331
Tabor kolejowy / Odp: Najszybsza lokomotywa ?
« dnia: 23 Lutego 2013, 19:24:18 »Cytuj
Tu raczej chodzi o sposób przeniesienia momentu obrotowego z silników trakcyjnych. W takim "tramwajowym" (zwanym też zawieszeniem "za nos") zespole napędowym silnik oparty jest też na osi przez łożyska ślizgowe. Dochodzi jeszcze sprawa dociążenia albo odciążenia osi przy jeździe w przód albo w tył, przez co poszczególne zestawy kołowe mają różną "przyczepność". W takich warunkach przekraczanie 120 km/h jest niezbyt rozsądne.
Po przekroczeniu konstrukcyjnych obrotów silnika występuje tzw "ogień okrężny" na komutatorze i puszczają przekaźniki ochronne (nie wiem które najpierw ale powinno zwalić szybki), chyba że coś cudowano to komutator się posypie. W skrajnych przypadkach siły odśrodkowe mogą doprowadzić do mechanicznego uszkodzenia uzwojeń wirnika, to tego uszkodzone łożyska ale to już są drobne.