Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 23
1
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 24 Stycznia 2020, 22:08:08 »
Czas zaprezentować nowości, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

W kolejce do testów oczekują pierwsze cztery ET22 ze screena. Ostatnia zielona ET22-153 trafi do testów dużo później.

W przygotowaniu jest wagon typu 9-107.13, czyli zmodernizowany 9-107.6 budowy Vagonka Poprad.

Niedawno ukończyłem nowy model 445W wraz z kompletem tekstur. Wykonałem cztery tekstury, więc zastąpią tekstury z wersji v1. Wagon 247-4 został zrobiony od podstaw, na 111-2 nie ma już dostępnych materiałów a 123-7 i 135-1 zostały zrobione ze słabych zdjęć. Wagony 111-2, 123-7 i 135-1 zastąpią wagony 166-6, 175-7 i 277-1.

Po wydaniu 1415A2 powstaną też modele 1415A1 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/235/911.jpg) i 1415A3 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_785-5_Eaos.jpg).

Te modele wagonów pokryją zapotrzebowanie na najbardziej popularne wagony spotykane u prywatnych przewoźników. Do pełni szczęścia brakowałoby rumuńskiego wagonu z odchylanymi klapami w podłodze (http://www.wgk.cal.pl/data/media/227/Eacs.jpg). Niestety bez szczegółowej dokumentacji technicznej jak i fotograficznej jest trudny do odwzorowania, więc póki co nie podejmuję się jego wykonania.

Aktualnie nie przewiduję przygotowywania kolejnych wagonów z grupy 'E'. Poza zrobionymi już 425Wa, 428Wa, C462W, R462W, B553W, Eamnos BDZ/E, 1415A1, 1415A2, 1415A3, 9-107 i nowym 445W więcej węglarek w tym roku nie będzie. I tak ich trochę za dużo wyszło.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Stycznia 2020, 16:34:25 »
Tak, większość maszyn ma wzajemne blokady mechaniczne nastawnika jazdy i kierunku. Tzn. - przy nastawniku kierunkowym na zero nie można ruszyć nastawnikiem jazdy, a przy nastawniku jazdy na pozycji innej niż zero nie można ruszać nastawnikiem kierunku. Kibla to też dotyczy.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Stycznia 2020, 16:39:01 »
Szansa na pewno jest wieksza jesli taki request zawiera dokladny opis jak krok po kroku takie uruchamianie mialoby wygladac. Jaka sekwencja, hebelki od czego, lampki od czego?

Proszę bardzo:
(z numerkami kroki wykonywane przez użytkownika maszynistę, pod spodem > co się dzieje na lokomotywie)

Załączenie ogrzewania:
1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję wyższą niż 0 (powinno się na 1).
 > zadziałanie przekaźnika różnicowego ogrzewania, zapalenie lampki przekaźnika różnicowego ogrzewania na pulpicie
 > załączenie przekaźnika czasowego blokującego załączenie styczników ogrzewania. Czas opóźnienia ~15 sekund
 > wzrost obrotów silnika do odpowiadających 7 pozycji, jeżeli nastawnik jest na niższej

2. Przełączenie hebelka impulsowego "odblokowanie przekaźnika ogrzewania"
 > odblok przekaźnika, zgaśnięcie lampki
 > jeżeli spełnione są równocześnie warunki: odblokowany przekaźnik różnicowy, odblokowany przekaźnik czasowy, przełącznik ogrzewania na pozycji 1-5 - następuje załączenie styczników ogrzewania, zapalenie lampki ogrzewania na pulpicie i wskazanie napięcia ogrzewania na woltomierzu.

3. Wybór żądanej pozycji ogrzewania (1-5)

Wyłączenie ogrzewania:
1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję 0
 > lokomotywa wraca do stanu wyjściowego - rozłączenie styczników ogrzewania, "reset" przekaźnika czasowego, przywrócenie normalnego sterowania obrotami

Dotyczy SU45 i 46 - układy ogrzewania są na obu maszynach takie same.

Ponadto przy załączonym ogrzewaniu, aby częściowo zniwelować wpływ wyższych obrotów na pierwszych pozycjach nastawnika, na pierwszych czterech pozycjach jazdy w obwód wzbudzenia prądnicy głównej są włączane dodatkowe opory. Przepraszam, pomyliło mi się z jazdą na jednym wózku (tj. przy odłączonym jednym wentylatorze). Dla ogrzewania zmiana jest tylko na SU46 - dodatkowy opór na pozycji "S" (pomiędzy "W" a pierwszą, przy wyłączonym grzaniu jest taka sama jak pierwsza)

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 20:44:18 »
Tu przykladowo w Calkowo retro.
-8265 10 -15498
-8269 10 -15900

6
Trasy / Odp: Linia 053 noc
« dnia: 24 Listopada 2019, 19:41:06 »
Problem z nieaktywną SU46 stojącą za Sandomierzem. Załączony plik wrzuć do katalogu /scenery, nadpisując stary plik.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

9
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Listopada 2019, 18:17:30 »
Niekompatybilne shadery?

11
Tabor kolejowy / Odp: Potrzebne zdjęcie wnętrza szafy NN z Su45.
« dnia: 06 Listopada 2019, 18:49:51 »
https://drive.google.com/drive/folders/1OEd1U37VQGNmX6EfmUn9s4BF2vtvgSxI?usp=sharing

Przy okazji widać, że wariantów z "automatami" też było kilka. Pierwszy zestaw (obrazki 0440,0446,0447) pochodzi z SU45-174:

drugi (obrazki 2067,2068,2069) albo ze 116 albo ze 168, nie jestem pewny teraz.

Zdjęcia Gryszaqa.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 00:24:58 »
- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)
TLDR: Tabelka dla momentu obrotowego silnika i przetwornika hydraulicznego.

Z uwagi na fakt, że przyjęte wzory (parabole) na obliczanie momentu obrotowego silnika spalinowego oraz współczynnika konwersji przetwornika momentu są niedoskonałe, istnieje możliwość dokładniejszego odtworzenia przebiegu tych wartości w zależności od prędkości obrotowej. Wystarczy podać minimum 2 punkty, a symulator będzie interpolował liniowo wartość parametru między zadanymi punktami, utrzymując trend również przy wyjściu poza wartości skrajne tabelki. Przykładowo, dla silnika SA133 przy przyjęciu Mstand=350 i wartościach w tabeli DMList:
DMList:
0 0
850 1450
1100 2700
1400 2700
1800 2377
END-DML
otrzymujemy przebieg momentu obrotowego silnika jak załącznik 1. Jest on daleki od dotychczasowej paraboli.
Podobnie można zrobić dla przetwornika momentu obrotowego, przy czym spodziewam się, że raz zrobione przetworniki będą tylko kopiowane między pojazdami, bo wybór przekładni głównych w szynobusach jest naprawdę ograniczony.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 14:13:18 »
Będzie nowe PC w tym tygodniu.

14
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Października 2019, 18:48:00 »
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.



Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.



Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.

16
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 23 Października 2019, 21:41:29 »
Wagon 3Kw 00-009240 378-1 już prawie gotowy. Pozostało zrobienie mmd, fiz, usadzenie pasażerów na siedzeniach. Potem przeróbka na krótszą wersję, a właściwie kilka, bo tam każdy wagon jest z innej parafii (inne siedzenia, inne ożebrowanie, szyby na czołach).

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2019, 23:16:19 »
To problem z nazewnictwem submodeli urzadzen w modelu kabiny -- lampki stanu drzwi maja nazwe identyczna z nazwa przelacznika stanu drzwi (z dodana koncowka _on i _off) dlatego np submodel drzwilewe_on jest traktowany zarowno jako submodel zapalonej lampki, jak i submodel aktywnego stanu przelacznika drzwilewe. A poniewaz aktywny stan przelacznika dla drzwi nie jest na ten moment wyswietlany, submodel ten zostaje ukryty.
Pliki paczki dostosowane. Dziękuję Mariuszowi za toola diagnostycznego i Turbokiblowi za pomoc w edycji plików. W sumie wykryto 199 błędów z czego dwa zostały jako szamaństwa w szrotach, którymi i tak nikt nie jeździ.

Jak wgrać to całe exe tak by było ono widoczne w rainsted ? Czy się tak da zrobić wgl?
W ustawieniach startera daj tryb normalny lub wyższy, by odblokować wybór pliku wykonywalnego.

18
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 06 Października 2019, 23:31:13 »
Dzisiaj aktualizacja w pierwszym poście:
- pociągnąłem troszkę dalej, doszło trochę szlaku na Vmax=140km/h oraz jednotor (na razie jedna mijanka i mała stacja)
- obecnie sceneria ma 65 km (SdA - Dębica) + 5 km (Dębica - Wrzosy) + 52 km (Wrzosy - Nurzec) = 122 kilometry
- L053 jest w tej paczce usunięta (zostały tory i trochę otoczenia) aby się szybciej wczytywało
- dodane przechyłki
- poprawki otoczenia

Można się przejechać: można włączyć AI i obserwować jak sobie radzi
- pociąg pospieszny Nurzec - Wrzosy (38 minut jazdy)
- pociąg osobowy Dębica - Nurzec (1h jazdy)

19
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2019, 22:33:57 »
A teraz mi pokazuje brak pliku scenery\gh.scm

BArdzo sie zdziwiłem że, o ten plik woła. To mój taki roboczy plik i w wydanych plikach scenerii nie ma dzialajacych sciezek do niego. Trzeba w koncu poskladac ta dzialajaca paczke.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Września 2019, 15:11:55 »
Coś takiego to było:
node -1 0 ET22-468 dynamic PKP\et22_v3 201e-468 201e 0.0 headdriver 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ST43-R004 dynamic pkp\st43_v1 st43-r004 st43-r004 0.0 passenger 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-01 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-02 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-03 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-04 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-05 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-06 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-07 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-08 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-09 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-10 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-11 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-12 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-13 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-14 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-15 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-16 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-17 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-18 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-19 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-20 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-21 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-22 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-23 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-24 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-25 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 0.BP 40 mial5 enddynamic
endtrainset

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2019, 22:05:25 »
Specjalnie dla tmj crashdump z nowego exe ;) Tym razem siedziałem w maszynowni całą drogę, wyleciało przy próbie odpięcia się lokomotywy z przodu.

22
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Września 2019, 18:11:23 »
W ramach krótkiej odskoczni od wagonów zrobiłem małą sceneryjkę do prezentacji taboru. Jest ona modyfikacją scenerii "750mm.scn" autorstwa @MaciejM, polegającą na zrobieniu otoczenia, którego właściwie nie było. W załączniku scn, wypakować do głównego z MaSzyną.

23
Na warsztacie / Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« dnia: 12 Września 2019, 21:53:23 »
Kolejne modele do projektu "Linia 62".

1. Budynek dworca ze stacji Tunel.
2. Budynek dworca ze stacji Kozłów.

W obu przypadkach tekstury zostały namalowane ręcznie, bo nie posiadałem dobrych materiałów na fototekstury.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Września 2019, 20:44:38 »
Odnośnie mmd, to działa to jak zwykły nastawnik. Nastawnik działa dla pojazdów spalinowych (DieselEngine) i asynchronicznych (ElectricInductionMotor). Działanie nastawnika programuje się w tabeli UCList, która ma składnię:
Kod: (218md.fiz) [Zaznacz]
UCList: Size=5
0 3 0 0 0 0.15 0.15 0 1 0
1 2 0 0 0 0.15 0.15 1 3 0
2 1 -1 0 -1 0.15 0.15 3 3 1
3 1 -1 1 0 0.00 0.15 3 4 1
4 0 -1 1 0 0.15 0.00 4 5 3
5 0 0 1 1 0.15 0.15 4 5 3
END-UCL
gdzie kolejno jest podany: numer pozycji, numer pozycji hamulca pneumatycznego powiązanego z tym zadajnikiem, wartość minimalna procentów, wartość maksymalna procentów, wartość docelowa procentów, szybkość wzrastania, szybkość malenia, pozycja do której odskakuje*, najbliższa pozycja stabilna w dół*, najbliższa pozycja stabilna w górę*.
* - będzie kiedyś zaprogramowane
Odpięcie hamowania pneumatycznego odbywa się poprzez wpis IntegratedBrakePN=No, a hamulca ed/hd/pomocniczego poprzez wpis IntegratedBrake=No. Oba wpisy dajemy w linii nagłówkowej zaraz za rozmiarem tabeli.

25
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

26
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 30 Sierpnia 2019, 19:52:25 »
Błąd wykryty i usunięty, poprawka już jest wgrana na repozytorium.

27
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 10:26:51 »
W przygotowaniu jest wagon 120A bazujący na już istniejących modelach. 120A z wersji v1 nadal straszy a na horyzoncie nadal nie widać nowej bonanzy. Na początek będzie wersja klasyczna i historyczna, później pojawią się wszystkie inne warianty wnętrza. Do zrobienia zostały detale, drzwi, wnętrze i lod, na koniec zostaje zmapowanie wszystkich elementów. To z 11xa_v2 nie pasuje na ten wagon, więc i tak trzeba zrobić nowe. Nie skupiam się na niewidocznych szczegółach, więcej z tym pracy a efekty i tak są potem mierne.

28
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).



06.01.2020 r. - w załączniku schemat ostatecznej formy scenerii. Mamy tak naprawdę cztery szlaki:
a) pierwotna L053 Sandomierz - Dębica
b) szlak Dębica - Nowa Ruda podg: szlak dwutorowy, prędkości 100-140 km/h
c) Nowa Ruda podg - Arkadia podg: szlak jednotorowy, prędkości 100-120 km/h
d) Arkadia podg - Wolica: szlak dwutorowy, prędkości 100-130 km/h

Odcinek A to około 70 km, natomiast odcinki B - D to około 85 kilometrów, razem wyjdzie nam jakieś 150-160 kilometrów szlaku do jazdy.

Wersja aktualna - 16.01.2020 r.:
https://eu07.pl/userfiles/8463/L-53+Wrzosy.7z - wypakować w katalogu głównym, usunąć plik SBT ze /scenery o takiej samej nazwie jak nazwa scenerii
https://eu07.pl/userfiles/23180/ploty.7z - dodatkowo paczka płotów by @Stele
https://eu07.pl/userfiles/8463/perony_old.7z - dodatkowo paczka peronów (wersja bt)

=====

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- nie ma sieci trakcyjnej. Nigdy nie miałem do tego głowy. Ale jest wszędzie płasko więc dla osoby ogarniętej dodanie sieci trakcyjnej to będzie chwila.
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna


tl;dr
Nowa sceneria.

29
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 17:23:09 »
Uhm, panowie, one nigdy nie były oteksturowane.

30
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.

Strony: [1] 2 3 ... 23