1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?
Raczej nie wyją silniki tylko przekładnie, zębatki o prostych zębach najczęściej wyją zużycie itd.
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?
Między innymi przez sposób zawieszenia silnika trakcyjnego tzw
za nos i zębatce zamontowanej bezpośrednio (na sztywno) na osi.
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?
Chwilowy zanik napięcia, może zadziałał nadmiarowy przetwornicy.
. Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.
Nic dziwnego bo nie ma takich przepisów, jedne żaby są oznaczone wskaźnikami inne nie.
Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".
Zaleca oczywiście ale nakazu nie ma. Nie wiem jak w jednostkach ale na siódemce niektórzy mówią, że jeśli mimo pozycji 0 działają na żabach przekaźniki ochronne to wtedy lepiej na 1- szej pozycji przejeżdząć żeby cały skok napięcia, zwłaszcza coś co nazwał bym nie wiem cy fachowo "impulsem auto indukcji", rozejdzie się po oporach rozruchowych włączonych do obwodu.
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka.
Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.