Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 13 Lipca 2025, 19:21:17 »
Odpal blendera zrób i na TD

2
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 10:12:43 »
Ale to nie był jad, tylko podany sposób jak na realnej scenerii zrobic prędkości bliskie tych które chcesz.

Od samych postulatów i listy życzeń symulator sie nie rozwinie..

No, szczerze – trochę się zawiodłem. Myślałem, że chociaż ta siedemdziesiątka będzie, no ale cóż…
To jest dopiero "motywacja" do robienia czegokolwiek.

3
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 09:25:11 »
Nie no, ja na przykład nie odeszłam bo nie chciało mi się jak Tobie zrobić, już nie czaruj tylko blenderka otwieraj.

4
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 03:13:24 »
Co jak co, ale jakość wykonania tej scenerii sprawia, że jazda nawet te 20 km/h to czysta przyjemność.

5
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 11 Lipca 2025, 22:12:07 »
Jeżeli są wpisane w teren (nie wiem jak to się fachowo nazywa) tak jak np. drzewa, to mniej zżerają FPSów, ale wtedy pojawia się problem gdy sobie zwiększymy zasięg rysowania. W drugą stronę, jak będą wstawiane jak obiekty, to zżerają FPSy gdy jest ich dużo w jednym punkcie.
Standardowo testuję scenerię przy zasięgu rysowania 2,5 km. Chociaż ostatni screen z pierwszego posta jest robiony na zasięgu rysowania 8 km. Wg mnie do standardowej jazdy tutaj zasięg rysowania 2,5 km wystarczy w zupełności, żeby zobaczyć wszystkie rzeczy nawet jeśli "daleko widać" od toru.
Jaki jest planowany czas przejazdu? Jaka będzie maksymalna prędkość pojazdów poruszających się po linii?
O prędkości pisałem w pierwszym poście. W 1992 roku, zgodnie z archiwalnymi rozkładami jazdy, ta prędkość wynosiła 20 km/h z jednym ograniczeniem do 15 km/h na przejeździe ze względu na brak obsługi. Czas przejazdu 13,5-kilometrowego odcinka wynosił zatem ok 45 minut (w jedną stronę).

6
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

7
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:04:50 »
Drogi, drogi i jeszcze więcej dróg, chodników i wszystkiego z tym związanego. Reszta jest nie ważna.

8
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 09:59:53 »
Możliwość rozwieszania sieci i drutów, przyklejanie niektórych obiektów takich jak słupy sieci trakcyjnej czy semafory przy torach, przyklejanie wysięgników sieci trakcyjnej do bramek. Możliwość wstawienia obiektów z losową rotacją. Pędzle do obszarowego wstawiania małych obiektów z możliwością zrobienia listy aby losowo z niej wybierało. Dynamiczna konwersja drzewek z node na trójkąty i odwrotnie(?). Możliwość wstawiania ścian lasu. Możliwość przypisania semaforów do torów. Możliwość malowania terenu różnymi teksturami podłoża.
Pewnie by się jeszcze sporo znalazło czego można oczekiwać od dobrego edytora scenerii. Powodzenia!

9
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 26 Czerwca 2025, 22:06:55 »
Podejrzewam, że prędzej uzyskasz odpowiedź, jakbyś tu zadał pytania, najlepiej z odniesieniem do minuty filmu, nie każdy ma czas oglądać godzinne nagranie.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 16:58:35 »
Nie żeby coś, ale 4 osoby to jest tak o 100% więcej niż liczył bazowy zespół. Galicja to też były dwie osoby. Dopiero później się zebrało więcej ludzi, głównie do dekoracji.

Niech każda osoba z waszej czwórki się w czymś wyspecjalizuje i będzie ekipa jak się patrzy.

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 23 Czerwca 2025, 15:53:43 »
W nowym przywrocono obsluge pelnego renderera a nowy nvrhi zostal przeniesiony jako experimental. W experimental nadal nie dziala klikanie i dym, natomiast jest (a przynjamniej powinno byc) w pelni grywalne na pozostalych rendererach.

12
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 12 Czerwca 2025, 01:36:54 »
A może jakieś warunki w incach na rok symulacji? Do tego czasu nie zgadzam się na dublowanie plików, bo potem ktoś poprawi jeden bez drugiego wariantu i wyjdzie jeszcze większy bałagan w plikach.

Już pomijam fakt, że z jakiegoś dziwnego powodu (bo tak było od zawsze) wszystkie semafory są bezpośrednio w katalogu scenery, zamiast w jakimś podkatalogu...

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 19:33:19 »
Trzeba jakoś to przemyśleć, wszak niektóre scenerie przedstawiają inne okresy czasowe. Niebawem będzie zrobiony klon wskaźników przejazdowych na L053, żeby oznakowanie przejazdów było spójne ze wrzosami.

14
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 20:06:03 »
Zamiast robić niepotrzebne poradniki, powołując się na swój własny autorytet, którego nie ma, niech się zajmie albo samodoskonaleniem w tej kwestii żeby się ten autorytet faktycznie pojawił, albo najlepiej zajmie się czymś bardziej pożytecznym. W maszynie twórców nie ma pod sufit.

Poradniki też trzeba umieć robić i trzeba nabyć w tym doświadczenie. A jest trochę nieudokumentowanych rzeczy, do których poradniki warto napisać.

15
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 18:55:06 »
A mnie się podoba.
Każdy od czegoś zaczynał.
Przecież wy nie zrozumieliście o co mi chodzi. Zamiast robić niepotrzebne poradniki, powołując się na swój własny autorytet, którego nie ma, niech się zajmie albo samodoskonaleniem w tej kwestii żeby się ten autorytet faktycznie pojawił, albo najlepiej zajmie się czymś bardziej pożytecznym. W maszynie twórców nie ma pod sufit.

Napiszę tak...: skoro kolega @bismarck deklaruje, że ma 14 lat to weźcie to wszyscy pod uwagę. Innego wyjścia nie ma.
Regulamin forum, część 3: zakazy - Konto może założyć osoba, która ukończyła 16 lat. Osoba w wieku poniżej 16 lat może założyć konto pod warunkiem posiadania zgody lub aprobaty osoby sprawującej władzę rodzicielską lub opiekę.

16
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 17:47:32 »
Napiszę tak...: skoro kolega @bismarck deklaruje, że ma 14 lat to weźcie to wszyscy pod uwagę. Innego wyjścia nie ma.

17
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

18
No to tak. Jak przedmówcy niejako wspomnieli, tworzenie taboru jest procesem bardzo długotrwałym i stworzenie pojazdu potrafi zająć miesiące, a często nawet lata. Pojazdy posiadają wiele ruchomych części, kabinę z mnogością przycisków i mierników, podświetleniem, animowanymi sprzęgami, pantografami, zderzakami i wózkami, a także całą paletą dźwięków. Nie jest to zadanie zalecane dla absolutnie początkującego twórcy.
Znacznie prostsze jest stworzenie małego modelu, jakiegoś elementu otoczenia. Wbrew pozorom mimo bogatej palety pojazdów w symulatorze, w kwestii otoczenia nie mamy dużej różnorodności i każdy nowy model się przyda. Jeżeli przypatrzysz się i polatasz po w zasadzie dowolnej scenerii, znajdziesz wiele brakujących detali, albo dekoracji o bardzo niskiej jakości modeli i tekstur.

Zacznijmy od materiałów na tekstury.
Bez zdjęć ciężko zrobić model. Do dyspozycji są w zasadzie dwie realne opcje:
1. Używamy zdjęć. Nie mogą być to byle jakie zdjęcia. Najlepiej, żeby jak najmniejszym kosztem dało się je przenieść na teksturę. Polecam przejrzeć gotowe zdjęcia https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.330.html, ale jeżeli bardzo chcesz i masz dobrej jakości aparat fotograficzny, możesz wyjść na spacer, rozejrzeć się po okolicy i może znajdziesz jakiś obiekt, którego brakuje Ci na jakiejś scenerii w symulatorze. Nie używamy zdjęć z wyszukiwarki Google, Google Maps albo jakiejkolwiek strony innej niż związanej z MaSzyną, ponieważ nie pozwalają na to prawa autorskie.
2. Używamy Substance Paintera. Jest to płatny program, co prawda można go spiracić, ale jest trudny w użyciu i absolutnie nie polecam go na start. Podaję go tylko z kronikarskiego obowiązku.

Teraz modelowanie.
Na start, oczywiście trzeba zainstalować Blendera, ale nie najnowszą wersję. Jak przedmówcy wskazali, trzeba pobrać wersję 3.6: https://download.blender.org/release/Blender3.6/. Do tego trzeba jeszcze zainstalować do niego skrypty: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html
Instalujemy addona, znajdziesz instrukcję w internecie. Trzeba podać ścieżkę do katalogu MaSzyny. UWAGA! Paczka, którą pobiera się z instalatora, zawiera tekstury .dds i modele .e3d. Tekstury są stratnie skompresowane i powninieneś pobrać oryginały z repo, jeżeli zamierzasz ich używać w procesie tworzenia dodatków. Modele .e3d są skompresowaną wersją .t3d i nie mam pewności, czy ich import już wtedy był w pełni wspierany. Przy tworzeniu dodatku raczej nie musisz jednak niczego importować, tylko zrobić od zera.
Jak już coś wymodelujesz, co zadeklarowałeś że spróbujesz zrobić sam, możesz przejść do...

Mapowanie i tworzenie tekstury.
Podstawowe zasady tekstur w MaSzynie: Muszą mieć boki długości potęgi dwójki. Dla małych obiektów 1024, trochę większych lub bardziej złożonych 2048, a dla dużych budynków, dworców czy blokowisk 4096. Dopuszczalne są też rozmiary 2048x1024 i 4096x2048. Najpierw robimy mapowanie obiektu. Mapowanie nie powinno być powyginane względem modelu i najlepiej żeby elementy mapowane były prostokątami. Rozmiar texela musi być względnie równy, czyli np. słupek nie może być 10 razy większy od znaku drogowego na teksturze. Nie wolno również mapować więcej niż jeden raz tego samego obszaru na teksturze.
Warto wypalić sobie UV obiektu, aby wiadomo było, jak się prezentuje na teksturze. Akurat nie mam poradnika pod ręką.
Samą teksturę robimy w GIMP-ie, prawie wszyscy z nas korzystają. Photoshop jest płatny, a Paint.net nie posiada kilku narzędzi bardzo ważnych dla obróbki fototekstur.
Warto mieć czarną warstwę tła, na to UV na zielono i na wyższych warstwach wklejamy zdjęcia na tekstury. Być może ze zdjęcia trzeba będzie usunąć beczkę za pomocą filtru "Zniekształcenie soczewki". Beczka to takie "rybie oko" ale w drugą stronę, co wygina krawędzie zdjęcia. Następnie dopasowujemy do tekstury za pomocą narzędzia Perspektywa. Jeżeli stwierdzimy, że źle wyprostowaliśmy, to nie prostujemy po raz kolejny, bo z każdą taką operacją spada jakość zdjęcia! Cofamy i robimy od początku.
W każdym momencie możemy wyeksportować teksturę w GIMP-ie i w Blenderze ją załadować, co powinno pokazać, jak tekstura prezentuje się na modelu.

Struktura plików.
Każdy plik w symulatorze ma swoje miejsce:
- Tekstura (obowiązkowo TGA, nie DDS!) musi być wyeksportowana do textures/<podfolder>/<nazwa>.tga.
- Model (T3D) musi być wyeksportowany do pliku models/<podfolder>/<nazwa>.t3d.
- Do tego, tworzymy nowy plik INC w katalogu scenery i gdzieś w podfolderze. Plik powinien mieć taką zawartość:
//TUTAJ WPISZ KROTKI OPIS SWOJEGO MODELU.
//Autor: @DonZakolak, zdjecia: @WPISZ NAZWE UZYTKOWNIKA KTORY ZROBIL ZDJECIA NA TEKSTURY.

origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p6) (p5) (p7)

node WIDOCZNOSC 0 none model 0 0 0 0 SCIEZKA DO PLIKU T3D BEZ NAZWY KATALOGU MODELS.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Pamiętaj żeby zastąpić to co napisałem dużymi literami. WIDOCZNOSC to odległość, po której model zniknie. Małe obiekty mają 600, większe 2000, itp.
Bardzo mocno polecam chwilę poskakać po katalogach textures, models i scenery i pootwierać pliki .inc, aby zobaczyć, jak inne modele są zdefiniowane.

Dodawanie na scenerię.
Otwórz scenerię td.scn i po załadowaniu symulatora F11. Pojawi się lista kategorii obiektów. Zanotuj sobie tą, która najbardziej odpowiada twojemu modelowi.
Otwieramy plik nodebank.txt w głównym katalogu. Szukamy sekcji, do której chcesz wrzucić swój obiekt i na jej koniec dodaj wpis:
node WIDOCZNOSC 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 SCIEZKA DO PLIKU T3D BEZ NAZWY KATALOGU MODELS.t3d none endmodel
do deweloperów: fajnie by było, jakby zamiast wstawiać node model do nodebanku móc wstawiać include z incami!
Widoczność i ścieżka takie same jak w pliku .inc.
Zapisujemy plik, restartujemy symulator i znowu wchodzimy do edytora F11. Twój model powinien pojawić się na liście w odpowiednim miejscu. Wstaw go i zobacz czy coś się wyświetla. Jeżeli cokolwiek oprócz niczego, gratulacje! Masz swój pierwszy model. Będziesz go jeszcze wiele razy poprawiać, ale podstawy już znasz. To najważniejsze.

Jeszcze co do materiałów wartych polecenia:
- kanał @Stelego, niestety już nie pojawiają się nowe materiały, ale te które są są jak najbardziej aktualne: https://www.youtube.com/@antonisauren8998/videos

Najwyżej się zirytuje przy pierwszej lepszej okazji i nic nie zrobi.
Nie demotywuj, zakładamy że się nie zirytuje :)

Pisz tutaj jak będziesz miał pytania lub napotkasz jakiś problem. Powodzenia! :D

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 27 Kwietnia 2025, 15:36:42 »
Kazdy pojazd KM ma tablet zakladany universalem, ztcp univ0 oprocz impulsa i elfa bo tam braklo i jest oidp jako univ3

https://eu07.pl/userfiles/24150/screen_en57akl.py.7z - Fix /dynamic/pkp/en57akl_v1/


EN57AKM dzieliły się na te wcześniejsze, które posiadały oryginalną, wyjącą przekładnię (wszystkie do 2011 a więc np. ex-czopery 1486 i 1542 również choć w MaSzynie tego dźwięku nie mają) oraz późniejsze, wyposażone w dwustopniową przekładnię GMEINDER podobną do tej z Impulsa (i tu dźwięk w MaSzynie jest poprawnie wzięty z Impulsa).

https://eu07.pl/userfiles/24150/akm_ex_czoper_s.mmd.7z Fix dynamic/pkp/en57km_v1/

20
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

21
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 14:51:58 »
Ile cenisz?
100zł netto za godzinę i można ruszać z tematem, ale ile godzin na to zejdzie, to ciężko stwierdzić.

22
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 21:36:14 »
ile placisz?

23
Bocznica / Odp: Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 26 Marca 2025, 15:23:03 »
XD

24
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 18:36:26 »
Witam. Postanowilem sobie po latach przejechac sie po starej scenerii quark i natknalem sie na problem. Wiem ze w ta sceneriua kiedys zajmowal sie @RA. Otoz nie jest juz przejezdna. Wjazd do Koniewic blokuje kibel przez co pospieszny konczy swoja sluzbe na laczniku pod S1 zaraz za kopalnia. Wiem ze to sceneria historyczna ale czy jest jakies rozwizanie tego problemu?
Błąd w działaniu wynikał z tego, że ktoś dodając moje poprawki do paczki całościowej nie uwzględnił zmian w pliku tarczy zaporowej, w której zapisane były dalsze komendy dla składów. Brak dodania tej zmiany do paczki spowodował, że oczekująca komenda była nadpisywana sygnałem S1 i się nie wykonywała.

Możliwych rozwiązań jest kilka:
1. Dodać do paczki tarczę zaporową w stanie zaproponowanym przeze mnie, w której oczekująca komenda nie będzie blokowana.
2. Przerobić sterowanie tak, aby nie używać komend zapisanych do tarczy zaporowej.
3. Dodać do paczki moją późniejszą poprawkę.

Jesli poprawa bledow na tej scenerii to strata czasu to postuluje o jej usuniecie z paczki. Podobnie pierwsza wersja drawinowa tez nie jest w pelni przejezdna i w niej tez maczal swe palce @Ra.
Też postuluję usunięcie scenerii, skoro nikt nie jest w stanie dopilnować wgrania zmian do paczki i przetestowania poprawności. Oraz uprzejmie proszę się ode mnie odpieprzyć i nie powtarzać w kółko, że wszystko źle działa, bo ja maczałem w tym palce. O ile dobrze pamiętam, moje modyfikacje Drawinowa od 2018 roku nie trafiały już do paczki całościowej, a ja nie mogę odpowiadać za to, że ktoś coś zmienia i nie testuje potem.

25
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 19:11:58 »
Xd afera bo chłop se pokazał screena. Gdzie można wpłacać donejty na leczenie traumy?

26
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Lutego 2025, 20:05:51 »
na połowie komputerów to działa, a na drugiej połowie nie
Może jednak wstrzymajcie się z dodawaniem rzeczy, które nie działają poprawnie, a do tego mają istotny wpływ na wydajność.

27
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 26 Lutego 2025, 16:55:42 »
A to macie jeszcze jednego posta:

TLK 45102

Relacja: Katowice-Gdynia Główna

Stan na dzień: 28.11.2010

Zestawienie:
node -1 0 EU07-134 dynamic pkp\4e_v1 4E-134 4E 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_2070339-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2070339-9 111aw 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000158-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000158-9 111ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1900294-5 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1900294-5 112ag_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2078659-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2078659-3 111A2 0 nobody 0 0 enddynamic

IR-36123 "Galicja"

Relacja: Katowice-Gdynia Główna

Stan na dzień: 10.2.2010

Zestawienie:
node -1 0 PR_E186_143-4 dynamic pkp\e186_v2 PR_E186_143-4 f140ms_2010_2011 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608104-9 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608104-9 BDHPUMN_TAPICERKA_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608084-3 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BDHPUMN_50512608084-3 BDHPUMN_TAPICERKA_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10_2018863-4 dynamic pkp\11xa_v2 b10_2018863-4 111A_okr 0 nobody 0 0 enddynamic


EIC 6101 "Ślęza"

Relacja: Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia

Stan na dzień: 1.6.2012

Zestawienie:
node -1 0 EP09-034'12 dynamic pkp\ep09_v1 104E-034'12 104E_9 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuvz_8470049-8 dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470049-8 111Arow_iii 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 111Arow dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470061-3 111Arow_iv -1 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078323-9 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078323-9 141a_newag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078665-3 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078665-3 141a_newag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 wrbd_8870109-6 dynamic pkp\11xa_v2 wrbd_8870109-6 113a_braz 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9nouz_1978130-1 dynamic pkp\14xa_v1 a9nouz_1978130-1 140a 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9nouz_1978169-9 dynamic pkp\14xa_v1 a9nouz_1978169-9 140a 0 nobody 0 0 enddynamic


TLK 41103 "Skarbek"

Relacja: Rybnik-Białystok

Stan na dzień: 23.9.2012

Zestawienie:
node -1 0 EP09-041 dynamic pkp\ep09_v1 104E-041 104E_6 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000608-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000608-3 111AW_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_515120-71060-0 dynamic pkp\yb_v1 B10nou_515120-71060-0 B84_PL_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2078701-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2078701-3 111AU_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1970003-4 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1970003-4 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 wrbd dynamic pkp\11xa_v2 wro_8870122-9 113a_braz 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1970640-3 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1970640-3 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2071102-0 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2071102-0 111aw_spot_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_515120-70984-2 dynamic pkp\yb_v1 B10nou_515120-70984-2 B84_PL_NS_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 brdhnu_8478017-7 dynamic pkp\111arow_v1 brdhnu_8478017-7 111AROW_I 0 nobody 0 0 enddynamic


28
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 26 Lutego 2025, 13:11:29 »
TLK 54104  "Kormoran"

Relacja: Olsztyn Głowny-Bielsko-Biała

Stan na dzień: 30.3.2014

Zestawienie:
node -1 0 EU07-234 dynamic pkp\4e_v1 4E-ZEZ-234 4E-ZEZ_GREY 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2071078-2 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2071078-2 111AW-SPOT 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_2008607-7 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2008607-7 111an_braz 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1908008-1 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1908008-1 112ag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2078701-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2078701-3 111AU_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2078428-6 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2078428-6 141a_factory 0 nobody 0 0 enddynamic

TLK 61106  "Kmicic"

Relacja: Katowice-Warszawa Gdańska

Stan na dzień: 30.3.2014

Zestawienie:
node -1 0 EP07-1023 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-ZEZ-1023 303E-EP-ZEZ-1xxx 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2078428-6 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2078428-6 141a_factory 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1970003-4 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1970003-4 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2078701-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2078701-3 111AU_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_2008607-7 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2008607-7 111an_braz 0 nobody 115 0 enddynamic

TLK 45104  "Kormoran"

Relacja: Bielsko-Biała_Olsztyn Główny

Stan na dzień: 30.3.2014

Zestawienie:
node -1 0 EP07-1056 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-TV-1056 303E-EP-TV-1xxx 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2070829-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2070829-9 111AU_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_515120-70984-2 dynamic pkp\yb_v1 B10nou_515120-70984-2 B84_PL_NS_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 a9nou_1970646-0 dynamic pkp\11xa_v2 a9nou_1970646-0 112am 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000158-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000158-9 111ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2070086-6 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2070086-6 111ap 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2078701-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2078701-3 111AU_IC 0 nobody 0 0 enddynamic


TLK 35102  "Stoczniowiec"

Relacja: Kraków Płaszów-Gdynia Główna

Stan na dzień: 30.3.2014

Zestawienie:
node -1 0 EP07-442-hist dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-ZEZ-442-hist 303E-EP-ZEZ-IC_2 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2070086-6 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2070086-6 111ap 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2071102-0 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2071102-0 111aw_spot_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2070829-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2070829-9 111AU_IC 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970598-3 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970598-3 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078616-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2078616-3 111aw_spot_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2071075-8 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2071075-8 111aw_spot_ic 0 nobody 0 0 enddynamic

TLK 54104

Relacja: Olsztyn Głowny-Bielsko-Biała

Stan na dzień: 23.5.2011

Zestawienie:
node -1 0 EP07-344 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-ZEZ-344 303E-EP-ZEZ_2 0 headdriver 99.BR 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000608-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000608-3 111AW_IC 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9ou_1970003-4 dynamic pkp\11xa_v2 a9ou_1970003-4 112ae_okr 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b10nou_2008607-7 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2008607-7 111an_braz 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078616-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10nouz_2078616-3 111aw_spot_ic 0 nobody 0.BR 0 enddynamic


29
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 26 Lutego 2025, 00:53:21 »
IC 13102/3   "Marszałek Piłsudski"

Relacja: Warszawa Wsch.-Kraków Gł.

Stan na dzień: 1.2.2025

Zestawienie:
node -1 0 EP09-028 dynamic pkp\ep09_v1 104E-028 104e_10_best_thin 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 a9nouz_1978281-9'23 dynamic pkp\14xa_v1 a9nouz_1978281-9'23 140a_etap_ii_bg 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078669-5 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078669-5 141a_newag 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978263-5 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978263-5 111amm-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b7nopuvz_8478030-0 dynamic pkp\111arow_v1 b7nopuvz_8478030-0 111Arow_vi 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuvz_8470012-5 dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470012-5 111AROW_II 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978314-6 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978314-6 111amm-20 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic



IC 16108/9   "Porazińska"
Relacja: Warszawa Wsch.-Wrocław Głowny.
Stan na dzień: 15.2.2025

Zestawienie:
node -1 0 EP07-329'20 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-ZEZ-329'20 303E-EP-ZEZ-338 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978076-1 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978076-1 111a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978099-3 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978099-3 111a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978110-8 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978110-8 111a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978081-1 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978081-1 111a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078783-1 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078783-1 174A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 wrnouz_8870209-3 dynamic pkp\113aa_v1 wrnouz_8870209-3 113aa_etap_ii 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 a9nouz_1978269-4 dynamic pkp\14xa_v1 a9nouz_1978269-4 140a_etap_ii_bg 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic

IC 37150/1   "Halny"
Relacja: Zakopane-Poznań Główny.
Stan na dzień: 28.1.2025

Zestawienie:
node -1 0 EP07-1056'19 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-TV-1003'19 303E-EP-TV-1xxx-np 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978263-5 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978263-5 111amm-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuvz_8470031-6 dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470031-6 111Arow_iii 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078814-4 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078814-4 174A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078811-0 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078811-0 174A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 a9nouz_1978297-5 dynamic pkp\14xa_v1 a9nouz_1978297-5 140a-10 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic


IC 71102/3  "Zielonogórzanin"
Relacja: Zielona Góra-Warszawa Wsch.
Stan na dzień: 1.2.2025

Zestawienie:
node -1 0 EP09-046'22 dynamic pkp\ep09_v1 104E-046'22 104E-046_zez 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuvz_8470031-6 dynamic pkp\111arow_v1 b9nopuvz_8470031-6 111Arow_iii 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 bp_111amm-20 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978208-0 111amm-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078786-4 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078786-4 174A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ab9nouz_3978029-8 dynamic pkp\14xa_v1 ab9nouz_3978029-8 141a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978111-6 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978111-6 111a-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2978314-6 dynamic pkp\14xa_v1 b9nopuz_2978314-6 111amm-20 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b10nouz_2078779-9 dynamic pkp\14xa_v1 b10nouz_2078779-9 174A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ab_141a-20 dynamic pkp\14xa_v1 ab9nouz_3978008-2 141a-20 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic



RP 76108/9   "Kamieńczyk"
Relacja: Poznań Główny-Szklarska Poręba Górna.
Stan na dzień: 10.2.2025

Zestawienie:
node -1 0 EP07P-2003 dynamic pkp\4e_v1 EP07P-2003 EP07P 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b6bnopuvz_8471004-3 dynamic pkp\16xa_v1 B6bnopuvz_8471004-3 161A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2971005-8'18 dynamic pkp\16xa_v1 B9nopuz_2971005-8'18 162A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 b9nopuz_2971005-8'18 dynamic pkp\16xa_v1 B9nopuz_2971005-8'18 162A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 br3nopuz_8571004-2 dynamic pkp\113aa_v1 br3nopuz_8571004-2 113aa_pr 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 ab8nopuz_3871005-7 dynamic pkp\16xa_v1 AB8nopuz_3871005-7 163A 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic


30
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 07 Lutego 2025, 18:50:53 »
Witam po przerwie.
Chciałem wam zaprezentować przerobiony model grzałki przeze mnie. Oczywiście długości i wielkości są jeszcze do doprecyzowania, tak samo jak oteksturowanie, którego jeszcze akurat nie ruszałem, ale na pewno przypomina już to bardziej tą wersję grzałki, którą można spotkać w wielu kabinach na zdjęciach, m.in. w EN57-1181.
Pozdrawiam.

Strony: [1] 2 3 4