Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 23
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 23:11:23 »
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?
Niestety obsluga wpisu scenario.time.offset robiona byla przy zalozeniu ze faktyczne czasy przesuwane sa o zdefiniowane przesuniecie w momencie ladowania scenariusza i/lub rozkladu. Zmiana tego parametru juz po uruchomieniu scenariusza bedzie miala bardzo znikomy efekt.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczne zerowanie pozycji nastawnika ma miejsce rowniez przy zmianie pojazdu

- dobra zmiana, w przypadku obecnosci kabinowego urzadzenia jointctrl: klawisze obslugi hamulca indywidualnego dzialaja podobnie jak klawisze obslugi nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania urzadzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urzadzenia pantselectedoff_sw: przelacznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografow zachowuje sie jak przelacznik trojpozycyjny, tzn wychyla sie z pozycji neutralnej 0.5 do polozenia 0 (opuszczenie) lub do polozenia 1 (zalaczenie)

- funkcjonalnosc, zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartosci dla param_glossiness: zalacza generowanie dla danej powierzchni odbic swiatla w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padajacego swiatla

2
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy instalacji Visual C++ 2015
« dnia: 27 Stycznia 2020, 19:41:08 »
Panie ja Rainsteda kijem nie ruszam, nie wiem co mu sie tam moze nie podobac  \_(ツ)_/

3
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy instalacji Visual C++ 2015
« dnia: 27 Stycznia 2020, 13:02:34 »
Zapewne klopot z instalacja spowodowany jest faktem, ze redistributable konkretnie pod wersje 2015 jest dosc stare. Biezaca wersja to wspolne redistributable dla wersji 2015, 17 i 19, do pobrania ze strony Microsoftu: https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 11:05:37 »
Domyslnie mapka swiatel jest dosc wycentrowana, bo raz ze tak teoretycznie powinny byc skonfigurowane swiatla pojazdu wedlug schematu ktory wygrzebal dla mnie Kermit, a dwa ze w czesci taboru jak np w traksach lampa "gorna" bynajmniej nie jest na gorze, i sieci w takim ukladzie chyba raczej nie oswietla.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:52:37 »
Instalator zawiera torrentowego klienta by sciagnac pliki symulatora, wiec pewnie niektorym antywirusom zle sie to heurystycznie kojarzy ;/

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:46:14 »
Trudno powiedziec; wystepowanie moze zalezec od pojazdu, na przyklad w ET40 lub EP05 nastawnik bedzie w ten sposob przeskakiwal, natomiast w Skodzie 181 juz nie, bo nie jestem pewien czy tam takie skakanie wystepuje, wiec go (jeszcze) nie implementowalem.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:22:24 »
A, jesli to o to chodzi to owszem, jest takie automatyczne cofanie. W symulatorze cofanie ma parosekundowe opoznienie, by dalo sie w miare wygodnie zmieniac pozycje uzywajac klawiatury.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dalsza pacyfikacja zapedow siudemkuff muzykantow

- obecnosc walu kulakowego jest uwzgledniana rowniez przy zabawie WSem

- poprawka, opuszczanie pantografu B powinno byc rownie skuteczne jak pantografu A

- eksperymentalnie, w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

- funkcjonalnosc, do gangu suwaczkow dolaczyla mozliwosc regulacji odleglosci mgly

- w ramach koncertu zyczen, tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 16:11:10 »
Bo kto kurla kazal krecic nastawnikiem jak jeszcze nie jest lok uruchomiony :V

W dzisiejszym uaktualnieniu

- poprawka, ukrocone muzyczne zapedy u siudemek

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy jest pomijana przy braku napiecia

(impulsowosc przyciskow pantografow definiowana jest po staremu wpisem w pliku .fiz  W przypadku zdefiniowania przyciskow jako impulsowe do opuszczenia wymagany jest przycisk pantrearoff_sw: dla pantografu tylnego, pantfrontoff_sw: dla pantografu przedniego)

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

11
W miedzyczasie zlozone zostalo zwiazane z tematem zapotrzebowanie na wymiane tekstury obiektu eventem, wiec na etapie wstepnym implementacja pojdzie prawdopodobnie w tym kierunku.

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 20:12:31 »
Nie potwierdzam; obsluga kolka myszy dziala niezaleznie od klawisza Alt, nalezy jednak zwrocic uwage ze w przypadku wskazania przez kursor myszy okienka UI informacje o kreceniu kolkiem beda przekazywane do UI, zamiast sterowania pojazdem.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 19:10:28 »
Czuwak w SM42 zalacza sie zgodnie z rzeczywistoscia, niezaleznie od predkosci pojazdu, jesli ustawiony jest kierunek jazdy inny niz neutralny.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 15:36:45 »
Nie ma to nic wspolnego z tymi ustawieniami. Podmiana modeli na prostsze warianty skonfigurowana jest na poziomie danego modelu; jesli zdarzaja sie sytuacje w ktorych wystepuja z tym bledy (znikajace wozki itp) prosze o zgloszenie z podaniem w jakich konkretnie pojazdach to wystepuje, by mozna bylo dokonac poprawek.

15
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z uruchomieniem
« dnia: 22 Stycznia 2020, 15:33:45 »
Zobacz z ciekawosci czy problem wystapi przy wyborze tego samego pojazdu, ale z kamera umieszczona na zewnatrz pojazdu (shift+F4 po uruchomieniu symulacji)  Jesli wysypu nie bedzie rzeczywiscie moze to sugerowac jakies klopoty z generowaniem tekstur proceduralnie.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Stycznia 2020, 16:49:52 »
Kran hamulca ustawiany jest w pozycji odciecia w pojazdach wstawionych z predkoscia poczatkowa 0.0 km/h  Nie widze za bardzo powodu by ustawiac w pozycji odciecia kran w pojazdach wstawionych z predkoscia poczatkowa, ktora jest specjalnym sygnalem by ustawic uklad pneumatyczny od razu w pozycji roboczej.

edit:

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, uzaleznienie pracy nastawnika kierunku od pozycji nastawnika jazdy powinno funkcjonowac rowniez w kiblowatych

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Stycznia 2020, 00:39:04 »
Zachowanie dotyczy tylko pojazdow ze zdefiniowanym parametrem Camshaft, wiec EN57 i pozostale pojazdy dostepne w symulatorze do tej pory powinny funkcjonowac jak dotychczas. Poprawka zrobiona byla glownie pod Skodowate, bo tam podobno dziala to w taki wlasnie sposob, a ze wzgledu na brak polaczenia nastawnika i bocznikow exe traktowalo je tak jak kazda inna siudemke.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 22:38:26 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, obecnosc walu kulakowego w pojezdzie mozna zdefiniowac wpisem w sekcji Cntrl pliku .fiz, Camshaft=Yes/No

- poprawka, styczniki liniowe w pojezdzie wyposazonym w wal kulakowy rozlaczaja sie dopiero po faktycznym zejsciu na pozycje 0 zamiast natychmiast

- zeby bylo tak jak bylo, pantografy ukrotnionych elektrowozow (z wyjatkiem EZT i ET41) obslugiwane sa symetrycznie -- przedni z ostatnim, tylny z sasiadem w drugim pojezdzie

- maszyna stawia na jakos, symulacja systemu pantografow zostala nieco rozbudowana. Uklad pantografow obejmuje teraz wstepny zawor elektro-pneumatyczny, oraz zawory indywidualne pantografow.
-- zawor wstepny moze byc konfigurowany wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:
PantEPValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie automatyczna; pozostale metody pozwalaja na sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantselected_sw: oraz pantselectedoff_sw:
PantEPValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny
-- zawory indywidualne moga byc konfigurowane wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:
PantValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie reczna; sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantfront_sw: pantfrontoff_sw: (pantograf przedni) oraz pantrear_sw: pantrearoff_sw: (pantograf tylny) lub alternatywnie urzadzeniem pantselect_sw:
PantValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny
PantValveSolenoid=Yes/No // zrodlo zasilania zaworu, pradem elektrycznym (domyslnie) lub mechanicznie czyli niezaleznie od stanu obwodu NN pojazdu


19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Stycznia 2020, 14:49:40 »
Rzeczywiscie. Ten folder to jakas aberracja ktora ktos powinien wyciagnac za szope i zastrzelic. A przynajmniej ogarnac. Siudemky 4e sa, technicznie rzecz biorac, zlokalizowane w folderze 4e_v1

edit

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodano generowanie dzwieku otwartych zaworow czuwakowych. Wytwarzany dzwiek definiowany jest wpisem emergencybrake: w sekcji sounds: pliku .mmd

- eksperymentalnie, zmieniona metoda tlumienia dzwiekow generowanych w lokalizacjach innych niz aktualnie zajmowana. Zamiast glosnosci modyfikowany jest zasieg dzwiekow; oznacza to ze dzwieki o duzym zasiegu traca na sile mniej niz dzwieki o malym zasiegu, jak rowniez to, ze dzwieki o wystarczajaco malym zasiegu lub polozone dostatecznie daleko moga zostac wytlumione calkowicie

20
W nastepnym uaktualnieniu, 20.117 eksperymentalnie zastosowana bedzie inna metoda tlumienia dzwiekow, korygujaca ich zasieg zamiast glosnosci bazowej. Jest to w pewnym sensie szamynstwo, ale efektem powinno byc inne rozlozenie akcentow -- dzwieki o duzym zasiegu jak syreny powinny byc duzo bardziej "odporne" na wyciszenie. Uaktualnienie bedzie dostepne nieco pozniej, gdy wyjdzie prosze o porownanie z wersja obecna i wypowiedzi ktora powinna pojsc w kubel.

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2020, 17:28:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- a po co to komu, w sekcji Vehicle panelu f12 dostepny jest przycisk przywracajacy stan normalny pojazdu, jesli rzeczony pojazd jest uszkodzony i/lub wykolejony

- w ramach koncertu zyczen, parametr LocHandleTimeTraxx dziala dla wszystkich typow nastawnika

- w ramach koncertu zyczen na bis, uruchomiona obsluga wyboru pantografow:
-- dodane urzadzenie kabinowe pantselect_sw: pozwalajace na wybor kombinacji pantografow (zaden, tylny, oba, przedni). W odroznieniu od standardowych przyciskow selekcja odbywa sie wzgledem obsadzonej kabiny
-- podnoszenie/opuszczanie wybranych pantografow odbywa sie albo recznie, przy uzyciu przyciskow pantselected_sw: i pantselectedoff_sw: (ktore powinny byc skonfigurowane jako type: push) albo, w przypadku braku rzeczonych przyciskow, automatycznie na podstawie wybranej kombinacji
-- domyslne sterowanie z klawiatury:
pantographselectnext, shift p // aktywacja kolejnej konfiguracji wyboru pantografow
pantographselectprevious, shift o // aktywacja popredniej konfiguracji wyboru pantografow
pantographraiseselected, shift ctrl o // podniesienie wybranych pantografow
pantographlowerselected, ctrl o // opuszczenie wybranych pantografow


22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Stycznia 2020, 15:15:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przesla trakcji podlaczone do wylaczonej podstacji zdychaja kompletnie zamiast tworzyc przeslo Schrödingera

- lekcje dla ai, ai rozroznia tory portalowe od faktycznych koncow torow

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Stycznia 2020, 02:49:54 »
Bo kto to widzial krowe na jednym pantografie ciagnac ;/

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, uruchomienie przetwornicy w pojazdach z napedem wymaga zalaczenia wylacznika szybkiego

- poprawka, wysysanie pradu z sieci zaraz po podniesieniu pantografu powinno byc nieco mniej lapczywe

- poprawka, woltomierz silnikow trakcyjnych powinien bazowac na faktycznie dostepnym napieciu

- poprawka, silnik szaderowy powinien malowac kabine uzywajac wlasciwego oswietlenia

- poprawka, silnik szaderowy maluje szyby prowadzonego pojazdu bez wzgledu na pogode

- dzien dobroci dla inteli, exe maluje submodele pojazdow uzywajac zdefiniowanych w t3d dopuszczalnych odleglosci, bez modyfikacji o mnoznik wizualizowanego dystansu

- dzien dobroci dla wisni laptopow, wszczepione z galazki Milka7 szamynstwo do odczytu biedaklawiatur

24
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Stycznia 2020, 23:07:29 »
Lamanie pantografow oraz wymaganie obecnosci sieci trakcyjnej na Kaliskiej powinny byc wylaczone, bo to co jest jest w duzej mierze kosmetyczne. Powinna byc chyba wzmiana na ten temat gdzies na poczatku watku i/lub odpowiednie wpisy config w wydanych od tego czasu unoffach, ale ze tych unoffow jest juz chyba ze 20+ to roznie sie moze trafic.

25
Symulator / Odp: Kilka uwag
« dnia: 10 Stycznia 2020, 02:33:11 »
No to trzeba by zaktualizować o opis sterowania bo jest tam mowa tylko o odhamowaniu przez NUM 6. Nikt na to do tej pory nie narzekał? Nie wierzę żeby ktoś nie mający pojęcia o lokomotywach sam na to wpadł.
Rzeczywiscie, na stronie z opisem sterowania przydalaby sie informacja o takiej funkcji odluzniacza. Do tej pory narzekan nie bylo poniewaz w 95% przypadkow lokomotywa jest stawiana na torze z juz popelnionym przewodem glownym, ale to sie od nastepnego wydania zmieni, tym bardziej wiec wypada by o tym wspomniec.

26
Tabor / Odp: Klawiatura - laptop
« dnia: 09 Stycznia 2020, 15:57:31 »
Jesli klawisze nie dzialaja tylko w jakims pojezdzie, to jest to raczej kwestia definicji obszaru kabiny w mmd danego pojazdu. Zobacz czy bedziesz mogl sie poruszyc po zaptaszkowaniu opcji Debug Mode na panelu F12.

27
Symulator / Odp: Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 15:46:04 »
3. Nadal kiepsko wygląda symulacja zachowania pojazdu w torze (bujanie, kołysanie itp). Jakieś 15 lat temu pisałem o tym z McZapkiem w wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,262.msg1497.html
a nawet oferowałem pomoc, ale jak widać nic się nie zmieniło. Pewnym pocieszeniem może być, że w komercyjnych projektch jak Trainz wygląda to równie kiepsko i w znacznym stopniu psuje efekt realizmu grafiki. Jedyny znany mi symulator kolejowy, który jako tako odwzorowuje dynamikę poprzeczną to japoński BVE.
Stan obecny symulacji drgan itp jest na poziomie o ktorym McZapkie wspomina na koncu -- drgania realizowane sa poprzez generowanie/tlumienie impulsow odzwierciedlajacych aktualne wektory przyspieszen dzialajacych na pojazd. Nalezy zwrocic uwage ze efekt ten przenoszony jest na kamere, dlatego widoczny jest przy jezdzie w kabinie, nie przy obserwacji pojazdow stojac gdzies na zewnatrz. Dodatkowo symulacja modyfikowana jest przez parametry okreslone na poziomie pliku mmd danego pojazdu; inaczej telepie np w EU07 a inaczej (bardziej) w EP05.

Jako ciekawostke tutaj mozna sobie obejrzec sprzegniecie parametrow symulacji z platforma 6dof:



28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 18:56:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyrwany kolejny chwast z odtwarzania curvy

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek stuku buforow przy kolizji pojazdow generowany jest przy nizszej niz dotychczas roznicy predkosci

- dobra zmiana, nazwy dzwiekow wyszukiwanych przez exe przy braku dedykowanej definicji w mmd zostaly czesciowo ujednolicone:
couplerattach.wav -> couplerattach_default
couplerdetach.wav -> couplerdetach_default
en57_couplerstretch.wav -> couplerstretch_default
en57_bufferclamp.wav -> bufferclamp_default
(ogarniecia efektow zmiany tzn koniecznosci wrzutki wlasciwie nazwanych plikow na repo podjal sie Joachimowicz)

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 03:34:25 »
Moze i by sie dalo ;d

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ponowne wsiadanie do juz prowadzonego pojazdu nie likwiduje rozkladu jazdy

- poprawka, dodatkowe odchwaszczanie zgrzytu kol na lukach

- eksperymentalnie, przywrocone odtwarzanie dzwieku outernoise przez wozki pojazdow, z dodatkowym szamynstwem potencjalnie redukujacym/eliminujacym tworzenie poglosu. Prosze o zwrocenie uwagi czy szamynstwo jest skuteczne

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Stycznia 2020, 04:43:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, sprezarka nie upiera sie juz przy pracy

- dobra zmiana, hamulec sprezynowy otrzymal swoj tooltip

- w ramach koncertu zyczen, dodane urzadzenia kabinowe:
i-battery: // lampka stanu baterii
epbrake_bt: // przycisk zmiany stanu aktywacji hamulca elektropneumatycznego

Strony: [1] 2 3 ... 23