Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 91
1
Klawisz ESC powoduje pojawienie się zielonego, prawie nieprzezroczystego tła. Zwykle stosowałem ESC aby np. odczytać nazwę przystanku. A teraz duda.
Do odczytywania nazw przystankow chyba nieco wygodniejszy jest rozklad jazdy.

Menu wyjscia po wcisnieciu klawisza ESC pojawia sie w standardowym trybie pracy symulatora. Jesli potrzebna jest stara funkcjonalnosc, tzn. pauza nie blokujaca mozliwosci ruchu kamery itp., nalezy aktywowac tryb Debug (skrotem klawiszowym, lub uzywajac przelacznika na panelu F12)

2
Czysciciele szyb na stacji Baltyk Miasto pracuja na premie.

3
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 04 Maja 2020, 02:45:03 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.04:
Cytuj
* w pliku .mmd mozna podac jaka tekstura powinna byc uzyta dla "pustych" tablic, zamiast domyslnej "nowhere.tga". Definicja umieszczana jest w ostatniej "sekcji" pliku .mmd (razem z definicjami ekranow itp) wpisem destinationsignbackground: X gdzie X to nazwa pliku.

* w sekcji Security pliku .fiz mozna zdefiniowac opcjonalnie automatyczna aktywacje syreny pojazdu przy wdrozonym hamowaniu awaryjnym. Definicji dokonuje sie wpisem EmergencyBrakeWarningSignal=X gdzie X to suma liczb odpowiadajacych aktywowanym syrenom:
1: syrena niskotonowa
2: syrena wysokotonowa
4: gwizdawka

* dodana diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu

* w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg

* dodana czesciowa obsluga przez ai nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele

* w sekcji Ctrl. pliku fiz wpisem ReleaseParkingBySpringBrake=Yes mozna zasygnalizowac ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego

* w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc zwiekszenia/zmniejszenia mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)

* przy wykryciu w trybie jazdy manewrowej sygnalu W5 oprocz uwzgledniania obecnosci rozjazdow AI sprawdza rowniez, czy na odcinku miedzy pojazdem oraz W5 znajduje sie semafor lub tarcza manewrowa dla jazdy w przeciwnym kierunku, i jesli znajdzie taki semafor, zawraca dopiero po jego minieciu

* dodane urzadzenie kabinowe couplingdisconnect_sw: rozpinajace sprzeg po stronie obsadzonej kabiny. Domyslny skrot klawiszowy urzadzenia to Shift + Delete

* w konfiguracji sprzegu w pliku .fiz mozna wpisem ControlType=X (gdzie X to lancuch tekstowy) podac identyfikator, bedacy abstrakcja rodzaju komunikacji i/lub polaczenia uzywanych przy przesylaniu sygnalow ukrotnienia. Przy sprzeganiu pojazdow zapiecie ukrotnienia mozliwe jest tylko miedzy sprzegami z tym samym identyfikatorem

* wczytywanie plikow dzwiekowych jest odnotowywane w logu

* w przypadku pojazdow z nastawnikiem uniwersalnym okienko pomocnika wyswietla zadany procent mocy/hamowania oraz pozycje nastawnika. Jesli w pojezdzie zalaczony jest tempomat sygnalizowane jest to litera 'T' na wskazniku kierunku jazdy

* dodatkowa wartosc eventu whois: 32+1 = nazwa pojazdu prowadzacego sklad, ktory wyzwolil event

* dodany nowy rodzaj eventu sluzacy do zmiany tekstury wymiennej w statycznym modelu/modelach. Event definiowany jest nastepujaco:
event ... texture ... model1|model2|model3|etc skinindex skinfile inputcell endevent
gdzie:
model1|model2|etc: lista modeli ktore otrzymaja nowa teksture, rozdzielonych znakiem |
skinindex: numer tekstury wymiennej ktora zostanie zastapiona, w przedziale 1-4
skinfile: tekst definiujacy nazwe materialu ktory zostanie przypisany jako podana tekstura wymienna
inputcell: nazwa opcjonalnej komorki pamieci (lub none jesli ciag skinfile nie uzywa parametrow)
wartosci przechowywane w podanej komorce pamieci moga byc uzyte jako parametry (p1) (p2) oraz (p3) w lancuchu skinfile na normalnych zasadach

* dodany opcjonalny parametr friction dla node track w postaci
friction nazwakomorkipamieci
Wartosc tarcia dla danego odcinka toru jest modyfikowana wg wzoru
tarcie = wartosc bazowa * pierwsza wartosc liczbowa z komorki pamieci + druga wartosc bazowa z komorki pamieci

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) swiatel z rozszerzeniem _xon  Wariant ten zostanie dla danego swiatla pokazany zamiast modelu _on w przypadku gdy pojazd ma zalaczone przyciemnienie swiatel

* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) sprzegow z rozszerzeniem _xon. Wariant ten zostanie dla danego sprzegu pokazany zamiast modelu _off w przypadku gdy pojazd spiety jest z innym pojazdem wyswietlajacym wariant modelu _on lub w przypadku nalozenia polsprzegu

* malowanie ekranow pythona mozliwe jest rowniez na modelu lowpoly, w przypadku gdy obsadzona kabina nie posiada dedykowanego modelu

* przesylanie komend obslugi urzadzen kabinowych dziala czesciowo rowniez w maszynowni

* dodana czesciowa obsluga pary dodatkowych swiatel w pojazdach. Identyfikatory submodeli nowych swiatel to headsignal a flagi bitowe dla programatora swiatel to +128 (swiatlo lewe) oraz +256 (swiatlo prawe)

* w pliku .fiz mozliwa jest parametryzacja asymilacji przewodu glownego. W sekcji Cntrl.:
OMP= Maksymalny wzrost ciśnienia w przewodzie głównym podczas asymilacji hamulca. [bar]
OPD= Prędkość spadku ciśnienia w przewodzie głównym po asymilacji hamulca. [bar/s]

* dodana obsluga dedykowanych dzwiekow zapiecia/rozpiecia poszczegolnych elementow sprzegu:
brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie

* dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS

* stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)

* okienko pomocnika powinno nieco inteligentniej wyliczac i/lub prezentowac odleglosc do zmiany dozwolonej predkosci

* w logu zglaszane sa tekstury o watpliwych wymiarach

* dodana obsluga nowych urzadzen kabinowych:
dirforward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "naprzod"
dirneutral_bt: // guzikolampka ustawiajaca nastawnik kierunku w pozycji neutralnej
dirbackward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "wstecz"

* sekcja MotorParamTable0: pliku .fiz ma zastosowanie rowniez dla pojazdow z silnikiem diesla

* dodana mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html

* poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

* panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

* w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: zdefiniowac mozna dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie danego pojazdu. W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku rainsound_default

* w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator

* czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)

* komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow

* prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy

* w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model

* w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree

* zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:
announcements: {
 near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
 stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
 next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
 destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany

* panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:

* system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach

* definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy

* w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

* stopien widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej okreslany jest wylacznie na podstawie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Sierpnia 2020, 03:27:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz wysypywac po napotkaniu blednego eventu getvalues

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

- eksperymentalnie, o stopniu widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej decyduje wylacznie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

5
EU07 Simulator English forum / Odp: Loco cabs
« dnia: 06 Sierpnia 2020, 16:17:59 »
The "cab change" in single cab vehicles work similarly to how it works in other vehicles -- pressing Home/End moves you from the cab to engine compartment, which in such case is still the same cab. Then pressing it again moves you to the "opposite end cab" which is still the same cab, but you're typically placed on the other side of it (there's usually another seat in the cab for this) and reverser lever works in opposite manner, i.e. when set to "forward" the vehicle will move towards what up to this point was its rear.

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Sierpnia 2020, 08:37:37 »
Dodalem z 2 i wyleciało. Ale nie wiem czy to będzie to. Wcześniej nie było problemów. L053_poludnie, pierwsza misja.
openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Skonczyla mu sie dostepna pamiec i sie wylozyl. To raczej nie kwestia malowania paru obiektow wiecej w ramach odbic, bo mapa ma taka sama wielkosc jak miala do tej pory.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Sierpnia 2020, 18:41:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, bistabilny przelacznik oswietlenia przedzialow powinien dzialac wiecej niz jeden raz

- w ramach koncertu zyczen, definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

- palimy intele, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy
wartosc parametru mozna rowniez modyfikowac "w locie" za posrednictwem suwaczka w sekcji GfxRenderer panelu F12

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Sierpnia 2020, 16:26:50 »
Zacznijmy od tego czy nie prosciej jednak kliknac mysza na wajche od zwrotnicy?

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Sierpnia 2020, 05:03:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:

- w ramach koncertu zyczen, system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" (o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach)

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Automatyczne opuszczanie pantografów
« dnia: 30 Lipca 2020, 19:57:05 »
Dzień Dobry, mam taki pewien problem, że na każdej scenerii przy edytowanym składzie, przy pokonaniu połowy misji w scenariuszu np. EN57AKŁ na scenariuszu Bałtyk_SKM2 podmieniłem na ED72-010 ( misja ROJ55334, ROJ55335) gdy dojechałem do Bałtyku Głównego automatycznie opuściły się pantografy. Przełączniki w pociągu były nie ruszane, a tym bardziej przełączniki pantografów były nie ruszane.
Chciałbym żeby one się nie opuszczały. Byłbym wdzięczny za pomoc.ch forum.
Jesli podmieniasz sklady na jakies wlasne, zwroc uwage by ustawic wlasciwe polaczenie miedzy czlonami zespolu -- przy niekompletnym polaczeniu moze wystapic sytuacja ze napiecie nie jest przekazywane do czlonow sasiednich, i w rezultacie nastepuje rozladowanie baterii.

11
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, ai zwraca baczniejsza uwage na potrzeby dobijajacych sie do wagonow pasazerow

- dobra zmiana, w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree

- w ramach koncertu zyczen, zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:
announcements: {
 near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
 stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
 next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
 destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany

12
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie Quark-u
« dnia: 26 Lipca 2020, 00:32:35 »
Zaraz może być L61.
Tak jak napisalem doslownie w nastepnym zdaniu -- powodzenia w dogadaniu sie z autorem.

13
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie Quark-u
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:02:28 »
Nie oszukujmy sie ze akurat profil pionowy i "mozliwosc wspinania sie bruttem" to jest cos co powoduje u mikoli masowe przebieranie nogami. Zatem wzbudzanie entuzjazmu lub jego brak to w duzej mierze kwestia indywidualna. No i zagadnienie jest czysto teoretyczne, bo o ile sie orientuje to zadnych golych scenerii z profilem pionowym ktore czekaja na urozmaicenie zamiast tej to w symulatorze chyba nie ma.

(jest l061, ale powodzenia w dojsciu do ladu z autorem)

14
    if (NewCommand == "Radio_channel") {
        // wybór kanału radiowego (którego powinien używać AI, ręczny maszynista musi go ustawić sam)
        if (NewValue1 >= 0) {
            // wartości ujemne są zarezerwowane, -1 = nie zmieniać kanału
            iRadioChannel = NewValue1;
            if( iGuardRadio ) {
                // kierownikowi też zmienić
                iGuardRadio = iRadioChannel;
            }
        }
        // NewValue2 może zawierać dodatkowo oczekiwany kod odpowiedzi, np. dla W29 "nawiązać
        // łączność radiową z dyżurnym ruchu odcinkowym"
        return true;
    }

To jest w exe tak od piecdziesieciu lat, a czemu do tej pory nikt tego nie wykorzystal nie wiem :V

15
Puscilem AI na tej trasie, ale w Macierzewie i w Orzechowie sygnal do odjazdu kierpoc odgwizdal dopieru po otrzymaniu sygnalu odjazdu. Pozostale przystanki za Macierzewem nie mialy sygalizacji i kierpoc gwizdal po zakonczeniu przeladunku i minieciu godziny odjazdu. Czyli "u mnie dziala" ;/

Exe przynajmniej na ten moment opiera sie tylko na wpisach kanalow w rozkladzie jazdy, bo jest slepe i nie widzi znakow przy torach tak jak uzytkownik. Jesli ktos kiedys oskryptuje wskazniki zeby podawaly komende zmiany kanalu do torow coby je sobie AI mogla wyskanowac i uwzglednic, to tez beda mialy znaczenie.

16
"U mnie dziala" ;/

Na ktorym konkretnie wariancie scenariusza, pojezdzie i miejscu zdarzylo sie cos takiego? Ponadto:
Cytuj
Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow, dlatego nalezy zwracac uwage czy otrzymany komunikat dotyczy nas, czy moze kogos innego

17
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)

- w ramach koncertu zyczen na bis, komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow, dlatego nalezy zwracac uwage czy otrzymany komunikat dotyczy nas, czy moze kogos innego

- lekcje dla ai, prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy

- funkcjonalnosc, w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 16 Lipca 2020, 19:39:56 »
Ma to zwiazek z tym, ze stan przyciskow w danej kabinie ustawiany jest w momencie "wejscia" do niej, na podstawie lokalnego stanu pojazdu. Komendy obslugi urzadzen generowane sa jednorazowo przy stanie zmianu urzadzenia na pulpicie, dlatego tez dopoki taka zmiana nie ma miejsca, symulator w efekcie utrzymuje swoj "stan biezacy".

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 16 Lipca 2020, 16:45:00 »
Bad file: failed do locate texture file "fx/invalid"

Zobacz czy sytuacja poprawi sie po wypakowaniu do katalogu w ktorym masz zainstalowany symulator archiwum z zalacznika?

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 16 Lipca 2020, 02:42:27 »
W załaczniku umieszczam log z uruchomienia najnowszej wersji roboczej MaSzyny uruchamiając Starterem na ustawieniu "Uproszczony shaderowy"
Obawiam sie ze przy tych samych ustawieniach "u mnie dziala" tzn. nie obserwuje takiego efektu ;/ Mozliwe ze roznice robi tutaj karta graficzna i/lub jej sterownik. Jesli moge cos zasugerowac, to zobacz czy nie pomoze zmiana ustawien -- te ktorych uzywasz obecnie obejmuja multisampling x16 co (pomijajac duza zasobozernosc co kloci sie z idea trybu "uproszczonego") potrafi sprawiac roznym konfiguracjom klopoty z poprawnym generowaniem obrazu. Jesli celem jest w miare sensowna wydajnosc w trybie szaderowym, to sprobuj nastepujacych zmian w eu07.ini:

vsync no
multisampling 2
maxtexturesize 4096
gfx.skippipeline no
gfx.postfx.motionblur.enabled no

(multisampling 2 to w rzeczywistosci msaa x4, ktore na upartego mozna obnizyc do multisampling 1 czyli msaa x2)

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 15 Lipca 2020, 19:24:22 »
Wysyłam log ale po włączeniu nie ma różnicy
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 20.506.64.0)
Nie ma roznicy bo nadal uruchamiasz exe zalaczone do paczki :>  Zwroc uwage by wybrac exe do uruchomienia w starterze, lub kliknij na wlasciwe jesli startera nie uzywasz.

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 15 Lipca 2020, 16:51:55 »
Niedawno, choć od paru tygodni testuję MaSzynę z załączoną opcją graficzną "Uproszczony shaderowy" dotknął mnie następujący problem:
Czy moglbys pobrac biezaca wersje robocza z przyklejonego watku w dziale "Na Warsztacie" i wrzucic tutaj log z jej uruchomienia? Nie jestem pewien jakie dokladnie ustawienia daje u ciebie starter w tym trybie "uproszczonym", wiec to bedzie w miare wygodny sposob by je uzyskac i zduplikowac na moim koncu.

23
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna skuteczniej zauwazac i reagowac na pozostawione zezwolenie na otwarcie drzwi

- w ramach koncertu zyczen, by ulatwic zycie wsparciu technicznemu w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator

24
Pomoc doraźna / Odp: Budowanie scenariusza
« dnia: 14 Lipca 2020, 02:14:55 »
Biorac pod uwage ze autor chce budowac metro, to dostepnosc modeli terenu to chyba najmniejszy z jego priorytetow :v

25
Hebelki maja tez oznaczenia namalowane na pulpicie, bo w rzeczywistosci maszynista tez potrzebuje tej informacji a magicznych tooltipow niet. Wystarczy sie przyjrzec i przeczytac.

26
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie jest inny niz dzwiek odtwarzany podczas przebywania na zewnatrz. Dzwiek odtwarzany w danym pojezdzie definiowany jest w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku o nazwie rainsound_default

27
Pomoc doraźna / Odp: Biały wyświetlacz w wagonie
« dnia: 11 Lipca 2020, 20:56:59 »
powiem że wszystkie wagony 111Arow 141A 168A 140-10 rożne wagony które mają wyświetlacze,nawet radyjko(koliber) mi nie pokazuje na jakim kanale jestem jest na biało (logu nie mam)
Uzywasz moze do uruchomienia nowego startera? Zwroc uwage czy w opcjach programu zalaczona jest obsluga skryptow Pythona.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 11 Lipca 2020, 19:04:03 »
Obawiam sie ze nie bardzo, przynajmniej na razie -- zmiana polozenia kamery przypisana jest na sztywno w exe do przyciskow myszy i nie wykorzystuje systemu komend ktory steruje urzadzeniami pojazdu.

Jakims tam bieda-rozwiazaniem moze byc teoretycznie szamysntwo w postaci edycji pliku mmd pojazdu, i wpisanie tam takich samych parametrow dla driverXpos: i driverXsitpos: W takiej aranzacji kamera po wejsciu do kabiny bedzie umieszczona w tej samej pozycji w jakiej znajduje sie gdy "siadamy" uzywajac prawego przycisku.

29
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

- funkcjonalnosc, panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

30
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 10 Lipca 2020, 16:24:26 »
@tmj wpis jest w załączniku w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg530163.html#msg530163
Nie zauwazylem bo miniaturka miala grubosc jednej linijki :>  To jest jakis unoff? W paczce calosciowej nie mam zadnego forest_490m

Strony: [1] 2 3 ... 91