Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 93
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Października 2020, 17:08:42 »
Blad objawia sie przy ladowaniu paczkowego e3d, przy wczytywaniu t3d lub wygenerowanego od nowa e3d jest juz w porzadku, wiec nie kazdemu sie trafi ;>

Ogolnie jest juz poprawiony, ale wypychac nowy build dla jednej latki to tak troche bez sensu, wiec sie nie spieszylem.

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Października 2020, 01:26:01 »
@tmj jesteś w stanie zrobić "wirtualne" napięcie tam gdzie jest sieć trakcyjna?
Potencjalnie owszem, ale chyba nie tedy droga. Raczej wypadaloby poprawic siec tak, by dzialala jak na pozostalych sceneriach, niz wylaczac czesc symulacji.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 21:24:41 »
Ustawienie livetraction no powoduje ze pojazd z podniesionymi pantografami otrzyma wirtualne napiecie w miejscu gdzie nie ma polozonych drutow. Jesli drut w danym miejscu wystepuje, to jest obslugiwany standardowo.

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 20:47:44 »
Hmm postawilem ten sklad na TD i dalem AI wolna reke. Zarowno przy wyluzowanym skladzie jak i ruszajac spod semafora rozpedzila sie bez wiekszych problemow, rowniez przy napieciu obnizonym do 3kV. Zajelo jej to co prawda pare kilometrow by osiagnac 70-80 km/h, ale to akurat przy ciezkim skladzie chyba dosc normalne.

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 19:21:16 »
U mnie AI sobie nie radzi na tym składzie, daje 1 pozycje na nastawniku, chwilę czeka, następnie daje trzy pozycje pociąg zaczyna ruszać, w tym momencie AI dodaje jeszcze kilka pozycji pociąg  naciąga się i zwalnia, rośnie amperaż i wywala nadmiarowy i tak w kółko. Exe najnowsze z warsztatu. Jeszcze ma na to wpływ napięcie w sieci ponieważ przy napięciu 2700V amperaż na byku wynosi 550A, potem następuje wzrost napięcia na 3200V i wywala nadmiarowy bo wzrastają ampery ponad 650A.
Jesli to mozliwe, wklejcie tutaj trainset ktory sprawia takie problemy.

6
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 23 Września 2020, 22:15:20 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.09:
Cytuj
* dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

* lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom

* parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.

* wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

* logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

* sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu synchronizacji odswiezania

* sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

* korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

* oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane)

* w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

* w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

* wprowadzona obsluga indeksowania geometrii. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w skompresowanym formacie VNT1

* kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

* przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Października 2020, 02:30:57 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kod graficzny powinien byc nieco bardziej zjadliwy dla wybrednych systemow operacyjnych i ich driverow

- poprawki obslugi roznych hamulcow przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez Milka7, kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

- eksperymentalnie, przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie zamiast interpretowac szklanke fusow stan zapalonych swiatel

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 20 Października 2020, 20:50:04 »
W obu przypadkach ostatnim komunikatem w logu jest proba wczytania models/przemysl/tartak_bezbramy.e3d wiec moze to byc potencjalnie jakis klopot z tym egzemplarzem, lub tez problem sprawia cos co w scn jest umieszczone po nim. Obawiam sie ze "u mnie dziala" zarowno ladowanie calkowa_v2 jak i td.scn z wstawionym rzeczonym tartakiem.

9
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Października 2020, 17:53:47 »
Ostatnia linijka sugeruje ze symulator zbulwersowal sie ze wzgledu na brak wystarczajacej pamieci na wszystkie obiekty graficzne. W pewnym stopniu moze tu pomoc redukcja dopuszczalnego rozmiaru tekstur, ale gwarancji sukcesu nie ma.

Na marginesie, po wgraniu aktualizacji plikow scenariusza warto z katalogu scenery/ w folderze symulatora usunac pliki z rozszerzeniem *.sbt ktore przechowuja skompilowana wersje terenu i moga byc odpowiedzialne za "sciany" w dziwnych miejscach oraz inne tego typu chwasty.

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: L_053 poranek - występujące błędy i problemy.
« dnia: 19 Października 2020, 22:32:57 »
Swoją drogą to jeśli ktoś umiałby wytłumaczyć dlaczego inna wartość niż potęga dwójki nie ma sensu i dlaczego 1722 działa jak 1024 to będę wdzięczny.
To poniekad zaszlosc z czasow slusznie minionych; komputery ogolnie lubia potegi dwojki, i dawno, dawno temu rozdzielczosc tekstur obslugiwanych przez karty graficzne byla ograniczona wlasnie do kolejnych poteg dwojki. Technika poszla do przodu, ale ze wzgledu na to ze duzo uzytkownikow symulatora ze sprzetem do przodu nie poszla ten standard jest utrzymywany.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: L_053 poranek - występujące błędy i problemy.
« dnia: 19 Października 2020, 06:16:44 »
Re: problemy z pamiecia, glupie pytanie, ale czy na pewno uruchamiasz 64-bitowa wersje exe? Mozna to sprawdzic po identyfikatorze wersji exe, w pierwszej linijce log.txt albo na panelu F12 w czasie symulacji (przedostatnia liczba w identyfikatorze, powinna wynosic 64)  Pytam poniewaz wersja 32-bit ma ograniczenie mozliwosci adresowania na poziomie 3 GB, bez wzgledu na to czy uruchomiona jest na systemie 32- czy 64-bitowym.

12
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 19 Października 2020, 01:12:30 »
20.09, ale w starterze mam zaznaczone "zasilanie tylko pod siecią". I tu jest ciekawie bo w logu widzę
Cytuj
enabletraction no
loadtraction yes
friction 1
livetraction yes
Tutaj uwaga, w logu podawana jest konfiguracja wczytana z pliku eu07.ini; wpisy config/endconfig zmieniaja konfiguracje niejako po fakcie, juz w trakcie wczytywania samej scenerii.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Października 2020, 16:13:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, korekta hdr nie powinna gryzc sie po tylkach z aberracja chromatyczna

- niesprecyzowane poprawki przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

- funkcjonalnosc rowniez autorstwa youBy, w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

- eksperymentalnie, wprowadzona obsluga indeksowania geometrii, pozwalajace zmniejszyc nieco objetosc obiektow czyde w pamieci komputera. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w nieco zmodyfikowanym skompresowanym formacie ktory powinien zaowocowac lekkim zmniejszeniem ogolnej objetosci symulatora na dysku

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 13 Października 2020, 18:52:21 »
Zainstalowałem od nowa paczkę i nie mogę uruchomić symulatora - czarny ekran i nic dalej.
log kończy się na
Failed to open file "data/sound_overrides.txt"
Python Interpreter: setup complete
Masz moze podlaczony jakis dziwny joystick albo inne nietypowe urzadzenie? Nastepnym krokiem po inicjalizacji pythona jest analiza podlaczonych kontrolerow, byc moze dzieje sie tam cos nietypowego.

Zobacz czy sytuacja zmieni sie po umieszczeniu w pliku eu07.ini wpisu
input.gamepad no

lub wylaczeniu obslugi gamepada w starterze, o ile obsluguje taka mozliwosc.

15
Rozkaz to może kwestia radia - trzeba coś zmienić po starcie symulacji, czy powinny działać ustawienia domyślne? Ale gwizdek powinienem słyszeć niezależnie od radia...
Ogolnie zdazaja sie sytuacje ze dzwiek z gwizdkiem jest (blednie) uzyty jako radiowy, nie wiem czy ten scenariusz akurat do takich nalezy. Jesli dzwiek nie jest podawany przez radio (co wymaga obecnie ustawienia radia na wlasciwy kanal by go odebrac) moze zachodzic potrzeba by wychylic sie przez okno -- slyszalnosc dzwieku podawanego na zewnatrz jest duzo nizsza w kabinie ze wzgledu na tlumienie.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Października 2020, 03:59:27 »
fieldofview w ini poprzedzala opcja lang bez parametru.
To zapewne stad bierze sie problem -- po napotkaniu dyrektywy "lang" exe probuje zinterpretowac kolejne napotkane slowo ("fieldofview") jako parametr dla "lang" i w rezultacie kat widzenia kamery pozostaje domyslny, bo interpretacja "fieldofview" jako polecenia nie nastepuje.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2020, 23:15:39 »
"U mnie dziala." Zobacz w zrzucie na poczatku logu jaka faktycznie wartosc parametru fieldofview otrzymuje exe, byc moze starter cos tam sobie miesza po swojemu.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2020, 17:10:28 »
Rozladowanie baterii jest juz symulowane. Swego czasu z tej wlasnie przyczyny po paru godzinach pracy przestawala dzialac stonka albo drzwi w niektorych wagonach, przy braku zalaczonej przetwornicy lub innego zrodla ladowania.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61, jak zapiąć wagony?
« dnia: 30 Września 2020, 21:24:40 »
Zmian w sterowaniu raczej nie bylo. Moze sprzegi nie sa wystarczajaco docisniete, mimo ze na takie wygladaja?

20
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 19:02:52 »
On "Devices" list, the exclamation mark after letter M indicates motor overload relay is active, preventing the traction motors from receiving any power. Set controllers and reverser to neutral and hit N key (or press "motor overload relay reset" button on vehicle's control panel) to reset it.

21
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 18:24:29 »
Open the debug panel (F12) expand Vehicle section there and take a screenshot of that, if you would.

22
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 17:31:46 »
Check whether there's sufficient air pressure in the train pipe (expanded Driving Aid window displays it amongst other things). If for some reason you don't enable air compressor (which typically needs a converter to operate) then eventually the pressure will drop below operating level.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2020, 00:57:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje powinny byc bardziej odporne na wysysanie pradu

- w ramach koncertu zyczen, sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

- lekcje dla ai, korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane), i potencjalnie moze poprawic problemy z plynnoscia w trybie pelnoekranowym z aktywnym vsync, wystepujace na niektorych konfiguracjach sprzetowych

24
Bocznica / Odp: problem z SCS
« dnia: 28 Września 2020, 19:00:56 »
Z tego co pamietam potrzebna jest specjalna wersja SCSg.exe ktora potrafi komunikowac sie z nowszymi edycjami symulatora. W dziale "Na Warsztacie" powinien byc watek w ktorym byla na ten temat dyskusja.

25
Symulator / Odp: System sterowania ruchem i scenerie free drive
« dnia: 28 Września 2020, 17:22:34 »
Chyba nie ma pulpitu dla TD, natomiast SCS ma swoj wlasny tor przykladowy, ktory mozna wykorzystac do ewentualnych eksperymentow.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2020, 02:23:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w lokacji custom powinny byc tlumione zgodnie z podanymi parametrami

- lekcje dla AI, wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

- diagnostyka, logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

- diagnostyka, sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu vsync

uwaga: aktualizacja moze do uruchomienia wymagac nieco nowszej wersji biblioteki glfw.dll, dolaczonej w zestawie

27
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:30:29 »
Hmm. Czy tak dzieje sie na wszystkich sceneriach, czy tylko na niektorych?

Uklady pseudograficzne intela do najsprawniejszych nie naleza, czy sytuacja zmienia sie jakos gdy w starterze wybierzesz stary renderer graficzny zamiast szaderowego?

28
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:07:09 »
Wedlug zapisow logu symulacja uruchomila sie normalnie. Czy zielony ekran nie znika ci w ogole, czy po prostu zajmuje to dluzszy czas?

29
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 24 Września 2020, 04:01:33 »
Tryb pelnoekranowy z zalaczonym VSync potrafi na niektorych konfiguracjach zauwazalnie szarpac mimo wysokiej ilosci malowanych klatek. Przyczyna lezy prawdopodobnie w jakies kombinacji sterownikow karty graficznej, systemu operacyjnego i biblioteki GLFW z ktorej korzystamy, ale nie jestem niestety w stanie dojsc konkretnej przyczyny.

Mozliwe (w miare sensowne) sposoby na obejscie tego problemu sa trzy:

1/wylaczyc vsync w trybie pelnoekranowym

2/ zamiast trybu pelnoekranowego uzyc trybu pracy w oknie, tutaj zarowno tryb vsync jak i bez niego wydaje sie pracowac zgodnie z oczekiwaniami

3/ w trybie pelnoekranowym z zalaczonym vsync skorzystac dodatkowo z opcji dostepnej w sterownikach dla karty graficznej NVidii, "Max Frame Rate" i ustawic tam wartosc zgodna z czestotliwoscia odswiezania monitora (zazwyczaj 60 fps) To ostatnie rozwiazanie to czystej wody szamynstwo pokroju skrapiania komputera krwia czarnego koguta, niemniej "u mnie dziala".

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2020, 22:13:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

- a po co to komu, lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom w zalozeniu do wykorzystania dla nietypowych dzwiekow niedajacych sie latwo zakwalifikowac do juz obslugiwanych lokalizacji oraz innych nieprzewidzianych szamynstw

- funkcjonalnosc, parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna. 

Strony: [1] 2 3 ... 93