Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3
1
Symulator / Odp: Zapytanie o scenerie
« dnia: 06 Grudnia 2024, 15:35:22 »
Jeszcze na oryginalnym Całkowie różne scenariusze mają pewne urozmaicenia.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:27:54 »
Bo obecnie tak wygląda pisanie tych "poprawek" w przepisach. Przecież podobnie wygląda to w ruchu drogowym, bełkot goni bełkot.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 19 Września 2024, 19:07:28 »
Bo trzeba je spiąć d... tyłami. Tylko tak da się je ukrotnić.

4
Bocznica / Odp: kolomna
« dnia: 07 Września 2024, 20:15:27 »
Kolego, to test dodatków a nie pobieralnia nowości. Wszystko jest wyjaśnione w wątku. Jak trudności sprawia przeczytanie kilku postów, to wątpię byś testowanie wykonał prawidłowo.

5
Symulator / Odp: Renderowanie VBO
« dnia: 26 Sierpnia 2024, 15:23:17 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 19:07:26 »
Na drugiej stronie znajduje się poprawka i łatwo ją nawet znaleźć bo dosłownie co 5 postów ktoś o to pyta :)

@robert357 już o tym myślałem. Wyjdzie patch, to zreorganizuję wątek. Pierwszy post zostanie kopiuj-wklej. A pod nim post z linkami do poprawek i listą znanych błędów (żeby po 5 razy tego samego nie zgłaszali użytkownicy).

Nie prościej edytować po prostu pierwszy post i tam umieścić na końcu listę poprawek z linkami do nich? Administracja i moderacja chyba ma możliwość edycji każdych wiadomości, więc każdy z góry mógłby to aktualizować.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 29 Lipca 2024, 23:59:35 »
Podświetlenie pulpitu w EN76-035 ma wypieczone nieistniejące elementy na lewym ekranie tj. przycisk/lampka czy klip gdzie sam element ekranu pozostaje niepodświetlony. Dodatkowo kabina B się nie ładuje.


8
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - KM
« dnia: 12 Lipca 2024, 17:10:05 »
Przyjemny scenariusz.

Na Bałtyku Plaża jest błąd, gdzie po przejściu do drugiej kabiny musimy otworzyć drzwi z prawej strony zamiast z lewej gdzie jest peron. Innych błędów nie znalazłem.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 02 Lipca 2024, 23:43:42 »
Podmieniłem na bałtyku_sdm dwa EN57 na jeden 27Web i miałem kilka dziwnych błędów:
- po przejściu w peronach do drugiej kabiny światła nie chciały się załączyć, musiałem wrócić do poprzedniej kabiny, przeklikać je i wtedy się załączyły w drugiej kabinie,
- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
- gdy zostawimy załączony tempomat i dezaktywujemy kabinę oraz nawet wyłączymy baterię, to tempomat dalej jest załączony i przez to przyciski na ekranie od prędkości i mocy nie będą działać, wyłączenie i włączenie tempomatu naprawia ekranowe przyciski,
- w drodze powrotnej na przystanku Bałtyk Katedra na ekranie było pokazane, że drzwi tylko w członie 2 się otworzyły z prawej strony pomimo dania zezwolenia tylko na lewe,
- za każdym razem gdy zmieniamy kabinę nie ważne jak zostawimy nastawnik kierunku to trzeba go przeklikać w obie strony, bo inaczej po ustawieniu go "do przodu" pojedziemy do tyłu.

10
A jak faktycznie będzie błąd z komponentem to będzie klops? Lepiej zostawić jak jest.

11
WWW / Odp: Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 24 Maja 2024, 21:47:48 »
Ok, wrzucam tutaj trochę zmienioną klawiszologię do przejrzenia i sprawdzenia.

Ze zmian to chociażby zakomentowanie "EZT: Wyłącz wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki" oraz "Klapa Ackermana", ponieważ w pierwszym przypadku nie znalazłem by to gdzieś działało, zaś w drugim kombinacja nie działa a w ustawieniach nie znalazłem by jakakolwiek była. Dodatkowo dodałem w htmlowe komentarze brakujące nazwy funkcji , a nuż komuś się przyda :) Reszta to mniejsze i większe zmiany w komentarzach i troszku przepisane niektóre formułki tu i tam.

Plik wrzucić jakby co do inne/readme_pliki by się poprawnie formatował.

PS.
W sterowaniu w obsłudze tempomatu w Dragonie jest niby hamowanie ED " System będzie przyspieszał z daną mocą do danej prędkości, oraz hamował tylko hamulcem ED, jeśli zadana prędkość została przekroczona", ale obecnie Dragon hamuje pomocniczym.

12
Trasy / Odp: L61-lotos - problem z ruszeniem Skodą.
« dnia: 30 Maja 2024, 11:03:11 »
Ustaw kran na uderzeniowe i daj odluźniacz. Jak nic się nie będzie działo to daj nagłe i potem spróbuj odluzować. Jak nawet i to nie pomoże, to wrzuć logi.

13
WWW / Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 22 Maja 2024, 22:46:26 »
Sprawdziłem sobie z ciekawości klawiszologie i na stronie głównej Maszyny nie jest zawarta aktualna, która jest w plikach readmie (widać to chociażby po braku wzmianki o SHP w Traxxach).

Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).

Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.

W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.

Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).

Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.

No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O


Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.

14
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 17 Maja 2024, 23:33:50 »
Cytując pewnego mędrca "a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac?"

15
Pomoc doraźna / Odp: ST44
« dnia: 09 Maja 2024, 13:23:41 »
Po pierwsze, to który ST44, jaki scenariusz i po jakim czasie jest gaszony i odpalany.

Po drugie w ST44 po wciśnięciu startera bez załączonej pompy paliwa będzie sobie tak bzyczał podobnie jakby miał się odpalić, ale się nie odpali. Gdy załączymy pompę to i tak musimy znowu przytrzymać starter by się odpalił. Może w tym tkwi problem?

16
Chyba najprostszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie po prostu zainstalować wszystko od nowa.

17
Uruchom instalator maszyny, wybierz ścieżkę gdzie masz zainstalowaną maszynę i tam odznacz wszystko zostawiając tylko zaznaczone "program startowy (od @szczawik)". Powinno zassać chyba 7.16.

18
Najnowszy starter to 7.17

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

20
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

21
Prawie każdy nowy model jest mniej wydajny zwłaszcza na dalekie dystanse. Dawanie sensownych odległości to jedno, ale jak ostatni LOD ma np. setkę tysięcy trójkątów to i tak będzie zabijać FPSy nie tylko na kartoflach.

Tak jak szogun mówi, trzeba pamiętać że w normalnej rozgrywce jest więcej obiektów otoczenia jak i np. takich wagonów też może być kilkadziesiąt a nawet kilkaset. Modelik może być tip top ale co z tego gdy będzie 3x bardziej zasobożerny od starych modeli na dystansie jednego kilometra ale nie tylko. Np. model może mieć śrubki 3D i inne małe elementy, które przeważnie stają się niewidoczne na 10m a mimo to nadal są na LODzie dla np. 500m z tym, że są pociachane przez algorytm.

Mnie zastanawia jeszcze, czemu w nowych modelach które mają zastąpić obecne stare nie ma używanych starych modeli w jakimś stopniu jako LODy na dalsze odległości. Małe odchylenia w proporcjach także stają się niezauważalne od ok. 500 metrach.

PS. Jeżeli dystans liczy się od originu to można sobie obliczyć pierwszy LOD prostym dodawaniem czyli najdłuższy dystans między wierzchołkiem a originem plus np. 10m.

22
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

23
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:56:08 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:04:14 »
Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.


27
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:45:49 »
A takie pytanie jeszcze, czy nowe exe może potrzebuje jakiś nowszych/specyficznych bibliotek do działania?

28
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

29
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

Strony: [1] 2 3