Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 27
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2020, 00:57:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje powinny byc bardziej odporne na wysysanie pradu

- w ramach koncertu zyczen, sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

- lekcje dla ai, korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane), i potencjalnie moze poprawic problemy z plynnoscia w trybie pelnoekranowym z aktywnym vsync, wystepujace na niektorych konfiguracjach sprzetowych

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2020, 02:23:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w lokacji custom powinny byc tlumione zgodnie z podanymi parametrami

- lekcje dla AI, wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

- diagnostyka, logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

- diagnostyka, sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu vsync

uwaga: aktualizacja moze do uruchomienia wymagac nieco nowszej wersji biblioteki glfw.dll, dolaczonej w zestawie

3
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:30:29 »
Hmm. Czy tak dzieje sie na wszystkich sceneriach, czy tylko na niektorych?

Uklady pseudograficzne intela do najsprawniejszych nie naleza, czy sytuacja zmienia sie jakos gdy w starterze wybierzesz stary renderer graficzny zamiast szaderowego?

4
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:07:09 »
Wedlug zapisow logu symulacja uruchomila sie normalnie. Czy zielony ekran nie znika ci w ogole, czy po prostu zajmuje to dluzszy czas?

5
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 24 Września 2020, 04:01:33 »
Tryb pelnoekranowy z zalaczonym VSync potrafi na niektorych konfiguracjach zauwazalnie szarpac mimo wysokiej ilosci malowanych klatek. Przyczyna lezy prawdopodobnie w jakies kombinacji sterownikow karty graficznej, systemu operacyjnego i biblioteki GLFW z ktorej korzystamy, ale nie jestem niestety w stanie dojsc konkretnej przyczyny.

Mozliwe (w miare sensowne) sposoby na obejscie tego problemu sa trzy:

1/wylaczyc vsync w trybie pelnoekranowym

2/ zamiast trybu pelnoekranowego uzyc trybu pracy w oknie, tutaj zarowno tryb vsync jak i bez niego wydaje sie pracowac zgodnie z oczekiwaniami

3/ w trybie pelnoekranowym z zalaczonym vsync skorzystac dodatkowo z opcji dostepnej w sterownikach dla karty graficznej NVidii, "Max Frame Rate" i ustawic tam wartosc zgodna z czestotliwoscia odswiezania monitora (zazwyczaj 60 fps) To ostatnie rozwiazanie to czystej wody szamynstwo pokroju skrapiania komputera krwia czarnego koguta, niemniej "u mnie dziala".

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2020, 22:13:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

- a po co to komu, lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom w zalozeniu do wykorzystania dla nietypowych dzwiekow niedajacych sie latwo zakwalifikowac do juz obslugiwanych lokalizacji oraz innych nieprzewidzianych szamynstw

- funkcjonalnosc, parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna. 

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 16:45:49 »
Z tego co pamiętam to raczej tak nie było. A nawet na pewno.
Nie bylo; ktos zmienil bo wydawalo mu sie ze tak bedzie lepiej. Slowo-klucz: "wydawalo sie".

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 23:41:29 »
Proszę. Oto Log z toru Doświadczalnego na exe z paczki 2009.
Exe z paczki i "rozwojowe" sa dokladnie ta sama wersja symulatora. Jesli jedna produkuje ci dzwiek a druga nie, zobacz czy ktoras nie zostala wyciszona w mikserze dzwiekow Windows?

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 18:03:53 »
To jakim cudem u mnie działa w starszej wersji?
To ze dziala ci w starszej wersji to akurat normalne. Natomiast nie wiem czemu w nowej przestalo ci dzialac, bo nie ma ku temu zadnego logicznego powodu.

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 03:41:03 »
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ostatnia linijka logu sugeruje ze w komputerze skonczyla sie pamiec dostepna dla symulatora.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 01:29:32 »
Zauważyłem, że występuje to wtedy, kiedy pojazd jest wstawiony daleko od końca peronu ( prawdopodobnie za daleko od W4) i w rozkładzie cały czas stacja początkowa jest podświetlona na czerwono. Dopiero gdy podjedziemy kawałek do przodu, stacja podświetla się na żółto/zielono i po chwili dostajemy sygnał od kierownika. Taka sytuacja przykładowo występuje na bałtyk_skm1 misja nr 1 na pociągu 55321, jak nie podjedzie się do przodu to komendy nie będzie.
Nie ma potrzeby takiego podjezdzania, czerwony kolor podswietlenia oznacza ze ma nastapic wymiana pasazerska i rzeczonym pasazerom trzeba odblokowac drzwi. Kolor zolty to zakonczona wymiana i oczekiwanie na godzine odjazdu, kolor zielony to pojazd formalnie gotow do jazdy, ale tu uwaga bo sygnal od kierownika nadawany jest dopiero po otrzymaniu zezwolenia na jazde, co akurat w scenariuszu Baltyk SKM1 moze nastapic z parominutowym opoznieniem.

Sygnal odjazdu nadawany przez radio w sytuacji gdy dana stacja ma podany w rozkladzie wiecej niz jeden kanal radia transmitowany jest z reguly:
-- na kanale roznym od dotychczasowego, tzn jesli np przed stacja uzywany byl kanal 2 a stacja ma w rozkladzie wymienione kanaly 2 i 5, symulator przelacza komunikacje na kanal 5
-- na ostatnim wymienionym kanale, jesli jest to pierwsza stacja

do pewnego stopnia jest to prowizorka, wprowadzona przed oskryptowaniem na sceneriach wskaznikow W28. Docelowo zostanie wyprostowana.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:45:16 »
Po przerznieciu wystarczajaco daleko pomocnik przestaje zwracac uwage na miniety sygnal i podaje predkosc kalkulowana tak jakby przerzniecie nie mialo miejsca. Podobnie z pominieciem W4, zamiast "predkosc: 0" podawana bedzie predkosc szlakowa lub podana przez ostatnio miniety semafor.

(po przerznieciu przystanku jesli zatrzymanie nastapi wystarczajaco blisko to wymiana pasazerska przeprowadzona zostanie normalnie, chociaz odbedzie sie to w polu)

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:37:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wykryte bledy w obsludze openGL nie powinny zasmiecac logu

- poprawka, sprzegi typu articulated nie powinny stawac okoniem

- eksperymentalnie, pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 m poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania. Dzieki temu pomocnik nie powinien juz tracic uzytecznosci po pierwszym popelnionym bledzie

- funkcjonalnosc, w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu

- funkcjonalnosc, dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100. Np wpis
weather.rainsound: { sound0: rain-sound-loop sound50: rain-sound-loop-heavy }
spowoduje ze przy zachmurzeniu w przedziale 1.0-1.5 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop natomiast przy zachmurzeniu w przedziale 1.5-2.0 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop-heavy

14
Pomoc doraźna / Odp: Dwa składy na jednym torze - Bałtyk SKM 2
« dnia: 13 Września 2020, 19:33:40 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30957.msg531320.html#msg531320

Pobierz wersje scenariusza z repo, wyglada ze jest to blad ktory Transkei jakis czas temu usunal. Albo zaczekaj na nastepna paczke calosciowa bo w sumie juz niedlugo :>

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2020, 18:28:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu poprawki na ostatnia chwile:

- poprawka, drzwi wymagajace do dzialania napiecia 24V pobiora je sobie rowniez z dzialajacej przetwornicy

- poprawka, kalkujacje glosnosc dzwiekow pojazdu ponownie uwzglednia rowniez tryb latajacej kamery

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:18:43 »
Ogolnie rzecz biorac na ten moment pory roku przelaczane sa na 2 tygodnie przed odpowiadajaca im data astronomiczna. To ze w 2020 pogoda wariuje i jest o dobrych pare stopni cieplej niz dekade temu uwazam za malo wiazace w sytuacji gdy czesc scenariuszy i taboru odwzorowuje sytuacje sprzed 20-30 lat.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Września 2020, 23:04:09 »
Mialo nie byc ficzerow juz ale coz; w dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, powrot starej ikony

- w ramach koncertu zyczen, w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekow
sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem nowego gangu suwaczkow w sekcji Settings panelu F12

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 19:04:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw rilis kandidejt czyli wersja ktora potencjalnie pojdzie do nastepnej paczki; dlatego tez zadnych ambitnych zmian na razie nie bedzie, jedynie ewentualne poprawki:

- poprawka, kalkulacja glosnosci dzwiekow w przedziale silnikowym pojazdu uwzglednia rowniez kamery zewnetrzne

- poprawka, plastikowy zlom uwzglednia stan aktywacji kabiny przy okreslaniu efektu hamulca pomocniczego

- poprawka, programator swiatel zapala swiatla zgodnie ze swoja konfiguracja

- poprawka, parametr dir_brake udostepniany skryptom Pythona podaje wlasciwa wartosc

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 00:26:38 »
Po zmianie exe na najnowsze nie wszystkie składy zatrzymują się w peronach oraz nie odpinają wagonów i robią z nimi manewry.

20
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 05 Września 2020, 15:43:03 »
Nie uzywasz przypadkiem ustawien "uproszczony szaderowy" w nowym starterze? Z tego co pamietam aktywuja one opcje ktore koliduja z kalkulacja wskazywania elementow mysza, ale nie bylo to cos co szczegolnie pilnie domagalo sie poprawienia. Zobacz czy sytuacja nie poprawi sie uzywajac "normalnego", pelnego trybu szaderowego, lub w ostatecznosci trybu legacy.

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 05 Września 2020, 00:43:52 »
Parametry uarttune dla polepszenia czytelnosci moze warto rozbic na odrebne pole z wartosciami poszczegolnych definiowanych parametrow, i skladac to w jeden ciag wewnetrznie w starterze?

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Września 2020, 16:09:48 »
Chyba jest jakiś problem tym razem z EP09, drugi razu zauważyłem, że nie chce ruszać (tzn. AI chce, ale jakoś mu nie wychodzi). Screen.

Można sobie sprawdzić na dowolnym Całkowie v2 osobowym - trzeba znaleźć EP09 na którejś ze stacji technicznych, sprawdzić godzinę odjazdu i przesunąć czas na 1-2 minuty przed. Event ruszenia jest odpalany na minutę przed rozkładowym czasem odjazdem z randomdelay 180.
Przyczyna sa przypiete do tej dziewiatki wagony, a konkretnie ich definicja obslugi drzwi w plikach .fiz  Drzwi sa tam skonfigurowane jako zamykajace sie samoistnie, ale nie ma podanych warunkow zamkniecia (predkosc jazdy i/lub czas pozostawania otwartymi) w zwiazku z czym po otwarciu nie zamykaja sie nigdy, a ze wzgledu na skonfigurowany typ AI nie moze zrobic tego sama, mimo ze usilnie probuje.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, AI nie przejmuje sie stanem drzwi skonfigurowanych jako zamykajace sie samoistnie

- w ramach koncertu zyczen, uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No

23
Bocznica / Odp: Odp: Czat - błąd
« dnia: 30 Sierpnia 2020, 18:57:51 »
Padla rura w Warszawie to i cale guffno z czata idzie do Wisly zamiast w internety.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2020, 23:52:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie

- poprawka, ai powinna luzowac hamulec pomocniczy do konca zamiast na odwal sie

- dobra zmiana, parser nie powinien krztusic sie identyfikatorem plikow UTF

- dobra zmiana plus, w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 04:41:05 »
Mozliwe jest (prawie) wszystko ino ktos musi zrobic :v

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai zmieniajaca kabine nie powinna juz unieruchamiac sobie prowadzonego zespolu trakcyjnego

- poprawka, procedura przeladunku powinna byc bardziej odporna na nieoczekiwane wydarzenia w trakcie

- poprawka, nazwy zmiennych w kodzie szaderow nie powinny bulwersowac niektorych wybrednych sterownikow graficznych

- dobra zmiana, sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego

- a po co to komu, tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow; pozwala to na latwiejsza weryfikacje np ustawien przystanku W4

26
Forum / Odp: Mattermost
« dnia: 21 Sierpnia 2020, 21:54:50 »
"Nie bedzie czata, bedzie chor."

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Sierpnia 2020, 22:23:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, guzikolampki powinny uwzgledniac stan zasilania pojazdu

- poprawka, niespodziewane usuniecie pasazera uzyszkodnika z pojazdu nie powinno konczyc sie wysypem

- dobra zmiana, wirtualny mechanik przesiadajacy sie do innego pojazdu nie morduje napotkanych po drodze pasazerow

- lekcje dla ai, wylaczenie plastikowego zlomu impulsa po zakonczonej jezdzie nie przerasta juz mozliwosci wirtualnego mechanika

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:39:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"

- zeby bylo tak jak bylo, definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 03:06:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) Czyli np
departuredelay -30
oznacza ze event zostanie wywolany na 30 sekund przed czasem odjazdu z aktualnej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event. W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane, czyli np
randomdelay 5 departuredelay 10
spowoduje wykonanie eventu w losowym przedziale 10-15 sekund po czasie odjazdu z biezacej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event.

- eksperymentalnie, definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza. Funkcjonalnosc ta ma na celu w miare latwa definicje dzwiekow otoczenia (ptaki, odglosy miasta itp) ktore to dzwieki beda wytlumiane w duzo wiekszym stopniu gdy kamera zlokalizowana jest nie na zewnatrz ale w pojezdzie, lub mu towarzyszy. Oprocz tego system domyslnie zastosowany jest dla dzwiekow komunikatow pokladowych i rozladunku/zaladunku.

30
Czysciciele szyb na stacji Baltyk Miasto pracuja na premie.

Strony: [1] 2 3 ... 27