Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
271
Bieżące kolejowe / Odp: SBL jednokierunkowa, 3-stawna
« dnia: 15 Maja 2014, 11:52:23 »
Jeśli wjazd jest na cokolwiek innego niż semafor z tarczą ostrzegawczą (Sygnalizator zastępczego, semafor bez tarczy ostrzegawczej, "Do mnie", kolejny rozkaz N) to informacja o tym musi być umieszczona na rozkazie pisemnym na wyjazd z poprzedniego posterunku.

272
Tu wchodzi jeszcze inna kwestia, najczęściej żeby wdrożyć hamowanie pierwszym stopniem przestawia się rączkę kranu dużo dalej, po osiągnięciu żądanego ciśnienia w PG cofa się powoli rączkę kranu do ustania syku powietrza. Taką technikę się stosuje na tzw "leniwych" kranach żeby wymusić szybszy spadek ciśnienia powietrza w PG. Dokładnie taki sposób hamowania widać na filmie, zakończony krótkim impulsem hamowania nagłego gdyż skład odrobinę za szybko wyluzował,  ponowne wdrożenie hamowania służbowego w Fv4a jest dużo wolniejsze niż pierwsze.

Zamykam.
Rozi

273
Bieżące Symulatorowe / Odp: BR285 dziwne zachowanie hamulców
« dnia: 26 Marca 2014, 09:54:19 »
A nie luzowałeś wagonów na początku, bo nie chciały odhamować??

Pisz uważniej. Jeden znak zapytania wystarczy.
Benek

274
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Marca 2014, 16:26:32 »
Cytuj
A co to znaczy wirniki w kupie?

Taki skrót myślowy, miałem na myśli zabezpiecza przed awarią w skutek sił odśrodkowych (lub innych sił związanych z dużymi obrotami).

275
Cytuj
LED-y  wyższej klasy są naprawdę dobrym źródłem światła, bardzo zbliżonym do naturalnego, zawierają widmo czerwieni, co nie wpływa na zmianę postrzeganych barw.
Czy oświetlenie zewnętrzne terenów kolejowych podchodzi pod certyfikację UTK?? Jeśli tak to koszt zakupu takiej lampy LED z dopuszczeniem do stosowania w kolejnictwie, długo się nie zwróci z oszczędności prądu.

276
Cytuj
A Pszczyńska w Gliwicach, to lepiej nie przyglądać się tym LED, bo jak któryś jest źle ustawiony, to oślepnąć można, takie to mocne.

Prawdopodobnie kolej wstrzymuję się z Led-ami właśnie z tego powodu. Na terenach na których odbywają się manewry lub jazdy pociągowe trzeba ostrożnie dobierać oświetlenie zewnętrzne, potrafi bardzo utrudniać odbiór sygnałów z semaforów i wzrok męczy. LED-owe wskaźniki w-24 mi osobiście się nie podobają, zwłaszcza takie które na moment rozświetlają się z pełną mocą żeby po chwili dopasować się do oświetlenia otoczenia, w nocy paskudne.

277
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 20 Marca 2014, 12:57:39 »
Cytuj
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej.

Czy dobrze rozumiem, że jednym z czynników trzymających wirniki w kupie są siły wynikające z  pół elektromagnetycznych??

278
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 15 Marca 2014, 10:15:32 »
http://www.roboyama.com.pl/files/4e_opis_obwodow.pdf

Opierałem się na tym linku, może w międzyczasie coś się pozmieniało.

279
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 18:30:24 »
Cytuj
Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka lini.
Nigdy takie informacje nie były w WOS umieszczane. Jak już coś kolega pisze niech pisze dokładnie, informacje o których kolega pisze są w pierwszym dodatku.
Cytuj
Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.
Eu 07 dla nastawienia R ma 114% masy hamującej, co dla drogi hamowania 1300 m zgodnie z tabelkami wystarcza do 12 promili (100%wymagane większego pochylenia dla 1300 m nie ma w tabelce), a dla drogi 1000 m wystarcza do 6 promili, mówimy tu o prędkości 125 km/h. Ten wywód świadczy, że konstruktorom chodzi o coś innego niż niedostatek masy hamującej.

Może chodzi o to samo co w EU07a powoduje, że przy hamowaniu pełnym z 160 km/h przy niedziałającym ED należy przetoczyć obręcze.

280
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 17:11:08 »
Cytuj
Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.

Myślę, że kwestie termiczne hamowania z 120 samym lokiem.

281
Bocznica / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 14 Marca 2014, 11:20:51 »
A tak z ciekawości, możliwe jest zbudowanie nowego parowozu według oryginalnych planów? Wiem, że jeździł na Żkd nowy Px, a jak to wygląda z normalnotorowymi maszynami?

Spam. Bocznica.
Benek

282
Ale to i tak idzie (przynajmniej powinno) z OC sprawcy czyli autobusu.

283
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 14 Marca 2014, 10:08:22 »
Cytuj
A mi się gdzieś ostatnio o oczy obiło, że jakiś mechanik gnał swoja siódemką 150km/h :D
Ja tam bym się nie odważył, luzem pewnie tyle by pojechała, ale czy zostanie na torach, czy silników szlag nie trafi, teraz najważniejsze czy zdoła się zatrzymać (siódemka ma dość słabe hamulce dlatego 110 dla jazdy luzem), tego nie wie nikt. Pewnie to jakaś plotka.

284
Infrastruktura kolejowa / Odp: Stare przepisy sygnalizacji E-1
« dnia: 12 Marca 2014, 00:27:35 »
Powinny być czerwono białe bo są to semafory, są opisane w instrukcji z 75 roku już jako stosowane do odwołania.
Cytuj
Semafor z To na wspólnym maszcie oraz z Sz w kształcie trójkąta stoi w Muzeum Techniki w PKiN (i wyświetla sygnały wątpliwe).
Tylko ten http://www.zdzieckiemwwarszawie.pl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-09-14.27.51-1024x768.jpg wyświetla wątpliwy w rozumieniu e-1 z 1975 roku. Środkowa komora na semaforze powinna być czerwona.


285
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 17:56:18 »
No właśnie to sie zgadzamy, z tej dyskusji płynie jeden morał: wraz ze wzrostem ceny miedzi na skupie, rosnie niebezpieczeństwo bliskiego przebywania przy przejezdzajacym pociagu.

286
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 16:59:24 »
Czy jest na sali ktoś kto zna dość niemiecki by się wypowiedzieć o przytoczonym filmie?


Cytuj
Prąd powrotny ma zawsze potencjał 0V.

Na pewno, a nie zależy to od oporu na łączeniu??

287
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 14:34:12 »
Cytuj
Przecież na PKP w Polsce nie ma prądu w szynach.

   W Polsce jednym z systemów sprawdzania zajętości toru jest sprawdzanie izolacji toków szynowych, szyny zwarte tor zajęty. Jak sprawdzisz zwarcie toków? Na jedna szynę podajesz napięcie, i sprawdzasz czy na drugiej się pojawi, nie jestem pewien jakie są wartości ale coś mi mówi, że 12V 50Hz. Czemu prąd przemienny? Bo bardzo łatwo go oddzielić od trakcyjnego np kondensatorem (dławikiem). Nie jestem elektrykiem więc może się mylę co do szczegółów ale co do podstawowej idei powinienem mieć rację.

Cytuj
A jakiej wartości napięcie wraca?

Obwód tworzy podstacja, sieć trakcyjna, pojazd trakcyjny (on stanowi odbiornik można go jako całość traktować) szyna sieć powrotna i z powrotem do podstacji, możesz sobie narysować i korzystając z podstawowych wzorów znając R, I, U wyliczyć sobie z grubsza jakie napięcie występuje w poszczególnych częściach obwodu. Dlatego tak ważne jest dobre przewodzenie sieci powrotnej żeby prąd nie "szukał" dróg na skróty. Kiedyś byłem świadkiem rozruchu ET42 z ciężkim pociągiem po słabo "przewodzących"torach dobrze że byłem daleko bo efekt w nocy niesamowity, robiło się jasno jak w dzień.

W ramach ciekawostki polecam (obejrzeć nie naśladować): https://www.youtube.com/watch?v=BS7FZBgOqgw Mniej więcej 19 minuta. Czym różni się ten chłopak dotykający gołą dłonią pantografu pod napięciem od tego hindusa który na dachu pociągu złapał sie sieci trakcyjnej??

288
Bocznica / Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 13:36:43 »
  Witam, ostatnio mignął mi przed oczami film na youtube film (niestety nie jestem w stanie podać linka bo gdzieś go zgubiłem) był po Niemiecku moje rozumienie tego języka jest znikome. W filmie zrozumiałem iż na sieci DB (może jej części) problemem jest zanikanie zajętości toru w przypadku dużego użycia piasku z powodu "elektrische kontakte" domyślam się, że w przypadku obfitego piaskowania przerwany zostaje obwód prawa szyna - zestaw kołowy - lewa szyna, zaczęło mnie zastanawiać czemu w PKP nigdy nie słyszałem o takich problemach?? Czy moje myślenie jest prawidłowe, że skoro w Polsce do wykrywania zajętości wykorzystywany jest prąd przemienny, to w Niemczech musi być wykorzystywany prąd stały?? Jeśli jest to prawdą to już reszta mi się układa w głowie sama, prąd stały jest dużo bardziej wrażliwy na przerwy w obwodzie niż prąd przemienny.
     Drugie pytanie trochę obok które mi się nasunęło, czy w Polsce w przypadku lokomotyw z silnikami asynchronicznymi prąd powracający siecią powrotną z zestawów kołowych do szyn jest najpierw prostowany, czy stosowane są zupełnie inne rozwiązania?? 


EDIT: Przypomniałem sobie że na youtube jest Historia film o którym mówię : https://www.youtube.com/watch?v=pxAbs7Bf2tE Może ktoś zna lepiej ode mnie niemiecki.

289
Bieżące kolejowe / Odp: Zbyt otyły, żeby prowadzić pociąg
« dnia: 01 Marca 2014, 10:03:57 »
Przesadzają, widziałem podobnych gabarytowo jak nie większych maszynistów.

290
Albo przypadkiem kabel zasilający podświetlenie nocne miał parę wolnych żył.

291
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 26 Lutego 2014, 23:36:55 »
Cytuj
Pociąg jak długo nie jedzie po torze, to tor zbiegiem czasu pokrywa się rdzą i nie lecą iskry z pod kół lokomotywy.

20 ton na oś zapewnia lepsze przewodzenie w trudnych warunkach niż te parę ton na oś które występuje u tramwajarzy.

292
Bocznica / Odp: Semafor kształtowy z diodowym wskaźnikiem W21
« dnia: 26 Lutego 2014, 10:32:03 »
Może oni widzą?

Reg. zakazy 12.
Dążysz do ostrzeżenia.
Benek

293
Prawdopodobnie beda w przyszłości zmieniać cale srk wiec nie opłaca im sie kleic sygnalizacji świetlnej z urządzeniami mechanicznymi

294
Cytuj
3 tysiące złotych jako świeży, młody maszynista?

Da się na rękę tyle wyciągnąć, przy normie godzin.

295
Zmienili pewnie tylko rozjazdy, na semafory pewnie też przyjdzie kiedyś czas.

296
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 19:53:18 »
Cytuj
No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.

Może była za czasów Cargo u nas to jest zwykła siódemka.

Cytuj
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca?

Nie, mówie o lokomotywach które ze względu na manipulatory są dżojstikami nazywane nie tylko hamulec różni je od zwykłej siódemki.

297
Infrastruktura kolejowa / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:35:25 »
Tam się telefon przewodowy podpinało, jak maszyna zdechła to trzeba było się jakoś z kimś dogadać, od momentu wprowadzenia radiołączności ten system przestał być potrzebny.

298
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:13:24 »
Od dawna, od manipulatorów hamulca tak się przyjęło u nas mówić na te maszyny.

299
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Lutego 2014, 08:45:44 »
Cytuj
Wiesz nie jestem maszynistą, ale nie mogę sobie tego wyobrazić. Jak to naciskasz  na odluźniacz, silniki napędzają lokomotywę a wagony hamują.

Wiesz normalnie, tak samo jakbyś pod dużą górkę jechał maszyna ciągnie a pociąg zwalnia, teraz może nie ma takiej potrzeby bo na warsztacie są styczniki oraz  są wykonane w miarę porządnie, na początku lat 90 np wszystko było na siłę reanimowane i oszczędzanie za wszelką cenę styków było dużym priorytetem, w brew pozorom wcale niebyło to takie gwałcenie techniki jak się wydaje.

300
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 23:22:15 »
To różnie jest  jedni narzekają że niepotrzebne, u nas np nie było szkoleń na dżojstiki (07-1049 i 07-1067) a w sumie by się przydało bo jak coś się dzieje to trochę tak po omacku, niewielu też wie jak to na zimno przygotować, jak idą dwie to na zimno klasyczna.

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13