Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 20:01:35 »
Wyświetlacze w wagonach 141A nie emitują światła.
W Traxxach SHP nie odtwarza komunikatu czuwak/sifa.

62
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

63
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 22:42:34 »
"Warsztat" na Steam to jest miejsce dla różnych modyfikacji i innych dodatków, nie dla rzeczy w trakcie prac (co może dziwić ze względu na nazwę). Tego oczekują ci "przeciętni" użytkownicy, bo tak działa ten warsztat na Steam w praktycznie każdej grze.

Są gry, które używają Steama tylko do wydania gry, gdzie miejsce do dyskusji, pobierania modów itp. jest poza Steamem na ich własnych stronach. Ba, przeważnie są one zrobione czytelniej niż to co oferuje Steam.

Na moje to wystarczyłoby uporządkować dział "Na warsztacie". Dodać nowe poddziały np. "Scenerie", "Lokomotywy", "Wagony" itp. Główny dział działałby na tej samej zasadzie co obecnie, czyli raport z prac, a w poddziałach by były wrzucane do pobrania takie rzeczy jak niedokończone ale przejezdne scenerie, "tymczasowe zamienniki" jak np. Pt-47 z fizyką SU45 itp.

Struktura Steama nie współgra z tym, jak działa struktura Maszyny. Na Steamie jest produkt, który ma dodatki oficjalne (DLC) oraz modyfikacje robione przez społeczność (Warsztat). Maszyna to produkt robiony przez społeczność. Więc na Steam coś byłoby na Warsztacie, by potem trafiło albo do DLC albo do głównej paczki?

64
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 19:22:15 »
Tylko po co? Jedyną korzyść jaką to by przynosiło to brak konieczności pobierania setek GB, ale przy ilości jakie mamy (wliczając w to te niedokończone do pobrania z warsztatu) to jakiejś wielkiej różnicy nie będzie. Jakby scenerie ważyły kilkadziesiąt GB i byłoby ich setki to tak, ale obecnie Maszyna waży ledwie 65GB.

Od wydawania niedokończonych scenerii byłaby strona/forum Maszyny. Inaczej zrobi się dziwny bajzel, zwłaszcza z perspektywy zwykłego użytkownika.

65
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

66
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

67
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 19:23:41 »
Jak już jesteśmy przy dźwiękach, to dałoby się podgłośnić dźwięki hamowania w kabinie lokomotywy? Wiem, że jest ledwo ledwo słyszalny z zewnątrz, lecz wewnątrz po prostu zbyt cicho i jest zagłuszany przez inne dźwięki.

68
To akurat nie problem. Można nawet i bez mostka przechodzić między lokomotywami przy użyciu Ctrl+F5. Problem to próba jazdy bez jednego członu ET41 jak na filmie.

69
Tak, wiem że w drugą stronę się to da sprawniej i prościej zrobić. Są/były nawet misje w takiej konfiguracji :) Dlatego chciałem się zapytać, czy się da też siedzieć z przodu.

Ogólnie natrafiłem na taki problem. Chcę odwzorować jazdę z filmiku - czyli pierwsze ET41 ma tylko jeden człon włączony (tak obstawiam). Zauważyłem, że jak się chce odpalić tylny człon i z przedniego sterować, to nie da się odluzować składu. Przetestowałem i nie ma znaczenia czy mam podpięte drugie ET41.

Raz mi się udało tak poklikać (były wtedy dwa ET41 podłączone z wymuszonym ukrotnieniem), że wszystko działało prawidłowo. Niestety głupi nie zapisałem logów i raczej już przepadły. Trzeba to zrobić w jakiejś konkretnej kolejności, czy to jest błąd?

70
O, nawet nie wiedziałem że się da wymusić ukrotnienie!

Jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość aby AI była w drugiej lokomotywie z odciętym hamulcem? Wiem, że może być albo uśpione, albo mieć pełną kontrolę.

71
Natrafiłem na taki oto skład i mam pytanie, czy jest możliwe w Maszynie zestawienie takiego składu grywalnego przez gracza? Jeżeli tak, to w jaki sposób?


72
Dosłownie dwa posty wyżej masz powód dlaczego...

73
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 22:51:34 »
Problem z tą opcją polega na tym, że fakt usuwa tekstury nieużywane, ale nie ładuje ich ponownie, to raz. Dwa, że czasem już przy samym ładowaniu scenerii ta opcja potrafi usunąć "nieużywane" tekstury. Mało tego, raz miałem sytuację, gdzie na kamerze zewnętrznej sobie zostawiłem grę i po powrocie usunęło tekstury kabiny. Opcja jest niezdatna do użytkowania i szczerze nie wiem kto by jej użył tak naprawdę obecnie. Sam mam "kartofla" na obecne standardy, ale to co zjada FPSy to głównie odbicia oraz liczba obiektów oraz pojazdów. Do poprawy wydajności zawsze pozostaje opcja zmiany rozdzielczości tekstur, która spokojnie wystarczy.

74
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 20:54:51 »
Opcja "usuwaj nieużywane tekstury" jest albo do przerobienia, albo do wywalenia. Sprawia dużo problemów.

75
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Czerwca 2023, 13:55:41 »
Pomimo błędów o teksturach powinno się wczytać, tylko to trochę potrwa, zwłaszcza przy pierwszym ładowaniu. Drugi EXE ma jakieś problemy i u mnie np. się w ogóle nie odpala.

76
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2023, 10:42:05 »
Rozumiem, ale po zatrzymaniu nie powinna siła tarcia po prostu zatrzymać cały skład? Pociąg ze screena poruszał się nadal po tak długim czasie (zahamował gdy wjeżdżałem do Herbów i w drodze powrotnej z Częstochowy nadal się poruszał). Odhamowany przestanie się poruszać, gdzie zahamowany będzie się tak snuł chyba w nieskończoność. Mowa tu o płaskim terenie.

77
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

78
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 16 Czerwca 2023, 23:35:35 »
1. Nowy gagar ma flary świateł trochę zbyt głęboko. Widać elementy kloszy oraz górne światło wręcz emituje zza kabiny.

2. Nie przypominam sobie tego problemu wcześniej. W nocy w pełni księżyca wszystko pływa w kolorach pomarańczowych jakby to był zmierzch a nie noc. Występuje to o każdej porze roku ale w środku lata najbardziej jest pomarańczowo.

79
Symulator / Odp: Podświetlenie rozkładu
« dnia: 16 Czerwca 2023, 19:02:44 »
Niektóre lokomotywy mają zrobione podświetlenie rozkładu jazdy (Shift + '). Niestety nie wszystkie, więc w pozostałych pozostaje włączenie oświetlenie kabiny (') i ewentualnie przyciemnienie go (Ctrl + ') by widzieć lepiej przez szybę.

80
Dodatkowo przycisk Start się pokazuje tylko, gdy klikniemy na pojazd który ma ustawionego maszynistę lub pasażera.

81
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 17:07:08 »
Wszelkie napisy, małe loga, emblematy, ikonki (zwał jak zwał) AI będzie miało problem i to jest rzecz którą trzeba ręcznie zrobić.

82
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 23:02:30 »
Eliminacja braków to też poprawa przystępności edytora, i to nie tylko dla tych mniej doświadczonych. Etap dodawania podstawowych opcji już dawno był i teraz wszystko rozbija się o potencjalne braki, detale i ogólną wygodę obsługi. Taki przykład z edytora pod F11. Nie ma tam (chyba) rozbicia obsługi na zaznaczanie/edytowanie i przemieszczanie obiektów, przez co łatwo jest przez przypadek coś przesunąć. Przez brak zaznaczania można nawet tego nie zauważyć. Wektorów pokazujących w jakim kierunku będzie się obracać obiekt też nie ma. Obie rzeczy są podstawą w praktycznie każdym edytorze jakim widziałem, i to są wręcz podstawy podstaw.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że "prosty edytor" niekoniecznie oznacza dosłownie prostego edytora z podstawowymi opcjami do edycji, tylko prosty w obsłudze i intuicyjny.

83
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:38:33 »
Znalazłem nieprawidłowości w tych plikach lecz jest ich tak dużo że ta stara witryna nie potrafi przetworzyć tego ani w pliku txt ani screen.

Jeżeli chodzi o zbyt duży rozmiar pliku txt to spakuj to do zipa i wtedy wrzuć.

84
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 21:21:48 »
Czy pobieranie od zera wymaga też pobranie też tego co jest w pierwszym poście? U mnie to EXE z r4 nie chce się uruchomić, a na zwykłym połowa rzeczy ma czarną teksturę.

EDIT
Wygląda na to, że ten błąd występuje też w innych sceneriach gdy ustawię zasięg rysowania na maksa. Dziwne, bo nie miałem tego problemu w poprzedniej wersji.

85
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 13:18:14 »
Jeszcze dodam by było jasne, o co mi chodzi. Nie jestem przeciwny schowania niektórych pojazdów, ale wolałbym by było to bardziej przemyślane. Zamiast "Ukryj pojazdy archiwalne" lepsze by było "Ukryj pojazdy niekompletne". Taka lokomotywa bez kabiny "straszy" tak samo, co staruszek EU04. Dodatkowo wagony bym zostawił w spokoju o ile nie ma jakiś zepsutych bez fizyki. Ta opcja powstała raczej pod nowych graczy, a mam wrażenie, że teraz jest bardziej zrobiona po to, bo komuś się "starocie nie podobają".

86
Bieżące Symulatorowe / Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 23:36:06 »
Mam kilka pytań i zastrzeżeń do tej nowości.

Po pierwsze, czemu jest to jedyna opcja, której starter nie zapamiętuje jej stanu? Archiwalne scenerie czy opcje składów w zakładce "Magazyn" pozostają włączone/wyłączone tak jak je zostawiliśmy, gdzie archiwalne pojazdy trzeba odklikiwać za każdym razem po włączeniu startera.
Po drugie. Nie rozumiem czym się kierowano przy wyborze niektórych pojazdów. Modelem zewnętrznym? Jeżeli tak, to czemu SM40/41 trafiły do tej listy. Kabiną? Jeżeli tak, to co tam robią SM03/04? Brakiem kabiny low poly? Czemu SM31? Dźwiękami? Od 40CC krwawią uszy. Z niektórymi wagonami jest podobnie. XR 426Z został, XTOW wypadły. Rozumiem EU20, EL200, 401DA czy SA102, ale mam wrażenie, że niektóre grywalne pojazdy wypadły "bo som brzydkiem". Jak na moje np. takie ET40 jest bardziej grywalne (i nie wygląda tak źle) od chociażby Husarza bez kabiny...

87
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 24 Kwietnia 2023, 19:04:01 »
Coś jest nie tak z wyłącznikiem szybkim w Chinkach. Czasem się zdarza, że WS nie chce zmienić stanu na gotowy i nawet pojazdy AI nie mogą go załączyć przez to.

88
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:47:05 »
Czystych/nowych wskaźników nie można "namalować" po prostu?

89
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 14:52:25 »
Ctrl+J nie działa?

Nie działa chyba w każdym 36WEa (przetestowane 015, 049 oraz 039). Przycisk jest tylko klikalny.

90
Światła innych pociągów jak najbardziej rozświetlają kabinę. Tylko właśnie przez to że świecą wąsko to można to zauważyć albo na łukach, albo gdy znajdziemy się na przeciwko innej lokomotywy gdy np. zmieniamy tor. Co do słabego świecenia, na moje to świecą dobrze. Może się wydawać przez właśnie wąski snop światła oraz dość ciemną teksturę terenu nocą. Jedynie czego brakuje to różnic między starymi żarówami, a np. ledowymi.

Strony: 1 2 [3] 4 5