Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 ... 26 27 [28]
811
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Marca 2017, 21:13:46 »
Powiedzmy że prace nad shaderami powoli... przesuwają się do przodu :D

812
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 07 Marca 2017, 21:02:40 »
Cytuj
@dymus, czy mozesz porownac takze czestotliwosci migotania, predkosci itp z oryginalnym exe? Nie pamietam na 100% czy w 02-03 i pozniej byly jakies zmiany w tym temacie, ale porownujac "okno w okno" dzisiejsza wersje z exe Borlanda predkosci wydaja sie identyczne -- np hamulec zespolony po przytrzymaniu klawisza 3 przechodzi z polozenia 'polnoc' do 'poludnie' w ~4 sekundy, czuwak na oko miga z identyczna predkoscia, itp. Przy jakim FPS bylo to zauwazone, 60 czy mniej?
Scn testowa (sam tor, więc mniej niż TD :P).
exe474 (jakieś tam starsze z paczki): 20mignięć czuwaka  w 7 sekund,  FPS 60, przejście od jazdy do nagłego przy klawiszu 3: 3.3sek  czuwak co 60sek (pomiędzy załączeniami podczas jazdy, jest ok).
exe++170302: 20 mignięć ~7-8sekund, FPS 170,  przejście od jazdy do nagłego przy klawiszu 3: 3.3sek, czuwak co 60sek
exe++170303: 20 mignięć ~7-8 sekundy, FPS 61 (mam zablokowane przez "vsync yes" bo coś mi się laptop przy więcej grzał, bo miał 150+ FPS), przejście jazda nagłe ok. 3 sekundy, czuwak co 60sekund
exe++170307b: 20 mignięć w 11.4sek, FPS 61 (vsync yes), przejście jazda na nagły 6sek, czuwak co 60sek

813
Jesli to nie problem, czy mozesz dolaczyc tutaj wersje SCS, ktora komunikuje sie z klasa GLFW30? Moge wtedy sprawdzic czy jakiekolwiek komunikaty przychodza z SCS.

W załączniku. Teraz wysyła do GLFW30, ale nie wygląda na to żeby EU07 na to reagował. Przy czym SCS czeka na komunikat gotowości od EU07, i dopiero potem sam zaczyna wysyłać komunikaty, w pierwszej kolejności żądanie stanu odcinków. Dorobiony został przycisk ODBL udający zgłoszenie gotowości, po jego kliknięciu można przez kilkanaście sekund próbować coś wysyłać (aż SCS nie wykryje oszustwa i ponownie się nie zablokuje). Jak jest potrzeba, to przygotuję prosty program do testowania wysyłania komunikatów WM_COPYDATA bez takich kombinacji.

Właśnie ja myślałem że scs powinien być serwerem żeby można było w przyszłości podłączyć więcej symulatorów do jednej nastawni.

W takim razie w miejsce SCS w tej koncepcji potrzebny jest serwer, do którego podłączać będą się klienci: EU07, właściwy SCS i opcjonalnie inne programy. W takim układzie EU07 może być klientem TCP/IP. Nie wiem jak tu w przyszłości wcisnąć innych klientów EU07 dla multiplayera - całość wymaga dokładniejszego przemyślenia, chyba że traktujemy to rozwiązanie jako "tymczasowe".

Ze źródłami mi chodzi o to, że jeżeli scs miałby być kiedyś wykorzystany jako zamiennik eventów przy tworzeniu scenerii, to imo raczej wymogiem jest żeby wszystkie komponenty dostarczane z maszyną były otwartoźródłowe. Dopiero co otworzone zostały źródła eu07 i są prace nad wieloplatformatyzacją kodu, więc wracanie do zamkniętych blobów to moim zdaniem krok wstecz.

SCS nie jest elementem Maszyny, tylko oddzielnym projektem, łączy się z Maszyną dynamicznie. Niezależnie używany jest w TD2 oraz jednym komercyjnym projekcie. Nie wydaje mi się, żeby przez dostosowanie do Maszyny przechodziła na niego licencja kodu Maszyny. Chyba że to wymóg dla wszystkiego co włączane ma być do paczki z Maszyną - w takim razie SCS będzie musiał być udostępniony oddzielnie.

814
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 02 Marca 2017, 23:57:17 »
No, racja taka, że zapomniałem Firleja wymienić. :(
Co do paczki 170303, mam na 3 dysku win7, co też nie chciało ruszyć. Tam wypróbuję ją jutro w całości. Dziś jeszcze tu na nowym xp i koniec. Także chwila jeszcze.
ED:
Pakiet działa, trzeba jeszcze taką paczkę na 64 bitowe systemy naszykować (bardzo proszę) i będzie dobrze. Nawiasem mówiąc instalki vc2008 i 2013 widać jako exeki w rainsted i można je odpalić przez rainsted.

815
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Marca 2017, 21:33:02 »
Pauza nie działa. Przeniosłem niebo sky skydome_clouds.t3d endsky
 i sky sky_dynamic_stratus.t3d endsky
na Bałtyk i mruga.
ED:
OK, znalazłem. Przeniosłem traxa na bałtyk i postawiłem obok siódemki. Odpaliłem na traxie, mruga. Odpaliłem na siódemce nie mruga. Wyszedłem z siódemki F4 i wszedłem do traxa F5, zaczęło mrugać. Po powrocie do siódemki przestało mrugać, tak wkółko. Nie wszystkie modele nieba mrugają, ale jeśli tak to tylko jak się jedzie traxem.
Nie udało mi się wyłączyć nieba wpisem w ini.

816
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 27 Lutego 2017, 19:21:20 »
Póki co tak, może kiedyś doczekamy się oddzielnej implementacji dla zaworu K. Funkcjonalnie jest zbliżony do W, więc nie zakłamujemy rzeczywistości za bardzo :)

818
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 24 Lutego 2017, 20:46:24 »
Daj tam w OnKeyPress w world.cpp

  if (Console::Pressed(VK_CONTROL) && Console::Pressed(VK_F6)) Global::fTimeSpeed = 1000.0;
  if (Console::Pressed(VK_CONTROL) && Console::Pressed(VK_F8)) Global::fTimeSpeed = 100.0;
  if (Console::Pressed(VK_CONTROL) && Console::Pressed(VK_F9)) Global::fTimeSpeed = 1.0;

  if ((Console::Pressed(VK_CONTROL)) && (Console::Pressed(VkKeyScan('='))) ) GlobalTime->UpdateMTableTime(60);    //Global::iViewMode=VK_F6;
  if ((Console::Pressed(VK_CONTROL)) && (Console::Pressed(VkKeyScan('-'))) ) GlobalTime->UpdateMTableTime(10);

albo jakiekolwiek inne jezeli te sa zajete z controlem.

819
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Lutego 2017, 23:06:50 »
Partiami dla wszystkich: http://eu07.pl/daily/
Do kupy dla rangowych: http://eu07.pl/svn/pctga/

820
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Lutego 2017, 14:28:58 »
nazwa_textury_w_node_dynamic,1.ext
...
nazwa_textury_w_node_dynamic,4.ext
Działa tylko dla dynamic i wymaga jakiegoś znacznika w mmd w definicji modelu.

821
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Lutego 2017, 23:00:34 »
Fork z okienkami i sterowaniem na GLFW:
https://github.com/Milek7/maszyna/tree/mover_in_c++
Obecnie zepsułem WM_COPYDATA i renderowanie tekstu.

822
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 15:21:15 »
S1 dodał się do kolejki i został wyzwolony. Sprawdził, że komórka semafora nie zawiera eventu ShuntVelocity i poszedł w alternatywę, czyli podanie S1. Wygląda na zabezpieczenie przed wygaszaniem tarczy i nie wysyła komendy rozprzęgania w żadnym razie.

Cytuj
Sa zdjeciami wskazowek na bialym tle, z alfa. I problem w tym ze pomalowana na czarno jest tylko ta czesc, ktora pasuje do alfy co do piksela.
Rozumiem. Problem będzie w wielu miejscach, bo raczej nikt z naszych grafików o tym nie myślał.

823
Przecież ten sposób sterowania przejazdami już chyba jest. A w każdym razie ja go stosuję w swojej (niewydanej jeszcze, fakt) scenerii. Pociąg zamykając rogatki dodaje +1 do komórki pamięci, kolejny robi to samo. Dojeżdżając do przejazdu pociąg odejmuje 1, kolejny tak samo. Przejazd otwiera się, gdy zwolniony zostanie odcinek izolowany na przejeździe, a w komórce pamięci jest 0.

824
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Lutego 2017, 15:45:52 »
Przesyłam paczkę, w której jest kilka plików .mmd, które uważam, że są dobrze przerobione, exe, na którym testowałem i przykładowy log i errors.

825
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Lutego 2017, 19:22:19 »
Podziałało. W załączeniu spakowany crashdump.

826
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kabina elfa
« dnia: 28 Stycznia 2017, 23:36:57 »
Skoro tak to wygląda, to ja podziękuję. Nie mam zamiaru brać się za kolejną papierologię i wiązać się jakimiś umowami.
Nie przesadzaj. NDA (ang. non-disclosure agreement, czyli umowa o zachowaniu poufności) nie jest czymś wyjątkowym. Plany, nawet okrojone, są chronioną własnością firmy i nic dziwnego, że proszą o podpisanie stosownej umowy. Zwłaszcza z - nie czarujmy się - "nikim", bo (jeżeli się nie mylę) @Patryk nie jest przedstawicielem firmy, dzięki której użyczający plany może coś zarobić, a prestiż "MaSzyny" też jakoś ogromny nie jest (jest jakikolwiek?). Wręcz nakładają na siebie koszty, bo za przygotowanie okrojonych planów muszą komuś zapłacić, a zysk = 0. To, że się podejmują współpracy, to jest duży +, bo tak na prawdę mogła być z ich strony albo cisza, albo "Szanowny Panie, nie."

827
Na warsztacie / Sterowanie ruchem przez zewnętrzną aplikację
« dnia: 13 Stycznia 2017, 00:48:09 »
Dzień dobry,

Być może niektórzy znają projekt SCS-1 (Symulacyjne Centrum Sterowania), będący interfejsem operatora i systemem zależnościowym współpracującym z symulatorem TD2, imitującym komputerowe urządzenia srk (nie jest to symulator konkretnego typu urządzeń). Program udostępniony jest na forum TD2 jako załącznik dostępny po zalogowaniu, bez zalogowania można przejrzeć ogólne informacje i dokumentację użytkownika: http://td2.info.pl/index.php/topic,100.0.html

Pierwotnie program powstawał z myślą o Maszynie, która również została dostosowana do takiej formy sterowania, choć dotąd nie było to nigdzie szerzej wykorzystywane. W ostatniej wersji uruchomiona została automatyka nastawiania przebiegów, która pozwala na użycie programu w roli systemu samodzielnie sterującego ruchem na scenerii według wczytanego planu przebiegów, z możliwością interwencji użytkownika w proces sterowania. Mamy zatem coś na kształt VD, którego koncepcja przewijała się na forum już dawno temu. Eventy przestają być używane do realizowania logiki sterowania, a stają się warstwą wykonawczą (przynajmniej jeżeli chodzi o srk). Odpadają problemy typu za wczesne przestawienie zwrotnicy spowodowane za długim składem, ruch na scenerii przestaje być sztywny - dodanie pociągu, zmiana kolejności jazd czy miejsca krzyżowania nie stanowi problemu. Rozwiązanie rozwinąć można o kolejną warstwę, nadrzędną w stosunku do SCS-1, która może zarządzać rozkładem jazdy i dynamicznie generować plan przebiegów (jest on odczytywany z dysku cyklicznie). Oczywiście można też wcielić się w rolę dyżurnego ruchu i sterować ręcznie.

W tym wątku przedstawiam przykład scenerii sterowanej w ten sposób, z Maszyną działają praktycznie wszystkie funkcje przewidziane w programie (m.in. nastawianie przebiegów, pip - śledzenie numerów, przejazdy, sbl, ANP). Niezbędne pliki wraz z samym programem zamieszczone są w załączniku. Otwarta pozostaje kwestia dostosowania plików .inc do sterowania przez program - bez zmian plików oraz pewnych zmian w sceneriach nie będzie to możliwe. Pliki .inc zaprezentowane tutaj mają raczej charakter prowizorki.

Ogólne założenia:

  • program SCS-1 uruchamiany jest przed uruchomieniem Maszyny, wybierany jest plik pulpitu, po czym program oczekuje na nawiązanie połączenia, tzn. wywołanie eventu "gotow_<nazwa>" przez Maszynę po uruchomieniu scenerii (na pulpicie przestanie migać białe oznaczenie EU07, pojawi się zielone oraz wyświetlony zostanie właściwy stan zajętości odcinków),
  • SCS-1 łączy się z Maszyną komunikatami międzyprocesowymi WM_COPYDATA, w razie potrzeby możliwe jest zastosowanie dodatkowego ogniwa transmisyjnego i uruchomienie SCS-1 na innym komputerze, z połączeniem TCP/IP (uzyskujemy wtedy namiastkę symulacji sieciowej dyżurny - maszynista; nie wiem jak wygląda temat multiplayera z wieloma maszynistami - czy cokolwiek było w tym kierunku robione?),
  • sterowanie i kontrola odbywa się na zasadzie zdalnego wywoływania eventów typu multiple oraz detekcji ich wykonania w Maszynie (własnych oraz innych, uruchomionych np. eventami torów), ponadto wykrywane są zajętości odcinków izolowanych - są one wymagane w scenerii (działanie komunikacji można podejrzeć w rejestratorze SCS-1 - uwaga: w trybie testowym logi będą trochę inne),
  • z uwagi na nieciągłą komunikację stosowane jest cykliczne kontrolowanie zdalnego wykonywania eventu "gotow_<nazwa>",
  • plik pulpitu SCS-1 zawiera graficzny obraz stacji wraz z danymi niezbędnymi do realizacji zależności, plik ten tworzony jest przy pomocy dołączonego edytora,
  • obsługa programu jest zbliżona do obsługi komputerowego pulpitu nastawczego, z możliwością automatyzacji w pewnym zakresie.

Rzeczy, które wymagają przedyskutowania/przeróbki/dopracowania:

  • brak możliwości sterowania niektórymi obiektami bez modyfikacji plików .inc - zdalnie działają tylko eventy multiple, a niektóre są innych typów (dotyczy większości sygnalizatorów - sterowanie W24, również Sp),
  • generalnie konieczność usunięcia z plików .inc obiektów wszelkich uzależnień od torów, innych semaforów, opóźnień zadziałania itp. - zależności realizuje SCS-1 (dotyczy głównie powiązań sygnalizatorów oraz przejazdów),
  • konieczność usunięcia ze scenerii wszelkich eventów oddzielnie sterujących obiektami, które sterowane i kontrolowane mają być przez SCS-1,
  • konieczność uzupełnienia plików .inc zwrotnic o eventy kontrolujące rozprucia (brak detekcji ewentualnych rozpruć może doprowadzić do nieciekawych efektów),
  • wskazane jest uporządkowanie nazw obiektów oraz sposobu ich nadawania w sceneriach, jak również rozmieszczania odcinków izolowanych i eventów używanych jako czujniki ssp (dokumentacja użytkownika zawiera wytyczne co do nazw obiektów).

Możliwe rozwiązania:

  • adaptacja plików które zamieściłem w załączniku po drobnych poprawkach - część jest nowa, a część stanowi "nakładki" na stare pliki, wszystkie wymagają sprawdzenia - proszę nie traktować ich jak gotowego rozwiązania do stosowania,
  • przygotowanie nowych wersji plików .inc przeznaczonych do zdalnego sterowania z zewnątrz, z uporządkowanymi nazwami eventów, najlepiej o formacie "<obiekt>:<akcja>", podobnie jak przyjęte zostało w TD2 (obecnie zgodne z tą konwencją są tylko eventy "forced+" i "forced-" zwrotnic, pozostałe na ogół używają znaku "_", z kolei zwrotnice i wykolejnice jedynie dodają znak +/-/o/z do nazwy).

Interfejs sterowania używany przez SCS-1 może być wykorzystany również przez inne programy, planuję dostosować kiedyś pod tym kątem symulator ISDR.

Wykaz aktualnie używanych w komunikacji z Maszyną eventów:

a) zwrotnice

  • "<nazwazwr>+", "<nazwazwr>-" - przestawienie do położenia "+", "-"; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania, z określonym opóźnieniem przyjmowana jest kontrola położenia końcowego,
  • "<nazwa>:forced+", "<nazwa>:forced-" - event wykonywany w scenerii gdy zwrotnica zostanie rozpruta i przestawiona przez tabor do położenia "+", "-",

b) wykolejnice

  • "<nazwawk>o", "<nazwawk>z" - otwarcie, zamknięcie wykolejnicy, analogicznie jak przestawienie zwrotnicy,

c) sygnalizatory (w tym TOP)

  • "<nazwasygn>_<sygnal>" - wyświetlenie sygnału; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania; w miejscu <sygnal> pojawia się nazwa sygnału zapisana małymi literami, lub "wyg" - wygaszenie TOP/semafora sbl (sygnalizator ciemny), dla wyświetlenia Sz używane jest oznaczenie "sz1", dla wskaźników W24 - "w24" i "w24off",

d) przejazdy

  • "<nazwaprzej>_zamykaj", "<nazwaprzej>_otwieraj" - rozpoczęcie zamykania/otwierania; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania, natomiast stan zamknięcia/otwarcia przyjmowany jest z pewnym opóźnieniem (za właściwą sekwencję sterowania sygnalizatorami drogowymi, dzwonem i rogatkami odpowiada już sam .inc),
  • "<nazwaprzej>_wj1", "<nazwaprzej>_wj2", "<nazwaprzej>_zw" - w przypadku przejazdu zamykanego czujnikami: wjazd na czujnik zamykający od strony 1, wjazd na czujnik zamykający od strony 2, zjazd ze strefy przejazdu (realizowane jako eventy torów, przy czym "_zw" uruchamiany jest warunkowo po cyklicznym sprawdzaniu stanu toru przez oddzielny plik .inc),

e) odcinki izolowane

  • używany jest oddzielny rodzaj komunikatów, bez wykorzystania eventów.

Zawartość załącznika:

  • SCS.exe - plik programu, jest to nieznacznie zmodyfikowana wersja 2017.01.07 znana użytkownikom TD2 (poprawione zostały funkcje komunikacji z Maszyną; należy wybrać tryb WM_COPYDATA; z uwagi na rozwojowy charakter powiązania z Maszyną wersję tą traktować należy jako roboczą, a nie stabilną),
  • EdytorSCS.exe - edytor pulpitów,
  • dokumentacja/ - dokumentacja użytkownika (ta sama co na forum TD2),
  • scenery/*.inc - nakładki i zmienione wersje plików .inc przystosowane do sterowania z zewnątrz, oryginalne pliki nie są zmieniane/nadpisywane,
  • scenery/anp_test.scn - prosta sceneria przystosowana do sterowania przez SCS-1, zawiera cztery małe posterunki ruchu, jeden przejazd włączany czujnikami, jeden przejazd uzależniony w przebiegach, dwa szlaki jednoodstępowe z ruchem na zasadzie utwierdzania przebiegów oraz jeden szlak z czterostawną, dwukierunkową sbl (uwaga: dla włączenia komunikacji WM_COPYDATA konieczne jest ustawienie multiplayer 1 w eu07.ini),
  • anp_test.scs - plik pulpitu dla powyższej scenerii (możliwe jest również uruchomienie programu w trybie testowym, bez Maszyny/TD2, z zajętościami zadawanymi ręcznie),
  • anp_test.anp - plan przebiegów, po uruchomieniu którego program automatycznie będzie prowadził pociągi z jednego końca scenerii na drugi, realizując krzyżowania w razie potrzeby (po uruchomieniu SCS-1 i następnie Maszyny należy wczytać i uruchomić plan ANP w SCS-1 oraz wprowadzić numery pociągów w SCS-1 - nieparzyste jadą w prawo, parzyste w lewo, zawiera również pewne zautomatyzowane manewry - więcej informacji w komentarzach w pliku).

Działanie niektórych szczegółów dokładniej opisane jest w dokumentacji użytkownika. Powinno ruszyć bez większych problemów, choć nie testowałem tego na standardowych paczkach całościowych - używam własnej, minimalistycznej "dystrybucji" symulatora na potrzeby testów. Proszę o uwagi na temat rozwiązania plików .inc jak i całego programu oraz możliwości jego zastosowania w Maszynie.

828
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 14 Października 2016, 10:43:49 »
Kolejne dwa budynki dworców ukończone. Są to: dworzec w Dolicach i dworzec w Rębuszu. :)

829
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Września 2016, 20:09:34 »
Prace nad scenerią trwają. Tym razem parę screenów ze Szczecin Dąbia.

Strony: 1 ... 26 27 [28]