Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 96
61
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Marca 2021, 03:48:34 »
Re: dziwactwa wyswietlane przez pomocnika, dzialal on na tej samej zasadzie co dla AI, co skutkowalo tym ze jesli uzytkownik przewalil jakies ograniczenie, to ograniczenie to ciagnelo sie za nim az do zmiany kierunku lub podobnego "resetu" tabelki skanowania. W wersji biezacej exe pomocnik "odpuszcza" ograniczenia po minieciu ich o spora odleglosc, jesli sklad prowadzony jest przez faktycznego uzytkownika, zakladajac ze skoro limit zostal olany to trudno i raczej nie ma sie co spodziewac powrotu na miejsce przestepstwa.

62
W dzisiejszym tegorocznym uaktualnieniu:

- poprawka, czuwak uwzglednia rowniez zasilanie z przetwornicy

- poprawka, usuniete potencjalne blokowanie sie drzwi

- poprawka, multisampling ponownie dziala w trybie legacy

- poprawka, WS powinien byc nieco mniej wrazliwy na utrate zasilania

- poprawka, exe nie powinno psuc definicji tablic rozkladowych dla skryptow pythona

- zeby bylo tak jak bylo, pojazdy w trybie wait_for_orders nie sa slepe na sytuacje w ich otoczeniu

- greta i stele lubia to, multisampling ograniczony do maksymalnie 8x

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

- w ramach koncertu zyczen na bis, zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%) UWAGA: zmiana ta wymaga dostosowania pliku textures/sky/stratus.mat np:
shader: clouds
clear: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
scattered: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
broken: {
 texture1: sky/stratus
}
overcast: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
rain: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
snow: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
// default
texture1: sky/stratus

- funkcjonalnosc, wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow, potencjalnie wyreczajacego jasnie pana mechanika

- funkcjonalnosc, predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

- funkcjonalnosc, naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

- funkcjonalnosc, dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

- funkcjonalnosc, lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

- funkcjonalnosc, stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

- funkcjonalnosc, wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

- funkcjonalnosc, dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

- funkcjonalnosc, dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

- funkcjonalnosc, dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

UWAGA: poniewaz wprowadzenie systemu podpowiedzi wymagalo dosc gruntownego przeorania calego modulu wirtualnego mechanika, prosze zwrocic uwage czy ponowne zszycie modulu do kupy nie spowodowalo bledow w zachowaniu AI, i w obsludze pojazdow ogolnie


63
Symulator / Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
« dnia: 19 Stycznia 2021, 22:37:48 »
Nie udało mi się niestety ustalić, czym są cyngle, wg windowsowej kalibracji jest to oś, ale axis4 nie dało efektów, a szkoda, bo to idealne na nawrotnik ;P
Zdaje sie ze cyngle PS4 sa przez GLFW widziane jako przyciski a nie osie, chociaz jesli dochodzi tu jakies szamynstwo w postaci emulacji, to wszystko moze sie zdarzyc.

Tutaj: https://discourse.glfw.org/t/glfw-controller-database/768 dostepny jest program w javie, ktory pokazuje jak GLFW postrzega podlaczony kontroler pod wzgledem przyciskow i osi, moze sie na cos przyda.

64
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« dnia: 19 Stycznia 2021, 21:47:30 »
Mhm. Chwastow ogolnie chyba byc nie powinno, bo nie kojarzy mi sie zeby doszly jakies nowe elementy oparte na RNG od czasu gdy byl dzialajacy multiplayer, ale odmienne wersje exe i/lub plikow pojazdow moga dac taki efekt -- wystarczy ze ktorys .mmd jakiegos pojazdu bedzie mial jeden losowy zestaw dzwiekow wiecej, zeby wszystko sie rozjechalo.

65
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« dnia: 11 Stycznia 2021, 17:44:53 »
Taki same jak po lanie, tylko znacznie prędzej się zdesynchronizuje.
Powinno dzialac tak samo -- wszystkie ramki "obowiazuja" dopiero po otrzymaniu ich i rozeslaniu przez serwer, to ze sobie wciskasz klawisze na lokalnym kliencie nie wplywa na symulacje dopoki serwer nie postawi na tym swojego stempelka. Czyli w przypadku wolnego lacza moze pojawic sie zauwazalny lag w reakcji na klikniecia i ogolnie jakas tam czkawka ze wzgledu na mniejsza plynnosc odbioru pakietow, ale synchronizacje powinien trzymac.

66
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2020, 17:58:40 »
Znalazl sie chwast, bedzie wyrwany w nastepnym uaktualnieniu.

W miedzyczasie pomoc moze ustawienie w ini
gfx.skippipeline yes

67
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2020, 15:13:06 »
Od październikowych wersji, renderowanie sieci trakcyjnej się, przynajmniej u mnie, popsuło. Na wrześniowych jest dobrze.
Tzn co konkretnie na tym filmiku jest uznawane za "popsute"?

Poka loga zeby dalo sie zduplikowac ustawienia z ini, albo przynajmniej ustalic :>

68
Symulator / Odp: Wydajność
« dnia: 20 Listopada 2020, 18:49:47 »
shadowtune 8192 0 400 0
To w zasadzie jedyny element ktory moze miec negatywny wplyw -- mapa cieni o wielkosci 8k dosc drastycznie potrafi zrec fillrate, a przy aktywnej kaskadzie cieni jest w zasadzie zbedna. Sprobuj zredukowac ten parametr do np
shadowtune 4096 0 350 0

W druga strone, kilka parametrow obniza ci nieco jakosc graficzna i mozna potencjalnie pomyslec o ich zwiekszeniu:
multisampling 0
Ustawienie na poziomie 1 powinno przejsc dosc bezbolesnie, moze nawet 2

width 2560
height 1440
gfx.framebuffer.width 1920
gfx.framebuffer.height 1080
Wizualizacja uzywa bufora o sporo mniejszych rozmiarach niz faktyczna rozdzielczosc okna. Dla lepszego efektu te wartosci powinny byc rowne, chociaz oczywiscie ustawienie rozdzielczosci malowania na 2560x1440 bedzie bardziej wymagajace niz przy 1920x1080

69
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Listopada 2020, 22:14:55 »
Nie znam zadnych szczegolow owego problemu z desyncem a "znajomy mi cos mowil" nic mi w tym temacie nie wyjasnia. Sprecyzujcie temat na tyle by dalo sie zduplikowac problem o ile faktycznie wystepuje w kodzie a nie miedzy krzeslem i klawiatura, to bedzie mozna pomyslec o jego usunieciu.

70
Symulator / Odp: Wydajność
« dnia: 19 Listopada 2020, 22:10:26 »
Pozostaje ci zatem jedynie napisac list do firmy AMD z uprzejmym zapytaniem dlaczego ich konkurencja potrafi w openGL, a oni nie.

Nie podejmuje sie zgadywac na oslep przyczyn takiej a nie innej sytuacji gdy nie chce ci sie nawet spelnic prosby o zalaczenie logu z uruchomienia symulatora.

71
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 18:44:04 »
No dobra, ale jak ma event:sent multiple semafor_S1 to powinno jej dać zatrzymanie po odczytaniu komendy, a nie pustą tabelkę.
Wyszlo ze to chwast zasiany przy okazji wyrywania innego chwasta pare miesiecy temu -- obiekt emitujacy komende po odebraniu jej deaktywowal sie co nie bylo najmadrzejsze w przypadku semaforow. Z tego co pamietam ta latka byla dodana "na wszelki wypadek" wiec eksperymentalnie ja cofne i zobaczymy co sie z kolei popsuje.

72
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 18:15:01 »
Reakcja bedzie zalezec od tego czy na grupie postojowej sklad trzymany jest przez tarcze manewrowa czy semafor. Jesli jest to semafor, to jego wskazania beda respektowane. Jesli tarcza manewrowa to zostanie ona zignorowana, poniewaz sklad nie bedzie w trybie manewrowym, wiec zadne tarcze go w takiej sytuacji nie obchodza.

Wydaje mi sie to logiczna konsekwencja przyjetego w czasach prehistorycznych --rowniez dosc logicznego-- zalozenia, ze o jezdzie rozkladowej decyduje posiadanie rozkladu. A szamynstwa z mieszaniem trybow zeby mozna bylo w starterze podejrzec rozklad to chyba nieporozumienie, ktore powinno byc raczej rozwiazane np przez jedna ze starterowych magicznych komend, w tym wypadku pozwalajaca na poinformowanie startera jaki rozklad (lub rozklady) zostana podane dla danego skladu.

73
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 17:26:26 »
Nie wiem bo nie rozumiem pytania :V

74
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 16:33:37 »
Teraz pytanie, czy wymagany jest całkowity brak poboru prądu, aby odcinek został zasilony ponownie
Z tego co pamietam to tak, a dokladniej to liczenie czasu przerwy do ponownego zalaczenia ma miejsce tylko gdy odcinek nie ma zadnego obciazenia. Podstacja robi trzy proby, po trzeciej wylacza sie na minute.

75
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 16:28:10 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.
Jesli pojazd ma przypisany rozklad to pracuje w trybie jazdy rozkladowej, ignorujac stan tarczy manewrowych. Komenda Shunt nie zmienia trybu jazdy, a jedynie doklada do kolejki polecen instrukcje odpiecia/zapiecia tego co znajdzie sie w polu widzenia. To chyba nie jest zadna nowosc, chociaz nie wykluczam ze dawno dawno temu logika obslugi dzialala jakos inaczej.

76
Symulator / Odp: Wydajność
« dnia: 18 Listopada 2020, 16:18:38 »
Pozostawiam to bez komentarza.
Bez komentarza to jeszce pol biedy, ale zalaczyc loga z uruchomienia zeby sie dalo chociaz sprawdzic czy symulator uruchamia ci sie na tym bezcennym Radeonie czy moze na jakims wbudowanym intelu to by sie przydalo. No ale coz, zawsze to latwiej powylewac sobie gorzkie zale.

77
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 23:54:58 »
2. Wagony nie przestawiają się automagicznie przy ruszaniu nastawnikiem kierunku albo odpięciu/przypięciu się do składu, tylko w ściśle określonych sytuacjach i w porozumieniu z maszynistą.
U nas tez nie przestawiaja sie one "automagicznie", tylko robi to rewident w scisle okreslonych sytuacjach. A ze nie mamy jego wizualizacji to inna para kaloszy :>

78
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 23:22:10 »
Ale raczej nie symulujemy Janusza co musi miec kontrole nad skladem na bezludnej wyspie tylko normalne sytuacje kolejowe, ktore jesli dobrze rozumiem polegaja na tym ze hamulce w danym skladzie ustawia rewident na podstawie instrukcji, a to ze jasnie pan mechanik moze miec jakies tam zachcianki instrukcje owa naruszajace nie ma specjalnego znaczenia poza ewentualnym zgloszeniem do UTK..? Czy tez to do obowiazkow mechanika nalezy zapylanie wzdluz skladu i sprawdzanie i ustawianie wszystkich hamulcow?

79
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 23:01:45 »
Przejrzę kod w paru miejscach, może uda się wyrugować działanie autorewidenta przy pociągach prowadzonych przez człowieka.
Wywalic kod to jest piec minut, ale jesli problemem jest ze nastawy sa niezgodne z jakas tam instrukcja, to chyba raczej rozwiazaniem powinno byc dostosowanie kodu do instrukcji niz pozbycie sie go w ogole?

80
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 09 Listopada 2020, 17:26:11 »
Czyli ewidentnie coś z szaderem.
To jest raczej ten sam chwast ktory powoduje bledne wyswietlanie tekstury impulsa (przy ladowaniu "starego" e3d nie sa generowane wektory potrzebne do wyliczenia matrycy TBN z ktorej korzysta szader). Powinno byc ogarniete w nastepnym uaktualnieniu, jak juz je skoncze zszywac.

81
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 08 Listopada 2020, 16:19:58 »
"U mnie dziala" (na niepoprawionych rozkladach) Sygnal nadawany jest na kanale 7-ym, a dokladniej to na kanale aktywnym w momencie nadania rozkladu, jesli rozklad jako taki nie ma podanego kanalu nasluchu.

82
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 17:20:09 »
W zasadzie wszystkie moje przejazdzki pociagami towarowymi po sceneriach ograniczaja sie do shift-Q i nie pamietam chocby jednego przypadku takiej sytuacji jaka opisujesz. Podobnie nie przypominam sobie obserwacji czegos takiego w mijanych skladach. Masz moze jakis konkretny przypadek (scenariusz i sklad) gdzie moge to sobie obejrzec?

83
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 16:49:20 »
Czy jest możliwość żeby pociągi towarowe prowadzone przez komputer (AI) przy ruszaniu trochę wolniej kręciły nastawnikiem? Po otrzymaniu drogi wolnej praktycznie od razu dają docelowy prąd. Mogłyby np. potrzymać po około 5 sekund na każdej z trzech pierwszych pozycji żeby naciągnąć skład?
Przy prowadzeniu pociagow towarowych AI zwraca uwage na trzy czynniki -- czy sklad nie przekroczyl (skromnego) poziomu przyspieszenia, czy dostepny prad pozwala na wejscie na wyzsza pozycje, i czy naprezenia na sprzegach nie przekraczaja bezpiecznych wartosci. Sztuczne trzymanie na pierwszej czy drugiej pozycji nie ma w takich warunkach specjalnego sensu -- jesli AI przechodzi przy starcie na pozycje nieco wyzsza to jest tak dlatego, ze w jej ocenie moze sobie na to pozwolic.

84
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Października 2020, 18:19:52 »


(milek w swojej galazce dorobil celowanie w urzadzenia wskaznikiem laserowym, jakby co)

85
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Października 2020, 00:51:03 »
Rzeczywiscie wysypy byly dosc losowe, w miejscach gdzie teoretycznie nie ma nic podejrzanego. Dlatego obawiam sie ze trudno by mi bylo spekulowac co dokladnie bylo przyczyna (w sensie czy to symulator sam sobie napsul, czy tez namieszal mu jakis inny czynnik) :<

86
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Października 2020, 17:08:42 »
Blad objawia sie przy ladowaniu paczkowego e3d, przy wczytywaniu t3d lub wygenerowanego od nowa e3d jest juz w porzadku, wiec nie kazdemu sie trafi ;>

Ogolnie jest juz poprawiony, ale wypychac nowy build dla jednej latki to tak troche bez sensu, wiec sie nie spieszylem.

87
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Października 2020, 01:26:01 »
@tmj jesteś w stanie zrobić "wirtualne" napięcie tam gdzie jest sieć trakcyjna?
Potencjalnie owszem, ale chyba nie tedy droga. Raczej wypadaloby poprawic siec tak, by dzialala jak na pozostalych sceneriach, niz wylaczac czesc symulacji.

88
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 21:24:41 »
Ustawienie livetraction no powoduje ze pojazd z podniesionymi pantografami otrzyma wirtualne napiecie w miejscu gdzie nie ma polozonych drutow. Jesli drut w danym miejscu wystepuje, to jest obslugiwany standardowo.

89
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 20:47:44 »
Hmm postawilem ten sklad na TD i dalem AI wolna reke. Zarowno przy wyluzowanym skladzie jak i ruszajac spod semafora rozpedzila sie bez wiekszych problemow, rowniez przy napieciu obnizonym do 3kV. Zajelo jej to co prawda pare kilometrow by osiagnac 70-80 km/h, ale to akurat przy ciezkim skladzie chyba dosc normalne.

90
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 19:21:16 »
U mnie AI sobie nie radzi na tym składzie, daje 1 pozycje na nastawniku, chwilę czeka, następnie daje trzy pozycje pociąg zaczyna ruszać, w tym momencie AI dodaje jeszcze kilka pozycji pociąg  naciąga się i zwalnia, rośnie amperaż i wywala nadmiarowy i tak w kółko. Exe najnowsze z warsztatu. Jeszcze ma na to wpływ napięcie w sieci ponieważ przy napięciu 2700V amperaż na byku wynosi 550A, potem następuje wzrost napięcia na 3200V i wywala nadmiarowy bo wzrastają ampery ponad 650A.
Jesli to mozliwe, wklejcie tutaj trainset ktory sprawia takie problemy.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 96