Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

2
Prościej i szybciej będzie podmienić zawartość pliku dynamic/pkp/elf_v1/textures.txt na treść z repozytorium.
https://wiki.eu07.pl/websvn/filedetails.php?repname=pctga&path=%2Fdynamic%2Fpkp%2Felf_v1%2Ftextures.txt

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

7
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:10:50 »
Tym czasem w paczce nadal jest Voith, Kaczka, EU20. Lekkie niezdecydowanie.
Te modele nie są balastem, są jakie są ALE SĄ. Idąc tym tokiem myślenia należy wywalić kabinę z sepsobusa itp. Generalnie, jak się patrzy po YT, zawsze znajdzie się jakiś odklejeniec który akurat tymi trupami się jara. BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.

8
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 18:14:41 »
Są tylko dlatego, że @matek123 nie zezwala na ich usunięcie. Poza tym są ukryte za checkboxem w Starterze.

9
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:58:44 »
XD

10
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58

Pozdruwki

11
Bocznica / Odp: Kabina E189
« dnia: 15 Marca 2024, 21:46:43 »
Ej, a mogę napisać, że kocham Miłosza Dorsza? To napiszę, że kocham Miłosza Dorsza, bo to jest ziomek git i robi fajne dodatki. Pozdrawiam cieplutko. Stele też ziomal. A kermita to ja kocham. Ale Rafała to najbardziej.

12
Witam.
 Wreszcie coś z moich klimatów, ale mam kilka uwag jako osoba prowadząca lokomotywy WLS-50 w ruchu turystycznym. Pojazd ma zbyt małą moc, oraz niewłaściwą charakterystykę silnika. Zawsze nawet z pięcioma czteroosiowymi wagonami ruszam z trzeciego biegu, także pod wzniesienie. Silnik s324 w tej lokomotywce ma potężny dół. Dwójki używam do manewrów, czy przetoczenia 10-cio wagonowego składu który już trochę waży. Jedynka według instrukcji służy tylko do ruszenia, ja nie używam prawie wcale.
Pozdrawiam wąskotorowo.

13
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Marca 2024, 18:17:32 »

14
Bieżące Symulatorowe / Strimowanie z Rainsted
« dnia: 24 Lutego 2024, 13:02:20 »
Nie wiem, czy mi się dziś coś uda ruszyć, ale ogólnie myślę o strimowaniu w soboty jakoś wieczorem. Chciałbym przede wszystkim pokazywać użycie edytorów w Rainsted do różnych zastosowań, typu korygowanie scenerii czy konwersje danych. Mam też pewne pomysły, które chciałbym zrealizować i chyba lepiej będzie, jeśli pokażę, jak to robię, niż sam efekt końcowy. Przede wszystkim interesują mnie scenerie realistyczne, a scenerie fikcyjne traktuję bardziej jako materiał testowy do eksperymentów. Strimy będą ewentualnie na https://www.twitch.tv/rainsted/, nie planuję nagrywania.

Wstępna lista pomysłów do zrealizowania:
  • Konwersja scenerii MZD do RSF jako przykład przejścia z plików SCM do edytora RSF.
  • Wstawienie Chomikowa w pętlę na północ od Dejaw jako przykład urozmaicenia scenerii.
  • Dekonstrukcja Zwierzyńca: ujednolicenie klonów, zmiany nazewnictwa, przeniesienie misji na Quark+MZD (odcinek Dejawy – Chomikowo – Psiary – Jelonkowo – Homarowo – Pawianowo – Zakliczyn) jako przykład podziału scenerii na komórki oraz łączenia tras.
  • Łączenie Dejaw z Myślenicami jako demonstracja możliwości edytorów, przeniesienie ruchu Quarkowego w kierunku Myślenic.
  • Przeniesienie LK146 (Wyczerpy – Chorzew Siemkowice) z SCM do RSF, ustalenie profilu pionowego, wstawianie ścian lasu i terenu.
  • Przeniesienie LK131 (Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola) z SCM do RSF, naciąganie na mapy, ustawianie profilu pionowego, przygotowanie terenu.
  • Naciąganie na mapy odcinka Zduńska Wola – Łódź (sceneria "Kaliska").
  • Wydzielenie Ostrowa Wielkopolskiego ze scenerii "Kaliska" w celu uruchomienia przejezdności do Kępna.
  • Uruchomienie pociągu Bielsko-Biała – Ostrów Wielkopolski.
  • Ulepszenie terenu oraz otoczenia dla LK181.
  • Naciąganie Szczecina na mapy.
  • Przymiarka do konwersji CMK z Open Rails do MaSzyny.
  • Rozpoznanie tematu konwersji otoczenia LK139 z Open Rails do MaSzyny.
  • Regulacja sieci trakcyjnej, czyli ostateczne rozwiązanie tematu lewitujących wysięgników i słupów w skrajni.

Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje, to też je uwzględnię. A głównie chodzi mi o to, co lepszego można zrobić z obecnego stanu, więc raczej nie zabiorę się za robienie czegoś od zera, np. Poznania.

15
Gałgany, jak już w ogóle rozmawiacie o takich rzeczach, to weźcie zamieńcie kolejność i najpierw zróbcie kosztorys a potem się zastanawiajcie nad ściepą.

16
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

17
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

18
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:40:14 »
Na e3d nie świrują :P
Od razu mówię, pobrałem paczkę z linku powyżej, zamieniłem plik fiz i mmd z 4E (z dopiskiem modelu 163.t3d), dorzuciłem plik e3d modelu oraz teskturę cienia w tga/dds. Efekt na screenie ;)
Traktujcie to panowie jako przytyk za mówienie "nie da się", "nie działa", "weźże się tym nie zajmuj". Jak widzicie, kolega chce model tylko dla dekoracji.
Jak znajdę chwilkę, wrzucę linka z działającym AI na podstawie mmd i fizyki z EU07. Niestety, nie mamy oficjalnie wydanych dźwięków dla 163, zatem nie mogę się z Wami nimi podzielić.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

20
Wydzielam wątek, bo ta dyskusja zdecydowanie odbiegła od celu uszczegółowienia planowanych zmian.

21
Odpowiadając od ostatniego mojego komentarza:
Malina - myślę, że takie podsumowanie jest do rozważenia, ale też byłbym ostrożny, bo nie wszyscy (np. ja) muszą chcieć pokazywać efekty swojej całej pracy. Od pół roku pracuję nad pewnym projektem z jeszcze jedną osobą i jakbyśmy chcieli, żeby był raport publiczny, to by był. Nie ma go celowo, i nie wiem, czy narzucanie jest dobrym pomysłem. Ale forma mini podsumowania, co wyszło/co jest w td na FB czy coś w ten deseń raz na miesiąc może być ciekawą opcją.

Matek - pierwsze zdanie - fałszywe. Exemajstrów po prostu prawie że nie ma XD
I tak, generalnie mało osób młodych, które chcą coś robić i robią cokolwiek w tym kierunku. Jak ostatnio rozmawiałem z ludźmi z trainza, to u nich też jest taki problem.

Malina - bo co do zasady, to jest prawda, pesa się robi.
Prace wstrzymane, bo ludzie, którzy robili, to przestali robić.
""tego nie rób bo dopóki nie będzie aktualizacji w .exe to nie ma sensu" (pisanie fizyki na inny pojazd niż EU07)." - fizyka jest pisana pod nowe modele, których mało ostatnio. Generalnie to tak, jest typ nowości, które wymagają grzebania w exe. Nie da się w niektórych przypadkach tego przeskoczyć.
"Ale przynajmniej tekstury na Vectrona z kabiną od Traxa można tworzyć" - rzekłbym, że możesz mieć zdziwko za jakiś czas.

"Dopóki nie wyznaczy się jakiegoś konkretnego kierunku rozwoju to można tak gadać kolejnych 20 lat" - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz ideę, jaka za tym wszystkim stoi. Ten projekt robią osoby prywatne, w swoim wolnym czasie. I robią to, na co mają ochotę. Co masz na myśli przez konkretny kierunek rozwoju? Zmusisz ludzi do robienia określonego taboru, taboromajstrów zmusimy do nauczenia się programowania i działania w exe? Nie do końca rozumiem, co przez to rozumiesz.
Do poważnych postępów w budowaniu symulatora potrzeba więcej niż kilka osób, które rozumieją jak działa exe MaSzyny i więcej niż 3 osoby, które umieją i chcą coś tam wprowadzać. Nie sprawisz magicznie, że osoby robiące tabor zaczną robić scenerie lub exe. Tak po prostu, to dwie osobne kategorie prac wymagające zupełnie innych umiejętności.

trzecia_bateria: Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.

22
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 27 Stycznia 2024, 14:50:07 »
Witam przy kolejnym postępie.
Udało mi się wygenerować i zoptymalizować teren do jakiejś mniej lub bardziej sensownego rozmiaru. Przy pierwszej próbie mesh miał rozmiar prawie 3 gigabajtów, przy drugiej próbie udało się ten rozmiar zniwelować do 1,12 gigabajta. Na tą chwilę jednak mesh ma rozmiar 120 megabajtów. Czas to dostosować do symulatora... Nie wiem dlaczego Blender nie chce przyjąć moich wypocin i nerwicy... 

Oby ten projekt nie upadł jak podobny projekt porzucony 12 lat temu ;) Jakbyś chciał rozwijać projekt w kierunku Nietążkowa i dalej w ramach Śmigielskiej Kolei Dojazdowej - służę archiwalnymi materiałami zdjęciowymi, rozkładami, planami i temu podobnymi. Powodzenia!
Myślałem nad tym, mam sporo zdjęć z kolejki śmigielskiej, jednak ostatecznie nie podejmę tematu.

23
No wątek od exe nie zniknął, tylko exe majstry mają dorosłe życie i raczej mało czasu. Jak widać wyżej w wątku są plany nad zwiększeniem możliwości akceptacji zmian w kodzie przez społeczność, co otworzy drogę do dodawania zmian od chętnych którzy chcą coś pogrzebać w kodzie exe.
Ci co do tej pory robili się starzeją, mają co raz mniej czasu. Widzę co się na FB dzieje - znaczna część młodych czeka na gotowe. Owszem, to było tak od zawsze, tylko z roku na rok się nasila. Teraz nie będą zadawane prace domowe, więc obawiam się, że rozleniwianie dzieci jeszcze nasili "daj".
Na forum Trainza z którego członkami współpracujemy też coś jakby ucichło, więc to nie tylko problem Maszyny. Z forum maszyny jestem dość długo związany i odkąd pamiętam Maszyna ma swoje wzloty i upadki, kiedy to wydanie tekstura siódemki było świętem, że coś nowego wyszło.


A tak oprócz dyskusji, @Malina proszę zastanów się co od siebie możesz dać do Maszyny, poza pisaniem w tym wątku.

24
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

25
Ok, i jak to się odnosi do aktualnej sytuacji? Rozumiem przekaz, że źli deweloperzy zniechęcają, ale są to projekty z 2010, 2012 i 2016 roku. Osób które dalej aktywnie działają nad projektem jest mało i w większości nie były one zaangażowane w ten proceder (który według ciebie występował). Nic na ten moment na to nie poradzimy, a z kolei wyżej masz przykład tego, że Maciek wsparcie ma. Czy jest źle? Tak. Czemu ma służyć takie przywoływanie domniemanych zniechęcania innych osób sprzed kilku(nastu) lat? Nie wiem.

Zamiast szukać realnych rozwiązań sytuacji, robisz 3 rzeczy:
1) Wypominasz aktualnym deweloperom, którzy w większości nie mają wiele wspólnego z sytuacjami sprzed lat, jakieś krzywe akcje poprzedników, typu przywołane wyżej akcje zniechęcania (które według ciebie występowały i chyba twierdzisz, że występują dalej)
2) W sposób ironiczny wyśmiewasz pracę osób, które aktualnie rozwijają symulator.
3) Rzucasz pomysłem komercjalizacji projektu, czyli pomysł może i głupi, ale za to absolutnie nie do zrealizowania.
Nie wiem w sumie do czego dążysz tymi wiadomościami, bo w miarę mądre pomysły przeplatasz takimi pierdołami.

26
Szkoda, że zamiast merytoryki, to próbujesz swoim urojeniem spłycać wszystko, co robią pozostali członkowie projektu do tekstur EU07, a zamiast rozwiązań, podsuwasz pomysł komercjalizacji projektu, który nie jest możliwy ze względu na bardzo wiele czynników, w tym prawnych, a który to gdyby doczekał się realizacji, siłą rzeczy byłby kopią Simraila. Sorry, no nie jest to realne do wykonania.

27
Próbuje coś zmienić? Stwierdzanie, że gówno tu się dzieje i sugerowanie założenia firmy i komercjalizacji projektu co (pomijając fakt zawiłości prawnych) skończyłoby się nie dość że zakończeniem projektu, to jeszcze stratą finansową dla osób, które by w to weszły, to ma być próba zmiany? No brzmi fantastycznie.

28
A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

29
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 17:42:26 »
widać prędkościomierz, zegary i wajchę hamulca jednocześnie i to jest +.
W maszynie też może być widać, wystarczy zmienić FoV albo w ustawieniach, albo podczas rozgrywki (Ctrl + scroll).

Strony: [1] 2 3