Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 13 Marca 2024, 20:42:53 »
Bo automat wybiera EXE Jana. Trzeba ręcznie wybrać paczkowe EXE.

2
Prawie każdy nowy model jest mniej wydajny zwłaszcza na dalekie dystanse. Dawanie sensownych odległości to jedno, ale jak ostatni LOD ma np. setkę tysięcy trójkątów to i tak będzie zabijać FPSy nie tylko na kartoflach.

Tak jak szogun mówi, trzeba pamiętać że w normalnej rozgrywce jest więcej obiektów otoczenia jak i np. takich wagonów też może być kilkadziesiąt a nawet kilkaset. Modelik może być tip top ale co z tego gdy będzie 3x bardziej zasobożerny od starych modeli na dystansie jednego kilometra ale nie tylko. Np. model może mieć śrubki 3D i inne małe elementy, które przeważnie stają się niewidoczne na 10m a mimo to nadal są na LODzie dla np. 500m z tym, że są pociachane przez algorytm.

Mnie zastanawia jeszcze, czemu w nowych modelach które mają zastąpić obecne stare nie ma używanych starych modeli w jakimś stopniu jako LODy na dalsze odległości. Małe odchylenia w proporcjach także stają się niezauważalne od ok. 500 metrach.

PS. Jeżeli dystans liczy się od originu to można sobie obliczyć pierwszy LOD prostym dodawaniem czyli najdłuższy dystans między wierzchołkiem a originem plus np. 10m.

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:59:34 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

4
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

5
Bieżące Symulatorowe / Wszystkie wagony mają zaciągnięty ręczny
« dnia: 25 Lutego 2024, 14:53:45 »
Jakiś czas temu zainstalowałem Maszynę na nowo, bo sobie zrobiłem bajzel i zauważyłem, że teraz po uruchomieniu scenariuszy praktycznie wszędzie są załączone hamulce ręczne w wagonach, nawet na TD. Czy zaszła jakaś zmiana ostatnio? Zawszę miałem wyłączonego wirtualnego manewrowego, bo mnie irytowało podpinanie się do wszystkiego automatycznie, ale nigdy nie musiałem luzować każdego wagonu.

6
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

7
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

8
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:56:08 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.

9
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:18:11 »
W Maszynie tylko białe kabiny mają nowe radia. Kabiny drewniane mają stare radia bez względu na rok.

10
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:04:14 »
Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.


11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:45:49 »
A takie pytanie jeszcze, czy nowe exe może potrzebuje jakiś nowszych/specyficznych bibliotek do działania?

12
I tu jest główny powód tego pikowania w dół. Mnóstwo projektów właśnie dzięki takiemu podejściu upadło: "odpuść sobie", "zostaw to"

Czyli to jest dokładnie to co proponujesz, "zostaw ten projekt, odpuść sobie, zrób lepszy tylko że płatny". Jak to się nazywało? Chyba hipokryzja, albo nieudolny trolling?

13
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

14
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 18:38:44 »
Mało tego, można sobie bez problemu ustawiać kamerę i ją zapisać dla obecnej sesji klikając F4 (kamera zewnętrzna). W SR tego brakuje co mnie dziwi, bo taki TrackIR bez problemu działa i w takim Traxxie jest wymagany, by móc kliknąć w przyciski schowane za wajchami bez wstawania z fotela.

15
Pomoc doraźna / Odp: Przybliżanie/oddalanie - zmiana klawiszologii
« dnia: 05 Stycznia 2024, 17:47:23 »
Można także zmieniać tryb rozglądania altem zamiast używać PPM. Alt działa jak przełącznik. To też jest jakaś opcja.

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

17
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

18
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 31 Grudnia 2023, 01:05:59 »
W singlu można się odpinać i podpinać. W multi jest to zablokowane. Problem jest taki, że nie ma jak ręcznie zahamować wagonu osobowego, więc może nam uciec gdy go zostawimy odhamowanego. Mało tego, system cofania pociągu za semafor/tarczę fajne jaja robi, gdy odepniemy się blisko, bo wtedy wrzuca nas w wagony, a wagony wrzucają nas na orbitę :) Ktokolwiek wpadł na pomysł takich ograniczeń w singlu powinien dostać trofeum złotego banana (oraz złotą klamkę za przechodzenie przez każde drzwi poprzez, przeważnie, powolną animację uruchamianą z menu kontekstowego... nawet wychylenie przez okno tak działa, ale menu kontekstowego do rozmów w singlu to już się nie dało zrobić). Ogólnie widać, że wszystko było zrobione z myślą o multiplayerze, bo dyżurni są wrzucani na głęboką wodę, bez możliwości nawet zaznajomienia się z jakąkolwiek nastawnią na spokojnie w trybie offline, albo chociażby ze schematami.

Co do szaf, to byku z DLC ma ją dostać. Jestem tylko ciekaw, czy będziemy mogli tam coś więcej porobić niż tylko pstryknąć bateryję oraz czy reszta pojazdów zostanie zaktualizowana o takowe szafy. Na moje, to trzeba po prostu czekać, tak przynajmniej z rok, na rozwój produktu.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 28 Grudnia 2023, 18:32:03 »
Rozwiązanie tego problemu znajduje się w Instrukcji w dziale "Instalacja".

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana czasu wsiadania/wysiadania pasażerów
« dnia: 25 Grudnia 2023, 21:15:40 »
A to nie działało tak, że brało pod uwagę także typu postoju z RJ i dla przystanków jest mniejsza możliwa liczba do wylosowania?

21
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 15:32:43 »
Ja natrafiłem na taki problem, że podczas wpychania Eaosów na tor 20 (druga połowa towara z Ełka) to zaczynają się manewry innej lokomotywy które przestawiają rozjazdy po których jedziemy kończąc tym sposobem zabawę.

Dodatkowo od już nie wiem jak dawna jest moment gdzie miga noc (włącza się noc tak na sekundę kilka razy) jakoś przed albo po wjeździe "Wigry".

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 21 Grudnia 2023, 20:25:51 »
Gdy usunięto hamowanie kontrolne w kiblach wykonywane przez AI zapomniano chyba usunąć ją także w EN57 z Knorrem. Tam hamulec chyba się lekko popsuł, bo pozycja 4 hamowania nie działa, a na niej AI chce wykonać hamowanie kontrolne.

Dodatkowo w tych kiblach nastawnik jazdy obraca się w złą stronę.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 16:15:43 »
Konkretne konkrety to później napiszę, gdy sobie przypomnę i sprawdzę dokładniej scenerie. Ale z pamięci to chociażby chyba każdy scenariusz osobowy (l61_osobowy1-3) ma jakiś moment jak chociażby źle ustawiony przebieg (jazda na czołówkę na spalinówkę jadącą przeciwnym do zasadniczego czy wyprawienie w złym kierunku w Herbach), pociąg któremu trzeba pomóc ruszyć (gagar chyba Orlenu co pomimo podanego semafora stoi, co skutkuje wjazdem w tyłek TLK czy tam innego pospiesznego) no i ww. pociągi co stoją w trybie manewrowym albo są "obrócone" w złą stronę i pomimo semafora pozostają w trybie manewrowym.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 15:05:37 »
Niestety sceneria L61 oraz L144 trochę podupadła skryptowo. Wiele scenerii jest częściowo popsutych i trzeba ręcznie ruszać niektórymi pociągami albo ustawiać przebiegi (co nie zawsze jest wykonalne, bo nie każdy rozjazd jest na mapie sterowalny). Dodatkowo przez to, że jest robiona sceneria L61 na nowo (chociaż jest w stanie limbo tak samo jak obecna wersja) to wątpię, by ktokolwiek chciał się zająć naprawą eventów. Szkoda, bo to jedyna jak na razie sceneria realistyczna.

25
Nie będzie działać na sceneriach z losowymi eventami.

26
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Listopada 2023, 19:15:49 »
Nie sprawdzałem dema, ale obstawiam że nie zostało raczej zaktualizowane.

27
Aktywacja radiostopu jest przez naciśniecie "shift+ctrl+r" (test lokalny) albo "shift+ctrl+pauza" (nadanie radiostopu).

Co do wielokrotnego wciskania shift to włącza się opcja "klawisze trwałe" w windowsie.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:09:38 »
No to super zmiana ¯\_(ツ)_/¯

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 20:49:16 »
Jak na moje, to uniwersale są bardziej pod jakieś pierdoły jak otwierane okno, wiatrak, żaluzja, drzwi itp. Do wycieraczek wypadała by dedykowana funkcja tak, aby się dało zrobić poprawnie każdą wariację animacji.

A właśnie. Kiedyś były działające wiatraczki (teraz chyba już nie działają nigdzie). To był uniwersal czy inaczej zrobiony?

30
Bieżące Symulatorowe / Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 19:50:24 »
Ostatnio się zastanawiałem nad tymi wycieraczkami i wpadłem na pewny pomysł.

Pojazd dzieli się na zewnętrzny, wewnętrzny oraz model highpoly gdy siedzimy w środku (np. kabina).  Jak rozumiem, model lowpoly jest podmieniany z modelem highpoly (gdy taki istnieje) i tylko gdy się siedzi w środku. Jeżeli tak to działa, to można by było przenieść wycieraczki z modelu zewnętrznego na model wewnętrzny kabiny lowpoly. Tak byłyby widoczne z kamery 3os ale by ich nie było w kabinie highpoly. Wtedy można by było dorobić wycieraczki do modelu highpoly kabiny z animacjami i shaderami.

Pytanie tylko co zrobić z oświetleniem, bo działa na cały model wewnętrzny z tego co rozumiem, więc takie wycieraczki by dziwnie świeciły.

Strony: [1] 2 3 ... 5