Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 92
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61, jak zapiąć wagony?
« dnia: 30 Września 2020, 21:24:40 »
Zmian w sterowaniu raczej nie bylo. Moze sprzegi nie sa wystarczajaco docisniete, mimo ze na takie wygladaja?

2
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 19:02:52 »
On "Devices" list, the exclamation mark after letter M indicates motor overload relay is active, preventing the traction motors from receiving any power. Set controllers and reverser to neutral and hit N key (or press "motor overload relay reset" button on vehicle's control panel) to reset it.

3
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 18:24:29 »
Open the debug panel (F12) expand Vehicle section there and take a screenshot of that, if you would.

4
EU07 Simulator English forum / Odp: Starting locomotives
« dnia: 29 Września 2020, 17:31:46 »
Check whether there's sufficient air pressure in the train pipe (expanded Driving Aid window displays it amongst other things). If for some reason you don't enable air compressor (which typically needs a converter to operate) then eventually the pressure will drop below operating level.

5
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 23 Września 2020, 22:15:20 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.09:
Cytuj
* dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

* lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom

* parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.

* wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

* logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

* sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu synchronizacji odswiezania

* sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

* korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

* oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane)

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2020, 00:57:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje powinny byc bardziej odporne na wysysanie pradu

- w ramach koncertu zyczen, sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

- lekcje dla ai, korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane), i potencjalnie moze poprawic problemy z plynnoscia w trybie pelnoekranowym z aktywnym vsync, wystepujace na niektorych konfiguracjach sprzetowych

7
Bocznica / Odp: problem z SCS
« dnia: 28 Września 2020, 19:00:56 »
Z tego co pamietam potrzebna jest specjalna wersja SCSg.exe ktora potrafi komunikowac sie z nowszymi edycjami symulatora. W dziale "Na Warsztacie" powinien byc watek w ktorym byla na ten temat dyskusja.

8
Symulator / Odp: System sterowania ruchem i scenerie free drive
« dnia: 28 Września 2020, 17:22:34 »
Chyba nie ma pulpitu dla TD, natomiast SCS ma swoj wlasny tor przykladowy, ktory mozna wykorzystac do ewentualnych eksperymentow.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2020, 02:23:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w lokacji custom powinny byc tlumione zgodnie z podanymi parametrami

- lekcje dla AI, wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

- diagnostyka, logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

- diagnostyka, sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu vsync

uwaga: aktualizacja moze do uruchomienia wymagac nieco nowszej wersji biblioteki glfw.dll, dolaczonej w zestawie

10
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:30:29 »
Hmm. Czy tak dzieje sie na wszystkich sceneriach, czy tylko na niektorych?

Uklady pseudograficzne intela do najsprawniejszych nie naleza, czy sytuacja zmienia sie jakos gdy w starterze wybierzesz stary renderer graficzny zamiast szaderowego?

11
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:07:09 »
Wedlug zapisow logu symulacja uruchomila sie normalnie. Czy zielony ekran nie znika ci w ogole, czy po prostu zajmuje to dluzszy czas?

12
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 24 Września 2020, 04:01:33 »
Tryb pelnoekranowy z zalaczonym VSync potrafi na niektorych konfiguracjach zauwazalnie szarpac mimo wysokiej ilosci malowanych klatek. Przyczyna lezy prawdopodobnie w jakies kombinacji sterownikow karty graficznej, systemu operacyjnego i biblioteki GLFW z ktorej korzystamy, ale nie jestem niestety w stanie dojsc konkretnej przyczyny.

Mozliwe (w miare sensowne) sposoby na obejscie tego problemu sa trzy:

1/wylaczyc vsync w trybie pelnoekranowym

2/ zamiast trybu pelnoekranowego uzyc trybu pracy w oknie, tutaj zarowno tryb vsync jak i bez niego wydaje sie pracowac zgodnie z oczekiwaniami

3/ w trybie pelnoekranowym z zalaczonym vsync skorzystac dodatkowo z opcji dostepnej w sterownikach dla karty graficznej NVidii, "Max Frame Rate" i ustawic tam wartosc zgodna z czestotliwoscia odswiezania monitora (zazwyczaj 60 fps) To ostatnie rozwiazanie to czystej wody szamynstwo pokroju skrapiania komputera krwia czarnego koguta, niemniej "u mnie dziala".

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2020, 22:13:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

- a po co to komu, lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom w zalozeniu do wykorzystania dla nietypowych dzwiekow niedajacych sie latwo zakwalifikowac do juz obslugiwanych lokalizacji oraz innych nieprzewidzianych szamynstw

- funkcjonalnosc, parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna. 

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 16:45:49 »
Z tego co pamiętam to raczej tak nie było. A nawet na pewno.
Nie bylo; ktos zmienil bo wydawalo mu sie ze tak bedzie lepiej. Slowo-klucz: "wydawalo sie".

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 23:41:29 »
Proszę. Oto Log z toru Doświadczalnego na exe z paczki 2009.
Exe z paczki i "rozwojowe" sa dokladnie ta sama wersja symulatora. Jesli jedna produkuje ci dzwiek a druga nie, zobacz czy ktoras nie zostala wyciszona w mikserze dzwiekow Windows?

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 18:03:53 »
To jakim cudem u mnie działa w starszej wersji?
To ze dziala ci w starszej wersji to akurat normalne. Natomiast nie wiem czemu w nowej przestalo ci dzialac, bo nie ma ku temu zadnego logicznego powodu.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 17:15:58 »
Od najnowszej wersji maszyna nie łapie myszki za dobrze. W sensie w trybie bez altu (kursora) działa tylko rozglądanie się w kabinie. Przybliżanie, przywracanie do domyślnego widoku, operacje nastawnikiem niestety nie działa. 
Obawiam sie ze nic pod tym katem nie bylo w symulatorze zmieniane i "u mnie dziala" tak jak poprzednio ;/

18
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 03:41:03 »
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ostatnia linijka logu sugeruje ze w komputerze skonczyla sie pamiec dostepna dla symulatora.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 01:29:32 »
Zauważyłem, że występuje to wtedy, kiedy pojazd jest wstawiony daleko od końca peronu ( prawdopodobnie za daleko od W4) i w rozkładzie cały czas stacja początkowa jest podświetlona na czerwono. Dopiero gdy podjedziemy kawałek do przodu, stacja podświetla się na żółto/zielono i po chwili dostajemy sygnał od kierownika. Taka sytuacja przykładowo występuje na bałtyk_skm1 misja nr 1 na pociągu 55321, jak nie podjedzie się do przodu to komendy nie będzie.
Nie ma potrzeby takiego podjezdzania, czerwony kolor podswietlenia oznacza ze ma nastapic wymiana pasazerska i rzeczonym pasazerom trzeba odblokowac drzwi. Kolor zolty to zakonczona wymiana i oczekiwanie na godzine odjazdu, kolor zielony to pojazd formalnie gotow do jazdy, ale tu uwaga bo sygnal od kierownika nadawany jest dopiero po otrzymaniu zezwolenia na jazde, co akurat w scenariuszu Baltyk SKM1 moze nastapic z parominutowym opoznieniem.

Sygnal odjazdu nadawany przez radio w sytuacji gdy dana stacja ma podany w rozkladzie wiecej niz jeden kanal radia transmitowany jest z reguly:
-- na kanale roznym od dotychczasowego, tzn jesli np przed stacja uzywany byl kanal 2 a stacja ma w rozkladzie wymienione kanaly 2 i 5, symulator przelacza komunikacje na kanal 5
-- na ostatnim wymienionym kanale, jesli jest to pierwsza stacja

do pewnego stopnia jest to prowizorka, wprowadzona przed oskryptowaniem na sceneriach wskaznikow W28. Docelowo zostanie wyprostowana.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 15:58:50 »
Nie dorzucalem plikow bo override jest opcjonalny a wpis dla deszczu byl jedynie przykladowy :>

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:45:16 »
Po przerznieciu wystarczajaco daleko pomocnik przestaje zwracac uwage na miniety sygnal i podaje predkosc kalkulowana tak jakby przerzniecie nie mialo miejsca. Podobnie z pominieciem W4, zamiast "predkosc: 0" podawana bedzie predkosc szlakowa lub podana przez ostatnio miniety semafor.

(po przerznieciu przystanku jesli zatrzymanie nastapi wystarczajaco blisko to wymiana pasazerska przeprowadzona zostanie normalnie, chociaz odbedzie sie to w polu)

22
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 04 Maja 2020, 02:45:03 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.04:
Cytuj
* w pliku .mmd mozna podac jaka tekstura powinna byc uzyta dla "pustych" tablic, zamiast domyslnej "nowhere.tga". Definicja umieszczana jest w ostatniej "sekcji" pliku .mmd (razem z definicjami ekranow itp) wpisem destinationsignbackground: X gdzie X to nazwa pliku.

* w sekcji Security pliku .fiz mozna zdefiniowac opcjonalnie automatyczna aktywacje syreny pojazdu przy wdrozonym hamowaniu awaryjnym. Definicji dokonuje sie wpisem EmergencyBrakeWarningSignal=X gdzie X to suma liczb odpowiadajacych aktywowanym syrenom:
1: syrena niskotonowa
2: syrena wysokotonowa
4: gwizdawka

* dodana diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu

* w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg

* dodana czesciowa obsluga przez ai nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele

* w sekcji Ctrl. pliku fiz wpisem ReleaseParkingBySpringBrake=Yes mozna zasygnalizowac ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego

* w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc zwiekszenia/zmniejszenia mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)

* przy wykryciu w trybie jazdy manewrowej sygnalu W5 oprocz uwzgledniania obecnosci rozjazdow AI sprawdza rowniez, czy na odcinku miedzy pojazdem oraz W5 znajduje sie semafor lub tarcza manewrowa dla jazdy w przeciwnym kierunku, i jesli znajdzie taki semafor, zawraca dopiero po jego minieciu

* dodane urzadzenie kabinowe couplingdisconnect_sw: rozpinajace sprzeg po stronie obsadzonej kabiny. Domyslny skrot klawiszowy urzadzenia to Shift + Delete

* w konfiguracji sprzegu w pliku .fiz mozna wpisem ControlType=X (gdzie X to lancuch tekstowy) podac identyfikator, bedacy abstrakcja rodzaju komunikacji i/lub polaczenia uzywanych przy przesylaniu sygnalow ukrotnienia. Przy sprzeganiu pojazdow zapiecie ukrotnienia mozliwe jest tylko miedzy sprzegami z tym samym identyfikatorem

* wczytywanie plikow dzwiekowych jest odnotowywane w logu

* w przypadku pojazdow z nastawnikiem uniwersalnym okienko pomocnika wyswietla zadany procent mocy/hamowania oraz pozycje nastawnika. Jesli w pojezdzie zalaczony jest tempomat sygnalizowane jest to litera 'T' na wskazniku kierunku jazdy

* dodatkowa wartosc eventu whois: 32+1 = nazwa pojazdu prowadzacego sklad, ktory wyzwolil event

* dodany nowy rodzaj eventu sluzacy do zmiany tekstury wymiennej w statycznym modelu/modelach. Event definiowany jest nastepujaco:
event ... texture ... model1|model2|model3|etc skinindex skinfile inputcell endevent
gdzie:
model1|model2|etc: lista modeli ktore otrzymaja nowa teksture, rozdzielonych znakiem |
skinindex: numer tekstury wymiennej ktora zostanie zastapiona, w przedziale 1-4
skinfile: tekst definiujacy nazwe materialu ktory zostanie przypisany jako podana tekstura wymienna
inputcell: nazwa opcjonalnej komorki pamieci (lub none jesli ciag skinfile nie uzywa parametrow)
wartosci przechowywane w podanej komorce pamieci moga byc uzyte jako parametry (p1) (p2) oraz (p3) w lancuchu skinfile na normalnych zasadach

* dodany opcjonalny parametr friction dla node track w postaci
friction nazwakomorkipamieci
Wartosc tarcia dla danego odcinka toru jest modyfikowana wg wzoru
tarcie = wartosc bazowa * pierwsza wartosc liczbowa z komorki pamieci + druga wartosc bazowa z komorki pamieci

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) swiatel z rozszerzeniem _xon  Wariant ten zostanie dla danego swiatla pokazany zamiast modelu _on w przypadku gdy pojazd ma zalaczone przyciemnienie swiatel

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) sprzegow z rozszerzeniem _xon. Wariant ten zostanie dla danego sprzegu pokazany zamiast modelu _off w przypadku gdy pojazd spiety jest z innym pojazdem wyswietlajacym wariant modelu _on lub w przypadku nalozenia polsprzegu

* malowanie ekranow pythona mozliwe jest rowniez na modelu lowpoly, w przypadku gdy obsadzona kabina nie posiada dedykowanego modelu

* przesylanie komend obslugi urzadzen kabinowych dziala czesciowo rowniez w maszynowni

* dodana czesciowa obsluga pary dodatkowych swiatel w pojazdach. Identyfikatory submodeli nowych swiatel to headsignal a flagi bitowe dla programatora swiatel to +128 (swiatlo lewe) oraz +256 (swiatlo prawe)

* w pliku .fiz mozliwa jest parametryzacja asymilacji przewodu glownego. W sekcji Cntrl.:
OMP= Maksymalny wzrost ciśnienia w przewodzie głównym podczas asymilacji hamulca. [bar]
OPD= Prędkość spadku ciśnienia w przewodzie głównym po asymilacji hamulca. [bar/s]

* dodana obsluga dedykowanych dzwiekow zapiecia/rozpiecia poszczegolnych elementow sprzegu:
brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie

* dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS

* stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)

* okienko pomocnika powinno nieco inteligentniej wyliczac i/lub prezentowac odleglosc do zmiany dozwolonej predkosci

* w logu zglaszane sa tekstury o watpliwych wymiarach

* dodana obsluga nowych urzadzen kabinowych:
dirforward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "naprzod"
dirneutral_bt: // guzikolampka ustawiajaca nastawnik kierunku w pozycji neutralnej
dirbackward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "wstecz"

* sekcja MotorParamTable0: pliku .fiz ma zastosowanie rowniez dla pojazdow z silnikiem diesla

* dodana mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html

* poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

* panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

* w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: zdefiniowac mozna dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie danego pojazdu. W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku rainsound_default

* w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator

* czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)

* komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow

* prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy

* w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model

* w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree

* zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:
announcements: {
 near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
 stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
 next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
 destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany

* panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:

* system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach

* definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy

* w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

* stopien widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej okreslany jest wylacznie na podstawie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

* przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane

* definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza

* kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"

* definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu

* sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego

* tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow

* parser plikow tekstowych ignoruje identyfikator plikow UTF

* w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu

* uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No

* w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekow
sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem suwakow w sekcji Settings panelu F12

* pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania

* w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu

* dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:37:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wykryte bledy w obsludze openGL nie powinny zasmiecac logu

- poprawka, sprzegi typu articulated nie powinny stawac okoniem

- eksperymentalnie, pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 m poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania. Dzieki temu pomocnik nie powinien juz tracic uzytecznosci po pierwszym popelnionym bledzie

- funkcjonalnosc, w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu

- funkcjonalnosc, dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100. Np wpis
weather.rainsound: { sound0: rain-sound-loop sound50: rain-sound-loop-heavy }
spowoduje ze przy zachmurzeniu w przedziale 1.0-1.5 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop natomiast przy zachmurzeniu w przedziale 1.5-2.0 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop-heavy

24
Pomoc doraźna / Odp: Dwa składy na jednym torze - Bałtyk SKM 2
« dnia: 13 Września 2020, 19:33:40 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30957.msg531320.html#msg531320

Pobierz wersje scenariusza z repo, wyglada ze jest to blad ktory Transkei jakis czas temu usunal. Albo zaczekaj na nastepna paczke calosciowa bo w sumie juz niedlugo :>

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2020, 18:28:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu poprawki na ostatnia chwile:

- poprawka, drzwi wymagajace do dzialania napiecia 24V pobiora je sobie rowniez z dzialajacej przetwornicy

- poprawka, kalkujacje glosnosc dzwiekow pojazdu ponownie uwzglednia rowniez tryb latajacej kamery

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:34:02 »
Prosze przedstawic precyzyjne daty jakie maja byc wpisane do exe jako punkty przelaczenia poszczegolnych por roku. Jesli dacie rade wypracowac jakies wspolne stanowisko to wpisze, bez tego zostanie jak jest bo nie mam specjalnie ochoty robic tego po piec razy gdy po zmianie parametru zaraz pojawi sie ktos protestujacy ze tak tez jest zle i jego zdaniem powinno byc inaczej.

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:18:43 »
Ogolnie rzecz biorac na ten moment pory roku przelaczane sa na 2 tygodnie przed odpowiadajaca im data astronomiczna. To ze w 2020 pogoda wariuje i jest o dobrych pare stopni cieplej niz dekade temu uwazam za malo wiazace w sytuacji gdy czesc scenariuszy i taboru odwzorowuje sytuacje sprzed 20-30 lat.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Września 2020, 23:04:09 »
Mialo nie byc ficzerow juz ale coz; w dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, powrot starej ikony

- w ramach koncertu zyczen, w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekow
sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem nowego gangu suwaczkow w sekcji Settings panelu F12

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 19:04:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw rilis kandidejt czyli wersja ktora potencjalnie pojdzie do nastepnej paczki; dlatego tez zadnych ambitnych zmian na razie nie bedzie, jedynie ewentualne poprawki:

- poprawka, kalkulacja glosnosci dzwiekow w przedziale silnikowym pojazdu uwzglednia rowniez kamery zewnetrzne

- poprawka, plastikowy zlom uwzglednia stan aktywacji kabiny przy okreslaniu efektu hamulca pomocniczego

- poprawka, programator swiatel zapala swiatla zgodnie ze swoja konfiguracja

- poprawka, parametr dir_brake udostepniany skryptom Pythona podaje wlasciwa wartosc

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 00:26:38 »
Po zmianie exe na najnowsze nie wszystkie składy zatrzymują się w peronach oraz nie odpinają wagonów i robią z nimi manewry.

Strony: [1] 2 3 ... 92