Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12
271
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 26 Lutego 2014, 23:36:55 »
Cytuj
Pociąg jak długo nie jedzie po torze, to tor zbiegiem czasu pokrywa się rdzą i nie lecą iskry z pod kół lokomotywy.

20 ton na oś zapewnia lepsze przewodzenie w trudnych warunkach niż te parę ton na oś które występuje u tramwajarzy.

272
Bocznica / Odp: Semafor kształtowy z diodowym wskaźnikiem W21
« dnia: 26 Lutego 2014, 10:32:03 »
Może oni widzą?

Reg. zakazy 12.
Dążysz do ostrzeżenia.
Benek

273
Prawdopodobnie beda w przyszłości zmieniać cale srk wiec nie opłaca im sie kleic sygnalizacji świetlnej z urządzeniami mechanicznymi

274
Cytuj
3 tysiące złotych jako świeży, młody maszynista?

Da się na rękę tyle wyciągnąć, przy normie godzin.

275
Zmienili pewnie tylko rozjazdy, na semafory pewnie też przyjdzie kiedyś czas.

276
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 19:53:18 »
Cytuj
No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.

Może była za czasów Cargo u nas to jest zwykła siódemka.

Cytuj
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca?

Nie, mówie o lokomotywach które ze względu na manipulatory są dżojstikami nazywane nie tylko hamulec różni je od zwykłej siódemki.

277
Infrastruktura kolejowa / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:35:25 »
Tam się telefon przewodowy podpinało, jak maszyna zdechła to trzeba było się jakoś z kimś dogadać, od momentu wprowadzenia radiołączności ten system przestał być potrzebny.

278
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:13:24 »
Od dawna, od manipulatorów hamulca tak się przyjęło u nas mówić na te maszyny.

279
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Lutego 2014, 08:45:44 »
Cytuj
Wiesz nie jestem maszynistą, ale nie mogę sobie tego wyobrazić. Jak to naciskasz  na odluźniacz, silniki napędzają lokomotywę a wagony hamują.

Wiesz normalnie, tak samo jakbyś pod dużą górkę jechał maszyna ciągnie a pociąg zwalnia, teraz może nie ma takiej potrzeby bo na warsztacie są styczniki oraz  są wykonane w miarę porządnie, na początku lat 90 np wszystko było na siłę reanimowane i oszczędzanie za wszelką cenę styków było dużym priorytetem, w brew pozorom wcale niebyło to takie gwałcenie techniki jak się wydaje.

280
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 23:22:15 »
To różnie jest  jedni narzekają że niepotrzebne, u nas np nie było szkoleń na dżojstiki (07-1049 i 07-1067) a w sumie by się przydało bo jak coś się dzieje to trochę tak po omacku, niewielu też wie jak to na zimno przygotować, jak idą dwie to na zimno klasyczna.

281
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 20 Lutego 2014, 22:24:22 »
Cytuj
Tabela w §62 to nie zbiór odnośników a zestawienie ograniczeń prędkości do stosowania w okolicznościach wskazanych w instrukcjach Ir-1, Ie-1 i nie tylko (odnośniki).

Zgadzam się tylko nigdzie (poza tabelą) nie jest napisane, że 40 dotyczy zarówno rozkazu jak i SZ-ta, myślę że jakiś odpowiedzialny człowiek powinien pomyśleć żeby tak to napisać żeby było jak wół napisane, w par 42 jest dokąd może odbywać się jazda (identycznie jak w SZ-cie) ale nie ma nic o ograniczeniu prędkości. Podejrzewam, że gdzieś to po prostu w trakcie ulepszania przepisów uciekło.

EDIT: Paragraf 63 to nadal na SBL wyjazd, ja szukam na PBL.

282
Bocznica / Wydzielone z: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 14:07:24 »
I na szlaki dla kierunku zasadniczego, i przeciwnego do zasadniczego:)

Reg. zakazy 12.
Spam.
Benek

283
Siemensa na równym torze popchnie jedna osoba (sprawdzone).

284
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 20 Lutego 2014, 08:36:21 »
Kiedyś była taka szkoła jazdy, że na EU nawet w przypadku hamowania np z 120 do 90 się z koła nie schodziło, tylko odluźniacz i jak zwolni to bez boków utrzyma.

285
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 19 Lutego 2014, 13:08:00 »
Nikt nie poruszył kwesti prądu mocy ciągłej?? Jeśli w danej sytuacji na pozycji bez oporowej prąd jest mniejszy niż prąd mocy ciągłej to można tak jechać w sposób ciągły. Co do dyskusji o oporze na pozycji równoległej, można podstawić co prawa Ohma i wyjdzie ile silniki mają oporu przy pełnej szybkości.

286
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 17:03:23 »
Cytuj
Jeśli oba odcinki są zasilane z jednej podstacji to jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie na obu jest takie same.

Masz racje ale duże nie znaczy 100 procentowe, raz się spotkałem z taką sytuacją.

287
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 16:50:50 »
No tak ach te końcówki zawsze jak nie świecą to wyłączają się chwilę przed.....

288
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:47:59 »
Cytuj
1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?

Raczej nie wyją silniki tylko przekładnie, zębatki o prostych zębach najczęściej wyją zużycie itd.

Cytuj
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?

Między innymi przez sposób zawieszenia silnika trakcyjnego tzw
 za nos i zębatce zamontowanej bezpośrednio (na sztywno) na osi.

Cytuj
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?

Chwilowy zanik napięcia, może zadziałał nadmiarowy przetwornicy.

Cytuj
. Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.

Nic dziwnego bo nie ma takich przepisów, jedne żaby są oznaczone wskaźnikami inne nie.

Cytuj
Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".

Zaleca oczywiście ale nakazu nie ma. Nie wiem jak w jednostkach ale na siódemce niektórzy mówią, że jeśli mimo pozycji 0 działają na żabach przekaźniki ochronne to wtedy lepiej na 1- szej pozycji przejeżdząć żeby cały skok napięcia, zwłaszcza coś co nazwał bym nie wiem cy fachowo "impulsem auto indukcji", rozejdzie się po oporach rozruchowych włączonych do obwodu.

Cytuj
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka.

Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.




289
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:39:45 »
Cytuj
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?

A w zwiazku z czym miał takowy podać??

Cytuj
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Jeśli udowodnią, że jechał bez końcówek to jeszcze parę osób po głowie dostanie.

290
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 14 Lutego 2014, 09:16:59 »
Jak trzeba to się 3 km/h jedzie, przy takiej prędkości nawet jak dojedziesz do końca stojącego pociągu to się nic nie powinno stac.

291
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:00:41 »
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.

292
Bocznica / Wydzielone z: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 16:13:44 »
Cytuj
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.

Dla maszynisty na pewno tak, ale na pewno komuś robi to różnice.

293
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 13:19:30 »
Czasami wstawiane są ostrzeżenia stałe a czasami zmieniana drogowa co chwilę, nie wiem czym jest to podyktowane ale tak jest.

294
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 12:54:46 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.

295
Cytuj
W lokomotywach elektrycznych, w miejscach sekcjonowania podłużnego sieci - nie mówię o izolatorach sekcyjnych - następuje milisekundowy zanik napięcia, który powoduje wyzwolenie WSa.

Pomaga jazda na dwóch patykach.

296
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 09 Lutego 2014, 21:30:31 »
Cytuj
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.

To można do 100 hamować.

297
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 08 Lutego 2014, 19:06:08 »
Cytuj
Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut.

Instrukcja Ir-21, mówi o stacjach początkowych, węzłowych i końcowych. Stacje węzłową definiuje Ir-1.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf


Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

298
Bocznica / Odp: możliwy powrót EW58 na szlaki SKM Trójmiasto
« dnia: 08 Lutego 2014, 15:29:05 »
Cytuj
Obecnie oczekują one naprawy na
poziomie P5.

Oczekiwanie na naprawę główną może latami trwać.

299
Jeszcze z uwag, EP09 nie posiada kurka trój drogowego (lub działa on automatycznie), w rzeczywistości włącza się tam tylko małą sprężarkę.

300
Taka mała uwaga co do EU 07 (może innych loków też ale na nich się nie znam), zbiornik pantografów zasilany jest ze zbiornika rozrządu który zasilany jest przez reduktor ciśnienia max około 0,5 Mpa. W symulatorze ciśnienie w zbiorniku pantografów jest równe ciśnieniu w zbiorniku głównym.

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12