Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28
91
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kwestia użycia znaków towarowych
« dnia: 26 Lutego 2019, 18:41:39 »
Co nie zmienia faktu, że nie wiesz czy o takie pozwolenia nie występowali. Jak słusznie zauważono, znak towarowy zastrzeżony podlega ochronie i zawsze właściciel może uznać, że przyczyniasz się do złego budowania świadomości marki, przez co działasz na szkodę firmy. I nie ma znaczenia czy bierzesz za to kasę czy nie.

92
SM03 - Playboy
4E_v1 / 4E - pudełko papierosów (http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19960100055/U/D19960055Lj.pdf art. 8.1)
4E_v1 / 4E - plakat na pudle SHP
6dg_v1 - 6dg_1]laska.dds
6dg_v1 - szlugi
181_v1 - 181]skrzynki
303e/303e - duperele (paczka papierosów)
303e/303e-hist-universal - 102e]duperele (paczka papierosów)
303e/303e-hist-universal - 303e_1]duperele_hist (paczka papierosów)
ep07_v1 / 4e_2]duperele - paczka papierosów
ep08 /102e_1 - 102e_1]duperele - paczka papierosów
ep08 /102e_2 - 102e_2]duperele - paczka papierosów
et21_v2 - "baba.dds" - piwo (ustawa o wychowaniu w trzeźwości czy jak to tam szło)
et22_v2 - 201e_1]doda
eu04_v1 / elementy2 (paczka papierosów)
eu05_v2 / 05]detale (paczka papierosów)
ew58 / elementy2 (paczka papierosów)
ew60 / elementy2 (paczka papierosów)
sm42_v1 / kabdodat - jest plakat, ale cenzuralny.
sm42_v1 / laska - a to już może podpadać
sp42_v1 / kabdodat - jest plakat, ale cenzuralny (jak w sm42) Paczka papierosów!
sm42_v1 / laska - a to już może podpadać (jak w sm42)
st43 / slupek
st43 / slupeka
su45 / kabdodat1 - jest plakat, ale cenzuralny (jak w sm42). + Paczka papierosów!
su46 / faje
su46 / fajki_z
su46 / inne_z oraz inne_z2 - plakaty z dziewczynami (cenzuralne)

Tyle z dynamic. Nie wiem czy czegoś nie przeoczyłem - ddsy źle się ogląda (do góry nogami i lustrzane odbicie).

93
Screeny / Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 19 Lutego 2019, 16:37:21 »
MUZYKA KLASYCZNA JEST PIĘKNA JAK TEN BYK

94
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Lutego 2019, 17:54:44 »
Chodziło o eventall wywoływany własnie przez samodzielnie toczacy sie wagon, tak aby za zwrotnica wywaloc event przekladajacy ta zwrtonice dla nastepnego wagonu. Ale juz nie ma problemu. W nocy naszła mnie wena ze mozna to zrobic łatwo za pomoca zwalniania izolowanej głowicy. Takze alarm odwołany.

95
Screeny / Trailer EN57AKŁ
« dnia: 08 Lutego 2019, 17:28:33 »
Z racji ważnej dla symulatora premiery pierwszego asynchronicznego EZT postanowiłem zrobić trailer EN57AKŁ.
Zapraszam do oglądania i oceny :)


96
A konkretnie ogarnąłem półtorej godziny temu.

97
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 01:05:44 »
Ciąg dalszy załączników :)

98
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 01:04:48 »
Ohoho... Nic tu się nie działo od kwietnia.. Trzeba pokazać co się zmieniło bo nie każdy obserwuje stronę na facebooku ;)

Trochę pisania będzie dzisiaj :)

Zacznę od całokształtu, jak widać na mapce przybyło trochę torów, parę miejscowości i wiele nowych pomysłów... Muszę się trochę ograniczyć bo jak tak dalej pójdę to nigdy niczego nie skończę :D

To teraz po kolei:
Zał. od 1 do 4 - Tutaj jeszcze nie dotarłem z pracami, narazie wstępnie ułożone tory, i wstawione semafory, 1. Moczodoły, 1.1 Stacja b/n 2.Moczodoły 3.Lelów 4.Zawady
Zał 5 - Suchowola Płd. - tutaj już powoli coś się dzieje, perony w trakcie tworzenia, jeszcze bez tekstury.
Zał 6.1 - Suchowola Miasto - Zwykły peron. Dotąd AI dojeżdża bezproblemowo.
Zał 6, 7, 8 - Suchowola - Zdecydowanie najładniejsza stacja jaką udało mi się zrobić, do ideału jeszcze trochę brakuję ale już widać wstępny zarys.
Zał 9 - Orzeszów - Kolejna zwykła mijanka.
Zał 9.1 - Most na wjeździe do Mordek od strony Suchowoli, w samych Mordkach nic się nie zmieniło.
Zał 10 - Gondolin z lotu ptaka,
Zał 11 - 12 Gondolin - taka sobie ot stacyjka, też ładna okolica.
Zał 13 - 16 Gerbertów - końcowa, jedna z większych stacji. 15. Bocznice przy stacyjne, 16. Manewrująca siódemka,
Zał 17 - Przejazd chwilę przed Kusiętami.
Zał 18 - Most nad rzeką w Zalesiu, w tle widoczna stara linia. Zalesię się także nie zmieniło.
Zał 19 - Jackowo - mijanka, trochę większa niż Zalesie.
Zał 20 - Wilków - tutaj się zaczyna dużo torów :D
Zał 21 - Wilków towarowy - torowisko już po wielu poprawkach, lecz nadal dużo do roboty zostało
Zał 22 - Odnoga do huty od strony Wilkowa Towarowego,
Zał 23 - Tam w prawo też coś będzie, ale jeszcze nie wiem co ;)
Zał 24 - Lokomotywownia w Wilkowie Głównym, obrotnica niestety działa tylko dla 2 torów :( Nie mogę sobie z tym poradzić.
Zał 25 - Wilków Główny - tu w przyszłości chciałbym żeby była hala dworcowa, ale jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zał 26 - Wjazd do Wilkowa Głównego od strony Wilkowa Towarowego.
Zał 27 - ZNTK lub oddział Intercity, takie mam plany, zobaczymy, tak jak z halą :)
Zał 28 - 29 - Od Wilkowa Głównego chciałem zrobić coś na wzór CMK. Może nawet nie razem z Górami, ale osobną scenerie z tego zrobić. Zobaczymy...

Taaa, planów jest dużo, czasu jest mało, chęci z czasem też przemijają i trzeba sobie zrobić dłuższą przerwę. Dużo jest na pewno jeszcze do zrobienia przy samym torowisku, nie wspominając już o drogach. Największym problemem jest i tak tworzenie terenu, bardzo dużo czasu trzeba, żeby to jakoś wyglądało, z czasem im bardziej się rozpracowuje 3dsa tym łatwiej to idzie. No, ale i tak już wystarczająco napisałem... Dzisiaj wyjątkowo nie mam żadnego problemu :) Choociaż..
Mam pytanie w Zał.6 i 7 i 8 te podsypki takie zepsute są, jedna jaśniejsza, druga prawie czarna... Tylko na "szejderowym" exe taki dziwnie jest :( Od czego to zależy?


99
Pomoc doraźna / Odp: Muzyka w SM42
« dnia: 29 Stycznia 2019, 17:19:18 »
@MK_1 czy jest to gra warta świeczki? Tylko po to, żeby słuchać na okrągło jednego utworu? Puść sobie radio internetowe, albo własną playlistę z odtwarzacza, a jak chcesz doznać większego realizmu, to pobaw się equalizerem, żeby brzmiało tak, jakby sobie coś tam szumiało w kabinie. W SM42 nie ma wbudowanego fabrycznie radyjka.

100
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 17 Stycznia 2019, 18:49:07 »
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).
Akurat ta gałąź jest poprawna. Może tego nie widać z loga ani .ctr, ale wynika to z istoty sterowania na stacji. W każdym bądź razie błąd faktycznie występuje - po wjechaniu za semafor C nie jest ustawiana właściwa flaga dla pociągu. Powodem jest literówka w warunku.
Dodana poprawka do repozytorium: rewizja 3381.

101
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 15 Stycznia 2019, 21:00:58 »
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).

102
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 13 Stycznia 2019, 17:24:57 »
Ulubiony skład mikola 2: Gagar +Bipa na Jelitkowie!

103
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 11 Stycznia 2019, 18:02:31 »
Zreaktywuje. Mam czas teraz, wiec siedze nad tym.

104
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Stycznia 2019, 15:23:21 »
Na exe eu07-x86_190103 misja 65113 (Szczecin Gł - Łódź Kal.) nieprzejezdna.
Przyczyna tkwi na szlakach Zduńska Wola - podg Gajewniki - Borszewice, od których to posterunków ruchu stoi kolejka jak do mięsnego w 1987r.
Na poprzednim exe (31.12) misja była przejezdna.

Bład znalazłem i poprawiłem. Była moja literówka w skryptach sterujących. W załączniku plik kaliska_events.ctr z poprawionymi aktualnie bugami . Wypakowac do scenery/kaliska. Oczywiście to dotyczy tylko wersji włokniarza i misji 5523. Odpalajcie te scenerie zawsze z wlaczonym zapisywaniem loga w Rainsted. Tylko wtedy będziecie mogli w razie kolejnej niespodzianki na szlaku podeslac mi loga do analizy.

105
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukujemy osób do współpracy
« dnia: 03 Stycznia 2019, 23:57:16 »
„Efekt uboczny” prac nad scenerią to powstająca kompletna paczka wymiarowej sieci trakcyjnej z uwzględnieniem słupów na szkody górnicze występujących na Śląsku, jeśli ktoś ma materiały na tekstury, chętnie przyjmiemy. :)

106
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 31 Grudnia 2018, 14:26:42 »
Projekt aktualnie czeka na swoją kolej, bo pomagam @Szociowi przy jego projekcie. Myślę że za 2-3 miesiące będę mógł ruszyć dalej. A w międzyczasie znalazłem jeszcze czas na wymodelowanie sracza ze stacji Ortowice.

107
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 06 Grudnia 2018, 21:30:17 »
Hotfix zawierający poprawki SKP, bo nie złapało wszystkich zależnych e3d: http://stuff.eu07.pl/1812HF.zip
(potrzebne tylko dla patchy już zainstalowanych, instalator sam pobiera poprawki)

108
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 01 Grudnia 2018, 09:02:11 »
Taka sytuacja . ;)

109
Wydział zamówień / Odp: Skoda 181/182/183 PL
« dnia: 18 Listopada 2018, 18:09:16 »
Dziekuje za liczny odzew - materialu tyle ze nie wiem w co rece wlozyc.

110
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 00:45:26 »
Potwierdzam istnienie takiego szumiacego osmiobitowo sampla: 20786_203e_hasler_clock.wav. W zalaczniku radykalnie odszumiona przeze mnie wersja, pozbawiona niestety "ambientu", ale cos za cos.

111
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 20:08:16 »
Poprawione reflektory. Żaluzje i wentylator postaram zrobić animowane, w tedy układ chłodzenia będzie już na poziomie SU45 adamstan-a 84.

112
Na warsztacie / ST44 Nowy model
« dnia: 10 Lipca 2018, 11:19:35 »
Cześć, wiele osób pytało na forum, jak i na maszynowym fanpagu, "co z gagarem" otóż prace posuwają się w miarę mojego czasu. Ile zostało do dokończenia? Według szacunków patrząc teraz, niewiele ale jednak potrzeba czasu. Jednakże informuję "oczekiwaczy" że nie porzuciłem projektu.
Na wstępie mogę tylko powiedzieć że projekt nie upadnie i nie zostanie porzucony, jak poprzednik to zrobił.  Jedyna prośba do was, fotografować wszystkie lokomotywy ST44/M62 które się da, oczywiście nie tylko na tekstury ale również wymiary i zdjęcia poszczególnych obiektów do wymodelowania takich jak:
Reflektory w zmodernizowanych ST44/M62. Proszę oczekiwaczy o nie zasypywanie wątku śmieciami, gdyż wątek ma charakter informacyjny, gdzie będę przekazywał postępy prac.

Na wstępie mogę powiedzieć, że dysponuję dodatkowo 2 kabinami do lokomotyw, Są to kabina zmodernizowana ST44 w zakładach Pesa Bydgoszcz oraz kabina M62 sprzed modernizacji. Lecz niestety że były wykonane na powstający model, bodajże w 2010 roku lub wcześniej, będzie trzeba je dostosować do panujących standardów. Czyli pomoc przy kabinach mile widziana.

Model lokomotywy jest oczywiście nowy i wymiarowy, wózki lokomotywy zostały wykonane od nowa przez świetnego modelarza @Chrzan za co bardzo mu dziękuje.
Z czasem będą pojawiały się tutaj screeny z dalszych prac, oczekiwaczy proszę o nie zasypywanie pytaniami "kiedy będzie"


Zmiany:
Cytuj
Ostatnim czasy @Stele poprawił wózek który wykonał @chrzan. Tekstura i wózek jest wykonany w jak najwyższej jakości (3D) zostały wykonane w programie, Substance Painter.
Dla ciekawskich wózek ma 24k poly.

EDIT: 5.11.2018
Żeby nikt nie myślał że projekt przepadł, jestem na etapie wdrażania poprawek i jak dobrze pójdzie, pudło trafi do szerszej publiczności "deweloperskiej" potem do testów w szerszym gronie, już pod koniec listopada. Obecnie zostało do zrobienia takie rzeczy jak: ustawić pivoty, hierarchię, układ mapowania i inne.

113
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Listopada 2018, 16:12:42 »
Walić scenariusze. Puszczę Kaliską po tym jak ktoś posortuje obiekty. Zdiagnozuje które są już wydane, ustawi im ścieżki. Nowe posortuje po katalogach. Lepiej by leżała na repo nawet bez scenariusza niż w nie wiadomo ilu paczkach, niekompatybilnych z obecnym wydaniem Maszyny.
żeby coś zacząć: http://eu07.pl/userfiles/22158/bugs-kaliska.zip
- usunięte śmieciowe pliki
- usunięte e3d do których są t3d
- zmiana wszystkich nazw na małe litery
- przepięcie wynalazku lj/tree.inc na tree.inc
- usunięcie i przepięcie plików które są już na repo (z wyjątkiem tekstur używanych w e3d pod inną ścieżką, tutaj trzeba spatchować e3d lub przekonwertować do t3d i zmienić)

114
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Listopada 2018, 13:35:21 »
Walić scenariusze. Puszczę Kaliską po tym jak ktoś posortuje obiekty. Zdiagnozuje które są już wydane, ustawi im ścieżki. Nowe posortuje po katalogach. Lepiej by leżała na repo nawet bez scenariusza niż w nie wiadomo ilu paczkach, niekompatybilnych z obecnym wydaniem Maszyny.

115
Kilka screenów, które znalazły się w opisach scenariuszy L053_wieczór i L053_noc:
  • Pociąg 23171 z Dębicy do Sandomierza opuścił Psie Pole i zmierza do Turowa,
  • Wjazd do Brzezin od strony podg Limek,
  • Przejazd kolejowy we wsi Limek,
  • TLK Biebrza opuścił Rudawę i po lewym jedzie do Brzezin,
  • Niezidentyfikowany towarowy zjeżdża w podg Limek z powrotem na tor prawy. W kolejce czeka 23119 i towarowy Majkoltrans,
  • TLK Banach za chwilę wyruszy z Dębicy do Sandomierza,
  • W tym czasie z naprzeciwka TLK Karpaty wjeżdża na podg Pawłon,
  • TLK Karpaty przejeżdża obok wsi Pawłon,
  • TLK Banach wjechał na tor 1 przy peronie pierwszym stacji Turów,
  • TLK Karpaty wjeżdża na tor 3 przy peronie drugim stacji Turów,
  • Pasażerowie podróżujący pierwszą klasą pociągu TLK Karpaty widzą w oddali światła wsi pod Turowem,
  • TLK Karpaty w świetle Księżyca dojeżdża do Dębicy,
  • Głęboką nocą eszelon przejeżdża przez Brzeziny.

116
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 26 Października 2018, 23:28:53 »
Witam chciałbym dołączyć do tej scenerii kilka tablic relacyjnych, bo nie zauważyłem ich, więc niech są. Tablice działają na wagonach 11xa , 110a ,

117
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 17 Października 2018, 18:59:34 »
Mosty i wiadukty, c. d:
1. Wiadukt DK78 nad linią 304/305, Nieborowice.
2. Most nad Potokiem Żernickim, Nieborowice.

118
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Października 2018, 08:06:37 »
Ewentualne filtrowanie dzwiekow uzaleznione jest od tego, na ile prosto jest wprowadzic taki efekt poprzez OpenAL ktorego uzywamy do obslugi dzwiekow.

A teraz z zupelnie innej beczki, w ramach glupich pytan: jak konkretnie wyglada uruchamianie wentylatorow silnikow trakcyjnych? Czy sa one napedzane jakims typem przekladni z silnika pojazdu, czy da sie je wystartowac juz przy samej zalaczonej baterii, albo jeszcze jakos inaczej? Czy wylaczane sa tylko przyciskiem na pulpicie, czy jeszcze w jakis inny sposob?

(ze skryptu SU45 autorstwa adamast wyglada na to ze wystarczaja baterie i wentylatory kreca sie ze stala predkoscia 660 obr/sek albo wcale? ale nie dowierzam za bardzo moim umiejetnosciom analizy trainzowych skryptow)

Wentylatory silników trakcyjnych są zasilane z obwodu NN. Normalnie do pracy wymagają pracującej prądnicy pomocniczej, czyli uruchomionego silnika. Jednakże, na SU45, można przełącznikiem nożowym w dolnej części szafy NN przełączyć je na zasilanie z baterii - np w celu awaryjnego zjechania ze szlaku w razie uszkodzenia prądnicy pomocniczej lub regulatora napięcia. Na SU46 wspomnianego przełącznika nie znalazłem :P

Wyłączenie wentylatorów następuje przez hebel wyłącznika, po zaniku ładowania, lub po zadziałaniu wyłącznika samoczynnego w przypadku awarii silnika wentylatora.

Wentylatory kręcą się ze stałą prędkością, natomiast nie jest to 660. Zmienna "obrotów wentylatorów" w moim skrypcie służy tylko jako opóźniacz do przełączania styczników rozruchowych wentylatorów.

Na SU45/46 wentylatory trzeba uruchamiać ręcznie heblami z pulpitu, natomiast na SM42 startują automatycznie po starcie silnika spalinowego.

Włączniki i wyłączniki wentylatorów na 45 i 46 są impulsowe.

119
Na warsztacie / Propozycja kilku mostów/wiaduktów dla scenerii Linia 61
« dnia: 25 Września 2018, 13:35:31 »
Chciałbym zaproponować kilka nowych modeli mostów/wiaduktów dla scenerii "linia61/144". Modele mogłyby posłużyć do zastąpienia tych dotychczasowych obiektów na scenerii, które najmniej przypominają swoje oryginały. Ich ewentualne zastosowanie pozostawiam do uznania @Ra, jako autora modyfikacji i urealnienia scenerii, a także tych, którzy chcieliby poeksperymentować we własnym zakresie.

Zastosowałem modułową konstrukcję modeli - są zestawiane w plikach .inc z poszczególnych zasadniczych elementów. Umożliwia to lepsze dostosowanie obiektów do sytuacji na scenerii, m.in. dzięki możliwym translacjom i obrotom elementów składowych. Na tej zasadzie można też z dostępnych elementów zestawiać inne obiekty. Modele powstały z wykorzystaniem niektórych - odpowiednio przystosowanych - elementów modeli tworzonych na potrzeby własnej scenerii.

Uprzedzając ewentualne pytania wyjaśniam:
•   Nowe modele nie są ścisłym odwzorowaniem realnych mostów/wiaduktów na interesującym obszarze. Wydaje się jednak, że przypominają je pod względem typu konstrukcyjnego, ogólnego pokroju i zasadniczych wymiarów (z rozsądnym przybliżeniem). Ponieważ nie miałem dostępu do szczegółowych informacji technicznych, do ich utworzenia wykorzystane zostały filmy z jazd i dostępne zdjęcia, w tym ortofotomapa.
•   Modele były z założenia wykonywane z poszanowaniem fps (jeśli chodzi o liczbę wierzchołków i odległości wyświetlania submodeli).
•   Co do szczegółów, to wiele elementów zostało świadomie pominiętych albo odwzorowanych w znacznym uproszczeniu lub jedynie symbolicznie, albo są tylko zamarkowane teksturą. Dotyczy to zwłaszcza elementów mało widocznych z pojazdu, a także drobniejszych i uznanych za mniej istotne dla ogólnego wyglądu obiektu.
•   Wykorzystane zostały uniwersalne tekstury dostępne w symulatorze lub ich modyfikacje oraz inne wykonane na własne potrzeby.
•   Modele elementów betonowych, przęseł z kratownicą otwartą i odbojnic obsługują tekstury wymienne - można je zmieniać w plikach inc. Wykazy pasujących tekstur znajdują się w nagłówkach plików t3d.
•   Modele .t3d i pliki .inc są przystosowane do wstawiania w edytorze RSF na poziomie główki szyny z zerowym przesunięciem w pionie. W przypadku wstawiania z poziomu podstawy szyny, należy je podnieść o 0.18 m.
•   Struktura katalogowa jest przyjęta na potrzeby własnej scenerii. Zwłaszcza podkatalogi w katalogach "models" i "textures" zawierają elementy stanowiące część pewnego całościowego spójnego systemu ze znaczącym symbolicznym nazewnictwem. Do katalogu "textures/eng" dodane zostały modyfikacje istniejących tekstur o nazwach „filar..” (żadne pliki nie są nadpisywane).

Dla celów testowych nowe mosty/wiadukty wstawiłem na jednej z najnowszych modyfikacji scenerii (z lutego 2018). Okazuje się, że po podmianie dotychczasowych obiektów, w niektórych miejscach powstają luki w terenie, które wymagałyby modyfikacji nasypów albo brzegów wykopów. W innych miejscach teren może zasłaniać przyczółki. W kilku przypadkach największe dziury zostały tymczasowo "załatane" dołączonymi do modeli protezami nasypów. Niektóre tory na obiektach wymagały podziału (tam gdzie tor na mostownicach). W kilku przypadkach modyfikacji wymagałaby sieć trakcyjna (zwłaszcza w przypadku wiaduktu LK61 tor nr 2 nad LK131, gdzie pod wiaduktem znalazły się dwa słupy z naprężeniem, przebijające razem z przewodami nośnymi pomost wiaduktu - słupy usunąłem dla testów).

Wykaz modeli:
1.   "most_L61_Gnaszyn_1.inc" - most kolejowy przed wjazdem do st. Gnaszyn, LK61 km 121.3, nad rz. Gorzelanka
2.   "most_L61_Gnaszyn_3.inc" - wiadukt kolejowy, szlak Gnaszyn-Blachownia, LK61 km 123.5, nad ul. Kolorową (a)
3.   "most_L61tor1-L131_old.inc" - wiadukt kolejowy, LK61 tor nr 1 nad LK 131, szlak Herby Stare - Liswarta, wariant starszy
4.   "most_L61tor2-L131.inc" - wiadukt kolejowy żelbetowy, LK61 tor nr 2 nad LK 131, szlak Herby Stare - Liswarta (a)
5.   "most_L61_Lisow.inc" - oddzielnie wstawiane dwa mosty kolejowe, LK61 km 141.0, wjazd na st. Lisów, nad rz. Liswarta
6.   "wiad_L131-DK46_HN.inc" - wiadukt drogowy żelbetowy na DK46 nad LK131, st. Herby Nowe (a)
7.   "most_L131-181_HN_1.inc" - wiadukt kolejowy, tzw. "Żelazny Most", LK131 nad LK181, koło st. Herby Nowe
8.   "most_L181_HN_1.inc" - wiadukt kolejowy żelbetowy, LK181, pod "Żelaznym Mostem" na LK131 (b)
9.   "most_L144_Fosowskie.inc" - most kolejowy, LK144, wyjazd ze st. Fosowskie, nad rz. Mała Panew (c)
10.   "most_L181_WD.inc" - most kolejowy, LK181 km 65.6, za wyjazdem  ze st. Wieluń Dąbrowa, nad rz. Pyszna (b)

Uwagi:
(a) - dołączone protezy nasypów dla tymczasowego załatania luk w terenie powstałych po zamianie modeli.
 (b) - na scenerii w ogóle brak dotąd takich obiektów, niezbędna jest przeróbka nasypów LK181 dla ich umieszczenia
 (c) - zdaje się, że w tej części scenerii (LK144) tory nie były jeszcze gruntowniej zmodyfikowane i nie pasują do ortofotomapy; tor na moście jest robiony chyba flexem o nieokreślonym promieniu i nie można go było rozsądnie podzielić dla celów testowych (wymagany jest odcinek bez podsypki na moście); w rzeczywistości most leży raczej na prostej lub może na połączeniu odcinka prostego z końcem krzywej przejściowej od strony stacji; na szybko ułożyłem surowy tor wjazdowy od strony Ozimka na ortofotomapie i to by się potwierdzało  (zrzut ekranowy mostu na tym torze w załączeniu).

Wśród elementów składowych są w sumie 4 modele przęseł z kratownicą otwartą, 4 modele przęseł blachownicowych, 2(4) modele przęseł żelbetowych belkowych, elementy jednej konstrukcji żelbetowej ramownicowej, elementy jednego wiaduktu drogowego żelbetowego, klika modeli przyczółków, filarów itd.

W dołączonym opisie przedstawiłem wykonane dla celów testowych zmiany w plikach "l61_tory.scm", "l61_elementy.scm" i "v3_teren.scm" (scenery\mw\MW_modyfikacje_v2.txt).

http://eu07.pl/userfiles/24693/priv-mw_mosty_L61_1a.7z

120
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 15 Września 2018, 23:42:42 »
Trzecia ET21, czyli numer 393, z czasów jej obecności w Węglińcu. Służba w tym miejscu oznaczała dla tej maszyny wzbogacenie o malowane detale, z resztą dość trudne w umieszczeniu na teksturze. Pozostały drobne szczegóły do wykończenia, jak zwykle trudne do przepracowania. Niewiele jest zdjęć tych wozów jakie robię, na których miałyby wybrany przeze mnie schemat barw.
Czyli na dobrą sprawę w halach mojego wirtualnego Zakładu Taboru z lokomotyw serii ET21 pozostała 367.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28