31
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 03 Lutego 2023, 15:33:45 »
Nie sądzę żeby opór na połączeniu pantografu z siecią miał istotne znaczenie, ale moze sie nie znam.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
To był akurat patent od Medcomu.
Pomyłki zdarzają się i na najnowszym oczujnikowanym taborze. Na przyprzęgu z Petrovic do Brzecławia miałem kiedyś eurosprintera z czeskim maszynistą. Było ciepło więc aby specjalnie się nie trudzić kolega opuścił się za Ostrawą i podniósł pantograf w Breclavi. Trochę huknęło, ale maszyna przetrwała :)
To był akurat patent od Medcomu.
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.
bo 2800 to tylko moc znamionowa, a chwilowa będzie w okolicach np. 4MW.
Z moich krótkich doświadczeń wynika, że na różnych SM42 pierwsza pozycja powoduje różne skutki, od praktycznie braku reakcji, do reakcji dosyć znacznej, może zależy to od regulacji jakiegoś elementu, a może od jakichś przeróbek w trakcie jakby nie patrzeć długiej już eksploatacji. (PKP Cargo)
A to nie jest tak, że oba wewnętrzne są na 1500+3000 DC, a różnią się siłą oddziaływania na przewody trakcyjne w zależności od infrastruktury? :>
A i jeszcze jedno wie ktoś czemu vectrony np. z pociągami pasażerskimi też jeźdżą na przednim patyku?
Ależ oczywiście że w wynalazkach z Olkolu w IC da się ustawić końcówki w kabinie z rozrządem. Ogólnie w IC jest tylko kilka lokomotyw (7 z podwójnymi szybami) które mają sterowanie reflektorami z jednej kabiny, żadna EP09 tego nie ma więc nie nazwał bym tego eksperymentem.
Odnośnie świateł, to ET22 z serii 20xx które obecnie opuszczają hale naprawcze w Bydgoszczy, mają to po nowemu tzn. z aktywnej kabiny można, a nawet trzeba ustawić konfigurację wszelkich świateł z przodu i z tyłu.
Spotkałem się z tym, że niektórzy maszyniści, którzy nie mieli styczności na co dzień z takim obrazem semafora nie do końca wiedzieli jak się zachować.