Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3
1
Chyba najprostszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie po prostu zainstalować wszystko od nowa.

2
Uruchom instalator maszyny, wybierz ścieżkę gdzie masz zainstalowaną maszynę i tam odznacz wszystko zostawiając tylko zaznaczone "program startowy (od @szczawik)". Powinno zassać chyba 7.16.

3
Najnowszy starter to 7.17

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

6
Prawie każdy nowy model jest mniej wydajny zwłaszcza na dalekie dystanse. Dawanie sensownych odległości to jedno, ale jak ostatni LOD ma np. setkę tysięcy trójkątów to i tak będzie zabijać FPSy nie tylko na kartoflach.

Tak jak szogun mówi, trzeba pamiętać że w normalnej rozgrywce jest więcej obiektów otoczenia jak i np. takich wagonów też może być kilkadziesiąt a nawet kilkaset. Modelik może być tip top ale co z tego gdy będzie 3x bardziej zasobożerny od starych modeli na dystansie jednego kilometra ale nie tylko. Np. model może mieć śrubki 3D i inne małe elementy, które przeważnie stają się niewidoczne na 10m a mimo to nadal są na LODzie dla np. 500m z tym, że są pociachane przez algorytm.

Mnie zastanawia jeszcze, czemu w nowych modelach które mają zastąpić obecne stare nie ma używanych starych modeli w jakimś stopniu jako LODy na dalsze odległości. Małe odchylenia w proporcjach także stają się niezauważalne od ok. 500 metrach.

PS. Jeżeli dystans liczy się od originu to można sobie obliczyć pierwszy LOD prostym dodawaniem czyli najdłuższy dystans między wierzchołkiem a originem plus np. 10m.

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

8
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

9
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

10
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:56:08 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.

11
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:04:14 »
Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.


12
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:45:49 »
A takie pytanie jeszcze, czy nowe exe może potrzebuje jakiś nowszych/specyficznych bibliotek do działania?

13
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

14
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

15
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 31 Grudnia 2023, 01:05:59 »
W singlu można się odpinać i podpinać. W multi jest to zablokowane. Problem jest taki, że nie ma jak ręcznie zahamować wagonu osobowego, więc może nam uciec gdy go zostawimy odhamowanego. Mało tego, system cofania pociągu za semafor/tarczę fajne jaja robi, gdy odepniemy się blisko, bo wtedy wrzuca nas w wagony, a wagony wrzucają nas na orbitę :) Ktokolwiek wpadł na pomysł takich ograniczeń w singlu powinien dostać trofeum złotego banana (oraz złotą klamkę za przechodzenie przez każde drzwi poprzez, przeważnie, powolną animację uruchamianą z menu kontekstowego... nawet wychylenie przez okno tak działa, ale menu kontekstowego do rozmów w singlu to już się nie dało zrobić). Ogólnie widać, że wszystko było zrobione z myślą o multiplayerze, bo dyżurni są wrzucani na głęboką wodę, bez możliwości nawet zaznajomienia się z jakąkolwiek nastawnią na spokojnie w trybie offline, albo chociażby ze schematami.

Co do szaf, to byku z DLC ma ją dostać. Jestem tylko ciekaw, czy będziemy mogli tam coś więcej porobić niż tylko pstryknąć bateryję oraz czy reszta pojazdów zostanie zaktualizowana o takowe szafy. Na moje, to trzeba po prostu czekać, tak przynajmniej z rok, na rozwój produktu.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 15:05:37 »
Niestety sceneria L61 oraz L144 trochę podupadła skryptowo. Wiele scenerii jest częściowo popsutych i trzeba ręcznie ruszać niektórymi pociągami albo ustawiać przebiegi (co nie zawsze jest wykonalne, bo nie każdy rozjazd jest na mapie sterowalny). Dodatkowo przez to, że jest robiona sceneria L61 na nowo (chociaż jest w stanie limbo tak samo jak obecna wersja) to wątpię, by ktokolwiek chciał się zająć naprawą eventów. Szkoda, bo to jedyna jak na razie sceneria realistyczna.

18
Nie będzie działać na sceneriach z losowymi eventami.

19
Aktywacja radiostopu jest przez naciśniecie "shift+ctrl+r" (test lokalny) albo "shift+ctrl+pauza" (nadanie radiostopu).

Co do wielokrotnego wciskania shift to włącza się opcja "klawisze trwałe" w windowsie.

20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


21
Trasy / Odp: Dodawanie scenariuszy.
« dnia: 10 Listopada 2023, 22:10:43 »
Ja też jestem zdegustowany tym, że jest potrzeba robienia poradników z PODMIENIANIA plików¯\_(ツ)_/¯

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Października 2023, 11:55:51 »
No, jeżeli pozostanie moda na robienie nowych modeli, które mają setki tysięcy trójkątów na LODach gdzie widać jedynie zarys albo wręcz kilka pikseli, to będzie trzeba zamontować te RTXy.

23
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Września 2023, 16:04:12 »
Ja już gdzieś chyba o tym pisałem, że to EXE ma z sobą problemy.

U mnie wygląda to tak: po kliknięciu START w menadżerze Windowsa pokazuje się EXE na moment i znika. Brak logów, błędów, nic. Nie ważne jaką scenerię się próbuje odpalić, efekt jest ten sam. Posiadam Nvidię 750 więc możliwe, że są problemy z obsługą starszego sprzętu.

24
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 20 Września 2023, 19:29:00 »
Tak, kojarzę tą dyskusję i rozumiem czemu były głosy na nie. Aby przegrzewanie mogłoby być wdrożone, to trzeba by było albo zaprogramować AI, albo zrobić jakiś myk, aby pociągi AI nie miały aktywowanych pewnych elementów fizyki jak np. właśnie przegrzewanie (tylko to potem rodzi problem jak to miałoby wyglądać i co by się działo, jakby gracz wskoczył do takiej lokomotywy etc.). No, tylko niema komu tego zrobić, więc jest jak jest.

Co do łamania pantografów. "Symulatorów" jeżdżenia sobie jest masa, a konkretnych symulatorów kolejowych jest jak na lekarstwo. Każdy może sobie wybrać swój padołek.

25
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:56:23 »
SU45 jak i 46 mają zrobioną symulację obiegów wody oraz ich podgrzewania przed włączeniem silnika. Gdy jest zbyt zimna, to się wyświetla kontrolka od awarii i nie da się odpalić silnika. Problem jest taki, że obie SU nie mają wymodelowanej maszynowni, więc wszystko trzeba robić z klawiatury.

Ogólnie to za wyjątkiem jakiegoś scenariusza na Całkowie 2.0 to nie trzeba się tym przejmować, bo temperatury są odpowiednio wysokie by móc na spokojnie odpalać i jechać. Pomocnik będzie czasem chciał, by to wszystko załączyć, ale jak się nie świeci ww. lampka to można go olać.

26
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Września 2023, 20:06:32 »
Ja podejrzewam, że odpowiedź na to pytanie znajduje się kilka wiadomości wyżej napisaną przez użytkownika katom, który nawet podesłał pliki na podmianę taboru do obecnej wersji.

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 19:23:05 »
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.

29
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

30
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

Strony: [1] 2 3