Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13
301
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 20 Lutego 2014, 22:24:22 »
Cytuj
Tabela w §62 to nie zbiór odnośników a zestawienie ograniczeń prędkości do stosowania w okolicznościach wskazanych w instrukcjach Ir-1, Ie-1 i nie tylko (odnośniki).

Zgadzam się tylko nigdzie (poza tabelą) nie jest napisane, że 40 dotyczy zarówno rozkazu jak i SZ-ta, myślę że jakiś odpowiedzialny człowiek powinien pomyśleć żeby tak to napisać żeby było jak wół napisane, w par 42 jest dokąd może odbywać się jazda (identycznie jak w SZ-cie) ale nie ma nic o ograniczeniu prędkości. Podejrzewam, że gdzieś to po prostu w trakcie ulepszania przepisów uciekło.

EDIT: Paragraf 63 to nadal na SBL wyjazd, ja szukam na PBL.

302
Bocznica / Wydzielone z: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 14:07:24 »
I na szlaki dla kierunku zasadniczego, i przeciwnego do zasadniczego:)

Reg. zakazy 12.
Spam.
Benek

303
Siemensa na równym torze popchnie jedna osoba (sprawdzone).

304
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 20 Lutego 2014, 08:36:21 »
Kiedyś była taka szkoła jazdy, że na EU nawet w przypadku hamowania np z 120 do 90 się z koła nie schodziło, tylko odluźniacz i jak zwolni to bez boków utrzyma.

305
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 19 Lutego 2014, 13:08:00 »
Nikt nie poruszył kwesti prądu mocy ciągłej?? Jeśli w danej sytuacji na pozycji bez oporowej prąd jest mniejszy niż prąd mocy ciągłej to można tak jechać w sposób ciągły. Co do dyskusji o oporze na pozycji równoległej, można podstawić co prawa Ohma i wyjdzie ile silniki mają oporu przy pełnej szybkości.

306
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 17:03:23 »
Cytuj
Jeśli oba odcinki są zasilane z jednej podstacji to jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie na obu jest takie same.

Masz racje ale duże nie znaczy 100 procentowe, raz się spotkałem z taką sytuacją.

307
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 16:50:50 »
No tak ach te końcówki zawsze jak nie świecą to wyłączają się chwilę przed.....

308
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:47:59 »
Cytuj
1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?

Raczej nie wyją silniki tylko przekładnie, zębatki o prostych zębach najczęściej wyją zużycie itd.

Cytuj
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?

Między innymi przez sposób zawieszenia silnika trakcyjnego tzw
 za nos i zębatce zamontowanej bezpośrednio (na sztywno) na osi.

Cytuj
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?

Chwilowy zanik napięcia, może zadziałał nadmiarowy przetwornicy.

Cytuj
. Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.

Nic dziwnego bo nie ma takich przepisów, jedne żaby są oznaczone wskaźnikami inne nie.

Cytuj
Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".

Zaleca oczywiście ale nakazu nie ma. Nie wiem jak w jednostkach ale na siódemce niektórzy mówią, że jeśli mimo pozycji 0 działają na żabach przekaźniki ochronne to wtedy lepiej na 1- szej pozycji przejeżdząć żeby cały skok napięcia, zwłaszcza coś co nazwał bym nie wiem cy fachowo "impulsem auto indukcji", rozejdzie się po oporach rozruchowych włączonych do obwodu.

Cytuj
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka.

Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.




309
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 14:39:45 »
Cytuj
- Czy Mechanik SKM po odjeździe z peronu w Wesołej użył sygnału "Baczność" (Rp1)?

A w zwiazku z czym miał takowy podać??

Cytuj
Po czym wnosisz, że kibel nie miał końcówek?

Jeśli udowodnią, że jechał bez końcówek to jeszcze parę osób po głowie dostanie.

310
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 14 Lutego 2014, 09:16:59 »
Jak trzeba to się 3 km/h jedzie, przy takiej prędkości nawet jak dojedziesz do końca stojącego pociągu to się nic nie powinno stac.

311
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:00:41 »
Cytuj
Nie chcę nikomu czegoś zarzucać, ale jedno pytanie ciśnie się na usta.
Na ile to jest faktyczne zapomnienie, a na ile "zapomnienie" (łudzenie się) że skład przed nami zwolnił już nam odcinek?

Tego prawdopodobnie się nie dowiesz, nawet jeśli tak by było nikt do tego się nie przyzna. Oczywiście nie można wykluczyć awarii sygnalizacji lub cofania kiblem (chociaż to chyba najmniej prawdopodobne). Skmka na pewno miała kamerę jeśli przetrwała to komisja szybko ustali przyczynę.

312
Bocznica / Wydzielone z: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 16:13:44 »
Cytuj
Jest to równoznaczne - i tu i tu należy zwolnić.

Dla maszynisty na pewno tak, ale na pewno komuś robi to różnice.

313
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik w27 zamiast w9.
« dnia: 11 Lutego 2014, 13:19:30 »
Czasami wstawiane są ostrzeżenia stałe a czasami zmieniana drogowa co chwilę, nie wiem czym jest to podyktowane ale tak jest.

314
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 11 Lutego 2014, 12:54:46 »
A jak tam SBL stoi?? Bo mogło być tak, że maszynista po ruszeniu z peronów zapomniał że jedzie na widoczność, na symulatorze EP09 nas tak łapali, bardzo łatwo zapomnieć jeśli w trakcie jazdy na widoczność  występuje zatrzymanie i powtórne ruszenie.

315
Cytuj
W lokomotywach elektrycznych, w miejscach sekcjonowania podłużnego sieci - nie mówię o izolatorach sekcyjnych - następuje milisekundowy zanik napięcia, który powoduje wyzwolenie WSa.

Pomaga jazda na dwóch patykach.

316
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 09 Lutego 2014, 21:30:31 »
Cytuj
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.

To można do 100 hamować.

317
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 08 Lutego 2014, 19:06:08 »
Cytuj
Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut.

Instrukcja Ir-21, mówi o stacjach początkowych, węzłowych i końcowych. Stacje węzłową definiuje Ir-1.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf


Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

318
Bocznica / Odp: możliwy powrót EW58 na szlaki SKM Trójmiasto
« dnia: 08 Lutego 2014, 15:29:05 »
Cytuj
Obecnie oczekują one naprawy na
poziomie P5.

Oczekiwanie na naprawę główną może latami trwać.

319
Jeszcze z uwag, EP09 nie posiada kurka trój drogowego (lub działa on automatycznie), w rzeczywistości włącza się tam tylko małą sprężarkę.

320
Taka mała uwaga co do EU 07 (może innych loków też ale na nich się nie znam), zbiornik pantografów zasilany jest ze zbiornika rozrządu który zasilany jest przez reduktor ciśnienia max około 0,5 Mpa. W symulatorze ciśnienie w zbiorniku pantografów jest równe ciśnieniu w zbiorniku głównym.

321
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 22:03:14 »
Tabela to tylko zbiór odnośników chodzi mi gdzie jest przepis, w tabeli jest odnośnik do paragrafu 3 Ie1, gdzie jak ustaliłem mówi się tylko o 20 na rozkaz, a w innych przypadkach tylko o SZ-cie. Pamiętam, że kiedyś już tego szukałem i znalazłem tam gdzie bym się nie spodziewał tylko nie pamiętam gdzie, a może to było przed zmianami w ie1.

322
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 21:52:27 »
Cytuj
Powinieneś założyć okulary ;)

Akurat mam na nosie, gdzie w tym co zacytowałeś widzisz informacje o ograniczeniu prędkości w przypadku innym niż wyjazd na SBL-kę?? To pierwsze urwane zdanie tyczy się samego SZ-ta

Cytuj
Czy w takim przypadku nie może być zasadne podanie na przykład rozkazu?
Rozkaz pisemny "O"

Nie ma takiej potrzeby bo na S się do 40 jeździ tylko nie pamiętam w jakim paragrafie jest to napisane.

323
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozkaz pisemny "S"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 17:52:09 »
A kolega mi przypomni gdzie obecnie to pisze? Bo odnośnik z tabelki do instrukcji Ie1 paragraf 3 ustęp 13 się jakby zdezaktualizował.

Edit: znalazłem wyjazd na blokadę samoczynną Ie-1 Par 3.13.18.b  , a nie mogę nigdzie znaleźć wyjazdu bez samoczynnej blokady, lub wjazdu na stacje na rozkaz.

324
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« dnia: 30 Stycznia 2014, 12:15:28 »
Drogi 1600 metrów już od dawna się nie stosuje, 1300 m na 160 i minimum 150% hamowanego.

http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf

325
Infrastruktura kolejowa / Odp: Spadek napięcia w sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Stycznia 2014, 21:50:35 »
Cytuj
Nie widziałem podstacji, która dawałaby 2200 i jeszcze nie zgasła...

Najniższe widziane przeze mnie napięcie to 1650 między Sopotem a Wrzeszczem w trakcie modernizacji, myślę że jeszcze by było niżej ale szybki puścił.

326
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Grudnia 2013, 18:17:03 »
Chyba, że świeci nie mruga:)

327
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 19 Grudnia 2013, 15:29:22 »
Cytuj
Ale jest określona odległość z jakiej powinien być widoczny semafor, zależy głównie od prędkości na szlaku. Jeśli nie<>ma widoczności, stosuje się sygnalizatory powtarzające.

Tak dla doprecyzowania, sygnalizatory powtarzające są zabronione na szlakach z blokadą samoczynną.

328
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Listopada 2013, 11:13:45 »
Cytuj
Żaden semafor tj. tarcza zaporowa, semafory wjazdowe itd. nie mają prawa mieć innej komory wyświetlanej w kolorze białym niż dolna, ostatnia. Jedyny wyjątek stanowi tarcza ostrzegawcza przejazdowa. I nic się do tej pory nie zmieniło.

Prosił bym o zacytowanie odpowiedniego zapisu w instrukcji lub innym przepisie. Czy kolega bierze pod uwagę fakt, że "powtarzacze" to nie semafory??

EDIT: Już znalazłem jedną nieścisłość, układ komór w przykładzie sześciomorowego semafora karzełkowego opisanego w WTB-E10 (stara ale obowiązująca). Semafor posiada światło białe jako druga komora od dołu w prawym rzędzie świateł.

329
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 14:05:04 »
Dziękuję za odpowiedź.

Zamykam.
Benek

330
Infrastruktura kolejowa / Odp: IR-1 Par63.1.4.c
« dnia: 16 Listopada 2013, 13:42:32 »
   Kto mówi, że są dwa pociągi a poza tym, kto mówi ze ten drugi ma jechać w przeciwnym kierunku? Dyżurny mógł się dowiedzieć o przeszkodzie na szlaku lub uszkodzeniu toru a na przykład pociąg z uszkodzonym radiem mija mu właśnie nastawnie a jest to posterunek odgałęźny bez semaforów wyjazdowych. Dyżurny mógł się dowiedzieć, że z drugiej strony pociąg wyjechał na szlak bez zezwolenia lub coś zbiegło (między posterunkami jest tak z 10 kilometrów).Dyżurny mógł podać SZ na wyjazd a potem się zorientować, że popełnił błąd, bo wcześniejszy pociąg jeszcze nie dojechał do następnego posterunku.
       Myślę, że parę jeszcze przypadków bym wynalazł, w których takie działanie nie doprowadziłoby do zagrożenia.

Reg. zakazy 8, 10, obowiązki 16.
Kompletnie nie wiesz, gdzie powinny być przecinki w zdaniu. Gorsze jest jednak wstawianie zbędnych spacji i robienie przerw między zdaniami. Jeden znak zapytania wystarczy, jeśli tworzysz pytanie. Proszę poprawić czytelność posta.
Benek


EDIT : Zmieniono zgodnie z prośbą szanownego pana moderatora, pisownie sprawdzono zgodnie ze słownikiem Word 2003.

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13