121
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 15:58:50 »
Nie dorzucalem plikow bo override jest opcjonalny a wpis dla deszczu byl jedynie przykladowy :>
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
* w pliku .mmd mozna podac jaka tekstura powinna byc uzyta dla "pustych" tablic, zamiast domyslnej "nowhere.tga". Definicja umieszczana jest w ostatniej "sekcji" pliku .mmd (razem z definicjami ekranow itp) wpisem destinationsignbackground: X gdzie X to nazwa pliku.
* w sekcji Security pliku .fiz mozna zdefiniowac opcjonalnie automatyczna aktywacje syreny pojazdu przy wdrozonym hamowaniu awaryjnym. Definicji dokonuje sie wpisem EmergencyBrakeWarningSignal=X gdzie X to suma liczb odpowiadajacych aktywowanym syrenom:Kod: [Zaznacz]1: syrena niskotonowa
2: syrena wysokotonowa
4: gwizdawka
* dodana diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu
* w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg
* dodana czesciowa obsluga przez ai nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele
* w sekcji Ctrl. pliku fiz wpisem ReleaseParkingBySpringBrake=Yes mozna zasygnalizowac ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego
* w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc zwiekszenia/zmniejszenia mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)
* przy wykryciu w trybie jazdy manewrowej sygnalu W5 oprocz uwzgledniania obecnosci rozjazdow AI sprawdza rowniez, czy na odcinku miedzy pojazdem oraz W5 znajduje sie semafor lub tarcza manewrowa dla jazdy w przeciwnym kierunku, i jesli znajdzie taki semafor, zawraca dopiero po jego minieciu
* dodane urzadzenie kabinowe couplingdisconnect_sw: rozpinajace sprzeg po stronie obsadzonej kabiny. Domyslny skrot klawiszowy urzadzenia to Shift + Delete
* w konfiguracji sprzegu w pliku .fiz mozna wpisem ControlType=X (gdzie X to lancuch tekstowy) podac identyfikator, bedacy abstrakcja rodzaju komunikacji i/lub polaczenia uzywanych przy przesylaniu sygnalow ukrotnienia. Przy sprzeganiu pojazdow zapiecie ukrotnienia mozliwe jest tylko miedzy sprzegami z tym samym identyfikatorem
* wczytywanie plikow dzwiekowych jest odnotowywane w logu
* w przypadku pojazdow z nastawnikiem uniwersalnym okienko pomocnika wyswietla zadany procent mocy/hamowania oraz pozycje nastawnika. Jesli w pojezdzie zalaczony jest tempomat sygnalizowane jest to litera 'T' na wskazniku kierunku jazdy
* dodatkowa wartosc eventu whois: 32+1 = nazwa pojazdu prowadzacego sklad, ktory wyzwolil event
* dodany nowy rodzaj eventu sluzacy do zmiany tekstury wymiennej w statycznym modelu/modelach. Event definiowany jest nastepujaco:Kod: [Zaznacz]event ... texture ... model1|model2|model3|etc skinindex skinfile inputcell endevent
gdzie:Kod: [Zaznacz]model1|model2|etc: lista modeli ktore otrzymaja nowa teksture, rozdzielonych znakiem |
wartosci przechowywane w podanej komorce pamieci moga byc uzyte jako parametry (p1) (p2) oraz (p3) w lancuchu skinfile na normalnych zasadach
skinindex: numer tekstury wymiennej ktora zostanie zastapiona, w przedziale 1-4
skinfile: tekst definiujacy nazwe materialu ktory zostanie przypisany jako podana tekstura wymienna
inputcell: nazwa opcjonalnej komorki pamieci (lub none jesli ciag skinfile nie uzywa parametrow)
* dodany opcjonalny parametr friction dla node track w postaciKod: [Zaznacz]friction nazwakomorkipamieci
Wartosc tarcia dla danego odcinka toru jest modyfikowana wg wzoruKod: [Zaznacz]tarcie = wartosc bazowa * pierwsza wartosc liczbowa z komorki pamieci + druga wartosc bazowa z komorki pamieci
* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) swiatel z rozszerzeniem _xon Wariant ten zostanie dla danego swiatla pokazany zamiast modelu _on w przypadku gdy pojazd ma zalaczone przyciemnienie swiatel
* w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) sprzegow z rozszerzeniem _xon. Wariant ten zostanie dla danego sprzegu pokazany zamiast modelu _off w przypadku gdy pojazd spiety jest z innym pojazdem wyswietlajacym wariant modelu _on lub w przypadku nalozenia polsprzegu
* malowanie ekranow pythona mozliwe jest rowniez na modelu lowpoly, w przypadku gdy obsadzona kabina nie posiada dedykowanego modelu
* przesylanie komend obslugi urzadzen kabinowych dziala czesciowo rowniez w maszynowni
* dodana czesciowa obsluga pary dodatkowych swiatel w pojazdach. Identyfikatory submodeli nowych swiatel to headsignal a flagi bitowe dla programatora swiatel to +128 (swiatlo lewe) oraz +256 (swiatlo prawe)
* w pliku .fiz mozliwa jest parametryzacja asymilacji przewodu glownego. W sekcji Cntrl.:
OMP= Maksymalny wzrost ciśnienia w przewodzie głównym podczas asymilacji hamulca. [bar]
OPD= Prędkość spadku ciśnienia w przewodzie głównym po asymilacji hamulca. [bar/s]
* dodana obsluga dedykowanych dzwiekow zapiecia/rozpiecia poszczegolnych elementow sprzegu:Kod: [Zaznacz]brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie
* dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS
* stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)
* okienko pomocnika powinno nieco inteligentniej wyliczac i/lub prezentowac odleglosc do zmiany dozwolonej predkosci
* w logu zglaszane sa tekstury o watpliwych wymiarach
* dodana obsluga nowych urzadzen kabinowych:Kod: [Zaznacz]dirforward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "naprzod"
dirneutral_bt: // guzikolampka ustawiajaca nastawnik kierunku w pozycji neutralnej
dirbackward_bt: // guzikolampka ustawiajaca kierunek jazdy "wstecz"
* sekcja MotorParamTable0: pliku .fiz ma zastosowanie rowniez dla pojazdow z silnikiem diesla
* dodana mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html
* poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym
* panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania
* w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: zdefiniowac mozna dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie danego pojazdu. W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku rainsound_default
* w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator
* czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)
* komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow
* prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy
* w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model
* w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree
* zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:Kod: [Zaznacz]announcements: {
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany
near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}
* panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:
* system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach
* definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.
* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:Kod: [Zaznacz]0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy
* w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem
* stopien widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej okreslany jest wylacznie na podstawie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii
* przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane
* definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza
* kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"
* definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu
* sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego
* tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow
* parser plikow tekstowych ignoruje identyfikator plikow UTF
* w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu
* uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No
* w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekowKod: [Zaznacz]sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem suwakow w sekcji Settings panelu F12
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
* pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania
* w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu
* dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100
weather.rainsound: { sound0: rain-sound-loop sound50: rain-sound-loop-heavy }
spowoduje ze przy zachmurzeniu w przedziale 1.0-1.5 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop natomiast przy zachmurzeniu w przedziale 1.5-2.0 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop-heavy
sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem nowego gangu suwaczkow w sekcji Settings panelu F12Po zmianie exe na najnowsze nie wszystkie składy zatrzymują się w peronach oraz nie odpinają wagonów i robią z nimi manewry.
Nadal pojawia się problem z EZT które kończą jazdę, od razu zmieniają czoło i dostają nowy rozkład. Objaw bardzo podobny do tego co opisał Siecool, przy odliczaniu czasu postoju, czas niby się zmniejsza, ale co chwilę się zwiększa o około sekundę. Ponieważ nie dzieje się to zbyt często, czas w końcu zostaje odliczony do zera. Można to łatwo zaobserwować na Bałtyku SKM (np.: SKM-1, misja EN62, Bałtyk Plaża). Problem ten staje się odczuwalny na innych sceneriach, np.: Drawinowo (nowy scenariusz, w trakcie uruchamiania, jeszcze nie dostępny), gdzie EZT potrafi totalnie się zablokować.Hmm Baltyk SKM to jeden ze scenariuszy ktory sprawdzam pod tym katem, i obawiam sie ze w biezacej wersji nic takiego u siebie nie obserwuje. Jesli na nowym scenariuszu nastepuje zupelne zablokowanie to byc moze dzieje sie tam cos odmiennego, ale to bede mogl sprawdzic dopiero gdy nowy scenariusz bedzie dostepny.
Chyba jest jakiś problem tym razem z EP09, drugi razu zauważyłem, że nie chce ruszać (tzn. AI chce, ale jakoś mu nie wychodzi). Screen.Przyczyna sa przypiete do tej dziewiatki wagony, a konkretnie ich definicja obslugi drzwi w plikach .fiz Drzwi sa tam skonfigurowane jako zamykajace sie samoistnie, ale nie ma podanych warunkow zamkniecia (predkosc jazdy i/lub czas pozostawania otwartymi) w zwiazku z czym po otwarciu nie zamykaja sie nigdy, a ze wzgledu na skonfigurowany typ AI nie moze zrobic tego sama, mimo ze usilnie probuje.
Można sobie sprawdzić na dowolnym Całkowie v2 osobowym - trzeba znaleźć EP09 na którejś ze stacji technicznych, sprawdzić godzinę odjazdu i przesunąć czas na 1-2 minuty przed. Event ruszenia jest odpalany na minutę przed rozkładowym czasem odjazdem z randomdelay 180.
Wybierz sobie dowolny osobowy. Stop time się przewija w granicach 30-29 sekund i nigdy nie dociera do 0. Ale moim zdaniem on powinien zacząć pobierać pasażerów dopiero jak podjedzie pod przeciwny semafor.Zgadza sie, po dotarciu do ostatniej stacji pasazerowie jedynie wysiadaja. No i z powodu chwasta nie byli w stanie tego zrobic a pan maszynista cierpliwie czekal az skoncza sie guzdrac.
Czy jest możliwość uzyskania informacji zwrotnej ze wskazaniami obrotomierza, temperatury oleju, wody i innych nieużywanych w zwykłych symulatorach np. EU07 przyrządów? Jeśli tak to, w jaki sposób? Z góry dziękuję za odpowiedź.Obawiam sie ze komunikacja przez PoKeys odbywa sie w symulatorze na zasadzie "zgodnosci wstecznej" -- modul obslugujacy to urzadzenie to kod z czasow slusznie minionych i nie wiem czy ktokolwiek z pozostalych przy zyciu programistow ma jakies glebsze pojecie co on wlasciwie robi. Poki modul dziala jest kompilowany, ale chyba nikt nie zaryzykuje grzebania w nim bo raz ze latwo moze w ten sposob dzialac przestac, a dwa ze na zmienionej/poszerzonej informacji polamia sobie zeby juz istniejace pulpity, niespodziewajace sie takiej dodatkowej dobroci inwentarza.
departuredelay -30
oznacza ze event zostanie wywolany na 30 sekund przed czasem odjazdu z aktualnej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event. W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane, czyli nprandomdelay 5 departuredelay 10
spowoduje wykonanie eventu w losowym przedziale 10-15 sekund po czasie odjazdu z biezacej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event.Klawisz ESC powoduje pojawienie się zielonego, prawie nieprzezroczystego tła. Zwykle stosowałem ESC aby np. odczytać nazwę przystanku. A teraz duda.Do odczytywania nazw przystankow chyba nieco wygodniejszy jest rozklad jazdy.