Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12
151
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 23 Czerwca 2015, 09:24:35 »
Zaczynamy od tego ze licencji nie zdobywasz na trakcje. Świadectwa też nie zdobywasz na trakcje tylko typ pojazdu, z licencją maszynisty mógłbyś teoretycznie przyjąć się do firmy która eksploatuje parowozy i po odpowiednim szkoleniu mógłbyś dostać świadectwo na Ty-42.  Jeszcze wchodzi w grę robienie kwitów na kotły w TDT. Nie wiem jak sprawa wygląda ze szkoleniem w trybie licencja/świadectwo, ale ostatnio znajomy zdobył Prawo Kierowania w trakcji parowej.

152
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 22 Czerwca 2015, 08:59:51 »
To normalne ja mam A+B1. Zmieniając pracodawcę i tak musisz zmienić świadectwo, więc może to nie jest taki problem. Podobno w Gdyni/Zającu Cargo ma duże braki. Ja się i tak nie przeniosę bo służby manewrowe jako konieczne zło traktuje. U was dla świeżaka przetok to pewnie typowe zajęcie.

153
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 20 Czerwca 2015, 10:37:36 »
Jakbym się dowiedział, że firma potrzebuje mnie na gwałt to też bym z niej odszedł. Tak na poważnie, nie wiem jakie są warunki w Cargo, ale z odchodzeniem na emerytury mają problem jak wszędzie. Młodzi ludzie po pierwsze nie chcą pracować jak cała Polska pije na grillu. Po drugie nie wszystkim pasuje ta odpowiedzialność. Po trzecie prawdopodobnie jest ciężko się Młodemu "wybić" (sensowne służby i pociągi), wiec wolą szukać szczęścia gdzie indziej niż pracować nad swoja pozycją w firmie.

154
Cytuj
Na 07 od razu jedziesz "po ***... ogiera" nic nie bocznikujesz.

A na przejściu między układami w ostatnim wagionie ludzie się przewracają, są takie maszyny które cuda wyrabiają. A kolega może z Warszawy?

155
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Czerwca 2015, 15:46:38 »
Na pewno to nie wiadomo nic. Wieść  głosi, że "władza" nie jest zadowolona z tego systemu naboru. Jest szansa, że kolejne będą "normalne".

156
Bieżące kolejowe / Odp: Kran hamulcowy ED250 (Pendolino)
« dnia: 13 Czerwca 2015, 21:54:15 »
Zasięgnąłem języka, kran w trybie awaryjnym tak będzie się zachowywał (puste pozycje w miejscu ED).

157
Bieżące kolejowe / Odp: Kran hamulcowy ED250 (Pendolino)
« dnia: 13 Czerwca 2015, 21:08:13 »
Nie wiem co tam było, na postoju pozycje kranu są identyczne jak w siódemce (kąty takie same).

158
Bieżące kolejowe / Odp: Kran hamulcowy ED250 (Pendolino)
« dnia: 13 Czerwca 2015, 20:42:38 »
Nie, odcięcie fala i jazda są pod zbliżonym kątem jak w siódemce. Nie wiem jak się bawiłeś kranem i czy był załączony klamką, ale od pierwszej pozycji hamowania na postoju powinien zwalić powietrze z PG. Możliwe, że kran nie był załączony wtedy działa tylko hamowanie nagłe i kąt by się zgadzał.

159
Na 09 dobrze jest uzyskać na szeregowej 60 km/h (zależy od składu ale często konieczne jest pełne bocznikowanie na szeregowym). Na EU07 zasadniczo nie ma potrzeby bocznikować, ewentualnie prowadząc bardzo ciężkie składy powyżej 12 wagonów dobrze jest dać parę boków na szeregowym układzie. Na EP07  powyżej 8 wagonów dobrze by było dać kilka boczników na szeregowej. Zależy czy maszyna szarpie na przejściu przez układy, są siódemki EP którymi można nawet przy 12 wagonowym składzie pominąć bocznikowanie na szeregowej pozycji, a są takie na których poniżej 50 km/h lepiej nie zmieniać układu bo strasznie szarpią.

160
Bieżące kolejowe / Odp: Kran hamulcowy ED250 (Pendolino)
« dnia: 13 Czerwca 2015, 20:29:54 »
"Kran" ma następujące pozycje: odcięcie, fala, jazda, wstępne ED, pełne ED,pełne ED + wstępne pneumatyczne, pełne ED+ pełne pneumatyczne, nagłe (Mg bez ED).
ED załącza się powyżej 30 km/h wyłącza poniżej 15. W momencie gdy ED nie działa hamowanie pneumatyczne wchodzi od pozycji "wstępne ED". ED uruchamia się na drodze elektrycznej, bez spadku ciśnienia w PG. Na postoju działa typowy pneumatyk (spadek powietrza w PG od pierwszej pozycji), w trakcie jazdy działa EP (dość nietypowy). EP w ED250 sterowany jest spadkiem ciśnienia w PG, w praktyce załączamy pełne ED + wstępne pneumatyczne następuje spadek ciśnienia w PG do 4,5 bara, hamowanie nie jest uruchamiane zaworem rozrządczym tylko poprzez komputer sterujący w poszczególnym wagonie. W przypadku usterki w działaniu EP przełączamy hamulec na pracę w trybie awaryjnym (tylko pneumatyczny).  Jeśli nie załączy się ED (zanik napięcia w sieci lub wyłączone na pulpicie) zmniejszona siła hamowania jest kompensowana zwiększonym ciśnieniem w cylindrach, w przypadku usterki ED masa hamująca nie ulega zmianie.

Cytuj
Czyli na pierwszej pozycji hamowania, nawet podczas postoju nie zwali powietrza?

Na postoju zwala ciśnienie od pierwszej pozycji hamowania, bez względu na ustawienie kierunkowego.

161
Bieżące kolejowe / Odp: Czy to możliwe (SKMT)
« dnia: 06 Czerwca 2015, 17:47:14 »
Kierownicy maja w kabinie maszynisty po lewej stronie swoją dokumentacje i "wiadro" drobnych nic dziwnego, że kierownik zachodził do przodu i coś tam robił. Majster pewnie nie był widoczny bo jego stanowisko jest z prawej i jest zasłonięty przez ścianę oddzielającą kabinę maszynisty od przedziału służbowego. 

162
Tabor kolejowy / Odp: Współdziałanie hamulca pn i ed
« dnia: 04 Czerwca 2015, 18:56:13 »
Cytuj
połowicznie – EP09 (spadek ciśnienia w PG powoduje załączenie jednostopniowego hamulca ED),

Tu trzeba doprecyzować. Żeby EP09 przełączyła się w Hamowanie ED musi wystąpić spadek w PG oraz pojawić się ciśnienie w cylindrze, jeśli odetniemy hamulec zespolony (tzw wózki), będziemy trzymać odluźniacz, lub mamy nie popełniony zbiornik sterujący to ED się nie załączy.

163
Tabor kolejowy / Odp: P4 Eu07/Ep08/Ep09
« dnia: 02 Czerwca 2015, 17:13:04 »
Wszytko się zgadza P3 siódemka ma wykonywane co 250 tyś +- 10% To się nie zmieniło.

EDIT: Poprawiam błąd, wg obecnego systemu utrzymania EU/EP 07 ma P3 co 200 tyś.

164
Tabor kolejowy / P4 Eu07/Ep08/Ep09
« dnia: 15 Maja 2015, 12:49:42 »
Za grupą pl.misc.kolej:


Cytuj
UTK zatwierdził zmiany w DSU dla lok EU-EP07,EP08,EP09 PKP IC. Dla 07  przebieg między naprawczy podniesiono z 500 do 600 tys km, dla 09 z 370 do 500tys km. Maszyny odstawione na OR mają mieć sukcesywnie wykonywane P3 i być przywracane do ruchu, zmiany interwału dotyczą również wagonów, które również mają być przywracane do ruchu...

165
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Kwietnia 2015, 23:26:42 »
Obecny gniot prawny dotyczący badań dla maszynistów został uchylony, nowe rozporządzenie powinno niedługo się pojawić.

166
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 08 Kwietnia 2015, 10:05:23 »
Cytuj
najwięcej wykolejeni jest przy prędkości poniżej 20 km/godz.

A może tu chodzi o stan torów, tam gdzie jest 20 lub mniej większe prawdopodobieństwo, że coś się wywali.

167
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 23:31:29 »
Na początek dobrze by było ustalić, jaka siła nacisku obrzeża na szynę grozi "wjechaniem" obrzeżem na główkę szyny.

168
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 12:18:40 »
Cytuj
W trakcie hamowania zaburzona jest współpraca koła z szyną poprzez wystąpienie nadmiaru tarcia pomiędzy kołem,

Dodatkowo konstrukcja przekładni hamulcowej w większości stosowanych w PL czteroosiowych wagonów  z  hamulcem klockowym, powoduje powstawanie siły która usztywnia wózek próbując ustawić go równolegle do osi wagonu co utrudnia wpisywanie się w łuki.

169
Bieżące kolejowe / Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
« dnia: 18 Lutego 2015, 17:27:28 »
Co do przewietrzania, chodzi o zamontowanie żaluzji jak w 303 E zamykanych dźwignią a nie przez korbowo-gwintowy mechanizm, który lubi się przycierać( jest to w przetargu opisane). Co do boczników, chodzi o lepszy dostęp do miejsca wpinania okablowania (normalnie wychodzi od wewnątrz, po przekręceniu jest od zewnątrz lokomotywy).W tym miejscu występują najczęściej problemy, przekręcenie  do zewnątrz ułatwia dostęp i skraca czas naprawy. Można zwrócić uwagę że dużo siódemek ma obudowę bocznika indukcyjnego z taką "klapą rewizyjną" te boczniki są ustawione kablami do zewnątrz.

Cytuj
No fakt, dziwne to. Jeszcze jest montaż elektronicznego stabilizatora napięcia prędkościomierza - to jeszcze się stosuje te z bareterem i żarówką?

Stosuje.

170
Bieżące kolejowe / Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
« dnia: 17 Lutego 2015, 21:10:14 »
Nie wykluczone, że IC zdało sobie sprawę że nie ma realnie żadnej szansy żeby Darty na czas weszły do eksploatacji, czy Stadlery przyjdą planowo też się okaże, dziewiątki wyjeżdżają kilometry, siemensy są odstawiane na P3, robi się naprawdę licho.

171
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 17 Lutego 2015, 21:06:05 »
Ci mniej obiecujący dostali porządną reprymende nie raz nie pięć i się wyrobili. Bardzo często ci obiecujący zaczynają nabierać mylnego przekonania o swoich umiejętnościach, jak tego nikt nie wyłapie i nie zdusi w zarodku to może się źle skończyć.

172
Bieżące kolejowe / Odp: Przetarg Na naprawę główną EP08
« dnia: 17 Lutego 2015, 14:12:19 »
Te "emeryty" są bardziej niezawodne od EP09 które latem powyżej 8 wagonów, padają jak muchy.

173
Bieżące kolejowe / Przetarg na naprawę główną EP08.
« dnia: 17 Lutego 2015, 13:54:34 »
Jakby kogoś interesowało, ze strony internetowej PKP intercity:
Cytuj
Wykonanie obsługi technicznej na 5-tym poziomie utrzymania P5 (napraw głównych) oraz modernizacji 9
lokomotyw elektrycznych serii EP08.
http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/biezace-przetargi/naprawa-glowna-lokomotyw-serii-ep08.html

Reg. Obowiazki: 7
Prosze poprawic.
Rozi


174
Cytuj
Może być i -80oC ale jak nie ma wilgoci w powietrzu i nie dojdzie do pęknięcia żadnego z elementów to rozjazd będzie bez problemu działać. Jako, że nie ma warunków idealnych to rozjazdy są unieruchamiane zimą. Ale nie przez temperaturę, tylko lód w różnej formie.

Czasami podczas mrozów rozjazdy się wypaczają z powodu odkształceń gruntu (mówię to o podrzędnych bocznicach i zapomnianych przez boga i ludzi stacjach postojowych). Powstaje wtedy sytuacja, że zamek jest nagrzany, iglice i opornice odlodzone a rozjazd na bok ni wafla nie chce leżeć.

175
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 28 Stycznia 2015, 18:54:02 »
A to kolega chciałby tak bez umiejętności i odpowiedzialności kokosy od razu zarabiać, w głowach się poprzewracało. W każdym bądź razie polecam Północny IC, zwłaszcza Gdynię.

176
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 28 Stycznia 2015, 15:03:16 »
Cytuj
IC szuka sobie frajerów, którzy będą robić po 12 godzin za 1400 - 2000zł.

Nie wiem skąd znalazłeś takie kwoty,  dla nowego maszynisty (mówię o dopiero co wyszkolonym maszyniście w pierwszym miesiącu samodzielnej pracy) wypłata jest zupełnie inna, nie mogę powiedzieć ile ale znacząco więcej.

177
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 25 Stycznia 2015, 22:11:35 »
Cytuj
Dla jazdy z prędkością powyżej 120 mam zwolnić do 100. To jest jasne.

Od 14 grudnia w IC "szybkie kontrolne" wykonuje się tylko w przypadku pociągu z wyłączonym z działania hamulcem. W normalnej eksploatacji się go nie wykonuje.

Cytuj
Tak samo nie wolno zapominać o HK przed stacjami węzłowymi, gdy nie hamowaliśmy powyżej pół godziny w towarowych, czy godz. w pasażerskich.

Można też tak jechać żeby coś przyhamować raz na jakiś czas.

178
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 21 Grudnia 2014, 21:15:45 »
Bo pierwszą główną już przeszła, wysokie numery nie miały tyle szczęścia i teraz grzeją krzaki.

179
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 20:11:37 »
Nie do końca, Siemensy jeżdżą na Sifie i Shp, nie posiadają CA. Po drugie Pendolino jest 3 systemowe więc chyba przewidują eksploatacje zagranicą kiedyś.

180
Cytuj
Jest też tam zawarty sygnalizator otwarcia i zamknięcia toru - wyświetla odpowiedniki sygnałów Zs1 (dwa białe światłe w linii poziomej) i Zs2 (dwa białe światła ułożone w linii ukośnej wznoszącej od lewej ku prawej), jednak niewyposażony w Sz i nieoddziałowywujący na jazdy pociągowe. Tylko że to już jest inna bajka w stosunku do tarcz zaporowych, bliżej mu jednak do naszych tarcz manewrowych.

To jest właśnie ta bajka, obecnie stosowane u Niemca tarcze zaporowe są zbliżone do naszych latarni wykolejnicowych, lub maja kształt semaforów nadających światło czerwone lub dwa białe ułożone pod katem 45 stopni. U nas obecnie nie ma tarcz zaporowych świetlnych,a to co się mylnie nazywa tarczami zaporowymi świetlnymi to są semafory.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12