Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13
301
Bocznica / Odp: Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 14:34:12 »
Cytuj
Przecież na PKP w Polsce nie ma prądu w szynach.

   W Polsce jednym z systemów sprawdzania zajętości toru jest sprawdzanie izolacji toków szynowych, szyny zwarte tor zajęty. Jak sprawdzisz zwarcie toków? Na jedna szynę podajesz napięcie, i sprawdzasz czy na drugiej się pojawi, nie jestem pewien jakie są wartości ale coś mi mówi, że 12V 50Hz. Czemu prąd przemienny? Bo bardzo łatwo go oddzielić od trakcyjnego np kondensatorem (dławikiem). Nie jestem elektrykiem więc może się mylę co do szczegółów ale co do podstawowej idei powinienem mieć rację.

Cytuj
A jakiej wartości napięcie wraca?

Obwód tworzy podstacja, sieć trakcyjna, pojazd trakcyjny (on stanowi odbiornik można go jako całość traktować) szyna sieć powrotna i z powrotem do podstacji, możesz sobie narysować i korzystając z podstawowych wzorów znając R, I, U wyliczyć sobie z grubsza jakie napięcie występuje w poszczególnych częściach obwodu. Dlatego tak ważne jest dobre przewodzenie sieci powrotnej żeby prąd nie "szukał" dróg na skróty. Kiedyś byłem świadkiem rozruchu ET42 z ciężkim pociągiem po słabo "przewodzących"torach dobrze że byłem daleko bo efekt w nocy niesamowity, robiło się jasno jak w dzień.

W ramach ciekawostki polecam (obejrzeć nie naśladować): https://www.youtube.com/watch?v=BS7FZBgOqgw Mniej więcej 19 minuta. Czym różni się ten chłopak dotykający gołą dłonią pantografu pod napięciem od tego hindusa który na dachu pociągu złapał sie sieci trakcyjnej??

302
Bocznica / Wykrywanie zajętości w DB
« dnia: 08 Marca 2014, 13:36:43 »
  Witam, ostatnio mignął mi przed oczami film na youtube film (niestety nie jestem w stanie podać linka bo gdzieś go zgubiłem) był po Niemiecku moje rozumienie tego języka jest znikome. W filmie zrozumiałem iż na sieci DB (może jej części) problemem jest zanikanie zajętości toru w przypadku dużego użycia piasku z powodu "elektrische kontakte" domyślam się, że w przypadku obfitego piaskowania przerwany zostaje obwód prawa szyna - zestaw kołowy - lewa szyna, zaczęło mnie zastanawiać czemu w PKP nigdy nie słyszałem o takich problemach?? Czy moje myślenie jest prawidłowe, że skoro w Polsce do wykrywania zajętości wykorzystywany jest prąd przemienny, to w Niemczech musi być wykorzystywany prąd stały?? Jeśli jest to prawdą to już reszta mi się układa w głowie sama, prąd stały jest dużo bardziej wrażliwy na przerwy w obwodzie niż prąd przemienny.
     Drugie pytanie trochę obok które mi się nasunęło, czy w Polsce w przypadku lokomotyw z silnikami asynchronicznymi prąd powracający siecią powrotną z zestawów kołowych do szyn jest najpierw prostowany, czy stosowane są zupełnie inne rozwiązania?? 


EDIT: Przypomniałem sobie że na youtube jest Historia film o którym mówię : https://www.youtube.com/watch?v=pxAbs7Bf2tE Może ktoś zna lepiej ode mnie niemiecki.

303
Bieżące kolejowe / Odp: Zbyt otyły, żeby prowadzić pociąg
« dnia: 01 Marca 2014, 10:03:57 »
Przesadzają, widziałem podobnych gabarytowo jak nie większych maszynistów.

304
Albo przypadkiem kabel zasilający podświetlenie nocne miał parę wolnych żył.

305
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 26 Lutego 2014, 23:36:55 »
Cytuj
Pociąg jak długo nie jedzie po torze, to tor zbiegiem czasu pokrywa się rdzą i nie lecą iskry z pod kół lokomotywy.

20 ton na oś zapewnia lepsze przewodzenie w trudnych warunkach niż te parę ton na oś które występuje u tramwajarzy.

306
Bocznica / Odp: Semafor kształtowy z diodowym wskaźnikiem W21
« dnia: 26 Lutego 2014, 10:32:03 »
Może oni widzą?

Reg. zakazy 12.
Dążysz do ostrzeżenia.
Benek

307
Prawdopodobnie beda w przyszłości zmieniać cale srk wiec nie opłaca im sie kleic sygnalizacji świetlnej z urządzeniami mechanicznymi

308
Cytuj
3 tysiące złotych jako świeży, młody maszynista?

Da się na rękę tyle wyciągnąć, przy normie godzin.

309
Zmienili pewnie tylko rozjazdy, na semafory pewnie też przyjdzie kiedyś czas.

310
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 19:53:18 »
Cytuj
No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.

Może była za czasów Cargo u nas to jest zwykła siódemka.

Cytuj
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca?

Nie, mówie o lokomotywach które ze względu na manipulatory są dżojstikami nazywane nie tylko hamulec różni je od zwykłej siódemki.

311
Infrastruktura kolejowa / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:35:25 »
Tam się telefon przewodowy podpinało, jak maszyna zdechła to trzeba było się jakoś z kimś dogadać, od momentu wprowadzenia radiołączności ten system przestał być potrzebny.

312
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 21 Lutego 2014, 11:13:24 »
Od dawna, od manipulatorów hamulca tak się przyjęło u nas mówić na te maszyny.

313
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 21 Lutego 2014, 08:45:44 »
Cytuj
Wiesz nie jestem maszynistą, ale nie mogę sobie tego wyobrazić. Jak to naciskasz  na odluźniacz, silniki napędzają lokomotywę a wagony hamują.

Wiesz normalnie, tak samo jakbyś pod dużą górkę jechał maszyna ciągnie a pociąg zwalnia, teraz może nie ma takiej potrzeby bo na warsztacie są styczniki oraz  są wykonane w miarę porządnie, na początku lat 90 np wszystko było na siłę reanimowane i oszczędzanie za wszelką cenę styków było dużym priorytetem, w brew pozorom wcale niebyło to takie gwałcenie techniki jak się wydaje.

314
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 23:22:15 »
To różnie jest  jedni narzekają że niepotrzebne, u nas np nie było szkoleń na dżojstiki (07-1049 i 07-1067) a w sumie by się przydało bo jak coś się dzieje to trochę tak po omacku, niewielu też wie jak to na zimno przygotować, jak idą dwie to na zimno klasyczna.

315
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 20 Lutego 2014, 22:24:22 »
Cytuj
Tabela w §62 to nie zbiór odnośników a zestawienie ograniczeń prędkości do stosowania w okolicznościach wskazanych w instrukcjach Ir-1, Ie-1 i nie tylko (odnośniki).

Zgadzam się tylko nigdzie (poza tabelą) nie jest napisane, że 40 dotyczy zarówno rozkazu jak i SZ-ta, myślę że jakiś odpowiedzialny człowiek powinien pomyśleć żeby tak to napisać żeby było jak wół napisane, w par 42 jest dokąd może odbywać się jazda (identycznie jak w SZ-cie) ale nie ma nic o ograniczeniu prędkości. Podejrzewam, że gdzieś to po prostu w trakcie ulepszania przepisów uciekło.

EDIT: Paragraf 63 to nadal na SBL wyjazd, ja szukam na PBL.

316
Bocznica / Wydzielone z: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 14:07:24 »
I na szlaki dla kierunku zasadniczego, i przeciwnego do zasadniczego:)

Reg. zakazy 12.
Spam.
Benek

317
Siemensa na równym torze popchnie jedna osoba (sprawdzone).

318
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 20 Lutego 2014, 08:36:21 »
Kiedyś była taka szkoła jazdy, że na EU nawet w przypadku hamowania np z 120 do 90 się z koła nie schodziło, tylko odluźniacz i jak zwolni to bez boków utrzyma.

319
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 19 Lutego 2014, 13:08:00 »
Nikt nie poruszył kwesti prądu mocy ciągłej?? Jeśli w danej sytuacji na pozycji bez oporowej prąd jest mniejszy niż prąd mocy ciągłej to można tak jechać w sposób ciągły. Co do dyskusji o oporze na pozycji równoległej, można podstawić co prawa Ohma i wyjdzie ile silniki mają oporu przy pełnej szybkości.

320
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 17:03:23 »
Cytuj
Jeśli oba odcinki są zasilane z jednej podstacji to jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie na obu jest takie same.

Masz racje ale duże nie znaczy 100 procentowe, raz się spotkałem z taką sytuacją.

321
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 16:50:50 »
No tak ach te końcówki zawsze jak nie świecą to wyłączają się chwilę przed.....

322
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:47:59 »
Cytuj
1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?

Raczej nie wyją silniki tylko przekładnie, zębatki o prostych zębach najczęściej wyją zużycie itd.

Cytuj
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?

Między innymi przez sposób zawieszenia silnika trakcyjnego tzw
 za nos i zębatce zamontowanej bezpośrednio (na sztywno) na osi.

Cytuj
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?

Chwilowy zanik napięcia, może zadziałał nadmiarowy przetwornicy.

Cytuj
. Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.

Nic dziwnego bo nie ma takich przepisów, jedne żaby są oznaczone wskaźnikami inne nie.

Cytuj
Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".

Zaleca oczywiście ale nakazu nie ma. Nie wiem jak w jednostkach ale na siódemce niektórzy mówią, że jeśli mimo pozycji 0 działają na żabach przekaźniki ochronne to wtedy lepiej na 1- szej pozycji przejeżdząć żeby cały skok napięcia, zwłaszcza coś co nazwał bym nie wiem cy fachowo "impulsem auto indukcji", rozejdzie się po oporach rozruchowych włączonych do obwodu.

Cytuj
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka.

Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.




323
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:39:45 »
Cytuj
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?

A w zwiazku z czym miał takowy podać??

Cytuj
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Jeśli udowodnią, że jechał bez końcówek to jeszcze parę osób po głowie dostanie.

324
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 14 Lutego 2014, 09:16:59 »
Jak trzeba to się 3 km/h jedzie, przy takiej prędkości nawet jak dojedziesz do końca stojącego pociągu to się nic nie powinno stac.

325
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:00:41 »
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.

326
Bocznica / Wydzielone z: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 16:13:44 »
Cytuj
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.

Dla maszynisty na pewno tak, ale na pewno komuś robi to różnice.

327
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 13:19:30 »
Czasami wstawiane są ostrzeżenia stałe a czasami zmieniana drogowa co chwilę, nie wiem czym jest to podyktowane ale tak jest.

328
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 12:54:46 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.

329
Cytuj
W lokomotywach elektrycznych, w miejscach sekcjonowania podłużnego sieci - nie mówię o izolatorach sekcyjnych - następuje milisekundowy zanik napięcia, który powoduje wyzwolenie WSa.

Pomaga jazda na dwóch patykach.

330
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 09 Lutego 2014, 21:30:31 »
Cytuj
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.

To można do 100 hamować.

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13