Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28
751
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 12 Lutego 2018, 17:52:45 »
Jeszcze raz dzięki za wszystkie materiały!

Aktualny plan działania:
- korytarz ✓
- służbowy
- przedziały ✓
- detale typu dywaniki ✓ czy inne ułożenie zasłon w każdym przedziale

Już możemy zajrzeć do środka, na razie wczesna wersja.

752
Wydział zamówień / Autosan H9-21
« dnia: 13 Lutego 2018, 19:47:08 »
Dzięki uprzejmości strefowego użytkownika Nick™ niedługo będziemy mieli w maszynie autosana h9-21, jednak przydałyby się do niego tekstury. Do tej pory znaczna część tych autosanów poszła na żyletki, ale są miejsca gdzie takowe się uchowały. Będę bardzo wdzięczny za podesłanie zdjęć na tekstury. Jeżeli ktoś już pofatyguje się, żeby zdjęcia zrobić, to prosiłbym jeszcze o informację czy zdjęć mogę użyć również w OMSI, żeby się jakoś odwzajemnić.

753
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 07 Lutego 2018, 21:13:18 »
Na zakładowe tory wjechał SN61-549 z Grudziądzkiej szopy. Było to dnia 25.06.1994, kiedy ten wóz zakończył naprawę przywracającą mu świetność, która prawie że tego samego dnia miała począć zmierzać ku swemu końcowi. Wóz istnieje do dnia dzisiejszego, ale jest niszczejącym wrakiem na tyłach Kościerskiego grobowca.
Tu w symulatorze wóz wirtualnie powróci do dnia, w którym tę naprawę przeszedł, jego tekstura przedstawiać będzie stan zaraz po wyjeździe z hali. Jest to przemalowana tekstura Szoguna na podstawie zdjęcia Piotra Klawczyńskiego z WRP: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=34900.
Stan prac na dzień dzisiejszy to przemalowane 50% tekstury, efekt włożonej pracy w załączeniu poniżej.

754
Chyba mam rozwiązanie. Zamiast wysyłać klawisze bezpośrednio trzeba uzyć makra i wtedy można określić dokładnie sekwencję wciskania i zwalniania klawiszy:
{Shift}{Null}m{Null}{/Shift}
Sprawdziłem i działa dobrze :)
Jedyna uwaga do exe, że załączanie jest natychmiast po wciśnięciu przycisku, a nie po dłuższym przytrzymaniu.

755
Mi chodzilo raczej o to co ludzie na chwile obecna maja faktycznie obslugiwane przez swoje pulpity podpiete przez Pokeys (zeby spriorytyzowac wprowadzenie zwiazanym z tym funkcji) a na tej liscie to jest chyba wszystko co jest w tym momencie w exe i jeszcze pare innych rzeczy/kontrolek ktore na 95% nie sa wyprowadzone do tego urzadzenia... ;>
Problem jest wszędzie tam, gdzie kiedyś był Shift, a dzisiaj tym samym przyciskiem robisz kilka różnych czynności (chociażby oświetlenie). Na szybko co pamiętam:
- załączenie baterii - teraz tylko "j", kiedyś Shift + "j",
- pantografy - teraz "p", "o", kiedyś Shift + "p", Shift + "o",
- wyłącznik szybki - teraz "m", kiedyś Shift + "m",
- przetwornica - teraz "x", kiedyś Shift + "x",
- sprężarka - teraz "c", kiedyś Shift + "c",
- wszystkie przyciski od oświetlenia - "y", "u", "i"
- pakietowy z wyborem hamulca - "b"
- wysoki rozruch - teraz "f", kiedyś Shift + "f"

Tyle mi na razie do głowy przychodzi na szybko, z czym miałem wczoraj problem. Tak jak poprzednicy piszą, wystarczy, że raz gdzieś styk nie łapie i dany element chodzi na odwrót.

756
@tmj - tutaj jest dokumentacja do PoKeys (zakładka "Related downloads" po lewej -> "PoKeys user manual"): https://www.poscope.com/product/pokeys57u/ Jeśli chodzi o wejścia, to obecnie wykorzystywane pod względem jako takiej komunikacji z exe są tylko piny analogowe 46 i 47 do odczytu wartości napięcia z potencjometrów w kranach hamulcowych i to jest jakoś przesyłane do exe. Cała reszta informacji wejściowych, tak jak napisał @mac310, opiera się na emulacji klawiatury. Jest to o tyle dobre, że nawet jeśli ktoś nie zna się na programowaniu, to dosyć przyjazdy i intuicyjny interfejs PoKeys umożliwia łatwy wybór tego, co na którym pinie chce się mieć podłączone i co w ogóle chce się mieć podłączone (ja np. dla zaoszczędzenia pinów (55 dostępnych to wcale nie tak dużo) zrobiłem sobie analogowy sterownik kontrolki ogrzewania pociągu w pulpicie i miałem wolny dodatkowy pin np. na radio-stop jako wejście). Jeśli chodzi o wyjścia, to te są na stałe przypisane do konkretnych pinów PoKeys w exe, ale można nie korzystać z jakiegoś z nich ustawiając je w oknie interfejsu PoKeys jako jakieś dodatkowe wejście (jak w powyższym przykładzie) lub pozostawiając niepodłączone, jeśli akurat nie jest potrzebne (np. w pulpicie EN57 nie przyda się wyjście kontrolki wysokiego rozruchu).

Problem z tą emulacją klawiatury jako sygnały wejściowe polega obecnie na tym, że czasami przy przełączaniu np. hebelka na pulpicie może się akurat zdarzyć jakieś zakłócenie mechaniczne (np. styk źle przeskoczy i wyśle sygnał podwójny) lub elektryczne (czasami np. falownik do Haslera "sieje" i sygnał o "wciśnięciu klawisza" danym hebelkiem w ogóle nie dotrze przez USB, albo sam z siebie wygeneruje się jakiś przypadkowy) i wtedy stan hebelka na rzeczywistym pulpicie nie pokrywa się ze stanem w MaSzynie. Przy starej klawiszologi, gdzie na załączanie była kombinacja z Shiftem, a na wyłączanie pojedynczy klawisz, wystarczyło raz machnąć hebelkiem tam i z powrotem, i stan hebelka rzeczywistego ponownie pokrywał się ze stanem w symku. Teraz ta metoda nie ma szans zadziałać, bo z klawiatury (a więc i z PoKeys) wysyła się tylko zmianę stanu hebelka danym klawiszem, a nie ustawienie na konkretny stan jak kiedyś, co ma też wpływ na opisywane działanie przycisków od WSa (ten sam klawisz/kombinacja na załączanie i wyłączanie, przez co na pulpicie da się użyć dowolnego z dwóch przycisków do obu tych czynności).

Co do programowania PoKeys, to oprócz tego PoBlocks da się też chyba normalnie pisać program w C# - strona 120+ podlinkowanej wyżej instrukcji obsługi, ale nigdy nie próbowałem.

Listę funkcji zaraz zrobię...

EDIT: Ok, chyba będzie ;) Jak o czymś zapomniałem, to proszę o dopisanie. Dałem jako kod, żeby można było przejrzeć bez pobierania i żeby jednocześnie nie wydłużać postu.

Wyjścia główne (ogólne):

- buczek CA/SHP (pin 16)
- amperomierz WN 1 (PWM 17)
- amperomierz WN 2 (PWM 18)
- woltomierz WN (PWM 19)
- manometr cylindra hamulcowego (PWM 20)
- manometr przewodu głównego (PWM 21)
- manometr zbiornika głównego (PWM 22)
- kontrolka SHP (pin 23)
- kontrolka CA (pin 24)
- kontrolka WS (pin 25)
- kontrolka sygnalizacji wentylatorów i oporów (pin 26)
- kontrolka przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych (pin 27)
- kontrolka przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania (pin 28)
- kontrolka styczników liniowych (pin 29)
- kontrolka poślizgu (pin 30)
- kontrolka ogrzewania pociągu (pin 31)
- kontrolka jazdy na oporach (pin 32)
- Hasler (wyjście analogowe 43)
- rysik Haslera - hamowanie (pin 52)
- rysik Haslera - jazda z poborem prądu (pin 53)

Wyjścia dodatkowe z uwzględnieniem charakterystycznych elementów poszczególnych pojazdów (piny trzeba przypisać):

- kontrolka odhamowania II członu
- kontrolka otwarcia drzwi prawych
- kontrolka otwarcia drzwi lewych
- kontrolka sygnału odjazdu
- kontrolka pracy przetwornic
- kontrolka pracy sprężarek
- kontrolka I stopnia bocznikowania
- kontrolka II stopnia bocznikowania
- kontrolka III stopnia bocznikowania

Wejścia główne (ogólne):

- załączenie baterii
- pantograf przedni podniesiony
- pantograf tylny podniesiony
- przetwornica
- sprężarka
- reflektor prawy biały
- reflektor górny
- reflektor lewy biały
- reflektor prawy czerwony
- reflektor lewy czerwony
- oświetlenie kabiny
- przyciemnienie oświetlenia kabiny
- oświetlenie przyrządów pomiarowych
- wyłączenie WSa
- załączenie WSa
- odblokowanie przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych
- odblokowanie przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania
- wyłączenie styczników liniowych
- przyhamowanie przy poślizgu
- luzowanie hamulca
- kasowanie CA/SHP
- syrena niski ton
- syrena wysoki ton
- hamulec pospieszny-osobowy
- hamulec osobowy-towarowy
- rozruch wysoki/niski
- hamulec dodatkowy (wejście analogowe 46)
- hamulec zasadniczy (wejście analogowe 47)
- nastawnik kierunku przód-0
- nastawnik kierunku 0-tył
- nastawnik jazdy kanał A enkodera lub {Num+}
- nastawnik jazdy kanał B enkodera lub {Num-}
- nastawnik bocznikowania kanał A enkodera lub {Num/}     //także załączenie bocznikowanie, gdyby ktoś robił pulpit SM42
- nastawnik bocznikowania kanał B enkodera lub {Num*}
/* - nastawnik jazdy {Shift} + {Num+}
- nastawnik jazdy {Shift} + {Num-}
- nastawnik bocznikowania {Shift} + {Num/}
- nastawnik bocznikowania {Shift} + {Num*} */     // - przydatne, jeśli komuś enkoder gubi pozycje nastawnika
- piasecznica
- radio-stop
- wyłączenie radiotelefonu
- przyciemnienie reflektorów
- hamulec awaryjny
- załączenie ogrzewania pociągu

Przyszłościowa obsługa radia:

- następny kanał
- poprzedni kanał

Wejścia dodatkowe z uwzględnieniem charakterystycznych elementów poszczególnych pojazdów:

- sprężarka pomocnicza
- kurek sprężarki pomocniczej
- odłączenie uszkodzonych silników trakcyjnych
- pokazywanie prądów II członu
- zwiększenie hamowania hamulcem ręcznym     //m.in. w ET22 i SM42 korba/koło jest w pulpicie
- zmniejszenie hamowania hamulcem ręcznym
- otwarcie drzwi prawych
- otwarcie drzwi lewych
- załączenie sygnału odjazdu
- wyłączenie przetwornicy w obsadzonym członie
- wyłączenie sprężarki w obsadzonym członie
- opuszczenie wszystkich pantografów
- następna konfiguracja reflektorów
- poprzednia konfiguracja reflektorów
- reflektor prawy biały tylny
- reflektor górny tylny
- reflektor lewy biały tylny
- reflektor prawy czerwony tylny
- reflektor lewy czerwony tylny

Inne wejścia z eu07_input-keyboard, które teoretycznie mogą się komuś przydać, ale nie do końca wiem, co obecnie robią:

- trainbrakeoperationtoggle ctrl num_4 // przelaczenie stanu hamulca pojazdu
- notchingrelaytoggle g // przelaczenie stanu przekaznika samoczynnego rozruchu
- epbrakecontroltoggle ctrl z // przelaczenie stanu hamulca elektro-pneumatycznego
- brakeloadcompensationincrease shift ctrl h // wybor wyzszego przelozenia hamulca
- brakeloadcompensationdecrease ctrl h // wybor nizszego przelozenia hamulca
- mubrakingindicatortoggle shift l // przelaczenie stanu wskaznika hamowania czlonow EZT
- doorlocktoggle ctrl s // przelaczenie stanu blokady drzwi

757
Ja wykorzystałem gotowe enkodery, tarcze zrobiłem z tworzywa typu plastik o średnicy 30 cm. Zadowolony jestem tak na 95% więc na razie nie ruszam. Tu masz linka. http://allegro.pl/255-optyczny-czujnik-szczelinowy-pomiar-predkosci-i6913518289.html
Maszyna kontra 6 dof to już nie są żarty. ;)
&t=9s

758
Jakby co, to zapraszam do przejrzenia mojego skryptu trainzowego od spalinówek. Model cieplny fiata wyszedł niemal idealnie, SU46 też się w miarę realistycznie zachowuje. TrainzScript to takie pseudo-c, więc powinno się dać to czytać ;-) Jest nawet trochę komentarzy ;-)

http://eu07.pl/userfiles/427/priv-diesel_scripts.zip

Główna część interesującego nas tematu to wątek "termo" ("thread void termo()")

759
@Stelle  OK popracuję nad tym. W tej chwili zmieniłem mapowanie  zmniejszył mi wagę pliku a efekt ten sam
@stelle i @tmj - popracuję nad waszymi uwagami.

P.S. Po uwagach zmniejszyłem z 1680 obiektów do 12 :-)


760
Jeszcze kilkanascie, badz kilkadziesiat godzin i wszystko bedzie nowe. Dajcie sobie spokoj z tamtymi paczkami nie dzialajacymi i tak na nowych exe.

http://eu07.pl/userfiles/307/priv-kl.rar

Na razie 4 słuzby. Osobówka Poznan - Kalisz w dwie strony i przejazd Cegielskim w dwie strony. W linku paczka całościowa.

761
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Grudnia 2017, 20:49:46 »
Takie moje testy. Wrzucam do sprawdzenia poprawności działania exe. W paczce 6Dg, SM42, ST43, ST44, ST45, SU45, SU46.

Autorów wielu, m.in. Zuger, adamst, t-mechatronik i inni mi nieznani. Stąd tylko do testów, nie jako oficjal do paczki. Po przetestowaniu skasować...

http://eu07.pl/userfiles/697/priv-test-new-exe-sound-2.rar

Edit: dorzuciłem ST45.
Edit2: wyleciał zbędny kompresor dla SU45.

762
Symulator / Odp: Pobieranie aktualizacji z repozytorium.
« dnia: 04 Grudnia 2017, 12:29:13 »
Na https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga jest teraz przy każdym pliku opcja download.
Dodałbym też jakiegoś usera guest do pobierania bezpośrednio z svn ale eh, nie mam dostępu do authz.conf

763
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 01 Listopada 2017, 17:28:00 »
Jestem w trakcie opracowywania sygnalizacji tramwajowej. Na obecnym etapie mam gotową sygnalizację zwrotnicową (wraz ze sterowaniem i blokadą położenia iglic):

764
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2017, 16:31:20 »
Dla pewności przesyłam pliki, na których pracuję. Wypakuj do swojego Całkowa v2 i zobacz, jak to się zachowa. Ja testuję zachowanie tego pociągu przez misję testową, którą też załączyłem do paczki. Wsiadasz do SN61, nic nie robisz, tylko obserwujesz zachowanie składu z ST45.

765
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Października 2017, 22:10:57 »
No to siódemek jest na każdą okazje.Poczekajmy jeszcze troszke a będzie siódemka przed myciem i po myciu :)
Ale ET22 też jest sporo można rzec że co drugą okazje:) Pewnie nie mam każdej co wyszła ostatnio lecz ogonek ma 1154.4 m :) ET22-2009 w nich nie ma. 

766
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2017, 19:06:42 »
Czekamy az bedzie mozna je spiac do okola td. ;)

767
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2017, 19:02:04 »
Ile mamy siódemek w MaSzynie? Ponad 2 kilometry!
Ps. Tutaj są tylko EU07 z podstawowej paczki, nie ma EP07, oraz wszystkich opublikowanych po ukazaniu się wersji 17.07.
Ps2. Do kolejnych siódemek absolutnie nic nie mam. Może ich być nawet więcej niż wyprodukowano ;-)

768
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 01 Października 2017, 22:55:19 »
@EU40 - ja wykorzystałem układy peryferyjne (tzw. ekspandery) PCF8574N podłączone do Arduino UNO. Dalszą rozmowę na ten temat proponuję przenieść do odpowiedniego wątku o pulpitach... ;)
@Milek7 - chciałem, ale codziennie było tak, że jak tylko uruchomiłem wszystko, to nawet nie zdążyłem dobrze sprawdzić na TD czy wszytko dalej dobrze działa, a już zbierali się inni wystawcy chcący się przejechać, choć uważam, że to dobrze*.
@wołodyjowskiIC - dziękuję, choć też nie ma co przesadzać, bo trochę rzeczy, które chciałem, żeby działały, nie zdążyłem uruchomić (np. podświetlenie mierników i jasność lampek sygnalizacyjnych zależne od napięcia na woltomierzu NN, samoczynny rozruch czy radiotelefon), ale na następnej wystawie oczywiście znowu będzie działać więcej elementów.

Natomiast ogólnie wyjazd, mimo pewnych napotkanych trudności technicznych, uważam za udany. Zainteresowanie było rzeczywiście spore, bo czasami było tak, że pozostałe stanowiska na hali były opustoszałe, a u nas w tym samym czasie stało kilka lub kilkanaście osób. Jak już wspominałem, grono zwiedzających było zróżnicowane. *Udało się też nawiązać trochę ciekawych kontaktów i liczę na pewne korzyści dla MaSzyny z tego tytułu, ale o wszystkim w swoim czasie - po prostu zobaczymy, jak się to rozwinie. Kilka zdjęć autorstwa członka naszego Klubu wstawiłem na swoją stronę: http://www.pkpkolejpolska.bnx.pl/news.php

769
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 30 Września 2017, 13:39:02 »
Sorki! Żyję :) Prace trwają z pomocą milek7. Aktualnie podstawowe rzeczy w ET22 (bo na tym mam jak testować) działają. Podstawowe mam na myśli pulpit (bez przełącznika hamowania). Najnowsze exe dostępne pod adresem: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/yoh3vc3f007wb9u9/artifacts/builds%2Fbuild_win64%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe

Wczoraj pulpit jeździł na Małopolskiej Nocy Naukowców na PWSZ w Tarnowie.

Co zostało przerobione:
- normalne sterowanie (nie ma już emulacji klawiatury)
- wykorzystana biblioteka opensource zamiast windowsowskiej - czy będzie działać na innych systemach? chyba tak.
- zmiana w parametrach z pliku eu07.ini (update już niedługo)

//uart <nazwa portu> <nie zmieniać> <częstość wysyłania danych (czas)>
uart COM3 500000 0.1 0.05

//uarttune <ham. zespolony min> <max> <ham. dodatkowy min> <max> <ciśnienie max w zbiorniku gł.> <max wartość dla PWM> (to samo dla przewodu gł i cylindrów hamulcowych)
uarttune 46.0 943.0 175.0 874.0 0.9 1023.0 0.7 1023.0 0.5 1023.0 4000.0 1023.0 800.0 1023.0

//uartfeature <nastawnik> <bocznik> <hamulec> <hamulec lokomotywy>
uartfeature no no yes yes

//uartdebug <wyświetlanie danych debugowania w konsoli>
uartdebug no

770
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 27 Września 2017, 23:16:13 »
Metodą prób i błędów doszedłem, że pomaga odznaczenie VBO + sterowniki eksperymetalne, po zrobieniu tego udało mi się przejechać wszystkie kłopotliwe miejsca.

771
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 15 Września 2017, 17:19:57 »
Zawsze możesz wydać domki jako pojedyncze assety. Ich zawsze w maszynie mało i trasopisarze byliby wdzięczni.

772
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 13 Września 2017, 22:21:31 »
Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?
Wszystkie W4 na L053 są wpisane po staremu, czyli nie będą prawidłowo działać. Aktualnie zasada jest następująca: po trzech współrzędnych powinny być trzy kąty, następnie liczba 1 lub 2 - 1 wpisujemy, gdy W4 jest na stacji z semaforami, 2 na przystanku bez semaforów; dalej długość peronu zaokrąglona do dziesiątek metrów + cyfra oznaczająca stronę otwarcia drzwi (czyli dla peronu o długości 300 metrów po lewej wpisujemy 301).
Dla Turowa powinno być mniej więcej tak:
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 0 0 1 252 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 0 0 1 251 end
Nie wiem jaką długość ma peron w Turowie, w powyższym przykładzie przyjąłem 250 metrów.
A tak w ogóle to mam plany odnośnie scenariuszy na L053 - aktualnie przygotowuję sobie infrastrukturę i poprawiam między innymi wpisy W4.

773
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Września 2017, 16:39:38 »
Wrzucę wkrótce jakiś tor testowy.

-------------------
W załączeniu tor testowy na którym można zaobserwować działanie AI na pochyleniach.

774
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Września 2017, 21:31:24 »
Wizualizacja planowanej linii tramwajowej na Parkitkę w Częstochowie, wykonana w Symulatorze Pojazdów Szynowych MaSzyna:



775
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 15:57:02 »
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz i jednak problem ma jakieś drugie dno. Przejechałem pełniejszą część misji (wcześniej zrobiłem sobie skróconą wersję) i wychodzi na to, że znaczenie ma też jakiś dodatkowy czynnik związany z orientacją lokomotywy / wagonów albo czymś podobnym. Jadę SM42, która ma krótszy i dłuższy dziób. Przy skróconej wersji misji ze względu na nieco inne początkowe ułożenie składu pchałem wagony mając przed sobą krótszy dziób. Wtedy skanowanie wykrywało skład stojący przede mną bez problemów i dopiero zmiana nawrotnika sprawiała, że wagony przestały być wykrywane. Przy pełniejszej wersji misji ułożenie lokomotywy jest inne, tj. jadę dłuższym dziobem do przodu i okazuje się, że nawet mając nawrotnik skierowany prawidłowo do kierunku ruchu exe nie wykrywa tych wagonów. Zatrzymałem się zatem ok. 20 m przed nimi, pomachałem nawrotnikiem i wtedy dopiero program wykrył te stojące wagony... Przy kolejnej grupie wagonów problem się powtórzył. Postaram się może zaraz zmajstrować jakąś misję testową.

EDIT: Testmisja do przetrawienia w załączniku. Wgrać do scenery, trzeba wcześniej mieć moje Całkowo_v2. Po odpaleniu jedziesz SM42 po skład, podczepiasz się i wracasz wg wskazań tarczy na tor nr 46. Następnie odpinasz Eamsy i jedziesz z nimi na tor wyciągowy obok lokomotywowni, a potem na tor 44. Zostawiasz te wagony tam w samotności i znowu wg wskazań tarczy jedziesz na tor 40 po węglarki. Podpinasz się i znowu wracasz na tor 44, aby się podpiąć do stojących Eamsów, jednak w tym momencie właśnie powinien objawić się błąd, tj. exe nie widzi tych stojących wagonów. 

776
Poradniki / [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:40:36 »
Przedstawiam poradnik dla chcących pisać scenariusze - Symfonia Events. W obszerny sposób został opisany proces powstawania scenariusza, przygotowania odpowiednich plików, po kolei wytłumaczone zostały wszystkie procedury języka eventów - od najprostszych poleceń po skomplikowane procedury i algorytmy, pokazana została diagnostyka scenariusza. Ponadto podane zostało mnóstwo przykładów.

http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy.pdf
http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
https://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_2.pdf

A tutaj link zawierający materiał edytowalny poradnika:

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik.7z
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2017-08-29.7z
https://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2019-08-21.7z

Chętnych zapraszam do lektury i do wyrażenia opinii, czy czegoś jeszcze nie uzupełnić.

777
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 19 Sierpnia 2017, 09:20:45 »
Mały odkop wątku. Jakoś ze trzy dni temu Z Matim i trochę z @hanys'em na spontanie poruszyliśmy temat 14we i wówczas przypomniało mi się, że upi zrobił robocze układy 14we-03. Zatem by się one nie zmarnowały (wszak jak by nie było on też poświęcił sporo czasu na ich przygotowanie) z kolei ja poświęciłem wczoraj i dziś kilka godzin na przemapowanie modelu w oczekiwaniu na zmapowany nową teksturą od @Jeżyk'a wózek 4ANc autorstwa @Kacu. Układy są zbliżone do tych z 19xx, dzięki czemu jest lepsza jakość. Tak to póki co wygląda. Choć z tego widzę to na screenie wygląda słabo. W maxie dużo lepiej się to prezentuje. Zapewne trzeba będzie je jeszcze poprawić, ale różnice raczej widać gołym okiem.
PS Myślę, że @matek się tego nie spodziewał :P.

778
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Sierpnia 2017, 01:12:25 »
ok, to teraz aktualizacja ode mnie
- oparte na tmj 170815
- ostatnie duże zmiany renderera u tmj, dodane cienie i odbicia to zbyt szybko poruszający się cel na ciągłe mergowanie shaderów na moje możliwości czasowe. obecny build używa nieshaderowego renderera od tmj. gdy będę miał czas i szybkość zmian trochę się uspokoi to spróbuję jeszcze raz nałożyć shadery.
- skoro nie ma shaderów, to po co mój build? zmiany są dwie:
- dźwięk na openal. proszę o sprawdzenie czy wszystko działa jak powinno i regulacja głośności w mmd jest odpowiednia (działa ona teraz liniowo, a nie jak wcześniej logarytrmicznie na starym kodzie z directsound)
- natywne wsparcie dla linux
(jeszcze przypomnienie że moje buildy pod f11 zapisują zrzut ekranu do katalogu screenshots, należy utworzyć)

exe 32bit: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/4eme8u0n6exw14g2/artifacts/builds%2Fbuild_win32%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe
biblioteki: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs32.zip

exe 64bit: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/4eme8u0n6exw14g2/artifacts/builds%2Fbuild_win64%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe
biblioteki: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs64.zip

dla linux zakładam że użytkownicy poradzą sobie z kompilacją (cmake): https://github.com/Milek7/maszyna/tree/nogfx
jeszcze trzeba przygotować katalog linuxpython/linuxpython64 poprzez utworzenie tam virtualenv z zainstalowanym pillow i skopiowanym katalogiem local z windowsowego katalogu python.

779
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 08 Sierpnia 2017, 22:02:35 »
Potrzebny też będzie podgląd na instalację pneumatyczną, tymczasowo pochodzi ona z innego wagonu. Na bazie tego, co mam ciężko cokolwiek zrobić.

Na zachętę gotowy model czeka na dobre zdjęcia.

780
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 25 Lipca 2017, 02:23:44 »
UDAŁO SIĘ! :D DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POŚWIĘCONY MI CZAS A DLA OSÓB Z PODOBNYM PROBLEMEM TŁUMACZĘ JAK TO ZROBIŁEM:

1. Pobieramy Dependency Walker http://www.dependencywalker.com/
2. Uruchamiamy program w trybie administatora i włączamy Full Paths w zakładce Viev na w lewym górnym rogu programu
3. Uruchamiamy symulator i odpalamy scenariusz tak żeby wywaliło nam błąd.
4. Klikamy w programie zakładkę File - Open - eu07.exe
5. Na dole ukaże się lista bibliotek itd., klikamy w tabelkę z napisem CPU i sortujemy biblioteki wg. wersji systemu. Wszystkie biblioteki i pliki które gryzą się z MaSZyną będą na czerwono.
6. Zapisujemy ścieżkę plików oznaczonych na czerwono i podmieniamy je ręcznie na wersje x64 jeśli mamy system 64-bit albo x86 jesli mamy 32-bit.
7. Voile, wszystko powinno działać.


Jeżeli ktoś miał identycznie ten sam problem co ja i identycznie te same pliki do podmiany na x64 to załączam paczkę plików które wrzucamy do Skype/Phone i podmieniamy .
Musiałem ręcznie pobrać z internetu i podmienić każdy plik pojedynczo, zajęło mi to jakąś godzine.. Ale jako pasjonat i mam nadzieje przyszły maszynista - warto :)
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje deweloperom i innym za pomoc :)




Nie piszemy całych zdań wielkimi literami.  @matek123

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28