Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - borys_q

Strony: 1 ... 10 11 [12]
331
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 10 Października 2013, 20:20:27 »
Cytuj
W takim razie, ostatnim zdaniem sam sobie zaprzeczasz, gdyż dynamiczne przeskakiwanie kilku pozycji w przód powoduje poślizgi kół

Ciekawe, zwłaszcza na pośpiechu 300 ton i suchej szynie??

Cytuj
Pomyśl tak w ogóle o jeszcze jednej sprawie: odpowiadasz za towar i osoby, które przewozisz, no i oczywiście za tabor (także wagonowy).

Nie widzę problemu, pociąg to nie tramwaj, że jak dasz za bardzo po garach to ludzie się przewracają (oczywiście jeśli nie powodujesz puszczania nadmiarowych, lub kilku innych histori), naciągnięcie składu na 1-2 pozycji a potem szybkie przejście na 500 - 600 amper nie powoduje jakiegoś nadmiernego szarpnięcia (o ile majster wyczute ma i nie spowoduje zadziałania nadmiarowych), jeszcze trzeba dodać że styczniki też wcale tak szybko nie reagują .


PS:

Cytuj
W przypadku piątkowego rozerwania pękła po prostu zawleczka sworznia pałąka, co doprowadziło do wyswobodzeniu się jego z ,,kółeczek" i w konsekwencji wygięciem się pałąka na haku oraz zeskoczeniem z haka.

To może powiedz jak byś połączył pękniętą zawleczkę z zbyt impulsywnymi rozruchami??

332
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 10 Października 2013, 13:45:26 »
Dodam jeszcze tylko, że ostatnie rozerwania o których słyszałem u nas w rejonie, to było pęknięcie haka, wyciągnięcie bebechów z lokomotywy i w trzecim przypadku z wagonu co świadczy o wadach materiałowych lub nie wykrytych wadach zmęczeniowych, wybitych elementach amortyzujących. Jak wiadomo w sprawnym urządzeniu cięgłowym powinny pęknąć łubki ponieważ są najsłabszym elementem .

Cytuj
Rozruch ma się odbywać płynnie (ani za szybko, ani za wolno).

Zależy od szkoły, druga szkoła mówi, że rozruch powinien być dynamiczny na granicy przyczepności kół żeby jak najszybciej osiągnąć prędkość rozkładową i nie wydłużać niepotrzebnie jazdy oporowej.

333
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 09 Października 2013, 13:25:24 »
Tu raczej wchodzi w grę zmęczenie materiału, wady w procesie produkcji ujawniające się po latach, są różni maszyniści różne sposoby jazdy i różnie szarpiące lokomotywy przy przejściach z układu na układ, jakby one były przyczyną zrywania sprzęgów to byśmy słyszeli o kilku zerwaniach składów dziennie. Raczej bym stawiał, na usterki układu sprzęgowego w przypadku pociągów pasażerskich, w towarowych się zgodzę duże szarpania nie naciągnięcie składu nieumiejętne luzowanie wystarczy żeby urwać sprawne sprzęgi.

Cytuj
Podaję przykład: skład 4 wagony, eu07, daję na 1-szą pozycję, załączają się liniowe, poprawiam przeskakując co sekundę do trzeciej. Pociąg powoli rusza. Nagle, daję ok 8-10 pozycji w ciągu 1 sekundy. Teraz możesz sobie wyobrazić, co się dzieje na aparatach cięgłowych.

Myślę że nic takiego się nie dzieje, siła na sprzęgu nie zależy tylko od przyśpieszenia ale i od masy na haku, zdziwił byś się ale są majstrowie co tak prowadzą rozruch ciężkich składów pośpiesznych 1,2 i potem od razu na 10.

334
Bieżące kolejowe / Odp: Wagon oderwał się od ruszającego pociągu
« dnia: 06 Października 2013, 19:47:21 »
Cytuj
Zacytuję siebie samego ponownie: zbyt impulsywne rozruchy. 850kN jest pociągową siłą cięgłową, przy której sprzęg nie powinien się rozerwać. Jednakże zbyt szybkie rozruchy przekraczają tą wartość.

Ale porównywałeś to kiedyś z siłą pociągową siódemki??

850 kn = 86675,88 kG

siódemka Eu ma koło 14000 kG siły pociągowej przy mocy godzinnej, czyli nawet jeśli przy dynamicznym rozruchu jest przeciążona o około 100 % to ma i tak 28000 kG siły więc około 32% wytrzymałości haka. Wniosek: siódemka nie ma prawa zerwać sprawnego urządzenia cięgłowego w pociągu pasażerskim.

335
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 05 Października 2013, 20:03:28 »
Cytuj
Lokomotywa - ET22-313
Sceneria: Quark
Masa: 776 ton

Do zobaczenia następnego sem z sygnałem S2???
Maszynista do ukarania, za pisanie samemu na siebie donosów.

Reg. zakazy 8.
Do komentowania taśm służy inny wątek w tym samym dziale.
Benek

336
Bieżące kolejowe / Odp: Incydent w Opolu Głównym
« dnia: 27 Września 2013, 18:17:17 »
Cytuj
Ale jest jeden problem - Pc2 obowiązuje na szlaku a nie w stacji, a więc mijając semafor wjazdowy do stacji Opole Główne, prawidłowo powinno się przełączyć projektor.

Jest też drugi problem, Pc1 też obowiązuje na szlaku, taki mały bug w IE-1 (paragraf 14 punkt 1).

337
Bieżące kolejowe / Odp: Pomocnik maszynisty
« dnia: 03 Września 2013, 14:04:03 »
Cytuj
na okresowych już nie miałem tej książki wcale

Z tego co mi okulistka mówiła rozpoznawanie barw nie zanika, albo jest albo nie, jak raz było sprawdzone to jeśli nic neurologicznego się nie wydażyło to nie ma potrzeby sprawdzać. Co do wymagań, 3 linijkę od dołu musisz przeczytać bez okularów, ja np mam astygmatyzm 3 linijke czytam bez probleu ale ze wzgledu na wade dostałem I kategorie w okulatach (na licencję i potem na świadectwo).

Ps: Testy widzenia barw można sobie na internecie znaleść, jeśli ktoś ma jakieś problemy z kolorami niech sobie daruję pracę na kolei, obecnie to w pełni widzący kolory człowiek czasem zastanawia sie czy to ciemne pomarańczowe czy jasne czerwone na tych naszych cudownych semaforach.

Reg. zakazy 10.
Popraw błędy.
Benek

338
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 30 Sierpnia 2013, 12:38:51 »
Cytuj
A bo ja wiem? Wg ustawy wszystkie pociągi mają 100% masy hamującej (jako hamującą zapisujemy masę brutto wagonu)

Dokładnie czytamy ustawę, powyższą zasadę stosuje sie jak wagon nie ma opisanej na pudle masy hamującej lub jest ona nieczytelna.

339
Dokładnie jak kwestie jazd miedzy G-Skm a GO wyglądają od strony nastawni to ci nie powiem, ale prawdopodobnie  granicą okręgu są odcinki między semaforem wjazdowym G-Skm a wjazdowym GO. Wyjazd w stronę Chyloni też może być po Dalekobieżnych (chwilowo zamkniętych), albo z GO do G-Skm i dalej po linii 250, ale w tym kierunku w-26 nie zastosowano (tu prawdopodobnie granicą jest semafor wyjazdowy na linię 250).  W-26 jest zastosowane tylko od strony Wzgórza św Maksymiliana i tylko na lini 250.

340
Cytuj
@borys_q Czy tam na SKMce granica okręgów nastawniczych jest "w połowie" przebiegu?

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale od Gdańska do Sopotu obsługuje Gdańsk (GG-Skm), a od Gdyni do Orłowa obsługuje Gdynia (G-Skm).

341
W-26 masz na linii SKM w Gdyni okolice wzgórza św. Maksymiliana.

Pisz po polsku.
adsim

342
Symulator / Odp: Kilka zasad dotyczących hamowania
« dnia: 06 Czerwca 2013, 21:10:23 »
Tylko trzeba uważać, bo przy częstym odluźnianiu 9 potrafi się przeładować (w nocy można nie zauważyć i załatwić obręcze), oraz PHJ potrafią się zawiesić.

343
Symulator / Odp: Kilka zasad dotyczących hamowania
« dnia: 03 Czerwca 2013, 08:01:59 »
Cytuj
Naciąganie składu? Kiepski plan - jak wyluzujesz, a skład nie wyluzuje to lokomotywa będzie odbijać się od zderzaków i uprzyjemniać podróż w pierwszych wagonach.

Niektórzy maszyniści, zwłaszcza ci którzy odluźniają maszynę przy każdym hamowaniu, przed samym zatrzymaniem jeśli się szarpnięcie szykuje (to czuć że skład nie luzuje jak się planowało) dohamowują maszynę przeciwpoślizgowym wtedy nie odbiję się od zderzaków. Jak się dobrze wyczuje tempo luzowania składu to odbijanie od zderzaków przy zatrzymaniu nie występuje.

344
Cytuj
Też po części bzdura, bo np. w IC maszynista ma odczuć wyraźnie siłę hamowania, a prędkość ma spaść co najmniej o 20 km/h.

Dodam tylko często zapominaną kwestię, w IC HK wykonuje się przez upuszczenie z PG jednej atmosfery, i nie powinno się doprowadzić do zatrzymania pociągu.

345
Tabor kolejowy / Odp: Kiedy opuścić przedni pantograf?
« dnia: 14 Maja 2013, 21:38:09 »
Cytuj
Mi zapadło w pamięci, że pantograf zazwyczaj opuszcza się po osiągnięciu pierwszej pozycji bezoporowej.

Przy rozruchu ciężkiego pociągu towarowego, przy rozruchu osobówki lub pośpiecha po ruszeniu, chyba że postój trwa 2 - 5 minut nie jest za zimno to wtedy drugiego w ogóle nie ma co podnosić.

346
Tabor kolejowy / Odp: Najszybsza lokomotywa ?
« dnia: 23 Lutego 2013, 19:24:18 »
Cytuj
Tu raczej chodzi o sposób przeniesienia momentu obrotowego z silników trakcyjnych. W takim "tramwajowym" (zwanym też zawieszeniem "za nos") zespole napędowym silnik oparty jest też na osi przez łożyska ślizgowe. Dochodzi jeszcze sprawa dociążenia albo odciążenia osi przy jeździe w przód albo w tył, przez co poszczególne zestawy kołowe mają różną "przyczepność". W takich warunkach przekraczanie 120 km/h jest niezbyt rozsądne.

Po przekroczeniu konstrukcyjnych obrotów silnika występuje tzw "ogień okrężny" na komutatorze i puszczają przekaźniki ochronne (nie wiem które najpierw ale powinno zwalić szybki), chyba że coś cudowano to komutator się posypie. W skrajnych przypadkach siły odśrodkowe mogą doprowadzić do mechanicznego uszkodzenia uzwojeń wirnika, to tego uszkodzone łożyska ale to już są drobne.

347
Tabor kolejowy / Odp: Hamulce
« dnia: 10 Stycznia 2013, 20:35:04 »
W DB na ICE używa sie elektromagnetycznego hamulca szynowego (używany jako hamulec służbowy) który działa tylko na zasadzie oddziaływanie pól elektromagnetycznych i prądów indukowanych w szynie/płozie nie znam dokładnej zasady działania  ale to są zupełnie inne rozwiązania.

348
Cytuj
Ale w treści pytania nie napisano czy chodzi o tarczę manewrową,

Jak nie napisano to czemu zakładasz, że chodzi.

Gwarantuje, że w ukresie rozjazdu w sąsiednim okręgu nastawczym lub wcześniej na pewno będzie nowa tarcza manewrowa, która da lub nie da pozwolenia na dalszą jazdę.

349
Test ma kilka błędów w niektórych pytaniach są 2 prawidłowe odpowiedzi, ale generalnie jest ok

350
Cytuj
Czy odpowiedź nie powinna brzmieć "Do następnego sygnalizatora wskazującego sygnał S1 lub Ms1 bądź W5"?

Nie powinna, prawidłowa odpowiedź do ukresu najbliższego rozjazdu lub skrzyżowania torów w sąsiednim okręgu nastawczym.
Kolega kiedyś słyszał o manewrowaniu bez tarcz tylko na sygnały do mnie ode mnie??

351
Jeszcze jedna kwestia, składy pasażerskie na hamulcach klockowych generalnie hamują dużo lepiej niż w rzeczywistości.

352
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 28 Grudnia 2012, 16:48:26 »
Cytuj
Pewno normalny posterunek odstępowy tylko z samoczynnością. Po stwierdzeniu końca, pewno sam semafor się stawia i tyle.

Lub urządzenie zdalnego sterowania, odsługiwany zdalnie z LCS, lub jakiejś okolicznej stacji np PO Likuzy Olsztyn-Bogaczewo, jeśli się nie mylę sterowany z Gutkowa.

353
Cytuj
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny…


Raczej bym w zaworach rozrządczych szukał problemu fala jest podobna do rzeczywistości (zawory oerlikona B trudno jest przeładować)

354
Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.

- Przeładowuje mi  skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.

- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.

- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.

-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).

355
Wyliczenia wyliczeniami a przecież wiadomo, ze na średnie i duże odległości i przy przewozach masowych kolej zawsze będzie tańsza od samochodu.
Nie zawsze taniość decyduje o wyborze, najczęściej ilość papierkologi, elastyczność (zorganizować tira lub tiry da się w 24 godziny nie wiem ile wcześniej trzeba transport kolejowy bookować) brak konieczności kombinowania przeładunków, transport door to door. Niestety kolej raczej zbyt szybko w drobnice nie wejdzie tylko duże ładunki między dużymi zakładami (najlepiej z własną bocznica).

Pisz poziomo,
Krzysiek626

356
Bocznica / Odp: Wypadek w Gdyni
« dnia: 08 Kwietnia 2011, 16:11:45 »
Ale nie wiesz o czym gadał z dyżurnym, mechaniku można jechać i takie tam.

 

357
Bocznica / Wydzielone z: Wypadek w Gdyni
« dnia: 08 Kwietnia 2011, 15:59:08 »
Niech zgadnę pewnie dostał wjazd na rozkaz/gębę tylko nie dogadali się z dyżurnym gdzie skład stoi, z tego co wiem to on miał się tam podpiąć.

W poprzedniej wiadomości napisano że maszynista przejechał czerwone światło. Czytaj uważnie treść wiadomości. Bocznica.
Krzysiek626

358
Taryfa Lotos kolej:
1000 kilometrów 211.69pln za tonę (uwzględnia zwrot wagonów) czyli pewnie jakieś 106 pln/tone bez zwrotu wagonów (zapewnienie ładownych przejazdów w dwie strony.

106*50ton=5300

tir 3,50 za kilometr 1000 kilometrów = 3500
50 ton = 2 tiry czyli 7000

Wniosek: przy ładunku 50 ton na odcinku 1000 kilometrów bardziej się opłaca przewieść towar koleją, przy założeniu zorganizowania ładownego biegu powrotnego dla wagonu. Drugi warunek to, że koszt przewiezienia ładunku do i z terminala kolejowego wyniesie mniej niż 1700 pln (prawdopodobnie ten warunek decyduje o wyborze transportu drogowego).

Druga sprawa to kwestia ile papierologi oraz czasu potrzeba na wysłanie przesyłki koleją, a ile cieżarówką.


359
Witam!

Czy wiecie może jak wygląda sytuacja rozporządzeń odnośnie licencji maszynisty i świadectw, czy można liczyć, że do końca roku zacznie to wszystko działać?

Pozdrawiam

360
Witam, a wiecie może jak się ma temat rozporządzeń do ustawy wprowadzającej licencje i świadectwa, projekty są ale coś chyba z nimi nie tak.

W takim układzie jak piszecie to po co Hagans jakoś teraz kurs dla pomocników organizuje??

Wiadomość napisana chaotycznie, dwa wykrzykniki na końcu pytania. Proszę o przeczytanie regulaminu forum. Bocznica.
Krzysiek626

Strony: 1 ... 10 11 [12]