1
WWW / Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 22 Maja 2024, 22:46:26 »
Sprawdziłem sobie z ciekawości klawiszologie i na stronie głównej Maszyny nie jest zawarta aktualna, która jest w plikach readmie (widać to chociażby po braku wzmianki o SHP w Traxxach).
Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).
Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.
W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.
Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).
Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.
No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O
Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.
Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).
Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.
W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.
Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).
Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.
No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O
Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.