wiadomość, zamiast pisać drugą.
Matek123

50
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 20:30:52 »
Pomyłki zdarzają się i na najnowszym oczujnikowanym taborze. Na przyprzęgu z Petrovic do Brzecławia miałem kiedyś eurosprintera z czeskim maszynistą. Było ciepło więc aby specjalnie się nie trudzić kolega opuścił się za Ostrawą i podniósł pantograf w Breclavi. Trochę huknęło, ale maszyna przetrwała :)

Kolega na pendraku przypadkiem podniósł się w systemie "25KVPL" pokazało mu błąd napięcia na komputerze, kazało zmienic system i tyle.

Cytuj
To był akurat patent od Medcomu.

Czy w przypadku usterki pantografów AC wóz da się uruchomić się w sieci DC?

Jeżeli Twoja wiadomość jest ostatnia, to użyj opcji modyfikuj. aby edytować swoją wiadomość, zamiast pisać drugą.
Matek123

51
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 00:50:49 »
Cytuj
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.


Prosciej zrobic pakietowy na pulpicie którym maszynista wybiera rodzaj napięcia, patyk sie podnosi i czujnik napięciowy albo zamyka odłacznik albo wywala błąd....

52
Montaż Przetwornicy ogrzewczej w Traxie spalinowym nie był problemem, problemem było to że IC miałoby to zrobić na własny koszt.

53
Bocznica / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Stycznia 2023, 09:52:33 »
Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Stycznia 2023, 09:49:38 »
Wyjątkowo dziwne rozwiązanie, w Pendolino podnosi się pantograf odpowiedni do wybranego systemu, czujnik bada czy parametry napięcia są odpowiednie i jeśli warunki są spełnione zamyka odłącznik pantografu.

Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

55
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Stycznia 2023, 23:41:36 »
Cytuj
bo 2800 to tylko moc znamionowa, a chwilowa będzie w okolicach np. 4MW.

To nie dziewiątka że można ją dwukrotnie przeciążyć i pojedzie....

56
Bocznica / Odp: Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 14:40:46 »
No właśnie niektore PESY mają drzwi zasilane z PG i nikt nie wie czy tak ma być czy coś źle podłączyli....

57
Bocznica / Centralne zamykanie drzwi PESA
« dnia: 11 Grudnia 2022, 11:27:47 »
Treść Usunięta....

58
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 30 Listopada 2022, 22:46:23 »
Ponoć jest już na tyle pewne, że w razie problemów ze wzrokiem medycyna pracy wydaje orzeczenie na pół roku żeby kolejne badania były na nowych normach.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 28 Listopada 2022, 23:45:01 »
Masz może link do rozporządzenia? Już weszło w życie czy nadal projekt?

60
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 26 Października 2022, 22:17:34 »
Na czym się wzorowałeś? Z prawdziwą kabiną nie ma niestety nic wspólnego.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12