Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13
91
Bieżące kolejowe / Odp: Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 04 Stycznia 2022, 22:46:19 »
Nie ma żadnego problemu, drugi maszynista zna szlak i zadaje moc na rozruchu i jak jest pod górkę a jak skład osiągnie rozkładowa to jedzie z wybiegu.


92
Na EU07, EP09 też się da jeżeli jest 2 ludzi albo masz tak długie ręce, aby jednocześnie dosięgnąć obu dźwigni syren jednocześnie.

09 ma zawór nożny, nie ma problemu nożnym podawać wysokim a ręcznym niskim.

93
Tabor kolejowy / Odp: Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze
« dnia: 21 Października 2020, 23:42:25 »
Cytuj
A dzisiaj łożyska ślizgowe (ale nie osiowe) ostały się w EU/P07 (ich uroda, aczkolwiek dziwi mnie to, że się tego nie modernizuje, nawet nowoczesna EP07-1049 ma panewki wału drążonego - nie lepiej dać toczne - już przecież są - i mieć gdzieś dolewki, kontrole poduszki, zatarcia...),

Temat pośrednio wyszedł przy wymianie pudła w EP08-006, dostała od jednej z ósemek przebudowanych z powrotem do siódemek. Powód był taki, że ósemki maja zmiany konstrukcyjne w podłodze lokomotywy z powodu wymiarów łożysk tocznych i elementów silnika. Obecnie takie zmiany w konstrukcji pudła wymagały by kosztownego procesu dopuszczającego.

94
Tabor kolejowy / Odp: Traxx - dziwnie działający hamulec zespolony
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 00:06:05 »
Cytuj
Jak widać maszynista BR152 miał techniczną możliwość zadania pełnego "powera" jeszcze przez kilka sekund od oderwania się od zespołu lokomotyw naszego ED250-001.

Z moich informacji wynika, że do kolizji doszło podczas pełnego hamowania ED dwiema lokomotywami. Na pewno już zostało ustalone czy wystąpiła usterka haka lokomotywy ciągnącej czy dedykowanego półsprzęgu.

95
Tabor kolejowy / Odp: Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 18:51:36 »
A jak ten temat wygląda na Vectronie?

96
Oczywiście że S.

97
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 16:13:11 »
Cytuj
Długości składów praktykowane np. w USA, Kanadzie , Australii wykluczają możliwość użycia naszych systemów hamulca. Wagony tam stosowane nie mają stopniowego luzowania - dlaczego? Przewód jest obciążony napełnianiem zbiorników pomocniczych.

Jeśli dobrze rozumiem różne filmy to Amerykanie mają dwa niespotykane w Europie rozwiązania. Po pierwsze wagony mają dwa zbiorniki pomocnicze, pierwszy do hamowania służbowego, drugi uruchamiany przypadku hamowania nagłego. Rozwiązanie to ma zabezpieczyć przed całkowitym wyczerpaniem hamulca. Drugie rozwiązanie (o ile dobrze to zrozumiałem) polega na tym, że zawór rozrządczy w przypadku wykrycia impulsu hamowania napełnia cylinder hamulcowy częściowo ze zbiornika pomocniczego częściowo z ciśnienia w przewodzie głównym przyśpieszając rozchodzenie się impulsu hamowania wzdłuż pociągu.

98
Tabor kolejowy / Trax konstrukcja sprzęgu śrubowego.
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 00:09:18 »
W związku z ostatnim incydentem w Niemczech podczas przeciągania ED250-001 nasunęło mi się pytanie. Czy hak w Traxie jest z tych które przenoszą siły wciskające, czy z tych które są nieprzystosowane do współpracy z półsprzęgiem?

99
Obecnie obowiązującą wersją jest, że drezyna przewaliła semafor wjazdowy. Tam coś jest śmierdzącego, ale PKBWK będzie to badać to raport będzie jawny.

100
IE1 obecnie uznaje jako prawidłowy Rm1 podany przez radio.

A jeśli blokada jest przystosowana tylko nie idzie podać semafora to jaki rozkaz?

101
Bieżące kolejowe / Odp: Problemy techniczne lokomotyw serii EP09
« dnia: 14 Lutego 2020, 23:58:49 »
Co do przegrzewających się sprężarek przeniesiono czerpnie powietrza z dala od sprężarki pod sufit i to dużo pomogło. Drugą kwestia jest, że dziewiątki nie jeżdżą już po szlakach z pięćdziesięcioma zwolnieniami na 100 km linii, co sporo ułatwia. Co do wentylacji przedziału maszynowego to jest bolączka tej lokomotywy, oporniki wydzielają dużo ciepła a pracują zarówno przy rozruchu jak i hamowaniu.

102
Bieżące kolejowe / Odp: LCS Poznań
« dnia: 27 Listopada 2019, 00:04:13 »
W Gdyni kilka razy jak była awaria zasilania padło wszystko, telefony, radio, sterowanie. Nie było jak jeździć, ani jak dyktować rozkazów. Tyle dobrzez że po kilkunastu minutach uruchomili.

103
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 11 Października 2019, 22:06:00 »
Szczegółów nie znam, wielu maszynistów rozgrzewało agregat jeszcze w szopie.

104
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 19 Września 2019, 21:32:54 »
Z tego co mówili starsi maszyniści tam było jakieś zabezpieczenie przed załączeniem 3kv na zimnym silniku, płyn chłodzący musiał mieć chyba 40 stopni żeby załączyć ogrzewanie.

105
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 14 Września 2019, 21:57:42 »
Etos pracy? Nie bądź śmieszny....

106
Karta jakiego przewoźnika? Każdy ma swoja i się różnią.

107
Tabor kolejowy / Odp: Trzeci termometr w SP42
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 19:31:54 »
A wskaźniki na pulpicie to ciśnienie i temperatura oleju silnikowego oraz temperatura wody. Ciśnienie oleju w sprężarce jest na manometrze w przedziale sprężarkowym.

108
A typowy suwak nie jest przypadkiem rozpruwalny?

109
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 00:07:06 »
W IC nie ma zakazu słuchania muzyki.

110
Bocznica / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:29:43 »
Z tym akurat sie zgodę

Post został zaraportowany za naruszenie regulaminu. Bocznica.
adsim

111
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 23:16:55 »
Dla równowagi napiszę jeszcze kompromitacje Newagu, lokomotywa spalinowa nie nagrzewa się silnik pracuje na 30 stopniach, usterka odpisywania wielokrotnie gwarant twierdzi że tak ma być. W końcu pęka uszczelka pod dwiema głowicami i nagle się okazuje, że jednak układ chłodzenia jest spiedzielony.

112
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:14:58 »
Ja tego nie muszę wiedzieć..... mi opory walnęły przy 2x400 podczas hamowania ED mimo ze pociąg był lekki i hamowanie długo nie trwało.



113
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:07:38 »
A jeszcze jedno jak opory palą się podczas hamowania to może też złe użytkowanie?

114
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:03:22 »
Polecam przejechać się 09 pod obciażeyniem, z 15 wagonami przy 600a nie ruszasz z miejsca na niektórych stacjach.

115
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:56:18 »
To juz rozumiem czemu loki po zakładach tak padają jak muchy testy po lekku byle nie popsuć, siódemki z szafami elektromagnetycznymi też testowałeś?

116
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:23:06 »
A możesz mi powiedzieć na jakich warunkach byłeś na tych próbach i kto dał ci uprawnienia do kontrolowania i ingerowania w pracę maszynisty?

117
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 12:26:06 »
Starzy, młodzi, posiadali rozumy, nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia.

118
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 17 Lipca 2019, 21:55:19 »
Ano widzicie mój błąd, ale nadal nie jest to minimalne wzbudzenie. W praktyce między pierwsza a drugą pozycją nie ma różnicy ani w prądzie ani w rozpędzaniu. Jak będę miał okazje to nagram sterowanie na zimno dziewiątki, bo na 99 procent szafa nie "gada" między pierwszą a druga pozycją.

119
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 17 Lipca 2019, 08:44:23 »
Problem polega na tym, że niskie rozruchy nie oszczędzają oporów tylko je wygrzewają przesadnie, duży prąd to krótszy rozruch i wyższe obroty wentylatorów. A silniki na typowym ekspresie nie dostają dużo dłużej jak 30 sek takich prądów. No chyba, że ktoś naczepi 15 sztuk na hak.

120
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 16 Lipca 2019, 23:07:12 »
Gdzieś miałem program pracy styczników na poszczególnych pozycjach nastawnika i tak z niego wynika (generalnie dziewiątki mają tyle zmian, że nie za wszystkimi idzie nadążyć). Co do prądów przy cofaniu nastawnika jest to ciężkie do sprawdzenia gdyż przy niskich prądach nie trzyma zanikowonapięciowy wentylatorów oporów rozruchowych i po kilku sekundach (chyba 5) znika sterowanie. Na 09 prądy rozruchy 600-800 A na pierwszym układzie i 1200-1600 na drugim to normalna jazda, słyszałem historie o rozruchach 1000A na pierwszym i 2000A na drugim ale Ja tak nie jeżdżę. Co do pracy na oporach to na 09 zaleca się jak najszybsze schodzenie z oporów generalnie minuta dwie na pozycjach oporowych.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13