Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28
31
Symulator / Seria gameplay MaSzyna
« dnia: 11 Lipca 2020, 07:17:29 »
W tym wątku będą publikowane gameplaye mojego autorstwa z symulatora MaSzyna.
Poniżej link do pełnej listy Gameplay YouTube, z dniem publikacji owego wątku tj. 11.07.2020 liczba gameplay to 20:
Wątek będzie aktualizowany zgodnie z premierą kolejnych odcinków.


Najnowsza premiera odcinka MaSzyna - Gameplay "Bałtyk - Światowe Dni Młodzieży":

33
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana szamynstwa metody propagacji (lub nie) zmiany polozenia zaworow pantografow

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga sekcji .fiz MotorParamTable0: o wariant dla pojazdow z silnikiem diesla. Szczegoly funkcjonalnosci przedstawic bedzie musial autor.
Dla pojazdów dizlowskich wprowadzono dodatkowe parametry pracy układu napędowego, które pozwalają na lepsze odwzorowanie jego pracy.
Kod: (218md_a.fiz) [Zaznacz]
MotorParamTable0: minVelfullengage=3.0 engageDia=1 engageMaxForce=3300 engagefriction=1
0 0 0 0 -1 -1 0 1
1 2.81 -1 -1 31.3 33.7 0.15 1
2 1.84 17.4 29.9 47.9 51.5 0.15 1
3 1.36 26.6 45.0 64.8 69.7 0 1
4 1.00 61.1 61.1 88.2 94.8 0 1
5 0.80 80.2 80.2 200 200 0 1
END-MPT
A       B       C       D       E       F       G       H
A - numer kolejny biegu
B - przełożenie przekładni (rozumiane jako stosunek obrotów wejściowych do wyjściowych)
C - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadane jest 0% mocy lub pojazd hamuje - km/h
D - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadana jest moc - km/h
E - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 0% mocy - km/h
F - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 100% mocy - km/h
G - współczynnik ograniczenia mocy na danym biegu (ograniczenie dawki paliwa)
H - informacja, czy jest automatyczna zmiana biegu (0/1)

Przy redukcji biegów skrzynia teraz wybiera jeden z progów prędkości pojazdu:
* B, gdy pojazd nie wytwarza siły pociągowej,
* C, gdy pojazd wytwarza siłę pociągową.

Przy awansowaniu biegów skrzynia dobiera próg przełączania płynnie i liniowo w zakresie od E do F w zależności od zadanego procenta mocy.

Na wybranych biegach istnieje możliwość ograniczenia maksymalnej dawki paliwa, np. dla przedstawionego wpisu maksymalna dawka paliwa na 1. i 2. biegu będzie ograniczona o 0,15 (15%), czyli maksymalna dawka zamiast 1,00 będzie wynosić 0,85. W ten sposób moment obrotowy silnika zostanie również proporcjonalnie obniżony.

Na marginesie, dotychczasowy wpis MotorParamTable zawierał wyłącznie odpowiedniki kolumn A, B, C=D, E=F, H. Wpisanie wartości w kolumnie C równych 0 albo D oraz w kolumnie E równych 0 albo F pozwalają na utrzymanie dotychczasowego zachowania skrzyni biegów. W dalszym ciągu można również używać wpisu MotorParamTable.

Tymczasowo konieczne jest nad wpisem MotorParamTable0: podanie linijki MotorParamTable: z powtórzonymi parametrami sprzęgła.

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Czerwca 2020, 23:51:35 »
Co do obslugi podkreslnikow, moze sensowna bylaby zmiana w skrypcie by byly one zamieniane na spacje zamiast pomijane? Bedzie to zgodne z traktowaniem przez exe podkreslnikow w nazwach stacji.

Co prawda skoro błąd wymuszający użycie podkreślników został już wyeliminowany, a i skrypt do tej pory nie został nigdzie zastosowany poza wspomnianym testem podesłanym przez @Transkeia, w związku z czym można by było używać wyłącznie spacji, to dodałem taką funkcjonalność na wypadek gdyby kiedyś tablice kierunkowe zostały bardziej zautomatyzowane. Jest już na repo.

Brak polskich znaków we wspomnianych nazwach stacji w rozkładach jazdy jest kwestią odrębną.

35
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Czerwca 2020, 19:38:45 »
Podkreślniki są w zasadzie niepotrzebne, zastosowałem je myśląc, że trzeba je dawać w miejsce spacji. Na obecnym exe spacja już działa bez zarzutu, wyświetlają się też wielkie litery. Można samemu przetestować (zamieniłem podkreślniki na spacje).
Skoro już wszystko działa, to biorę się za pozostałe scenariusze bałtyckie. Może i za L053... chociaż nie wiem czy te monitory zmieszczą się w Dębicy na tych strasznie wąskich peronach.

36
Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
« dnia: 21 Czerwca 2020, 19:01:22 »
Lepszy challenge by był taki, kto najdalej podjedzie? Chwilę trwa zatrzymanie na dole, ale się da, no i później można sprawdzić gdzie maksymalnie kto dojedzie z dołu pod górkę... Szczyt i tak nie do zdobycia :)

37
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      38
      Symulator / Seria poradników MaSzyna
      « dnia: 22 Maja 2020, 20:01:05 »
      W tym wątku będą publikowane poradniki mojego autorstwa do symulatora MaSzyna.
      Poniżej link do pełnej listy poradników YouTube, z dniem publikacji owego wątku tj. 22.05.2020 liczba poradników to 48:
      Wątek będzie aktualizowany zgodnie z premierą kolejnych odcinków.



      ostatnia premiera
      &index=49&t=0s


      39
      Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
      « dnia: 05 Maja 2020, 20:37:53 »
      Tor w spirali o promieniu 300 metrów, wysokości ~2 km. Nie wiem jaki może być tego cel, można sobie pokręcić kółka i w sumie tyle. Plik SCN wrzucić do /scenery. Można ustawić tabor na górze spirali i na dole.

      40
      Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
      « dnia: 28 Kwietnia 2020, 22:18:52 »
      Weszła na repozytorium rev. 5471.

      41
      Uruchamianie Symulatora / Odp: Multiasampling - problem
      « dnia: 28 Kwietnia 2020, 18:35:16 »
      Nie, x16 to jest szalona wartość i nie musi działać.

      42
      Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
      « dnia: 25 Kwietnia 2020, 22:32:14 »
      promować jako sugerowany sposób uruchamiania symulacji w następnym wydaniu

      Może lepiej na razie dodać do paczki jako ciekawostkę, zapytać o opinie, wprowadzić co ciekawsze propozycje i dopiero potem promować jak sugerowany sposób uruchamiania. To, że startej będzie cały czas rozwijany jest wiadome, ale mam wrażenie, że sam jego szkielet jest zbyt niedokończony, żeby otwarcie mówić o zastąpieniu nim rainsteda. Chodzi mi tutaj o to, że jeżeli popłynie przekaz "hej, to jest nowy starter, który będzie starterem domyślnym", a od przyszłego wydania do następnego poprzestawia się X funkcji, efektem czego użytkownik będzie się musiał niejako od nowa uczyć startera, może to spowodować negatywny odbiór. Dużo lepiej byłoby wypuścić to z przekazem "pracujemy nad nowym starterem, tutaj macie wersję, którą cały czas rozwijamy, napiszcie co o tym sądzicie, co można zmienić, w przyszłości być może stanie się domyślnym starterem".

      43
      Na warsztacie / Odp: Półsprzęgi
      « dnia: 13 Kwietnia 2020, 20:43:32 »
      Dorobiony żeliwny. Poszły oba na svn jako r5554. Podziękowania dla Joachimowicza i Matka za pomiary.
      Jak w jakiejś lokomotywie będą znacząco nie pasować do haka na głębokość, proszę zgłaszać tu lub na trackerze. Najlepiej z pomiarem wnętrze haka-koniec bufora.

      44
      Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
      « dnia: 02 Kwietnia 2020, 23:46:37 »
      Pierwsza kładka już się robi. Mam tylko nadzieję, że nikt do czasu wydania się na tych klocach starych nie pozabija :/

      45
      Pomoc doraźna / Odp: Kod źródłowy aktualnej wersji
      « dnia: 02 Kwietnia 2020, 21:59:22 »
      Jak zrobię to będą.. :|

      Tak to wygląda mniej więcej
      youby -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------\
        |  poprawki fizyki                                                       czasami zaciągane bezpośrednio do simkolu   |
        |                                                                                                                    |
        |                                                                                                                    |
        \/                                                                                                                   \/
       tmj -------------------------------------> milek7 (master) ------------------ milek7 (gfx-work) -------------------> milek7 (sim)
      główne ficzery, bugfixy              wieloplatformowy build cmake                  shadery                       ficzery dla simkolu
      i zmiany wprowadzane przez tmj                                                                                         |
      projekt tylko windows                                                                                                  |
        /\                                                                                                                   |
        |                                                                                                                    |
        |                            jak tmj coś się spodoba to wyciąga wybrane ficzery z sim                                |
        \--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------/

       

      Merge tego co pozmieniał tmj + wstecznie zaciągniętych ficzerów z sim jest dosyć nietrywialny. Nie mam ostatnio czasu się do tego zabrać, ale w końcu muszę ;p

      46
      Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
      « dnia: 31 Marca 2020, 21:57:32 »
      Teraz całe dnie w domu to zająłem się teksturowaniem wózka, a dokładniej jego zasadniczej części.








      47
      Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
      « dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
      Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

      Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
      • nowe misje:
        • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
        • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
        • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
        • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
        • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
      • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
      • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
      • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
      • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

      48
      Mając w konfiguracji ustawione tarcie na 0.0 pojazd nie będzie miał przyczepności wcale.

      49
      Na warsztacie / Półsprzęgi
      « dnia: 22 Marca 2020, 13:33:41 »
      Póki co nowoczesny Schaku/Voith. https://eu07.pl/userfiles/23180/polsprzeg_schaku.7z
      W planach mam jeszcze kawał żeliwa z odlewni przy zntk głęboka komuna.

      - w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
      -- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
      -- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
      coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
      -- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
      coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
      coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
      Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem. Wtedy model by można uzależnić od tego, czy podpinamy się do elfa czy starego kibla. W końcu przejściówka jest wożona na wyposażeniu jednostki.
      Od was oczekuję wymierzenia pozycjonowania do różnorakiego taboru. Origin modelu znajduje się w osi złącza automatycznego. Model ma 450mm od płaszczyzny stycznej automatycznego do leża haka.
      W pojazdach z Scharfenbergiem istotna jest wysokość sprzęgu i jego model, bo to stąd sąsiad zaczytuje co ma sobie założyć. W tych ze śrubą istotna jest tylko odległość haka od bounding boxa, a domyślna jest zgodna z normą.

      50
      Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
      « dnia: 03 Marca 2020, 20:55:54 »
      Znowu parę miesięcy ciszy tutaj, to czas coś wrzucić. Film z przejazdu na nowo położonym odcinku od Zawad do Suchowoli Jezioro.

      51
      Cytuj
      - a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no/
      Z powodu wielkiej fali krytyki w stronę @tmj postanowiłem ulepszyć szejder Aberracji na podstawie innych, dostępnych w internecie, żeby bardziej znośnie to wyglądało. Teraz efekt nie działa równo na cały obraz tylko im bliżej krańca obrazu tym mocniej - mniej więcej tak jak działa to w rzeczywistości.

      Edit: Znowu mój syf w plikach daje się we znaki. Poprawione archiwum

      52
      Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
      « dnia: 24 Stycznia 2020, 22:08:08 »
      Czas zaprezentować nowości, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

      W kolejce do testów oczekują pierwsze cztery ET22 ze screena. Ostatnia zielona ET22-153 trafi do testów dużo później.

      W przygotowaniu jest wagon typu 9-107.13, czyli zmodernizowany 9-107.6 budowy Vagonka Poprad.

      Niedawno ukończyłem nowy model 445W wraz z kompletem tekstur. Wykonałem cztery tekstury, więc zastąpią tekstury z wersji v1. Wagon 247-4 został zrobiony od podstaw, na 111-2 nie ma już dostępnych materiałów a 123-7 i 135-1 zostały zrobione ze słabych zdjęć. Wagony 111-2, 123-7 i 135-1 zastąpią wagony 166-6, 175-7 i 277-1.

      Po wydaniu 1415A2 powstaną też modele 1415A1 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/235/911.jpg) i 1415A3 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_785-5_Eaos.jpg).

      Te modele wagonów pokryją zapotrzebowanie na najbardziej popularne wagony spotykane u prywatnych przewoźników. Do pełni szczęścia brakowałoby rumuńskiego wagonu z odchylanymi klapami w podłodze (http://www.wgk.cal.pl/data/media/227/Eacs.jpg). Niestety bez szczegółowej dokumentacji technicznej jak i fotograficznej jest trudny do odwzorowania, więc póki co nie podejmuję się jego wykonania.

      Aktualnie nie przewiduję przygotowywania kolejnych wagonów z grupy 'E'. Poza zrobionymi już 425Wa, 428Wa, C462W, R462W, B553W, Eamnos BDZ/E, 1415A1, 1415A2, 1415A3, 9-107 i nowym 445W więcej węglarek w tym roku nie będzie. I tak ich trochę za dużo wyszło.

      53
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 20 Stycznia 2020, 16:34:25 »
      Tak, większość maszyn ma wzajemne blokady mechaniczne nastawnika jazdy i kierunku. Tzn. - przy nastawniku kierunkowym na zero nie można ruszyć nastawnikiem jazdy, a przy nastawniku jazdy na pozycji innej niż zero nie można ruszać nastawnikiem kierunku. Kibla to też dotyczy.

      54
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
      Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
      Podbijam pytanie.
      A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

      55
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 07 Stycznia 2020, 16:39:01 »
      Szansa na pewno jest wieksza jesli taki request zawiera dokladny opis jak krok po kroku takie uruchamianie mialoby wygladac. Jaka sekwencja, hebelki od czego, lampki od czego?

      Proszę bardzo:
      (z numerkami kroki wykonywane przez użytkownika maszynistę, pod spodem > co się dzieje na lokomotywie)

      Załączenie ogrzewania:
      1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję wyższą niż 0 (powinno się na 1).
       > zadziałanie przekaźnika różnicowego ogrzewania, zapalenie lampki przekaźnika różnicowego ogrzewania na pulpicie
       > załączenie przekaźnika czasowego blokującego załączenie styczników ogrzewania. Czas opóźnienia ~15 sekund
       > wzrost obrotów silnika do odpowiadających 7 pozycji, jeżeli nastawnik jest na niższej

      2. Przełączenie hebelka impulsowego "odblokowanie przekaźnika ogrzewania"
       > odblok przekaźnika, zgaśnięcie lampki
       > jeżeli spełnione są równocześnie warunki: odblokowany przekaźnik różnicowy, odblokowany przekaźnik czasowy, przełącznik ogrzewania na pozycji 1-5 - następuje załączenie styczników ogrzewania, zapalenie lampki ogrzewania na pulpicie i wskazanie napięcia ogrzewania na woltomierzu.

      3. Wybór żądanej pozycji ogrzewania (1-5)

      Wyłączenie ogrzewania:
      1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję 0
       > lokomotywa wraca do stanu wyjściowego - rozłączenie styczników ogrzewania, "reset" przekaźnika czasowego, przywrócenie normalnego sterowania obrotami

      Dotyczy SU45 i 46 - układy ogrzewania są na obu maszynach takie same.

      Ponadto przy załączonym ogrzewaniu, aby częściowo zniwelować wpływ wyższych obrotów na pierwszych pozycjach nastawnika, na pierwszych czterech pozycjach jazdy w obwód wzbudzenia prądnicy głównej są włączane dodatkowe opory. Przepraszam, pomyliło mi się z jazdą na jednym wózku (tj. przy odłączonym jednym wentylatorze). Dla ogrzewania zmiana jest tylko na SU46 - dodatkowy opór na pozycji "S" (pomiędzy "W" a pierwszą, przy wyłączonym grzaniu jest taka sama jak pierwsza)

      56
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 28 Listopada 2019, 20:44:18 »
      Tu przykladowo w Calkowo retro.
      -8265 10 -15498
      -8269 10 -15900

      57
      Trasy / Odp: Linia 053 noc
      « dnia: 24 Listopada 2019, 19:41:06 »
      Problem z nieaktywną SU46 stojącą za Sandomierzem. Załączony plik wrzuć do katalogu /scenery, nadpisując stary plik.

      58
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
      Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
      Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

      59
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
      Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

      60
      Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
      « dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
      Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
      @Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

      Strony: 1 [2] 3 4 ... 28